Dommel HomeConnect VOIP: Ze houden u aan het lijntje.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

silencer schreef:
Heronic schreef:Ik ben ook nog niet zo lang geleden overgestapt, die cd die bij de modem zat werkte amper (fouten + kon geen verbinding maken met de server) op windows xp 64 bit. Heb dan moeten bellen om de gegevens manueel in te vullen. Heb ook het contract per post moeten ontvangen aangezien de tool op de cd danig veel verkeerd deed dat ie nooit toekwam aan het afdrukken ervan.

Toen zat de schrik er wel ferm in...

Na het ontvangen van het contract, getekend en terug gefaxt.

Later activatie brief gekregen met een cdrom erbij.

Alles gedaan zoals in die activatie brief vermeld en alles ging 'vlot'

Kleine bemerkingen :

Behalve een enkele melding dat het gehele process +-30minuten kan duren en je je modem niet mag afzetten heb je verder geen zicht op wat er gaande is.

In die brief staat te wachten tot na 18u om het uit te voeren en na 4u zou alles in orde zijn. De dag erna kon ik gewoon beide lijnen gebruiken (belgacom + dommel voip), de dag daarna was belgacom weg.

Kortom :

Alhoewel de eerste stappen niet zonder probleem verliepen liep het geheel wel vlot.

We hebben momenteel wel veel klachten van mensen die ons bellen of door ons gebeld worden dat ze zichzelf dubbel horen. Ik moet hier nog eens een ticket voor aanmaken.

Verder zijn we tevreden van het gehele pakket

Is heel het voip gedeelte afgeschermd? kan je het nog aanpassen via cli?
poort openzetten(SIP-poort 5060), qos,andere codecs als prio kan zeker helpen.
Laat eens weten of het iets uitmaakt?


Het gedeelte waar je 'provider' instellingen staan is afgeschermd de rest is open.
Ik zie geen optie om een codec te selecteren :(
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”