Pagina 2 van 5

Geplaatst: 17 aug 2008, 15:53
door unexpected
ik begrijp het niet goed waarom iedereen die mailservers nog wil blijven gebruiken... stick to GMAIL of zo iets, of koop uw eigen domein en huur ergens voor een paar euro's wat je nodig hebt... dan kan je a volonte veranderen van provider zonder shit met je mails...

alle ja, my 2 cents.

Geplaatst: 17 aug 2008, 16:10
door xenne
het mag én moet vermeld worden dat de mailserver van dommel z'n werk niet doet. dan zijn nieuwe slachtoffers alvast gewaarschuwd en gaan ze op zoek naar andere oplossing. dit gezegd zijnde, de mail van dommel zou gewoon deftig moeten werken. beetje flauw dat ze geen deftige inspanning doen om er iets aan te doen

Geplaatst: 17 aug 2008, 17:25
door on4bam
Bijkomend probleem is dat wanneer je je eigen domein hebt en dit staat bij Dommel gehost je derzelfde problemen hebt. Ik kan de keren niet tellen dat ik delivery faillures kreeg omdat de mailserver van mijn hosting weer eens in de blacklists stond.
Reactie van Dommel: dat lostzichzelf wel op. Ondertussen kan je wel enkele dagen niet mailen naar bepaalde adressen. Ik heb gelukkig ook nog Gmail/Yahoo/hotmail. Maar dat een gratis dienst beter werkt dan een betalende kan niet normaal genoemd worden.

Geplaatst: 17 aug 2008, 19:38
door belgianguy
Mijn testmailtjes van deze middag zijn nu met een vertraging van 7 uur alsnog aangekomen. Ik ben al heel blij dat ondanks de enorme vertragingen er blijkbaar geen mails verloren gaan, of zijn er mensen bij wie er wel emails verloren zijn gegaan tijdens de regelmatige problemen met de mailserver?

Geplaatst: 17 aug 2008, 20:00
door xenne
soms kunnen mails niet afgeleverd worden, maar dan krijg je wel een foutmelding van - maar die foutmelding kan ook heel lang na 't verzenden aankomen

Geplaatst: 18 aug 2008, 07:39
door droopy
Het is toch onvoorstelbaar dat er niets van melding is gemaakt. Hun diensten werken gewoon niet en ze doen of hun neus bloed.

Dit is er echt wel over.

Geplaatst: 18 aug 2008, 14:41
door Heronic
afgaande dommel's brakke dns servers maak ik ook al geen gebruik van hun mail servers :)

dommel & sevices (servers) = water & vuur

edit : gelukkig vallen de newsservers nog mee!

Geplaatst: 18 aug 2008, 15:47
door CueBoy
Heronic schreef:edit : gelukkig vallen de newsservers nog mee!

Die zijn dan ook niet van hen :lol:

Geplaatst: 18 aug 2008, 15:53
door Heronic
CueBoy schreef:
Heronic schreef:edit : gelukkig vallen de newsservers nog mee!

Die zijn dan ook niet van hen :lol:


omg, wist ik niet, verklaart gelijk ook alles!

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 04 jan 2009, 19:55
door xenne
er zit al paar dagen serieuse vertraging op de uitgaande mail van dommel, mail doet er 1 à 2 uur over

Re:

Geplaatst: 04 jan 2009, 22:28
door silencer
unexpected schreef:ik begrijp het niet goed waarom iedereen die mailservers nog wil blijven gebruiken... stick to GMAIL of zo iets, of koop uw eigen domein en huur ergens voor een paar euro's wat je nodig hebt... dan kan je a volonte veranderen van provider zonder shit met je mails...

alle ja, my 2 cents.

kun je de uitgaande mail van gmail eigenlijk gebruiken in outlook zonder aanmelding?(icm skynet adres)

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 06 jan 2009, 15:51
door xenne
reeds 2 foutmeldingen ontvangen vandaag

Hi. This is the qmail-send program at tuur.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
Connected to 195.13.11.182 but greeting failed.
Remote host said: 554-inmxcar01.belgacom.be
554 BGC-SBRS: mail from your ip has been rejected by senderbase
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

Hi. This is the qmail-send program at tuur.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
Connected to 157.193.71.48 but greeting failed.
Remote host said: 554-cypress.ugent.be
554 Your sending mailserver is being refused on our network.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 06 jan 2009, 15:56
door on4bam
Blijkbaar staat de dommel mailserver weer eens in de blacklists.
Normaal dommel antwoord (mocht je een ticket aanmaken): Dat gaat vanzelf wel weer weg.

