Hoe een Belgacom-technieker verkrijgen?

kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

.... yep, en dat is wat ik op ditzelfde forum, op ditzelfde topic zo ongeveer 2 jaar geleden ook al gezegd heb. :wink:

7db is nada en dansen op een dun touw zonder net. Het is een mirakel dat je het zolang hebt uitgezongen. Better come to grips with that. Aangezien een andere modem (mogelijk), een andere voeding (nou ....), binnenbekabeling (mogelijk) en splitter (mogelijk) al getest zijn, blijft die ene, meest waarschijnlijke oorzaak : bad line.

Met alle respect, maar ik heb deze thread ook een beetje gevolgd, en het lijkt me alsof bepaalde mensen heel bewust rond de hete brei zitten te dansen ipv gewoon te zeggen waar het heel waarschijnlijk op slaat. En daar doe je de klant in kwestie ook geen plezier mee.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

The Conquer schreef:Nope, gisteren de adapter vervangen, doch daarnet alweer disconnected...

@320i: kan je een technieker aansturen?

Sorry dat ik nu pas reageer. Kan je me per pb nog eens jou gegevens doorgeven aub en data waarop er iemand thuis kan zijn?
tnx!
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Pfff, opgebeld geweest door een Tele2 medewerker...
Ze willen er dus niks aan doen, behalve mijn profiel verlagen naar 1MB... Wat is dat nu voor een oplossing?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

The Conquer schreef:Pfff, opgebeld geweest door een Tele2 medewerker...
Ze willen er dus niks aan doen, behalve mijn profiel verlagen naar 1MB... Wat is dat nu voor een oplossing?

Vertel dan ook alles als je wil, want reactie op mijn pb heb ik ook nooit gehad.

320i schreef:Ik merk dat jij al van in 2007 een NoiseMargin down hebt die rond de 7 - 8 - 9 db schommelt, en dat is op de dag van vandaag nog steeds zo.
Dit is op zich niet abnormaal gezien het 4M profiel en de afstand van 4.8km en de verzwakking voorgeschreven door Belgacom komt ook overeen met de realiteit.
Hier mogen we doen wat we willen, maar dit gaan we nooit kunnen verbeteren en de fouten, disconnects etc komen ook verder van daar.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik vrees dat dit zo'n geval is van 'het zal er niet beter op worden hoeveel techniekers ze ook sturen'. De afstand is vrij groot (4,8 kilometer) en de bekabeling in de straat zal waarschijnlijk niet meer optimaal zijn. Als je er zeker van bent dat de binnenbekabeling ok is en er geen probleem met de modem is (onwaarschijnlijk aangezien de modem vervangen is) dan vrees ik dat 320i gelijk heeft.

Ik zit in hetzelfde schuitje (3,3Mbit/s profiel omdat de afstand te groot is en de bekabeling in de straat rot is). Ik wacht ongeduldig tot VDSL2 beschikbaar is bij pakweg Edpnet of Scarlet. Daarnaast kan je altijd naar Telenet overstappen.

Wat ik wel jammer vind, is dat ze in zo'n situatie altijd willen verlagen naar een 1Mbit/s profiel. Volgens mij zou misschien een 3,3 of toch zeker een 2Mbit/s profiel haalbaar moeten zijn.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Uzzi schreef:Ik vrees dat dit zo'n geval is van 'het zal er niet beter op worden hoeveel techniekers ze ook sturen'. De afstand is vrij groot (4,8 kilometer) en de bekabeling in de straat zal waarschijnlijk niet meer optimaal zijn. Als je er zeker van bent dat de binnenbekabeling ok is en er geen probleem met de modem is (onwaarschijnlijk aangezien de modem vervangen is) dan vrees ik dat 320i gelijk heeft.

Ik zit in hetzelfde schuitje (3,3Mbit/s profiel omdat de afstand te groot is en de bekabeling in de straat rot is). Ik wacht ongeduldig tot VDSL2 beschikbaar is bij pakweg Edpnet of Scarlet. Daarnaast kan je altijd naar Telenet overstappen.

Wat ik wel jammer vind, is dat ze in zo'n situatie altijd willen verlagen naar een 1Mbit/s profiel. Volgens mij zou misschien een 3,3 of toch zeker een 2Mbit/s profiel haalbaar moeten zijn.

