Pagina 2 van 8

Geplaatst: 31 aug 2008, 21:21
door barbapapa5800
kan iemand me op weg helpen hoe je dit vind?
ik kan alles tevoorschijn toveren, behalve het stukje waar je iets kan invullen...

Geplaatst: 01 sep 2008, 12:26
door rte968
Kan sinds deze morgen niet meer bellen of gebeld worden.

Deze morgen was het VOIP lampje op de router uit maar internet werkte nog. Ik heb de Siemens router eens gereset en het VOIP lampje is weer aan maar kan nog steeds niet bellen. Elk nummer dat ik bel is bezet.

Nog iemand met VOIP problemen vandaag?

Geplaatst: 01 sep 2008, 12:44
door Zuttasoxx
barbapapa5800 schreef:kan iemand me op weg helpen hoe je dit vind?
ik kan alles tevoorschijn toveren, behalve het stukje waar je iets kan invullen...


druk op die driehoekjes bij maximumbandbreedte er ligt daar nog wat in verschuilt

Geplaatst: 01 sep 2008, 12:47
door kristoff
rte968 schreef:Kan sinds deze morgen niet meer bellen of gebeld worden.

Deze morgen was het VOIP lampje op de router uit maar internet werkte nog. Ik heb de Siemens router eens gereset en het VOIP lampje is weer aan maar kan nog steeds niet bellen. Elk nummer dat ik bel is bezet.

Nog iemand met VOIP problemen vandaag?



Zelfde probleem hier. Het is me net wel gelukt om 1 keer naar mn gsm te bellen maar voor de rest heb ik ook overal bezettoon :(

Hopelijk is dit snel opgelost want het is wel vervelend

Geplaatst: 01 sep 2008, 14:15
door barbapapa5800
het is gelukt, ik heb hem nu ook op 1000 kbps staan :P

Geplaatst: 01 sep 2008, 14:32
door Zuttasoxx
barbapapa5800 schreef:het is gelukt, ik heb hem nu ook op 1000 kbps staan :P


Maar dit is niet nuttig hoor :p.. Volgens de handleiding van de siemens router. Zeggen ze dat het best is dat je dit nummer zet op 90% van de maximale upload bandbreedte.. Als je eventjes je internetsnelheid test, dan is 380 kbps zeer dicht bij de 90% zowat 85%. Waardoor ik het toch terug heb gezet naar 380kbps.. Vooral 1000 kpbs is zeker niet nuttig aangezien je upload niet eens de 448kbps haalt die theoretisch het maximum zou moeten zijn.

Geplaatst: 01 sep 2008, 14:35
door Zelete
Haal je niet bits & bytes door elkaar?

Geplaatst: 01 sep 2008, 14:41
door Zuttasoxx
Zelete schreef:Haal je niet bits & bytes door elkaar?


Al de waarden die ik gepost heb is in bits.. 448 kiloBITS/8 = 56 kiloBYTES.. Uw maximale theoretische upload waarde.

Snappie?

Alle kden ktoch dat we allemaal nog op 4.6 profiel staan bij homeconnect..

Geplaatst: 01 sep 2008, 14:50
door broli
Aangezien ik een pas verse homeconnecter ben weet ik niet of het ligt aan storingen of aan routering. Maar heb alleen naar men base proberen te bellen en krijg een bezet toon. En bellen naar de telefoon doet hem niet rinkelen terwijl bij men gsm de telefoon maar bleef overgaan.

Geplaatst: 01 sep 2008, 15:01
door barbapapa5800
als ik hier momenteel (en eergisteren ook een paar uur) naar een base gsm bel heb ik ook een bezettoon.
het staat precies nog wel wat ik z'n testfase, homeconnect bedoel ik dan. :x

Geplaatst: 01 sep 2008, 15:08
door icekiller2k6
nu werkt het weer..

net gebeld en vroegen ze of ik met de gsm wou bellen als het nog is gebeurde :') heel tof 'neen, ik ga geen 1euro per min betalen voor iets wat jullie fout is'...


ze gingen het nu dus monitoren..


als iemand nog zou bellen en melden dat het niet werkt
zeg dan..
Ik weet ook dat Meneer Kindt problemen had. Dus ik weet zeker dat het bij u is..

