Pagina 2 van 15

Ook hier hetzelfde probleem...

Geplaatst: 12 feb 2008, 16:25
door Leuvenaar
Om de paar minuten disconnects. Dan moet ik de modem rebooten (Linksys AM200). Zeer ambetant is dat. Heb al spijt dat ik naar Dommel ben gegaan.

Eerst lokken ze de ex-UPC klanten in de val met hun o zo mooie product, laten ze dan maanden lang wachten op de aansluiting en als die er dan eindelijk is leveren ze een product dat niet deugt...

By the way, ik woon 2,2 km van hun centrale.

Mooi is dat. Ik overweeg ook een tegenreactie te ondernemen. Wat kunnen we doen? Niet betalen en een aangetekende brief sturen?

Misschien is er iets wat we gezamelijk kunnen doen.

Alle voorstellen zijn welkom.

Een teleurgestelde dommelaar ;-)

Geplaatst: 12 feb 2008, 16:39
door fieldoxide
Een nieuw record voor vandaag,bijna 15 minuten on line zonder DHCP release en renew te doen. :wink:
Al heel de dag problemen net zoals de vorige dagen, surfen is echt geen ontspanning meer , ik weet niet of we actie kunnen ondernemen tegen dommel,weet trouwens niet of dat iets gaat uithalen.
IK denk dat we alleen maar 'geduldig ' kunnen afwachten en hopen dat alles zeer snel opgelost geraakt .

Geplaatst: 12 feb 2008, 16:44
door ljd
Mss moet iedereen gewoon nog een gratis maand vragen?

Facturatie vanaf 1 maart ofzo dan

Geplaatst: 12 feb 2008, 16:54
door Mr.T
Uiteraard kan je actie ondernemen.

Een factuur kan je best steeds betalen. Als het ooit op een rechtzaak aankomt, zal je veel sterker staan als je je facturen steeds betaald hebt.
Je kan gerust een factuur betalen, en via aangetekend schrijven de factuur protesteren.
Je kan Dommel ook via aangetekend schrijven in gebreke stellen. Indien je dit doet, moet je Dommel wel voldoende tijd geven om de problemen te verhelpen. Voor een particulier ADSL abonnement is 2 weken voldoende. Hierna zou je kunnen eisen dat je kosteloos kan opzeggen.

Indien dit niet helpt, kan je proberen via de ombudsdienst telecom iets proberen te bereiken. Hier gaat wel vrij veel tijd over.

Als laatste kan je eens met een advocaat gaan spreken, maar dit zou ik niet aanraden.

Geplaatst: 12 feb 2008, 17:11
door tequila
Komaan ... laten we de voetjes op de grond houden; dadelijk beginnen spreken over advocaten en in gebreke stellen van Dommel ed.
Dat gaat ten eerste geen oplossing geven op korte termijn en ten tweede meer miserie en geklommel bij beiden teweeg brengen dan nu reeds het geval is.

Ze zeggen dat ze de problemen erkennen en kunnen ze zelf ook niet oplossen. Als ze een ticket open hebben staan bij Alcatel dan zal dat hopelijk ook wel zo zijn en zal er eerstdaags ook wel een oplossing komen zeker?
Indien dit blijft aanslepen liggen de zaken natuurlijk anders.

Als je druk op de ketel wil zetten, kan je hen in dit geval beter met de neus op de feiten drukken en hen "overspoelen" met helpdesk-telefoons :-D

Antwoord van Dommel

Geplaatst: 12 feb 2008, 17:30
door Leuvenaar
Ik heb net met met de helpdesk van Dommel gebeld.

Het antwoord dat ik kreeg waarom er zoveel disconnects zijn is dat er een spamaanval op de servers van dommel geweest is waardoor er nu nog bugs zouden bestaan in hun systeem...

Gewoon even ter info.

Geplaatst: 12 feb 2008, 17:43
door Epo
Gelukkig dat enkel Cityconnect last heeft van die spam aanval, zeg!

Het begint me hier serieus de keel uit te hangen, en begin me zelfs af te vragen of het het allemaal wel waard was. Die miserie met Telenet opzeggen, het lange wachten op Dommel, de leugens, ...

Pff...

Geplaatst: 12 feb 2008, 17:44
door Lord Utopia
Heb je ook zo'n grote mond gehad aan de telefoon?

Geplaatst: 12 feb 2008, 17:58
door bmantra
verdomme 10 euro opgebeld en dan zeggen ze doodleuk, het door u gekozen nummer antwoord niet!

