Dommel verhoogt snelheid en datalimiet

Nieuws omtrent telecom
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Beetje spijtig van 200gb limiet.
Want die gaat er heel rap door zijn met 9mbit.

Maar voor de rest een heel goede stap voorwaards in de juiste richting!

Proficiat Dommel ! 8)
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Is er eigenlijk veel verschil tss de attenuation als je verschillende modems test? of is dit maar marginaal? (verschil tss adsl2/adsl modem?)
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Caey schreef:krijg je ook anti-spam, anti-virus, gratis foto's en muziekjes bij dommel? Ander is het mij de dubbele snelheid en meer dan tienvoudige snelheid echt niet waard.


Wat?

witte! schreef:Beetje spijtig van 200gb limiet.
Want die gaat er heel rap door zijn met 9mbit.

Maar voor de rest een heel goede stap voorwaards in de juiste richting!

Proficiat Dommel ! 8)


Wat?

Ik hoop dat dat allebei sarcasme is!
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Caey schreef:krijg je ook anti-spam, anti-virus, gratis foto's en muziekjes bij dommel? Ander is het mij de dubbele snelheid en meer dan tienvoudige snelheid echt niet waard.

Lol :lol:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

witte! schreef:Beetje spijtig van 200gb limiet.

Ik denk dat er hier een aantal érg verw(e)(aa)nd zijn? 200GB per maand niet voldoende? :?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

cloink schreef:
witte! schreef:Beetje spijtig van 200gb limiet.

Ik denk dat er hier een aantal érg verw(e)(aa)nd zijn? 200GB per maand niet voldoende? :?


nope daarom heb ik de boostpack :banana: :lol2:

Maar bon 200gb is al mooi idd .
Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

cloink schreef:200GB per maand niet voldoende? :?


Nee wij willen foto's en iTunes! Wat denk jij wel, dat we marginalen zijn of zo?
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik betaal nu 35euro voor netconnect 4Mb, dus de prijs zal moeten dalen voor dit type? of zal dommel deze lijn upgraden?
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

deej schreef:Heb eens even vergeleken en waarom zou je nu nog bij Telenet of Belgacom blijven? (Support is het enige obvious ding dat ik kan bedenken)

En wat met de hoge beschikbaarheid van alle diensten?

Ik heb echt het gevoel dat hier dikwijls met meerdere maten en gewichten wordt gemeten en enkel de snelheid/volume als argument telt als het om een 'goeie of slechte' provider gaat.
Nu snap ik wel dat voor ieder de prioriteiten anders liggen en ik zou ook willen dat mijn GO goedkoper was en hogere limieten had maar misschien is het ofwel het een ofwel het andere....

Als je het dommel forum bekijkt zijn daar toch wel regelmatig problemen en het is grappig om te zien op welke manier daar wordt mee omgesprongen tov problemen bij andere providers.

Begrijp me niet verkeerd: ik gun iedereen een lijn met betere voorwaarden/specs en toch een goeie beschikbaarheid en hoop dat dat ook snel algemeen goed is want dan ben ik ook weg bij BGC.

Laten we hopen dat er hier in dat belgenlandje gauw serieuze veranderingen komen op dat vlak - dat nieuws van dommel is alleszins positief en als ze dan ook nog die nieuwe abonnees probleemloos erbij kunnen nemen ziet dat er goed uit en mogen TN & BGC nu wel gaan oppassen dat ze niet veel klanten verliezen.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

We weten nu waarschijnlijk ook onmiddelijk met wat soort profielen de andere ISP zullen uitpakken op 1 juli. Ziet er gezond uit, alé behalve voor Telenet natuurlijk. :wink:

En BGC klanten zullen best ook wel profiteren : kan me echt niet voorstellen dat er niet ook voor hun een sterke verbetering aan zit te komen.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Peterken schreef:Als je het dommel forum bekijkt zijn daar toch wel regelmatig problemen en het is grappig om te zien op welke manier daar wordt mee omgesprongen tov problemen bij andere providers.


Ja bij Telenet en Belgacom wordt alles altijd vakkundig en snel opgelost :roll:
Gebruikersavatar
cookie monster
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:34

Mijn bekentenis , alhoewel ik satellietfreak ben ,
zo ik nu lees , is Dommel toch het aantrekkelijkst !!
Ik zit sinds 2001 bij Telenet !!

