Geplaatst: 29 nov 2007, 13:37
Voor occasionele gebruikers is Internet Everywhere van Mobistar veel interessanter.
Belgacom
Belgacom
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=16693
inbellen via alarm of voor bankkaartsystemen blijft uiteraard mogelijk.Steven7 schreef:Wat met de mensen die een alarm hebben dat om de x-aantal tijd inbelt? Wat met winkeliers die met hun bankkaartsysteem toch ook inbellen hebben?
Als dit kan blijven bestaan, waarom moeten de inbelverbindingen dan afgeschaft worden? Het lijkt me toch geen zware kost om de internetinbelverbindingen te blijven aanbieden als een ander soort inbelverbinding ook behouden blijft?
En wat als ik ad-hoc ergens in verwegistan met m'n laptop met modem wil kunnen inbellen?hollebollegijs schreef:het is enkel de inbelverbindingen voor internet die worden stopgezet wat vrij normaal is, omdat enerzijds 99,7% op adsl kan en anderzijds er voldoende adsl formules worden aangeboden, dus voor ieder is er wat wils.
dit laatste blijft mogelijk. de isdn-backup bij een prof. adsl abonnement blijft mogelijk.meon schreef:En wat als ik ad-hoc ergens in verwegistan met m'n laptop met modem wil kunnen inbellen?hollebollegijs schreef:het is enkel de inbelverbindingen voor internet die worden stopgezet wat vrij normaal is, omdat enerzijds 99,7% op adsl kan en anderzijds er voldoende adsl formules worden aangeboden, dus voor ieder is er wat wils.
Of is op élke telefoonlijn tegenwoordig standaard ADSL aanwezig en kunnen we 'inbellen' zonder modem en met ons bestaande wachtwoord?
Sorry hoor, maar zeggen dat ADSL een alternatief is voor een inbellijn vind ik veel te snel door de bocht.
Wat als bvb iemand (of een bedrijf) voor de makkelijke manier heeft gekozen en ISDN als fail-over heeft voor z'n normale internet-lijn?
als je zo een isdn-backup neemt, betaal je een vast bedrag per maand.meon schreef:Mja, ik heb het over de kmo die zelf wat in mekaar geflanst heeft en geen budget heeft om "dure" abonnementen met SLA's te nemen, en de extra kosten van de isdn-telefoontikken te betalen, voor die keer dat dat voorvalt.
waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.frankv schreef:Ongeloofelijk grof dat ze zo iets durven lanceren. Een vriend van mij woont in Nederland, en die betaalt ook 20 Euro/maand. Alleen heeft hij 1Mbit up, 20 Mbit down, en geen limiet.
Maar ja, in België kost de internetinfrastructuur zo miraculeus duur, dat 400 meg tegen een belachelijke snelheid voor 20 Euro echt nodig is om de belasting daarvan op van het netwerk te kunnen bekostigen
als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.
Een klein beetje een scheve redenering.hollebollegijs schreef:deze snelheid ligt allezins hoger dan de dialupverbindingen. dus voor deze klanten is dat een felle verbetering. deze zullen content zijn.
en 400 MB is voor deze klanten ook meer als voldoende want voorheen zullen ze ook niet veel gedownload hebben.
Is toch wel zeer makkelijk om te zeggen hehollebollegijs schreef:als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.
waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.cloink schreef:Na economisch & politiek vluchteling, nu nieuw: snert-ISP vluchteling!
uw vergelijking met ne wagen slaat op niks hoor. slechte vergelijking.cloink schreef:Een klein beetje een scheve redenering.hollebollegijs schreef:deze snelheid ligt allezins hoger dan de dialupverbindingen. dus voor deze klanten is dat een felle verbetering. deze zullen content zijn.
en 400 MB is voor deze klanten ook meer als voldoende want voorheen zullen ze ook niet veel gedownload hebben.
Dat is zeggen dat iemand met een Aston Martin traag zal rijden omdat hij met zijne velo ook al niet snel ging... Vroeger _konden_ ze nl. gewoon niet veel downloaden (inderdaad, vanwege de snel..., euh, traagheid). Met zo'n ADSL-verbinding zal die 400Mb er sneller door zijn dan ze denken en dan is't natuurlijk ka$$a ka$$a voor ome Belgacom.
werken bij telenet. no way josé.Lord Utopia schreef:Is toch wel zeer makkelijk om te zeggen hehollebollegijs schreef:als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.
