ADSL2fit vragen/klachten/...

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Allez,

Ga er mij ook eens mee moeien...

Allereerst: objectiviteit wat betreft Userbase. Moesten we niet objectief zijn zoals jullie zeggen, dan zouden we gans deze topic ofwel locken ofwel gewoon permanent wissen, zodat we continue A2F verdedigen...doen we dat? Neen, er is ruimte voor zulke problematiek.. ik heb niet liever dat jullie je mening zeggen omtrent eventuele problemen, dan kunnen die doorgespeeld worden naar A2F.
Hebben wij véél geduld met A2F? Of praten wij enkel goeds?
Ja & Neen, we hebben ergens een beetje geduld omdat het een relatief nieuw bedrijf is voor particulieren.. (de grote massa, bestaat al langer..) en we ook de kat nog uit de boom kijken... zijn we daardoor subjectief? Neen. Waar ik alleen niet tegen kan, is dat de mensen hier continue, op de verkeerde personen en instanties schietten (cfr downloadproblemen) en dat proberen we in te dijken...zo krijg je anders chaos. Heb je mij al horen zeggen dat ze een prima communicatie hebben? Neen, daarom dat wij een meestal communicatie doen... omdat wij sneller aan info geraken en hopen jullie hier mee van dienst te zijn.

Wat betreft die activaties van die lijnen.. die op zich laten wachten.. dat is ook weer iets waar A2F op zich niet directe schuld aan heeft.. maar weer een spel van BGC en Scarlet.. en ik weet niet of je het al gemerkt hebt.. maar de activaties bij Scarlet.. ze duren meer dan een maand tegenwoordig...en de status tickets op de A2F pages zijn gevolgen van tickets die Scarlet doorstuurt..(als ik mij goed herinner) dus als Scarlet of BGC verkeerde dingen doorstuurt.. staan daar verkeerde zaken op... of onvolledig...

Waarom komen wij af en toe over de vloer bij A2F?
- Wij zijn (meesten) informatica studenten en willen wel eens een bezoekje brengen aan een ISP en wat uitleg krijgen over de hele handel.. tot nu toe is A2F de enige die hiertoe bereid was...
- Waarom houden wij contact met A2F? Om info los te peuteren en jullie te bezorgen...
- Omdat sommigen ook klant zijn.. en Userbase op zich misschien wel een klant wordt.. (als we zelf klant worden.. gaan we dan ook subjectief zijn?)

Wat betreft die verkoopsvoorwaarden, daar ben ik het met jullie volledig eens.. er is onduidelijkheid hierover.. of die iemand nu al gezien heeft of niet.. diegenen die IRC een beetje in de gaten houden.. weten dat als we contact hebben met A2F dat ik steeds opnieuw hamer op die voorwaarden...ik heb ze al gelezen en hier en daar mijn bemerkingen en en bedenkingen gemaakt.. waarom staan ze nog niet op de website? Reden dat ik gisteren kreeg was: Wij zijn volop producten aan het wijzigen en nieuwe producten aan het lanceren, die direct in de verkoopsvoorwaarden worden opgenomen en die worden daarna online gezet. Een dikke maand geleden was het omdat ze nog niet in het frans vertaald werden...
Nu, ik hamer erop en ik blijf erop hameren, dat die voorwaarden, zowel hier als op de sites zo vlug mogelijk online komen..

Wat betreft die facturen.. zoals SubZero eerder al heeft gezegd ze worden wel degelijk verstuurd en onafleverbare stukken komen gewoon terug. Nu, ik weet het niet 100% zeker (ken de facturatie methode nog niet dermate goed...) maar, de facturen en rappels die ik al van ver gezien heb (niet met naam en toenaam) die geblocked zijn, zijn niet van mensen die 1x hun factuur niet betalen, maar die met openstaand saldo van 200-400 euro openstaan...dus dat is al niet niks zou ik zeggen.
Nu, Siske je hebt een punt.. ergens totaal onvriendelijk.. maar dat is iets wat A2F zeker moet leren... ik keur dat niet goed eh.. maar zo gaan ze te werk.. ze zijn eerder gewoon van met bedrijven te werken ipv particulieren... en daar hebben ze zoveel problemen niet mee.

Wat betreft dat 0903 nummer, dat praten we ook niet goed.. daar zijn we ook ergens tegen.. dat hebben we ook gepost en aangepast in onze review. Nu A2F heeft ons de reden daarvan gegeven... dit hebben ze terug in het leven geroepen omdat er té véél mensen gewoon bellen voor de meest absurde zaken... en dan heb ik het over zaken net zoals SubZero: die expliciet op de FAQ op de website staan...in de periode dat ik daar geweest ben, heb ik de helpdesker 3x dezelfde vraag horen beantwoorden in een uur tijd. En ja ze stond op de site... pffiew.
Wat betreft die helpdesk.. idd dat is uw probleem niet, Somatik, en als ik mij niet vergis zijn ze op zoek naar een nieuwe kracht specifiek voor Helpdesk. Dus daaraan wordt gewerkt.

Kijk, ik stel voor dat we het constructief houden en we hier niet als onbezonnen mensen te werk gaan.
Er zijn een aantal punten die nu duidelijk belicht zijn, die zeker beter kunnen:

- communicatie van A2F (> proberen wij op te lossen)
- verkoopsvoorwaarden
- facturatie
-> hier moet duidelijkheid over komen.. evt via email...
- duidelijkheid over evt problemen met BRUO/8MBps
- ...

Mochten er nog zware punten zijn, ik zeg wel zware, dus met van die zever punten van: "los de snelheid eens snel op, dat we op 4Mbps zitten" moet ge ook niet afkomen, post het dan even kort, herhaal ook niet alles...

Ik beloof jullie dat ik met iemand van A2F contact zal nemen omtrent die puntjes en zien wat daar aan gedaan kan worden...
Allereerst dus die verkoopsvoorwaarden zo snel mogelijk online krijgen...en dan eens duidelijkheid vragen over het facturatie systeem en horen wat de mogelijkheden zijn om dit enigszinds makkelijker, eenvoudiger te maken (domiciliatie..) (ik hoop dat het geapprecieerd wordt...)

Ik hou jullie op de hoogte of iemand anders van de Crew, indien we meer info hebben omtrent die laatste punten.. ik beloof echter niks eh!