Niet echt voor deze thread , maar als info:
Ik had hier al even skynet , maar doordat die
+/-30x per dag gemiddeld uitviel , ben ik niet echt happig !!
1x Voorgehad , 17x uitval op 2 minuten ,
Ik woon 400m van zo'n centrale centrale !!
Snelheid is niet zo belangrijk , maar het zo vaak uitvallen !! :oops:

Compleet OFF-Topic:

Goztow schreef:Miljaar, daarvoor wil ik misschien wel weer terug naar Coditel voor TV. Maar hoe moet ik dat aan mijn vrouw uitleggen?
Schaaaat , ofwel Dommel ofwel een echtscheiding :twisted: :lol:

Nu volledig terug ON-topic:
Laatst gewijzigd door cookie monster op 29 apr 2008, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
C :) :) kie M :p nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde wel de tolerantie door de users mbt problemen.

En neen, ik heb geen belangen in TN of BGC en zou ook willen dat die duopolie eens eindelijk doorbroken zou worden ten voordele van de andere isp's zodat de breedbandabo's hier eens eindelijk op een aanvaardbaar niveau komen.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

witte! schreef:Beetje spijtig van 200gb limiet.
Want die gaat er heel rap door zijn met 9mbit.


Zo zie je maar dat er klanten zijn die je mag geven wat je wil... ze zullen er altijd de laatste bit uitpersen, desnoods downloaden ze 37 keer hetzelfde. Vermoedelijk is het één of andere compensatie drang... een klein .... zeker :roll:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Dommel Homeconnect stond al bovenaan mijn lijstje om te switchen deze zomer, dus de anderen gaan serieus hun best mogen doen om een vergelijkbaar produkt aan te bieden :-)

btw, kleine extraatjes zoals het nummer van de oproeper zien, kosten bij Homeconnect niks - Belgacom durft voor zoiets onnozels 2.5€/maand aan te rekenen.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Het voordeel hiervan is:

a) je weet welke lijn profielen BC gaat aanbieden aan de andere providers. 9 & 12Mbits.

m.a.w, je weet nu in feiten welke profielen de andere ISP's gaan kunnen aanbieden ( zij die gebruik maken van BC ).

b) Dit legt de lat weer hoger, waardoor andere ISP's mogen aanpassen, of een grondige leegloop kunnen verwachten. In tegenstelling tot het cityconnect wat enkel in een paar steden beschikbaar is, is deze profiel aanpassing overal beschikbaar.

c) De hogere limieten weeral met 200GB ( enkel homeconnect maar swat ), anyway, weer een hogere lat.

Het enige wat wel verdacht is, is het ontbreken van upstream aanpassingen ... Dit valt op. Ze hebben blijkbaar nog altijd schrik dat te veel mensen thuis hun eigen servers gaan draaien ( zeker als je de meerprijs van 20€ beziet voor een statis ip & 50GB extra )...
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

mja ik hoop dat ze upstream ni vergeten , je moet geen servers draaien of illigaal uploaden om 1Mbit upstream te gebruiken. Denk maar aan skypen met meerdere pc's , zattoo , games , uploaden naar je niet illigale ftp , online backups , ....
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

misterjo schreef:mja ik hoop dat ze upstream ni vergeten , je moet geen servers draaien of illigaal uploaden om 1Mbit upstream te gebruiken. Denk maar aan skypen met meerdere pc's , zattoo , games , uploaden naar je niet illigale ftp , online backups , ....


Idd, denk er hetzelfde over. Maar meestal wordt dit over het hoofd gezien omdat veel mensen niet eens weten wat upload betekend. Tot als ze hun digitale foto's van 3MB/stuk willen doormailen en dan klagen dat het traag gaat...
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

schitterend nieuws, ben alleen benieuwd naar de prijs, hopelijk ook ~6€ zoals de boostpack
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De 9 Mb-upgrade zal misschien vervat zitten in het boostpack ^^

En misschien het boostpack met 12 Mb zou 8 EUR kunnen kosten? :P
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

cloink schreef:
witte! schreef:Beetje spijtig van 200gb limiet.

Ik denk dat er hier een aantal érg verw(e)(aa)nd zijn? 200GB per maand niet voldoende? :?



Sheesh, dat is 400GB inclusief nachtsurfen. Dat zijn 90 DVD5 'tjes op een maand of 3 per dag. Dan moet je al wel een heel grote Linux fan zijn en alle Linux distro's wekelijks downloaden om daar aan te geraken. :eek:
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik haal nu max. 420Kb/sec down. Ik haal dus niet de snelheid van een 4400 profiel.

Gaat mijn snelheid bij een 9000 profiel toch nog verhogen of zit ik nu al aan het maximun van wat mijn lijn aankan?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Alee, gij moet dat toch weten?

