Dommel snelheidsprobleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Aspharanx
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jun 2007, 10:23

Iemand enig idee hoe lang dommel er over doet om me over te schakelen op ADSL2+? Was hiervoor al klant (netconnect) en heb sinds 17 juli homeconnect en zit nog altijd maar op 4.6 Mbps. Duurt het dan in godsnaam zo lang?

Op Belgacom moeten we alleszins niet wachten, de lijnen zijn reeds omgeschakeld, ze kunnen hier zelfs 24 Mbps aan, andere providers bieden hier ondertussen al 24 Mbps internet aan. Dommel kon echter nog altijd niet antwoorden wanneer ze naar hier komen met hun 24 Mbps pakket. Maar ik zal al blij zijn met die 12 Mbps. Iemand die dus weet wanneer dat actief gaat zijn wanneer de lijn al is omgeschakeld? Moeilijk kan dat dan toch niet zijn als de centrale van Belgacom al in orde staat? Die staat trouwens al een maand in orde.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

die 24mbps is apparatuur van scarlet.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Aspharanx schreef:Iemand enig idee hoe lang dommel er over doet om me over te schakelen op ADSL2+? Was hiervoor al klant (netconnect) en heb sinds 17 juli homeconnect en zit nog altijd maar op 4.6 Mbps. Duurt het dan in godsnaam zo lang?

Op Belgacom moeten we alleszins niet wachten, de lijnen zijn reeds omgeschakeld, ze kunnen hier zelfs 24 Mbps aan, andere providers bieden hier ondertussen al 24 Mbps internet aan. Dommel kon echter nog altijd niet antwoorden wanneer ze naar hier komen met hun 24 Mbps pakket. Maar ik zal al blij zijn met die 12 Mbps. Iemand die dus weet wanneer dat actief gaat zijn wanneer de lijn al is omgeschakeld? Moeilijk kan dat dan toch niet zijn als de centrale van Belgacom al in orde staat? Die staat trouwens al een maand in orde.


24 Mbit biedt dommel aan door hun eigen apparatuur in de Centrales te plaatsen, Dit is nog maar in enkele steden beschikbaar,
Maar tegen het einde van het jaar moet heel limburg van 24Mbit ADSL2+ voorzien zijn.

12Mbit biedt dommel aan door het ADSL2+ netwerk van Belgacom. Belgacom is bezig met alle personen om te zetten van ADSL naar ADSL2+
Dit gebeurt jammer genoeg niet voor iedereen gelijktijdig, maar in waves.
De eerste wave is reeds geweest, er volgen er nog (Midden augustus zou de volgende zijn).
Enkel doen ze eerst hun eigen klanten, en dan pas de klanten van retailers.

Nog (bijna) niemand zit op 12Mbit HomeConnect, geduld hebben is het enige wat je kan doen. Ook Dommel's Speedpack is er nog niet.

Ik vermoed dat voor september elke centrale is omgezet in ADSL2+. en dat we dus 12Mbit hebben
Aspharanx
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jun 2007, 10:23

Yogi schreef:12Mbit biedt dommel aan door het ADSL2+ netwerk van Belgacom. Belgacom is bezig met alle personen om te zetten van ADSL naar ADSL2+
Dit gebeurt jammer genoeg niet voor iedereen gelijktijdig, maar in waves.
De eerste wave is reeds geweest, er volgen er nog (Midden augustus zou de volgende zijn).
Enkel doen ze eerst hun eigen klanten, en dan pas de klanten van retailers.

Nog (bijna) niemand zit op 12Mbit HomeConnect, geduld hebben is het enige wat je kan doen. Ook Dommel's Speedpack is er nog niet.

Ik vermoed dat voor september elke centrale is omgezet in ADSL2+. en dat we dus 12Mbit hebben


Vermits EDPnet, Scarlet en Xtremeadsl (en misschien nog andere) hier al ADSL2+ aanbieden neem ik aan dat de centrale van Belgacom reeds is omgezet dus wachten op Belgacom moeten we niet, ik sta te wachten op Dommel en wil dus weten wanneer Dommel ons overschakelt.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

EDPnet & Scarlet gebruiken geen Belgacom ADSL2+ lijnen, ze gebruiken Scarlet aparatuur.... Dit is verschillend van Belgacom... like i said, heb geduld. of je kan ook eens bellen naar Belgacom, misschien kunnen zij wat meer zeggen ofzo dunno
Synbiote
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2008, 16:10

hoi..
nog een dommelaar die problemen heeft met zijn snelheid sinds enkele dagen. snelheden gaan downstream maar tot 215KB/s.
ga eens wat speedtests doen en later een harde reset van men router/modem.
laat wel wat weten.