Edit: puntje toegevoegd aan het lijstje...

Update: bericht naar A2F is verstuurd en daar al gelezen.. nog geen reactie.. houden jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door The Oddity op 11 dec 2003, 22:20, 3 keer totaal gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
A2F-klant

:twisted:
eerst en vooral wil ik eens korte metten maken met dat moderatorgedoe..Als jij beweert niet subjectief te zijn, verwijder u dan onmiddellijk van dit forum!Ik begin het lichtjes op mijn heupen te krijgen met al uw dikke gemoei, dit is een vrij forum..
Ik zal mijn mening eens zeggen.A2F is een provider als een ander, en klein of niet klein, het moet niet beginnen rotzooien met zijn klanten!Ik heb er nog niet anders dan miserie mee gehad, maar ja, ik lig onder contract..Die mannen pakken u op kleinen dingetjes, en hun service trekt op niets. En als dienen eikel van een oddity hem hier weer mee moeit, dan word ik kwaad! Een helpdes aan +1euro/min, lage downloadsnelheid (ik zal je eens een printscreen opsturen jij daar) facturen een ganse tijd op voorhand doen betalen en leven op onze interesten, en nog zoveel meer!!!Van mij mag iedereen het weten...want dat is hun recht..Ik denk dat ik duidelijk was, nee?
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Wij zijn volop producten aan het wijzigen en nieuwe producten aan het lanceren, die direct in de verkoopsvoorwaarden worden opgenomen en die worden daarna online gezet


Dit begrijp k niet, waarom bestaande producten wijzigen?Ik hoop dat het enkel positieve zijn en geen download verlagingen ofzo of limieten want dan tekenen ze hun eigen doodvonnis vrees k :s mensen kunnen dan evengoed een andere provider nemen als dit het geval zou zijn (wellicht niet hoop k :) )

Vandaag heb k een mail gezonden op 12u45 en had al een antwoord om 13 u 17 , bij andere providers duurt dit uren, dagen! Ik heb dus helemaal geen klagen over hun support! Die is goed zoals ze is, althans de mail :)

eerst en vooral wil ik eens korte metten maken met dat moderatorgedoe..Als jij beweert niet subjectief te zijn, verwijder u dan onmiddellijk van dit forum!Ik begin het lichtjes op mijn heupen te krijgen met al uw dikke gemoei, dit is een vrij forum..
Ik zal mijn mening eens zeggen.A2F is een provider als een ander, en klein of niet klein, het moet niet beginnen rotzooien met zijn klanten!Ik heb er nog niet anders dan miserie mee gehad, maar ja, ik lig onder contract..Die mannen pakken u op kleinen dingetjes, en hun service trekt op niets. En als dienen eikel van een oddity hem hier weer mee moeit, dan word ik kwaad! Een helpdes aan +1euro/min, lage downloadsnelheid (ik zal je eens een printscreen opsturen jij daar) facturen een ganse tijd op voorhand doen betalen en leven op onze interesten, en nog zoveel meer!!!Van mij mag iedereen het weten...want dat is hun recht..Ik denk dat ik duidelijk was, nee?


Is dit niet een beetje overdreven? :s. Oke oke ze waren de afgelopen maanden nogal traag , maar daar werken ze aan het was overmacht! Daar kunnen zij toch niets aan doen? Die € 1 per min helpdesk keur ik totaal niet goed, dat ze dan tenminste een 070 nummer nemen maar niet 0903 :sEN oditty is genen "eikel" zoals jij zegt, dankzij hem en anderen hebben wij toch nog enige info over adsl2fit, tegen mensen zoals jij kan ik echt niet! Wees nu eens redelijk!! :s Een Gast die hier een beetje de boel komt verzieken!

Mvg,

Stijn
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nuja, onze gast is niet zomaar een gast, we weten wel beter. Allez ja, dan ben ik maar een nootje, eentje die iets probeert te doen voor jullie.
Enfin ja, ga daar niet op reageren op onvolwassen gezever. Als we geen info posten is het niet goed. Als we wel info posten is het ook niet goed.. als we niets doen is het niet goed. Als we onderhandelen met A2F in jullie voordeel (want neen: ik ben geen klant, ook geen personeel en wordt ook niet direct klant) is het ook niet goed.. tja, sommigen onder jullie draaien van gedacht gelijk de wind van richting draait.

vscomp, dat wijzigen was niet zo best uitgedrukt...wijzigen bedoelde ik: producten bijkomen, bvb. nieuw product met lagere downstream.. is nieuw product.. met gewijzigde snelheden ten op zichte van de andere.. moet geen schrik hebben.. heb geen weet van traffic veranderingen ofzo...
Verder gaat het ook nog over nieuwe producten toevoegen enzo...
Wijzigen was echt slecht woord, sorry :oops: (hoop dat dat geen reden is om te moeten opstappen?)

Wat betreft aangehaalde punten.. ik heb al even contact gezocht met A2F om over die punten eens te praten...en zien hoe alles in zijn haak zit en zien wat er mogelijk is...nu even wachten wat eruit de bus komt...
I love it when a plan comes together!
Gast

inter schreef:
Gast schreef:ADSL2Fit heeft wel een rare manier om hun diensten te factureren
Iedere provider stuurt u de factuur max 14 dagen voor de vervaldag van de lopende reeds betaalde ....


sorry maar ik had echt problemen om hier aan uit te raken :oops: Tot op heden heb ik hier niemand gehoord die afgesloten was omdat hij betaald had hoor ofwel begrijp ik je toch nog verkeerd :|


lees eens mijn posts, ik heb 2 weken zonder internet gezeten en dat omdat ZIJ mijn betaling niet terugvonden. Ik had dus wel degelijk betaald!!!
Ik kan sinds vandaag weer het net op maar niet denken dat ze zich dan ook maar verontschuldigen of zo ze en mij het verloren geld terug geven op een of andere manier...
Somatik

Wij zijn volop producten aan het wijzigen en ...
Vandaag heb k een mail gezonden op 12u45 en had al een antwoord om 13 u 17 , bij andere providers duurt dit uren, dagen! Ik heb dus helemaal geen klagen over hun support! Die is goed zoals ze is, althans de mail :)
...komt verzieken!


mja maar 1 mogelijkheid, of mijn mail wordt gefilterd als spam of ze negeren mij. Ik moet 7+ dagen wachten en krijg geen reply :(

morgen nog eens bellen (en hopen o pantwoord) en vragen dat ze mijn mails opzoeken en eens deftig aan de telefoon antwoorden. Ik ben het beetje beu. Tzal mij weer geld kosten maar ik haat het als ze met mijn voeten spelen, belgacom doet tenminste zo geen dingen, nooit problemen gehad daar.

