Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20 nov 2003, 13:05
door Gast
latest mail i recieved from a2f was to tell me the problem should be solved in 1 week. patience guys...

can i ask you the maximum transfer speeds you got before those bandwith problems ?

thanks ;)

cos

Geplaatst: 20 nov 2003, 13:26
door Limburg
Untill Sept 9 the download speed was nice and stable between 2600-2800kb/s. It was not the 4Mb/s they sold (abt 3300 net) but it was fine.
After that date the speed suddenly went down to between 600 and 1700 kb/s depending on time of day. After that it became worse and worse.

Geplaatst: 20 nov 2003, 14:51
door The Oddity
cos, first of all leaved -> left, if dutch goes better.. please

Please read the topic A2F 1Mbps down!
All the things you jump onto... are explained in that topic. So please take a minute and read it. I believe you are capable of reading dutch.

Guest, maximumspeeds? If you have read all posts you would know that your upload will be permanent set at 512. So that is a max. speed. Downstream stays as it is!. Guarantees are not given..

Please let's keep it on-topic: here compensation
A2F 1Mbps down topic: news, problems etc!

Geplaatst: 21 nov 2003, 17:24
door zippy
Net mailtje met de compensation form gekregen.

Wat is eigenlijk het interessantse om te nemen?

Voor't moment gaat mijn voorkeur uit naar de 10MB webspace.
Is dat genoeg om een eigen website op te plaatsten?
En wat zal allemaal ondersteunt zijn? PHP, ASP, ...???


Met die .BE-domeinnaam zijde niks als ge geen webspace hebt, dus ni aan mij besteed of ben ik het mis?

En die 5 email-adressen, wat zijn daar de specifikaties van, wat is de POP frequenty, kan hem grote bestanden verzenden, ...

Geplaatst: 21 nov 2003, 19:10
door Gast
the technical from belgacom who came here to fix my line problem told me the speed from "non-belgacom providers" was crap because belgacom was limiting their line speed...is this real or just a stupid technical's words ?

and..is the rootage with international sites as good as with skynet ?
for example, a friend of my using wannadoo was getting crappy dl speeds when i got 10 times better with my skynet account on the same line.
when i connected with my sky account, the speed was about 300 kb/sec, with wannadoo , on the same line, and on the same url, the download was about 50 kb/Sec !

the final question is : will the speed slow down from some sources using adsl 2 fit ? or will the line be really faster ?

Geplaatst: 21 nov 2003, 19:55
door CueBoy
Anonymous schreef:the technical from belgacom who came here to fix my line problem told me the speed from "non-belgacom providers" was crap because belgacom was limiting their line speed...is this real or just a stupid technical's words ?


If these are really the words of a Belgacom employee, he isn't the smartest crayon in the box.... He should know better then saying things like this.
If Bgc is really doing things like capping line-speeds, I hope they have a good reason for doing this (f.i. "non-Belgacaom providers only pay for a certain line-speed" just guessing). If not : I can't imagine that another company can't do anything about such practice.


Concerning your other question : I can imagine that different providers use different routings.
Maybe do the same test again, and if the difference in speed is again so high, you could do a trace and see if this tells you more about the route to the site.
Same route would mean strange things happen :|

Geplaatst: 22 nov 2003, 09:51
door The Oddity
Wat betreft die mailboxen: no limits op de filesize dacht ik. best even verifieren bij A2F.

Webspace heb ik geen idee van. Vermoed hetzelfde als bij alle isp's: pure html, no php/mysql.

Guest,

Let's keep it on-topic. Those things are for the A2F topic!! Not the compensation topic!!!

Geplaatst: 26 nov 2003, 07:43
door Styx
Iemand al zijn mailboxen gekregen ?
Ik heb dat papier vorige week gefaxed, sindsdien niets meer gehoord of gezien.
Ik wil gewoon effe informeren ...

Geplaatst: 26 nov 2003, 08:19
door The Oddity
Styx,

Ik ben het niet zeker, maar ik vermoed dat deze regeling zal ingaan op het moment dat de problemen definitief achter de rug zijn... kwestie van nu geen zaken te doen, dat in 'the worst case' niet echt meer zouden lukken. Stel dat het nog 4maanden zo blijft.. ja dan zijn er toch wel nog grotere problemen.. en dan zal het niet op te lossen zijn met een domainname of een mailboxje :).

Ik weet het niet... maar ik denk vanaf dat de problemen gedaan zijn.. indien niet, zal dat zijn vanaf datum van verwerking van uw formulier....

Geplaatst: 05 dec 2003, 10:32
door gast
CueBoy schreef:
Anonymous schreef:the technical from belgacom who came here to fix my line problem told me the speed from "non-belgacom providers" was crap because belgacom was limiting their line speed...is this real or just a stupid technical's words ?


