Pagina 2 van 4

Re: Gmail invite

Geplaatst: 29 maa 2008, 19:39
door DaNi0
Robbe schreef:
  • Op welke manier schend Google uw privacy ?
    Buiten door u meer gerichte reclame toe te sturen.
Mijn GMail is totaal advertentie vrij?

Re: Gmail invite

Geplaatst: 29 maa 2008, 21:57
door Drewvt
Robbe schreef: Op welke manier schend Google uw privacy ?
Buiten door u meer gerichte reclame toe te sturen.
Door mijn informatie - d.w.z. het gedetailleerd profiel dat ze opgebouwd hebben - door te geven aan allerlei bedrijven, uiteraard. Zelfs als ze nu nog niet doen, kunnen ze het alsnog doen in de toekomst (want ze blijven natuurlijk al die informatie bewaren; hun servers zijn meer dan groot genoeg).

En daar zijn twee mogelijke antwoorden op: ofwel Google vermijden, ofwel de bal terugspelen, o.a. met de hogergenoemde Firefox extensies (en er zijn wel andere manieren).
Wat is er zo geheim aan uw persoon dat er geen zonlicht op mag schijnen?
Uw mails worden toch niet door andere gelezen of doorgegeven?!
Dat argument gebruiken ze allemaal: ook de ergste totalitaire regimes. "De mensen die niets te verbergen hebben, ondervinden geen nadelen aan een compleet gebrek aan privacy." Ja ja...
Google communiceert openlijk over wat ze doen met die data, is dat zo schrikwekkend?
Google reageert alleen op privacy belangen als ze onder druk worden gezet door een grote menigte. Dat is de reden dat ze bvb. de lengte van de cookies hebben ingekort (oorspronkelijk was dat 31 jaar).

Geplaatst: 29 maa 2008, 22:07
door xenne
ondertussen (22H07) zijn de mails die ik vandaag rond de middag stuurde nog steeds niet aangekomen :| beetje vreemd dat ik enige ben om het te melden :eek: laatste weken laat de smtp van dommel het heel vaak afweten :|

Geplaatst: 29 maa 2008, 22:30
door ljd
de mails die ik al gestuurd heb, zijn toch altijd normaal afgeleverd

Geplaatst: 29 maa 2008, 22:48
door ketter
@ xenne hier laatste weken totaal geen probleem met mails die niet of te laat aankomen.

Geplaatst: 29 maa 2008, 23:03
door xenne
ketter schreef:@ xenne hier laatste weken totaal geen probleem met mails die niet of te laat aankomen.
er zijn genoeg topics van mailproblemen de laatste weken, kijk hier maar eens rond. ben gelukkig niet de enige, hoewel ik vandaag precies wel de enige klager ben :oops: of zit de rest al op gmail :wink:

btw, de mails zijn zonet afgeleverd, na een kleine 11uur :roll: :oops:

Geplaatst: 30 maa 2008, 06:33
door darkzero
ik heb anders nooit last gehad van enige reclame van gmail of privacyschending of wat dan ook. ongewenste mail komt netjes in de spam-map terecht en die wordt automatisch geleegd na 30 dagen.

Geplaatst: 30 maa 2008, 09:39
door xenne
ljd schreef:de mails die ik al gestuurd heb, zijn toch altijd normaal afgeleverd
vertragingen merk je niet meteen hé, ik heb het toevallig gemerkt omdat ik een mail naar een lijst stuurde, mijn mail verscheen niet. toen paar mails naar mezelf gestuurd niets kwam aan. gestuurd van dommel naar gmail- kwam niet aan. er was geen probleem met inkomende mail. 't was vervelend omdat ik gisteren een 5 tal belangrijke mails gestuurd heb waarop ik dringend antwoord moest hebben, 2 van de mails zijn trouwens niet afgeleverd:

Code: Selecteer alles

Sent: Saturday, March 29, 2008 11:42 PM
Subject: failure notice

Hi. This is the qmail-send program at kim.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
Connected to 195.238.5.129 but greeting failed.
Remote host said: 421 #4.4.5 Too many connections from your host.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

--- Below this line is a copy of the message
die foutmeldingen zijn blijkbaar verzonden om 11H42PM, maar zijn hier aangekomen om 04H15AM

Geplaatst: 30 maa 2008, 09:45
door Wimpie
Bij mij werkt alles toch normaal.

Geplaatst: 30 maa 2008, 09:51
door xenne
Wimpie schreef:Bij mij werkt alles toch normaal.
nu weer wel ja, maar gisteren was er een probleem

Geplaatst: 30 maa 2008, 10:09
door TomMe
Deze week kwam er bij mij ook een mail binnen die een week onderweg was geweest van Hotmail. En vandaag is er een mail terug naar mij gekomen die blijkbaar gisteren niet verzonden kon worden..