Somatik
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

@Userbase Crew:

Ik kan me volledig vinden in de 'negatieve' commentaren die de a2f klanten de laaste tijd posten op het userbase.be forum. Zelf ben ik een 8Mbit a2f klant (ik ben klant geworden tijdens de problemen, eind september) en heb nog nooit mijn lijn aan 8Mbit (al was het maar half de snelheid) kunnen benutten. Ik betaal voor een 8Mbit, maar krijg niet eens de snelheid van een lager (minder prijzig) abbonement.

Jullie moeten begrijpen dat ik en andere forumgebruikers al jaren werkzaam zijn in service bedrijven in de IT sector waar performance problemen echt geen dagen mogen aanlepen en wij dus met ongeloof moeten vaststellen dat de performanceproblemen op de a2f-abbonementen van enorm lange duur zijn, en dat men in het duister lijkt te tasten naar de werkelijke oorzaak ervan.

Wat ik (ik spreek voor mezelf, maar denk dat hier veel a2f gebruikers zich hierin kunnen vinden) echt niet moet horen is 'heb geduld, we zijn er aan aan het werken' wat ik wil zien zijn concrete, technisch ondersteunde antwoorden van mijn ISP (en dit geld voor elke ISP). Waar zit het probleem - waaraan ligt het - wat is de huidige status - wanneer gaat het opgelost zijn, en geen antwoorden in de trend van Scarlet - performance - we werken eraan - heb geduld, maar een degelijk, technisch gefundeerd antwoord zou hier niet misplaatst zijn.

Ik begrijp dat een ISP die werkt met jan-met-de-pet-thuisgebruikers niet tegen elk van zijn klanten op hetzelfde technische niveau kan communiceren, maar ik verwacht dan wel dat hij dat met mensen doet waarvan hij 'weet' dat ze technisch de zaak gaan begrijpen en dit kunnen communiceren met anderen (ik verwijs hier naar jullie 'bezoekje' aan a2f).

Een userbase is voor mij net iets meer dan een gebruikersforum, het is ook de perfecte gelegenheid om als 'groep' van gebruikers met bepaalde vragen naar een ISP te stappen onder de noemer van 'wij zijn een hele groep van betalende klanten en zouden graag deze puntjes bespreken'.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind userbase.be een goed initiatief en apprecieer het werk dat jullie hierin steken enorm, ik reageer hier omdat ik bepaalde reacties van userbase.be posters begrijp en deze even wou funderen.

My 2 cents,
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Hoeveel halen jullie nu met 8 mbit?

Alsook , ja het is jammer dat ze niets meer kunnen zeggen dan het is scarlet, maar als het zo is, wat wil je dat ze meer zeggen? Ik denk dat men bij ADSL2FIT van goede wil is enook zo snel mogelijk van alle problemen verlost wil zijn maar wat kunnen ze eraan doen als de oorzaak niet bij hen ligt? inderdaad ... weinig :(.


Groeten,

Stijn
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

vscomp schreef:Hoeveel halen jullie nu met 8 mbit?


Welgeteld 230KB/s ... niet oertraag als enkele weken geleden, maar toch ver van 8Mbit waarvoor ik betaal. De 800KB/s+ die ik vroeger regelmatig haalde is dus nog ver af :|
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

C-Phest schreef:
vscomp schreef:Hoeveel halen jullie nu met 8 mbit?


Welgeteld 230KB/s ... niet oertraag als enkele weken geleden, maar toch ver van 8Mbit waarvoor ik betaal. De 800KB/s+ die ik vroeger regelmatig haalde is dus nog ver af :|

Das echt vreselijk ''traag" voor een 8 mbits :s met 4 mbits halen we 280 :s.Wat ook 'niet' voldoende is.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Styno,

Ik denk dat wij nooit gezegd hebben "we werken eraan" en dat A2F dat ook nooit gezegd heeft...;-) wat wel gezegd is.. dat staat in de topic. Enja, ik begrijp jullie frustraties.. dat jullie meer info willen -details- over de problemen, maar weer voor de zovéélste keer.. het ligt aan Scarlet en BGC (BGC doet moeilijk over capaciteitsverhogingen) en die spreken niet zo heel erg goed met elkaar. De info die A2F van Scarlet krijgt.. blijkt ook niet dermate véél te zijn om iets deftigs richting jullie te posten.. in het begin kregen ze zelf niks.. dusja.. maar kom.. dit is reeds allemaal aan bod gekomen in de topic...

Wat betreft die 8Mbps abo's en de punten hoger aan gehaald.. oa facturatie.. bericht is gelezen.. en ik heb gehoord dat ik vanavond een reply mag verwachten.. dus als er een beetje nieuws is.. zal je het hier wel vinden...
We zijn ook aant kijken of er gedetailleerdere info richting klanten kan komen.. via statuspage ofzo..
I love it when a plan comes together!
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Styno schreef:@Userbase Crew:

Ik ben geen crew maar toch effe mijn gedacht zeggen
Styno schreef:Ik kan me volledig vinden in de 'negatieve' commentaren die de a2f klanten de laaste tijd posten op het userbase.be forum. Zelf ben ik een 8Mbit a2f klant (ik ben klant geworden tijdens de problemen, eind september) en heb nog nooit mijn lijn aan 8Mbit (al was het maar half de snelheid) kunnen benutten. Ik betaal voor een 8Mbit, maar krijg niet eens de snelheid van een lager (minder prijzig) abbonement.

Eigenlijk is dat dus een groot misverstand of 't is te zeggen dat er meerdere benaderingen zijn van je abbonement. Je beschikt over een verbinding van 8Mbit maar daarom heb je geen gegarandeerde verbinding van 8Mbit. Zelf heb ik TN en beschik ik theoretisch nog steeds over een 10Mbit maar het is al denk ik 3 jaar geleden dat ik die nog heb gehaald... .