Niet elke olo kan orderen op 2 of 3mbps bvb... Hangt af van de gemaakte afspraken "in den beginne".
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Op

Ik merk dat jij al van in 2007 een NoiseMargin down hebt die rond de 7 - 8 - 9 db schommelt, en dat is op de dag van vandaag nog steeds zo.
Dit is op zich niet abnormaal gezien het 4M profiel en de afstand van 4.8km en de verzwakking voorgeschreven door Belgacom komt ook overeen met de realiteit.
Hier mogen we doen wat we willen, maar dit gaan we nooit kunnen verbeteren en de fouten, disconnects etc komen ook verder van daar.
kon ik geen antwoord verzinnen.
De lijn heeft behoorlijk lang stabiel gewerkt, als deze plots onstabiel wordt lijkt me toch dat er iets aan de hand is met de kabel. Dat Belgacom daar niks kan aan doen is gezever. Niet willen zal de juiste term zijn. Mocht ik Belgacom TV bestellen zou het wel rap in orde zijn!
Dan vind ik het de taak van Tele2 om Belgacom te verplichten die lijn na te kijken.
Wat mij vooral opvalt is dat de disconnects vooral 's avonds tussen 21 en 22 uur gebeuren. Overdag heb ik er weinig last van.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

@ The Conquer

Nu met alle respect, maar dat je na twee jaar nog steeds met dezelfde problemen bij dezelfde provider zit, getuigd van een zekere moed en doorzettingsvermogen. Je doet maar he, maar vertel eens wat houdt u persé bij Tele2?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

@ The Conquerer.

De oplossing van BGC zou omschakeling naar een andere transmissietechniek worden (VDSL2) indien mogelijk, of downgraden naar een lager profiel (3.3 of lager). T2 kan geen van beide oplossingen aanbieden buiten 1.1mbps. Ervan uitgaande dat die 4800 meter klopt, gaat geen enkele klacht van T2 aangaande deze situatie enig effect hebben op BGC. Binnen de deployment curve hoor jij feitelijk nooit 4mbps te hebben gehad want officieel binnen adsl1 specs stopt stabiel 4mpbs ongeveer bij een afstand van 3.8km; met andere woorden voor BGC is er geen probleem want het product werkt binnen specificaties. Dat het product voor ruime tijd _wel_ correct werkt buiten gegarandeerde specs betekent voor deze mensen absoluut *niks*. Het is daarom dat ik zo _gereserveerd_ reageerde op de initiële meldingen over 12mbs ADSL2 bij T2 met een afstand tot 2.5km.

Da's kl*te, en ik ken die situatie perfect, maar zo is het nu éénmaal, en daar ga je -zolang T2 geen andere mogelijkheden heeft om een ander soort product aan te bieden- mee blijven zitten. Dfrog stelt het op een andere manier als ik het deed, maar het blijft erom gaan dat indien je hier een echte oplossing voor wil, je deze niet binnen T2 met het huidige productgamma gaat kunnen vinden en je de voordelen van je huidige abo gaat moeten afwegen tegenover de ergernissen ervan en voor jezelf beslissen wat voor jouw het meeste doorweegt. Stating the obvious.
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Dfrog schreef:@ The Conquer

Nu met alle respect, maar dat je na twee jaar nog steeds met dezelfde problemen bij dezelfde provider zit, getuigd van een zekere moed en doorzettingsvermogen. Je doet maar he, maar vertel eens wat houdt u persé bij Tele2?

2 jaar terug had ik het probleem, dan 2 jaar niet...

Wat houd mij daar? De vrijheid van onbeperkt te mogen downloaden. Niet te hoeven kijken naar cijfers en tellers. Als ik iets wil, er gewoon op te klikken, ongeacht of het nu over 0,5GB of 5GB gaat.

Trouwens, welke keuze's zijn er? Bij BGC mag ik dit al vergeten, bij Telenet ook. De andere adsl aanbieders zullen hoogstwaarschijnlijk over hetzelfde koperpaartje gaan en dus geen verbetering bieden, tenzij ze bv een 3.3Mb hebben.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

The Conquer schreef:
Dfrog schreef:@ The Conquer

Nu met alle respect, maar dat je na twee jaar nog steeds met dezelfde problemen bij dezelfde provider zit, getuigd van een zekere moed en doorzettingsvermogen. Je doet maar he, maar vertel eens wat houdt u persé bij Tele2?

2 jaar terug had ik het probleem, dan 2 jaar niet...

Wat houd mij daar? De vrijheid van onbeperkt te mogen downloaden. Niet te hoeven kijken naar cijfers en tellers. Als ik iets wil, er gewoon op te klikken, ongeacht of het nu over 0,5GB of 5GB gaat.

Trouwens, welke keuze's zijn er? Bij BGC mag ik dit al vergeten, bij Telenet ook. De andere adsl aanbieders zullen hoogstwaarschijnlijk over hetzelfde koperpaartje gaan en dus geen verbetering bieden, tenzij ze bv een 3.3Mb hebben.