If these are really the words of a Belgacom employee, he isn't the smartest crayon in the box.... He should know better then saying things like this.
If Bgc is really doing things like capping line-speeds, I hope they have a good reason for doing this (f.i. "non-Belgacaom providers only pay for a certain line-speed" just guessing). If not : I can't imagine that another company can't do anything about such practice.




When I got my first ADSL connection with EDPNet, I was capped at 33KB/s .. that was when ADSL was still 1 Mbit. I tested for about half an hour with the techie from EDPNET and we decided the line was limited in some way.

They took it up with Belgacom, and indeed: my line was capped.

So to answer the question: yes, i believe Belgacom is -at the least- able to cap lines. Whether they do (or still do) or not, that's another question, but they did in my case.

Geplaatst: 05 dec 2003, 16:44
door The Oddity
Guest,

With capping we understand: take specific action to reduce your speed. To disallow you from downloading at full speed and only allowing you to download a X %.

Yes they can.. do this.. but they don't do this to other providers (olo's). If something like this happen's it's a great chance that it's a misconfiguration or mistake they made.

Bu, they do not cap the speed of other olo's at all time...

Did they specify 'capped'? Could be simple a problem with the VP's.. the LEX, or whatever... most likely the VP's. Btw capping on LEX level would mean that your synch speed would be misconfigured in the DSLAM. What is unlikely, cause they work with profiles. I think most likely is a problems with the VP's.. wich caused very slow speed.. but I don't see this as capping speed.

Geplaatst: 05 dec 2003, 18:13
door metal
vraagje, ik heb dat van die copensatie formulier aangevraagd en terug door gemaild he maar hoelang duurt het voor dat je ontvangen hebt wanneer dit ingaat of wanneer je bv in mijn geval de webspace hebt? want dat is al 3 weken geleden aangevraagd en toen heb ook mee aangevraagd voor mijn snelheid te verhogen die ik toen op 1bps heb laten vast zetten omdat mijn lijn het toen niet aankon maar ik merk er nog altijds niets van :-(

Crappy Webvisie

Geplaatst: 05 dec 2003, 21:58
door The_Borg
Ik heb nog een Net4all abonnement uit de tijd van de Blast abonnementen (verkocht onder webvisie). Ik heb nog niets dan problemen met facturatie en connectie gehad. Mijn snelheid is ook verre van deftig.

Ik betaal momenteel ongeveer evenveel als voor een gewoon ADSL2Fit abonnement, maar ik moet mij wel aan een 10 GB limiet houden. Iedere aandachtige geest zou dus besluiten dat ik moet overschakelen naar ADSL2Fit. Toen ik Webvisie contacteerde zei men dat men mijn abonnement en consoorten naar ADSL2Fit zou converteren.

Spijtig genoeg heb ik hier nog niets van gemerkt, heb ik nog altijd een restrictie en blijven de problemen met de facturatie aanslepen (3*zelfde al betaald factuur), domiciliëring die maar blijft mislopen. Moest mij pa niet over de provider beslissen zou ik al laaaang veranderd zijn.

Hun helpdesk is vrij s**** en hun service naar klanten toe stinkt. Mijn vraag: "Weet iemand wanneer de abonnementen eindelijk omgezet worden?". Bij webvisie krijgen mijn mails toch geen gehoor en bij telefoontjes blijkt hun antwoordapparaat weer overuren te doen.

Geplaatst: 05 dec 2003, 22:30
door Sensei Zeon
als de domiociliëring misloopt, dan ligt dat aan de bank, die behandelt namelijk de domicilëringen

wanneer heb je contact opgenomen? en hoe?

Geplaatst: 05 dec 2003, 22:34
door A2F
Toch ff reageren...

Normaliter zijn alle bestaande (GO4ALL/PLUS4ALL) omgeschakeld tegen 01/01/2004 en zullen vanaf die datum dezelfde voorwaarden gelden als voor de ADSL2FIT-abonnementen.

A2F

Geplaatst: 05 dec 2003, 22:36
door CueBoy
SeNsEi Ze0n schreef:als de domiociliëring misloopt, dan ligt dat aan de bank, die behandelt namelijk de domicilëringen


Niet totaal waar (dacht ik) : een bedrijf moet nog altijd een document (een soort van vraag tot betaling) aanbieden aan de bank.
Dus als je 3x dezelfde factuur betaald dmv. domiciliëring dan is de fout waarschijnlijk te zoeken bij de uitschrijver van de factuur en niet zozeer bij de bank.

Geplaatst: 05 dec 2003, 22:43
door Sensei Zeon
ik verwar blijkbaar een domiciliering met een bestendige opdracht sorry voor het misverstand