Je staat op een 4 mb profiel zeker? Je kan 9 Mb halen indien ze je op een 9 Mb profiel zetten, dat is natuurlijk als je dicht genoeg bij de centrale woont.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik woon 2900 meter van de centrale, ik weet niet echt of ik op een 4000 ofwel op een 4400 profiel sta :?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik ben momenteel een zeer tevreden Edpnet klant, maar wanneer ik ga samenwonen met mijn vriendin dan gaat dit toch een interessant alternatief zijn, vooral omdat het zonder BGC abonnemen is en toch met nummerbehoud en zelfs gratis bellen naar vaste lijnen.
Ik kan natuurlijk nog steeds een Edpnet account blijven behouden en dan een discovery lijn nemen en bellen met VOIP, maar de van Belgacom zitten gewoon regelmatig dan bepaalde abonnementen te activeren onder dat je het door hebt. En wanneer je dus niks meer met BGC te maken hebt, heb je die problemen niet :-D

Ik vind het trouwens een zeer interessante prijs

Maar ik hoop eigenlijk dat Edpnet met een goed eigen alternatief afkomt :idea:
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Hier is het nog altijd hetzelfde liedje ...

Dommel : switch to cityconnect not possible schreef:we are sorry to inform you that the switch to one of our cityconnect accounts is currently not possible at your location.please check back regularly to see when this situation should change for your line.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Uzzi schreef:Sheesh, dat is 400GB inclusief nachtsurfen. Dat zijn 90 DVD5 'tjes op een maand of 3 per dag. Dan moet je al wel een heel grote Linux fan zijn en alle Linux distro's wekelijks downloaden om daar aan te geraken. :eek:


Locale distro mirror opzetten die snachts rsync'ed :)

Mahimahi: Normaal kan je op 2.9Km van de centrale nog 9Mbits ADSL2+ halen. Als je nu rond de 40dB ( of lager ) zit op je downstream op ADSL, is die snelheid mogelijk op ADSL2+.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start: downloadsnelheid tot 2.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec


Dus we vallen weer uit de boot :cry: .
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mahimahi: Normaal kan je op 2.9Km van de centrale nog 9Mbits ADSL2+ halen. Als je nu rond de 40dB ( of lager ) zit op je downstream op ADSL, is die snelheid mogelijk op ADSL2+.


Die dB's moet je aflezen ergens in je modemlog niet?
Ik heb een USR 8200 router en een Speedtouch Home modem maar ik ben er nooit in geslaagd om de gegevens van de modem op te roepen.

Bestaat er een andere manier om die dB's te weten te komen?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
tuurke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 sep 2002, 06:47

hue 9mbit uit ne ADSL1 mijn modem kan dat niet aan , is max 8mbit


ADSL1: Maximale downstream van 8 mbit/s.
ADSL2: Maximale downstream van 12 mbit/s.
ADSL2+: Maximale downstream van 24 mbit/s
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

r2504 schreef:
witte! schreef:Beetje spijtig van 200gb limiet.
Want die gaat er heel rap door zijn met 9mbit.


Zo zie je maar dat er klanten zijn die je mag geven wat je wil... ze zullen er altijd de laatste bit uitpersen, desnoods downloaden ze 37 keer hetzelfde. Vermoedelijk is het één of andere compensatie drang... een klein .... zeker :roll:


Blabla doet u ogen eens open ipv zo bekrompen opmerkingen te maken.

Uzzi schreef:
cloink schreef:
witte! schreef:Beetje spijtig van 200gb limiet.

Ik denk dat er hier een aantal érg verw(e)(aa)nd zijn? 200GB per maand niet voldoende? :?



Sheesh, dat is 400GB inclusief nachtsurfen. Dat zijn 90 DVD5 'tjes op een maand of 3 per dag. Dan moet je al wel een heel grote Linux fan zijn en alle Linux distro's wekelijks downloaden om daar aan te geraken. :eek:


U kan toch niet inschatten voorwat ik mijn internet gebruik?
200gb voor 4mbit is ideaal.
Hoe sneller je lijn hoe meer je zal downloaden.
Dus dat moet dan ook inverhouding staan...
Een FUP zou ideaal zijn.
Ik had dit dan ook verwacht maar in blijkbaar blijft men in België vastklampen aan "limieten"...
Juist alsof ons internetgedrag anders zou zijn dan dat van andere Europese landen waar dit wel werkt?
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Mijn collega had hier een interessante mening over: mochten ze plotseling limietloos gaan werken dan zouden mensen waarschijnelijk een jaar lang serieus downloaden (al was het maar om de provider te pesten) en daarna zou dat zich stabiliseren.