Styno schreef:Jullie moeten begrijpen dat ik en andere forumgebruikers al jaren werkzaam zijn in service bedrijven in de IT sector waar performance problemen echt geen dagen mogen aanlepen en wij dus met ongeloof moeten vaststellen dat de performanceproblemen op de a2f-abbonementen van enorm lange duur zijn, en dat men in het duister lijkt te tasten naar de werkelijke oorzaak ervan.

Je bent niet de enige die in de IT werkt en dan weet je bovenal wat het verschil is in prijs, sla of niet, supportcontract of niet. Slechte vergelijking dus.

Styno schreef:Wat ik (ik spreek voor mezelf, maar denk dat hier veel a2f gebruikers zich hierin kunnen vinden) echt niet moet horen is 'heb geduld, we zijn er aan aan het werken' wat ik wil zien zijn concrete, technisch ondersteunde antwoorden van mijn ISP (en dit geld voor elke ISP). Waar zit het probleem - waaraan ligt het - wat is de huidige status - wanneer gaat het opgelost zijn, en geen antwoorden in de trend van Scarlet - performance - we werken eraan - heb geduld, maar een degelijk, technisch gefundeerd antwoord zou hier niet misplaatst zijn.

'k Vraag me af wat jij en andere users met die technische info zijn, het zal de problemen niet sneller oplossen.

Styno schreef:Ik begrijp dat een ISP die werkt met jan-met-de-pet-thuisgebruikers niet tegen elk van zijn klanten op hetzelfde technische niveau kan communiceren, maar ik verwacht dan wel dat hij dat met mensen doet waarvan hij 'weet' dat ze technisch de zaak gaan begrijpen en dit kunnen communiceren met anderen (ik verwijs hier naar jullie 'bezoekje' aan a2f).

Bwa mijn gedacht is dat ze iedereen best over dezelfde kam scheren.

Styno schreef:Een userbase is voor mij net iets meer dan een gebruikersforum, het is ook de perfecte gelegenheid om als 'groep' van gebruikers met bepaalde vragen naar een ISP te stappen onder de noemer van 'wij zijn een hele groep van betalende klanten en zouden graag deze puntjes bespreken'.

'k Heb hier het gevoel dat je userbase.be zo een beetje bekijkt als pub maar dan voor A@F en 'k denk dat de crew toch eerder zowat tussen al de providers wilt zweven en niet echt als vakbond naar een provider wilt stappen. Volgens mij moet het wel kunnen dat A2F gebruikers zich via dit forum verenigen en zo naar A2F stapen. Er zijn ook A2F'ers bij de crew dus die kunnen dat wel steunen


Styno schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik vind userbase.be een goed initiatief en apprecieer het werk dat jullie hierin steken enorm, ik reageer hier omdat ik bepaalde reacties van userbase.be posters begrijp en deze even wou funderen.

Onderschat de crew niet, ze begrijpen alle posters en doen hun best om alles regelmatig bij A2F aan te kaarten.

Styno schreef:My 2 cents,
Styno

Ook mijn 2 centjes
Hans
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

The Oddity,

kleine rechtzetting: "we werken eraan" is inderdaad nooit van jullie of a2f gekomen.

Ook alvast bedankt om onze problemen aan te kaarten, en 't is goed te weten dat jullie wel gehoor krijgen bij a2f, want ik slaag er niet in om daar binnen te geraken.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Nog even wat betreft die facturatie. Na de belofte van A2F dat ze hun facturen vanaf deze maand naar het goeie adres gingen opsturen hebben ze naar mijn inziens toch weer niet hun best gedaan hoor.

Facturatiedatum: 01/12/03
Vervaldag factuur: 09/12/03 (sowieso al kort vind ik maar kom)

Levering brief: 10/12/03


Nu kan je de post veel verwijten, maar 10 dagen lijkt me sterk. Bovendien kan je met zo'n scenario snel als wanbetaler aanschouwd worden :-(

Zoals iemand eerder zei (weet niet meer wie sorry) : het kan toch echt niet de bedoeling zijn dat je zelf je facturen zit op te zoeken en uit te printen?

BTW: de reactie van 'ik moet op voorhand betalen voor mijn internet' vind ik persoonlijk ongegrond. Tenslotte betaal je voor een dienst, en als ze gaan factureren als je maand surfen er al opzit dan krijgen ze geheid ECHTE wanbetalers :)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

BTW: de reactie van 'ik moet op voorhand betalen voor mijn internet' vind ik persoonlijk ongegrond. Tenslotte betaal je voor een dienst, en als ze gaan factureren als je maand surfen er al opzit dan krijgen ze geheid ECHTE wanbetalers


Da's waar, maar je betaalt op 1-9/12 voor de maand januari. Een "normaal" scenario is dat je 20-30/11 zou betalen voor de maand december.

Maar dat is maar hoe je het bekijkt.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

idd daar heb je wel een punt. Ze zullen dan te nipt komen als er dan toch iemand te laat betaalt zeker? :)

Misschien binnenkort 2 maand op voorhand rekening sturen. En 9 dagen betalingstermijn is eigenlijk wel wat lang ... laten we daar dan terwijl 3 dagen van maken :lol:


serieus: ik heb ook een halve maand te veel moeten betalen omdat ze per maand factureren ... dat is ook iets wat ik toen niet echt kon appreciëren. :|
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Folks,

Eindelijk even een babbel gehad met de mensen van Webvisie, Net4All, maw: de mensen die Adsl2Fit verkopen. Ik niet alleen, dus voor je op mij begint te schietten, nog mensen van de crew waren actief aanwezig.

Mijn aantal puntjes:
* De verkoopsvoorwaarden zijn zonet online gezet op de website van www.adsl2fit.be. En aan deze post attached, maw: de lang verwachte vraag van: bestaan ze nu eigenlijk? is beantwoord, na hun laatste productswijziging online gekomen. Mede met wat push van ons.

