Pagina 2 van 2
Geplaatst: 14 mei 2008, 23:06
door ubremoved_539
localhost schreef:ad fundum
Schol
Geplaatst: 14 mei 2008, 23:25
door nogChoco
r2504 schreef:localhost schreef:ad fundum
Schol
Pladijs
Geplaatst: 15 mei 2008, 01:40
door liger
En... wie kaatst, kan de bal verwachten. Wat wil jouw Engelse zin zeggen?
gebruik geen moeilijke woorden als je makkelijke kan gebruiken
Geplaatst: 15 mei 2008, 10:14
door localhost
LoSeR schreef:
En... wie kaatst, kan de bal verwachten. Wat wil jouw Engelse zin zeggen?
gebruik geen moeilijke woorden als je makkelijke kan gebruiken
Doe ik ook niet. Mijn woordenschat is vrij beperkt, ik ken geen enkele Nederlandse uitdrukking die het begrip "pro rata (temporis)" goed weergeeft, en even beknopt. Misschien "evenredig", maar dat is zo een vaag woord, het dekt de lading niet helemaal.
"Pro rata" wil letterlijk zeggen dat de regel van drie wordt toegepast. Ken je die nog?
8 arbeiders leggen op 1 dag 130 meter weg. Hoeveel arbeiders zijn er nodig om op 1 dag 230 meter aan te leggen?
Ik zou graag bijleren, weet jij een goed Nederlands alternatief?
Maar goed, dat is stilaan redelijk
Ad fundum!
Geplaatst: 15 mei 2008, 15:17
door zertox
Mijn post moest weg?
Tjah er is al een andere thread over.
Geplaatst: 15 mei 2008, 15:25
door selder
localhost schreef:LoSeR schreef:
En... wie kaatst, kan de bal verwachten. Wat wil jouw Engelse zin zeggen?
gebruik geen moeilijke woorden als je makkelijke kan gebruiken
Doe ik ook niet. ...
Euh. Dat was de vertaling van zijn engelse zin, geen nieuw argument in deze overloos interessante discussie.
Geplaatst: 15 mei 2008, 16:10
door Rogue
Inderdaad
. For the record gisteren om 16u gaf die google-query die site niet
. Ik weet trouwens heus wel dat dat latijns is
Geplaatst: 16 mei 2008, 01:09
door xenne
het trucje werkte vanavond nog steeds, heb ik uit goeie bron vernomen
Geplaatst: 23 mei 2008, 19:12
door q-tec
Geplaatst: 23 mei 2008, 19:22
door xenne
ah zo, dat zal die komende limietverhoging dan wel compenseren
dank vr de info
'Om oneigenlijk gebruik te voorkomen is een wijziging van een Telenet TurboNet naar een Telenet ExpressNet abonnement slechts 1x om de 6 maanden toegestaan. We behouden ons het recht voor een administratieve vergoeding van €25 in rekening te brengen bij niet-naleving van deze richtlijn.'
ze hebben de bug er dus niet kunnen uithalen
en dus gewoon een zinneke bijgezet. of ze die 25€ effectief gaan innen betwijfel ik, maar meeste zullen er wel mee afgeschrikt zijn. wie niet weg is, is gezien
Geplaatst: 23 mei 2008, 19:49
door a3ke
xenne schreef:of ze die 25€ effectief gaan innen betwijfel ik
alst op ontvangen aankomt zullen ze der wel rap bijzijn
, da weetek kik
Geplaatst: 23 mei 2008, 20:06
door tomg1804
xenne schreef:of ze die 25€ effectief gaan innen betwijfel ik
Tuurlijk zullen ze die innen, 't is telenet waarover we spreken, niet een of andere liefdadigheidsinstelling.
Geplaatst: 23 mei 2008, 20:44
door q-tec
ik laat het wel weten volgende maand 23ste.... ga gewoon expressvoldownen ....switch naar turbo voldownloaden....en terug naar express+25€
voor 25€ heb je toch 70Gb volume op turbo eh
en dat zal dan ook de laatste keer zijn tenzij ze het niet aanrekenen
dan ga ik terug mn gang
anders komt dommel wel erg dicht
Geplaatst: 23 mei 2008, 21:17
door xenne
tomg1804 schreef:xenne schreef:of ze die 25€ effectief gaan innen betwijfel ik
Tuurlijk zullen ze die innen, 't is telenet waarover we spreken, niet een of andere liefdadigheidsinstelling.
gemakkelijk gezegd, maar hebben ze een systeem op poten gezet dat controle doet van hoeveel iemand switcht? volgens mij (nog) niet. maar binnenkort weten we meer via q-tec
Geplaatst: 23 mei 2008, 22:41
door KK
xenne schreef:gemakkelijk gezegd, maar hebben ze een systeem op poten gezet dat controle doet van hoeveel iemand switcht? volgens mij (nog) niet. maar binnenkort weten we meer via q-tec
Volgens mij kunnen ze dat gemakkelijk zien. Als je geswitched had, en je keek dan bij het detail van je telemeter, dan zag je verschillende producten staan (Expressnet, Turbonet, terug Expressnet, enz...). Dus als het daar al te zien was hoeveel keer je geswitched had (door het aantal producten te tellen op die pagina), dan kan Telenet het zeer zeker zien.
