Snelheidsverhoging 3Mbit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Joly
Member
Member

Lang geleden in 2002 : Het is een donkere dag die 15de december en ik kijk wanneer de snelheidsverhoging wordt toegepast :
Geplande datum 16-12-02

Woohoo dacht ik :(
17-12-02 kijk ik nog eens, staat er ineens 16-01-03 :cry:
Gisteren was het 14-01-03 en staat er : Geplande datum 16-01-03

Ik kijk vandaag en wat staat er : Geplande datum 20-01-03

Wat ga ik de 19de aantreffen :?
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

Zijn er al geupdated in Maasmechelen? :oops:
Joly
Member
Member

Ga naar http://www.adslbox.be/ib_site/index.htm en click daar op
- Check when you will be upgraded to 3.3Mbit/s (Skynet users only): here

Give die code in en vul uw telefoon nummer in.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Joly schreef:Ga naar http://www.adslbox.be/ib_site/index.htm en click daar op
- Check when you will be upgraded to 3.3Mbit/s (Skynet users only): here

Give die code in en vul uw telefoon nummer in.

Dat van die Skynet users klopt niet meer. Ook andere isp zoals Planet enzo kunnen via hun tel ook zien wanneer ze geupdate zijn.
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

hangt ervan af dacht ik... indien die provider hun produkt het via turboline deed was het geen probleem of zoiets.. er waren in ieder geval in het begin heel wat mensen van bij andere providers die hun gegevens niet konden opvragen...
NuKeM
Simplicity
Member
Member

en ik sta hier op halve snelheid :shock: zou da er iets met te maken kunnen hebben? 567kbps
Arte
Starter
Starter

Simplicity, jouw lijn gaat waarschijnlijk te zwak zijn om die 3.3 Mbps te dragen, even de Helpdesk bellen om ofwel je lijn te stabiliseren, ofwel technieker te sturen, maar dat soort zaken ligt meestal aan de fysische lijn...

En voor de personen die nog steeds klagen over de overschakeling van oude snelheid op nieuwe, kan ik enkel dit toevoegen. Het nieuwe signaal(3.3 Mbps) is enkel een surplus gegeven door Belgacom. En het doel was alles te regelen voor einde maart 2003. Als dan je lijn nog niet overgeschakeld is, ja dan kan je eens klagen. :roll:
"An artist cannot fail, it's already a success to be one!"
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NuKeM schreef:hangt ervan af dacht ik... indien die provider hun produkt het via turboline deed was het geen probleem of zoiets.. er waren in ieder geval in het begin heel wat mensen van bij andere providers die hun gegevens niet konden opvragen...

Als ik mij niet vergis hebben ze dit bij bgc ondertss al aangepast zodat alle adslers via een bgc lijn dat kunnen checken. Meen dat All your base daar iets over gezegd had.
Simplicity
Member
Member

Arte schreef:Simplicity, jouw lijn gaat waarschijnlijk te zwak zijn om die 3.3 Mbps te dragen, even de Helpdesk bellen om ofwel je lijn te stabiliseren, ofwel technieker te sturen, maar dat soort zaken ligt meestal aan de fysische lijn...

En voor de personen die nog steeds klagen over de overschakeling van oude snelheid op nieuwe, kan ik enkel dit toevoegen. Het nieuwe signaal(3.3 Mbps) is enkel een surplus gegeven door Belgacom. En het doel was alles te regelen voor einde maart 2003. Als dan je lijn nog niet overgeschakeld is, ja dan kan je eens klagen. :roll:

ok, maar ik ga eerst es mijn modem drivers updaten, want da zijn nog de standaard drivers van een paar jaar terug
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Simplicity schreef:
Arte schreef:Simplicity, jouw lijn gaat waarschijnlijk te zwak zijn om die 3.3 Mbps te dragen, even de Helpdesk bellen om ofwel je lijn te stabiliseren, ofwel technieker te sturen, maar dat soort zaken ligt meestal aan de fysische lijn...

