ChAmPi0N schreef:De activatie van mijn adsl2+ was voorzien voor gisteren 19/6. Heel toevallig zit ik sinds gisteren in de late namiddag zonder verbinding (modem synchroniseert niet meer). Het is ongeveer een Thomson Speedtouch 510 voor zover ik me herinner (zit nu niet thuis). Weet hier iemand of ie al dan niet adsl2+ ondersteunt?
Ik denk het niet. Naar de winkel voor een nieuwe zou ik zeggen.
Hmmmm, net even gekeken op de 100 laatste test van Userbase.be en moet zeggen dat de meeste test net boven de 50% uitkomen, halen zelfs de 60% niet eens.
Hmmm vindt dit over het algemeen toch wel nog zwak hoor.
Ja, maar als je dan kijkt naar die van Scarlet, ha!
Ik dacht eerst dat het een verkeerd geselecteerde optie was bij het welkomst vensters van de speedtest bij Userbase. maar na het bekijken van de upl is het toch wel degelijk een ADSL2+ formule.
Zambo schreef:Hmmmm, net even gekeken op de 100 laatste test van Userbase.be en moet zeggen dat de meeste test net boven de 50% uitkomen, halen zelfs de 60% niet eens.
Hmmm vindt dit over het algemeen toch wel nog zwak hoor.
Zambo schreef:Hmmmm, net even gekeken op de 100 laatste test van Userbase.be en moet zeggen dat de meeste test net boven de 50% uitkomen, halen zelfs de 60% niet eens.
Hmmm vindt dit over het algemeen toch wel nog zwak hoor.
Jouw upl ziet er fantastisch uit. Jouw downl is iets minder, maar dat hangt waarschijnlijk af van de afstand tot de centrale? Hoever zit je ongeveer? als dat overeenkomt met dat tabelletje over snelheid in verhouding tot afstand zou het wel eens zijn dat je wel goede resultaten hebt.
Zambo schreef:Hmmmm, net even gekeken op de 100 laatste test van Userbase.be en moet zeggen dat de meeste test net boven de 50% uitkomen, halen zelfs de 60% niet eens.
Hmmm vindt dit over het algemeen toch wel nog zwak hoor.
Jouw upl ziet er fantastisch uit. Jouw downl is iets minder, maar dat hangt waarschijnlijk af van de afstand tot de centrale? Hoever zit je ongeveer? als dat overeenkomt met dat tabelletje over snelheid in verhouding tot afstand zou het wel eens zijn dat je wel goede resultaten hebt.
ruben schreef:
ChAmPi0N schreef:Bon, nieuwe modem gaan kopen en 't marcheert
http://www.userbase.be speed test results: - Download speed : 13997 kbit/s or 1750 kbyte/s - Upload speed : 839 kbit/s or 105 kbyte/s Wed Jun 20 2007 at 19:14:07 UTC+0200
netjes, vooral dan die upload hoever zit je van de centrale ?
ChAmPi0N schreef:geen idee, al 2x gevraagd nochtans
Bel anders eens naar belgacom en vraag het eens, normaal geven u die wel direct door hoeveel meter ge zit. Ok, EDPnet gaat over scarlet, maar dan hebt ge tenminste wel een indicatie...
Ik vind eigenlijk dat die informatie (afstanden tot centrale en daarbijhorende snelheden) op de informatie fiche op de website zou moeten staan van de aanbieder (EDPnet, Scarlet, ...) Zodat iedere consument vooraf heel duidelijke, correcte en eerlijke informatie krijgt. Want snelheid en afstand zijn belangrijke gegevens bij ADSL technologie.
Ik wens je alvast heel veel succes met jou abb, vindt het tof dat er eindelijk wat beweegt in ADSL landschap.
Zambo schreef:Ik vind eigenlijk dat die informatie (afstanden tot centrale en daarbijhorende snelheden) op de informatie fiche op de website zou moeten staan van de aanbieder (EDPnet, Scarlet, ...) Zodat iedere consument vooraf heel duidelijke, correcte en eerlijke informatie krijgt.