Geplaatst: 23 mei 2008, 22:48
door xenne
jaja, ze kunnen dat zéker zien in hun administratie. de vraag is, gaan ze er iemand opzetten om dat te controleren? lijkt me niet, want dat gaat meer kosten dan het opbrengt. of is er een automatisch verkliksysteem met automitische facturatie? hmm telenet kennende... volgens mij is dat zinneke (voorlopig) een afschrikmiddel. 't is zoals ze zelf gezegd hebben, we gaan eerst een waarschuwing op de pagina zetten, de 'herstelling' is voor later
Geplaatst: 23 mei 2008, 23:51
door q-tec
"binnenkort"
nog een maand wachten miijn meter is juist gereset vandaag....
ik had het beter gisteren/eergisteren nog eens uitgeprobeerd dan wist ik of ik me deze maand moet inhouden of niet...
maarja iedere keer ze ad telemeter werken kan het gedaan zijn hé
***ik denk wel dat telenet een automatisch verkliksysteem heeft hun programmeurs zullen zo een dingen wel kunnen
Geplaatst: 25 mei 2008, 09:50
door q-tec
ik denk dat turbonet één dag in details moet staan om die 25€ te kunnen aanrekenen
deze nacht ga ik vlug terug naar express (met die werken heel de week
)
en als ik mn factuur krijg laat ik iets weten van die 25€
Geplaatst: 25 mei 2008, 13:34
door liger
op deze manier kunnen ze u naturlijk ook kosten van 1 dag turbo aanrekenen
Geplaatst: 25 mei 2008, 16:11
door tursun
iemand geprobeerd om extra volume blokken aan te kopen en dan ze terug verwijderen ? werkt dat trukje nog altijd ?
Geplaatst: 28 mei 2008, 14:05
door xenne
q-tec schreef:
wat stond er hier juist? want afbeelding is precies verdwenen
Geplaatst: 29 mei 2008, 13:34
door margaaas
xenne schreef:q-tec schreef:
wat stond er hier juist? want afbeelding is precies verdwenen
Tjientjien,ik quote en die afbeelding staat er bij mij nu 2 keer
Geplaatst: 29 mei 2008, 18:11
door xenne
de afbeelding staat er blijkbaar terug. lijkt redelijk dicht te zitten, aangezien je niet op dezelfde dag terug kan switchen zal het sobieso op factuur vermeld staan, wat het ook makkelijker maakt om die 25€ te eisen, of ze dat effectief ook gaan doen zal de toekomst wel uitwijzen, misschien is het gewoon een afschrikmiddel. maar de goesting zal bij de meeste nu wel weg zijn.
Geplaatst: 31 mei 2008, 21:05
door Gozzy
q-tec schreef:
ik denk dat turbonet één dag in details moet staan om die 25€ te kunnen aanrekenen
deze nacht ga ik vlug terug naar express (met die werken heel de week
)
en als ik mn factuur krijg laat ik iets weten van die 25€
En, heb je al nieuws?
Wat als je wisselt om 23.30 en terug zet na middernacht?
Zou er in principe moete bijstaan dat het zoveel kost (25€) indien je terug wil zoals nu het geval is met comfort abbo.
In alle geval heb al gebeld da ze mijne opzeg brief moete sturen, zit nog bij telenet door den "truk" maar ja.. mooie liedjes blijven niet duren he.
Na 8 jaar bij telenet zal ik toch de knoop moeten doorhakken.
Zoveel veranderingen gezien op die tijd en spijtig genoeg altijd ten voordele van TELENET !
Geplaatst: 31 mei 2008, 21:44
door Devilzown
Hmm nu dat trucje niet meer werkt merk ik pas hoe beperkend die limiet is.
7 dagen na reset van de teller ben ik al 3 dagen aan het oppassen (zelfs al 2gb moeten bijkopen om te kunnen blijven surfen).
Op deze moment is het niet te leuk te weten dat ik de snelste ben.
