Wat is je stem ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Raar dat sommigen vinden dat enkel jongeren op groen stemmen.
Zelf vind ik dat gezondheid zowat het belangrijkste is waar je voor kan opkomen.
Je mag dan nog zoveel geld hebben dan je wil, zo 'veilig' zitten dan je wil, als je ziek wordt van de vervuiling ben je daar in mijn ogen helemaal niets mee.
Een stem voor groen noem ik dus eerder logisch nadenken.
Zou wel kunnen dat je zo pas gaat denken als je het hebt meegemaakt.
Zelf vind ik dat gezondheid zowat het belangrijkste is waar je voor kan opkomen.
Je mag dan nog zoveel geld hebben dan je wil, zo 'veilig' zitten dan je wil, als je ziek wordt van de vervuiling ben je daar in mijn ogen helemaal niets mee.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Andere mensen, andere prioriteiten.
Jouw uitleg zou evengoed bij SPa kunnen passen denk ik.
Jouw uitleg zou evengoed bij SPa kunnen passen denk ik.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
of bij LDD of bij het VB ...
gezond verstand
gezond verstand
Exact wat ik bedoelde :)Deej_1977 schreef:dat bedoelde ik ook niet. ik denk dat zowel bungaman als ik er mee bedoelen dat minderjarigen nog veel ideologischer zijn dan de mensen die stillekes aan op leeftijd binnen geraken ;).
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Waarom zouden minderjarigen die moeite doen ?
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik weet niet ik vind dat iedere partij wel wat groene vingers heeft, om die reden vind ik dat groen weinig inhoud heeft, ..Vieten schreef:Raar dat sommigen vinden dat enkel jongeren op groen stemmen.
-
- Elite Poster
wie op groen stemt, stemt voor meer belastingen.Ofloo schreef:Ik weet niet ik vind dat iedere partij wel wat groene vingers heeft, om die reden vind ik dat groen weinig inhoud heeft, ..Vieten schreef:Raar dat sommigen vinden dat enkel jongeren op groen stemmen.
en minder vrijheidhollebollegijs schreef:wie op groen stemt, stemt voor meer belastingen.Ofloo schreef:Ik weet niet ik vind dat iedere partij wel wat groene vingers heeft, om die reden vind ik dat groen weinig inhoud heeft, ..Vieten schreef:Raar dat sommigen vinden dat enkel jongeren op groen stemmen.
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Tsjah, hoogstwaarschijnlijk zal het Rooms-Blauw worden. Spa (Blauw) wil graag terug in de oppopositie. Tis natuurlijk de ideale manier om er weer bovenop te komen. Met regeren zullen ze nog meer de dieperik induiken. Kijk naar CD&V: tien jaar geleden na 20 jaar aan de macht zo dood als een pier en nu na een tiental jaartjes opppositie voeren machtiger dan ooit. Tis bijna vooroorlogs. Tsjah, als oppopositie partij kan je weinig misdoen en als regeringspartij kan je precies niets anders doen dan dingen misdoen.
Btw, ik heb LDD gestemd omdat ik hem die 5% gun en de familie-soap die onze Belgische politiek is toch een beetje een emma-gehalte geven.
Btw, ik heb LDD gestemd omdat ik hem die 5% gun en de familie-soap die onze Belgische politiek is toch een beetje een emma-gehalte geven.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Ik heb ook LDD gestemd, ik heb zijn programmapunten gelezen en ik vind dat ze één voor één goed zijn (over de vlaktaks is wel twijfel, mabon, die komt er toch niet)DarthDavy schreef:Btw, ik heb LDD gestemd omdat ik hem die 5% gun en de familie-soap die onze Belgische politiek is toch een beetje een emma-gehalte geven.
wat ik altijd spijtig vind is dat niemand het heeft over de ander zijde van de medaille... er wordt uitgepakt met belastingverlaging, verhoging van pensioenen, minder bedrijfsvoorheffing. Maar dat zijn allemaal maatregelen die geld kosten en niemand die zegt waar dat geld vandaan moet komen.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
@Bungaman
Daarom zijn dat IMO meestal maar loze beloftes, gewoon de beste manier om stemmen te winnen. Ik heb zelf doedestemtest gedaan, en je krijgt toch het gevoel dat wat daar staat ook maar een lege doos is.