-*Facturatie: die blijft zoals ze is, doch komt hierover wat extra uitleg naar de jullie toe.
Allereerst is het perfect mogelijk om met domiciliatie te betalen, gewoon even contact nemen met de bank en volgend dom.nummer doorgeven 00455745689. Verder even vermelden dat bij het betalen van een factuur steeds referentie moet meegegeven worden. Indien zomaar een betaling gedaan wordt zonder enige directe referentie, dan kan de schorsing of wat dan ook niet worden opgegeven.. omdat er niet direct kan geverifieerd worden.. voor wie die betaling is... maw de boodschap is dus: "steeds ref. nummer meegeven..." blijkt dat een aantal mensen dat even durven vergeten.. vandaar even vermelden...

Tevens, indien de betaling gebeurd vanaf een rekening die droog of in het rood staat, wordt de shorsing niet opgegeven. Dus zorgen dat er geld op de rekening staat.

Wat betreft die betalingen op voorhand: waarom wordt dit gedaan? Dit om een praktische reden van Webvisie en alles heeft te maken met Belgacom. Het hangt af van de datum waarop Belgacom de lijn oplevert. Indien zij de datum niet van oplevering niet halen... (wat al eens durft gebeuren) betekent dit voor Webvisie crediteren... wat meer administratieve rompslomp met zich meebrengt. Vandaar dat zij gekozen hebben van een systeem van op voorhand betalen. Wat eigenlijk niet zo vreemd is... Skynet gebruikt het, BGC gebruikt het.., kabeldistributie,.. en er zijn nog wel enkele instanties waar je op voorhand betaalt.

Nu ff duidelijkheid:
Indien het abo loopt vanaf: 11/12/03 loopt tot 10/12/04, dan krijg je de laatste factuur hiervan in Oktober, nl voor November, daar je in 2003 reeds het stukje voor December hebt betaald.
Wat betreft afsluiten bij wanbetalers.
Ik kan hier niet zo véél over zeggen. Enkel dat de termijn van 8dagen blijft en ik kan je zeggen, indien je hier een beetje overzit met de betaling, dan zal je niet worden afgesloten. Je moet rekenen, je hebt immers reeds betaald voor de maand waarin je connected bent.
Maw het schorsen wegens wanbetaling loopt op een correcte manier, niet te streng, niet te soepel. Het is niet zo dat je bij het minste wordt geschorst. Indien je van plan bent om op redelijke termijn te betalen, kan dit geen punt zijn om afgesloten te worden ;-).

Wat betreft een email-adres bij Webvisie ingeven en notificaties omtrent facturatie daarop ontvangen is besproken geweest.. doch concrete zaken zijn er nog niet over.. er is ons beloofd dat het zal bekeken worden en de mate van de mogelijkheid tot koppeling aan de boekhouding en verificatie van het adres het systeem zal ingevoerd worden..
Maw: ik volg dat op en zal hen geregeld eens aan de tand voelen ;-)

Wat betreft het sneller afleveren van de facturen door de post.. is iets waar binnenkort zal mee ge-experimenteerd worden. Kwestie van die toch sneller bij de klant te krijgen.

* Bruo problemen. We hebben dit eens aangekaart en volgens de medewerkers bij A2F lijkt dit lokaal te zijn, want er zijn verschillende BRUO's die zij gecontroleerd hebben die een perfecte lijn hebben. Vandaar het vermoeden voor lokale problemen. Hiervoor zal Webvisie de problemen incident per incident trachten op te volgen... en evt linechecks laten doen.

* Communicatie: Zoals eerder gezegd en nu ook officieel, zal Webvisie op hun site zetten dat wij officiele info ivm Webvisie posten en dus hun spreekkanon zijn.Dit komt op hun site. Doch zal er rekening gehouden worden met iedereen en wordt er gehamerd dat er ook info (maybe minder detailed op hun site ook komt!!) Maw aan de communicatie wordt gewerkt.
Ivm info over problemen Scarlet/BGC zijn er twee zaken:
KlantIncidents, de tickets die hiervoor openstaan bij Scarlet zouden in de status page moeten komen. Wordt aan gewerkt.
Algemene tickets van Scarlet uit, ivm network trouble etc etc, zijn er nog niet, doch is het probleem door verschillende mensen aangekaart en wordt ook daar voor een oplossing gezocht dat die info op de status page (en misschien hier terecht komt). Doch dit wordt niet meer voor dit jaar verwacht.

Verder: Morgenochtend wordt er tussen 6-7 Algemene downtime verwacht door een aanpassing/upgrade aan de ATM in Vilvoorde,Gent, Antwerpen, Hasselt. Volledige outage van alle abo's is voorzien.

Zie zo, ik denk dat dit de samenvatting is van ons gesprek met Webvisie en hoop dat jullie het appreciëren. Er is meer uitleg.. aanvaardbare uitleg...Indien ik iets vergeten heb, update ik of de crew deze post wel.

Er zijn dus een aantal zaken verwezenlijkt, een aantal zaken orde op zake gesteld en voor deftige informatie gezorgd en een aantal toekomstzaken in gang gestoken zodat dit binnenkort in gebruik kan komen.

ps: bedenkingen over de verkoopsvoorwaarden kan je in de volgende topic kwijt. Dus we gaan de inhoud van de voorwaarden even scheiden van de rest van deze topic.

Edit: paar schoonheidsfoutjes.
Bijlagen
Alg_Voorwaarden.pdf
Webvisie: Algemene Voorwaarden + Adsl Voorwaarden (rmb save as..)
(115.32 KiB) 178 keer gedownload
Laatst gewijzigd door The Oddity op 12 dec 2003, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Bedankt voor de extra info omtrent adsl2fit/webvisie. Ik ben content dat er wat schot in de zaak begint te komen.

Ben benieuwd of er na de upgrades een verbetering zal zijn in de downloadsnelheid (8Mbit te hasselt). Ik hou jullie op de hoogte.

Ik ga de voorwaarden eens goed doorlezen (werd tijd, maar we hebben ze eindelijk).

Keep up the good work dudes

En in tegenstelling tot een paar heethoofden zijn er ook mensen die appriciëren wat jullie doen.