Maar maandag wordt dommel actief, weg met da telenet gezever.
Geplaatst: 31 mei 2008, 21:54
door xenne
Gozzy schreef:In alle geval heb al gebeld da ze mijne opzeg brief moete sturen
telenet moet jou geen opzegbrief sturen - jij moet die naar hen sturen, aangetekend
Geplaatst: 31 mei 2008, 22:01
door Devilzown
xenne schreef:Gozzy schreef:In alle geval heb al gebeld da ze mijne opzeg brief moete sturen
telenet moet jou geen opzegbrief sturen - jij moet die naar hen sturen, aangetekend
Op welke termijn krijg je daar eigelijk antwoord op ?
Dinsdag aangetekend verstuurd, maar nog niks gehoord. Zelfs geen retention telefoontje
Geplaatst: 01 jun 2008, 12:22
door ljd
kan wel ff duren tegen dat ze verwittigen. Maar gewoon eens controleren via de website van de post als je aangetekende brief is aangekomen.
Geplaatst: 01 jun 2008, 14:48
door xenne
Devilzown schreef:Op welke termijn krijg je daar eigelijk antwoord op ?
Dinsdag aangetekend verstuurd, maar nog niks gehoord. Zelfs geen retention telefoontje
ik heb op die brief eigenlijk nooit antwoord gekregen. na dag of 5 wel een mail gestuurd met de vraag of ze mijn opzegbrief ontvangen hadden, kreeg daarop positieve reactie. en dan was het wachten op de afsluiting. ik heb paar dagen na mijn opzeg wél een telefoontje gekregen met allerlei beloftes (die uiteraard nooit ingelost zijn)
ter info:
Code: Selecteer alles
30/07: aangetekende brief gestuurd naar TELENET (opzeg contract)
05/08: mail gestuurd naar TELENET om te vragen of brief toegekomen was
06/08: antwoord op mail, opzegdocument ontvangen op 31/07, nog 30 dagen voor opzeg
07/08: telefoon van TELENET om mij te overhalen te blijven (is al te laat) en DRASTISCHE verbeteringen te beloven
14/08: domiciliatie TELENET opgezegd
29/08: TELENET afgesloten
05/09: brief TELENET ivm eindafrekening (verzoek om rekeringnummer, als deactivatiedatum geven ze 19/07?)
13/09: brief eindafrekening TELENET, Pro Rata correctie vanaf 29/08 + Nalatigheidskost 7euro???
13/09: gebeld naar TELENET ivm Nalatigheidskost en waarborg modem, zou in orde gebracht worden
17/09: Creditnota TELENET ontvangen twv 49,58€ mvv Correctie Kabeltoegang Waarborg Voor Modem (Vrij van BTW)
24/09: tegoed gestort door TELENET
Geplaatst: 01 jun 2008, 23:36
door Gozzy
xenne schreef:Gozzy schreef:In alle geval heb al gebeld da ze mijne opzeg brief moete sturen
telenet moet jou geen opzegbrief sturen - jij moet die naar hen sturen, aangetekend
Toch wel hoor , gewoon opzegbrief vragen, in het verleden reeds gevraagd en na enkele dagen thuis ontvangen. Gewoon invullen en terugsturen.
Toen ondekte ik de leechtruk dus niet opgestuurd, deze keer wel.
Hopelijk in julie cityconnect in Mechelen
Geplaatst: 02 jun 2008, 10:30
door xenne
Gozzy schreef:Toch wel hoor , gewoon opzegbrief vragen, in het verleden reeds gevraagd en na enkele dagen thuis ontvangen. Gewoon invullen en terugsturen.
als je hem nog liggen had waarom moest je hem dan nog eens vragen? 't is trouwens niet nodig van hem te vragen, alleen maar tijdverlies - gewoon een standaard opzegbrief does the job
Geplaatst: 23 jun 2008, 13:59
door q-tec
en ze rekenen niks aan....
2* gewisseld (dus normaal zou er 25€ moeten bijstaan maar dat is niet het geval)
***kunnen ze het nog aanrekenen volgende maand***
Geplaatst: 25 jun 2008, 18:25
door Mate
interesting !
switch
Geplaatst: 27 jun 2008, 18:41
door redboyke
mja per switch moet ge toch al zeker 1 dag turbo betalen aangezien ge niet dezelfde dag terug kunt switchen.
Re: switch
Geplaatst: 28 jun 2008, 15:58
door Mate
redboyke schreef:mja per switch moet ge toch al zeker 1 dag turbo betalen aangezien ge niet dezelfde dag terug kunt switchen.
of 1 dag een lager abonnement