Pagina 2 van 4
Geplaatst: 21 nov 2007, 20:33
door mousty
Hallo,
Heb vandaag mijn upgrade van 4 naar 12 Mbps aangevraagd (ben al 1 jaar in Bruo). Wachttijd : 2 à 3 weken.
Geplaatst: 21 nov 2007, 20:38
door Rudolf
TanknaT schreef:Rudolf schreef:Dan moet jij waarschijnlijk nog overgeschakeld worden.
Hier in de straat gebeurde dat ook niet allemaal tegelijk.
Ik was enkele weken vroeger overgeschakeld dan mijn buren.
Moet ik daar dan zelf niet om vragen? Wordt je dan automatisch door Tele2 op 12Mbps gezet.
Nee, je moet vragen om over te gaan op 12Mbps, maar dat kan pas als je op het Bruo netwerk zit en de overschakeling van netwerk gebeurt automatisch door Tele2, maar je weet niet wanneer.
Geplaatst: 21 nov 2007, 20:48
door Zambo
Kan ik ook mijn huidig telefoonnummer overbrengen van Telenet als ik overschakel op Tele2 All-in 12Mbits, heb al eens de bestellingsprocedure doorlopen op de website van Tele2 maar vond daar voorlopig niets van terug. Best eens rechtstreeks bellen?
Op dit moment heb ik geen actieve (Belgacom) telefoonlijn, kan ik op die manier dan de all-in aanvragen? Of moet ik eerst nog naar Belgacom? Of regelt Tele2 dat voor mij?
Geplaatst: 21 nov 2007, 20:55
door kaween
mousty schreef:Hallo,
Heb vandaag mijn upgrade van 4 naar 12 Mbps aangevraagd (ben al 1 jaar in Bruo). Wachttijd : 2 à 3 weken.
hey Mousty, Long Time No see.
En yep, hij "muist" er weer vandoor met de winst. GRRRRRR.
Geplaatst: 21 nov 2007, 20:59
door kaween
Zambo schreef:Kan ik ook mijn huidig telefoonnummer overbrengen van Telenet als ik overschakel op Tele2 All-in 12Mbits, heb al eens de bestellingsprocedure doorlopen op de website van Tele2 maar vond daar voorlopig niets van terug. Best eens rechtstreeks bellen?
Op dit moment heb ik geen actieve (Belgacom) telefoonlijn, kan ik op die manier dan de all-in aanvragen? Of moet ik eerst nog naar Belgacom? Of regelt Tele2 dat voor mij?
Best T2 daarvoor eens bellen, maar feitelijk ... je hebt een actief koperpaar nodig in huis, en dat kan in België enkel via BGC. Tot nu toe moest de klant hiervoor zorgen, dus zelf contact opnemen met BGC enzovoort; T2 deed dit niet voor je en ik weet ook niet van een verandering in die werkwijze. Maar zoals gezegd, best gewoon T2 eens bellen.
Geplaatst: 21 nov 2007, 21:33
door dbr
kaween schreef:Zambo schreef:Kan ik ook mijn huidig telefoonnummer overbrengen van Telenet als ik overschakel op Tele2 All-in 12Mbits, heb al eens de bestellingsprocedure doorlopen op de website van Tele2 maar vond daar voorlopig niets van terug. Best eens rechtstreeks bellen?
Op dit moment heb ik geen actieve (Belgacom) telefoonlijn, kan ik op die manier dan de all-in aanvragen? Of moet ik eerst nog naar Belgacom? Of regelt Tele2 dat voor mij?
Best T2 daarvoor eens bellen, maar feitelijk ... je hebt een actief koperpaar nodig in huis, en dat kan in België enkel via BGC. Tot nu toe moest de klant hiervoor zorgen, dus zelf contact opnemen met BGC enzovoort; T2 deed dit niet voor je en ik weet ook niet van een verandering in die werkwijze. Maar zoals gezegd, best gewoon T2 eens bellen.
uit commercieel oogpunt lijkt het mij dat ze beter het aanvragen van koper kunnen doen zodat de eindklant geen Belgacom hoeft te bellen.