Geplaatst: 12 feb 2008, 18:11
door Freakazoid
We hadden maar niet kwantiteit boven kwaliteit moeten kiezen :P

Geplaatst: 12 feb 2008, 18:11
door ljd
Als ze na een minuutje niet opnemen leg gewoon neer. Je kan het beste 'smorgens bellen dan is het veel kalmer

Geplaatst: 12 feb 2008, 18:17
door bmantra
nee, ik leg niet neer, want ik wil dringend weten waar het op staat!
ik ga morgen eens bij de ombudsman telecom informeren of ik verdere facturen best betaal of niet.
ook stel ik mij de vraag of een betalende helpdesk wel legaal is, het probleem zit bij hen, dus zij moeten betalen, niet de klant. En als het nu enkel de disconnects waren, maar een snelheid van 400kbit daar kan ik gewoonweg geen vrede mee nemen.

Geplaatst: 12 feb 2008, 18:23
door Epo
Lord Utopia schreef:Heb je ook zo'n grote mond gehad aan de telefoon?


Grote mond? Waar?

Geplaatst: 12 feb 2008, 18:37
door DaNi0
tequila schreef:Als je druk op de ketel wil zetten, kan je hen in dit geval beter met de neus op de feiten drukken en hen "overspoelen" met helpdesk-telefoons :-D


Hen aan de telefoon houden gaat nog evenmin de problemen oplossen hoor.

bmantra schreef:ik ga morgen eens bij de ombudsman telecom informeren of ik verdere facturen best betaal of niet.

Mr.T schreef:Uiteraard kan je actie ondernemen.

Een factuur kan je best steeds betalen. Als het ooit op een rechtzaak aankomt, zal je veel sterker staan als je je facturen steeds betaald hebt.
Je kan gerust een factuur betalen, en via aangetekend schrijven de factuur protesteren.
Je kan Dommel ook via aangetekend schrijven in gebreke stellen. Indien je dit doet, moet je Dommel wel voldoende tijd geven om de problemen te verhelpen. Voor een particulier ADSL abonnement is 2 weken voldoende. Hierna zou je kunnen eisen dat je kosteloos kan opzeggen.

Indien dit niet helpt, kan je proberen via de ombudsdienst telecom iets proberen te bereiken. Hier gaat wel vrij veel tijd over.

Als laatste kan je eens met een advocaat gaan spreken, maar dit zou ik niet aanraden.


bmantra schreef:ook stel ik mij de vraag of een betalende helpdesk wel legaal is, het probleem zit bij hen, dus zij moeten betalen, niet de klant.

Wat dacht je van alle andere bedrijven die geen gratis supportnummer aanbieden...? :?

Re: Antwoord van Dommel

Geplaatst: 12 feb 2008, 18:39
door ubremoved_539
Leuvenaar schreef:Ik heb net met met de helpdesk van Dommel gebeld.

Het antwoord dat ik kreeg waarom er zoveel disconnects zijn is dat er een spamaanval op de servers van dommel geweest is waardoor er nu nog bugs zouden bestaan in hun systeem...

Gewoon even ter info.


En als men dat niet gelooft maakt men je wel iets anders wijs of wat :roll:

Geplaatst: 12 feb 2008, 18:43
door bmantra
DaNi0 schreef:Wat dacht je van alle andere bedrijven die geen gratis supportnummer aanbieden...? :?

niet gratis wil niet zeggen betaalnummer...

Geplaatst: 12 feb 2008, 19:10
door deej
bmantra schreef:ze zouden beter nu een bericht op hun site zetten om te laten zien dat ze er mee bezig zijn + stand van zaken in plaats van achteraf de zaken te gaan bagatelliseren...


Komt eraan. De bug is reproduceerbaar ondertussen en Alcatel kampeert bij Dommel momenteel.

Geplaatst: 12 feb 2008, 19:35
door fieldoxide
Vandaag is mijn eerste betaling via domiciliering van mijn rekening gegaan,23 euro voor cityconnect.
Dat ze nu maar snel met een oplossing komen die voor ' iedereen ' bevredigend is .

Geplaatst: 12 feb 2008, 19:46
door Epo
deej schreef:Komt eraan. De bug is reproduceerbaar ondertussen en Alcatel kampeert bij Dommel momenteel.