Trouwens wanneer Adsl2fit later een echte grote jongen gaat worden, kunnen we op onze borst kloppen en zeggen dat we ervan in het begin bij waren, dan zijn wij de anciens :lol:
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Allé wat is dat nu weer? Plots ligt die snelheid voor iedereen terug een pak lager afgaande op de speedtest (ook bij mij, merkte ik direct op toen ik daarstraks op het net kwam).
Hoe is dit nu in godsnaam mogelijk? Ik weet wel dat er deze morgen werken waren tussen 6 en 7 maar dat kan het toch niet zijn?? :?
Somatik

Whohoow, eindelijk bijna een weekje adsl achter de rug zonder afgesloten te worden of wat dan ook. Ikzelf zit niet echt in met de downstream snelheid, ik heb dan ook het laagste abo en met de upstream ben ik zeer tevreden.

Ik kom feitelijk nogmaals mijn verhaal verder doen over de helpdesk/betalingen.

Ik heb dus eergisteren gebeld naar de helpdesk, ik heb ze wel degelijk kunnen bereiken. Maar toen ik mijn verhaal begon te doen wilde de persoon aan de andere kant plots niet meer mee. Alles wat ik hoorde was van we zullen het onderzoeken. Op het einde van de telefoon dan voor de zekerheid maar nog eens gevraagd of ik contact moest opnemen of dat zij dat zouden doen... en ja ze ginge nmij contacteren, ongelofelijk :-)

Ik wacht gisteren, i kwacht vandaag, ik wacht het weekend, ik wacht maandag want ze zijn niet open, ik blijf wachten. Ondertussen zijn mij 4 laatste mailtjes nog niet beantwoord. Hoor ik dinsdag nog niks dan bel ik terug, maar deze keer niet meer naar de helpdesk, want die belooft en doet niks...

Later meer...

Ik wacht op zijn minst op een verontschuldiging van hunnen twege voor de opgelopen ongemakken (2 weken betaald en toch geen internet, ze vonden mijn betaling niet terug, goeie referentie stond erop!)

Somatik
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

kijk, adsl2fit is wel snel in het terugsturen van mails maar als ze dan iets moeten doen in die mails wat ge bv aanvraagd duurt dit weeeeeeeken want ik heb een tijdje geleden mijn lijn op 1 mbps laten locken omdat ik toen problemen had met mijn lijn maar nu 3 weken geleden heb ik gevraagd via mail voor ze terug op 4 mbps te zetten omdat de probs bij ons thuis normaal zouden moeten opgelost zijn en ze gingen daar een troubleticked voor openen. allemaal goed en wel maar ik surf toch nog altijd maar aan 1 mbps. dus op dat gebiet zijn ze wel traag ofwel moet ik maar blijven spammen met mails waarom het zolang duurt voordat het uitgevoert word.mischien dat jullie van de moderators daar iets aan kunne doen zodat ik eindelijk is terug aan hoge snelheden kan surfen. thx ;-)
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Nog even toch deze terechte opmerking maken ivm briefwisseling die verloren raakt.

Ik heb hier mijn eerste brief van a2f in mijn handen (joepie, na 4 maand toch een eerste brief ;) )

De Post doet zijn best, maar een brief die ongemerkt is (geen stempel van bedrijf op) en waar achteraan geen retour adres op ingevuld is kan zelfs de meest ijverige facteur niet terugsturen hoor :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gast

Toch wel... onbestelbare stukken worden door De Post geopend om te kijken of er al dan niet een afzender op "het stuk" staat... Als dit zo is, wat bij een factuur sowieso een verplichting is, wordt het stuk in een dienstenveloppe terug gestuurd.
Als de afzender niks teruggestuurd krijgt, moet deze er hoe dan ook van uit gaan dat het stuk afgeleverd is bij de opgegeven bestemmeling.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Blino,
Wat betreft die snelheid, voor hetgeen ik nu zie, zie ik de meerderheid in de zone: 1000-2500, dan een paar uitschieters voor het eerst richting 4000Kbps, en dan 1 of twee enkelingen met 6000+.
Dus er blijk toch schot in de zaak te komen, dat er al een paar zijn met 4Mbps. (langs de andere kant kunnen dat ook slechtere 8Mbitters zijn...)
Nu, bij PI is het nog steeds hetzelfde.. gelijkaardige snelheden als A2F... de 2e deadline van 05/12 heeft Scarlet blijkbaar niet gehaald.. doch kunnen we wel zeggen dat ze nog steeds aan het probleem werken...als we contact hebben met de mensen van Webvisie.. wordt er bijna iedere keer doorgegeven dat hier of daar iets aan het net gebeurd.

Somatik, zo zie je maar dat ze daar dus niet gewoon de hoorn van de haak leggen...nu merk je het zelf eens! Wat betreft die betaling als die volledig in orde is.. dan wordt dat automatisch verwerkt in de boekhouding.. dus ergens iets vergeten? Ze kan niet zomaar verdwijnen hoor ;). Verontschuldigingen? tja, ik versta u wel, maar bieden zij u garanties? Neen, dus ik denk niet dat ge verontschuldigen op een papiertje gaat krijgen... heb dat bij Skynet noch bij Scarlet al meegemaakt...

metal,
downgrade of upgrade van een lijn is iets wat moet gebeuren door Scarlet en Belgacom. A2F geeft het naar Scarlet.. indien dat profiel nog niet zou bestaan, moet BGC eerst weer tussenkomen, dan kan Scarlet wijzigen.. kortom: ganse rompslomp maar niet door Webvisie. Nu, wat betreft dat trouble ticket... normaal gaat dat op termijn gedeeltelijk op de statuspage komen, zodat je je eigen troubleticket dat A2F opent bij Scarlet zal kunnen meevolgen. (meer info...).
Wat je moet doen is gewoon een beetje geduld hebben en evt eens bellen...indien het echt lang duurd. Maar ik vrees gewoon dat je je in een slechte periode laat upgraden, want bij Scarlet loopt volgens mij nu alles in de soep... activaties duren bij sommigen langer dan 30d.. maw: is zelfde procedure voor upgrade.. dus kan best zijn dat jij ook 30d of langer kan wachten... gewoon omdat het bij Scarlet foutloopt...