Ik heb vanmiddag geinformeerd duidelijk gezegd dat ik een nieuwe lijn wilde er is niets over belgacom gezegd. Ik zie ook nergens de meerprijs vermeld voor rauw koper.
dat is een beetje onduidelijk
Geplaatst: 21 nov 2007, 21:34
door lacer
Heb hier op 't forum moeten ontdekken dat ons downloadlimiet werd opgetrokken.
Kon T2 eigenlijk hun klanten nu geen mailtje sturen met het goede nieuws ?
Misschien gaan ze dit nog doen
Geplaatst: 21 nov 2007, 22:01
door kaween
@dbr :
nou, wat dat BGC koper aangaat, toch wel. Het staat perfect duidelijk vermeld op hun website wat je nodig hebt voor aansluiting.
http://www.tele2.be/nl/allin/wathebiknodig/index.html, waaruit nog steeds blijkt dat de gebruiker wordt geacht om voor de BGC-kant te zorgen indien niet aanwezig. Enige "probleem area" is de situatie waarbij een reeds aanwezige koperlijn ooit werd opgezegd ten voordele van een Telenet aansluiting bijvoorbeeld. Een nogal grijze zone waar ik allerlei tegenstrijdige situaties over de jaren heb zien voorbijkomen op dit forum, gaande van "ik heb toch nog alles zelf moeten regelen" tot "er stond plots iemand van BGC aan de deur voor de aansluiting".
En duidelijkheid is, ondanks sterk verbetert, nog steeds geen sterk punt van T2.
En @Lacer, ik verwacht wel dat T2 een briefje zal rondsturen hierover. Kunnen ze best ook +geen+ briefjes in het Limburgse laten circuleren over niet aansluitbare 12Mb abo's natuurlijk ...
Geplaatst: 21 nov 2007, 22:15
door dbr
kaween schreef:@dbr :
nou, wat dat BGC koper aangaat, toch wel. Het staat perfect duidelijk vermeld op hun website wat je nodig hebt voor aansluiting.
http://www.tele2.be/nl/allin/wathebiknodig/index.html, waaruit nog steeds blijkt dat de gebruiker wordt geacht om voor de BGC-kant te zorgen indien niet aanwezig.
En duidelijkheid is, ondanks sterk verbetert, nog steeds geen sterk punt van T2.
En @Lacer, ik verwacht wel dat T2 een briefje zal rondsturen hierover. Kunnen ze best ook +geen+ briefjes in het Limburgse laten circuleren over niet aansluitbare 12Mb abo's natuurlijk ...
Oeps, ik totaal niet goed gekeken.
Raar eigenlijk, in veel andere landen gebeurt de activatie alternatieve telefoonaanbieder wel in opdracht van die aanbieder.
Geplaatst: 21 nov 2007, 22:19
door kaween
... mjah, en SOMS blijkt dat hier ook te gebeuren (zie mijn aangepast antwoord), maar best kan je echt de boel HEEL goed navragen bij T2 en je NIET laten afschepen, en ZEKER niet dit soort dingen onbedekt laten in de aard van "ze moeten het maar in orde brengen", want dat kan dramatisch aflopen soms. (hopen frustraties en kwade reakties eendachtig gedurende de eerste paar maanden na de intro van het All-in systeem) De mensen bij T2 zijn soms ook under-informed, jammer genoeg, en in dat soort gevallen dring je best aan voor verificatie : nooit een boze reaktie hierover gehad bij T2, eerder het tegenovergestelde. Dat dit niet 100% professioneel is van T2 is best mogelijk, maar het is gewoon zo. Aan goede wil ontbreekt het hun echter normaal niet, en de bereikbaarheid van hun info/support diensten is tegenwoordig ook zonder meer voorbeeldig te noemen.
... en in veel ons omringende landen is de samenwerking tussen de nationale netoperator en de concurrentie net iets beter geregeld als hier in België ...
Geplaatst: 22 nov 2007, 10:27
door T2m
Even een bijkomende nota over de ST 716 modems: werken enkel met de correcte firmware versie - standaard staat die niet geconfigureerd voor het BRUO netwerk. Doe dus best even een check, samen met de technische helpdesk.
