Belgacom dient klacht in tegen kabeldeal Telenet

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Caey
Pro Member
Pro Member

En kijk hier een artikel van maart 2007, of hoe je van ieder cijfer toch maar een fenomenaal succes kunt maken. Die Jan Margot kan er toch wat van hé. ('t is dan ook een politieker)
140.000 abonnees voor Belgacom TV

Belgacom TVBelgacom TV had eind 2006 bijna 140.000 abonnees. Dat maakte het telecombedrijf vrijdag bekend. Belgacom doet het zo merkbaar beter dan de 100.000 die het verwacht had.

Begin 2006 had Belgacom slechts 33.000 abonnees, op een jaar tijd wist het dat cijfer dus te verdrievoudigen. Belgacom hoopt om in 2007 eenzelfde groei te kennen en zo op het einde van het jaar op ongeveer 250.000 klanten uit te komen.

Ook de gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU) steeg merkwaardig. Begin 2006 lag dat cijfer nog op 11,9 euro per maand, eind 2006 was dat al 12,6 euro. Belgacom hoopt om ook dat cijfer in 2007 te doen toenemen door meer programma's en films op aanvraag aan te bieden.
Dus in plaats van de origineel beoogde 250.000 klanten halen ze maar net de helft, maarja u ziet een verdriedubbeling van het aantal klanten.

Let ook op het feit dat ze nogal ferm kunnen verdienen aan het aanbieden van digitale content, dus die limieten zijn wel handig om grote buitenlandse videoaanbieders (zoals iTunes) binnenkort te nekken door de datalimiet. Bij de goedkope abonnementen kan je niet eens een gewone film huren, en met die 10GB kan je toch wel 2 HD films huren bij een externe aanbieder. (en dan hebben we het nog niet over full-hd gehad)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

je moet eens leren lezen. die 140.000 is van eind 2006.
de 250.000 de doelstelling voor eind 2007 en die hebben ze gehaald.

en de limieten heeft niets met belgacom tv te maken.
Caey
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef:dat is een artikel van 2006 dat je aanhaalt, intussen zijn wij 2 jaar verder. dat je daar nu nog mee afkomt. ergens zielig om iets van 2 jaar terug boven te halen om toch maar je gelijk te krijgen, terwijl je goed weet dat je dit niet hebt.

het enige wat ik kan zeggen,in het begin inderdaad was het moeilijk maar intussen loopt alles op wieltjes hoor voor belgacom tv.
Allé maar ik zeg het toch: het is maar hoe laag je de verwachtingen instelt:

Van 13 november 2007, twee maand geleden:
Op 30 september j.l. telde het bedrijf een kwart miljoen digitale aansluitingen. Belgacom TV verkleint daarmee zijn achterstand op directe grote concurrent Telenet, dat eind september 340.000 klanten noteerde.
versus
30 maart 2006, een jaar en een half geleden:
In 2005 mikte Belgacom na het verwerven van de voetbalrechten op 250.000 klanten voor eind 2006.
Dus ze halen het aantal abonnees een jaar later en inderdaad alles loop op wieletjes. Tuurlijk loopt het op wieletjes, verwacht 250.001 klanten voor 2010 en je zal zien dat je meer haalt: op wieletjes!

Dus we zitten met dit oude nieuws die vertelt dat voor de helft van de prijs van een nationaal vdsl netwerk er wat voetbal vertoont is geweest maar niemand wou die zien (althans niet via belgacom tv).
Telenet zit ook niet stil, heeft ondertussen ook wat geld bijeen verzameld en wil dit investeren om zijn toekomstige klanten met een paar honderduizend klanten op te krikken. (je weet wel: "soms blijf je beter waar je bent")

Aan de andere kant van de ring zit Belgacom: belgacom zit een beetje in een dalletje qua consumentenproducten. Telenet heeft ook wel een voordeel van de staat gekregen zeker: 50 jaar alleenheerschappij op de kabel en ge kunt al wedden dat ze in 2040 iedereen een abonnement zullen aanrekenen van zo'n 6,5€ als die dan bij aan andere provider willen content kopen.
Bovendien liegen enkel de verwachtingen, niet de cijfers. De verwachtingen zeggen 250.000, de cijfers 100.000. Verder zit daar nog zo'n idioot overheidsregularisator wat te janken en te klagen dat iemand anders een beetje elektrosmog wil versturen naar belgacom klanten. En dat netwerk heeft wel twee keer zoveel gekost als de voetbalrechten!
Dus is het nieuws nu geworden: belgacom volgt geen verplichtingen op (stel u voor!) maar zit wel de hele tijd nauwlettend Telenet in de gaten te houden:
Telenet drukt op de knop! Eek! welke knop? Waar, welk kleur? Aah het is maar de upload: ok wij gaan die ook verhogen.
BIPT wil netwerk openstellen: ja maar wij niet: klaag ze aan dat zal ze vertragen.
Telenet wil meer klanten kopen: wat? Zoek welke juridische fout ze begaan hebben en klaag ze ook aan.
Op userbase zit een ééncellige die niet constant woordjes opzoekt op Wikipedia omdat hij weet dat bedrijven die constant zelf zitten aan te passen en daar zelfs werknemers voor inhuren: klaag ze aan! Dat gaan niet: allé neemt iemand in dienst die de hele dag overal op het internet wat reclame zit te posten voor belgacom. En zegt dat hij vooral vermeld dat we 99,7% dekking hebben.

