VDSL tot in de straat.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Die kasten staan hier in mijn buurt reeds meer dan 9 maand.
Maar er wordt niets mee gedaan.

Blijkbaar is het zetten van die kasten sneller gedaan, dan de glasfiber aansluiten.

Edwin
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Misschien werken ze al wel hé. Maar aangezien er geen commercieel aanbod is kan je er geen gebruik van maken.
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2006, 21:16

de vdsl2 kaarten voor in de rop's zijn momenteel maar in kleine hoeveelheden beschikbaar. dat is het probleem. van begin volgend jaar worden deze pas in grote hoeveelheden beschikbaar. deze worden in snel tempo geinstalleerd en getest.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Bij mij staat er hier zeker reeds 2 jaar zo een ROP kast in de buurt.
Ik woon er ong. 300 a 400m kabellengte van.
Ik heb onmiddelijk een vdsl-lijn gekregen toen ik mij abonneerde op BelgacomTV,.. ik heb er niet achter gevraagd,... ze hebben het gewoon gedaan.
Ik heb adsl+ @full-speed ongeacht mijn 2 belgacomTV decoders aanstaan of niet. Trager surfen/downloaden omdat mijn 2 decoders aanstaan is hier bij mij dus niet het geval.
9 op 10 zit ik dus afgetakt op een glasvezel van Belgacom.
Mijn lijn is gecapped op 17mBit/sec. voor alles.
Bandbreedte zat hier maar wel gecapped.
Vreemd genoeg kan er om "technische redenen" het extraatje van een "vdsl boost" abo niet meer bij,... heb er al naar geinformeerd.

Vreemd dat er bij velen hier met die kasten nog niks gedaan wordt :roll:

Locatie Heusden-Dorp O-Vl.
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kitt schreef:Zijn ze hier ook al tijdje mee bezig ... staan ook zo een kasten op een 500 tal meter van m'n deur ...

En hier ook klein dorpke met 2500 inwoners....

* Aannemer BVBA BMS SYSTEMS uit Lokeren voert in opdracht van Belgacom werken uit te Harelbeke, Bavikhoofsestraat - Hoogstraat - Vlietestraat - Kapelstraat - Brugsestraat - Distelbosstraat - Kuurnsestraat. Werken vinden plaats op voetpad en zullen verkeer beperkt hinderen. Startdatum werken : 15-08-2007, einddatum voorzien rond 15-12-2007. Werken vinden plaats tussen 07.30 en 16.00 uur.

bron : www.harelbeke.be ...


bavikhoofsestraat : leuk leuk, had ook al gedacht dat het vdsl aansluitingen waren maar had dit bericht dan nog niet eens gelezen.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Is VDSL nu al beschikbaar in bepaalde regio's?
Komt dit overeen met het "Belgacom VDSL Boost" abonnement of is het nog iets anders?
Voor dit abo heb je trouwens een "Een VDSL modem" nodig, iemand die hier ervaring mee heeft?
ps: er staan zo 2 kastjes op 500meter van mijn deur
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

VDSL is beschikbaar in 8% van België, niet veel dus. Een VDSL modem kun je verkrijgen bij Belgacom zelf. VDSL2 is maar beschikbaar volgend jaar.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Maar Belgacom verstaat onder VDSL effectief dat "Belgacom VDSL Boost" abonnement?
En die kastjes waar iedereen over praat, die staan in voor VDSL2 maar die worden nu systematisch overal gezet en pas te samen geactiveerd volgend jaar?
Is het dan niet beter om te wachten tot VDSL2 uitkomt-ergens volgend jaar- anders moet ik een VDSL modem kopen voor VDSL Boost en dan volgend jaar een VDSL2 modem voor wanneer BGC vdsl2 released?
(Vdsl2 is toch internet en niet alleen TV?)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom rolt VDSL2 uit, vooral voor HD-televisie, ze mikken tevens op de olympische spelen. Internet zal maar een bijzaak zijn.
Dat van die modem, als je het koopt, dan vind ik ook dat je beter kunt wachten tot volgend jaar, is anders een dubbele dure investering. Mss kun je je VDSL modem huren? Daar weet ik niets van.

Belgacom verstaat onder VDSL inderdaad VDSL Boost.