Geplaatst: 22 nov 2007, 11:23
door T2m
Om de overschakelaars te helpen (sorry voor het engels)
- If I switch from Telenet, do I have to call Belgacom for a copper activation or will T2 do this for me?
After ordering (during which you mention you have an inactive copper line), Tele2 will contact you to arrange a visit by Belgacom. So, no customer action towards BCOM needed except that we must be able to contact you.
- if I have no existing copper line AT ALL, what do I do first?
Order copper line with Belgacom (but don't have a product activated on it).
- Do existing users get an automatic volume upgrade to 15GB?
Yes, and they will be mailed about this soon.
Geplaatst: 22 nov 2007, 11:47
door lacer
Da's duidelijk hé
Geplaatst: 22 nov 2007, 12:14
door kaween
lacer schreef:Da's duidelijk hé
Da's T2m ten voeten uit. Duidelijk.
Mjah, met een nuance. raw copper bestellen bij BGC kost ruwweg 2x maal zoveel als een discovery of zo per maand (ja ik weet, klinkt ongeloofwaardig). En indien je een Discovery besteld, hang je daar het eerste jaar aan vast (meestal) tenzij je een verbrekingsvergoeding betaalt. Let daarop als je je totale kostenplaatje aan het berekenen bent.
Ach ja, niets is ooit simpel.
Geplaatst: 22 nov 2007, 15:02
door T2m
Een Belgacom volledig nieuw laten leggen kost 135 € voor installatie (laswerken, leggen van de lijn, Belgacom connectiedoos,...).
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... w_incl.pdf
Als je intekent voor een volledig jaar op "een" Belgacom product (ik heb net gebeld op de Belgacom hotline), bieden ze deze activatie gratis.
Geplaatst: 22 nov 2007, 15:26
door kaween
mail send
Geplaatst: 22 nov 2007, 15:38
door deej
To send, send, sent.
Geplaatst: 22 nov 2007, 18:32
door Zambo
T2m schreef:Om de overschakelaars te helpen (sorry voor het engels)
- If I switch from Telenet, do I have to call Belgacom for a copper activation or will T2 do this for me?
After ordering (during which you mention you have an inactive copper line), Tele2 will contact you to arrange a visit by Belgacom. So, no customer action towards BCOM needed except that we must be able to contact you.
Dat is duidelijk (jammer voor Engels) en schept duidelijkhied, nu nog mijn telefoon nummer kunnen migreren naar Tele2 en er staat hier een toekomstige klant ...
Geplaatst: 22 nov 2007, 23:25
door skindred
Een vloedgolf in een glas water helaas
Had graag eindelijk eens wat sneller over het internet kunnen scheuren!
Nu is het hopen dat ADSL2 hier rap komt, en dat Tele2 zich daar op stort (zou voor ergens volgend jaar moeten zijn).
Toch, lijkt me dit een lekker abbo voor de folks op BRUO, die zullen kunnen smullen atm!
Geplaatst: 23 nov 2007, 00:24
door pluppie
Waar kan je eigenlijk zien wanneer de rolout is naar ADSL2+?
Ik krijg nergens geen optie te zien van 12Mbit, het zal dus zeker niks zijn momenteel. Maar ik had toch graag een richtdatum.
Geplaatst: 23 nov 2007, 00:26
door Lord Utopia
Dat zul je moeten vragen aan Tele2 zelf, ofwel vul je telkens bestaande adresgegevens in, leuke job zeker ?
Ik denk dat Tele2 een beetje dom is, terwijl VDSL2 eraan komt, gaan ze nu nog ADSL2+ aanbieden, aan 12 Mb.
Geplaatst: 23 nov 2007, 01:02
door Zambo
Lord Utopia schreef:Dat zul je moeten vragen aan Tele2 zelf, ofwel vul je telkens bestaande adresgegevens in, leuke job zeker ?
Ik denk dat Tele2 een beetje dom is, terwijl VDSL2 eraan komt, gaan ze nu nog ADSL2+ aanbieden, aan 12 Mb.
Enig idee in welke prijsklasse VDSL2+ gaat vallen?
Geplaatst: 23 nov 2007, 01:04
door Lord Utopia
Bij de alternatieve zal dat wel redelijk meevallen.
