Pagina 2 van 3
Geplaatst: 18 feb 2008, 19:59
door a3ke
EGR klep is op mijn audi nooit in werking gezet (direct afgesloten die onderdruklijn)
Heb een Golf IV gezien met 120.000 Km op teller en EGR gewoon laten werken , man wat een vuiligheid overal , naaaaah
BTW , vandaag 3 flitsers gezien en op VTM weer verkeerde info hiernet gehoord
Vanmorgend op de A12 naar antwerpen achter de tunnel te Boom
Vanmiddag achter zo een "bord" op de E19 richting brussel
En in de late middag aan de bocht van vorst in brussel richting brussel/ring
Op de VTM : 1 extra controle aan de groenendeallaan ofzoiets , I don't think so ....
Geplaatst: 18 feb 2008, 20:05
door cloink
a3ke schreef:Vanmorgend op de A12 naar antwerpen achter de tunnel te Boom
Ik ben daar keihard tegen 140 voorbij gevlamd deze ochtend. Precies toch niets gezien? En op de A12 mag je toch gewoon 120?

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:11
door CueBoy
a3ke schreef:En in de late middag aan de bocht van vorst in brussel richting brussel/ring
Is dat binnen of buiten ring ? (ik versta richting "brussel/ring" niet echt in deze context

)
Ik heb rond 17u15 een auto zien staan op de binnenring aan de bocht van Vorst, maar of dat een flitser was ?!? Op het moment dat ik er passeerde was de bestuurder aan zijn auto aan't prutsen... leek mij meer iemand met panne

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:57
door a3ke
CueBoy schreef:a3ke schreef:En in de late middag aan de bocht van vorst in brussel richting brussel/ring
Is dat binnen of buiten ring ? (ik versta richting "brussel/ring" niet echt in deze context

)
Ik heb rond 17u15 een auto zien staan op de binnenring aan de bocht van Vorst, maar of dat een flitser was ?!? Op het moment dat ik er passeerde was de bestuurder aan zijn auto aan't prutsen... leek mij meer iemand met panne

het was ne flitser want stond achter die beton + had da zwart torpedoke door zen voorgril steken
maar bij mij wast hem ook met zen rood jaske aan zen auto aant prutsen (erre mij ni gezien , da wit VW "flikkeneditie" met groene letters van Vaillant op ?
cloink schreef:a3ke schreef:Vanmorgend op de A12 naar antwerpen achter de tunnel te Boom
Ik ben daar keihard tegen 140 voorbij gevlamd deze ochtend. Precies toch niets gezien? En op de A12 mag je toch gewoon 120?

Als ge geen max 100 ofzo rijd dan valt dien ni op age der ni op let en weet daze daar graag staan , is echt moeilijk
Hem voor de zekerheid maar 90 gereden ...
Geplaatst: 18 feb 2008, 21:37
door Sub Zero
verb schreef:Een EGR klep dient om de NOx uitstoot te verminderen, nadeel is dat er meer roet ontwikkeld wordt.
Kun je die daar zelf makkelijk uit peuteren/uitschakelen?

Geplaatst: 18 feb 2008, 21:39
door CueBoy
a3ke schreef:het was ne flitser want stond achter die beton + had da zwart torpedoke door zen voorgril steken
Owkee, geen zwarte kegel gezien... maar geen probleem - ben er nog nooit zo traag voorbij gereden als vandaag

(plus 't is een plaats waar ik elke dag op let

)
a3ke schreef:(erre mij ni gezien , da wit VW "flikkeneditie" met groene letters van Vaillant op ?
Neen, is mij niet opgevallen... Had je nu maar vanalles uitgestoken (zoals
mijn vrienden van
Ekvador een paar dagen geleden) dan was je mij wel opgevallen

Geplaatst: 18 feb 2008, 21:51
door Sub Zero
CueBoy schreef:Had je nu maar vanalles uitgestoken (zoals
mijn vrienden van
Ekvador een paar dagen geleden) dan was je mij wel opgevallen


