Olieprijs gaat naar 300 dollar per vat

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

BasMSI schreef: Je kan precies zien wanneer Bush aan de "macht" kwam en hoe het sindsdien fout gaat, grondig fout om precies te zijn
BasMSI schreef:Ook is de dollar grondig gestegen na 9/11, zoek zelf maar op.
Hoeveel keer kan jij jezelf tegenspreken in één topic?

Bush kwam aan de macht in januari 2001 en volgens je eerste post gaat het sedert dien grondig fout.
Maar op de post van LU replikeer je dan weer dat de dollar grondig gestegen is sedert 11 september 2001.
BasMSI schreef: LU pleur op! Je commentaar is niet ter zaken doende en zeker NIET gewenst!
Dat zullen de forumbezoekers wel uitmaken :twisted:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik wil nog wel zien of Obama president gaat worden,een kleurling als president v.d. VS,ik heb mijn twijfels.
Ik denk dat het 'kleurverschil' zal uitgespeeld worden,en dat Obama geen president zal worden(spijtig genoeg) ondanks de kwaliteiten van Obama.
Neen,ik ben zeker geen racist!!
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Mijn hemel, de impact van een president is normaal meteen te voelen aan aandelen prijzen, de dollar staat daar los van.
Bij het aantreden van Bush gingen die omhoog, tot 9-11 daarna heeft het maanden geduurd voor ze enigszins herstelden, sommige nooit.

Maar de Dollar is iets anders, toen Bush aantrad gin de Dollar omhoog, zelfs na 9-11 (kleine correctie).
Maar vanaf dat Bush Jr oorlogje is beginnen spelen en daarna nog eentje is de dollar gezonden en blijven zinken.

Aandelen hebben als zodanig weinig impact op valuta-koersen.
Maar in dit geval heeft de Doller-koers veel te maken met de volgende president omdat de huidige dodo er een troep van gemaakt heeft en veel mensen het vertrouwen in Amerika als Super-Power verloren zijn.
Tel daar de hopeloze schuldenlast met daarboven de hypotheek-crisis met als uitblinker 2 zinloze oorlogen bij op en het plaatje is compleet.
Lollig is wel dat veel aandelen het moment weer aan het opkrabbelen zijn.

Ja de Dollar is zwaar gestegen na 9-11, want hij was al aan het vallen VOOR de aanslagen.
In Januari was er reeds een correctie die dieper was dan 9-11, bovendien stond de Dollar dagen na 9-11 a ruim boven de 9-11 correctie die niet echt zwaar was.
Pas na februari 2002 is de Dollar gaan dalen en blijven dalen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Ik wil nog wel zien of Obama president gaat worden,een kleurling als president v.d. VS,ik heb mijn twijfels.
Ik denk dat het 'kleurverschil' zal uitgespeeld worden,en dat Obama geen president zal worden(spijtig genoeg) ondanks de kwaliteiten van Obama.
Neen,ik ben zeker geen racist!!
Ik ben er ook bang voor.
Maar ik hoop dat gezond verstand het gaat winnen van de racistische neigingen daar.
McCain is voor voortzetting van de oorlogen en wil gewoon Bush doordoen, dat is veel slechter.
Van de Amerikanen die ik dagelijks spreek, zijn de meeste de oorlogen en leugens van het witte huis meer dan zat.
Dus er is een goede kans dat Obama het red. (laat het voor de wereld zo zijn)
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

BasMSI schreef: Wel, knap jongen, het getuigt van respect voor je medemens als wel je intelligentie.
The essence of intelligence is skill in extracting meaning from everyday experience.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BasMSI schreef: McCain is voor voortzetting van de oorlogen en wil gewoon Bush doordoen, dat is veel slechter.
Van de Amerikanen die ik dagelijks spreek, zijn de meeste de oorlogen en leugens van het witte huis meer dan zat.
Dus er is een goede kans dat Obama het red. (laat het voor de wereld zo zijn)
Op gebied van oorlog ja, maar McCain is niet zo rechts als Bush zelf ;)

Ik mag mijn mening geven net zoals jij, als je er niet tegen kan, pleur dan lekker zelf op.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Je mag altijd een voorstel doen voor iemand die iedere dag op de baan is en naar verschillende klanten moet. Zelfs toen ik in het hartje van Brussel zat was het openbaar vervoer amper een optie (niet verwonderlijk dat er zoveel klachten zijn).

