BMW verbetert brandstofrendement met hybride diesel

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Wacht eens even... Je krijgt de auto van je werk en sakkert omdat je baas hem gekozen heeft op basis van parameters in zijn belang, eerder dan dat jij hem zelf mogen kiezen hebt?

Zullen we even van plaats wisselen? Ik heb mijn wagen zelf moeten kopen maar heb wel kunnen kiezen. Een gegeven paard kijk ik niet in de mond, hoor. ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Mijn firmawagen is een deel van mijn loon. Had ik dat ding niet, dan werkte ik hier niet. C'est aussi simple comme bonjour.

Kheb liever 500 euro in de maand netto meer dan dat ik met die BlueMotion moet gaan rondrijden.

Ik krijg veel te horen dat ik een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar die auto is geen gegeven paard. Het is mijn loon verdorie!
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

NuKeM schreef:Misschien interessant (ook al wordt de productie en recyclage buiten beschouwing gelaten):
Bereken of zoek de ecoscore van uw wagen op
Verbruikscijfers kloppen niet echt met de realiteit voor de auto's met de welke ik al gereden heb en zeker nu rij.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

devilkin schreef:
AnD schreef:
Patje schreef: Natuurlijk mag je uw mening zeggen, ik zeg mijn mening ook .
Die toyta heeft al verschillende nominaties gekregen enzo en dan zeg jij 'het is niks' dus het stelt niks voor in jou ogen, want die wagen is maar zus en zo en opletten op dit en dat ..... tja breek jij maar die wagen af, haal nu maar alle minpunten boven, die japanners doen wel hun best om toch een stukje vd natuur te redden ... daarom dat ik vond dat men daar nu begint van te zagen en dat was ook mijn mening ... maar toch niet al te zwaar aan tillen he :wink:
Het is ook niks.
Mag ik es vragen waarop je mening gefundeerd is? (gewoon uit nieuwsgierigheid, ieder z'n mening)
Lees eens door dit onderwerp en dan zie je al waarom. Bijvoorbeeld zoals wicky en cloinck al schrijven...
Het is allemaal schijn en als er dan mensen zijn die met zoiets rijden dan denken ze "groen" te rijden. Als je bijvoorbeeld naar de Mini kijkt dan presteert die ook niet slecht, daar hebben ze een beter motormanagement.
Het is nog niet zuinig genoeg.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

cloink schreef:
Ja en neen. Het is duidelijk dat de Hummer zelf allicht niet "groener" is dan de Prius, maar het is evenzeer duidelijk dat de Prius véél minder groen is dan dat Toyota hem doet uitschijnen. Het is m.a.w. niet allemaal rozengeur en manenschijn en er bestaan volgens mij betere alternatieven (die - toegegeven - in België in zijn kinderschoenen staan).
Volledig mee akkoord.
Mochten ze van het openbaar vervoer wat meer werk maken, misschien dat ik het dan ook terug gebruik. Ik heb het nu 3 maand gebruikt na het switchen van werkgever, en ik kwam vermoeider/gefrustreerder op het werk dan nu in de file.

Pi R² schreef:Ik heb hier ooit ies op de jaarbeurs in sint-niklaas ne fiets gezien die 300 km per uur kon rijden op mankracht. Hij stond wel stil. mss is da iets voort verbruik, zelf bijtrappen als uw batterij plat is ofzo :-D
Cool :p ipv nen bedrijfswagen voor iedereen nen bedrijfs(bak)fiets? :)

cloink schreef:
Ecoscore: 63
Toch niet slecht voor ne sportieve coupé. :D

Markant detail: de Prius (score: 75) scoort 1 miezerig puntje meer dan de Mini Cooper diesel (maar blijft dus weldegelijk de groenste auto op benzine of diesel).
Mja, een Mini Cooper is ook wel ietske kleiner dan ne Prius ;) en om eerlijk te zijn zou ik met het 1e niet aan 120kph willen rijden, lijkt me levensgevaarlijk (kan er serieus naast zitten, geen ervaring mee)

AnD schreef:Het is nog niet zuinig genoeg.
Volledig akkoord.
Laatst gewijzigd door devilkin 26 feb 2008, 17:42, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

DarthDavy schreef:Mijn firmawagen is een deel van mijn loon. Had ik dat ding niet, dan werkte ik hier niet. C'est aussi simple comme bonjour.

Kheb liever 500 euro in de maand netto meer dan dat ik met die BlueMotion moet gaan rondrijden.

Ik krijg veel te horen dat ik een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar die auto is geen gegeven paard. Het is mijn loon verdorie!
Je vraagt je baas toch ook niet om in Britse ponden uitbetaald te worden?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

devilkin schreef:Mja, een Mini Cooper is ook wel ietske kleiner dan ne Prius ;) en om eerlijk te zijn zou ik met het 1e niet aan 120kph willen rijden, lijkt me levensgevaarlijk (kan er serieus naast zitten, geen ervaring mee)
daar zit ge inderdaad serieus naast :-D
die auto zou mij wel interesseren mocht 'ie achterwiel aangedreven zijn :wink:

Ik ga er toch vanuit dat ze de nieuwe Mini Cooper bedoelen, die heb ik eens kunnen uitproberen en dat is een zeer pittig autootje met een goede wegligging!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

trobbelke schreef:Ik ga er toch vanuit dat ze de nieuwe Mini Cooper bedoelen, die heb ik eens kunnen uitproberen en dat is een zeer pittig autootje met een goede wegligging!
Het ging inderdaad over de nieuwe Mini Cooper Diesel.
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”