True.. Nog iets dus. Zomaar "anoniem" online stemmen kan ook niet he.. Dan is er gegarandeerd een manier om het systeem te misbruiken.r2504 schreef:Ben je gek... stemmen via e-ID... daar gaat je privacy helemaal dan !Arrigi schreef:Met de E-ID komt zoiets al dichterbij, maar nog ben je niet zeker dat ook echt _die_ persoon stemt en niet een ander.
Zo weet men perfect wie op wie stemt
Van Quickenborne kan niets doen aan downloadlimieten
-
- Elite Poster
- Contacteer:
-
- Pro Member
Om het nog even over Van Quickenborne te hebben. Ik denk dat hij teruggefloten werd door de partij-ideologen. Een "goede" liberaal gelooft immers dat de markt zichzelf reguleert, en hoe minder overheidsinmenging er dus is, hoe beter. Zijn voornemen Telenet en Belgacom aan te pakken rijmt niet echt met dit principe, het idee dat de consument zijn stem (ie portefeuille) maar moet gebruiken des te meer.
Dat de geschiedenis al altijd bewezen heeft dat dat heilig principe quatsch is, en dat overheidsregulering wel degelijk nut heeft, doet er natuurlijk niet toe.
Dat de geschiedenis al altijd bewezen heeft dat dat heilig principe quatsch is, en dat overheidsregulering wel degelijk nut heeft, doet er natuurlijk niet toe.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Zo moeilijk is het nochtans niet, hoor. Bij login de gegevens controleren, als je gestemd hebt de gegevens niet meesturen en op een aparte lijst, zonder tijdsaanduiding, aangeven dat die persoon gestemd heeft.Arrigi schreef:True.. Nog iets dus. Zomaar "anoniem" online stemmen kan ook niet he.. Dan is er gegarandeerd een manier om het systeem te misbruiken.r2504 schreef:Ben je gek... stemmen via e-ID... daar gaat je privacy helemaal dan !Arrigi schreef:Met de E-ID komt zoiets al dichterbij, maar nog ben je niet zeker dat ook echt _die_ persoon stemt en niet een ander.
Zo weet men perfect wie op wie stemt
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Probleem met stemmen over internet is dat je niet zeker bent dat er geen druk is. Je bent niet zeker dat mensen alleen achter de pc zittenGoztow schreef: Zo moeilijk is het nochtans niet, hoor. Bij login de gegevens controleren, als je gestemd hebt de gegevens niet meesturen en op een aparte lijst, zonder tijdsaanduiding, aangeven dat die persoon gestemd heeft.
stel dat een partijen mensen met knuppels rondsturen om mensen te laten starten
-
- Pro Member
- Contacteer:
zijn mogelijkheden genoeg, als zelfstandige kan ik daarvan meesprekengertd schreef:dacht dat dit in Belgie al lang niet meer mochtpennywise schreef: Wat haalt stemmen uit? Je stemt op A, maar vermits A zijn campagne wordt betaald door multinational B en C, kan A nooit doen wat hij wil of het moet zijn geldschieters goed uitkomen.
En zo gaat het in elk land, al eeuwen lang.
partijfinacieringen zijn vrij strikt krijgen geld van de staat en moeten alle andere inkomsten checken
voor de prive uitgaven van de politici in kader van verkiezingen moet ook alles aangeven worden dus als er iemand is die plotseling veel geld er in stopt zonder het zelf te hebben valt dit op.
waarmee ik niet gezegd heb dat het nooit gebeurt.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Ik geloof ook in het principe van vrije markt als alle spelers dezelfde mogelijkheden krijgen. Als TN de kabel krijgt en BGC al de rest van het koper dan kunnen de andere competitors het natuurlijk wel schuddenLaundroMat schreef:Om het nog even over Van Quickenborne te hebben. Ik denk dat hij teruggefloten werd door de partij-ideologen. Een "goede" liberaal gelooft immers dat de markt zichzelf reguleert, en hoe minder overheidsinmenging er dus is, hoe beter. Zijn voornemen Telenet en Belgacom aan te pakken rijmt niet echt met dit principe, het idee dat de consument zijn stem (ie portefeuille) maar moet gebruiken des te meer.
ik had zitten denken gisteren aan de manier waarop hollebollegijs omgaat met mensen.
Ik had dan ook zitten denken aan een hollebollegijs-actie: er wordt een soort van informatieve poster gemaakt met alle gegevens van hoeveel je betaalt bij de operatoren. Bijvoorbeeld:
--------------------------------------------------------------
Hoeveel betaalt uw buur voor internet?