Ik blijf liever realist dan optimist (en een berg teleurstellingen) Wink
Euhm de realiteit is nu net dat de olie onbetaalbaar duur gaat worden... (daarom nog niet nu, maar beter alternatieven nu zoeken dan als je er geen geld meer voor hebt omdat je dat geld aan de laatste druppel olie hebt gegeven)

Een voorstel naar uw persoonlijke situatie kan ik niet doen, maar de overheid kan bvb eens beginnen (zoals Essent in .nl al doet) met het uitbouwen (of het laten uitbouwen of het stimuleren) van een landelijk net van "electriciteitspompen" waar je je auto in korte tijd kan opladen.

Anyhow op termijn zal het wel moeten (tenzij jij klanten hebt die bereid zijn al je dieselkosten te blijven vergoeden ook al worden ze superduur).
Kijk eens naar "the 11th hour". Daar rijken ze oplossingen aan die helemaal niet schrikwekkend zijn, wel integendeel, ik zou liever in zo'n wereld leven dan die waarin we nu leven.

greetz,

Nob
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Astralon schreef:Omdat binnen een paar jaar de USD toch bijna niets meer waard is zal AMD dan ook gemakkelijk Intel kunnen overnemen :eek: en kan iedereen profiteren van de beste processoren en hoeven we niet meer te werken met de "brol" van Intel.
Euh, is AMD niet Amerikaans dan ?
yuan_lee86
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

als we de volgende artikel mogen geloven, dan wordt olie maar $40 ipv $140
http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/ ... -ruwe-olie
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef: Euhm de realiteit is nu net dat de olie onbetaalbaar duur gaat worden... (daarom nog niet nu, maar beter alternatieven nu zoeken dan als je er geen geld meer voor hebt omdat je dat geld aan de laatste druppel olie hebt gegeven)
Wel, volgens mij is er nog meer dan genoeg olie, of we het moeten opmaken is iets anders.
Wel is het zo dat de overheid er alles aan gelegen is je tegen te houden zelf te recyclen.
Neem gewoon frituur-olie, ze willen dat je het naar het stort brengt.
Waarom? Je kan het gemakkelijk zelf in je DIESEL stoken met 1~5% alcohol toegevoegd en je auto loopt er prima op.
Lekker milieu vriendelijk, wel doe het en je hebt een prent te pakken van heb ik jou daar omdat! ze er geen accijns op kunnen heffen.

De staat wil helemaal niet dat we milieu vriendelijk worden op welke manier dan ook.
Ze willen poen hebben, en milieu komt op de tweede plaats als ze hun poen gehad hebben.
Weet je dat je volgens de Belgische wet geen andere brandstof in je auto mag gooien dan er op je inschrijvings-bewijs staat?
Nou dan, frituur-olie mag niet! En het erge is, je kan het niet eens legaal doen, al zou je willen.

Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member

yuan_lee86 schreef:als we de volgende artikel mogen geloven, dan wordt olie maar $40 ipv $140
Men heeft berekend dat wanneer de organismen gevoed worden met Braziliaans suikerriet, een vat ruwe olie zo’n 40 dollar zal kosten
Ik ben zeer benieuwd naar de nodige hoeveelheid suikerriet om een significant deel van de wereld te bevoorraden, hoe duurzaam zo'n teelt wel is (bv hoeveel miljoenen ton meststoffen zijn hiervoor nodig), hoe weinig van het Amazonewoud zal overblijven en hoeveel mensen hierdoor van de honger zullen omkomen.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

yuan_lee86 schreef:als we de volgende artikel mogen geloven, dan wordt olie maar $40 ipv $140
Kan niet, want er is niet genoeg plataardige olie beschikbaar.
En een afval product als gebruikte frituurlolie mag je niet gebruiken.

Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Wel, volgens mij is er nog meer dan genoeg olie, of we het moeten opmaken is iets anders.
Aangezien alle top-experten het tegendeel beweren, zie ik maar een aantal mogelijkheden:

1. BasMSI beschikt over gegevens die niemand anders ter wereld heeft (CIA conspiracy anyone ?).
2. Alle top-experten zijn omgekocht door de OPEC.
3. De kern van de aarde bestaat niet uit ijzer zoals de meesten naief denken, maar uit aardolie.
4. Iemand zit hier fameus uit zijn nek te kletsen.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wat heeft de CIA ermee te maken?

Ik ben van mening dat Rusland veel en veel meer olie heeft dan iemand durft te vermoeden.
Veel van de gebieden zijn daar niet aangeboord, nog is het op zo'n korte termijn mogelijk.
Als je vandaag gaat boren, heb je met een beetje geluk over 5 jaar productie, maar Rusland kennende gaat het daar niet zo snel.

Mijn mening is dat Rusland veel meer olie bezit dan ze nu weten of aangeboord hebben.

Trouwens, jaren geleden was ook al voorspeld dat tegen 2000 de olie op zou zijn....wel we hebben het nog altijd....of niet?

Als je de experts ging geloven, dan moest je Enron, WorldOnline en L&H aandelen kopen.....toch? :lol:
Experts.....die lopen er genoeg rond....maar.....

Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Wat heeft de CIA ermee te maken?
hu·mor (de/m): situatie of uitspraak die vrolijke verbazing en gelach opwekt
BasMSI schreef:Ik ben van mening dat Rusland veel en veel meer olie heeft dan iemand durft te vermoeden.

Veel van de gebieden zijn daar niet aangeboord, nog is het op zo'n korte termijn mogelijk.
Als je vandaag gaat boren, heb je met een beetje geluk over 5 jaar productie, maar Rusland kennende gaat het daar niet zo snel.

Mijn mening is dat Rusland veel meer olie bezit dan ze nu weten of aangeboord hebben.
Rusland kan momenteel aan de huidige capaciteit en voor de gekende reserves nog ongeveer 17 jaar verder.

Stel nu nog dat geschatte reserves twee/drie/vier keer zo veel zijn (en dat is al een vrij extreem veronderstelling), zal dat nog altijd niets uitmaken aangezien ook de vraag aan het toenemen is.
BasMSI schreef:Experts.....die lopen er genoeg rond....maar.....
... jij weet alles beter ?
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wel, laat me dan zien dat Rusland 17 jaar verder kan.
Sorry geloof er geen bal van.
Welk artikel geeft dat aan?

Ben je niet 1 or 2 nulletjes vergeten?

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Oh ja, Rusland gaat tegen 2020 de olie productie verdubbelen.....

http://seekingalpha.com/article/81328-g ... l-producer

En dat is enkel wat ze nu weten bij Gazprom.....nog liefhebbers?

Dit is 12 jaar van nu.....

Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Wel, laat me dan zien dat Rusland 17 jaar verder kan.
Sorry geloof er geen bal van.
Welk artikel geeft dat aan?

Ben je niet 1 or 2 nulletjes vergeten?
Uit http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/Russia/Profile.html:

Rusland: reserve van 60 miljard Barrels

Dagelijkse productie Rusland = 9.8 miljoen barrels per dag

Dus kunnen ze nog zo'n 6.122 dagen verder: dit is minder dan 17 jaar.

Het zou mooi zijn moest jij je stellingen ook kunnen/willen onderbouwen, dan hebben we er allemaal iets aan.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Oh ja, Rusland gaat tegen 2020 de olie productie verdubbelen.....
Leuk, dan zitten ze dubbel zo snel door hun vooraad heen: nog 8.5 jaar te gaan dan ?
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Jajaja, wat staat er boven????

Afbeelding

USA crap....wat een onzin....geloof jij die onzin?
Ik niet.

Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Jajaja, wat staat er boven????

Afbeelding

USA crap....wat een onzin....geloof jij die onzin?
Ik niet.
Fijn. Bezorg me dan een meer geloofwaardige link/bron.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BasMSI schreef:
liger schreef:de USA heeft natuurlijk 1 grote troef die hen boven water houdt en dat is dollar. Niemand wil dollar zien crashen. We gaan zien wat nieuwe president gaat doen
Huh? Heb je gezien wat de Dollar aan het doen is?
Heb je bovendien de signalen van China en de Opec gezien dat ze Dollars massaal aan het dumpen zijn?
Bovendien de Opec die aan het denken is om in Euro's te gaan traden.

