Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21 maa 2008, 21:01
door BungaMan
hollebollegijs schreef:mij kan het geen bom schelen of die overname doorgaat of niet, maar ik denk dat de kans vrij groot is. belgacom heeft zich goed informeerd hoor en zou er anders niet aan beginnen. maar ja, we zullen wel zien.
Dat is mijn gedacht ook maar ik denk dat ze wel buiten de bemoeienis van de EU hebben gerekend. Ze hebben nu een signaal gegeven aan belgie om de overname niet goed te keuren en belgie zelf de beslissing te laten nemen. Kwestie van gezichtsverlies te vermijden denk ik.
KK schreef:Eigenlijk zou ik ook graag eens een zinnige uitleg weten waarom raw copper zowat dubbel zoveel kost dan een Discovery Line van Belgacom.
Raw copper zou de echte kostprijs zijn. Voor discovery zou het tekort goed gemaakt worden door wat er gemiddeld met discovery gebeld wordt en zo dan toch niet onder de kostprijs verkocht worden. Stretchen van de wetgeving.

Geplaatst: 21 maa 2008, 21:28
door dbr
BungaMan schreef:
hollebollegijs schreef:...
...
KK schreef:..
Raw copper zou de echte kostprijs zijn. Voor discovery zou het tekort goed gemaakt worden door wat er gemiddeld met discovery gebeld wordt en zo dan toch niet onder de kostprijs verkocht worden. Stretchen van de wetgeving.
Hoe bereken je een kostprijs van een reeds afgeschreven telefonienetwerk?
Internationaal is er korte metten gemaakt met dit argument.
Het is een van de dingen waar de Europese Commissie over valt.
Want eerlijke concurentie wordt lastig als Belgacom al 50% goedkoper kan zijn dan een alternatief juist door dit gebeuren.

Geplaatst: 22 maa 2008, 14:10
door BungaMan
tja beetje kijken naar het onderhoud die nodig is voor alle apparatuur vanaf de aansluiting van je koperpaar tot aan belgacom. Dan de lonen van alle mensen erbij die instaan voor het consumenten gedeelte en dat delen door het aantal residentiele aansluitingen... Zal wel op niks trekken deze berekening maar als het moet kan je overal wel een formule voor maken.

Geplaatst: 22 maa 2008, 14:51
door toerist
BungaMan schreef:tja beetje kijken naar het onderhoud die nodig is voor alle apparatuur vanaf de aansluiting van je koperpaar tot aan belgacom. Dan de lonen van alle mensen erbij die instaan voor het consumenten gedeelte en dat delen door het aantal residentiele aansluitingen... Zal wel op niks trekken deze berekening maar als het moet kan je overal wel een formule voor maken.
Ja maar bij ons thuis betalen we al 30 jaar maandelijks abonnement hé.
dus denk dat ze niet moeten beginnen over kosten etc... da's al lang afbetaald en onderhoudskosten zitten dubbel en dik in je abonnement.
dus eigenlijk heeft de laatste koperdraad totaal geen value meer, is puur winst

Geplaatst: 22 maa 2008, 18:55
door dbr
BungaMan schreef:tja beetje kijken naar het onderhoud die nodig is voor alle apparatuur vanaf de aansluiting van je koperpaar tot aan belgacom. Dan de lonen van alle mensen erbij die instaan voor het consumenten gedeelte en dat delen door het aantal residentiele aansluitingen... Zal wel op niks trekken deze berekening maar als het moet kan je overal wel een formule voor maken.
Kosten die ze internationaal ook hebben, en toch is het bellen en het vaste abbonement goedkoper en is kpn winstgevend.

Geplaatst: 22 maa 2008, 19:50
door Zambo
r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:mij kan het geen bom schelen of die overname doorgaat of niet, maar ik denk dat de kans vrij groot is. belgacom heeft zich goed informeerd hoor en zou er anders niet aan beginnen. maar ja, we zullen wel zien.
Als het doorgaat dan is er toch duidelijk iets aan de hand met onze "Mededingingsauthoriteit". Als twee partijen (BGC en TN) reeds meer dan 90% van de markt bezitten kan het niet dat één van beide de nummer drie opkoopt !
Moraal van het verhaal, Europa moet hier dringend ingrijpen door Belgacom te dwingen om te reorganiseren en hun netwerk af te staan aan een neutrale partij zodat ze niet meer van twee walletjes mogen en kunnen eten.
Hopelijk heeft Europa voldoende slagkracht om de overname van Scarlet door Belgacom te blokeren. Anders verdwijnt alle hoop op een eerlijke prijs voor het internet en telefonie en komen we in overheids/monopolie toestanden terecht zoals we deze kenden van ten tijde van de RTT. Dan gaat het gewoon verder van kwaad tot erger met het internet en telefonie in dit landje. Nu nog wachten totdat Belgacom zijn prijzen zal verhogen onder het mom van de gestegen levensduurte (index). Dan worden we nogmaals extra duurder dan de rest van Europa. en de clou is dat het in het buitenland wel mogelijk is om aan veel lagere prijzen internet en telefonie aan te bieden met winstmarge. Maar ja, Belgacom vindt zichzelf zoveel specialer dan de rest van de wereld waarmee ze hun dure prijzen proberen te motiveren.