U ziet, kwestie van de boel wat in het belachelijke te trekken. dat was de bedoeling toch hé?
Caey
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef:je moet eens leren lezen. die 140.000 is van eind 2006.
de 250.000 de doelstelling voor eind 2007 en die hebben ze gehaald.

en de limieten heeft niets met belgacom tv te maken.
'k zeg het u toch, cijfers liegen niet: enkel de doelstellingen

Ik ken zo nog een voorbeeldje: de PS3 van Sony. Nog zo'n flop, maar de doelstellingen zijn aangepast en zie: 4 features minder en 3 prijsverlagingen lager halen ze de doelstellingen. Hiep hiep hoera!

Maar goed ik ga eten, ik ben niet betaald om hier de hele dag mijn éne hersencel te ontlasten.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

caey, je bewijst met deze, sorry dat ik het zeg, dat je niet alleen dom bent maar achterlijk erbij.

voor belgacom tv
dat waren de verwachtingen in het begin. maar daar zijn vlug bijgestuurd.
bij elke lancering van een nieuw produkt zijn er verwachtingen die na een tijdje worden bijgesteld. ofdat nu omhoog of omlaag is, doet er niet toe.

en zoals je zelf aanhaalt, het doel voor 2007 werd in september al gehaald. toch schitterend niet? blijkbaar kan je er niet goed tegen.

opmerking tussen haakjes. persoonlijk ben ik geen voorstander van belgacom tv, maar dat wist je al, maar professioneel moet je de zaken juist voorstellen en dat doe je niet.

belgacom volgt de verplichtingen wel op maar mag deze toch aanvechten zoals elk normaal bedrijf dat doet als ze met iets niet akkoord gaan.

wat de upload betreft. nogal logisch dat iemand altijd belgacom voor. belgacom mag niets maar ook niets als eerste doen van het BIPT. Wist je dat belgacom dit al langer wou, maar moest wachten van het bipt.

ik hier de hele dag zitten, nee hoor, alleen tijdens mijn lunch zoals nu en pauzes. als ik jou berichten zo bekijk, dat zit jij hier een ganse dag

en ik heb wel degelijk werk. mag hier allemaal adsl behandelen voor klanten die terugkomen van scarlet en edpnet. ongeloofelijk hoeveel dat er zijn de laatste tijd :-D

en wat dat belachelijke betreft, inderdaad je maakt jezelf enorm belachelijk. doe zo verder. ik ga ook niet verder in op deze discussie wegens enerzijds geen tijd meer en anderzijds, je begrijpt er toch de ballen van.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:caey, je bewijst met deze, sorry dat ik het zeg, dat je niet alleen dom bent maar achterlijk erbij.
Sales-mentaliteit bij Belgacom. Fraai. :?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Het mag gerust zonder schelden he. Dat zou wel heel spijtig zijn voor de kwaliteit van user base.
Please help, looking for a way to get rich and fast
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

BungaMan schreef:Het mag gerust zonder schelden he. Dat zou wel heel spijtig zijn voor de kwaliteit van user base.
Inderdaad, het gebeurd 'iets' te veel de laatste tijd.

Dus hou ik me maar rustig op de achtergrond
de koe zegt boe
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

mag hier allemaal adsl behandelen voor klanten die terugkomen van scarlet en edpnet
Dat verwondert mij niet eens, als je het forum van deze twee isp's hier tegenwoiordig beetje volgt ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lion
Pro Member
Pro Member

bambipower schreef:
BungaMan schreef:Het mag gerust zonder schelden he. Dat zou wel heel spijtig zijn voor de kwaliteit van user base.
Inderdaad, het gebeurd 'iets' te veel de laatste tijd.