Ikzelf heb vertrouwen in de vorige regering, ze hebben het al bij al nog niet zo slecht gedaan, hoewel ze vroeger ook met loze beloftes kwamen:
- admistratieve veréénvoudiging: vorige week mijn belastingsbrief ingevuld en zelfs dat hebben ze niet rondgekregen om dat op een vlotte en simpele manier aan de burger te brengen. Het is er alleen nog ingewikkelder op geworden.
- belastingsverlaging: elke verkiezing hetzelfde beloven, ook nu nog niet essentieels veranderd.
- gratis/betere 24/7 kinderopvang : het is huilen met de pet op om een onthaalmoeder of kribbe te vinden.
- wel een pluspunt is de invoering van de dienstencheque, dat is een knap initatief.
Als je stemt voor de beloftes, kom je meestal bedrogen uit.
Daarom zijn dat IMO meestal maar loze beloftes, gewoon de beste manier om stemmen te winnen. Ik heb zelf doedestemtest gedaan, en je krijgt toch het gevoel dat wat daar staat ook maar een lege doos is.
Ikzelf heb vertrouwen in de vorige regering, ze hebben het al bij al nog niet zo slecht gedaan, hoewel ze vroeger ook met loze beloftes kwamen:
- admistratieve veréénvoudiging: vorige week mijn belastingsbrief ingevuld en zelfs dat hebben ze niet rondgekregen om dat op een vlotte en simpele manier aan de burger te brengen. Het is er alleen nog ingewikkelder op geworden.
- belastingsverlaging: elke verkiezing hetzelfde beloven, ook nu nog niet essentieels veranderd.
- gratis/betere 24/7 kinderopvang : het is huilen met de pet op om een onthaalmoeder of kribbe te vinden.
- wel een pluspunt is de invoering van de dienstencheque, dat is een knap initatief.
Als je stemt voor de beloftes, kom je meestal bedrogen uit.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Volgens LDD konden ze massa's geld uitsparen door het ministerie van financiën eens te herinrichtin, door één belasting voor iedereen in te voeren gaat de verwerking zoveel makkelijker en heb je er zoveel minder personeel voor nodig, wat ook al veel geld bespaart!BungaMan schreef:wat ik altijd spijtig vind is dat niemand het heeft over de ander zijde van de medaille... er wordt uitgepakt met belastingverlaging, verhoging van pensioenen, minder bedrijfsvoorheffing. Maar dat zijn allemaal maatregelen die geld kosten en niemand die zegt waar dat geld vandaan moet komen.
Pas op, LDD heeft wss ook massa's loze beloften hoor, noem me één partij die geen beloften doet
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Kunde gij da zelf? Knap... Ik kan da nie en ik ga daarmee naar mijn nichtje die belastingsconsulente is. Allez, ik kan hem zelf invullen, maar dan moet ik 500 euro bijbetalen volgend jaar. Als zij hem voor mij invult, krijg ik volgend jaar 500 euro terug. Knappe administratieve vereenvoudiging: voor mensen die er niets van kennen nog meer geld uit hun zak kloppen en diegene die het wel kennen, kunnen terugkrijgen. En nee, tis geen fraude wat we doen, gewoon allemaal eerlijke zaken waar ik recht op heb, maar je moet het verdomme maar allemaal ook weten.Block schreef:@Bungaman
Da's wel waar. Belastingen zijn WEL verlaagd. Het is zoals Karel De Gucht overlaatste op de radio zei: als er iemand met zijn belastingsbrief naar hem gaat en kan bewijzen dat zijn belastingen niet omlaag zijn gegaan sinds paars aan de macht is, ging hij zelf het verschil terugbetalen. Ik heb da gecontroleerd en ja, ik betaal minder belastingen sinds paars aan de macht is.- belastingsverlaging: elke verkiezing hetzelfde beloven, ook nu nog niet essentieels veranderd.