De maximum snelheid hangt af van uw afstand tot de Belgacom-wijkcentrale, binnenbekabeling en lijnkwaliteit. Hieronder een richtlijn: 0 tot 2,5 km: 24 - 15 Mbps 2,5 tot 3,5 km: 15 - 10 Mbps 3,5 tot 6 km: 10 Mbps - minder
De maximum snelheid hangt af van uw afstand tot de Belgacom-wijkcentrale, binnenbekabeling en lijnkwaliteit. Hieronder geven wij u graag een richtlijn: 0 tot 2,5 km: 24 - 15 Mbps 2,5 tot 3,5 km: 15 - 10 Mbps 3,5 tot 6 km: 10 Mbps - minder
Je zal sowieso wel de snelheid halen die haalbaar is voor jouw reële afstand, ik zie niet in wat die 3 theoretische afstanden daaraan kunnen veranderen.
Als bestaande klant van EDPnet heb ik op 4 juni een migratie besteld van ADSL naar ADSL2+ en een bevestiging gekregen van mijn bestelling alsook de garantie dat ik verwittigd zou worden wanneer de overschakeling zou gebeuren. Eergisteren viel de DSL-synchronisatie echter plots weg. De helpdesk vertelde mij dat de overschakeling naar ADSL2+ gebeurd was (nochtans staat de status van de bestelling nog steeds op "wachten oplevering") en dat ik mijn modem moest herconfigureren (dat heb ik gedaan zonder positief resultaat). Gisteren meldde de helpdesk mij dat hun leverancier begonnen was met een aantal migraties en dit zonder hen te verwittigen. Bovendien waren er nog problemen met de ATM-paden maar dit zou tegen de avond opgelost zijn. In de vooravond een bericht gekregen dat alle problemen opgelost waren maar toch is er nog geen DSL-synchronisatie. Ik heb geprobeerd om de helpdesk te contacteren via het 0902 nummer (na 17u) maar daar kreeg ik een bandje dat verwees naar hetzelfde nummer m.a.w. de helpdesk was onbereikbaar! Nu ben ik in het buitenland en heb ik het ticket aangevuld via de website maar nog steeds krijg ik geen respons. Ik kan begrijpen dat de eerste ADSL2+ migraties misschien niet eenvoudig zijn en dat ik misschien een proefkonijn ben maar hoe dan ook had ik een correcte communicatie vanwege EDPnet erg op prijs gesteld!
demetrius schreef:Als bestaande klant van EDPnet heb ik op 4 juni een migratie besteld van ADSL naar ADSL2+ en een bevestiging gekregen van mijn bestelling alsook de garantie dat ik verwittigd zou worden wanneer de overschakeling zou gebeuren. Eergisteren viel de DSL-synchronisatie echter plots weg. De helpdesk vertelde mij dat de overschakeling naar ADSL2+ gebeurd was (nochtans staat de status van de bestelling nog steeds op "wachten oplevering") en dat ik mijn modem moest herconfigureren (dat heb ik gedaan zonder positief resultaat). Gisteren meldde de helpdesk mij dat hun leverancier begonnen was met een aantal migraties en dit zonder hen te verwittigen. Bovendien waren er nog problemen met de ATM-paden maar dit zou tegen de avond opgelost zijn. In de vooravond een bericht gekregen dat alle problemen opgelost waren maar toch is er nog geen DSL-synchronisatie. Ik heb geprobeerd om de helpdesk te contacteren via het 0902 nummer (na 17u) maar daar kreeg ik een bandje dat verwees naar hetzelfde nummer m.a.w. de helpdesk was onbereikbaar! Nu ben ik in het buitenland en heb ik het ticket aangevuld via de website maar nog steeds krijg ik geen respons. Ik kan begrijpen dat de eerste ADSL2+ migraties misschien niet eenvoudig zijn en dat ik misschien een proefkonijn ben maar hoe dan ook had ik een correcte communicatie vanwege EDPnet erg op prijs gesteld!
Check even of je modem wel adsl2+ compatible is. Eergisteren hetzelfde voorgehad. Gisteren dan maar een nieuwe modem gehaald, eentje die wel adsl2+ ondersteund, en sindsdien werkt het wel. Mijn bestelling staat overigens ook nog steeds op "wachten oplevering" dus dat wilt op zich niet veel zeggen.
demetrius schreef:Moet de splitter bij ADSL2+ soms een full rate zijn? Wat is het verschil met de "gewone" vijfpolige splitter?
Een full rate splitter is een splitter die voor heel het huis de lijn 'filterd', je hoeft dus geen bijkomende splitters meer te plaatsen zoals bij de gewone wel het geval is (voor iedere telefoon 1).
Ook zou er een betere kwaliteit van het signaal zijn als ik me niet vergis.
ChAmPi0N schreef:Je zal sowieso wel de snelheid halen die haalbaar is voor jouw reële afstand, ik zie niet in wat die 3 theoretische afstanden daaraan kunnen veranderen.