Beestige site

Geplaatst: 18 feb 2008, 22:00
door CueBoy
Geplaatst: 18 feb 2008, 22:45
door deej
a3ke schreef:EGR klep is op mijn audi nooit in werking gezet (direct afgesloten die onderdruklijn)
Heb een Golf IV gezien met 120.000 Km op teller en EGR gewoon laten werken , man wat een vuiligheid overal , naaaaah
Bon als ge zoals ik regelmatig eens planché optrekt dan zie je toch niet veel roetwolkjes hoor

.
Dit gezegd zijnde, vandaag gewoon heel de dag met Cruise Control op 100km/h gereden, geen risico's gepakt. Had het twee weken geleden al aan mijne rekker. Moet wel zeggen dat mijn verbruik met zo'n halve liter per 100 km daalt als je tegen 100 ipv 130 tuft dus voor de uitstoot zal het ook wel iets doen zeker?
Geplaatst: 18 feb 2008, 22:59
door qless
Ik vindt dat 90 rijden op zich niet zo erg (met cruise control) maar wel die camions die dan met 93 proberen u aan de kant te duwen

Geplaatst: 19 feb 2008, 01:43
door laurens7
Sub Zero schreef:verb schreef:Een EGR klep dient om de NOx uitstoot te verminderen, nadeel is dat er meer roet ontwikkeld wordt.
Kun je die daar zelf makkelijk uit peuteren/uitschakelen?

hangt af van welk type wagen je hebt, bij sommigen ga je serieus vloeken
btw is het jullie ook opgevallen: iedereen die op autostrade 90km/u reed en op andere wegen (ring gent,...) deed iedereen +100(-115) (105 op mijn teller, 100 op gps snelheid).
Geplaatst: 19 feb 2008, 07:08
door verb
Sub Zero schreef:verb schreef:Een EGR klep dient om de NOx uitstoot te verminderen, nadeel is dat er meer roet ontwikkeld wordt.
Kun je die daar zelf makkelijk uit peuteren/uitschakelen?

Bij TDI's van VAG is het gemakkelijk, daar is genoeg informatie over te vinden.
Geplaatst: 19 feb 2008, 07:09
door verb
qless schreef:Ik vindt dat 90 rijden op zich niet zo erg (met cruise control) maar wel die camions die dan met 93 proberen u aan de kant te duwen

Die camions hebben een geijkte teller en rijden dus effectief 90, jij rijdt iets te traag.

Geplaatst: 19 feb 2008, 09:28
door Sunreezer
Wij als klein land waar je op 1-2-3 met de wagen door bent wil nu de snelheid verlagen. Maar op de ellenlange autosnelwegen in Duitsland en Frankrijk mag je rustig volle petrol geven

Geplaatst: 19 feb 2008, 09:39
door cloink
Idioot dat ik ben, rij ik vandaag toch wel wéér tegen een 130 voorbij den uitgang van de rupeltunnel zeker.
Langs den andere kant: ik was gewoon ne flik aan 't volgen, dus te snel zal ik wel niet gereden hebben zeker?

Geplaatst: 19 feb 2008, 09:55
door Dafke
verb schreef:Sub Zero schreef:verb schreef:Een EGR klep dient om de NOx uitstoot te verminderen, nadeel is dat er meer roet ontwikkeld wordt.
Kun je die daar zelf makkelijk uit peuteren/uitschakelen?

Bij TDI's van VAG is het gemakkelijk, daar is genoeg informatie over te vinden.
is heel makkelijk.
T'is altijd een soort van zilverkleurige schelp van ongeveer 20cm diameter met een zwart slangetje aan.
Je trekt de slang eruit, steekt een vijs erin, en maakt ze weer vast.
Je hebt ook iets meer pk winst, maar is miniem ( 4-5pk) maar merkt wel een verschil wanneer het zo een beetje op een zomeravond geregend heeft (veel zuurstof aan de grond). Je turbo zuigt dan lekker veel lucht en gaat goed

Geplaatst: 19 feb 2008, 10:55
door Blue-Sky
Dafke schreef:is heel makkelijk.
T'is altijd een soort van zilverkleurige schelp van ongeveer 20cm diameter met een zwart slangetje aan.
Je trekt de slang eruit, steekt een vijs erin, en maakt ze weer vast.

