Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12 jul 2007, 10:31
door ljd
Moomin schreef:nee, het is niet enkel de nieuwsserver, lees de thread nog eens goed.
Moomin
Jij moet ook goed lezen
Code: Selecteer alles
En hier en daar iemand die trage snelheden haalt, dat je heb ook bij tele2, skynet, telenet.
Geplaatst: 12 jul 2007, 11:55
door malinwa001
Zone 015 (Pasbrug - Sint Katelijne Waver)
Your DOWNLOAD Speed:
3411 kbps or 426 KB/sec
an efficiency of ~85%
up
Your UPLOAD Speed:
405 kbps or 51 KB/sec
Niks aan de hand dus...
Geplaatst: 12 jul 2007, 12:31
door localhost
Tijd voor een Dommel User Group?
Face-to-face overleg met het bedrijf?
Geplaatst: 12 jul 2007, 12:43
door Burny
Moomin schreef:
Voor alle andere posters: bedankt om jullie snelheid te posten, maar het is wel degelijk een lokaal probleem (regio 011 Hasselt, ik heb een pm van iemand met hetzelfde probleem uit Diepenbeek). Waarschijnlijk BGC die de mist ingegaan is, maar dan nog moet ik via Dommel er iets aan doen, ik kan niet zelf met BGC hierover contact nemen.
Dus hopen maar dat Dommel zich herpakt en fatsoenlijke helpdesksupport gaat geven.
Moomin
Dan moet het wel een héél lokaal probleem zijn, want ik zit nu al een jaar bij Dommel zonder problemen, zone 011 (samen met zo'n 10tal familieleden/vrienden).
Your DOWNLOAD Speed:
3432 kbps or 429 KB/sec
an efficiency of ~86%
up
Your UPLOAD Speed:
325 kbps or 41 KB/sec
Speed op de newsserver deze week tijdens de voormiddag: minstens 350 kb/s. Wat dus een opmerkelijke verbetering is tov enkele weken geleden, toen ik in de voormiddag soms maar ~150 kb/s haalde.
Ik zie alleen maar vooruitgang.
Hebben ze uw lijn al uitgemeten? En wat is nu de oorzaak van je 2 Mbit profiel?
Geplaatst: 12 jul 2007, 12:56
door Xi
localhost schreef:Tijd voor een Dommel User Group?
Face-to-face overleg met het bedrijf?
Meer tijd om pub en stug op te heffen, Tik overkoepelend orgaan te maken dat puur door massa wel gehoord moet worden.
Ik denk nu puur aan die post op tik.be dat scarlet niet naar stug wil luisteren.
Wat misnoegde belgacom klanten kan het leden aantal sterk doen stijgen.
Geplaatst: 12 jul 2007, 13:01
door Coop
Heb je nog eens gebeld ? we zijn ondertussen een dag verder.
Geplaatst: 12 jul 2007, 13:16
door NuKeM
Xi schreef:localhost schreef:Tijd voor een Dommel User Group?
Face-to-face overleg met het bedrijf?
Meer tijd om pub en stug op te heffen, Tik overkoepelend orgaan te maken dat puur door massa wel gehoord moet worden.
Ik denk nu puur aan die post op tik.be dat scarlet niet naar stug wil luisteren.
Wat misnoegde belgacom klanten kan het leden aantal sterk doen stijgen.
Userbase zal binnenkort een VZW worden en zal zo goed als zeker een relatie aangaan met Tik. Het is namelijk zo dat Userbase meer in de breedte werkt en Tik meer in de lengte, hiermee wil ik zeggen, userbase probeert de gebruikers samen te brengen (van heel wat providers = breed) terwijl Tik op dit ogenblik voornamelijk de brug probeert te maken tussen gebruikers en providers.
In dat opzicht kan een samenwerking tussen Tik en Userbase wel voor wat meer slagkracht zorgen, Tik wordt dan immers in zekere zin vertegenwoordiger van de Userbase users bij de providers, terwijl Userbase zijn werk van vandaag gewoon blijft voortzetten (alleen nog wat breder en met Tik als link naar de providers).
Maw. Lengte x Breedte = oppervlakte, ofte Tik x Userbase = grote dekking in de ISP wereld. Dit opent mogelijkheden.
Nu, dit is mijn visie, er zijn al gesprekken geweest met Tik en ik denk dat zo'n samenwerking (en dus een solide en sterke gebruikersgroep met een slagader richting de ISP's) wel in de pijplijn zit.
Geplaatst: 12 jul 2007, 14:14
door Moomin
ljd schreef:Moomin schreef:nee, het is niet enkel de nieuwsserver, lees de thread nog eens goed.
Moomin
Jij moet ook goed lezen
Code: Selecteer alles
En hier en daar iemand die trage snelheden haalt, dat je heb ook bij tele2, skynet, telenet.
Het gaat erover dat er abnormale lage snelheden worden gehaald, waar vroeger wel de normale hogere snelheden prima werkten. Jij zegt dat er overal wel mensen zijn die lage snelheid halen, en suggereert daarmee dat het om een normaal fenomeen, bijvoorbeeld lange afstand tot centrale, gaat.
