Pagina 2 van 2
Geplaatst: 27 jun 2008, 14:15
door Koelreuteria
Ofloo schreef:[quote="Blue-Sky
Die paal is vervangen zeker, omdat hij daar veel opbracht zeker !?
In volle ernst: nee hoor!!
Die paal is vervangen omdat dit hoognodig was voor de verkeersveiligheid!
Je weet toch dat onze polletiekers voor +100% altijd betrouwbare uitspraken doen en dat hun beleid er enkel is op gericht om de veiligheid op de weg te verbeteren en dat dit niets te maken heeft met het vullen van de staatsruif zoals sommigen durven te beweren??
Geplaatst: 28 jun 2008, 14:29
door dupondje
Daarvoor geen 120 waar je maar 30 mag, maar ik (en veel mensen die ik ken) ben/zijn al een paar keer geflitst aand 59kmph waar de maximum snelheid 50kmph is. Met hun idiote berekening rij je dan officieel 53kmph. Voor 3 kilometer per uur te veel 50€ betalen? Kan het nog zotter????
Ik ben eens geflitst geweest aan 123km/u op autosnelweg (waar ge 120mag) ...
Die 3km/u zorgen echt wel voor een onveilige situatie aja ...

Geplaatst: 28 jun 2008, 14:56
door Goztow
Tja, je moet ergens de limiet leggen. Anders moet men het op 125 zetten en als je 128 rijdt, ga je weer klagen

.
Geplaatst: 28 jun 2008, 17:26
door bolleke64
Goztow schreef:Tja, je moet ergens de limiet leggen. Anders moet men het op 125 zetten en als je 128 rijdt, ga je weer klagen

.
of het NL systeem
vanaf 128km/h flitsen en berekenen vanaf 120km/h
rij je 127 kost het je niks en rij je 128 betaal je voor 8km.
maar let ook op die snelheids indicators. die registreren alle snelheiden met tijd erbij? kan op afstand uitgelezen worden, en lik op stuk beleid op toe passen.
vind het gewoon schandalig dat de een uwe km/teller info aangeeft en weer een andere de werkelijke snelheid. via de gps heb ik een geijkte waarde.
greetz ikke
Rf specialist
Geplaatst: 28 jun 2008, 18:08
door BasMSI
Bolleke,
Je GPS is ook niet betrouwbaar, zo'n ding heeft een behoorlijke afwijking en dat merk je zeker op korte afstanden.
Met lange afstanden zal hij wel kloppen.
Anyway, radars zijn makkelijk aan te vechten als er geen agent bij is:
1 altijd de foto's opvragen, er moeten er 2 of meer zijn om te zien wie de meeste verplaatsing heeft, geen 2? Dan reed de ander harder, als je het geluk hebt dat er ook een ander op staat.
2 gooi rap een blikje in de berm en claim dat de andere kant van de weg gemeten is en niet jij, er is in Nederland een heel proces over geweest omdat een 2PK ineens 160 ofzo liep, dus beroep je op reflectie van signalen.
3 hoop dat het regent, regen is dodelijk voor radar en geeft gestoorde signalen. (kijk wel na of de boel niet met lussen werkt!)
Er zijn nog wel wat methoden, maar ga er nooit zomaar van uit dat radar klopt, vraag altijd meteen te foto's op.
BTW, het is altijd verstandig als je een radar ziet (ook al rij je veel te hard) volop in de ankers te gaan, bij (voldoende) vertraging breken de meesten hun meting af!
Iets dat veel mensen niet weten.
Geplaatst: 28 jun 2008, 18:33
door Street54
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat als je de politie ziet staan flitsen je het beste ofwel rechtsomkeer maakt, of je achter de politie parkeert en enkele wagens laat passeren. Op deze manier kunnen ze geen foto meer maken. Vertragen zou geen zin hebben aangezien je snelheid een hele afstand ervoor al gemeten wordt en de foto enkel voor bewijsmateriaal dient. Of dit ook zo is weet ik niet, maar er zal wel wat van aan zijn zeker
Geplaatst: 28 jun 2008, 19:01
door BasMSI
Je snelheid wordt gemeten van zodra je de camera passeert, je weet wel die zwarte toeter die onder de camera hangt.
Ze doen normaal namelijk "staart" meting en die meting gaat heel snel.
Maar als je enorm vertraagt dan gaat de radar er van uit dat er iets niet klopt en breekt de meting domweg af.
Versnellen of doorrijden is niet slim, want dan klopt de meting altijd en flitst hij 2 of meer keer.
Echter bij vertraging gaan ze ervan uit dat de meting niet klopt (wel voldoende vertragen), bv een vogel ofzo, dus flitsen ze 1 keer of helemaal niet.
Zouden ze ervoor meten, en dan 2 foto's nemen, dan klopt de foto niet....en dat kan nooit.
De foto MOET kloppen met de metingen, ergo hard remmen, al ga je 200...grote kans dat de meting afgebroken is en je er mee weg komt.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je hard moet rijden!
Maar ik ben zelf een keer geflitst? tegen 240 op de teller, maar door hard te remmen heb ik er nooit meer iets van vernomen.
Later heb ik van een radar-fabrikant vernomen waarom.
Iets anders is als ze achter je aanrijden, dan nemen ze een gemiddelde meting, maar een radar-flitser kan dat niet.
Zie maar:

Geplaatst: 29 jun 2008, 15:33
door ubremoved_539
BasMSI schreef:1 altijd de foto's opvragen
Die foto's krijg je in Belgie nooit (tenzij je dure gerechtsprocedure wil starten).
BasMSI schreef:Je GPS is ook niet betrouwbaar, zo'n ding heeft een behoorlijke afwijking en dat merk je zeker op korte afstanden.
Een GPS heeft een afwijking maar die op zich is vrij constant... en da's genoeg om je snelheid redelijk exact te kunnen bepalen. Je kan dus gerust je snelheid op je GPS toestel betrouwen (meer dan je eigen snelheidsmeter).
BasMSI schreef:Echter bij vertraging gaan ze ervan uit dat de meting niet klopt (wel voldoende vertragen), bv een vogel ofzo, dus flitsen ze 1 keer of helemaal niet.
Het meten en het nemen van de foto gaat in amper enkele milleseconden... vertragen hoe hard ook helpt gewoon niets ! (net zoals 101 andere fabeltjes over snelheidsmetingen).
BasMSI schreef:BTW, het is altijd verstandig als je een radar ziet (ook al rij je veel te hard) volop in de ankers te gaan, bij (voldoende) vertraging breken de meesten hun meting af!
Nogmaals... dit is levensgevaarlijk en totaal nutteloos. Een dubbele meting is zelfs nog zo snel dat je snelheid binnen de marge is over die korte periode.
Geplaatst: 03 jul 2008, 10:18
door TL@
Je moet gewoon blij zijn met je belgische nummerplaat, die heeft een leesbaarheid van ongeveer 70% (en zelfs een stuk minder voor digitale foto's) tegen 99% voor Nederlandse nummerplaten.
Wil je geen snelheidsboetes, dan moet je de nummerplaat van je auto halen
Trager rijden kan natuurlijk ook altijd

Geplaatst: 03 jul 2008, 19:43
door ubremoved_539
TL@ schreef:Wil je geen snelheidsboetes, dan moet je de nummerplaat van je auto halen
Daar (en ook op een valse) staat trouwens maar een kleine boete op !
Geplaatst: 04 jul 2008, 00:15
door laurens7
waar staan die nieuwe mobiele graaibakken zoal? Waar moet de vuilkar eens passeren?

Geplaatst: 04 jul 2008, 11:36
door TL@
r2504 schreef:TL@ schreef:Wil je geen snelheidsboetes, dan moet je de nummerplaat van je auto halen
Daar (en ook op een valse) staat trouwens maar een kleine boete op !
Eigenlijk moet je een valse hebben die geregistreed staat op eenzelfde type auto als de jouwe en liefst ook dezelfde kleur, dan is de pakkans kleine
Hoeveel is de boete daar eigenlijk voor? Volgens mij gaat die toch niet mals zijn zene.
Geplaatst: 04 jul 2008, 23:14
door Sub Zero
TL@ schreef:r2504 schreef:TL@ schreef:Wil je geen snelheidsboetes, dan moet je de nummerplaat van je auto halen
Daar (en ook op een valse) staat trouwens maar een kleine boete op !
Eigenlijk moet je een valse hebben die geregistreed staat op eenzelfde type auto als de jouwe en liefst ook dezelfde kleur, dan is de pakkans kleine
Hoeveel is de boete daar eigenlijk voor? Volgens mij gaat die toch niet mals zijn zene.
Ik passeer 's morgens geregeld iemand die ongeveer 80% van mijn rijweg doet, die met zelfde wagen rijdt (model, kleur, opties) en de nummerplaat is ook nog eens bijna identiek: XXX - 070 vs XXX - 896

Geplaatst: 08 jul 2008, 14:13
door TL@
Dubbeltje laten maken