ok, maar ik ga eerst es mijn modem drivers updaten, want da zijn nog de standaard drivers van een paar jaar terug

Hmm ik weet niet met wat modem dat je zit, maar het is aangeraden drivers zeker van Diva/eicon usb up to date te houden. Problemen kunnen ontstaan bij de speed increase naar 3.3Mbit/s.
Simplicity
Member
Member

kheb mijn modems nu ge-update, en nu zit ik terug op 1.1 mbps :?
is van eicon usb trouwens
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Simplicity,

heb dit fenomeen al een paar keer tegengekomen, is eentje om op te nemen in de FAQ, op de nieuwe site ;-)

Je moet eens gaan zien op de turboline site >> hou je drivers up to date
en op deze topic.

Op het Skynet forum zijn er al veel problemen gesignaleerd met deze modem.
Laatst gewijzigd door The Oddity 18 apr 2003, 10:35, in totaal 1 gewijzigd.
Simplicity
Member
Member

ik heb mijn drivers ge-update naar de laatste nieuwe en nu heb ik terug de goeie normale snelheid, de snelheidsaanpassing voor hier is pas rond 30 januari... :wink:
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

barco schreef:Zijn er al geupdated in Maasmechelen? :oops:

barco,

op deze site kunt ge controleren wanneer gij de snelheidsupgrade krijgt

http://www.turboline.be/support/html/ro ... hp?lang=nl

Belgacom skynet klanten only ...........
Registered Linux user #286313
Gast

Erik schreef:
barco schreef:Zijn er al geupdated in Maasmechelen? :oops:

barco,

op deze site kunt ge controleren wanneer gij de snelheidsupgrade krijgt

http://www.turboline.be/support/html/ro ... hp?lang=nl

Belgacom skynet klanten only ...........

Daar ben ik inderdaad van op de hoogte doch ik was nieuwsgierig of er al eventuele adsl-skynetters geupgradet waren daar de uiterste datum 15 januari j.l. was!?!?
Erik
Elite Poster
Elite Poster

ja ik ben van vorig jaar al geupgrade :roll: zone -> 011
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

het is niet enkel voor skynet klanten, de meeste klanten kunnen daar info vinden over hun updat datum
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Geplande datum voor (03) 384****: 23 januari 2003

Hiphoi :)

Dus 24 januari zou 'k moeten 3,3mbit surfen ??
Of vroeger ??

Lekker gemeten netjes na de examens :)

Groetjes
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

normaal gezien vroeger want het is de uiterste datum dat daar staat (maar bij mij is het de dag voordien 10 dagen verlaat :( 29/01 ipv 19/01 )

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

DiViNO schreef:Geplande datum voor (03) 384****: 23 januari 2003

Hiphoi :)

Dus 24 januari zou 'k moeten 3,3mbit surfen ??
Of vroeger ??

Lekker gemeten netjes na de examens :)

Groetjes

Dat is geen garantie die datum. Dat zijn informatieve gegevens geen garantie. Het kan zijn dat je upgrade op de dslam waarop je bent aangesloten wordt uitgesteld om verscheidene factoren. hoe dan ook ten laatste 31/03/03.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

het is idd geen garantie maar de data kloppen 90% (ik denk zelfs meer)

Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zoals bij ons (zone 09) eerst eind januari,
nu word al een hele tijd vermeld 31/03.
We zien het wel maar hoe rapper hoe liever....

Greetz
Weetgraag :wink:
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Vrijdag 24 Januari 13:00...