Geplaatst: 30 maa 2008, 11:41
door ljd
verzenden naar hotmail is altijd een probleem.

Ik kan nochtans berichten naar mijn Gmail sturen van dommel. Komen binnen de minuut aan.

Geplaatst: 31 maa 2008, 17:00
door xenne
mail is nog altijd aan het haperen en af & toe komt er een mail terug

Code: Selecteer alles

Sent: Monday, March 31, 2008 4:55 PM
Subject: failure notice

Hi. This is the qmail-send program at kim.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
195.238.5.129 does not like recipient.
Remote host said: 459 Too many recipients (RL)
Giving up on 195.238.5.129.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

--- Below this line is a copy of the message.

Geplaatst: 31 maa 2008, 17:27
door ubremoved_983
xenne schreef:This is the qmail-send program
Zegt genoeg ;)

Geplaatst: 31 maa 2008, 17:44
door xenne
ditCh schreef:
xenne schreef:This is the qmail-send program
Zegt genoeg ;)
verklaar U nader :oops:

Geplaatst: 31 maa 2008, 17:51
door cloink
ditCh schreef:Zegt genoeg ;)
*pets*pets*pets*

qmail pwns.

Geplaatst: 31 maa 2008, 18:01
door Patje
xenne schreef:
ditCh schreef:
xenne schreef:This is the qmail-send program
Zegt genoeg ;)
verklaar U nader :oops:
Denk dat er u iemand heeft geblokkeerd, als je dit krijgt

Gmail voor organisaties

Geplaatst: 31 maa 2008, 18:10
door staartmees
[quote="Ken"]Waarom geen Google Apps Gmail? Dan kan je een eigen domeinnaam koppelen voor mails en indien nodig ook sites en dergelijke :-)[/quote]
dat bestaat toch; surf naar http://mail.google.com en klik, onderaan op Gmail voor organisaties

Geplaatst: 31 maa 2008, 18:12
door xenne
Patje schreef:
xenne schreef:
ditCh schreef:
xenne schreef:This is the qmail-send program
Zegt genoeg ;)
verklaar U nader :oops:
Denk dat er u iemand heeft geblokkeerd, als je dit krijgt
ik denk het niet. heb die persoon vandaag 5 tal mails gestuurd, krijg er maar 1 van terug.

en ondertussen komt er nog één terug van andere recipient

Code: Selecteer alles

Sent: Monday, March 31, 2008 6:11 PM
Subject: failure notice

Hi. This is the qmail-send program at kim.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
194.116.198.80 does not like recipient.
Remote host said: 421 <[email protected]>:  Deferring connection
Giving up on 194.116.198.80.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

--- Below this line is a copy of the message.
vroeger nooit gehad, nu dagelijks een stuk of 2 :|

Geplaatst: 31 maa 2008, 22:45
door magic007
Hi. This is the qmail-send program at kim.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<*******@pandora.be>:
195.130.132.43 does not like recipient.
Remote host said: 450 <*****@pandora.be>: Recipient address rejected: Greylisting in action, please try again later
Giving up on 195.130.132.43.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
----------------------------------------------------------

Ik krijg deze melding bij een paar e-mails naar verschillende adressen van telenet

Geplaatst: 31 maa 2008, 23:29
door xenne
magic007 schreef:Hi. This is the qmail-send program at kim.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<*******@pandora.be>:
195.130.132.43 does not like recipient.
Remote host said: 450 <*****@pandora.be>: Recipient address rejected: Greylisting in action, please try again later
Giving up on 195.130.132.43.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
----------------------------------------------------------

Ik krijg deze melding bij een paar e-mails naar verschillende adressen van telenet
AHA! OEF! ben blij dat ik dan toch niet de enige ben :-D heb er vandaag zo 3 terug gehad :| en de andere zijn soms met uren vertraging afgeleverd. dus dommel mag er eens naar kijken, mailprobleem sleept al tijdje aan....

Geplaatst: 01 apr 2008, 10:08
door ljd
@pandora? mmh ik denk dat die ook wel eens uitgefaseerd worden

Geplaatst: 01 apr 2008, 15:51
door xenne
en hup, weer 6 mails die terugkomen :roll: ik kan dus best stellen dat dommel mail onbruikbaar is op de moment. zal eens een nieuw ticket aanmaken want altijd een bestaand ticket updaten levert blijkbaar niets op

mvg,

(en ja, kzal eens kijken om gmail te gaan gebruiken)

Geplaatst: 01 apr 2008, 16:10
door TomMe
ljd schreef:verzenden naar hotmail is altijd een probleem.

Ik kan nochtans berichten naar mijn Gmail sturen van dommel. Komen binnen de minuut aan.
Verzending was geen probleem, maar het antwoord kwam zeer laat aan.