Geplaatst: 22 maa 2008, 19:54
door Zambo
Lord Utopia schreef: Hollebollegijs doet dit in zijn vrije tijd, en tijdens de koffiepauze, zo 10 keer per dag :lol:
Veel wordt er daar dus niet gewerkt als men tijdens de werkuren en de vele koffie pauzes kan internetten op een forum. Misschien moet Belgacom hier wel deze wantoestanden aanpakken en kan men dan eindelijk eerlijke internet en telefonie prijzen aan de consumenten aanrekenen.

Hopelijk leest meneer Bellens hier even mee, zou wel mogen voor zijn 1 Miljoen Euro dat hij extra in zijn zakken steekt.

Geplaatst: 23 maa 2008, 00:22
door Goendi
Wat is dat nu weer voor een rotopmerking? Waar en wanneer iemand zijn tijd in een forum steekt, heeft gans niets on-topic! Of hij werknemer is van Belgacom of niet, doet er ook evenmin toe. Er bestaat in België een grondwettelijk recht op vrije meningsuiting, en wat je beroep is, of hoeveel werk je hebt, stelt daar bij mijn weten geen beperkingen aan.

Bottom line: als je niks intelligents te vertellen hebt Zambo, zwijg dan.

Geplaatst: 23 maa 2008, 01:22
door liger
Zambo schreef:
Lord Utopia schreef: Hollebollegijs doet dit in zijn vrije tijd, en tijdens de koffiepauze, zo 10 keer per dag :lol:
Veel wordt er daar dus niet gewerkt als men tijdens de werkuren en de vele koffie pauzes kan internetten op een forum. Misschien moet Belgacom hier wel deze wantoestanden aanpakken en kan men dan eindelijk eerlijke internet en telefonie prijzen aan de consumenten aanrekenen.

Hopelijk leest meneer Bellens hier even mee, zou wel mogen voor zijn 1 Miljoen Euro dat hij extra in zijn zakken steekt.
wat een zever zeg :nono:

Geplaatst: 23 maa 2008, 07:53
door BungaMan
Goendi schreef:...Er bestaat in België een grondwettelijk recht op vrije meningsuiting...
Goendi schreef:Bottom line: als je niks intelligents te vertellen hebt Zambo, zwijg dan.
Heel grappig. 2 maten en 2 gewichten noemen ze dat zeker.

Op zich toch wel enorm discriminerend als mensen alleen iets mogen zeggen als het intelligent is maar het zal wel niet al te letterlijk bedoeld zijn?

Geplaatst: 23 maa 2008, 09:15
door Patje
Zambo schreef: Veel wordt er daar dus niet gewerkt als men tijdens de werkuren en de vele koffie pauzes kan internetten op een forum. Misschien moet Belgacom hier wel deze wantoestanden aanpakken en kan men dan eindelijk eerlijke internet en telefonie prijzen aan de consumenten aanrekenen.

Hopelijk leest meneer Bellens hier even mee, zou wel mogen voor zijn 1 Miljoen Euro dat hij extra in zijn zakken steekt.
Op zich doet iedereen wat hij wil tijdens zijn koffie pauzes, daar heeft niemand zaken mee.
Belgacom is een internetbedrijf, dus is het de normaalste zaak dat er gesurft wordt tijdens de uren door iedereen, het is hun werk.
en Bellens zal hier niet komen lezen, die heeft het te druk met zijn geld te tellen :P

Geplaatst: 23 maa 2008, 09:25
door Blue-Sky
Patje schreef:Belgacom is een internetbedrijf, dus is het de normaalste zaak dat er gesurft wordt tijdens de uren door iedereen, het is hun werk.
Dat klopt, indien de werkgever toelating geeft en dat zal wel het geval zijn bij een grote en sterke ISP, logisch toch.
Bij andere privé firma's wordt dit meestal niet toegelaten.