C-Phest,
Ik heb wel degelijk met mijn eigen ogen gezien dat de facturen en rappels terugkomen, met een standaard begeidend A5-papiertje van de post om te zeggen dat bijhorende brief niet kon worden afgeleverd.
De post opent de brief als hij niet afleverbaar is.. vervolgens afzender zoeken om terug te sturen....
Anyway, ze worden teruggestuurd.
I love it when a plan comes together!
Fozzy
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2003, 12:26

Hey guy's,



zijn er hier ADSL2fit users die in de regio Mechelen zitten ?
Ben weleens benieuwd hoe het gesteld is met de down- en upload
speed in deze regio, meer bepaald voor de 8Mbit accounts.



Thanx Fozz
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb nog een vraag over de activiatie van mijn lijn.

ik heb dus mijn adsl2fit aangevraagd en die staat momenteel op "Gevalideerd (verwacht op 17/12/2003)".
Nu is mij vraag kan ik dan woensdag (17/12/2003) deze lijn al gebruiken indien alles in orode is of moet dan nog iets gebeuren want ik raakt niet echt uit die legende...

Quote:
Gevalideerd
De aanvraag om ADSL op uw lijn te zetten, werd door Belgacom aanvaard en voorzien (door Belgacom) op de opgegeven datum. Nu is het nog enkel wachten op de melding dat de installatie voltooid werd, waarna uw abonnement actief bruikbaar is.
...

daar staat dus actief bruikbaar, maar:

Quote:
Voltooid
De stap waarop we uiteindelijk wachten, vanaf hier is uw abonnement geactiveerd. Deze stap wordt verwacht binnen de 3 werkdagen na de datum die opgegeven werd in de 'validatie'. Na het plaatsen van het ADSL-signaal, moet de verbinding technisch gerealiseerd worden op het netwerk, dit gebeurt in deze periode.

Hiet staat dan weer dat er nog stappen moeten worden genomen en deze nog ong. 3 dagen za duren.

iem een toelichting rond dit?
Ik had toch graag geweten waneer ik alles kan aansluiten. want ik moet eerst mijn telenet kabel (coax) verwijderen uit de muur om de telefoon kabel in de plaats door te trekken.


Je moet weten dat ADSL een complexe zaak is, er komen namelijk heel wat partijen aan de pas voor jij met je ADSL op internet kan.

Even snel (vereenvoudigd) schetsen:
- er is jouw telefoonlijn die naar de centrale gaat van Belgacom
- in die centrale staat een DSLAM van Belgacom (of scarlet maar dat is hier niet het geval denk ik dus laat ik dit even weg)
- op die DSLAM staan profielen, bvb de profielen voor go, plus enzo die belgacom gebruikt.
- omwille van de BROBA2 regeling zijn er nog andere profielen en het zijn deze die gebruikt worden door A2F
- Belgacom moet op de DSLAM in de centrale dus het profiel van jouw lijn aanpassen of aanmaken indien je nieuw bent op ADSL en je lijn 'linken' met het Scarlet netwerk (dat als ik mij niet vergis loopt er dan ook een heel stuk nog over het Belgacom ATM-netwerk).

Dit is dus volgens mij de validatie stap die je beschrijft, maw, er is gevraagd aan belgacom om jouw profiel aan te passen/maken op de DSLAM.
"Gevalideerd (verwacht op 17/12/2003)". -> Belgacom heeft de aanvraag ontvangen en er wordt verwacht dat op 17/12/2003 deze aanpassing voltooid is.

Daarna als dat gedaan is (wat even kan duren want soms vergeet belgacom wel eens iets en moeten ze het opnieuw aanvragen) dan ben je dus verbonden met het netwerk van Scarlet.
Nu moet Scarlet jouw lijn nog 'doorlinken' naar A2F, als dat gedaan is kan je met je verkregen login en paswoord een verbinding maken.
Dit is denk ik wat ze bedoelen met de stap 'Voltooid'.

Ziezo, ik hoop dat je het wat begrijpt en dat ik geen fouten heb gemaakt :)

Dit illustreert nog maar eens voor de andere A2F gebruikers dat het geen sinecure is om zo'n verbinding mooi aan te leggen... soms wordt er heen en weer gepingpongd met de schuld in geval van een probleem waardoor er veel tijd verloren gaat en we dus een situatie krijgen zoals gekend bij de A2F gebruikers.
NuKeM
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

en het probleem van de pings en packed loss is weeral bezig :roll: :-( . heb weer ping 100+ op www.speedtest.nl, packed loss van 20% en kei veel time outs. nog iemand da probleem of ben ik de enige want het begint wel vrij irretant te worden vind ik.eerst is alles goed en dan ineens gaat alles kei snel achteruit :?
Gast

gij ni alleen,

wete, die doen daar geen r*** aan, ik ben da echt beu zenne, nu hadde we is goei speed en mooie ping, tmocht weer ni lang duren
stel kl********n, ksnap ni wrom dak me zon k**bedrijf in zee ben gegaan............

[mod]
Geen scheldwoorden en obsene taal please, read the policy[/mod]
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Anonymous schreef:gij ni alleen,

wete, die doen daar geen r*** aan, ik ben da echt beu zenne, nu hadde we is goei speed en mooie ping, tmocht weer ni lang duren
stel k********n, ksnap ni wrom dak me zon k**bedrijf in zee ben gegaan............


Let alstublieft tenminste een BEETJE Op uw woordkeuze! Ik weet niet of u het al gezien heeft maar de Scarlet klanten hebben ook geen denderende snelheid momenteel! Soms slechter dan wat wij halen maar soms ook beter! Ook ik wil zo rap mogelijk weer de normale adsl speed :)Ik zit al weken op 128 k upload ik blijf erook niet over zagen omdat k weet dat het ooit eens in orde zal komen ;) Ja ik heb véél geduld :p
Gast

excuseer mij voor de obsene taal, dat kwam eruit in een bui van woede..

wrom laten die da in godsnaam zolang aanslepen :cry:
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ik heb ff met Alcatool mijn line stats afgehaald, en krijg (als ik jullie interpretatie van die stats in het forum ernaast leg) enkele rare resultaten:

Attainable line rate : 7720 kbit/sec
Attainable Atm rate : 7232 kbit/sec
Used line rate : 7660 kbit/sec
Fast used Atm rate : 7200 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 99
Noise Margin : 5 dB
Line attenuation : 18 dB
Output Power : 13 dBm


Line rates lijken OK
Interleaved used ATM rate = 0 dus lijn kwali OK.
Line attenuation bevestigt dit.