Een 3.3 gaat niet helpen vrees ik... zelfs een 3 niet...
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

The Conquer schreef:Trouwens, welke keuze's zijn er?

mja, dan schiet er niet veel meer dan VDSL2 over zeker. Maarja, dan moet je Dommel aandurven :smash2:
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Dfrog schreef:
The Conquer schreef:Trouwens, welke keuze's zijn er?

mja, dan schiet er niet veel meer dan VDSL2 over zeker. Maarja, dan moet je Dommel aandurven :smash2:

Dan moet het wel mogelijk zijn natuurlijk, en volgens de info die ik kan verkrijgen (officieel binnen Belgacom) is het voor The Conquer niet mogelijk.
Hoogste dat ze geven (als je vraagt naar lijn met garantie) is 1mbps.
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik krijg nochtans voor mijn adres:

Code: Selecteer alles

proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!
 
op uw telefoonlijn/adres is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 5 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 14.95 euro!
- adsl(2+) netconnect lite
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 30 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 23.95 euro!
- adsl(2+) netconnect
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 200 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 28.95 euro!
- adsl(2+) netconnect plus
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 48.95 euro!

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl(2+) homeconnect
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, geen datalimiet en onbeperkt bellen. nu al vanaf 48.95 euro!

om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje!
hebt u nog verdere vragen of wil u liever via de telefoon bestellen, bel ons gerust even op 011/920000!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Let goed op "maximale downloadsnelheid".
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... waarvan geen enkele aansluiting VDSL2 based is.

Met andere woorden, zeer grote kans dat dit over dezelfde centrale gaat moeten lopen als je huidige aansluiting, met dezelfde afstand en dezelfde problemen.
Zo is de situatie allersinds bij mij, en Dommel was eerlijk genoeg om me te vertellen dat ze niet konden garanderen dat aansluiting (in mijn geval zelfs binnen Cityconnect, een systeem dat ze zelf volledig in de handen hebben) bij tot betere resultaten zou leiden. Maar hey, gewoon bellen/mail sturen; geef ze een week maar antwoorden doen ze (tegenwoordig) wel.
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik begrijp het allemaal niet meer...

Het heeft nu weer 2 maanden uiterst stabiel gewerkt, maar plots weer constant disconnects...
Zelfs mijn syncsnelheid gaat nu dusdanig naar beneden...

Code: Selecteer alles

DSL Connection   

   Link Information
         
Uptime:   0 days, 0:00:19
Modulation:   G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:   256 / 2.848
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]:   46,00 / 168,00
Output Power (Up/Down) [dBm]:   11,5 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:   31,0 / 52,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:   12,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):   92 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):   0
Error Seconds (Local/Remote):   8.726 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   0 / 126
HEC Errors (Up/Down):   0 / 35


Begin het weer ferm beu te worden, binnenkort dada tele2... :bang:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

320i schreef:Let goed op "maximale downloadsnelheid".


Als ze geen service meer kunnen bieden dan komt men met deze algemene en nietszeggende uitspraak ... met andere woorden hun paraplu uitsteken en de schuld bij de ander leggen. :bang: :bang: :bang:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

The Conquer schreef:Begin het weer ferm beu te worden, binnenkort dada tele2... :bang:


Tja, misschien iets te maken met hun migratie naar Tele2/Base/KPN? :angel: misschien kan i320 u helpen, zoals hij al zoveel keren heeft gedaan? :beerchug: Anders Tele2/Base/KPN opbellen en de problemen melden :-D
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Vanaf 23/10 op de kabel, gedaan met de adsl miserie... :beerchug:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Zambo schreef:
The Conquer schreef:Begin het weer ferm beu te worden, binnenkort dada tele2... :bang:


Tja, misschien iets te maken met hun migratie naar Tele2/Base/KPN? :angel: misschien kan i320 u helpen, zoals hij al zoveel keren heeft gedaan? :beerchug: Anders Tele2/Base/KPN opbellen en de problemen melden :-D

Jongen toch... EEN NAAMSVERANDERING HEEFT NIET MEER IN DAN EEN NAAMSVERANDERING!!!!!!

Zambo schreef:
320i schreef:Let goed op "maximale downloadsnelheid".


Als ze geen service meer kunnen bieden dan komt men met deze algemene en nietszeggende uitspraak ... met andere woorden hun paraplu uitsteken en de schuld bij de ander leggen. :bang: :bang: :bang:

Gij werkt mij nog niet een beetje op de zenuwen. Ga spelen, kleuter!

The Conquer schreef:Ik begrijp het allemaal niet meer...