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 06 jan 2009, 17:09
door doolbyd
Is het eigenlijk mogelijk om een andere uitgaande server te gebruiken dan relay.dommel.be ?

Ik gebruik in outlook voor inkomende mail mijn eigen domeinserver (mail.***.be) welke bij een derde gehost wordt maar voor uitgaande mail dien ik steeds die van dommel (relay.dommel.be) te gebruiken. Kan dit veranderd worden ?

Alvast bedankt !

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 06 jan 2009, 18:06
door on4bam
doolbyd schreef:Is het eigenlijk mogelijk om een andere uitgaande server te gebruiken dan relay.dommel.be ?


Ja. Dommel blocked geen poorten dus dat is geen probleem. Ik had mijn hosting ook bij dommel en had ook regelmatig last van de blacklists. Nu bij mijn nieuwe hosting niets meer gemerkt.

:-D

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 06 jan 2009, 18:14
door manu
Het meest eenvoudige is om een gmail-account aan te maken. van daaruit kan je ook je @dommel.be versturen. Heb je hosting bij dommel, verhuis dan je mailserver naar GoogleApps door een account aan te maken en je MX-records aan te passen.

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 06 jan 2009, 18:19
door on4bam
manu schreef:Het meest eenvoudige is om een gmail-account aan te maken. van daaruit kan je ook je @dommel.be versturen. Heb je hosting bij dommel, verhuis dan je mailserver naar GoogleApps door een account aan te maken en je MX-records aan te passen.


Google weet al genoeg van mij :twisted:

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 06 jan 2009, 18:34
door xenne
on4bam schreef:Blijkbaar staat de dommel mailserver weer eens in de blacklists.
Normaal dommel antwoord (mocht je een ticket aanmaken): Dat gaat vanzelf wel weer weg.

ik heb ervaring met die blacklist, de foutmelding die ik nu krijg is wel anders (ondertussen nog stuk of 2 terug gekregen)

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 09 jan 2009, 22:13
door xenne
vandaag weer een ander mail-probleem, krijg sommige mails niet weg...... :roll:

Code: Selecteer alles

Server: 'relay.dommel.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC6F

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 10 jan 2009, 10:30
door DarthDavy
Ik kan ook al sinds enkele dagen geen enkele mail meer versturen.

Ik krijg altijd volgende foutmelding:
Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: test
Sent: 10-1-2009 10:27

The following recipient(s) could not be reached:

'[email protected]' on 10-1-2009 10:27
554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb nu eenmaal geen andere uitgaande mailserver tot mijn beschikking :|

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 10 jan 2009, 10:39
door Koelreuteria
DarthDavy schreef:The following recipient(s) could not be reached:

'[email protected]' on 10-1-2009 10:27
554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb nu eenmaal geen andere uitgaande mailserver tot mijn beschikking :|


'k Denk toch dat je mail - al dan niet terecht - als spam wordt beschouwd.
http://www.marshu.com/design-computer-tips-tricks-fixes-reason-554-mail-server-permanently-rejected-message-email-returned.php

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 10 jan 2009, 11:17
door on4bam
DarthDavy schreef:Wat kan ik hieraan doen? Ik heb nu eenmaal geen andere uitgaande mailserver tot mijn beschikking :|


Zelf kan je daar niets aan doen. Neem een Gmail, Yahoo, Hotmail.... en gebruik dat om te kunnen mailen
Gmail is bereikbaar vanuit je mailprogramma met POP3, SMTP, IMAP... en is waarschijnlijk de beste oplossing.

Hou er rekening mee dat het nog kan gebeuren (search op het forum naar vroegere probs met de mailserver)

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 11 jan 2009, 23:54
door Standu
Dit zou toch niet mogen. :-(

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 12 jan 2009, 07:47
door manu
ook mailservers van andere providers komen geregeld op een blacklist terecht; Belgacom Skynet is daar een gekend voorbeeld van. Gmail is en blijft de beste oplossing: geen kleine mailbox van 50Mb die al snel vol zit, een degelijke spamfilter, ruime opslagmogelijkheid en extra voordeel is dat als je van provider verandert, je emailadres hetzelfde blijft.