Geen goed idee, je zou wel eens tegen de lamp

kunnen lopen bij overwachte controle...
'n Steekproef op gemanipuleerde meetinstrumenten in je voertuig.

Geplaatst: 19 feb 2008, 11:14
door lithion
verb schreef:qless schreef:Ik vindt dat 90 rijden op zich niet zo erg (met cruise control) maar wel die camions die dan met 93 proberen u aan de kant te duwen

Die camions hebben een geijkte teller en rijden dus effectief 90, jij rijdt iets te traag.

Ja tuurlijk. Die ijking moet je toch met een korrel zout nemen. Sommige chauffeurs laten de camion herijken met ratsversleten banden erop. Anderen steken opzettelijk iets kleinere wielen op. Resultaat: sommigen kunnen zonder problemen 95 km/h halen. Moesten die dus allemaal perfect op 90km/h geijkt zijn zouden die mekaar ook niet kunnen oversteken op de autosnelweg.
Wat die vallende sterren betreft: ze staan dagelijks te flitsen (1/2 's morgens bvb in Kruishoutem) dus is het wel heel plausibel dat er slechts één extra controle was.
Geplaatst: 19 feb 2008, 11:16
door PowerSoft
laurens7 schreef:btw is het jullie ook opgevallen: iedereen die op autostrade 90km/u reed en op andere wegen (ring gent,...) deed iedereen +100(-115) (105 op mijn teller, 100 op gps snelheid).
klopt

en wat mij ook opviel is dat er monogolen (excuseer voor de uitdrukking) 90 reden op het derde vak in een niet-smog zone (er zijn wel degelijk stukken snelweg waar je 120 mag mensen!) en pertinent weigeren naar het tweede of het eerste vak uit te wijken waardoor je moet gaan inhalen langs het eerste rijvak.
Geplaatst: 19 feb 2008, 11:40
door Dafke
Vieten schreef:Zelf ben ik voorstander van de limiet van 120 permanent te verlagen.
Bijvoorbeeld de gewone wagens naar 100 en de vrachtwagens naar 75.
Dit komt buiten de verontreiniging nog zaken ten goede: minder stress, minder files, minder ongevallen...
't Zou drastisch zijn, maar beter voorkomen dan genezen.
Hier nog iets over een wagen op lucht :
http://www.deepjournal.com/p/2/a/en/1178.html
Pffff maar wat is dat nu voor belachelijke redenering!
Ik sta nu MEER nog in de file door die SMOG beperking, die trouwens geen enkel nut dan heeft, want bv ipv in Haasrode in de file te staan, begon ze deze morgen al in Boutersem, dus meer auto's die moeten stoppen, optrekken, stoppen, ... = MEER VERVUILING!
Er zijn trouwens ook heel veel automobilisten die die 90km/u in 4e gaan rijden en zelfs MEER gaan moeten schakelen tussen 4 en 3e, wat veel vervuilender is dan constant 120 rijden in 5e!
Ten derde is de stress factor belachelijk. Ik ben iemand die nog altijd GRAAG met de auto rijdt, en dat betekent niet tegen 90km/u op een autostrade, maar een 125 - 130km/u. De stressfactor is veel hoger bij mij en vele andere, die een auto NIET als enkel en alleen een object zien om van a naar b te komen, als je gaat moeten trager rijden!
Geplaatst: 19 feb 2008, 11:46
door Dafke
Blue-Sky schreef:Dafke schreef:is heel makkelijk.
T'is altijd een soort van zilverkleurige schelp van ongeveer 20cm diameter met een zwart slangetje aan.
Je trekt de slang eruit, steekt een vijs erin, en maakt ze weer vast.