Ik ga wel niet over andere verdoken belastingen spreken die ingevoerd zijn...
Het is ook huilen met de pet op om onthaalmoeder te worden. M'n vriendin zou dat enorm graag doen en heeft ook al enkele jaren ervaring op dat vlak aangezien ze in twee kribbes gewerkt heeft. Maar wat ze allemaal van u eisen om onthaalmoeder te MOGEN worden. Ok, ik kan daar ergens wel begrip voor opbrengen omdat je toch met kinderen in je huis zit, dus je moet wel 100% te vertrouwen zijn, maar het heeft tot het gevolg dat kinderopvang VERSCHRIKKELIJK duur is. Ik mag er niet aan denken tot onze eerste kleine komt. Tis goedkoper om mijn vrouw aan de dop thuis te laten zitten en voor de kleine te zorgen en ik alleen gaan werken (kga ook meer verdienen dan omdat er maar 1 kostwinner is). En da's heel erg fout! Kinderopvang zou gratis moeten kunnen zijn en dan zal je nogal de economie zien aanzwengelen van jonge moeders die plotseling toch willen gaan werken.- gratis/betere 24/7 kinderopvang : het is huilen met de pet op om een onthaalmoeder of kribbe te vinden.
Idd, maar initiatief dat zo goed was en zo populair geworden is dat het tegen zichzelf gekeerd is omdat het zo duur geworden is dat ze het moeten beperken hebben...- wel een pluspunt is de invoering van de dienstencheque, dat is een knap initatief.
Ik ben eigenlijk blij dat ik zelf niet in de politiek zit, tis heel moeilijk om goed te doen.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Leuke kaarten voor Leterme :p Onderhandelen met MR over een staatshervorming die de MR pas ten vroegste in 2009 wil bespreken. Ipv voorzichtig te zijn als het aankomt op euforische uitspraken en zo voort, had hij zich beter voorzichtig ingelaten voor de verkiezingen over het soort staatshervorming dat hij wenstte... Hij heeft zichzelf in de ideale positie genesteld om op zijn bek te gaan :)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hij vindt het gewoon erg dat VLD en SPa zo zwaar hebben verloren dat he's going to take one for the team -.- om hen zo snel mgelijk terug stemmen te gevenGoendi schreef:Leuke kaarten voor Leterme Onderhandelen met MR over een staatshervorming die de MR pas ten vroegste in 2009 wil bespreken. Ipv voorzichtig te zijn als het aankomt op euforische uitspraken en zo voort, had hij zich beter voorzichtig ingelaten voor de verkiezingen over het soort staatshervorming dat hij wenstte... Hij heeft zichzelf in de ideale positie genesteld om op zijn bek te gaan
LolBungaMan schreef:Dat belooft binnen 4 jaar. Om een of andere reden denk ik dat dat vooral stemmen zijn van minderjarigen ...Deej_1977 schreef:Userbase is precies redelijk rechts na een zeer representatieve 21 stemmen .
Altijd lachten wanneer mensen de "andere" kant van de politiek met kinderen linken.
Het gaat over het resultaat op userbase en niet van de verkiezingen zelf.
Gezien het jeugdige publiek van userbase en het verschil met de echte verkiezingsuitslagen moet het wel zoiets zijn. Jongeren zien het iets meer zwart/wit.
Geef anders uw verklaring maar eens waarom de poll niet overeenkomt met de verkiezingsuitslag.
Gezien het jeugdige publiek van userbase en het verschil met de echte verkiezingsuitslagen moet het wel zoiets zijn. Jongeren zien het iets meer zwart/wit.
Geef anders uw verklaring maar eens waarom de poll niet overeenkomt met de verkiezingsuitslag.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het schijnt ook te zijn dat jongeren meer Vlaams Belang stemmen omdat ze geen idee hebben op wie ze moeten stemmen, mss daarom dat het VB hier zo goed doet ?