Nog steeds 1.1MBit :cry:

KL*TE !!!! :evil:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

DIVINO,

die data zijn louter informatief en zijn vatbaar voor wijziging. Wees gerust je zal geupgrade worden, maar maybe niet op de datum dat eerder werd gezegd. Tijdens die werken kan er altijd iets tussenkomen eh: panne die dringender is dan upgraden van een dslam... (kzeg maar iets)

Btw: nog een kleine tip: als je connected bent zal je geen hogere snelheid merken, je dient te reconnecten eh! Opm: upgrades worden steeds s'nachts uitgevoerd dacht ik, dus voor vandaag zal je het niet meer moeten verwachten.
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Kan het zijn dat de upgrade al is gebeurd maar dat mijn modem dit niet aankan om de één of andere reden ??

'k heb een PCNIC Modem (Intern model)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

DiViNO schreef:Kan het zijn dat de upgrade al is gebeurd maar dat mijn modem dit niet aankan om de één of andere reden ??

Deze modem kan 3.3Mbit/s zeker aan. Er is echter nog de mogelijkheid dat je tever van de centrale zit (en daardoor trager moet surfen) of dat je pc die 3.3Mbit/s niet aankan (maar dan moet je al een redelijk oud model hebben!).
De laatste drivers voor je modem downloaden kan meestal ook geen kwaad :) (maar is niet altijd nodig)
NuKeM
Gast

Kan iemand mij een uitleg geven voor het volgende:
adsl-modem hangt aan hub
pc1 (900mhz-640ram) 100mb netwerk kaart komt aan +/-850 kb/s
pc2 (1ghz-320ram) 100mb netwerkkaart komt aan +/-3000kb/s

beide pc hebben afzonderlijk ingelogd op de modem, dus ik zou veronderstellen dat de resultaten hetzelfde zijn.
abbon.= adsl pro met 4 vergunningen
DiViNO
Plus Member
Plus Member

NuKeM schreef:Deze modem kan 3.3Mbit/s zeker aan. Er is echter nog de mogelijkheid dat je tever van de centrale zit (en daardoor trager moet surfen) of dat je pc die 3.3Mbit/s niet aankan (maar dan moet je al een redelijk oud model hebben!).
De laatste drivers voor je modem downloaden kan meestal ook geen kwaad :) (maar is niet altijd nodig)

ik heb een P3 667Mhz, 512MB RAM
Te ver van centrale kan 'k niet zien met da programma :(
Kga van de drivers afblijven modem werkt onder XP dus da zal wel in orde zijn zeker... :roll:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

DiViNO schreef:Kan het zijn dat de upgrade al is gebeurd maar dat mijn modem dit niet aankan om de één of andere reden ??

Idd die modem moet dat zonder veel problemen aan kunnen, wel steeds de drivers up daten. Dat is alles. Maar als je synchsnelheid nog steeds 1120Kbit/s is, dan moet je niet wanhopen dat je te ver zit of dat je toestel het niet aan kan. Dan is gewoon de update nog niet voltooid.

Ik ben er eigenlijk zeker van dat er voor jouw regio een beetje vertraging zal in zitten... tja is niet aan te doen, kzou zeggen geduld oefenen. Het verassingseffect zal des te groter zijn als je op een namiddag merkt dat je op 3.3 zit ;-)

Guest schreef:Kan iemand mij een uitleg geven voor het volgende:
adsl-modem hangt aan hub
pc1 (900mhz-640ram) 100mb netwerk kaart komt aan +/-850 kb/s
pc2 (1ghz-320ram) 100mb netwerkkaart komt aan +/-3000kb/s

beide pc hebben afzonderlijk ingelogd op de modem, dus ik zou veronderstellen dat de resultaten hetzelfde zijn.
abbon.= adsl pro met 4 vergunningen

Hmm is eigenlijk wel een raar geval, de ene pc wel en de andere pc niet... mijn eerste gedacht was eigenlijk de hub, maar die zal het niet zijn, aangezien de eerste pc wel in orde is. Aan die hub kan er maar één ding zijn als het aan de hub ligt: dat er verschillende utp-connecties zijn qua speed (heb dat maar 1x tot nu toe gezien, de meest recente modellen hebben dit niet, 10 en 100 gaan gewoon via zelfde connector).

het enige wat dan nog overblijft na deductie zijn: bekabeling, netwerkkaart en drivers.