Nuja de kwaliteit van het internet wordt tegenwoordig gemeten aan de 'service' die je krijgt -aka de service die concurrenten niet kunnen krijgen-, het aantal liedjes dat je gratis krijgt, anti-spam/virus die de provider gebruikt en het aantal foto's die je gratis kunt laten afprinten.

Dat slechts 2% daar effectief gebruikt van maakt, je weet wel eenderde van die andere marginale hoeveelheid... tjah...
Nuja ik geef toe: ik snap dat allemaal niet... ik ben dan ook maar een simpel dom en acherlijke mens.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

witte! schreef:Hoe sneller je lijn hoe meer je zal downloaden.
Dus dat moet dan ook inverhouding staan...


Die redenering snap ik niet echt. Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat jij downloadt gewoon om te downloaden. De kwaliteit van je download (wat je er mee kunt aanvangen) doet er blijkbaar niet echt toe, zolang het maar veel is.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook tegen de bekrompen limieten van veel ISP's, maar genoeg is genoeg. Ik heb liever een harde limiet van 200GB dan een vage FUP. Dan weet iedereen tenminste waaraan hij zich te houden heeft en komen er achteraf geen discussies.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Arqentus schreef:
Uzzi schreef:Sheesh, dat is 400GB inclusief nachtsurfen. Dat zijn 90 DVD5 'tjes op een maand of 3 per dag. Dan moet je al wel een heel grote Linux fan zijn en alle Linux distro's wekelijks downloaden om daar aan te geraken. :eek:


Locale distro mirror opzetten die snachts rsync'ed :)

Mahimahi: Normaal kan je op 2.9Km van de centrale nog 9Mbits ADSL2+ halen. Als je nu rond de 40dB ( of lager ) zit op je downstream op ADSL, is die snelheid mogelijk op ADSL2+.

Wat haal je dan nog met 7dB op adsl2+ ipv adsl?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Het gaat hier wel om de Line attenuation en niet de noise margin eh ;)
hier nog een grafiekje op volgende site:
http://www.internode.on.net/residential ... t/extreme/

@Mahimahi
Voor uw modem stats, kijk eens via volgende link of uw modem erbij staat en installeer dat programmatje eens
-Dan zie je Noise margin en Line attenuation gegevens
http://www.skyuser.co.uk/tools/RouterStats/
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Downstream Line Attenuation: 43 db 7-6Db downstream margin
8Mbit :) mss zit er wel meer in?
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:
Uzzi schreef:Sheesh, dat is 400GB inclusief nachtsurfen. Dat zijn 90 DVD5 'tjes op een maand of 3 per dag. Dan moet je al wel een heel grote Linux fan zijn en alle Linux distro's wekelijks downloaden om daar aan te geraken. :eek:


Locale distro mirror opzetten die snachts rsync'ed :)

Mahimahi: Normaal kan je op 2.9Km van de centrale nog 9Mbits ADSL2+ halen. Als je nu rond de 40dB ( of lager ) zit op je downstream op ADSL, is die snelheid mogelijk op ADSL2+.


Ik heb momenteel op mijn scarletbox een local line attn van +/- 41db ..
( Sync op 4096/512 en afstand centrale +/- 3km ) dus ik hoop dat 9mbit mogelijk wordt .. dan is het bye scarlet one .. welcome home connect .. afwachten dus ..
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zeg voor die ADSL2+,, kan die bijgeleverde modem van dommel homeconnect dat aan???
:banana:
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Patje schreef,

@Mahimahi
Voor uw modem stats, kijk eens via volgende link of uw modem erbij staat en installeer dat programmatje eens
-Dan zie je Noise margin en Line attenuation gegevens
http://www.skyuser.co.uk/tools/RouterStats/


De "Speedtouch Home" staat er niet bij.

Wel dit:

Other Speedtouch routers

Speedtouch: 510v5, 510v6, 516, 536, 546, 576, 585, 608, 706, 716, 780

1. Log into the routers special page, http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0

or

1. Log into the routers web interface, http://192.168.1.254

2. Click 'Broadband Connection'
3. Click 'DSL Connection'

4. Click 'Details'

(Default login is 'Administrator', Password is left blank)

If you have problems and are usine Internet Exploer 7, then try again with another web browser


Dit werkt spijtig genoeg ook niet (timed out) :-(

Ik heb ook al jaren geprobeerd met http:/10.0.0.138 om in dat menu te komen maar dat gaat ook niet. (in de jonge jaren van de Userbase is er eens een topic geweest waar dit in besproken geweest is, om de "HOME" naar een "510" modem up te graden)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Hey,

Kun je hier iets mee aanvangen?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”