Maar heb wel al enkele topics doornomen (jammergenoeg op't einde altijd doorspekt met zever over adsl2+/Vdsl) dus ik vind de concensus niet (op te lossen door dommel? probleem van belgacom met crappy overschakeling naar adsl2+ (wat te verwachten was))??

speedtest van userbase:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 1688 kbit/s or 211 kbyte/s
- Upload speed : 426 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed Jul 30 2008 at 10:01:32 UTC+0200

modem is een ietwat oudere modem en router een linksys waarin gee nruis gegevens te bemachtigen zijn :(
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Met zo'n snelheid zou ik durven zweren dat je op een 2Mbit/s profiel zit.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Yogi schreef:EDPnet & Scarlet gebruiken geen Belgacom ADSL2+ lijnen, ze gebruiken Scarlet aparatuur.... Dit is verschillend van Belgacom... like i said, heb geduld. of je kan ook eens bellen naar Belgacom, misschien kunnen zij wat meer zeggen ofzo dunno


De Max12 abonnementen van Edpnet zullen via het netwerk van Belgacom lopen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Uzzi schreef:Met zo'n snelheid zou ik durven zweren dat je op een 2Mbit/s profiel zit.


Hmm dan zou zijn uploadspeed lager liggen.. die is immers bij een 2.2 mbit profiel 384 / 2.240 kbps gecapt
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb jarenlang op een 2Mbit/s profiel gestaan en upload bij zo'n profiel is 512kbit/s. De snelheden die daar weergegeven komen perfect overeen met de snelheden die ik toen haalde.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Bij dommel is dat een 2.2 mbit/s profiel (turboline)en 384 kbps is de uploadspeed (sta hierop ook al een 2-3 tal jaar) :wink:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Hmmm, ok. Bij mij was bij Edpnet (dus Scarlet netwerk). I stand corrected ! :-)
Synbiote
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2008, 16:10

Uzzi schreef:Met zo'n snelheid zou ik durven zweren dat je op een 2Mbit/s profiel zit.


'k zou't nie weten :D..'k heb allessinds nie in men admin panel ligge klooien .. dus zou't normaal nie kunne.
enig idee hoe/waar'k da kan checken?
joewkes
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2008, 16:59

Was net van plan om over te stappen op dommel homeconnect maar toch eventjes gebeld naar belgacom: blijkbaar zit ik op 3,75km van de centrale :(

toch maar telenet dan?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Op die afstand kun je gerust nog 4 Mbps halen :)
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Lord Utopia schreef:Op die afstand kun je gerust nog 4 Mbps halen :)


Met een beetje geluk wel ja, maar een absolute zekerheid is het niet.
joewkes
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2008, 16:59

4mbps is toch niet echt veel? 500kb/sec delen met 4 pc's?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

joewkes schreef:4mbps is toch niet echt veel? 500kb/sec delen met 4 pc's?
Je zit toch niet constant te downloaden op alle 4 pc's? :)

Toxeh, op die afstand is 4 Mbps zeker haalbaar.
Synbiote
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2008, 16:10

Synbiote schreef:
Uzzi schreef:Met zo'n snelheid zou ik durven zweren dat je op een 2Mbit/s profiel zit.


'k zou't nie weten :D..'k heb allessinds nie in men admin panel ligge klooien .. dus zou't normaal nie kunne.
enig idee hoe/waar'k da kan checken?

hoe kan'k mij terug op't standaard profiel krijgen.want 2mbits is echt wel weinig als je altijd tegen het max van adsl aan zit

want 't is nog erger geworden..sinds afgelope weekend is de snelheid zelfs maar +-85 kilobyte/sec... rampzalig!!!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”