speedconnect VDSL2 september

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Coop schreef:Waarom zou je VDSL nemen als de snelheid hetzelfde is als ADSL2 ?


Omdat ADSL2+ eigenlijk al een verouderde technologie is !

Zoals ik al vaak heb geschreven is het absurd van BGC (en eigenlijk ook de alternatieven providers) om dit nu te gaan promoten als je weet dat VDSL2 beschikbaar is (of men er volop mee bezig is). Binnen enkele maanden kan je terug een andere modem gaan kopen op die manier.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

r2504 schreef:
Coop schreef:Waarom zou je VDSL nemen als de snelheid hetzelfde is als ADSL2 ?


Omdat ADSL2+ eigenlijk al een verouderde technologie is !

Zoals ik al vaak heb geschreven is het absurd van BGC (en eigenlijk ook de alternatieven providers) om dit nu te gaan promoten als je weet dat VDSL2 beschikbaar is (of men er volop mee bezig is). Binnen enkele maanden kan je terug een andere modem gaan kopen op die manier.

Dat is nu eenmaal het pc landschap. Je kan blijven wachten. Tegen dat VDSL2 er is zal men waarschijnlijk ook al wel glasvezel gaan aanbieden (of iets anders, ik noem maar wat)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

silentkiller schreef:Je kan blijven wachten. Tegen dat VDSL2 er is zal men waarschijnlijk ook al wel glasvezel gaan aanbieden (of iets anders, ik noem maar wat)


Dat is het hem net... VDSL2 is er (loopt iets achter tov. ADSL2+ maar de investeringen lopen volop).
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ik vind het allemaal een beetje onduidelijk zo, de ene zal adsl2 hebben
met een speedconnect profiel.
De andere die het geluk heeft in een stedelijk gebied een cityconnect.
En de rest gaat op vdsl2 profiel draaien aan 12mbit.
Sorry maar het is weer op zijn belgisch en een beetje vaag.
Dommel is the way!
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Het is misschien interessanter om te spreken in termen van snelheden.

Sommigen zullen 9Mbit/s hebben
Anderen zullen 12Mbit/s hebben
De gelukkigen zullen 24Mbit/s hebben

Hmmm, blijft even verwarrend :roll:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En die die het meeste hebben, betalen ook het minste. :smash2:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

tja, 't is onlogisch en verwarrend, maar dat verwarrend zijn we van dommel al wat gewoon he :P
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

tja dat is waar lol maar dat is het enige minpunt dan alhoewel ...
Vind het eigenlijk helmaal gek worden als ze notabene een vdsl2 profiel op 12mbit/400Kb zetten alhoewel in dit geval de snelheid zou gegarandeerd zijn.
Zou even goed 24/3 kunnen zijn en zelfs makkelijk of heeft dit ook iets met BGC te maken.
Dommel is the way!
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Braincel schreef:tja dat is waar lol maar dat is het enige minpunt dan alhoewel ...
Vind het eigenlijk helmaal gek worden als ze notabene een vdsl2 profiel op 12mbit/400Kb zetten alhoewel in dit geval de snelheid zou gegarandeerd zijn.
Zou even goed 24/3 kunnen zijn en zelfs makkelijk of heeft dit ook iets met BGC te maken.

In theorie 50/50 tot op 1km en zelfs tot 100/100 als ge "op de centrale" zit.

Ik had op 20-25 down en 3-5 up gehoopt. En realistischer 15-20down en 1up verwacht .

Echt triest . . . Waarom zo een goede techniek ontwikkelen en bouwen en dan er geen volledig gebruik van maken?

Ik hoop echt dat de EU doordrukt dat alle nationale netwerken in een onafhankelijk bedrijf onder gebracht moeten worden.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Niet vergeten dat ze deze vdsl2 technologie ook willen gebruiken om HDtv te streamen en liefst ook op eventueel 2 TV's...

Die upload hadden ze inderdaad wel naar 1Mbps of zelfs 2 Mbps mogen doen maar met die download van 12Mbps ben ik eigenlijk heel tevreden. Natuurlijk lijn 20Mbps had mooier geweest :)
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Als ze daadwerkelijk alleen vdsl2 bieden waar geen adsl2+ beschikbaar is, zou het discriminatie tegenover de adsl2+ klanten zijn he als ze meer snelheid via vdsl2 zouden bieden.
To download or not to download, that's the question.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

misterjo schreef:Niet vergeten dat ze deze vdsl2 technologie ook willen gebruiken om HDtv te streamen en liefst ook op eventueel 2 TV's...

