Dommel Netconnect (ADSL) , verhoging snelheid ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
DimitriD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2006, 13:45

darkzero schreef:ik wil dus ook niet meer betalen hoor. ik vind de snelheid nu meer dan voldoende om te surfen met mijn netconnect + boostpack. en sneller downloaden vind ik niet nodig want dat kan evengoed 's nachts doorlopen vind ik. en aangezien je nu toch zowat limietloos internet hebt bij dommel maakt het niet uit of je overdag of 's nachts downloadt. die 2€, of welke meerprijs dan ook, hou ik dus liever in mijn zakken!


Laat jij sowieso je PC heel de nacht draaien ?
Of enkel om meer te kunnen downen ?
Die 2 Euro zal je wel kwijt zijn aan electriciteit (of je ouders misschien) en misschien moeten we ook eens aan het milieu denken en wat spaarzamer omgaan met electriciteit.
Dus downloadsnelheid omhoog en pc af als je hem niet gebruikt.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Lord Utopia schreef:Nee, dat zal niet het geval zijn.

ok als je daar toch zo zeker van bent... laat maar komen dan 8)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Een paar nachten laten branden zal je veel meer kosten dan 2 euro per maand.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

s'nachts heb je natuurlijk wel nachttarief...
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dat valt allemaal te zien welke PSU dat daar in zit enz? er is veel verschil tussen een PC met een PSU van 350 Watt, en een PSU van 1000 ;)
:banana:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... erm ... onrechtstreeks. Hangt VOORAL af wat er AAN die PSU hangt.

Die wattage geeft enkel de maximum load van een PSU aan, zegt totaal NIETS over wat je pc effectief verbruikt.

Als ik zoals in mijn geval een getweakte K7 mobile op een K7-mainboard prik en voorzien van 3 hdd's, en daar een PSU van 400 Watt aan hang .... verbruik ik (in load, gemeten) 61 Watt. En GEEN 400.

Nogal wat mensen denken dat het wattage van een PSU aangeeft hoeveel de machine verbruikt. Klopt natuurlijk niet, dit geeft enkel aan wat de maximale load (=en daaraan gekoppeld verbruik) is.

Laatste waarschuwing : de meeste PSU's beginnen al een onstabiel gedrag te vertonen vanaf 70% van de max load. Betere PSU's doen 80% of beter.

Maar het klopt : ik heb mijn oude orginele fileserver (een P4-Northwood 2.8 met 4 hdd's) op pensioen gestuurd wegens "te gulzig" (235 Watt). Die is daarna opgevolgd door de K7 mobile aan 61Watt, en deze zal binnen korte tijd vervangen worden door een oude specifiek-voor-deze-toepassing gekozen notebook, met een verbruik van 16 Watt tijdens acties als TV-over-Lan en Bittorrents .... En die machine laat ik heel gerust 24/7 lopen.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Volledig eens met kaween. Daarom worden ook vele mensen afgeschrikt voor zo'n "zware" voeding te kopen.

Over dat 70%-verhaal: tegenwoordig kun je voedingen met een "80+"-rating kopen ;).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dan mag je ook nog het rendement van je voeding niet vergeten.

Het verschil in vebruik (met dezelfde hardware) uit het stopcontact tussen een low-budget voeding en een degelijke kwaliteits voeding kan nogal verschil maken.

Het verschil: de low-budget voeding zal meer warmte genereren (=nutteloos in deze context).

Verder is het ook onzinnig om een krachtige voeding te kopen met weinig verbruik, dan haal je ook te weinig rendement.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

DimitriD schreef:Laat jij sowieso je PC heel de nacht draaien ?
Of enkel om meer te kunnen downen ?
Die 2 Euro zal je wel kwijt zijn aan electriciteit (of je ouders misschien) en misschien moeten we ook eens aan het milieu denken en wat spaarzamer omgaan met electriciteit.
Dus downloadsnelheid omhoog en pc af als je hem niet gebruikt.

mijn pc draait 24/24. ik werk 's nachts en m'n vriendin overdag dus we zitten op totaal andere uren achter pc. die staat hier ook altijd op om snel iets te kunnen doen omdat we niet willen wachten tot hij opgestart is. soms staat hij in slaapstand maar dat is heel zelden.
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Ik ben niet echt geïnteresseerd in al die verhalen rond voedingen, wattageverbruik en pcs die al dan niet 's nachts blijven aanliggen.