Geplaatst: 23 nov 2007, 01:43
door Goendi
Ik krijg nergens geen optie te zien van 12Mbit, het zal dus zeker niks zijn momenteel. Maar ik had toch graag een richtdatum.
Ik zit op BRUO. Nadat ik belde was die optie ineens aanwezig op 'mijn Tele2'. Bel es? ;)
Best T2 daarvoor eens bellen, maar feitelijk ... je hebt een actief koperpaar nodig in huis, en dat kan in België enkel via BGC. Tot nu toe moest de klant hiervoor zorgen, dus zelf contact opnemen met BGC enzovoort; T2 deed dit niet voor je en ik weet ook niet van een verandering in die werkwijze. Maar zoals gezegd, best gewoon T2 eens bellen.
kaween... Tele2 HEEFT geen actief koperpaar nodig, gewoon een koperdraad is voldoende. Geen gezever met Belgacom, alles gaat via Tele2.
Geplaatst: 23 nov 2007, 08:31
door kaween
@Goendi ... dat was me inmiddels, 10 postings geleden na clarrificatie van T2m, ook wel duidelijk hoor.
Geplaatst: 23 nov 2007, 10:24
door Zambo
Nog een vraagje, als ik nu Tele2 Pure ADSL 12Mbits zou nemen ... en alles verloopt goed kan ik dan achteraf ... laat ons zeggen na die twee maanden gratis ... overschakelen naar een ALL-IN formule met telefoon erbij ... en kan ik dan ook mijn nummer migreren van Telenet?
Geplaatst: 23 nov 2007, 14:48
door poekie68
met alle respect naar T2m, maar hij weet ook best wel dat 2 jaar geleden het hele gebeuren nogal ... ehm ... chaotisch verliep
Niet enkel 2 jaar geleden... Tot op heden draait er nog veel vierkant.
Geplaatst: 23 nov 2007, 15:46
door kaween
poekie68 schreef:met alle respect naar T2m, maar hij weet ook best wel dat 2 jaar geleden het hele gebeuren nogal ... ehm ... chaotisch verliep
Niet enkel 2 jaar geleden... Tot op heden draait er nog veel vierkant.
... goed mogelijk. Maar dit maal wisten ze tenminste waarover ik het had toen ik hun belde. 2 jaar geleden mocht ik nog proberen hun eigen voorwaarden van hun eigen aanbieding aan de helpdesker uit te leggen .... dus er is verbetering, plus het feit dat ik binnen 10 seconden iemand aan de lijn had die me effectief te woord stond ipv 30 minuten en langere wachttijden.
Geplaatst: 25 nov 2007, 15:16
door ValyMark
Ziezo, mijn eerste posting op dit forum!
Op dit ogenblik ben ik al Tele2 ADSL-Light klant maar dacht over te stappen op DX-solutions voor wat meer snelheid.
Nu met dit nieuwe aanbod begin ik te twijfelen...
Kan iemand me helpen met volgende vragen:
1) Die 12MB lijkt me mooi maar zal ook nu weer afhangen van de afstand tot de centrale. Bij DX-solution wist men me te vertellen dat ik op 1562m afstand zit. Geld dit echter ook voor Tele2? (vermits zij via hun eigen netwerk werken) En zal ik bij hen dus ook die maximaal haalbare 12MB kunnen hebben?
2) Op dit ogenblik heb ik een email adres eindigend op
@versateladsl.be; Als ik overstap op die 12MB "ALL IN" formule, blijft mijn email dan ongewijzigd of krijg ik dan
@tele2allin.be als achtervoegsel? (het behouden van hetzelfde emailadres lijkt me een groot pluspunt)
Kan iemand die overstapte me daarin helpen?
3) Ik heb nogal wat problemen gelezen over de telefoonverbindigen bij de "all in" formule van Tele2 (ook vrienden zaten een jaartje geleden meerdere maanden zonder telefoon).