Geen goed idee, je zou wel eens tegen de lamp

kunnen lopen bij overwachte controle...
'n Steekproef op gemanipuleerde meetinstrumenten in je voertuig.

Die EGR valt niet te meten. Is een gewone vacuumpomp en is zelfs niet verplicht dacht ik!
Bij bv jaarlijks controle is er GEEN meer roetuitstoot te meten!
Geplaatst: 19 feb 2008, 12:01
door Vieten
Dafke schreef:Vieten schreef:Zelf ben ik voorstander van de limiet van 120 permanent te verlagen.
Bijvoorbeeld de gewone wagens naar 100 en de vrachtwagens naar 75.
Dit komt buiten de verontreiniging nog zaken ten goede: minder stress, minder files, minder ongevallen...
't Zou drastisch zijn, maar beter voorkomen dan genezen.
Hier nog iets over een wagen op lucht :
http://www.deepjournal.com/p/2/a/en/1178.html
Pffff maar wat is dat nu voor belachelijke redenering!
Ik sta nu MEER nog in de file door die SMOG beperking, die trouwens geen enkel nut dan heeft, want bv ipv in Haasrode in de file te staan, begon ze deze morgen al in Boutersem, dus meer auto's die moeten stoppen, optrekken, stoppen, ... = MEER VERVUILING!
Er zijn trouwens ook heel veel automobilisten die die 90km/u in 4e gaan rijden en zelfs MEER gaan moeten schakelen tussen 4 en 3e, wat veel vervuilender is dan constant 120 rijden in 5e!
Ten derde is de stress factor belachelijk. Ik ben iemand die nog altijd GRAAG met de auto rijdt, en dat betekent niet tegen 90km/u op een autostrade, maar een 125 - 130km/u. De stressfactor is veel hoger bij mij en vele andere, die een auto NIET als enkel en alleen een object zien om van a naar b te komen, als je gaat moeten trager rijden!
Als de wagens trager mogen rijden gaan meer mensen het openbaar vervoer nemen want de tijdswinst wordt minder... dus minder files.
Dat mensen 90 rijden in 4e is natuurlijk verkeerd, en dat de files nu nog groter zijn is normaal als je op andere plaatsen nog wel 120 mag en even later nog maar 90.
Minder stress is op langere termijn bekeken, ik vind het niet meer dan normaal dat als het verkeer minder druk en snel zou worden de stress zou verminderen en ook het aantal ongevallen.
Voor hen die voor het plezier met de wagen rijden is dat mogelijk anders maar of dat met de toenemende vervuiling nog te verantwoorden is moet ieder voor zich uitmaken.
Geplaatst: 19 feb 2008, 12:08
door The_One_be
gert.jansen schreef:
* is het eigenlijk bewezen dat 75 of 100 minder vervuilt dan 120? Ik meen dat daar toch erg tegenstrijdige meningen over waren?
Ik dacht zelfs dat auto fabrikanten hun wagens zo afstellen dat ie op 90km/h in de hoogste versnelling het zuinigste rijd.
Geplaatst: 19 feb 2008, 12:12
door The_One_be
Devilex schreef:Wij als klein land waar je op 1-2-3 met de wagen door bent wil nu de snelheid verlagen. Maar op de ellenlange autosnelwegen in Duitsland en Frankrijk mag je rustig volle petrol geven