Vandaag weer een failure notice gekregen. En hun usenet server werkt ook weeral niet. Dommel mag zich eens gaan herpakken vind ik...

Geplaatst: 01 apr 2008, 16:49
door ljd
Newsserver wordt gelevert as it is. Er zit hier verplichting op.

De mailserver daarintegen zou wel goed moeten werken :wink:

Geplaatst: 01 apr 2008, 17:01
door RaPMaN
xenne schreef:en hup, weer 6 mails die terugkomen :roll: ik kan dus best stellen dat dommel mail onbruikbaar is op de moment. zal eens een nieuw ticket aanmaken want altijd een bestaand ticket updaten levert blijkbaar niets op

mvg,

(en ja, kzal eens kijken om gmail te gaan gebruiken)
Wanneer heb je die mails verstuurd, die zonet zijn teruggekomen?

Heb jij trouwens al altijd een failure notice gekregen als een mail niet afgeleverd was? Dus er is nog nooit een mail echt verloren gegaan, hij was ofwel met vertraging ofwel failure notice?

Geplaatst: 01 apr 2008, 17:05
door TomMe
ljd schreef:Newsserver wordt gelevert as it is. Er zit hier verplichting op.
En dan? Wilt dat per se zeggen dat die usenetdienst van lage kwaliteit moet zijn? Bij Telenet of EDPnet had ik daar minder problemen mee, dus het ergert mij. Punt uit.

En weeral een failure notice..

Geplaatst: 01 apr 2008, 17:19
door xenne
RaPMaN schreef:Wanneer heb je die mails verstuurd, die zonet zijn teruggekomen?
de mails zijn verzonden tussen 13H57 en 14H03 - foutmeldingen liepen binnen tussen 15H44 en 15H50
Heb jij trouwens al altijd een failure notice gekregen als een mail niet afgeleverd was? Dus er is nog nooit een mail echt verloren gegaan, hij was ofwel met vertraging ofwel failure notice?
ik veronderstel van wel? maar die failure notices beginnen wel m'n voeten uit te hangen, als je er zo'n tiental krijgt op een dag :roll:

Geplaatst: 01 apr 2008, 17:45
door xenne
hehehe :roll: ik had de 6 mails die terug gekomen waren opnieuw geforward. U raadt het al zeker? daarnet weer 6 foutmeldingen :eek: :| :evil:

't is precies wel altijd met SKYNET adres dat ik problemen heb, naar gmail en mezelf wordt meteen afgeleverd ? raar :|

Geplaatst: 01 apr 2008, 17:48
door ljd
Ik vind het raar dat ik deze problemen dus niet heb.

Welke programma gebruiken jullie voor mails te versturen?

Geplaatst: 01 apr 2008, 17:57
door xenne
ljd schreef:Ik vind het raar dat ik deze problemen dus niet heb.

Welke programma gebruiken jullie voor mails te versturen?
via windows mail . maar dat zal er wel niets mee te maken hebben. sommige mails komen zonder probleem aan, bv als ik naar m'n eigen mail of naar gmail of hotmail. 't is iets raar... :roll:

problemen met skynet

Geplaatst: 01 apr 2008, 18:10
door staartmees
[quote="xenne"]'t is precies wel altijd met SKYNET adres dat ik problemen heb, naar gmail en mezelf wordt meteen afgeleverd ? raar :|[/quote]

dan is het duidelijk dat jij bij skynet voor één of andere reden geblokkeerd bent - stuur jij misschien geregeld emails gelijktijdig naar meerdere bestemmelingen of heeft iemand jou bij skynet laten blokkeren voor spam?

Re: problemen met skynet

Geplaatst: 01 apr 2008, 18:17
door xenne
staartmees schreef: dan is het duidelijk dat jij bij skynet voor één of andere reden geblokkeerd bent - stuur jij misschien geregeld emails gelijktijdig naar meerdere bestemmelingen of heeft iemand jou bij skynet laten blokkeren voor spam?
maar 't is niet alleen naar skynet dat ik problemen heb zenne, en sommige mails naar skynet komen trouwens wél aan

<[email protected]>:
195.238.5.129 does not like recipient.
Remote host said: 459 Too many recipients (RL)
Giving up on 195.238.5.129.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

<*******@telenet.be>:
195.130.132.43 does not like recipient.
Remote host said: 450 <*****@telenet.be>: Recipient address rejected: Greylisting in action, please try again later
Giving up on 195.130.132.43.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

<***********@klascement.net>:
194.116.198.80 does not like recipient.
Remote host said: 421 : Deferring connection
Giving up on 194.116.198.80.
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

misschien heeft het iets te maken met een slecht IP? maar niet vergeten dat ik niet de enige ben met een probleem, er zijn nog gebruikers die last hebben van die foutmeldingen. ik weet het niet en dommel blijkbaar ook niet. maar kzal alvast eens proberen aan een ander IP te geraken

Geplaatst: 01 apr 2008, 20:05
door Rogue
Lijkt me op een blacklist(van je mailserver) op bepaalde (andere) mailservers.