Want ze deden tegen mij alsof ik de enigste was die dit probleem had.. ;)

Geplaatst: 01 sep 2008, 15:17
door broli
Je hebt gelijk maat bellen en opgebeld worden werkt hier nu!

Geplaatst: 01 sep 2008, 15:24
door barbapapa5800
hier nog niks, als het werkt ook ff bellen.
welk nummer?

het 011 92 00 00 nummer werkt niet

Geplaatst: 01 sep 2008, 15:50
door silentkiller
Ook ik heb gebeld naar dommel hiervoor. Tegen mij deden ze ook alsof ik de eerste was die belde. Kheb gezegd dat er zelfs een topic over was op userbase. al mijn technische gegevens waren in orde, hij ging het doorgeven aan de Administrator, ben eens benieuwd ...

Geplaatst: 01 sep 2008, 17:24
door Yogi
pfff, ik kan weer niet bellen of niet gebeld worden...

Men ma vind het ook niet tof... telkens als zij wil bellen ligt het hier weer plat :(...

lichtje brand wel

Geplaatst: 01 sep 2008, 17:31
door rosheen
Hier ook VOIP totaal buiten werking. :evil:

icekiller2k6 schreef: als iemand nog zou bellen en melden dat het niet werkt
zeg dan..
Ik weet ook dat Meneer Kindt problemen had. Dus ik weet zeker dat het bij u is..

Want ze deden tegen mij alsof ik de enigste was die dit probleem had.. ;)

Het moet ook mogelijk zijn om te bellen. :x
Met GSM lukt ook het ook niet. :evil:

Geplaatst: 01 sep 2008, 17:42
door frado
tgaat inderdaad nie. Kan ook nie bellen.
*edit: via pc kan ik wel na dommel helpdesk bellen.
*edit2: nu niemeer lolz

Geplaatst: 01 sep 2008, 17:45
door broli
Het is weer plat. Het is ook wisselvallig. Soms lukt het en soms niet.

Geplaatst: 01 sep 2008, 17:45
door franssen00
ik kan ook niet meer bellen nu
of gebeld worden
het lichtje van voip werkt wel
dus hebben nog meer mensen problemen met <,,
internet werkt wel nog perfect

Geplaatst: 01 sep 2008, 17:50
door Zuttasoxx
zelfde.. Heb eens gebeld naar helpdesk, en blijkbaar hebben ze geen flauw idee waarom dit een algemeen probleem is..

Geplaatst: 01 sep 2008, 17:52
door frado
maw tkan weer even duren ;) . Kwil wel bellen ,maar pc geeft telkens een andere error( 480, 500,..). Kheb ook nog steeds geen 12 mbit. En blijkbaar niemand bij belgacom waar ej dat aan kan vragen?

Geplaatst: 01 sep 2008, 17:54
door Zuttasoxx
frado schreef:maw tkan weer even duren ;) . Kwil wel bellen ,maar pc geeft telkens een andere error( 480, 500,..). Kheb ook nog steeds geen 12 mbit. En blijkbaar niemand bij belgacom waar ej dat aan kan vragen?


Daarjuist ook gebeld naar helpdesk en terwijl ook de snelheidsverhogingsvraag gesteld. Volgens dommel hangt het af wannee rbelgacom dit beschikbaar maakt voor uw regio.. En ook volgens die kerel surfen er al sommigen op een 12 mbit profiel (gene cityconnecter)

Geplaatst: 01 sep 2008, 18:01
door Yogi
ook niet echt goed dat ze geen idee hebben waarom dat er een probleem is :?

Geplaatst: 01 sep 2008, 18:12
door franssen00
lol das het strafste ze weten het zelf niet
hoe het komt :eek:

Geplaatst: 01 sep 2008, 18:16
door broli
Mss de servers een paar kloppen geven zal het oplossen.