Kunde er niet tegen dat we zitten te kakken op u, gaat dan gaan werken bij Telenet
Maar ik ben ook content bij mijn huidige ISP. Ik vind het alleen intriest dat giganten alla Belgacom nog zo de klant durven uitmelken. En daarover uit ik mijn ongenoegen.hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.
wees eens content voor ne keer.
hollebollegijs schreef: als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.
hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.
Zeg, uw liedje van 'klagen en zagen' begint serieus afgezaagd te worden!hollebollegijs schreef:maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen
je moet het vergelijken met een dialup verbinding in eerste instantie en dit abonnment is ook bestemd voor huidige dialup klanten. zo moet je het bekijken ten eerste.cloink schreef:Maar ik ben ook content bij mijn huidige ISP. Ik vind het alleen intriest dat giganten alla Belgacom nog zo de klant durven uitmelken. En daarover uit ik mijn ongenoegen.hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.
wees eens content voor ne keer.
Zelfs u, als Belgacom-man, zal toch kunnen beamen dat 20€ voor een schamele 400Mb lichtjes overdreven is als je dit vergelijkt met de rest van de markt (en NEEN, gelieve niet enkel met Telenet te vergelijken).
u werd niets gevraagd.tomg1804 schreef:hollebollegijs schreef: als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.Zeg, uw liedje van 'klagen en zagen' begint serieus afgezaagd te worden!hollebollegijs schreef:maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen
Helemaal niet, een hele goede zelfs !hollebollegijs schreef:uw vergelijking met ne wagen slaat op niks hoor. slechte vergelijking.
denk je dat. mensen die nog met een dialup verbinding surfen hebben waarschijnlijk (en zo vele ook denken) een oudere computer, want als ze een recente computer hadden, zouden ze al langer een breedbandverbinding hebben.cloink schreef:Helemaal niet, een hele goede zelfs !hollebollegijs schreef:uw vergelijking met ne wagen slaat op niks hoor. slechte vergelijking.
De mensen met een inbelverbinding gebruikten het internet niet intensief, net mede doordat het gewoonweg niet ging over zo'n traag lijntje. Nu de breedband-mogelijkheden er wél zijn via de ADSL-verbinding, wordt het ook voor hen surfen met de (hand)rem erop. U gaat er zomaar van uit dat ze ook via een verbinding die vele malen sneller is (en dus ook vele malen sneller de beschikbare limiet opsoupeert) even traag/weinig zullen surfen. Ik durf het tegendeel te beweren (en ik denk met mij velen).
je haalt me de woorden uit de mond, over u en de andere ub collega's.cloink schreef:Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil.
Awel, ik wil ook niet bij die dikke nekken van het noorden gaan wonen, ik hou van mijn land. Nog liever opboksen tegen het regerende duopolie in Vlaanderen, dan weg vluchten naar dat bekakte land.hollebollegijs schreef: werken bij telenet. no way josé.
daarvoor is het hier veel te goed. en bij telenet zal ik nooit verdienen wat ik nu verdien.
en het kan me niet schelen dat ge op mijn kap zit, dan kan me niks schelen, maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen, en ge moet ook het standpunt van belgacom bekijken.
Dat is geen feit dat is jouw mening.hollebollegijs schreef:waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.frankv schreef:
hollebollegijs schreef:werken bij telenet. no way josé.Lord Utopia schreef:Is toch wel zeer makkelijk om te zeggen hehollebollegijs schreef:als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.
Kunde er niet tegen dat we zitten te kakken op u, gaat dan gaan werken bij Telenet
daarvoor is het hier veel te goed. en bij telenet zal ik nooit verdienen wat ik nu verdien.
en het kan me niet schelen dat ge op mijn kap zit, dan kan me niks schelen, maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen, en ge moet ook het standpunt van belgacom bekijken.
hollebollegijs je moet het vergelijken met affzetterij want daar is je baas enorm goed in.hollebollegijs schreef: je moet het vergelijken met een dialup verbinding in eerste instantie en dit abonnment is ook bestemd voor huidige dialup klanten. zo moet je het bekijken ten eerste.
kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.dbr schreef:Dat is geen feit dat is jouw mening.hollebollegijs schreef:waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.frankv schreef:
Naar mijn mening is het aanbod in het buitenland beter.
Jij lijkt mij ook niet de juiste persoon om die vaststelling te doen gezien je voor Belgacom werkt.