Wel heb ik interesse voor de snelheidsverhoging van dommel. :wink:
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

AeroFury schreef:Ik ben niet echt geïnteresseerd in al die verhalen rond voedingen, wattageverbruik en pcs die al dan niet 's nachts blijven aanliggen.

Wel heb ik interesse voor de snelheidsverhoging van dommel. :wink:


Dan zal je toch nog ff geduld moeten hebben en hier dan toch over voeding en pc's die s'nachts draaien lezen :lol: .
Afbeelding
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Pfff. :-(
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

of de mod splits even het topic :???:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Lijkt mij niet echt nodig, ik stel voor dat er vanaf nu af ontopic gebleven word en indien je over energie wilt discussieren dan kan dat in het energie forum.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Had gisteren naar Dommel Helpdesk gebeld voor een factuurprobleem. Toen ik terloops iets vroeg over deze snelheidsverhoging vroegen ze me : "waar heb je dat gelezen". Op jullie eigen webstek !
"Hazo ? daar weet ik niets van" :roll:
Bij mijn weten werkt er toch maar een man of 6-7 bij Dommel, zou me verbazen dat er iemand is die alleen facturatie doet en van de rest niets weet
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:Had gisteren naar Dommel Helpdesk gebeld voor een factuurprobleem. Toen ik terloops iets vroeg over deze snelheidsverhoging vroegen ze me : "waar heb je dat gelezen". Op jullie eigen webstek !
"Hazo ? daar weet ik niets van" :roll:
Bij mijn weten werkt er toch maar een man of 6-7 bij Dommel, zou me verbazen dat er iemand is die alleen facturatie doet en van de rest niets weet

Een boekhouder is geen techneut he. Hij is op de hoogte van de cijfertjes maar niet van nog te lanceren producten... Ofwel mag hij niks zeggen en doet ie alsof hij van niks weet. (Ik ken zo iemand die bij Belgacom werkt, slim gezien dan kun je er niks uitfloepen :D )
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

een upgrade naar 6mbit zou ik wel zien zitten :-)
dan is er wel écht geen enkele reden meer om te kiezen voor edpnet imo
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

't zou wel leuk zijn hierover snel meer te horen.

Ik denk eraan de boostpack te nemen (waar vind je eigenlijk weer de hele info over betaling en termijn van het pack?), maar het is al een paar keer voorgekomen dat de upgrades van het standaard abo zodanig waren dat het boostpack voor velen niet meer nodig was.

Voor mij zou de extra GB's van de boostpack welkom zijn, maar als ze die weer gaan verhogen, of de mediumbandsnelheid van het standaard abo optrekken, heb ik het pack niet nodig, en ik meen dat je er voor minimaal een jaar aan vast zit?
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Moomin schreef:'t zou wel leuk zijn hierover snel meer te horen.

Ik denk eraan de boostpack te nemen (waar vind je eigenlijk weer de hele info over betaling en termijn van het pack?), maar het is al een paar keer voorgekomen dat de upgrades van het standaard abo zodanig waren dat het boostpack voor velen niet meer nodig was.

Voor mij zou de extra GB's van de boostpack welkom zijn, maar als ze die weer gaan verhogen, of de mediumbandsnelheid van het standaard abo optrekken, heb ik het pack niet nodig, en ik meen dat je er voor minimaal een jaar aan vast zit?



De mediumsnelheid is niet vehoogd voor de standaard abbo het was de upload snelheid die voor iedereen naar omhoog is getrokken nadat het bij belgacom is gebeurd.

Daardoodr was die boostpack voor velen niet meer interessant.

Nu is hij wel weer interessant vooral het optrekken van de mediumband nadat je je limiet hebt opgebruikt.

En moet zeggen mediumband nu is super geen verschil met breedband hier al drie dagen .;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

maakt mij allemaal nie uit. Ik kan toch maar 3mbit aan dus alleen maar te hopen dat er idd geen prijsstijging aan gaat komen.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik hoop op een stijging van de ADSL snelheid naar 6 of 8mbit. Wat ze in principe gemakkelijk kunnen doorvoeren, en elke ADSL modem kan tot 8mbit aan.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

metal schreef:maakt mij allemaal nie uit. Ik kan toch maar 3mbit aan dus alleen maar te hopen dat er idd geen prijsstijging aan gaat komen.