Zambo schreef:Ik vind eigenlijk dat die informatie (afstanden tot centrale en daarbijhorende snelheden) op de informatie fiche op de website zou moeten staan van de aanbieder (EDPnet, Scarlet, ...) Zodat iedere consument vooraf heel duidelijke, correcte en eerlijke informatie krijgt.
De maximum snelheid hangt af van uw afstand tot de Belgacom-wijkcentrale, binnenbekabeling en lijnkwaliteit. Hieronder een richtlijn: 0 tot 2,5 km: 24 - 15 Mbps 2,5 tot 3,5 km: 15 - 10 Mbps 3,5 tot 6 km: 10 Mbps - minder
De maximum snelheid hangt af van uw afstand tot de Belgacom-wijkcentrale, binnenbekabeling en lijnkwaliteit. Hieronder geven wij u graag een richtlijn: 0 tot 2,5 km: 24 - 15 Mbps 2,5 tot 3,5 km: 15 - 10 Mbps 3,5 tot 6 km: 10 Mbps - minder
Dat noem ik nu eens een service. Proficiat mensen.
Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.
Deej_1977 schreef:Kan je dan gewoon het nummer van je buurman niet even vragen? Het kost hem toch niets...
Buren hebben telenet en andere buren hebben geen vaste lijn, ben ook niet van plan om de straat af te dweilen om het te weten te komen. Ik ga ervan uit dat het de opdracht dan is van de ADSL aanbieder om hiervoor een oplossing te zoeken en aan te bieden. Als men natuurlijk interesse heeft om een nieuwe klant erbij te krijgen.
Ik kan de ervaring van Demetrius volledig bijtreden.
Ik heb een eigen zaak en de beschikbaarheid van internet en mail is voor ons toch kritisch.
Zonder voorafgaande verwittiging valt onze EDPNet ADSL uit (woensdag namiddag). Gebeld naar de helpdesk, waar men mij wist te vertellen dat de migratie naar ADSL2+ voor die dag gepland was. De Zyxel-modem (ZyXEL 660R-63, ISDN) die besteld was moest blijkbaar nog worden opgestuurd en zou de volgende dag (donderdag) geleverd worden.
De modem is donderdag om 16h50 geleverd, heb deze meteen aangesloten maar hij krijgt geen sync. Een klein half uur gebeld met de helpdesk (aan € 0,745 per minuut) maar geen oplossing.
Blijkt ook dat ik nu opeens 2 klantnummers heb bij EDPNet (25875 & 32873) waar ook nieuwe logingegevens bij horen. Maar er zit geen sync op de lijn, ook niet na een firmware update van de Zyxel.
Ik moet helaas constateren dat er nog heel wat foutloopt wat betreft voorafgaande communicatie en coördinatie van deze migratie, en ik ben blijkbaar niet de enige. Hopelijk zijn de problemen snel van de baan.
ChAmPi0N schreef:Check even of je modem wel adsl2+ compatible is. Eergisteren hetzelfde voorgehad. Gisteren dan maar een nieuwe modem gehaald, eentje die wel adsl2+ ondersteund, en sindsdien werkt het wel. Mijn bestelling staat overigens ook nog steeds op "wachten oplevering" dus dat wilt op zich niet veel zeggen.
Heb een "USR809108A - USRobotics Wireless MAXg ADSL2+ Gateway with Print Server" die ik speciaal gaan kopen ben i.f.v. ADSL2+ en die overigens al zo'n 3 weken dienst gedaan heeft op de ADSL zonder enig probleem.
Laatst gewijzigd door demetrius 22 jun 2007, 09:58, in totaal 1 gewijzigd.
ruben schreef:Een full rate splitter is een splitter die voor heel het huis de lijn 'filterd', je hoeft dus geen bijkomende splitters meer te plaatsen zoals bij de gewone wel het geval is (voor iedere telefoon 1).
Ook zou er een betere kwaliteit van het signaal zijn als ik me niet vergis.
Acid schreef:Ik kan de ervaring van Demetrius volledig bijtreden.
Ik heb een eigen zaak en de beschikbaarheid van internet en mail is voor ons toch kritisch.
Zonder voorafgaande verwittiging valt onze EDPNet ADSL uit (woensdag namiddag). Gebeld naar de helpdesk, waar men mij wist te vertellen dat de migratie naar ADSL2+ voor die dag gepland was. De Zyxel-modem (ZyXEL 660R-63, ISDN) die besteld was moest blijkbaar nog worden opgestuurd en zou de volgende dag (donderdag) geleverd worden.