Ik denk dat je een nieuwe bril nodig hebt, want de Dollar is voor veel mensen niet veel meer dan Speelgoed-geld.
Ik zou zeggen doe uw ogen open.
China heeft maaaaaasaaaaaaaaaal in USA geinvesteerd. Grootste aandeel van leningen die USA krijgt komen uit china. Wat je hier neerpent over china die dollars zou verkopen is totaal onzin. Moesten ze dollars beginnen dumpen gaan dollar zakken, wat betekent dat hun kapitaal (die leningen) gaan dalen in waarde.
Nu terug naar realiteit: wat er gebeurd is dat azie en andere landen waar dollar munt nr1 is dollars massaal opkopen. Dollar heeft nooit gecrasht, het was//is aan het zakken.

Nu je sprak over aandelen die meer verhandeld werdern per definitie betekent meer aandelen verkopen betere koers.

Over olie, ja opec heeft gezegd dat ze euro overwegen (al zeer lang geleden). Dit was gewoon om teken te geven(aan amerika etc) dat dollar moet omhoog. Wat ze wel doen is gewoon prijzen proportioneel laten stijgen met de daling van de koers
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:
Kan niet, want er is niet genoeg plataardige olie beschikbaar.
En een afval product als gebruikte frituurlolie mag je niet gebruiken.
awww mijn ogen doen zeer....

1) genoeg plantaardige olie?! Waarom denkt ge dat (onder andere) er dit jaar opeens zo een stijging van de voeddselproducten en hongersnood in arme landen is?
Hoge olieprijs sure, maar ook omdat we net omwille van die hoge olieprijs steeds meer voedsel omzetten in biobrandstoffen. Zowel arme als rijke landen doen dit trouwens. 10 jaar en zlefs minder geleden was er een enorm voedsel overschot op de wereldmarkt nu hebben we, of zijn naar een tekort aant gaan omdat steeds meer van het landbouw areaal voor de productie van biobrandstof word ingezet.

2) gebruikte frituurolie kan je WEL gebruiken in een diesel met de volgende bepalingen
- eerst alle onreinheden er uit filteren (DUH), dit betekend meestal meer dan 1 filtering trouwens
- zoals andere plantaardige oliën werkt dit beter op oudere generaties Dieselmotoren of men moet iets laten aanpassen aan de motor. Reden hiervoor is de hogere viscositeit van plantaardige oliën tov diesel, zeker als het kouder is.

PS over de olievoorraden, heb hier enkele cijfers uit een cursus van me (zelfde US bron). maar verklaart wel waarom Rusland cruciaal zal blijven voor de oliebevoorrading in de toekomst: Kaspische Zee olie en gas: Daar heeft Rusland 16.7 miljard vaten uit 243 miljard totaal voor het gebied.
En er zijn opt moment maar twee pijpleidingen vanuit dat gebied: de Russen en de TBC-pijplijding via Turkije (Westerse, en vooral Arabische bedrijven). Een derde zou eventueel via Afghanistan gaan naar Pakistan (Century pijplijn of zo) maar tjah, t'is daar ni bepaald stabiel eh.
Komt hier nog es bij dat degene die het grootste aantal van die reserve hebben, nml Kazachstan en Turkmenistan: 97.4 en 80.6 miljard vaten , hun olie bijna uitsluitend via de Russen op de markt (kunnen) brengen. T gaat er dus niet om wie de olie bezit, maar wie ze naar de markt kan brengen.[/list]
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Onder de noordpool zou het ook nog vol zitten. Nu dat de prijzen hoger zijn is het daar ook rendabel om op te pompen.
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Onder de noordpool zou het ook nog vol zitten. Nu dat de prijzen hoger zijn is het daar ook rendabel om op te pompen.
Rendabel misschien wel, maar ook verantwoord?

Gaan we dan ook de laatste stukjes ongerepte natuur vernietigen door hebzucht?

greetz,

Nob
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Waarschijnlijk wel. De Russen zullen er alleszins hun handn iet voor omdraaien :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Waarschijnlijk wel. De Russen zullen er alleszins hun handn iet voor omdraaien :P.
De russen zullen echt inzitten met de natuur :?
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

De russen zullen echt inzitten met de natuur
Ah en omdat de Russen het anders toch doen gaan wij ze maar snel voorzijn?