Als je wat anders bedoelde, zou ik voorstellen het wel duidelijker te beschrijven.
Moomin
Geplaatst: 12 jul 2007, 14:15
door Moomin
malinwa001 schreef:Zone 015 (Pasbrug - Sint Katelijne Waver)
Your DOWNLOAD Speed:
3411 kbps or 426 KB/sec
an efficiency of ~85%
up
Your UPLOAD Speed:
405 kbps or 51 KB/sec
Niks aan de hand dus...
Bij jou ja... hier haal ik dat soort snelheden niet meer.
Moomin
Geplaatst: 12 jul 2007, 14:19
door Moomin
Burny schreef:
Hebben ze uw lijn al uitgemeten? En wat is nu de oorzaak van je 2 Mbit profiel?
Nee, nog altijd niet binnengeraakt op helpdesk.
Met het weekend dat eraan komt, zal het wel voor volgende week zijn.
Moomin
Geplaatst: 12 jul 2007, 14:35
door ljd
Moomin schreef:Burny schreef:
Hebben ze uw lijn al uitgemeten? En wat is nu de oorzaak van je 2 Mbit profiel?
Nee, nog altijd niet binnengeraakt op helpdesk.
Met het weekend dat eraan komt, zal het wel voor volgende week zijn.
Moomin
Bel je wel naar de juiste nummer?
Geplaatst: 12 jul 2007, 15:44
door Ofloo
Nikon schreef:Dikke problemen hier
kan niet op
www.usr.com, shoutcast.com, en nog veel andere
Misschien een mtu probleem?
Geplaatst: 12 jul 2007, 16:54
door Moomin
ljd schreef:Bel je wel naar de juiste nummer?
Zo incompetent als jij denkt ben ik nu ook weer niet
Ik krijg te horen dat ik op het nummer van Dommel/Schedom ben, de taalkeuze en dan de keuze voor de verkoop of helpdesk. En verder: muziek voor een minuut of 6 waarna een stemmetje me meedeelt dat er niemand antwoord en dat ik het later nog maar es moet proberen. En dan wordt de verbinding verbroken.
Kost geld, dus ik blijf dat niet de hele dag proberen.
BTW, ze zijn hier een nieuwe gasleiding aan 't leggen... die zullen hopelijk toch niet aan de kabels van BGC hebben zitten morrelen...
Moomin
Geplaatst: 12 jul 2007, 16:59
door Lord Utopia
Moomin schreef:ljd schreef:Bel je wel naar de juiste nummer?
Zo incompetent als jij denkt ben ik nu ook weer niet
Ik krijg te horen dat ik op het nummer van Dommel/Schedom ben, de taalkeuze en dan de keuze voor de verkoop of helpdesk. En verder: muziek voor een minuut of 6 waarna een stemmetje me meedeelt dat er niemand antwoord en dat ik het later nog maar es moet proberen. En dan wordt de verbinding verbroken.
Kost geld, dus ik blijf dat niet de hele dag proberen.
BTW, ze zijn hier een nieuwe gasleiding aan 't leggen... die zullen hopelijk toch niet aan de kabels van BGC hebben zitten morrelen...
Moomin
Als je lijn toekomt aan Dommel HQ, dan is er niet iets mis met je lijn denk ik.
Geplaatst: 12 jul 2007, 17:08
door ljd
Moomin schreef:ljd schreef:Bel je wel naar de juiste nummer?
Zo incompetent als jij denkt ben ik nu ook weer niet
Moomin
Het kon altijd zijn dat je naar Telenet belde ofzo
Mja mss dan toch eens volgende week bellen zoals je al zegt. of eens naar belgacom om een lijn test te doen
0800 22 312 ofzo
Geplaatst: 12 jul 2007, 17:28
door lithion
Moomin schreef:TL@ schreef:Het is vandaag 11 juli (Vlaamse feestdag) dus kan het zijn dat de helpdesk een beetje onderbemand is.
Op 11 juli werken alleen de vetbetaalde ambtenaren niet, alle andere Vlamingen hebben een gewone werkdag.
Excuseer? Ik ben geen ambtenaar en al zeker niet vet betaald en toch krijg ik een dag congé.
En al terug proberen bellen ondertussen?
Geplaatst: 12 jul 2007, 17:36
door Moomin
lithion schreef:Excuseer? Ik ben geen ambtenaar en al zeker niet vet betaald en toch krijg ik een dag congé.
Dan ben jij een van de weinige gelukkigen. Voorlopig is het geen officiele feestdag he, en de werkgevers staan er niet om te springen ons extra verlof te geven. Dat terwijl wij als Belgen in Europa qua verlofdagen sowieso al aan het laagste uiteinde bengelen, samen met onze noorderburen.
Moomin
Geplaatst: 12 jul 2007, 17:38
door Moomin
ljd schreef:of eens naar belgacom om een lijn test te doen
0800 22 312 ofzo
Denk dat ik dat maar eens ga proberen. 't Zal voor morgen zijn, moet weer aan de slag.
Moomin