Die service is toch nog altijd ver te zoeken hoor. Mijn laatste contact met Belgacom was voor een activatie van een I-line die bij Belgacom meer dan 3 weken duurt en de aanvraag van een extra nummer op een ISDN-lijn. Het nummer krijg je meteen, maar de activatie van het nummer moet dan terug meer dan 2 weken duren. Het wordt trouwens niet gemeld dat het nummer nog niet geprogrammeerd is bij Belgacom waardoor je zelf nog eens mag bellen naar de klantendienst die aanvankelijk beweert dan alles ok is. En als je dan nog een vraag hebt ivm bepaalde produkten wordt je minstens 5 keer doorverbonden. Mijn professionele ervaring: je bent bij Belgacom zeker niet beter af dan bij andere operatoren.hollebollegijs schreef:kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.
en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie. de klantendiensten hebben zopas een nationale award gekregen. dat zegt toch alveel. de medewerkers van belgacom zijn ook zeer gegeerd bij de concurrentie.
belgacom levert zelfs één van de betere services in europa. en nee, dit is niet mijn standpunt. dit heeft al meermaals in de internationale pers gestaan. en dit is nu ook eenmaal een feit en daar zal al dat geklaag en gezaag hier niets aan veranderen.
Omdat de meeste hier ook kritische klanten zijn, natuurlijk is niet iedere reactie even redelijk opgesteld.hollebollegijs schreef:kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.dbr schreef:hollebollegijs schreef:frankv schreef:
Dat is een mening, dat de markt minder makelijk te betreden is als bijvoorbeeld Nederland dat is een feit. En dan vind ik een vergelijking wel relevant zeker gezien Nederland goed te vergelijken is met Belgie. Ik ben het met u eens dat een vergelijking met Amerika, Iran, of een ander land met een totaal ander landschap en oppervlakte een beetje onzinnig is.hollebollegijs schreef: en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils.
Dat is het onderdeel van Belgacom waar klanten voor kiezen ofniet, het punt ik wil dsl van providerX gaat onnodig lastig en dat is jammer. moest dat makelijker gaan dan zou de negatieve houding tov Belgacom verminderen omdat de keuze dan zal uitbreiden. ik denk dat te weten omdat dat precies is wat er in Nederland gebeurd is.hollebollegijs schreef: en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie.
Bullshit...hollebollegijs schreef:we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld.dbr schreef:Dat is geen feit dat is jouw mening.hollebollegijs schreef:waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.frankv schreef:
Naar mijn mening is het aanbod in het buitenland beter.
Jij lijkt mij ook niet de juiste persoon om die vaststelling te doen gezien je voor Belgacom werkt.
En service, andere providers bieden ook service aan, niet dat zij de putten graven bij werken en aansluitingen van de telefoonlijnen zorgen, maar ik denk dat als je pakweg €10 minder rekent per klant, dat je die kosten nog dekt...Vandale schreef:ge·va·ri·eerd (bn.)
1 veel verscheidenheid biedend => afwisselend, veelvoudig, veelvuldig
lithion schreef:Die service is toch nog altijd ver te zoeken hoor. Mijn laatste contact met Belgacom was voor een activatie van een I-line die bij Belgacom meer dan 3 weken duurt en de aanvraag van een extra nummer op een ISDN-lijn. Het nummer krijg je meteen, maar de activatie van het nummer moet dan terug meer dan 2 weken duren. Het wordt trouwens niet gemeld dat het nummer nog niet geprogrammeerd is bij Belgacom waardoor je zelf nog eens mag bellen naar de klantendienst die aanvankelijk beweert dan alles ok is. En als je dan nog een vraag hebt ivm bepaalde produkten wordt je minstens 5 keer doorverbonden. Mijn professionele ervaring: je bent bij Belgacom zeker niet beter af dan bij andere operatoren.hollebollegijs schreef:kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.
en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie. de klantendiensten hebben zopas een nationale award gekregen. dat zegt toch alveel. de medewerkers van belgacom zijn ook zeer gegeerd bij de concurrentie.
belgacom levert zelfs één van de betere services in europa. en nee, dit is niet mijn standpunt. dit heeft al meermaals in de internationale pers gestaan. en dit is nu ook eenmaal een feit en daar zal al dat geklaag en gezaag hier niets aan veranderen.
even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
Belgacom is nog altijd een log bedrijf.
Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
is een normale periode hoor. als je dat op voorhand weet is dat toch geen probleem.lithion schreef:Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.