Geplaatst: 23 maa 2008, 14:13
door hollebollegijs
Zambo schreef:
Lord Utopia schreef: Hollebollegijs doet dit in zijn vrije tijd, en tijdens de koffiepauze, zo 10 keer per dag :lol:
Veel wordt er daar dus niet gewerkt als men tijdens de werkuren en de vele koffie pauzes kan internetten op een forum. Misschien moet Belgacom hier wel deze wantoestanden aanpakken en kan men dan eindelijk eerlijke internet en telefonie prijzen aan de consumenten aanrekenen.

Hopelijk leest meneer Bellens hier even mee, zou wel mogen voor zijn 1 Miljoen Euro dat hij extra in zijn zakken steekt.
zambo, je opmerking reakt mij niet hoor. je bewijst alleen maar (en nogeens) dat je niet op de hoogte bent van het reilen en zeilen in het telecom en internetwereldje. ik ga er niet veel woorden aan vuil maken, de meeste zullen mij hier wel snappen.

Geplaatst: 23 maa 2008, 14:23
door AgentVortex
en blijven in herhaling vallen ... krijgen jullie daar nu ne kick van, nen helen dag liggen te snoeven en blazen ?

Er zijn er hier een paar die toch denken da ze het warm water opnieuw hebben uitgevonden hoor, triestig eigenlijk ...

en het is altijd het zelfde select clubke van vijf zes man in topics als deze ... proficiat heren !!!

Geplaatst: 23 maa 2008, 14:28
door hollebollegijs
AgentVortex schreef:en blijven in herhaling vallen ... krijgen jullie daar nu ne kick van, nen helen dag liggen te snoeven en blazen ?

Er zijn er hier een paar die toch denken da ze het warm water opnieuw hebben uitgevonden hoor, triestig eigenlijk ...

en het is altijd het zelfde select clubke van vijf zes man in topics als deze ... proficiat heren !!!
het laatste wat ik nog kwijt wil is het volgende.

als ge ergens niks over weet, dan zwijgt ge erover en spuit ge geen onzin zoals sommige hier doen op dit forum.
en nu ga ik paaseieren rapen.
:-D

Geplaatst: 23 maa 2008, 14:48
door KK
Weer komt het op hetzelfde neer: wij zijn de domme klantjes die niks weten en moeten zwijgen. En dan mag men hier niet over arrogantie spreken. :roll:

De EU weet waarschijnlijk ook van niks, want die werken ook niet bij Belgacom. Dus die moeten dan ook maar zwijgen. Tot ze overgaan tot sancties, we zullen zien wie er dan moet zwijgen. :lol:

Ofwel maakt hollebollegijs deel uit van de top van Belgacom, ofwel zit hij hier enkel maar wat uit zijn nek te lullen, want men gaat zeker niet de ganse bedrijfsstructuur en -strategie aan de neus van de gewone werknemers hangen. Ze weten goed genoeg dat er dan altijd wel zijn die hun mond voorbij praten.

Geplaatst: 23 maa 2008, 20:16
door toerist
hollebollegijs schreef: het laatste wat ik nog kwijt wil is het volgende.

als ge ergens niks over weet, dan zwijgt ge erover en spuit ge geen onzin zoals sommige hier doen op dit forum.
en nu ga ik paaseieren rapen.
:-D
Ik vond je wel sympatiek vroeger, maar nu nie meer...
we weten niets, we zijn dom????

vroeger Belgacom ADSL : 41€
Nu EDPnet : 29.95€

Vroeger telefoon belgacom om de 2 maanden 60-70€
Nu VOIP : Belgacom 13€ (discoveryline) (+ 10€ VOIP kosten)

Ik bespaar : (35€+41€=76€) - (6.5€+5€+29.95=41,45€)=34.55€/maand
Belgacom verliest : +- 65€ aan me
typisch belgacom mentaliteit : mensen dom houden.... doe zo door

Geplaatst: 23 maa 2008, 22:59
door Goendi
Weer komt het op hetzelfde neer: wij zijn de domme klantjes die niks weten en moeten zwijgen. En dan mag men hier niet over arrogantie spreken.
Misschien kunnen die slimme klantjes (aangezien ze volgens zichzelf niet dom zijn), dan eens trachten zaken zoals elementaire beleefdheid onder de knie te krijgen, een beetje fatsoen en respect aan de dag te leggen en graag ook iets rationeler/objectiever commentaar geven? Of is het normaal dat er hier op de man gespeeld wordt? Is het normaal dat er moet gevraagd worden of een ISP medewerker wel zijn mening mag geven terwijl hij aan het werken is Gaat dat hoegenaamd iemand hier aan wat hollebollegijs doet, wanneer hij dat doet en waar hij dat doet? Dacht het niet.