Niet dat we je niet geloven maar, bron? :-)

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:06
door bmantra
deej schreef:
bmantra schreef:ze zouden beter nu een bericht op hun site zetten om te laten zien dat ze er mee bezig zijn + stand van zaken in plaats van achteraf de zaken te gaan bagatelliseren...


Komt eraan. De bug is reproduceerbaar ondertussen en Alcatel kampeert bij Dommel momenteel.


achteraf dus :P

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:23
door xenne
Epo schreef:
deej schreef:Komt eraan. De bug is reproduceerbaar ondertussen en Alcatel kampeert bij Dommel momenteel.


Niet dat we je niet geloven maar, bron? :-)
deej heeft al meermaals bewezen een dommel insider te zijn 8)

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:28
door tequila
deej schreef:Komt eraan. De bug is reproduceerbaar ondertussen en Alcatel kampeert bij Dommel momenteel.


Ah das dan toch positief. Momenteel is het hier bijna niet te gebruiken. Om de 2-3 pagina's die ik bezoek valt het uit.

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:36
door deej
tequila schreef:Ah das dan toch positief. Momenteel is het hier bijna niet te gebruiken. Om de 2-3 pagina's die ik bezoek valt het uit.


Trek eens je telefoonkabel uit je modem en wacht 5 minuten. Als dat niet lukt alles afzetten en na een half uurtje opnieuw proberen. Je PC rechtstreeks aan je bridged modem hangen kan ook helpen.

't Zijn workarounds die voorlopig een beetje soelaas kunnen brengen.

Maar trust me, er wordt nog hard gewerkt - inclusief dit late uur - om traces te nemen, te debuggen, lijnen te monitoren etc...

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:38
door bmantra
deej schreef:
tequila schreef:Ah das dan toch positief. Momenteel is het hier bijna niet te gebruiken. Om de 2-3 pagina's die ik bezoek valt het uit.


Trek eens je telefoonkabel uit je modem en wacht 5 minuten. Als dat niet lukt alles afzetten en na een half uurtje opnieuw proberen. Je PC rechtstreeks aan je bridged modem hangen kan ook helpen.

't Zijn workarounds die voorlopig een beetje soelaas kunnen brengen.

Maar trust me, er wordt nog hard gewerkt - inclusief dit late uur - om traces te nemen, te debuggen, lijnen te monitoren etc...


Ze mogen mijn lijn eens monitoren pfff zit nog steeds aan 400kilobit met regelmatige disconnects...

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:40
door deej
Wie zegt dat ze dat niet doen ;)?

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:41
door bmantra
deej schreef:Wie zegt dat ze dat niet doen ;)?


Haha dan zal ik maar oppassen wat ik zeg :-D

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:48
door baxxie
hier valt het momenteel ook om de 1 a 2 minuten uit
tequila is blijkbaar niet alleen...

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:51
door Epo
idem

Hopelijk licht aan het eind van de tunnel :-)

Goed nieuws!

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:51
door deej
OK net telefoon gehad van Dommel en het probleem is 100% vastgesteld. Het is een firmware issue, Alcatel weet waar het zit en zal ASAP een patch schrijven. Het is nog maar een kwestie van maximaal enkele dagen en het probleem zal van de baan zijn.

De reden dat ik dit allemaal weet is omdat ik deze avond samen met Dommel en Alcatel als testklant (of proefkonijn) heel de tijd heb meegewerkt en dat ze mijn lijn hebben gebruikt om de problemen accuraat vast te stellen.

Er komt vanavond of morgenvroeg een mededeling via het CRM paneel. Dommel wou nog niks officieel kwijt zolang ze echter niet 100% zeker wisten wat er mis was.

Geplaatst: 12 feb 2008, 20:58
door tequila
mooi zo, en vooral thx voor de info deej!

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:01
door bmantra
ik ben eens benieuwd of dat mijn snelheidsprobleem ook gaat oplossen want blijkbaar ben ik wel de enige met dat probleem.

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:15
door ruben
Idd, bedankt voor de info deej altijd interessant om te lezen waar het probleem nu zat.

Nu maar hopen voor alle cityconnecters dat alle problemen opgelost zijn nu :-o

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:31
door fieldoxide
deej schreef:
tequila schreef:Ah das dan toch positief. Momenteel is het hier bijna niet te gebruiken. Om de 2-3 pagina's die ik bezoek valt het uit.


