ZMD schreef:Ahja, nog effe commentaar geven op het fifo systeem.
Helaas is dit niet altijd de effiecientste manier. Als er voor de planning echt gekeken wordt wie eerst besteld heeft ook het eerst besteld word moet een technieker soms van de ene centrale naar de andere, waarna hij dan naar een centrale tussen die twee moet en dan terug naar de eerste ofzo.
'k Weet natuurlijk niet hoe Belgacom die planningen maakt, maar ik hoop dat het effiecienter is dan ik nu beschreven heb.
EDIT: Ik bedenk net dat de technieker de lijn bij de klant ook nog moet gaan controleren of alles perfect werkt, dus moet men wel inefficient tewerk gaan aangezien men ook een afspraak moet maken met de klant.
EDIT2: Als alles goed gedocumenteerd staat is de kans natuurlijk klein dat de technieker een fout maakt en kan hij dus die controle bij de klant thuis overslaan, en kan die dus toch efficienter tewerk gaan en de volgende dag eventueel terug keren moest er toch iets fout zijn gegaan.
normaal hebben ze enkele draden trekkers die heel de dag niks anders doen, .. wordt het regio per regio afgehandeld, .. nu zie ik niet in dat zelfs dit alles 10 dagen moet duren. Ik denk dat het eerder een besparing is, omdat deze mensen ook betaald moeten worden en het zal altijd niet even druk zijn, kan ik inkomen maar zeggen dat het technisch niet haalbaar is, is voor mij maar wat rond de pot draaien.
Langs één kant moet het nog altijd betaalbaar blijven, .. nu ik zal ook niet moeten wachten in de bakker tot mijn brood gebakken wordt, ..