Wel als hij aangesloten is bij:
Belgacom 41€
Telenet 42€
Scarlet 36€*
Dommel 30€*
En hoeveel betaalt u?
Actie ondernomen door www.uwBuurBetaaltMinder.be
Niet op de openbare weg gooien.
*inclusief de 6€ belgacomtaks, tenzij u reeds een telefoonabonnement bij Belgacom bezit
-------------------------------------------------------------
Aangezien dit pure objectieve informatie betreft en zolang je het maar niet in bussen gooit die zo'n geen-reclame-sticker hebben denk ik dat het legaal is. Dit zal zowel nieuwe onbestaande klanten bereiken als reeds bestaande klanten die nu misschien op de hoogte zullen zijn van de alternatieve prijzen.
Ik denk dat als iedere ontevreden internetklant 20 van die blaadjes uitdeelt je sneller een (of andere) reactie zult krijgen van Belgacom en Telenet dan met een online petitie.
Hier vinden ontevreden klanten elkaar niet, hier maak je ontevreden klanten!?
Ik had dan ook zitten denken aan een hollebollegijs-actie: er wordt een soort van informatieve poster gemaakt met alle gegevens van hoeveel je betaalt bij de operatoren. Bijvoorbeeld:
--------------------------------------------------------------
Hoeveel betaalt uw buur voor internet?
Wel als hij aangesloten is bij:
Belgacom 41€
Telenet 42€
Scarlet 36€*
Dommel 30€*
En hoeveel betaalt u?
Actie ondernomen door www.uwBuurBetaaltMinder.be
Niet op de openbare weg gooien.
*inclusief de 6€ belgacomtaks, tenzij u reeds een telefoonabonnement bij Belgacom bezit
-------------------------------------------------------------
Aangezien dit pure objectieve informatie betreft en zolang je het maar niet in bussen gooit die zo'n geen-reclame-sticker hebben denk ik dat het legaal is. Dit zal zowel nieuwe onbestaande klanten bereiken als reeds bestaande klanten die nu misschien op de hoogte zullen zijn van de alternatieve prijzen.
Ik denk dat als iedere ontevreden internetklant 20 van die blaadjes uitdeelt je sneller een (of andere) reactie zult krijgen van Belgacom en Telenet dan met een online petitie.
Hier vinden ontevreden klanten elkaar niet, hier maak je ontevreden klanten!?
Van Quickendinges is zoals Tobback(den ouwe) al meermaals heeft gezegd de grootste hypocriet in de politiek , verandert met de wind zoals het uitkomt , vraag maar is aan Jean-Marie , ne postjesjager en daar kunde weinig met aanvangen aangezien die vooral aan hunzelf denken.LaundroMat schreef:Om het nog even over Van Quickenborne te hebben. Ik denk dat hij teruggefloten werd door de partij-ideologen. Een "goede" liberaal gelooft immers dat de markt zichzelf reguleert, en hoe minder overheidsinmenging er dus is, hoe beter. Zijn voornemen Telenet en Belgacom aan te pakken rijmt niet echt met dit principe, het idee dat de consument zijn stem (ie portefeuille) maar moet gebruiken des te meer.
Tele2 22~27 Euro incl Belgacom taks.
Mijn vader heeft dat en voor hem is het meer dan voldoende.De prijs van € 14,90 / € 19,90 per maand voor TELE2 ADSL 1Mb is afhankelijk van uw adres: bent u niet aansluitbaar op ons ontbundeld netwerk, dan betaalt u € 19,90/maand.
-
- Premium Member
Het mag inderdaad niet, maar het gebeurt wel. En dat merk je zo.gertd schreef:dacht dat dit in Belgie al lang niet meer mochtpennywise schreef: Wat haalt stemmen uit? Je stemt op A, maar vermits A zijn campagne wordt betaald door multinational B en C, kan A nooit doen wat hij wil of het moet zijn geldschieters goed uitkomen.
En zo gaat het in elk land, al eeuwen lang.
partijfinacieringen zijn vrij strikt krijgen geld van de staat en moeten alle andere inkomsten checken
voor de prive uitgaven van de politici in kader van verkiezingen moet ook alles aangeven worden dus als er iemand is die plotseling veel geld er in stopt zonder het zelf te hebben valt dit op.
waarmee ik niet gezegd heb dat het nooit gebeurt.