Zijn de drivers op beide pc's gelijk? als ze niet gelijk zijn: upgraden.
Anders zou moet je het hier niet direct zoeken, als je enternet gebruikt maak je best maybe wel en nieuwe account aan en delete je de vorige.

bekabeling? welke? afstanden? slechte kabel? is maar een idee, heb dat nog niet tegengekomen nen slechte utp, maar ge weet nooit eh ;-)
Het enige wat dan nog kan zijn is een slechte of verkeerdconfigureerde netwerkkaart. (deze kan maybe ook gedeeltelijk defect zijn..)

Denk dat je best in deze context kijkt.

Je logt toch in op beide pc's met dezelfde login? Afzonderlijk is goed voor bevorderen van bandbreedte, maar is het dezelfde login, daar zou al iets kunnen te weten kunnen zijn. Indien een een speciale is ofzo... @company ofzo.

Ik zou zeggen kijk je netwerkkaart eens na en geef desnoods wat meer specs ivm die netwerkkaart.

Guest, je moet ons niet specifieren welk abo je hebt want je mag reeds met meer pc's online vanaf een plus abo.
Deze post is alleszins niet gedaan vanaf een pro-abo want, die hebben een fixed ip. (iets à la xxx.fixed.adsl.skynet.be) deze post is gepost vanaf een go/plus abo. Je kan je natuurlijk gewoon vergist hebben tussen pro en plus want met een pro mag je tot 10 pc's gaan en met en plus maar tot vier, dus ik vermoed dat je gewoon een plus hebt en je vergist hebt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, Divino,

update kan wel de boodschap zijn geblazen want veel modems hebben toch een update nodig gehad om deftig te functioneren met 3.3.

Maar ik ben er zeker van dat je gewoon nog niet bent geupdate. Indien je geupdate zou zijn en het zou aan je drivers liggen zou je niet meer stabiel connecten aan 1.1 maar aan vb. 2.6, 2.2, 2.9, .... je zou onstabiliteit hebben.

De boodschap is dus gewoon wachten. Denk als je BGC belt dat ze je met veel plezier zullen zeggen dat jouw regio een beetje delayed is voor upgrade.
sky75405
Starter
Starter

heb daarstraks als anoniem gepost met het probleem van de verschillen in Pc's die via netwerk inloggen.
Ben gaan kijken naat de netwerkkaart dit is voor beide PC's een "realtek8139 PCI fast ethernetadpater".
Beide Pc's draaien xp-pro.
En om het nog wat mooier te maken er is nog een derde pc die Win98 2ed draait en die via de traagste van de 2 eerder vermelde pc's inlogt die haalt 2.5Mb.
Heb even de twee netwerkkaarten gewisseld maar die eerste pc blijft op die snelheid zitten, dacht toen dathet misschien was omdat die 98 pc over die een moet gan heb die volledig stilgelegd en de eerste pc gereboot en opnieuw getest met de kaart van de andere in resultaat blijft idem dito. Netwerkkabels ook geswitched zelfde resultaat.
en bijkomende info : de login is voor iedereen dezelfde : login@skynet

iemand nog andere suggesties????
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Hartelijk bedankt voor die ophelderende antwoord 'The Oditty'

Ik zal al eens beginnen met de drivers van de modem te upgraden, en dan zit er niets anders op dan te wachten
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

tja, geduld is een schone deugd (al heb ik het zelf niet zo veel)

Afbeelding
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Weet iemand de drivers staan voor de Speedtouch PC ??
Op de site van speedtouch zelf en alcatel vind 'k geen drivers terug...
Iemand die mij een link kan geven ?