Die upload hadden ze inderdaad wel naar 1Mbps of zelfs 2 Mbps mogen doen maar met die download van 12Mbps ben ik eigenlijk heel tevreden. Natuurlijk lijn 20Mbps had mooier geweest :)

Komaan he, met de helft, 25 up en down zouden ze al genoeg moeten hebben voor 2 TV's, zelfs als het HD is. Tenzij ze enorm oude codecs gebruiken voor hun HD, en dan zijn ze op dat vlak niet goed bezig.

Over dat VDSL2 gebruiken waar geen ADSL2 mogelijk is . . onzin denk ik, de gebieden die nu reeds ADSL2 hebben zijn net die waar het interessantst zou zijn om meer bandbreedte (in BGC's opzicht voor BGC-TV vooral) te hebben. Want het zijn nu vooral de steden/meest bevolkte gebieden die ADSL2 hebben. Dus over niet te lange tijd zullen ze die ook wel op VDSL2 overschakelen, als dat het nu al niet het geval is.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Fireblade schreef:Als ze daadwerkelijk alleen vdsl2 bieden waar geen adsl2+ beschikbaar is, zou het discriminatie tegenover de adsl2+ klanten zijn he als ze meer snelheid via vdsl2 zouden bieden.



Heumh word je niet gediscrimineerd tegenover cityconnect abbo's dan.
Minder geld meer snelheid nl 24/3 en unlimited.
Het is echt niet omdat mensen op den boerenbuiten of buiten een stedelijke agglomeratie wonen dat ze meer moeten betalen voor minder snelheid.
Kabel moeten we ook niet nemen want dan hangen we aan telenet vast voorlopig.
vdsl2 geeft de mogelijkheid om bvb makkelijk met de neusgaten toe 24/3 profielen te draaien.
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Braincel schreef:
Fireblade schreef:Als ze daadwerkelijk alleen vdsl2 bieden waar geen adsl2+ beschikbaar is, zou het discriminatie tegenover de adsl2+ klanten zijn he als ze meer snelheid via vdsl2 zouden bieden.



Heumh word je niet gediscrimineerd tegenover cityconnect abbo's dan.
Minder geld meer snelheid nl 24/3 en unlimited.
Het is echt niet omdat mensen op den boerenbuiten of buiten een stedelijke agglomeratie wonen dat ze meer moeten betalen voor minder snelheid.
Kabel moeten we ook niet nemen want dan hangen we aan telenet vast voorlopig.

Het is pure logica: binnen steden zijn meer klanten voor dezelfde vaste investering en bovendien kunnen ze die daar zelf doen --> lagere kost met meer afnemers --> lagere prijs per afnemer.

Dat is geen discriminatie maar pure economische logica. E uiteindelijk is het wel "pech dat je op de boerenbuiten woont": als ik aardappelen wil, moet ik erom naar de Carrefour, terwijl jij ze aan een 3e van die prijs hebt bij de boer twee straten verder ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Die "pure" logica is belgische logica buiten de stedelijke gebieden
heb je rond die stedelijke gebieden zeker nog dichtbevolkte gebieden.
Ik moet mijn aardappelen ook nog in de carrefour gaan halen hoor.
En dat geld voor een heel deel van de mensen,vind het alleen dom
dat vdsl2 aan 12mbit aangeboden word.
Wil wel eens zien als vdsl2 aan 50/50 zou aangeboden worden aan 29 euro buiten de steden dan die alleen cityconnect krijgen hoe jij zou reageren.
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Persoonlijk kan het mij eigenlijk niet zoveel schelen wat anderen kunnen krijgen. Moest ik nu in Leuven wonen en daar is cityconnect en Dommel zegt: aan jou wil ik dat niet geven omdat jouw gezicht me niet aanstaat: dan zou ik discriminatie uitschreeuwen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Het is geen discriminatie om het simpele feit dat Dommel er zelf niets aan kan doen.
Cityconnect is hun eigen netwerk. Zij bepalen daar zelf de profielen
Speedconnect (VDSL2) loopt via Belgacom. Belgacom bepaalt de profielen. Dommel kan ofwel de profielen van BGC aanvaarden ofwel oprotten.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Ik heb hier ooit eens uitgehaald naar de techniekers ivm het niet volledig benutten van de technologie, en toen reageerde er ene die zei dat de profielen volledig bepaald worden door de marketing en niet door de technische dienst van Belgacom.