Trek eens je telefoonkabel uit je modem en wacht 5 minuten. Als dat niet lukt alles afzetten en na een half uurtje opnieuw proberen. Je PC rechtstreeks aan je bridged modem hangen kan ook helpen.

't Zijn workarounds die voorlopig een beetje soelaas kunnen brengen.

Maar trust me, er wordt nog hard gewerkt - inclusief dit late uur - om traces te nemen, te debuggen, lijnen te monitoren etc...


Bedankt voor de info,
blijkbaar is het dan niet rechtstreeks dommel hun fout , maar toch vreemd dat er niet 'intensiever ' bij alcatel getest is geweest (ze kunnen dat toch intern doen ?)
Ik hoop in ieder geval dat het snel opgelost geraakt . En misschien kunnen ze dan hun firmware zeer stabiel maken dat iedereen eindelijk eens deftig kan beginnen te genieten van cityconnect .

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:44
door Woofie555
Ik heb ook sinds gisteren Cityconnect (in Herent)
Had ook heel de tijd disconnects, maar nu (21u45) is het al sinds 19u stabiel... hopelijk blijft dat zo en komt het bij iedereen snel in orde

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:44
door deej
Wel fieldoxide ik zit nu al meer dan 2 uur te downen aan 15 Mbps dus het komt zeker en vast in orde. Nog even geduld, misschien is het donderdag al in orde. Voor zij met frequente disconnects zou ik aanraden van alles efkens een half uurtje af te zetten (power off) en dan opnieuw te proberen.

Afbeelding

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:48
door bmantra
Woofie555 schreef:Ik heb ook sinds gisteren Cityconnect (in Herent)
Had ook heel de tijd disconnects, maar nu (21u45) is het al sinds 19u stabiel... hopelijk blijft dat zo en komt het bij iedereen snel in orde


Wat is uw snelheid?

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:57
door fieldoxide
deej schreef:Wel fieldoxide ik zit nu al meer dan 2 uur te downen aan 15 Mbps dus het komt zeker en vast in orde. Nog even geduld, misschien is het donderdag al in orde. Voor zij met frequente disconnects zou ik aanraden van alles efkens een half uurtje af te zetten (power off) en dan opnieuw te proberen.

[URL=http://www.speedtest.net][img]http://www.speedtest.net/result/233665
374.png[/img][/URL]


Is daar speciaal een reden voor dat we alles even een half uurtje moeten afzetten?
Ik heb zonet even alles uitgetrokken (power kabel modem,telefoonkabel,utp kabel ) en daarna terug alles ingestoken zonder resultaat,
ik moest echt weer DHPC release en DHPC renew doen.
Maar als jij het zegt zal ik alles een half uurtje uittrekken en dan terug insteken,detecteert dommel dan terug automatisch mijn lijn als ik deze een half uur uitzet?

Geplaatst: 12 feb 2008, 21:59
door paraordonance
De bug is reproduceerbaar .... ja ... om de 2 minuten een disconnect ...reproduceerbaar is echt het goeie woord ...het hangt mijn KL*** uit

deej schreef:
bmantra schreef:ze zouden beter nu een bericht op hun site zetten om te laten zien dat ze er mee bezig zijn + stand van zaken in plaats van achteraf de zaken te gaan bagatelliseren...


Komt eraan. De bug is reproduceerbaar ondertussen en Alcatel kampeert bij Dommel momenteel.

Geplaatst: 12 feb 2008, 22:19
door bmantra
paraordonance schreef:De bug is reproduceerbaar .... ja ... om de 2 minuten een disconnect ...reproduceerbaar is echt het goeie woord ...het hangt mijn KL*** uit


Amai nog nie!!!

Geplaatst: 12 feb 2008, 22:48
door Woofie555
bmantra schreef:
Woofie555 schreef:Ik heb ook sinds gisteren Cityconnect (in Herent)
Had ook heel de tijd disconnects, maar nu (21u45) is het al sinds 19u stabiel... hopelijk blijft dat zo en komt het bij iedereen snel in orde


Wat is uw snelheid?


Ik krijg allerlei verschillende waardes :

via speedtest.nl kom ik op
Download : 2719.1 KByte/sec
Upload : 83.7 KByte/sec

speedtest.net geeft volgende (lichtelijk onrealistische) cijfers :
Afbeelding

Als ik de testjes van userbase doe krijg ik :
Download : 3605 kbps
Upload : 761 kbps
Efficiency : 15%

en als ik download van newsserver via grabit gaat het stabiel rond de 450K/sec