Alternatieven moeten er komen! En dringend.

't Heeft enkel voordelen:

- onafhankelijk van olie
- goed voor de natuur
- goed voor eigen werkgelegenheid (bvb Belgische bedrijven die zonnepanelen maken)

greetz,

Nob
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef: 2) gebruikte frituurolie kan je WEL gebruiken in een diesel met de volgende bepalingen
- eerst alle onreinheden er uit filteren (DUH), dit betekend meestal meer dan 1 filtering trouwens
- zoals andere plantaardige oliën werkt dit beter op oudere generaties Dieselmotoren of men moet iets laten aanpassen aan de motor. Reden hiervoor is de hogere viscositeit van plantaardige oliën tov diesel, zeker als het kouder is.
Je kan het wel gebruiken, maar het MAG niet.
Je kan erop rijden totdat de douane een controle van je DIESEL wagen doet.
Dan hang je en krijg je een vette boete erbovenop omdat je andere dan voorgeschreven brandstof rijd.
Daarom noemen ze die onzin ook BIO-Diesel zodat ze niet alle inschrijvingen moeten aanpassen.
Dus jij brengt lekker je frituur-olie naar het container park om er vervolgens nog eens voor te betalen, maar dan heet het BIO-Diesel en hangen er taxen op.
Het gaat perfect, tot je de overheid tegenkomt.

Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Man man man... rij maar op je frituurolie... je zal ver komen met die paar liter.

Ook al vind ik het erg dat de overheid daar dan nog eens taxen op wil heffen. Jij bent gewoon bezig over een druppel op een hete plaat. Ik denk dat het _iets_ groter moet gezien worden dan "frituurolie".

greetz,

Nob
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is al tijdje geleden in het nieuws geweest (2006)
http://www.msnbc.msn.com/id/11809771/
The owner of four McDonald's — in Amory, Aberdeen, Houston and Vernon, Ala. — recently converted his Volkswagen Beetle and the company's Ford pickup truck to run on used vegetable oil drained from his fryers.
Coop
Premium Member
Premium Member

Ach ja, ondertussen heeft Amerika wel weer olie contracten uit Irak kunnen binnenhalen, en daar was die oorlog toch uiteindelijk voor te doen hé.

Ik ga in mijn te renoveren huis electrische vloerverwarming leggen, mij gaan ze niet hebben met die blijvende stijgende olieprijzen.
Zeker nu ze zoveel windmolens aan het plaatsen zijn en de kerncentrales langer in gebruik houden, het zal niet lang meer duren of elektriciteit verwarmen is goedkoper dan mazout of gas.
Nu is het in aankoop al veel goedkoper en onderhoud zeker.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Coop schreef:Ik ga in mijn te renoveren huis electrische vloerverwarming leggen, mij gaan ze niet hebben met die blijvende stijgende olieprijzen.
Zeker nu ze zoveel windmolens aan het plaatsen zijn en de kerncentrales langer in gebruik houden, het zal niet lang meer duren of elektriciteit verwarmen is goedkoper dan mazout of gas.
Nu is het in aankoop al veel goedkoper en onderhoud zeker.
Eum, ik denk dat je daar een kleine inschattingsfout maakt.
In de elekprijs zit evengoed een factor die rekening houdt met de olieprijs.
Ook het feit dat in de productie en transport van elek 60% verlies zit, maakt dat elek nog lang duurder zal blijven dan gas.
Nu is het voor 20000KW elek vooral 's nachts opgeladen 2500€ per jaar.
Met gas heb je een hoger comfort en kost het 1150€ per jaar.
Die verhoudingen gaan de volgende jaren echt nog niet veranderen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Coop
Premium Member
Premium Member

alfadude schreef: In de elekprijs zit evengoed een factor die rekening houdt met de olieprijs.
Het zou me sterk lijken als een bedrijf als ecopower die goedkoper is dan electrabel en bovendien uit alleen maar groene stroom bestaat deze factor inrekent ?
Ook het feit dat in de productie en transport van elek 60% verlies zit, maakt dat elek nog lang duurder zal blijven dan gas.
Ik weet het niet, in Frankrijk is stroom al goedkoper,hier enkel een kwestie van tijd lijkt me
Nu is het voor 20000KW elek vooral 's nachts opgeladen 2500€ per jaar.
Met gas heb je een hoger comfort en kost het 1150€ per jaar.
Die verhoudingen gaan de volgende jaren echt nog niet veranderen.
Jij hebt ook elektrisch verwarmt ?
Zou me sterk lijken dat elec dubbel zo duur is als gas.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:
Man man man... rij maar op je frituurolie... je zal ver komen met die paar liter.