Dus de andere ISPs hangen af van de marketing-strategie van Belgacom.

Zelf denk ik trouwens dat de 9/12Mbit profielen van ADSL2+ bewust zo laag gehouden werden om de alternatieve providers niet rechtstreeks te laten concurreren met Telenet (althans niet via Belgacom zelf), en Belgacom VDSL2 wordt op dat vlak dan ook niet voor de voeten gelopen.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Dit is schitterend nieuws!

Een tijdje terug heb ik Belgacom TV in HD gevraagd en gekregen. Bij deze gelegenheid heeft BGC mij een VDSL(2?)-lijn en bijhorende Aethra modem gegeven. Dit was gelukkig geen probleem voor mijn bestaande netconnect. Toen kwam het nieuws dat dommel in mijn gemeente cityconnect ging aanbieden. Ik was in de wolken, meer snelheid en onbeperkt volume voor dezelfde prijs! De teleurstelling was echter groot toen de helpdesk van dommel mij wist te zeggen dat cityconnect en bgctv niet compatibel waren. Nu zie ik dus terug een lichtje in de duisternis met deze aankondiging van Speedconnect.

Bij deze nog een tip voor alle geïnteresseerden: wacht op een promo bgctvhd "stoppen zonder opzegperiode en kosten" en dan zet bgc je lijn en je modem gratis over op de vdsl technologie! Ook een tip voor wie sowieso bgctv in hd wil hebben, of course, maar die moeten niet wachten op zo'n promo. BTW het aanbod in HD-kanalen vind ik persoonlijk nog wat zwakjes (vandaar ook dat de HD optie vandaag nog gratis is), maar dat is een andere topic...

mvg
gunny
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

gunny schreef:Dit is schitterend nieuws!

Een tijdje terug heb ik Belgacom TV in HD ...............

gunny


Toen ik een paar weken terug naar Belgacom belde voor HDTV, en ik zei dat ik wel een internet heb van dommel zei men mij dat ik dan geen Belgacom (Hdtv) kon nemen ???

Heb netconnect btw
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Neok schreef:
gunny schreef:Dit is schitterend nieuws!

Een tijdje terug heb ik Belgacom TV in HD ...............

gunny


Toen ik een paar weken terug naar Belgacom belde voor HDTV, en ik zei dat ik wel een internet heb van dommel zei men mij dat ik dan geen Belgacom (Hdtv) kon nemen ???

Heb netconnect btw

Dommel netconnect gaat over ADSL
Belgacom TV over VDSL(2 voor HD?)
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Dommel netconnect gaat over ADSL
Belgacom TV over VDSL(2 voor HD?)

ok maar die VDSL2 gaat over de koper , net als adsl.

Ik ben eve gaan kijken op de BGC site en daar staat in de voorwaarden pdf op pagina 3 ,
Ik citeer "Op de lijn in kwestie geen breedbanddiensten worden geleverd door andere operator"

Mss doen ze dit omdat dat problemen geeft met het profiel van de lijn, ...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

In het geval dat de BGC-TV over ADSL2+ geleverd wordt kunt ge normaal gezien zeker ADSL(2+) van gelijk welke ADSL-provider nemen/hebben. Op het tweede koperpaar.

In het geval de BGC-TV via VDSL2 geleverd wordt (2 HD signalen mogelijk), tsjah . .
In theorie zou dat geen probleem mogen geven, maar daar stuit ge op de BGC-policy ter zake. Ik vermoed dat beide koperparen dan op dezelfde ROP aangesloten worden (plz verbeter me als ik het fout heb, zou het graag ook zeker weten) waardoor ADSL(2+) van een andere aanbieder behalve BGC niet meer mogelijk is (/toegestaan wordt).