Geplaatst: 01 sep 2008, 18:19
door frado
Zuttasoxx schreef:
frado schreef:maw tkan weer even duren ;) . Kwil wel bellen ,maar pc geeft telkens een andere error( 480, 500,..). Kheb ook nog steeds geen 12 mbit. En blijkbaar niemand bij belgacom waar ej dat aan kan vragen?


Daarjuist ook gebeld naar helpdesk en terwijl ook de snelheidsverhogingsvraag gesteld. Volgens dommel hangt het af wannee rbelgacom dit beschikbaar maakt voor uw regio.. En ook volgens die kerel surfen er al sommigen op een 12 mbit profiel (gene cityconnecter)

ma da's wel waar dat sommige homeconnectors al 12 mbit hebben. Maar we zouden beter es vragen aan WIE we dit kunnen vragen bij BGC. Ik heb al verscheidene nrs geprobeerd(zie 12mbit thread bij bgc), en niemand kan mij iets zeggen. Ook al zeiden ze mij een aantal maand geleden dat ik adsl2+ zou hebben in augustus(gezegd door BGC: die gaan dat toch nie verzinnen..)

Geplaatst: 01 sep 2008, 18:22
door broli
frado schreef:
Zuttasoxx schreef:
frado schreef:maw tkan weer even duren ;) . Kwil wel bellen ,maar pc geeft telkens een andere error( 480, 500,..). Kheb ook nog steeds geen 12 mbit. En blijkbaar niemand bij belgacom waar ej dat aan kan vragen?


Daarjuist ook gebeld naar helpdesk en terwijl ook de snelheidsverhogingsvraag gesteld. Volgens dommel hangt het af wannee rbelgacom dit beschikbaar maakt voor uw regio.. En ook volgens die kerel surfen er al sommigen op een 12 mbit profiel (gene cityconnecter)

ma da's wel waar dat sommige homeconnectors al 12 mbit hebben. Maar we zouden beter es vragen aan WIE we dit kunnen vragen bij BGC. Ik heb al verscheidene nrs geprobeerd(zie 12mbit thread bij bgc), en niemand kan mij iets zeggen. Ook al zeiden ze mij een aantal maand geleden dat ik adsl2+ zou hebben in augustus(gezegd door BGC: die gaan dat toch nie verzinnen..)


Ik ga is morgen bellen voor mijn geval en als ze hetzelfde proberen wijs te maken zeg ik ze gewoon dat ik netconnecter was en de speedpack kon bestellen. Mss moeten niet ex-netconnecters deze stretgie ook proberen :p.

Geplaatst: 01 sep 2008, 18:25
door frado
broli schreef:
frado schreef:
Zuttasoxx schreef:
frado schreef:maw tkan weer even duren ;) . Kwil wel bellen ,maar pc geeft telkens een andere error( 480, 500,..). Kheb ook nog steeds geen 12 mbit. En blijkbaar niemand bij belgacom waar ej dat aan kan vragen?


Daarjuist ook gebeld naar helpdesk en terwijl ook de snelheidsverhogingsvraag gesteld. Volgens dommel hangt het af wannee rbelgacom dit beschikbaar maakt voor uw regio.. En ook volgens die kerel surfen er al sommigen op een 12 mbit profiel (gene cityconnecter)

ma da's wel waar dat sommige homeconnectors al 12 mbit hebben. Maar we zouden beter es vragen aan WIE we dit kunnen vragen bij BGC. Ik heb al verscheidene nrs geprobeerd(zie 12mbit thread bij bgc), en niemand kan mij iets zeggen. Ook al zeiden ze mij een aantal maand geleden dat ik adsl2+ zou hebben in augustus(gezegd door BGC: die gaan dat toch nie verzinnen..)


Ik ga is morgen bellen voor mijn geval en als ze hetzelfde proberen wijs te maken zeg ik ze gewoon dat ik netconnecter was en de speedpack kon bestellen. Mss moeten niet ex-netconnecters deze stretgie ook proberen :p.