Maar dan:

Noise Margin < 6 ==> dit is slecht volgens jullie
Rel. capacity occupation ==> dit is zo slecht als het maar kan zijn, want hoe lager hoe beter.

Moderators: kunnen jullie dit verklaren? Mij lijkt het dat die stats zich tegen spreken :eek:

Edit: Was ik nog vergeten: Ik krijg ook geen upload stats van Alcatool terug. Enig idee hoe dit komt?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

C-phest,

dat spreekt zichzelf niet tegen: 99 is logisch eh..
Uw lijn kan 7720 kbit/sec aan en gij gebruikt: 7660 kbit/sec!!!!!

Maw, ge gebruikt uw lijn zo goed als ten volle.

Wat betreft noise margin idd is laag... (was verkeerd dacht dat deze laag moest zijn.. maar had het op andere term :))

Die problemen hebben ook niks te zien, met lijnen of lijnmetingen eh.. het is een hogerniveau op het atm netwerk van scarlet en bgc etc...dus jullie kunnen daar weinig van zien.

Wat betreft upload.. kan zijn dat uw modem niet meewerkt.. of op een of andere manier tegenwerkt ofzo.. of dat uw tool dat niet kan.. dunno...

Wat betreft plotse verandering van snelheid en pakketloss.. niet vergeten dat het probleem nog n,iet 100% is opgelost en dat men dus nog steeds upgrades doet en werken uitvoert op het netwerk.. kan zijn dat op het moment dat ze iets aan het doen zijn, dat jullie algemene prestaties naar beneden gaan eh.. heb geen weet van specifieke upgrades.. maar ergens vermoed ik zo iets...

Edit:
Foutje aangepast.
Laatst gewijzigd door The Oddity op 16 dec 2003, 21:07, 3 keer totaal gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Noise margin is best zo groot mogelijk... Dat is het verschil tussen ruis en uw werkelijk signaal en dat willen we liefst zo duidelijk mogelijk. Dus hoe hoger die margin hoe beter. 6 was het minimum dacht ik.

Cheers
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Wat betreft die packetloss op A2F netwerk, die is momenteel gruwelijk.
Bij kleine packets van 56 bytes (gewone ping) is er niets aan de hand maar grote packets van 1000 of 1200 geven nu om 22:15 53->80% packetloss!! Er is niet meer mee te werken.
Lijkt dus niet te liggen aan modem van C-phest.
Kom maar zelden door de speedtest, blijft meestal tussendoor hangen. Wanneer hij tot een goed einde komt is de snelheid rond de 1600kbp/s.
xr2i
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 okt 2003, 15:39
Bedankt: 1 keer

Er is momenteel een upload-probleem, ik haal amper 1kb/s, kijk naar de stats op adslbox, geen enkel 2fitter kan uploaden.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

xr2i schreef:Er is momenteel een upload-probleem, ik haal amper 1kb/s, kijk naar de stats op adslbox, geen enkel 2fitter kan uploaden.



Ik weet het, ik ben gene gewone, maar ik ben op dit eigenste moment toch aan 39KB aan't uploaden hoor :)

[EDIT:] Ik besef me nu net wel dat het 1 uur 's nachts is ;) Ik zal morgen overdag ook nog eens proberen [/EDIT]

Waar halen jullie trouwens dat packet loss van mij? ik heb toch niks gezegd over packet loss? :???:

Wat ik wel gepost heb is speed problemen ivm All Seeying Eye en daar is idd heel wat packet loss en lage pings, maar enkel op nieuwe pc ... de ouwe doet het goed.
Laatst gewijzigd door C-Phest op 17 dec 2003, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

The Oddity schreef:C-phest,

dat spreekt zichzelf niet tegen: 99 is logisch eh..
Uw lijn kan 7720 kbit/sec aan en gij gebruikt: 7660 kbit/sec!!!!!

Maw, ge gebruikt uw lijn zo goed als ten volle.


Ik paste uit jullie tutorial :)

Rel. capacity occupation : 58
Bezetting van de koperdraad in procenten uitgedrukt, de 58% hier is redelijk hoog, je zit best onder de 40%, deze waarde staat ook in verhouding met de attenuation.
In dit geval dus 6504kbit/s x 58% = 3772kbit/s wat ook klopt.


lees vooral: je zit best onder 40% ... zit er dan niks fout in die tutorial? :wink:

PS: tutorial moesten jullie em niet direct terugvinden (of voor de geïnteresseerden):
http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=tut&cat=hardw&sub=lijntest#int

/me is very confused now :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Idd, dat is nog een schoonheidsfoutje in de tutorial. We bedoelden daar eigenlijk mee dat je eigenlijk sync snelheid best niet te dicht tegen je max sync snelheid mag liggen om eventueel mogelijke problemen te vermijden. Die 40% was dan ook een waarde die voor 1Mbit/s en 3Mbit/s bruikbaar was, maar met jouw snelheid is zo'n waarde natuurlijk uit den boze aangezien je verbinding tot de limiet gedrukt wordt :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

xr2i schreef:Er is momenteel een upload-probleem, ik haal amper 1kb/s, kijk naar de stats op adslbox, geen enkel 2fitter kan uploaden.


Ja, blijkbaar was er gisteren tussen 18u en 23h een probleem of werken op het netwerk dat de upload grondig verstoorde...

Ik ga eens proberen luisteren of we hier info over kunnen krijgen.. en of er al nieuws is, wanneer die snelheid nog wat omhoog gaat.. van +- 2Mbps -> 4Mbps.... (is alweer tijdje stil.. en snelheid blijft ook hangen...)
I love it when a plan comes together!
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

C-Phest schreef:[EDIT:] Ik besef me nu net wel dat het 1 uur 's nachts is ;) Ik zal morgen overdag ook nog eens proberen [/EDIT]


Ik heb net nog eens geprobeerd. De server waarnaar ik geupload heb staat eveneens op een 8Mbit A2F connectie.

[14:17:27] Transferred 1 file totaling 8.534.958 bytes in 03:45 (37,18 KB/Sec)

Lijkt mij toch goed te gaan hoor. Waar haal je vandaan eigenlijk dat alle A2F'ers een upload probleem hebben? Of is dit een eigen conclusie?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”