Dus hou ik me maar rustig op de achtergrond
Wel dan heb ik een goeie raad voor de leden hier
Hou u in eerste plaats bij het onderwerp en in tweede plaats stop eens met die altijd terugkerende gezever van anti Belgacom commentaar of anti Telenet
Geef opbouwende commentaar
Meerderheid heeft hogere studies gedaan wat ik uit sommige commentaren opmaak
Wel dan verwachten we ook deftige gesprekken en geen schuldpartijen of anti providergedoe of hebben jullie dat nooit geleerd tijdens de studies
Neem zeker geen voorbeeld hoe politiekers op alles reageren
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Daar sluit ik me bij aan en had er al gedacht dit topic te sluiten.
Weetgraag schreef:Waarvan akte en hopen dat er nu eindelijk ook eens serieus verder gediscuteerd word over dit topic.
Eens had ik zelfs een link of nieuwpost geplaatst onder Algemeen betreffende de door heel Europa heersende epidemie.

Heb het dan maar gewist, daar ik niet in aanvaring wou komen met deze toch zeer ernstge website. (in Leuven)
Wegens,... ja de soms niet te tolereren reply's op Userbase.. die soms wel zonder pardon gewoon zouden dienen verwijderd te worden zonder commentaar.

Zodat men zich niet moet schamen, maar ja zo eenvoudig zijn de regels over 'n post wissen nu niet...

Zal men wellicht begrijpen waarom ik die post over het Norovirus preventief gewist heb daar er gelukkig nog geen reply op was !
Dit is dus noodgedwongen even off topic.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 14 jan 2008, 13:58, in totaal 2 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wissen hoeft niet, uitsplitsen van topics zou al veel helpen! Zodat op zijn minst de nieuws-forums on-topic blijven!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je hebt ergens gelijk, maar terug extra werk om dit kluwen te ontwarren, zeker als het al gemoved is naar de portal.

Daar vieren ze zich graag bot, terwijl het heel eenvoudig is indien sommige users zich wat meer aan de regels zouden houden.
Caey
Pro Member
Pro Member

Ik probeerde enkel het nieuwsbericht wat te plaatsen met als bedoeling aan te tonen dat belgacom's eerste intentie misschien niet onmiddellijk een vertragingsmanouvre was maar dat dit wel héél gelegen komt.
Maar inderdaad er is hier en daar wel ver buiten de lijnen gekleurd, nuja ik vermoed dat dit voor een discussie die op het internet gevoerd wordt dit nu niet zo uitzonderlijk is. Op televisie hebben ze ook altijd een moderator, en met reden.

Wat betreft opmerkingen over mijn eenzame hersencel en nog een paar andere randopmerkingen daar stoor ik mij niet echt aan.

Maar daar staat dan tegenover dat mensen zoals hollebollegijs handig gebruik maken van de forumregels en al hun posts zien als een persoonlijk initiatief en dus geen vermelding hoeven van het feit dat dit doen tijdens hun werkuren. Dit wordt dan weer omgezet in 'pauzes' wat er op neerkomt dat er voornamelijk tijdens de week en kantooruren gepost wordt.
Ik stel mij dan ook de vraag hoe onafhankelijk dit forum dan eigenlijk nog wel is als ieder bedrijf in dergelijke mate investeert in pauzes voor zijn werknemers. Enkel het nieuws komt mij hier nog onafhankelijk over het consumer based toppic wordt dan natuurlijk snel overmeesterd door mensen die wel tijd en middelen hebben om het onderste uit de PR kan te schrapen.
Ik zie hier en daar toch net iets meer discipline van andere personen die daar wel voor uitkomen.

Mijn ene hersencel linkt dit aan bepaalde acties zoals bedrijven als time2play (u kent die wel de belspelletjes) en ik weet niet of dat zo positief is.

Maar goed voor mij is het toppic in ieder geval voor mij afgesloten. Het ontbreekt mij (gelukkig?) aan tijd en middelen...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

ik heb nu mijn koffiepauze dus ik heb weer tijd om te reageren. :-D

ik heb hier alleen gereageerd omdat caey verkeerde informatie vertelde over belgacom tv. dat wilde ik even rechtzetten. en als hij het dan nog niet wil begrijpen, daar kan ik ook niets aan doen. zolang de informatie correct is, is het voor mij goed en zal ik niet reageren of enkel wat info toevoegen.

en als hij mij aanvalt omdat ik toevallig voor belgacom werk (en daarbij hij tegen belgacom is), dan wordt het persoonlijkl en dan laat ik mij niet doen. en ik ben al bij al nog beleefd gebleven. er zijn hier op userbase in het verleden al ergere dingen verteld geweest.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Vermits we nu al 18 maart zijn kon men deze thread beter naar oud nieuws verplaatsen.
Vorige reply's in deze thread zijn van 14 januari 2008.

Laat het echter staan hier. (onder Algemeen)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”