Bedankt ;)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Skynet site/ info en helpdesk/ Linker kolom

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

sky75405 schreef:heb daarstraks als anoniem gepost met het probleem van de verschillen in Pc's die via netwerk inloggen.
Ben gaan kijken naat de netwerkkaart dit is voor beide PC's een "realtek8139 PCI fast ethernetadpater".
Beide Pc's draaien xp-pro.
En om het nog wat mooier te maken er is nog een derde pc die Win98 2ed draait en die via de traagste van de 2 eerder vermelde pc's inlogt die haalt 2.5Mb.
Heb even de twee netwerkkaarten gewisseld maar die eerste pc blijft op die snelheid zitten, dacht toen dathet misschien was omdat die 98 pc over die een moet gan heb die volledig stilgelegd en de eerste pc gereboot en opnieuw getest met de kaart van de andere in resultaat blijft idem dito. Netwerkkabels ook geswitched zelfde resultaat.
en bijkomende info : de login is voor iedereen dezelfde : login@skynet

iemand nog andere suggesties????

Eerlijk gezegd snap ik niet wat voor een configuartie ge hebt? Ge hebt 2pc's connected aan een hub? plus een speedtouch home connected aan de hub en dan heb je een win98 connected aan de traagste pc die connected is aan de hub ????? Dat is heel raar!!!
Ik denk dat ge best uw cfg eens klein beetje duidelijker uitlegd. Normaal kunt ge niet met 3pc's tegelijk inloggen op een SPTH, slechts met 2 (zie posts van All your Base), dus als je met 3pc's op het net wil zou ik het niet doen via apparte pppoe connecties doen (dus niet twee keer inloggen), maar wel 1x inloggen op een 'server' pc en die connectie sharen over je netwerk. Situatie is dan als volgt: 2netwerkkaarten in server, eentje voor hub, eentje voor spth en Win98 en andere pc aansluiten op hub. Dan sharen via een proxyserver of ics,...

Ik antwoord nu wel beke naast de kwestie want snap uw opstelling niet te goed, ge gaat dat eerst beke moeten verduidelijken ivm inloggen op oudste pc...???

Sensei,

ik heb dat ook niet zenne, kan dat goed zeggen van geduld te hebben maar heb er zelf ook heel weinig ;-)

Divino,

drivers vindt je hier op de TurboLine site
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Hartelijk dank voor de reacties :)
Drivers waren up to date.

Ik heb vandaag iemand van Belgacom gesproken en dit zei hij:

Dslam Bitrate 1120 Kbps 128 Kbps
Dslam Number of cells 17202681 41165644
Dslam Relative capacity 14 % 18 %
Dslam Noise margin 31 dB 31 dB
Dslam Power transmitted in line 19 dB 12 dB
Dslam Attenuation 23 dB 12 dB

Waar 'k ni veel kan uit opmaken...

03/384**** deze lijn is perfect, is gewoon nog niet geupgrade (staat nog op 1MB) moet dus nog hardwarematig gebeuren (dus ik (softwarematig) kan daar niks aan doen) gewoon wachten en komt goed.

Dit snap 'k wel :)
Nog wachten dus :roll:
Gast

Hallo,

ik zit al een tijdje te wachten op mijn verhoging naar 3,3 mb/s. Mijn aanpassing is gepland eind januari, maar mijn snelheid is al meer dan een maand tussen de 1,3 en 1,7 Mbit/s.

Wil dit zeggen dat ik te ver van de centrale zit en/of mijn telefoonlijn het niet aan kan ???
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hmmmmm

storingen op uw telefoonllijn??

bel eens naar belgacom 0800/22/700 optie adsl storingen en vraag of dieje pipo dat aan de telefoon komt uw lijn eens nameet dieje kan da :mrgreen: die 3.3 mbit krijg je heus wel ma je moet kunnen wachten
Gast

Lap...mijn lijn stond voor vandaag (014/65....) gepland, en nog niks....er staat dus echt op dat toolje :
utmost date of migration
maar ja paar daagjes wachten zal de wereld wel niet vergaan
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”