De modem is donderdag om 16h50 geleverd, heb deze meteen aangesloten maar hij krijgt geen sync. Een klein half uur gebeld met de helpdesk (aan € 0,745 per minuut) maar geen oplossing.
Blijkt ook dat ik nu opeens 2 klantnummers heb bij EDPNet (25875 & 32873) waar ook nieuwe logingegevens bij horen. Maar er zit geen sync op de lijn, ook niet na een firmware update van de Zyxel.
Ik moet helaas constateren dat er nog heel wat foutloopt wat betreft voorafgaande communicatie en coördinatie van deze migratie, en ik ben blijkbaar niet de enige. Hopelijk zijn de problemen snel van de baan.
Geen sync ... jumper is waarschijnlijk mis getrokken of gewoon niet, de mdodem kan defect zin (italiaanse makelei need i say more)
Acid schreef:Ik kan de ervaring van Demetrius volledig bijtreden.
Ik heb een eigen zaak en de beschikbaarheid van internet en mail is voor ons toch kritisch.
Zonder voorafgaande verwittiging valt onze EDPNet ADSL uit (woensdag namiddag). Gebeld naar de helpdesk, waar men mij wist te vertellen dat de migratie naar ADSL2+ voor die dag gepland was. De Zyxel-modem (ZyXEL 660R-63, ISDN) die besteld was moest blijkbaar nog worden opgestuurd en zou de volgende dag (donderdag) geleverd worden.
De modem is donderdag om 16h50 geleverd, heb deze meteen aangesloten maar hij krijgt geen sync. Een klein half uur gebeld met de helpdesk (aan € 0,745 per minuut) maar geen oplossing.
Blijkt ook dat ik nu opeens 2 klantnummers heb bij EDPNet (25875 & 32873) waar ook nieuwe logingegevens bij horen. Maar er zit geen sync op de lijn, ook niet na een firmware update van de Zyxel.
Ik moet helaas constateren dat er nog heel wat foutloopt wat betreft voorafgaande communicatie en coördinatie van deze migratie, en ik ben blijkbaar niet de enige. Hopelijk zijn de problemen snel van de baan.
Geen sync ... jumper is waarschijnlijk mis getrokken of gewoon niet, de mdodem kan defect zin (italiaanse makelei need i say more)
Ik weet niet wat er aan de hand is. Sinds deze middag is telkens sync gedurende 1 minuut, waarna de verbinding wegvalt gedurende ca. 30 sec. om opnieuw 1 minuut verbinding te hebben, enz...
Acid schreef:Ik kan de ervaring van Demetrius volledig bijtreden.
Ik heb een eigen zaak en de beschikbaarheid van internet en mail is voor ons toch kritisch.
Zonder voorafgaande verwittiging valt onze EDPNet ADSL uit (woensdag namiddag). Gebeld naar de helpdesk, waar men mij wist te vertellen dat de migratie naar ADSL2+ voor die dag gepland was. De Zyxel-modem (ZyXEL 660R-63, ISDN) die besteld was moest blijkbaar nog worden opgestuurd en zou de volgende dag (donderdag) geleverd worden.
De modem is donderdag om 16h50 geleverd, heb deze meteen aangesloten maar hij krijgt geen sync. Een klein half uur gebeld met de helpdesk (aan € 0,745 per minuut) maar geen oplossing.
Blijkt ook dat ik nu opeens 2 klantnummers heb bij EDPNet (25875 & 32873) waar ook nieuwe logingegevens bij horen. Maar er zit geen sync op de lijn, ook niet na een firmware update van de Zyxel.
Ik moet helaas constateren dat er nog heel wat foutloopt wat betreft voorafgaande communicatie en coördinatie van deze migratie, en ik ben blijkbaar niet de enige. Hopelijk zijn de problemen snel van de baan.
Geen sync ... jumper is waarschijnlijk mis getrokken of gewoon niet, de mdodem kan defect zin (italiaanse makelei need i say more)
Ik weet niet wat er aan de hand is. Sinds deze middag is telkens sync gedurende 1 minuut, waarna de verbinding wegvalt gedurende ca. 30 sec. om opnieuw 1 minuut verbinding te hebben, enz...
Het werkt eindelijk...!
Het lijkt erop dat de modem nog een firmware-update nodig had. Nu staat er deze versie op en het lijkt goed te gaan.