Hoe is dit ondertussen geëvolueerd? Is het telefoonverkeer via de "all in" formule nu wel stabiel? Kan het zijn dat die 12MB internetverbinding ook de kwaliteit van het telefoonverkeer verbetert?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Geplaatst: 25 nov 2007, 17:06
door Zambo
ValyMark schreef:
1) Die 12MB lijkt me mooi maar zal ook nu weer afhangen van de afstand tot de centrale. Bij DX-solution wist men me te vertellen dat ik op 1562m afstand zit. Geld dit echter ook voor Tele2? (vermits zij via hun eigen netwerk werken) En zal ik bij hen dus ook die maximaal haalbare 12MB kunnen hebben?
Heb je de check al eens gedaan op de website van Tele2 of 12Mbits waar je woont reeds beschikbaar is?
Geplaatst: 25 nov 2007, 17:16
door ValyMark
Zambo schreef:ValyMark schreef:
1) Die 12MB lijkt me mooi maar zal ook nu weer afhangen van de afstand tot de centrale. Bij DX-solution wist men me te vertellen dat ik op 1562m afstand zit. Geld dit echter ook voor Tele2? (vermits zij via hun eigen netwerk werken) En zal ik bij hen dus ook die maximaal haalbare 12MB kunnen hebben?
Heb je de check al eens gedaan op de website van Tele2 of 12Mbits waar je woont reeds beschikbaar is?
Ik kan inderdaad op 12MB overschakelen.
Geplaatst: 25 nov 2007, 17:56
door Zambo
ValyMark schreef:
3) Ik heb nogal wat problemen gelezen over de telefoonverbindigen bij de "all in" formule van Tele2 (ook vrienden zaten een jaartje geleden meerdere maanden zonder telefoon).
Hoe is dit ondertussen geëvolueerd? Is het telefoonverkeer via de "all in" formule nu wel stabiel? Kan het zijn dat die 12MB internetverbinding ook de kwaliteit van het telefoonverkeer verbetert?
Heeft er iemand hierop een antwoord? Ben ook wel benieuwd hoor, want Tele2 12Mbits komt op jaarbasis goekoper uit dan Telenet Standard pack
Geplaatst: 25 nov 2007, 17:58
door Rudolf
ValyMark schreef:Kan iemand me helpen met volgende vragen:
1) Die 12MB lijkt me mooi maar zal ook nu weer afhangen van de afstand tot de centrale. Bij DX-solution wist men me te vertellen dat ik op 1562m afstand zit. Geld dit echter ook voor Tele2? (vermits zij via hun eigen netwerk werken) En zal ik bij hen dus ook die maximaal haalbare 12MB kunnen hebben?
2) Op dit ogenblik heb ik een email adres eindigend op @versateladsl.be; Als ik overstap op die 12MB "ALL IN" formule, blijft mijn email dan ongewijzigd of krijg ik dan @tele2allin.be als achtervoegsel? (het behouden van hetzelfde emailadres lijkt me een groot pluspunt)
Kan iemand die overstapte me daarin helpen?
3) Ik heb nogal wat problemen gelezen over de telefoonverbindigen bij de "all in" formule van Tele2 (ook vrienden zaten een jaartje geleden meerdere maanden zonder telefoon).
Hoe is dit ondertussen geëvolueerd? Is het telefoonverkeer via de "all in" formule nu wel stabiel? Kan het zijn dat die 12MB internetverbinding ook de kwaliteit van het telefoonverkeer verbetert?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Op vraag 1 kan ik geen antwoord geven.
Op vraag 2: Ik heb reeds ALL In sinds begin dit jaar en mijn emailadres eindigt nog steeds op versateladsl.be.
Op vraag 3: In de beginperiode waren wat problemen met de telefoon zoals slechte klank of wegvallen van de verbinding tot maximaal 1 dag, maar dit alles is het voorbije half jaar geen probleem meer geweest bij mij.
Geplaatst: 25 nov 2007, 18:09
door DeepFreeZ
Misschien een rare vraag maar ik zou die Tele2 12Mbits wel eens willen proberen, maar is het mogelijk om bijvoorbeeld te switchen bij inbelgegevens tussen Dommel en Tele2 in uw modem?
Omdat ze het 2 maanden gratis aanbieden zonder verplichtingen en hierdoor zou ik grondig kunnen vergelijken want ik zit nogal ver van de centrale
Als ik deze vraag zou stellen aan Tele2 zouden ze natuurlijk zeggen dat dit niet mogelijk is en dat je Dommel moet opzeggen, maar moet toch technisch mogelijk zijn of niet?