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 18 jan 2009, 16:44
door xenne
manu schreef:ook mailservers van andere providers komen geregeld op een blacklist terecht

denk dat dommel mail er wel uitspringt, elk weekend miserie... mails die niet weg geraken, die uren onderweg zijn... maakte er nog een ticket voor aan:

Code: Selecteer alles

Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

Er was een tijdelijk algemeen probleem.

Dit zou ondertussen verholpen zijn.

Kan u nagaan of alles voor u nu in orde is?

Zoniet graag de foutmelding meegeven die u nog krijgt dan.

Dit helpt ons ook steeds al heel wat verder.

met vriendelijke groeten,


mail van dommel is echt waardeloos, niet mee beginnen :nono:

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 18 jan 2009, 18:25
door manu
als je dat dan weet, blijf dan niet zeuren en maak een Gmail-account. Problemen opgelost.

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 19 jan 2009, 12:37
door rpr
manu schreef:als je dat dan weet, blijf dan niet zeuren en maak een Gmail-account. Problemen opgelost.

Ik vind dat men wel gelijk heeft om erover te zeuren.

Voor die mailbox betaal je ten eerste. Je kan dan eveneens zeggen als iemand zijn internet niet goed werkt, surf dan op uwen buur zijn internet...

Ook is gmail niet altijd een oplossing. Voor sommige registraties mogen free e-mail accounts niet.

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 19 jan 2009, 12:49
door seagull
rpr schreef:
manu schreef:als je dat dan weet, blijf dan niet zeuren en maak een Gmail-account. Problemen opgelost.

Ik vind dat men wel gelijk heeft om erover te zeuren.

Voor die mailbox betaal je ten eerste. Je kan dan eveneens zeggen als iemand zijn internet niet goed werkt, surf dan op uwen buur zijn internet...

Ook is gmail niet altijd een oplossing. Voor sommige registraties mogen free e-mail accounts niet.

Je kan ook "the best of both worlds" gebruiken, tenminste tot de problemen bij dommel opgelost zijn:
1. maak een gmail account aan (of GAfYD account)
2. stel je dommel mailadres in als bijkomende account: je kan nu vanuit gmail mails versturen met je dommel mailadres als afzender
3. je kan instellen of de antwoorden naar je dommel account gaan, maar als dit niet (goed) werkt kan je de antwoorden ook rechtstreeks naar gmail laten sturen
Je hebt dus een werkende mail met je dommel email adres.
Thanks gmail! :-D

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 19 jan 2009, 13:53
door liger
on4bam schreef:
manu schreef:Het meest eenvoudige is om een gmail-account aan te maken. van daaruit kan je ook je @dommel.be versturen. Heb je hosting bij dommel, verhuis dan je mailserver naar GoogleApps door een account aan te maken en je MX-records aan te passen.


Google weet al genoeg van mij :twisted:

gebruik dan @live.be :)

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 19 jan 2009, 14:13
door devilkin
Eigen hosting, eigen domain, eigen mailserver ;)

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 19 jan 2009, 14:52
door Uzzi
devilkin schreef:Eigen hosting, eigen domain, eigen mailserver ;)


Nu nog uw eigen internettoegang verzorgen en het enigste dat Dommel moet doen is uw geld ontvangen :bang:

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 19 jan 2009, 15:09
door devilkin
Uzzi schreef:
devilkin schreef:Eigen hosting, eigen domain, eigen mailserver ;)


Nu nog uw eigen internettoegang verzorgen en het enigste dat Dommel moet doen is uw geld ontvangen :bang:


:P

Nu ja, ik had dat al vanvoor dommel... gezien ik die accounts @ provider altijd al irritant (non-transferable) gevonden heb.

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 21 jan 2009, 05:27
door xenne
manu schreef:als je dat dan weet, blijf dan niet zeuren en maak een Gmail-account. Problemen opgelost.

ah ja, ik ben nog van de oude stempel.... aangeboden services moeten werken ; ben eens benieuwd of ze er ooit iets gaan aan doen want het gaat van kwaad naar erger. gmail heb ik al maar gebruik ik niet graag wegens privé redenen

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 21 jan 2009, 09:43
door laurens7
Ben hier toch erg tevreden van het online pannel, echter uitgaande mails geven geregeld problemen met mijn skynetaccount.
Nu is mijn vraag: kan ik de mails van skynet best laten doorsturen(door skynet) of laten ophalen(door gmail)?
Kun je bij reply op die adressen dan ook meteen je gmail account als email adres hebben(in header afzender)?(zodat je je mailadres niet bij elke mail moet wijzigen)=>in outlook.