whoo man wat zeg je hier nu ? een snelheidslimiet op de autobahn ?? Waar ga je anders nog met een gerust hart +200 kunnen rijden.
Geplaatst: 19 feb 2008, 12:20
door The_One_be
Vieten schreef:Als de wagens trager mogen rijden gaan meer mensen het openbaar vervoer nemen want de tijdswinst wordt minder... dus minder files.
Openbaar vervoer ? Wat een joke.
Zelfs als ik tegen 30km/h in de file over de E40 rijd ben ik nog steeds sneller op mijn werk dan met het openbaar vervoer. Ik moet bus-trein-bus nemen om er te geraken. Daarentegen met de wagen zonder files tegen een 140km/h ben ik op een 20tal minuten op mijn werk.
Geplaatst: 19 feb 2008, 12:28
door Astralon
The_One_be schreef:gert.jansen schreef:
* is het eigenlijk bewezen dat 75 of 100 minder vervuilt dan 120? Ik meen dat daar toch erg tegenstrijdige meningen over waren?
Ik dacht zelfs dat auto fabrikanten hun wagens zo afstellen dat ie op 90km/h in de hoogste versnelling het zuinigste rijd.
Dat kan ik mij moeilijk voorstellen...
De meeste auto's, zelfs de kleintjes, halen topsnelheden van meer dan 160 km/uur.
Dus een maximaal koppel bij 90 km/uur en dan nog 70 km/uur kunnen versnellen met dezelfde versnelling?
Ik rij zelf met een automaat en ik denk dat die bij 90 km/uur "twijfelt" tussen 2e en 3e.
Geplaatst: 19 feb 2008, 12:51
door TL@
cloink schreef:Idioot dat ik ben, rij ik vandaag toch wel wéér tegen een 130 voorbij den uitgang van de rupeltunnel zeker.
Langs den andere kant: ik was gewoon ne flik aan 't volgen, dus te snel zal ik wel niet gereden hebben zeker?

Daar was 120 toegelaten. Dus niks aan de hand.
Je mag heel de A12 120km/u rijden (tot de laatste afrit voor de ring in Brussel), om het vliegend van te krijgen van die mensen die daar 90 rijden.
Ik heb gisteren en vandaag mijn hoogste verbruik met de huidige auto gehad. Telkens van 160 terug naar 90 en terug naar 160, bijna 7liter diesel per 100km. Anders rijd ik rustig 160, met vertragen zonder remmen aan de lichten en dan terug optrekken. Verbruik onder de 6l/100km!
In Vorst stonden ze gisteren (maandag) trouwens ni te flitsen zene, was een mens met een Beetle die in panne stond, toen ik er rond 16u10 passeerde toch in ieder geval. Als hij toch stond te flitsen, zal ik een serieuze ticket in de bus mogen verwachten
Ik vind dat SMOG-alarm compleet stupide. Het is ni eens somg dat er zou hangen, maar fijnstof, wat toch echt niet hetzelfd is. Dat fijnstof is dan nog efkomstig van het Ruhr gebied in Duitsland, waarom moeten wij dan trager rijden?
90 zal waarschijnlijk wel minder vervuilend zijn dan 120, maar 60 is nog minder vervuilend en 30 nog minder, nu we toch bezig zijn: 0km/u is nog beter
Dit is gewoon de zoveelste manier om de milieuproblematiek compleet verkeerd aan te pakken. Als ze het echt meenden, dan was een roetfilter standaard en werden zuinige auto's minder belast (echt zuinige auto's, niet compleet foute hybrides die meer verbruiken dan mijn Passat)
Geplaatst: 19 feb 2008, 12:57
door CueBoy
TL@ schreef:In Vorst stonden ze gisteren (maandag) trouwens ni te flitsen zene, was een mens met een Beetle die in panne stond, toen ik er rond 16u10 passeerde toch in ieder geval. Als hij toch stond te flitsen, zal ik een serieuze ticket in de bus mogen verwachten
Denk ik nu ook. Zeker omdat die Beetle er vanmorgen nog altijd (want aangevroren) stond

Geplaatst: 19 feb 2008, 13:18
door cloink
TL@ schreef:Daar was 120 toegelaten. Dus niks aan de hand.
Je mag heel de A12 120km/u rijden (tot de laatste afrit voor de ring in Brussel), om het vliegend van te krijgen van die mensen die daar 90 rijden.
Dacht ik al, ik was enkel onzeker geworden doordat 99% van de andere automobilisten 90 aan het rijden was, zeker nu er een politiewagen rondreed (achter wie ik hing). Soit, nu slaap ik zeker op 2 oren.