Geplaatst: 24 maa 2008, 14:13
door hollebollegijs
toerist schreef:
hollebollegijs schreef: het laatste wat ik nog kwijt wil is het volgende.

als ge ergens niks over weet, dan zwijgt ge erover en spuit ge geen onzin zoals sommige hier doen op dit forum.
en nu ga ik paaseieren rapen.
:-D
Ik vond je wel sympatiek vroeger, maar nu nie meer...
we weten niets, we zijn dom????

vroeger Belgacom ADSL : 41€
Nu EDPnet : 29.95€

Vroeger telefoon belgacom om de 2 maanden 60-70€
Nu VOIP : Belgacom 13€ (discoveryline) (+ 10€ VOIP kosten)

Ik bespaar : (35€+41€=76€) - (6.5€+5€+29.95=41,45€)=34.55€/maand
Belgacom verliest : +- 65€ aan me
typisch belgacom mentaliteit : mensen dom houden.... doe zo door
ik heb nooit gezegd dat jullie dom zijn.

ik heb alleen gezegd dat onderwerpen waar sommigen onder jullie niets vanaf weten, zoals het reilen en zeilen van belgacom, telenet en het bipt, beter zouden over zwijgen. onderwerpen waar ik niets vanaf weet, daar zwijg ik over, en probeer ik vooraleer te luiisteren, tenminste als het mij mocht interesseren.

sommigen hier, lopen alleen met de rest mee, of hebben van horen zeggen, dit of dat, maar zo simpel is het allemaal niet. maar om de materie is grondig te bekijken, nee, daar hebben ze geen tijd voor.

en wat ik doe en wanneer, ook tijdens mijn werktijd of mijn zogenaamde tien koffiepauzes gaat niemand wat aan. ik doe wat ik wil.

mijn klanten zijn supercontent van mij. en ook mijn bazen. en ik word er goed voor beloond. en dat is alles wat telt voor mij.

en ik ook altijd graag iedereen hier geholpen met vragen, of ze belgacom klant waren of niet, dat interesserde me niet. ik help waar ik kan maar ja dat wordt blijkbaar niet geapprecieerd.

Geplaatst: 24 maa 2008, 16:18
door Special_K
hollebollegijs schreef: mijn klanten zijn supercontent van mij. en ook mijn bazen. en ik word er goed voor beloond. en dat is alles wat telt voor mij.
Kan best zijn maar omdat hier te gaan neerpennen oh boy :roll:

Geplaatst: 24 maa 2008, 16:52
door Zambo
hollebollegijs schreef:zambo, je opmerking reakt mij niet hoor. je bewijst alleen maar (en nogeens) dat je niet op de hoogte bent van het reilen en zeilen in het telecom en internetwereldje. ik ga er niet veel woorden aan vuil maken, de meeste zullen mij hier wel snappen.
Allé, als consument mag ik dus geen mening meer hebben en moet ik mij blindelings laten dicteren:

Door een staatsbedrijf die zomaar 1 miljoen Euro in zakken laat wegglijden van de manager/topman

Door een bedrijf die al jaren lang dezelfde producten op de markt brengt, zonder vernieuwing, tegen een veel te hoge prijs

Door een bedrijf die op de kap van de consumenten mega winsten maakt

Maar ja hé dat bedrijf Belgacom vindt zichzelf zo speciaal dat ze altijd wel een foef vinden om te verklaren waarom een 4Mbits lijntje zoveel duurder is als in de rest van Europa waar men allang ADSL2+ aanbieden tegen een veel goedkopere prijs (voor 30 Euro kan je er al onbeperkt bellen en internetten tegen 20Mbits en in veel gevallen ook al tv kijken)

Ik ben die leugens en foefkes van Belgacom echt beu aan het worden als consument. In plaats van te internetten en koffie te drinken op de kap van de consumenten en belastingbetaler zou men beter wat innoverender te werk gaan zodat men deftige producten kan aanbieden die meegaan met de huidige tijd.

Geplaatst: 24 maa 2008, 20:29
door Ofloo
hollebollegijs schreef:
dbr schreef:Het is toch raar dat ze zelfs Microsoft zonder pardon aanpakken en boetes opleggen en in deze niet verder komen als de situatie constateren en betreuren.
Zou het EU-hoofdgebouw dan zonder communicatie komen te zitten als ze te kritisch zijn ?
:P
das appelen met peren vergelijken.
Roep dat maar zo hard als je wil, komen zullen ze :p

Geplaatst: 24 maa 2008, 22:57
door deej
Zambo schreef:In plaats van te internetten en koffie te drinken op de kap van de consumenten en belastingbetaler zou men beter wat innoverender te werk gaan zodat men deftige producten kan aanbieden die meegaan met de huidige tijd.
Tja, als er geen concurrentie is die dat aanwakkert, wat doe je dan?