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 22 jan 2009, 13:03
door kaise1
Bwa, het draait weeral vierkant met hun relay tja :evil:

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 22 jan 2009, 13:47
door laurens7
laurens7 schreef:Ben hier toch erg tevreden van het online pannel, echter uitgaande mails geven geregeld problemen met mijn skynetaccount.
Nu is mijn vraag: kan ik de mails van skynet best laten doorsturen(door skynet) of laten ophalen(door gmail)?
Kun je bij reply op die adressen dan ook meteen je gmail account als email adres hebben(in header afzender)?(zodat je je mailadres niet bij elke mail moet wijzigen)=>in outlook.

niemand ervaring mee?

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 23 jan 2009, 22:09
door kaise1
xenne schreef:vandaag weer een ander mail-probleem, krijg sommige mails niet weg...... :roll:

Code: Selecteer alles

Server: 'relay.dommel.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC6F


Nu al 4 dagen exact dezelfde foutmelding bij uitgaande mail, MAAR allen metmn dommeladres op mn vista pc, (zowel met windows mail als met thunderbird)
Op mn andere 2 dommeladressen op XP ! heb ik geen enkel probleem met uitgaande mails ?
Heb jij ook nog deze probs op het moment op je vista pc xenne ?

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 23 jan 2009, 22:42
door Marauder (sl. migr.)
kaise1 schreef:
xenne schreef:vandaag weer een ander mail-probleem, krijg sommige mails niet weg...... :roll:

Code: Selecteer alles

Server: 'relay.dommel.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC6F


Nu al 4 dagen exact dezelfde foutmelding bij uitgaande mail, MAAR allen metmn dommeladres op mn vista pc, (zowel met windows mail als met thunderbird)
Op mn andere 2 dommeladressen op XP ! heb ik geen enkel probleem met uitgaande mails ?
Heb jij ook nog deze probs op het moment op je vista pc xenne ?


Was net van plan een nieuwe thread te openen maar gij zijt dus een lotgenoot. Blijkbaar hebben die prutsers bij Dommel weer toegeslagen. Probleem hier stelt zich op Thunderbird (Ubuntu) en Oulook express (Windoze XP)

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 23 jan 2009, 22:44
door laurens7
Marauder (sl. migr.) schreef:
kaise1 schreef:
xenne schreef:vandaag weer een ander mail-probleem, krijg sommige mails niet weg...... :roll:

Code: Selecteer alles

Server: 'relay.dommel.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC6F


Nu al 4 dagen exact dezelfde foutmelding bij uitgaande mail, MAAR allen metmn dommeladres op mn vista pc, (zowel met windows mail als met thunderbird)
Op mn andere 2 dommeladressen op XP ! heb ik geen enkel probleem met uitgaande mails ?
Heb jij ook nog deze probs op het moment op je vista pc xenne ?


Was net van plan een nieuwe thread te openen maar gij zijt dus een lotgenoot. Blijkbaar hebben die prutsers bij Dommel weer toegslagen. Probleem hier stelt zich op Thunderbird (Ubuntu) en Oulook express (Windoze XP)


vandaar mijn vraag.(hier nl al dagen idem)

Re: mailserver dommel

Geplaatst: 23 jan 2009, 23:04
door Marauder (sl. migr.)
laurens7 schreef:
Marauder (sl. migr.) schreef:.....

Was net van plan een nieuwe thread te openen maar gij zijt dus een lotgenoot. Blijkbaar hebben die prutsers bij Dommel weer toegslagen. Probleem hier stelt zich op Thunderbird (Ubuntu) en Oulook express (Windoze XP)


vandaar mijn vraag.(hier nl al dagen idem)
[/quote]

Bij mij is het alleszins sinds gisteren en mogelijk eergisteren. Wellicht hebben ze zitten prutsen aan hun anti spam applicatie zonder er de minste basiskennis van te hebben :drool:

Ze zouden beter poort 25 openzetten, dan kunt ge uw eigen mailserver draaien dat wel zal werken.