Aangetekend schrijven onbeantwoord, wat nu?!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Emails krijg je normaal met engels en nederlands (waarschuwingen)
THDBASED schreef:
X-2datop schreef:Enfin, volgens onze bedrijfsadvocaat kan je op deze gronden dommel gewoonweg de grond in boren !


En ga je dan beter slapen wanneer je die zaakvoerders en hun medewerkers hun werk afneemt? Of wanneer we allemaal terug naar Belgacom/Telenet kunnen gaan en nog jaren van de limeten genieten, be my guest, zou ik zeggen...

lol. Akkoord. Laat dommel ook geen belastingen betalen. Die mensen hebben het zo moeilijk momenteel :(
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

liger schreef:Emails krijg je normaal met engels en nederlands (waarschuwingen)
THDBASED schreef:
X-2datop schreef:Enfin, volgens onze bedrijfsadvocaat kan je op deze gronden dommel gewoonweg de grond in boren !


En ga je dan beter slapen wanneer je die zaakvoerders en hun medewerkers hun werk afneemt? Of wanneer we allemaal terug naar Belgacom/Telenet kunnen gaan en nog jaren van de limeten genieten, be my guest, zou ik zeggen...

lol. Akkoord. Laat dommel ook geen belastingen betalen. Die mensen hebben het zo moeilijk momenteel :(


Betalen ze dan geen belastingen? Bewijzen graag...m.a.w. je kan niet zomaar dingen gaan verzinnen!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

THDBASED schreef:
liger schreef:Emails krijg je normaal met engels en nederlands (waarschuwingen)
THDBASED schreef:
X-2datop schreef:Enfin, volgens onze bedrijfsadvocaat kan je op deze gronden dommel gewoonweg de grond in boren !


En ga je dan beter slapen wanneer je die zaakvoerders en hun medewerkers hun werk afneemt? Of wanneer we allemaal terug naar Belgacom/Telenet kunnen gaan en nog jaren van de limeten genieten, be my guest, zou ik zeggen...

lol. Akkoord. Laat dommel ook geen belastingen betalen. Die mensen hebben het zo moeilijk momenteel :(


Betalen ze dan geen belastingen? Bewijzen graag...m.a.w. je kan niet zomaar dingen gaan verzinnen!

weerhoudt u toch er niet van, dus ik dacht "ik ga ook wat onzin beginnen posten"
WilliamM
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:56

no flamewars pleaze! keep it ON TOPIC!!!

Ik heb gisterenavond mn brievenbus leeggemaakt en daar zat een brief van dxADSL bij, ze sluiten me aan vanaf 1/08/08.
Dus ik ben niet aangemeld op Preventel door Dommel, zij zijn trouwens geen lid. + voor je ze op Preventel zwieren moet je meer op je geweten hebben dan €42 niet te betalen! (minimum is €50, bron : www.preventel.net )

in ieder geval NOG STEEDS geen enkele reactie van Dommel, dit na 5 officiële werkdagen. is er iemand die mij enige raad kan geven wat ik moet als Dommel helemaal niet reageert?? In ben hen nog verschuldigd en wil dit graag correct vereffenen. Ik zie het me nu al in het ongewisse laten en in oktober een monsterfactuur ontvangen van achterstaand saldo... Kan dat trouwens?! Want ik vroeg nu reeds, per aagetekend schrijven, een eindfactuur op te maken...
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Wat ik zou doen in jouw plaats:
Je betaald aan Dommel hetgeen jij denkt dat je hen schuldig bent (bewijst jouw goeder trouw!)
Je stuurt een 2de aangetekend schrijven waarin je dit meld (met antwoordkaart)
Je gaat naar het vredegerecht en start een verzoeningsprocedure op (dit is gratis)

De vrederechter gaat jouw zaak op de rol zetten en jou en Dommel uitnodigen om een oplossing te zoeken. Met je bewijzen brieven, betalingen, enz kan je dan je zaak gaan verdedigen bij de vrederechter. Zelfs als hij jou in fout acht kan je nog altijd bewijzen dat je wel wilt betalen en zal je (volgens mij) in het slechtste geval het verschil moeten betalen en geen interesten. Let wel de uitspraak van een vrederechter is bindend .....

Zelfs indien 1 van de 2 partijen niet komt opdagen gaat de vrederechter een advies geven, dit is belangerijk voor jou omdat dit bewijst dat jij een oplossing wou voor het probleem.

ik heb een 3-tal jaar terug een soortgelijk probleem gehad ivm met huur en huurwwaarborg en heb dit zo afgehandeld. Mijn toenmalige huisbaas is nooit komen opdagen en ik heb hier nooit iets meer van gehoord, de vrederechter had mij wel aangeraden om ingeval van problemen te verwijzen naar haar advies.

Volgens mij is dit de beste oplossing (het zal je waarschijnlijk een 1/2 dag op het vredegerecht kosten) maar het zou mij verwonderen dat je geen reactie van Dommel zou krijgen.

In elk geval Succes....
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Vanaf 50€ riskeer je al op een blacklist te komen? Da's absurd weinig! :eek:
WilliamM
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:56

hartelijk bedankt mala, een goeie uitleg waarmee ik weer verder kan, volgende week onmiddellijk werk van maken!!
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

1. Je hoeft helemaal geen reactie te krijgen. Gewoon betaling stopzetten wanneer de opzeggingstermijn verstreken is.
2. Lees uw contract nog eens na. Daarin staan de verschillende manieren voor opzeg. Een simpele email is al genoeg om het contract op te zeggen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Als je de moeite zou nemen om het HELE topic te lezen dan had je zelf gemerkt dat de OP zijn opzeg reeds aangetekend heeft gedaan en op 01/08 een nieuwe ISP heeft. Hij wil alleen deze (spijtige) zaak zo netjes mogelijk afhandelen ........
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Ik zie niet goed in wat uw reactie bij brengt aan deze topic.

Nu moet ik al gaan uitleggen dat wat ik gepost heb telt voor hem zowel als voor alle anderen die deze topic lezen en daarom niet in verleden tijd heb geschreven.

Ale, speciaal voor u:

"2. Ge had uw contract moeten nalezen..."
Please help, looking for a way to get rich and fast
WilliamM
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:56

folks...

aangetekend schrijven ging vorige keer naar de kantoren... of moet ik dit sturen naar de maatschappelijke zetel?!

EDIT :

voor iedereen die nog zou twijfelen :
http://www.dommel.com/nl/support/faq.php?id=1304

tis dus de kantoren :
als u dus zeker wil zijn, raden we u aan een aangetekend schrijven te richten aan schedom nv, steenweg 19, 3590 diepenbeek.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

ik heb dommel ook opgezegd met onmiddelijke ingang (contract was ouder dan 1 jaar)

heb ondertussen ook nog niets van hun vernomen maar ben nu reeds een week bij belgacom.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”