Geplaatst: 19 feb 2008, 13:20
door Lion
TL@ schreef:cloink schreef:Idioot dat ik ben, rij ik vandaag toch wel wéér tegen een 130 voorbij den uitgang van de rupeltunnel zeker.
Langs den andere kant: ik was gewoon ne flik aan 't volgen, dus te snel zal ik wel niet gereden hebben zeker?

Daar was 120 toegelaten. Dus niks aan de hand.
Je mag heel de A12 120km/u rijden (tot de laatste afrit voor de ring in Brussel), om het vliegend van te krijgen van die mensen die daar 90 rijden.
Ik heb gisteren en vandaag mijn hoogste verbruik met de huidige auto gehad. Telkens van 160 terug naar 90 en terug naar 160, bijna 7liter diesel per 100km. Anders rijd ik rustig 160, met vertragen zonder remmen aan de lichten en dan terug optrekken. Verbruik onder de 6l/100km!
In Vorst stonden ze gisteren (maandag) trouwens ni te flitsen zene, was een mens met een Beetle die in panne stond, toen ik er rond 16u10 passeerde toch in ieder geval. Als hij toch stond te flitsen, zal ik een serieuze ticket in de bus mogen verwachten
Ik vind dat SMOG-alarm compleet stupide. Het is ni eens somg dat er zou hangen, maar fijnstof, wat toch echt niet hetzelfd is. Dat fijnstof is dan nog efkomstig van het Ruhr gebied in Duitsland, waarom moeten wij dan trager rijden?
90 zal waarschijnlijk wel minder vervuilend zijn dan 120, maar 60 is nog minder vervuilend en 30 nog minder, nu we toch bezig zijn: 0km/u is nog beter
Dit is gewoon de zoveelste manier om de milieuproblematiek compleet verkeerd aan te pakken. Als ze het echt meenden, dan was een roetfilter standaard en werden zuinige auto's minder belast (echt zuinige auto's, niet compleet foute hybrides die meer verbruiken dan mijn Passat)
Zo haastig leven dat je 160 moet rijden terwijl 120 max snelheid is in Belgie
Moest iedereen zich eens aan de regels houden zou er wel minder stress zijn op de wegen als je anderen ziet voorbij komen gelijk flitsen of als je op uiterste linksvak aan t voorbijsteken bent komen ze afgevlogen met hun knipperende lichten want ze moeten hun snelhied 120+ kunnen aanhouden en iedereen moet uit hun weg
Veel te weinig pakkans in belgie voor die snelvliegers
Geplaatst: 19 feb 2008, 13:44
door cloink
Lion schreef:Moest iedereen zich eens aan de regels houden zou er wel minder stress zijn op de wegen als je anderen ziet voorbij komen gelijk flitsen of als je op uiterste linksvak aan t voorbijsteken bent komen ze afgevlogen met hun knipperende lichten want ze moeten hun snelhied 120+ kunnen aanhouden en iedereen moet uit hun weg
Als jij je op het uiterste linksvak begeeft met recht en reden (bv. inhalen) en je daarna netjes terug naar rechts begeeft, dan zal er zelden iemand met de lichten knipperen me dunkt. Het is van hardnekkige linksrijders dat ik het ook op mijn heupen krijg. Op de snelweg geldt ook nog steeds: zo rechts mogelijk rijden. Dat wordt door héél wat automobilisten aan hun laars gelapt (ook hier kunnen we heel wat leren van de Duitsers).
(en ja, dan moogt ge van mij ook geknipper of een inhaalmanoevre langs rechts verwachten)
Geplaatst: 19 feb 2008, 15:03
door Sunreezer
The_One_be schreef:Devilex schreef:Wij als klein land waar je op 1-2-3 met de wagen door bent wil nu de snelheid verlagen. Maar op de ellenlange autosnelwegen in Duitsland en Frankrijk mag je rustig volle petrol geven