Ge kunt ma proberen zeker:D . Mja de eerstvolgende keer dat ik pas nog es kan bellen is woensdagnamiddag. Mja tegen dan zal ik wrs nog geen adsl2+ hebben^^

Geplaatst: 01 sep 2008, 18:39
door Yogi
ondertussen kan ik wel gebeld worden, maar niet zelf bellen , geeft altijd bezet toon :s

Geplaatst: 01 sep 2008, 18:41
door frado
Ik kan nog geen van beide. Netwerk bezet als ik met gsm naar thuis bel. En bellen gaat ook nie. Tzal maar morgen opgelost worden wrs, ze zijn al lang naar huis gaan eten ;)

Geplaatst: 01 sep 2008, 18:57
door frado
ik kon zojuist ook opgebeld worden. Thapert hier wel echt als ik van usenet download :s . En nochtans was het maar aan 430 kb/s, dus toch nog genoeg ruimte voor voip?

Geplaatst: 01 sep 2008, 19:22
door metaldeth
Hier brandt het lichte van VOIP, maar bellen gaat af en toe. Zonet proberen te bellen naar m'n gsm ging niet, 2 seconden later naar de chinees ging wel :???: :???: :???:

Geplaatst: 01 sep 2008, 19:57
door Marcoos
Hier werkt het ook niet goed, kan niet gebeld worden en kan ook niemand opbellen.

Geplaatst: 01 sep 2008, 20:59
door woete
da's hier stillekes aan wel een klucht aan het worden met hunne voip.
Niemand kan mij opbellen, en zelf kon ik vanmorgend wel nog mensen opbellen, nu niet meer.
En het weekend ook al voip problemen, en dan daarvoor die stroompanne.
Ze zouden toch écht eens naar hun klanten moeten communiceren al was het via mail of website.

Die hebben toch niet op kapaza wat 2e hands voip spullen ingekocht? Ik mag toch aannemen dat een provider die telefoon & internet aanbiedt dit op voorhand allemaal uittest.

Geplaatst: 01 sep 2008, 21:02
door Jimmypop
Hier ook voip problemen, niet kunnen bellen of opgebeld worden wij daarvoor maar betalen. Telenet was dan misschien duurder maar we hebben toch nooit zo'n stoten tegen gekomen

Geplaatst: 01 sep 2008, 21:27
door BBB
Hier is het net terug in orde (terug kunnen bellen en opgebeld worden)

Het enige probleem is dat ik niet meer kan opgebeld worden door telenetnummers: de telefoon zelf belt dan niet (maar als ik mijn pc opzet dan belt X-lite wel)
Bel ik met mijn gsm naar mijn nr dan belt de telefoon wel (en X-lite ook) en met Belgacomnummers belt mijn telefoon ook.

Is dit dan een probleem met de router? Ik vind dit wel een raar probleem, telefoon niet en X-lite wel :? (en 2 weken geleden werkte het wel met telenetnummers)

Geplaatst: 01 sep 2008, 21:29
door woete
BBB schreef:....

Is dit dan een probleem met de router? Ik vind dit wel een raar probleem, telefoon niet en X-lite wel :? (en 2 weken geleden werkte het wel met telenetnummers)


Awel dat had ik nu net ook voor, maar als ik dan opnam met x-lite kon ik beller niet horen spreken. Gek

Geplaatst: 01 sep 2008, 21:33
door Zelete
Net getest, ik kan zowel bellen als opgebeld worden.

Het had er wel eventjes uitgelegen hier ja, hoe lang precies weet ik niet, maar in tegen de avond was het al opgelost.

Geplaatst: 01 sep 2008, 22:06
door Fireblade
Alles is opgelost hier. De problemen zijn snel (nuja, redelijk snel toch :roll: ) opgelost, maar ze hadden toch wel info mogen geven op hun website.

Geplaatst: 01 sep 2008, 23:00
door ThaMan
Gisteren heel de dag probs met VOIP en vandaag weer heel de dag...
Nu na 22u werkt alles weer....
Begint wel overdreven te worden....
Kleine tegemoet koming zou wel mogen voor dit euvel.