Wanneer andere aanbieders gebruik zullen mogen maken van de ROPs/VDSL2 voor internet zal dit misschien wel weer mogelijk worden.
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Besluit = Ik wil Beglacom (HDTV) , de vdsl2 lijn ligt er/ is er , maar nee ik mag niet

Eigelijk is dat zoveel zeggem als , Stap naar Telenet of TV vlaanderen voor u Hdtv dommel user

Mag dat wel :x
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Neok schreef:
Mag dat wel :x

In de meeste sectoren heet zoiets koppelverkoop en is bij wet verboden. Maar blijkbaar gaat dat niet op voor BGC-TV en Telenet-TV.
Vraag het BIPT en de verantwoordelijke politici maar waarom.
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Draco888 schreef:
Neok schreef:
Mag dat wel :x

In de meeste sectoren heet zoiets koppelverkoop en is bij wet verboden. Maar blijkbaar gaat dat niet op voor BGC-TV en Telenet-TV.
Vraag het BIPT en de verantwoordelijke politici maar waarom.


Nee nee het is geen koppelverkoop want ze bieden het ook apart* aan

*Als je maar geen dommel hebt :P
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Neok schreef:
Nee nee het is geen koppelverkoop want ze bieden het ook apart* aan

*Als je maar geen dommel hebt :P
Nee, BGC-TV moet je minimaal classiclijn hebben.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

[quote="Neok"]

Toen ik een paar weken terug naar Belgacom belde voor HDTV, en ik zei dat ik wel een internet heb van dommel zei men mij dat ik dan geen Belgacom (Hdtv) kon nemen ???

Heb netconnect btw[/quote]

Toen ik bgctvhd bestelde wist men mij bij bgc te zeggen dat de combinatie met dommel netconnect geen probleem was. En nu bgctvhd al een maand of 2 ook effectief geleverd is, kan ik dit bevestigen.
anakintjc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 aug 2006, 15:26

Ik heb nog enkele zaken wat ik mij afvraag...

Nu heb ik op meerdere 'grafiekjes' al gezien dat vdsl2 en adsl2+ eigenlijk echt beter zijn op korte afstand.
Zo is VDSL superieur aan ADSL2+ tot pakweg een kleine 2 km daarna zijn beiden ongeveer gelijk met zelfs nog een kleine voorkeur voor adsl2+ naarmate de afstand groter wordt.

Nu is mijn vraag: ik zit op een goede +- 3,3 km van de centrale, hebben deze twee technologieën dan feitelijk wel nut? Kan ik die 12 Mbit zeker halen met VDSL2? Wanneer je bv. 12 Mbit bij Dommel wil en adsl2+ niet beschikbaar is, vormt vdsl2 zogezegd een oplossing maar deze biedt toch enkel voordeel boven adsl2+ bij zeer korte afstanden of zie ik dit nu verkeerd?

Ik hoop ook dat de prijzen van beide producten min of meer gelijk zullen liggen (ze geven immers beiden maar 12Mbit al dan niet gecapped). Je moet immers ook nog een andere modem aanschaffen waar de meeste huidige (adsl)modems al wel adsl2+ compatibel zijn!
Laatst gewijzigd door anakintjc op 22 jul 2008, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

anakintjc schreef:Ik heb nog enkele zaken wat ik mij afvraag...

Nu heb ik op meerdere 'grafiekjes' al gezien dat vdsl2 en adsl2+ eigenlijk echt beter zijn op korte afstand.
Zo is VDSL superieur aan ADSL2+ tot pakweg +- 2 km daarna zijn beiden ongeveer gelijk met zelfs nog een kleine voorkeur voor adsl2+ naarmate de afstand groter wordt.

Nu is mijn vraag: ik zit op een goede +- 3,3 km van de centrale, hebben deze twee technologieën dan feitelijk wel nut?
Wanneer je bv. 12 Mbit bij Dommel wil en adsl2+ niet beschikbaar is, vormt vdsl2 een oplossing maar deze biedt toch enkel voordeel boven adsl2+ bij zeer korte afstanden of zie ik dit nu verkeerd?

Ik hoop ook dat de prijzen van beide producten min of meer gelijk zullen liggen (ze geven immers beiden maar 12Mbit al dan niet gecapped). Je moet immers ook nog een andere modem aanschaffen waar de meeste huidige (adsl)modems al wel adsl2+ compatibel zijn!
Ja, want VDSL1/2 gaat tot de lokale wijkverdeler en niet meer tot de centrale. Zo wordt de afstand automatisch korter. De gemiddelde afstand was... 1 km? 'k Weet het niet meer.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

anakintjc schreef:Ik heb nog enkele zaken wat ik mij afvraag...

