hollebollegijs schreef:dat is een artikel van 2006 dat je aanhaalt, intussen zijn wij 2 jaar verder. dat je daar nu nog mee afkomt. ergens zielig om iets van 2 jaar terug boven te halen om toch maar je gelijk te krijgen, terwijl je goed weet dat je dit niet hebt.
het enige wat ik kan zeggen,in het begin inderdaad was het moeilijk maar intussen loopt alles op wieltjes hoor voor belgacom tv.
Allé maar ik zeg het toch: het is maar hoe laag je de verwachtingen instelt:
Van 13 november 2007, twee maand geleden:
Op 30 september j.l. telde het bedrijf een kwart miljoen digitale aansluitingen. Belgacom TV verkleint daarmee zijn achterstand op directe grote concurrent Telenet, dat eind september 340.000 klanten noteerde.
versus
30 maart 2006, een jaar en een half geleden:
In 2005 mikte Belgacom na het verwerven van de voetbalrechten op 250.000 klanten voor eind 2006.
Dus ze halen het aantal abonnees een jaar later en inderdaad alles loop op wieletjes. Tuurlijk loopt het op wieletjes, verwacht 250.001 klanten voor 2010 en je zal zien dat je meer haalt: op wieletjes!
Dus we zitten met dit oude nieuws die vertelt dat voor de helft van de prijs van een nationaal vdsl netwerk er wat voetbal vertoont is geweest maar niemand wou die zien (althans niet via belgacom tv).
Telenet zit ook niet stil, heeft ondertussen ook wat geld bijeen verzameld en wil dit investeren om zijn toekomstige klanten met een paar honderduizend klanten op te krikken. (je weet wel: "soms blijf je beter waar je bent")
Aan de andere kant van de ring zit Belgacom: belgacom zit een beetje in een dalletje qua consumentenproducten. Telenet heeft ook wel een voordeel van de staat gekregen zeker: 50 jaar alleenheerschappij op de kabel en ge kunt al wedden dat ze in 2040 iedereen een abonnement zullen aanrekenen van zo'n 6,5€ als die dan bij aan andere provider willen content kopen.
Bovendien liegen enkel de verwachtingen, niet de cijfers. De verwachtingen zeggen 250.000, de cijfers 100.000. Verder zit daar nog zo'n idioot overheidsregularisator wat te janken en te klagen dat iemand anders een beetje elektrosmog wil versturen naar belgacom klanten. En dat netwerk heeft wel twee keer zoveel gekost als de voetbalrechten!
Dus is het nieuws nu geworden: belgacom volgt geen verplichtingen op (stel u voor!) maar zit wel de hele tijd nauwlettend Telenet in de gaten te houden:
Telenet drukt op de knop! Eek! welke knop? Waar, welk kleur? Aah het is maar de upload: ok wij gaan die ook verhogen.
BIPT wil netwerk openstellen: ja maar wij niet: klaag ze aan dat zal ze vertragen.
Telenet wil meer klanten kopen: wat? Zoek welke juridische fout ze begaan hebben en klaag ze ook aan.
Op userbase zit een ééncellige die niet constant woordjes opzoekt op Wikipedia omdat hij weet dat bedrijven die constant zelf zitten aan te passen en daar zelfs werknemers voor inhuren: klaag ze aan! Dat gaan niet: allé neemt iemand in dienst die de hele dag overal op het internet wat reclame zit te posten voor belgacom. En zegt dat hij vooral vermeld dat we 99,7% dekking hebben.
U ziet, kwestie van de boel wat in het belachelijke te trekken. dat was de bedoeling toch hé?