Geplaatst: 25 nov 2007, 18:21
door kUmbro
Gaat niet, dommel zit op turboline en tele2 zit op bruo/broba.
En zelfs als tele2 op turboline zou zitten (of omgekeerd voor dommel) zou een aanvraag niet gaan want dommel zou dan automatisch afgesloten worden. Wat in dat geval mss wel zou gaan is inloggen met gegevens van iemand anders.
Geplaatst: 25 nov 2007, 20:37
door spacekiek
allee mijn aanvraag is al binnen sinds vrijdag, dus het is spannend afwachten nu! Ik zit alvast niet te ver vd centrale, dus dat zou niet al te veel verlies mogen geven.
Vooral die upload zal een leuke verandering zijn denk ik! goodie goodie
Geplaatst: 25 nov 2007, 21:10
door filipi
spacekiek schreef:allee mijn aanvraag is al binnen sinds vrijdag, dus het is spannend afwachten nu! Ik zit alvast niet te ver vd centrale, dus dat zou niet al te veel verlies mogen geven.
Vooral die upload zal een leuke verandering zijn denk ik! goodie goodie
chanseur !
Wie had dat gedacht seg, zo'n abo hier in Belgie
Ik zal nog efkes moeten wachten hier op den buiten
Geplaatst: 26 nov 2007, 00:34
door kaween
filipi schreef:spacekiek schreef:allee mijn aanvraag is al binnen sinds vrijdag, dus het is spannend afwachten nu! Ik zit alvast niet te ver vd centrale, dus dat zou niet al te veel verlies mogen geven.
Vooral die upload zal een leuke verandering zijn denk ik! goodie goodie
chanseur !
Wie had dat gedacht seg, zo'n abo hier in Belgie
Ik zal nog efkes moeten wachten hier op den buiten
++++ puur persoonlijke mening ++++
...'t is erger als dat. "Op den Buiten" zal het nooit komen, daar ben ik voor 99,99% zeker van. Als je ziet hoe -weinig- Bruo's T2 heeft lopen na meer als een jaar bezig te zijn (eerste Bruo's kwamen al meer als een jaar geleden, weet je wel) en wat er nu pas staat (volgens T2's eigen homepage in Brussel, Antwerpen, Luik, Charleroi en Namen ... en in Leuven zijn ze ook bezig dacht ik) .... dit systeem zal in praktijk eenzelfde type penetratie hebben als pakweg Dommel Cityconnect. Dat betekent : geen rurale gebieden.
Voor mensen die "er langs" vallen, zal het wachten/hopen zijn op het hopelijk verplicht openstellen van het BGC VDSL2 netwerk, maar omdat BGC daar (begrijpelijk) moeilijk over doet en al heeft aangekondigd de situatie zo lang mogelijk uit te stellen, denk ik dat mensen die vandaag nog steeds niet in een BRUO gebied wonen er niet op moeten hopen bij T2 een hogere snelheid te halen binnen de volgende 12 maanden, en -indien- T2 toegang zou krijgen tot BGC's "Broadway" zowiezo met de kost van een nieuwe modem gaan zitten.
Hopelijk ben ik mis, maar het zou me
verwonderen dat ook ik tegen dit en deze tijd volgend jaar een sneller abo bij T2 ter beschikking zou hebben, hoewel niet echt "op den buiten" wonende. Zelfs Hasselt met 70.000 inwoners is blijkbaar nog (?) niet interessant genoeg voor T2, geeft al te bedenken.
Geplaatst: 26 nov 2007, 10:03
door Zambo
Voila zopas mijn aanvraag ingediend bij Tele2 voor hun 12Mbits all-in. Hierdoor krijg ik een gelijkwaardig (zelf ietsjes meer) product als het standaard pack van Telenet + een besparing van minimum 10Euro per maand daarbovenop ...
Geplaatst: 26 nov 2007, 10:07
door kaween
gefeliciflapstaart. Feitelijk tijd voor een nieuwe Tagline, nee ?
(pourvu que ca marche, eh)