Die kastjes waar iedereen over praat, zijn inderdaad kastjes van BGC die VDSL2 uitrolt, in die kastjes komt de Fiber binnen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

VDSL is beschikbaar in 8% van België, niet veel dus. Een VDSL modem kun je verkrijgen bij Belgacom zelf. VDSL2 is maar beschikbaar volgend jaar.


Dat klopt niet? Wie heeft je dat gemeld?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goendi schreef:
VDSL is beschikbaar in 8% van België, niet veel dus. Een VDSL modem kun je verkrijgen bij Belgacom zelf. VDSL2 is maar beschikbaar volgend jaar.


Dat klopt niet? Wie heeft je dat gemeld?
Stond hier op het forum, zeg jij dat het op meer plaatsen beschikbaar is?
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

....

Gisteren liep ik over straat en daar zag ik iets heel raars.
Ik zag twee arbeiders van Belgacom, de ene was een greppel aan het graven en de andere stond achter hem diezelfde greppel weer dicht te schuppen. Ik wou natuurlijk weten wat er aan de hand was, dus vroeg ik: Wat zijn jullie nu toch aan het doen?
Arbeider: Wij zijn bezig draadloze telefoon te leggen!

:-D
Bijlagen
userbase.gif
(38.37 KiB) 1112 keer gedownload
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

barco schreef:....

Gisteren liep ik over straat en daar zag ik iets heel raars.
Ik zag twee arbeiders van Belgacom, de ene was een greppel aan het graven en de andere stond achter hem diezelfde greppel weer dicht te schuppen. Ik wou natuurlijk weten wat er aan de hand was, dus vroeg ik: Wat zijn jullie nu toch aan het doen?
Arbeider: Wij zijn bezig draadloze telefoon te leggen!

:-D


LAWL!!!! :lol: :lol: :lol:
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Lord Utopia schreef:VDSL is beschikbaar in 8% van België, niet veel dus. Een VDSL modem kun je verkrijgen bij Belgacom zelf. VDSL2 is maar beschikbaar volgend jaar.


Eind 2006 werd al een VDSL dekking van 45% gehaald. Mooie bron heb jij...

http://www.belgacom.be/investor/gallery ... 7_2006.pdf
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Joris84 schreef:
Lord Utopia schreef:VDSL is beschikbaar in 8% van België, niet veel dus. Een VDSL modem kun je verkrijgen bij Belgacom zelf. VDSL2 is maar beschikbaar volgend jaar.


Eind 2006 werd al een VDSL dekking van 45% gehaald. Mooie bron heb jij...

http://www.belgacom.be/investor/gallery ... 7_2006.pdf

Staat mijn neus er nog op?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Staat mijn neus er nog op?


Nope. Terecht overigens, je wordt gecorrigeerd en vervolgens reageer je zo onvolwassen. Vind het ni erg da u neus dan weg is ze, kunt evengoe zeggen dat je je vergist had, niks ergs om toe te geven dat je fout zat (is menselijk).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goendi schreef:
Staat mijn neus er nog op?


Nope. Terecht overigens, je wordt gecorrigeerd en vervolgens reageer je zo onvolwassen. Vind het ni erg da u neus dan weg is ze, kunt evengoe zeggen dat je je vergist had, niks ergs om toe te geven dat je fout zat (is menselijk).
Ik zat fout, het spijt me. Ik zal alles in het vervolg zo juist mogelijk verkondigen.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Uzzi schreef:
Limburg schreef:Ons "gat" heeft ook slechts 3500 inwoners. :-) Dus het kan best eens sneller gaan dan je denkt.


Ik heb de indruk dat ze eerst in de 'boeregaten' beginnen waar geen ADSL2+ mogelijk is. Bij mij zijn recentelijk ook van die kasten geplaatst en ik woon niet echt in een grootstad (nog zacht uitgedrukt).

Inderdaad, ik woon hier ook in een echte boerengat, maar sinds vorige week is hier ook VDSL2. De reden daarvoor is dat ze eerst zoveel mogelijk regio's waar je slechts één tv via Belgacom TV kan aansluiten, willen wegwerken.

Over twee weken komen ze VDSL2 hier thuis installeren. :).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”