Ook al vind ik het erg dat de overheid daar dan nog eens taxen op wil heffen. Jij bent gewoon bezig over een druppel op een hete plaat. Ik denk dat het _iets_ groter moet gezien worden dan "frituurolie".
Paar liter? Een vriend van me heeft een frituur en die wil maar wat graag dat ik ga rijden op zijn olie.
Ik ook, maar het mag niet.
Die gast heeft enkele honderden liters per maand voor me.
Zelf heeft hij geen tijd om het te filteren, 1% alcohol toe te voegen en twee weken te laten staan, waarna je er perfect op kan rijden.
Die lui van TopGear hebben het grondig getest en mijn 2,5L 4x4 Dieselbak kan wel tegen een stootje.....
Niks druppel op een plaat, ikke wil milieu vriendelijk rijden....maar MAG NIET :cry:

Afbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:Onder de noordpool zou het ook nog vol zitten. Nu dat de prijzen hoger zijn is het daar ook rendabel om op te pompen.
Rendabel aan de hoge prijzen, dus verwacht niet als ze daar gaan pompen dat de prijzen opeens gaan dalen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Nog leuker is van die onzin dat Olie opraakt.....om je dood te lachen.... :lol:
Het raakt immers nooit op of de aarde moet exploderen of erger....kan het nog erger?

Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Nog leuker is van die onzin dat Olie opraakt.....om je dood te lachen.... :lol:
Het raakt immers nooit op of de aarde moet exploderen of erger....kan het nog erger?
En van waar zou dan die mysterieuze onuitputtelijke bron van olie komen ?
Jan_B
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:
Nob schreef:

Paar liter? Een vriend van me heeft een frituur en die wil maar wat graag dat ik ga rijden op zijn olie.
Ik ook, maar het mag niet.
Die gast heeft enkele honderden liters per maand voor me.
Zelf heeft hij geen tijd om het te filteren, 1% alcohol toe te voegen en twee weken te laten staan, waarna je er perfect op kan rijden.
Die lui van TopGear hebben het grondig getest en mijn 2,5L 4x4 Dieselbak kan wel tegen een stootje.....
Niks druppel op een plaat, ikke wil milieu vriendelijk rijden....maar MAG NIET :cry:
Onderstel dat je met 1 frituur 1 voortuig van brandstof kan voorzien.

Ik schat dat er in Belgie niet meer dan 5.000 frituren zijn.

Er zijn iets minder dan 5.000.000 voertuigen.

Het afval van frituren kan dus zorgen voor 0.1 % van het aantal voertuigen in Belgie.

Lijkt mij zelfs een hele kleine druppel te zijn ...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ja en?
Nu moet iedereen zijn olie naar het container park doen, die doen het naar een onnozel verwerkings bedrijf.
Die noemen het ineens BIO-Diesel, dat kan je tanken....en betaal je eigenlijk voor iets dat al betaald is.
Maar je mag FrituurOlie (met bewerking) geen BIO_Diesel noemen, sterker nog, als je wilt kan je er geen accijns op betalen....hoe stom is dit?

Om heel kort te gaan, de overheid is NIET milieu begaan en doet niks om het te beteren.
BTW, 5000 frituren is wel heel erg weinig hoor, ken het aantal niet maar ben vrijwel zeker dat het er meer zijn.
Pak enkel Leopoldsburg: 16000 met ~16 frituren = 1 op 1000 mensen.
Wel België is 10000000 / 1000 = 10000 frituren op z'n minst.

Dus iets meer, maar goed, het is afval, en waarom niet?
Recyclen is toch het motto? waarom werkt de overheid dan zo tegen?

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”