Nu heb ik op meerdere 'grafiekjes' al gezien dat vdsl2 en adsl2+ eigenlijk echt beter zijn op korte afstand.
Zo is VDSL superieur aan ADSL2+ tot pakweg +- 2 km daarna zijn beiden ongeveer gelijk met zelfs nog een kleine voorkeur voor adsl2+ naarmate de afstand groter wordt.
Nu is mijn vraag: ik zit op een goede +- 3,3 km van de centrale, hebben deze twee technologieën dan feitelijk wel nut?

Klopt, daarom dat Belgacom overal nieuwe kasten aan het plaatsen is naast de huidige kabelverdelers, met in die kast glasvezel, stroom en een VDSL2 DSLAM, zodat de afstand over koper flink korter wordt (gemiddeld 300-600 meter ipv zoals bij jou dik 3 km)
anakintjc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 aug 2006, 15:26

hmm logisch, ik dacht al dat het zoiets moest zijn.

Alvast bedankt voor de snelle antwoorden!

Wat denken jullie trouwens over mogelijke prijsverandering?
Normaal zouden ze het moeten aanbieden voor dezelfde prijs als van adsl2+ aangezien het dezelfde snelheid levert maar dit lijkt me niet waarschijnlijk gezien Belgacom dit product (vdsl) aanbiedt voor +- 60 euro/maand (welliswaar voor 17 Mbps)...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ADSL2+ is gelimiteerd tot 12 Mbps. Meer betalen ga je er niet voor (naast de activatiekost voor ADSL Go), maar velen hier verwachten wel een indexatie blijkbaar...
anakintjc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 aug 2006, 15:26

Ik weet dat je voor adsl2+ zo eenmalige activatie van 99 euro moet betalen maar wat denk je voor vdsl2?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

anakintjc schreef:Ik weet dat je voor adsl2+ zo eenmalige activatie van 99 euro moet betalen maar wat denk je voor vdsl2?
ah, we hebben het hier over Dommel ADSL2+ :"D...

Dat weet ik niet, ik denk hetzelfde, want VDSL2 gebruiken ze enkel voor gebieden daar waar ADSL2+ niet beschikbaar is.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ga het ook ff moeten afwachten, maar vrees dat dat vdsl2 abbo veel geld gaat kosten (BGC geldmachine, wat haat ik dat bedrijf)), reken daarbij dan nog het schandalig duur telefoon abbo bij Belgacom en je zit ver boven telenetpack prijzen...Voor ons gasten die ver van de centrale wonen gaat het wss goedkoper worden bij telenet als we wat meer speed willen (2.2 Mbit hier grondig beu) en 60 gig + nacht tarief is ook nog zo mis nie meer of t'moet zijn dat ze een vdsl2 abbo met telefonie lanceren ala homeconnect (heb daar een ticket van een maand al open daaromtrend)en als ik die ellendige topics van dommel lees over probs en helpdeskschande denk ik meer en meer om na 2.5 jaar dommel terug over te schakelen naar telenet :-(
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Gaat Speedconnect landelijk beschikbaar zijn (en daarmee bedoel ik in de gebieden waar BGC VDSL(2) al uitgerold heeft) of gaan ze dit geografisch beperken (zoals in de openingspost gesuggereerd wordt ?

Ik zit zelf op 3,3Mbit/s omdat ik te ver van de centrale zit (4,7 kilometer). Ik ga ervan uit dat ADSL2+ (de 12Mbit/s variant) via BGC binnenkort hier wel beschikbaar zal zijn (of misschien al beschikbaar is) en bovendien belooft Dommel om voor het eind van dit jaar Cityconnect beschikbaar te maken in mijn regio.

Ga ik dan Speedconnect kunnen nemen of niet ?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Jaja waar er ropkens staan gaan wij dutskens kunnen overschakelen naar vdsl2 waarschijnlijk maar aan wat een prijs ?
Cittyconnect op 4.7 km gaat niet veel speed meer op leveren denk ik zenne mss een stabiel 4 Mbit ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Misschien het moment om de weddenschappen te openen.

Ik zet mijn geld op 44,95€ 8)

Edit : plus ne lekker dure modem
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ik op 49.94 €
(49.94+18.5 tel happy+ 6 € tijdens piekuren+4.15 slimme diensten=78.59 €)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”