whoo man wat zeg je hier nu ? een snelheidslimiet op de autobahn ?? Waar ga je anders nog met een gerust hart +200 kunnen rijden.
Je begrijpt me verkeerd, ik wil nergens een snelheidsbeperking.
Geplaatst: 19 feb 2008, 15:04
door Dafke
cloink schreef:Lion schreef:Moest iedereen zich eens aan de regels houden zou er wel minder stress zijn op de wegen als je anderen ziet voorbij komen gelijk flitsen of als je op uiterste linksvak aan t voorbijsteken bent komen ze afgevlogen met hun knipperende lichten want ze moeten hun snelhied 120+ kunnen aanhouden en iedereen moet uit hun weg
Als jij je op het uiterste linksvak begeeft met recht en reden (bv. inhalen) en je daarna netjes terug naar rechts begeeft, dan zal er zelden iemand met de lichten knipperen me dunkt. Het is van hardnekkige linksrijders dat ik het ook op mijn heupen krijg. Op de snelweg geldt ook nog steeds: zo rechts mogelijk rijden. Dat wordt door héél wat automobilisten aan hun laars gelapt (ook hier kunnen we heel wat leren van de Duitsers).
(en ja, dan moogt ge van mij ook geknipper of een inhaalmanoevre langs rechts verwachten)
µ
²
Geplaatst: 19 feb 2008, 15:05
door Dafke
Astralon schreef:The_One_be schreef:gert.jansen schreef:
Ik rij zelf met een automaat en ik denk dat die bij 90 km/uur "twijfelt" tussen 2e en 3e.
Rijdt ge met een ferrari, dan ja.. anders zal uwe motor wel aan frut liggen, als em op 90km/u twijfelt..
En ja, ik kan makkelijk in 5e van 90km/u naar 160km/u
zelfs in 4e, maar dan is de limiet net 160
Geplaatst: 19 feb 2008, 15:17
door Sven.VdS
Dafke: voor die jaarlijkse autokeuring bestaan er ook producten ... enkele weken op voorhand in de tank kappen, enkele dagen roet spuien lijk zot en op de controle is alle vuiligheid gelost en komt er niks meer uit
on-topic: ik stoor mij tijdens de smog-dagen vooral aan mensen die OVERAL 90 beginnen rijden op de autostrade en u bovendien nog express ophouden op het linkervak à la 'ik ga dieje klootzak dat geen 90 wilt rijden nekeer goed pesten'

Geplaatst: 19 feb 2008, 16:40
door Astralon
Dafke schreef:Rijdt ge met een ferrari, dan ja.. anders zal uwe motor wel aan frut liggen, als em op 90km/u twijfelt..
Make your choice...
Geplaatst: 19 feb 2008, 17:30
door cloink
Mooi. Beiden uw eigen bezit?
Geplaatst: 19 feb 2008, 19:05
door Sunreezer
Hiernet op 't nieuws:
In de buurlanden wordt het plaatsen van een roetfilter bijna volledig weerbetaald door de overheid --> er wordt minder tot geen fijn stof uitgestoten en de burger lijdt er niet onder;
Bij ons wordt een roetfilter niet terugbetaald maar men legt zinloze snelheidslimieten op waarbij de overheid nog eens dik verdient op de geflitsten.

Geplaatst: 19 feb 2008, 19:19
door verb
En ook nog op het nieuws, eigenaars van auto's met zware dieselmotoren moeten nu een pak minder tax betalen. Echt niet te geloven.
Geplaatst: 19 feb 2008, 19:21
door Dafke
Astralon schreef:Dafke schreef:Rijdt ge met een ferrari, dan ja.. anders zal uwe motor wel aan frut liggen, als em op 90km/u twijfelt..
Make your choice...
ja en wa is nu het punt?