Geplaatst: 01 apr 2008, 20:06
door xenne
Rogue schreef:Lijkt me op een blacklist(van je mailserver) op bepaalde (andere) mailservers.
ik heb een ander IP adres gevraagd & gekregen, ben eens benieuwd of het daarmee opgelost gaat zijn. kreeg zonet nog 14 mails terug :roll:

Geplaatst: 01 apr 2008, 20:09
door Rogue
Ik bedoel dat je mailservers probeert te bereiken die door je eigen mailserver als malafide bestempeld zijn. Hier heeft je eigen IP dus niets mee te maken, dit moet dommel fixen. (Als het daaraan ligt)

Geplaatst: 01 apr 2008, 21:39
door xenne
Rogue schreef:Ik bedoel dat je mailservers probeert te bereiken die door je eigen mailserver als malafide bestempeld zijn. Hier heeft je eigen IP dus niets mee te maken, dit moet dommel fixen. (Als het daaraan ligt)
dat zal wellicht eerder het geval zijn, daar er meerdere mensen dit probleem lijken te hebben. enfin, ticket is geopend - eventueel bel ik morgen ook wel eens. will keep you posted.

Geplaatst: 02 apr 2008, 00:10
door xenne
alle mails naar SKYNET blijven hier terugkomen :roll:

foutmelding :Remote host said: 459 Too many recipients (RL)

als ik dan kijk op de site van Belgacom:
V: Waarom wordt mijn SMTP connectie verbroken, met een 4xx tijdelijke fout?
A: Hieronder kan u de mogelijke tijdelijke foutmeldingen vinden, en de voorzorgen die u kan nemen om die te voorkomen.

* 459 Too many recipients (RL)

o U wordt ervan verdacht ongewenste mail uit te sturen; u dient de nodige maatregelen te treffen, om ongeoorloofd gebruik van uw diensten te voorkomen
o Uw IP adres is mogelijk een dynamisch IP adres; u dient de relay dienst van uw Service Provider te gebruiken
o U heeft geen reverse DNS (PTR); u dient een PTR record aan te maken (of door uw SP te laten aanmaken) voor uw IP adres
geen idee waarom ik verdacht zou worden, heb niets speciaal gedaan. maar alles is begonnen de zaterdag toen er geen enkele mail kon afgeleverd worden :| wel vreemd, gisteren kwam er af&toe één terug, vandaag echt alles naar skynet adressen. hopen dat het tijdelijk is, of heeft er iemand een oplossing? of zou het iets met die PRT te maken kunnen hebben. zit ondertussen op ander IP adres, maar bracht geen soelaas. :???: :???: :???:

Geplaatst: 02 apr 2008, 01:54
door liger
xenne schreef:alle mails naar SKYNET blijven hier terugkomen :roll:

foutmelding :Remote host said: 459 Too many recipients (RL)

als ik dan kijk op de site van Belgacom:
V: Waarom wordt mijn SMTP connectie verbroken, met een 4xx tijdelijke fout?
A: Hieronder kan u de mogelijke tijdelijke foutmeldingen vinden, en de voorzorgen die u kan nemen om die te voorkomen.

* 459 Too many recipients (RL)

o U wordt ervan verdacht ongewenste mail uit te sturen; u dient de nodige maatregelen te treffen, om ongeoorloofd gebruik van uw diensten te voorkomen
o Uw IP adres is mogelijk een dynamisch IP adres; u dient de relay dienst van uw Service Provider te gebruiken
o U heeft geen reverse DNS (PTR); u dient een PTR record aan te maken (of door uw SP te laten aanmaken) voor uw IP adres
geen idee waarom ik verdacht zou worden, heb niets speciaal gedaan. maar alles is begonnen de zaterdag toen er geen enkele mail kon afgeleverd worden :| wel vreemd, gisteren kwam er af&toe één terug, vandaag echt alles naar skynet adressen. hopen dat het tijdelijk is, of heeft er iemand een oplossing? of zou het iets met die PRT te maken kunnen hebben. zit ondertussen op ander IP adres, maar bracht geen soelaas. :???: :???: :???:
het kan ook voorkomen als je naar VEEL mensen tegelijk verstuurt (dan spreek ik over 70+)

Geplaatst: 02 apr 2008, 03:01
door xenne
LoSeR schreef:het kan ook voorkomen als je naar VEEL mensen tegelijk verstuurt (dan spreek ik over 70+)
doe ik nooit. en alle mailkes die terugkomen zijn gericht naar 1 persoon. blijkbaar heeft niemand een antwoord op dit uniek geval? volgens mij zijn de problemen van zaterdag de aanleiding...