Volgens Lord Utopia toch niet en hij is een "insider" denk ik:
Lord Utopia schreef:Nee, dat zal niet het geval zijn.
daxer
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:44

Ik vermoed dat de boostpackers terug een voordeeltje extra gaan krijgen, althans dat hoop ik toch.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

darkzero schreef:
metal schreef:maakt mij allemaal nie uit. Ik kan toch maar 3mbit aan dus alleen maar te hopen dat er idd geen prijsstijging aan gaat komen.


Volgens Lord Utopia toch niet en hij is een "insider" denk ik:
Lord Utopia schreef:Nee, dat zal niet het geval zijn.
ik ben geen insider, maar een prijsstijging komt er niet...

daarbij, moest ik een insider zijn, zou ik de geheimen niet prijsgeven hoor :P
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

daxer schreef:Ik vermoed dat de boostpackers terug een voordeeltje extra gaan krijgen, althans dat hoop ik toch.


ik hoop van niet, net het mijne opgezegt wegens te weinig (geen) voordelen voor MIJ :wink:
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Lord Utopia schreef:daarbij, moest ik een insider zijn, zou ik de geheimen niet prijsgeven hoor :P

nu toch ook niet 8)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

wij willen iets weten!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

frado schreef:wij willen iets weten!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


+1 ik wil ook iets weten :oops:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

frado schreef:wij willen iets weten!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Nog effe geduld :nana:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Hoe lang nog??
Please help, looking for a way to get rich and fast
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

BungaMan schreef:Hoe lang nog??


veel te lang :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik gok echt op VDSL2 :P
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

L-army schreef:Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik gok echt op VDSL2 :P


Als dat waar is dan zou toch de hele uitbreiding van cityconnect een beetje zinloos zijn of niet? Ik dacht dat juist vdsl2 te lang op zich liet wachten dat ze overgingen naar adsl2+.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

broli schreef:Als dat waar is dan zou toch de hele uitbreiding van cityconnect een beetje zinloos zijn of niet? Ik dacht dat juist vdsl2 te lang op zich liet wachten dat ze overgingen naar adsl2+.


VDSL2 zou fantastisch zijn !!! Ik hou mijn vinger al bij de bestelknop. De Cityconnectuitbreiding is zeer rendabel voor Dommel, veel rendabeler dan dat VDSL2 ooit zal zij. Dommel zou dus stom zijn om die te laten vallen, zelfs al is VDSL2 beschikbaar.

@L-Army
Een paar weken geleden was je nog zo zeker dat VDSL2 via een 3de partij (lees : Dommel) niet voor het einde van het jaar zal komen. Waarom ineens deze ommezwaai ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ze zouden hun eigen product dwarsbomen door nu ineens overal VDSL2 aan te bieden aan een netconnect prijs. Dat gebeurt niet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

of een veel hogere uploadsnelheid is ook welkom. Waarom is dit overal in Belgie zo laag? Kunnen die lijnen dat niet aan ofzo? Uploaden aan 50kb/s is ook niet geestig..
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

frado schreef:of een veel hogere uploadsnelheid is ook welkom. Waarom is dit overal in Belgie zo laag? Kunnen die lijnen dat niet aan ofzo? Uploaden aan 50kb/s is ook niet geestig..

Zoek eens de definitie op van de A in ADSL.
ooh. shiny.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Asymmetric Digital Subscriber Lin
assymetrisch dus:p
mss zal dommel dit nemen?

De maximale upstream is 1 Mbit/s, de maximale downstream 7,8 Mbit/s (vaak afgerond tot 8 Mbit/s)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

frado schreef:Asymmetric Digital Subscriber Lin
assymetrisch dus:p
mss zal dommel dit nemen?

De maximale upstream is 1 Mbit/s, de maximale downstream 7,8 Mbit/s (vaak afgerond tot 8 Mbit/s)


Verhoging van de snelheid zonder meer is zinloos. Hoeveel mensen halen vandaag bij Edpnet 6Mbit/s ? Dat zal maar een kleine minderheid zijn.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

http://www.xs4all.nl/allediensten/toega ... 478797d155

Wanneer gaan de abonnementen in België eens Europese prijzen en specificaties krijgen?

Start
Lite
Basic..
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”