Het heeft nu weer 2 maanden uiterst stabiel gewerkt, maar plots weer constant disconnects...
Zelfs mijn syncsnelheid gaat nu dusdanig naar beneden...

Code: Selecteer alles

DSL Connection 

Link Information

Uptime: 0 days, 0:00:19
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 2.848
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 46,00 / 168,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 31,0 / 52,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 92 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 8.726 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 126
HEC Errors (Up/Down): 0 / 35


Begin het weer ferm beu te worden, binnenkort dada tele2... :bang:

Die down attenuation is way too high... Ik zoek effe in mijn geheugen of ik ergens kan herinneren dat dit altijd al zo hoog was, maar schiet me niet onmiddellijk te binnen.
In elk geval is het duidelijk dat die hoge attenuation down in combinatie met de lage SNR down uw problemen veroorzaakt.
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

@320i: kan je mijn profiel op 1mbit plaatsen?
Kan zelf niet meer bellen en heb nu zelfs m'n pda aan de computer moeten hangen om op het net te kunnen. Mijn sessies duren niet langer dan 1 minuut :bang:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Er moet nu toch wel echt iets mis zijn met de kabel...

DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 0:00:00
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 1.280
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 31,5 / 57,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 2 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 37 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Syncen op 1280 en nog maar 6.5db SNR?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Hier is jou lijn zijn sync naar beneden aan het halen, dus dat die SNR zo laag blijft is niet abnormaal.
Stuur mij is de betreffende vt nr dan start ik het nodige op...

Toevallig niets meer gewijzigd gehad aan de installatie waardoor je een los kabeltje hebt op de intro ofzo?
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

vt......

kan nu helemaal niks meer doen. Na een harde reset kan de router zelfs de logingegevens niet meer ophalen...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

vt.... is je gebruikersnaam, anders het klantnummer op je factuur kan hij ook wat mee.
Afbeelding
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Weet ik wel :)

Had het ook gepost maar op aanraden van 320i terug verwijderd...


Deze morgen kwam een Belgacom technieker. Hij stelde meteen vast dat er kortsluiting op de kabel zat. Hijzelf kon dat niet oplossen, ziets is voor de 'lassers'.
Vanmiddag kwamen dan 2 Belgacom bestelwagens aangereden. Na een meting bleek er een kink in de kabel te zitten op 160 meter van mijn huis. En ja, vorige week hebben ze op die plaats gewerkt in het voetpad...
Ze gingen meteen aan de slag om een putje te maken, helaas werd het toen 16u en stopten ze ermee. Hopelijk gaan ze morgenvroeg meteen verderdoen en kan ik morgen weer surfen op mijn eigen verbinding.
Heb ondertussen een lieve buur gevonden die zijn wepkey wou meegeven zodat ik niet langer via mijn pda moet surfen :beerchug:

@320i: bedankt voor het aansturen van Belgacom!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

helaas werd het toen 16u en stopten ze ermee

RTT, anyone?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Joepie, mijn lijntje doet het weer, en beter dan ooit tevoren! 14db SN :)

DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 0:15:53
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 3.360
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,08 / 2,81
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,0 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 28,0 / 14,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 2 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 2
HEC Errors (Up/Down): 0 / 1
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

The Conquer schreef:Joepie, mijn lijntje doet het weer, en beter dan ooit tevoren! 14db SN :)

DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 0:15:53
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 3.360
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,08 / 2,81
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,0 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 28,0 / 14,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 2 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 2
HEC Errors (Up/Down): 0 / 1

Hahaha en ik wacht nog steeds op de afmelding van Belgacom voor dit probleem :)
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Die zijn dan ook nog druk bezig om het pas vernieuwde voetpad van maandag, dat ze dinsdag alweer opengooiden proberen weer mooi te maken...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Och ja, de fout vergeten te vermelden :oops:

Op de hoek zit een koppeling waar ze een 125 paar opsplitsen in een 100 en 25 paar. Daar zat een klein gaatje in het lood. Vandaar dan ook de slechte SN verhouding al die jaren. Door de werkzaamheden in het voetpad gepaard met de hevige regen van vorige week was er water in dat gaatje binnengedrongen.
Nu hebben ze die lasverbinding helemaal gecontroleerd en opnieuw verzegeld.

Wel jammer dat het eigenlijk nu pas in orde komt, na al die jaren... Vorige week, in een furie, bestelde ik Telenet. Het is dus bye bye Tele2...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Je synct wel lager dan 4Mbit zie ik.
Ik dacht dat tele2 alleen maar 1,4, en 12Mbit deed ? Mischien zit je op een speciale centrale ofzo.
Zou dit automatisch zijn?

De upload kan wel hoger volgens de SN daarvan...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”