Misschien dat jongeren meer in aanraking komen met bepaalde problemen waar het VB in zijn punten op terugkomt.Lord Utopia schreef:Het schijnt ook te zijn dat jongeren meer Vlaams Belang stemmen omdat ze geen idee hebben op wie ze moeten stemmen, mss daarom dat het VB hier zo goed doet ?
Ik ga zelf ook veel uit, wordt regelmatig geconfronteerd met zaken waarrond het blok propageert, maar stem niet voor het VB omdat ze geen oplossingen aanbieden. Om mijn stem te krijgen is meer nodig dan sloganesk geblaat.
Volgens mij leest de helft van de VB stemmers niet eens hun partijprogramma.
grtz
grtz
"To err is human..to really screw up you need a computer."
de helft zou veel zijn!Raindog schreef:Ik ga zelf ook veel uit, wordt regelmatig geconfronteerd met zaken waarrond het blok propageert, maar stem niet voor het VB omdat ze geen oplossingen aanbieden. Om mijn stem te krijgen is meer nodig dan sloganesk geblaat.
grtz
was het maar 5%
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Da was voor deze verkiezing ook ni nodig, want ge kreeg diezelfde presentatie en inhoud via canvas te zien in "verkiezingen 07".Raindog schreef:Ik ga zelf ook veel uit, wordt regelmatig geconfronteerd met zaken waarrond het blok propageert, maar stem niet voor het VB omdat ze geen oplossingen aanbieden. Om mijn stem te krijgen is meer nodig dan sloganesk geblaat.
grtz
En daar zij die blonde (Van der Meers ofzoiets) oa. ... het eerste wat we zouden doen, is een onderzoek bestellen om te checken of de opwarming van de Aarde wel echt is ...
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Ik heb dat van LDD gelezen, en 'k kon er mij het best vanal in vinden, VB is gelijk voor vrouwen aan de haard enal, maar geen kat die dat weetkUmbro schreef:volgens mij leest de helft van "gelijk welke" stemmer niet eens het partijprogrammaRaindog schreef:Volgens mij leest de helft van de VB stemmers niet eens hun partijprogramma.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ik zou wel eens willen weten waar dat 'vrouwen aan de haard' gedoe staat in hun programma
Ik had begrepen dat ze gewoon thuisblijvende moeders (of vaders!) financieel wouden steunen (want die krijgen nu zo goed als niks), maar blijkbaar maakt iedereen daar 'vrouwen aan de haard' van...
Ik had begrepen dat ze gewoon thuisblijvende moeders (of vaders!) financieel wouden steunen (want die krijgen nu zo goed als niks), maar blijkbaar maakt iedereen daar 'vrouwen aan de haard' van...
Hehe, mits enig uitzoekingswerk blijkt dat je gelijk hebt!NuKeM schreef:Ik zou wel eens willen weten waar dat 'vrouwen aan de haard' gedoe staat in hun programma
Volgens de site van Hans Verreyt blijkt dat één van de (verkeerde) vooroordelen idd dat is, en na het lezen blijkt dat je volledig gelijk hebt! (zie http://www.hansverreyt.org/vooroordelen.php)
Wel nogal schaamlijk da'k hier kom zeggen dat de mensen de standpunten moeten lezen en ik zelf niet volledig op de hoogte ben
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Toch opvallend: ook hier op Userbase is het kartel CD&V/N-VA het grootst. Voor zover je een uitspraak kan doen op basis van een peiling met 105 deelnemers
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Op die 105 stemmen krijgen we idd ongeveer een zelfde beeld als de effectieve verkiezingen. Alleen SPa krijgt hier nog wat meer klappen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Misschien dat het beleid (nu ja) van Peter Vanvelthoven (sp.a) daar wel voor iets tussenzit?DarthDavy schreef:Op die 105 stemmen krijgen we idd ongeveer een zelfde beeld als de effectieve verkiezingen. Alleen SPa krijgt hier nog wat meer klappen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Vlaams Belang lijkt mij toch groter in de poll.Toch opvallend: ook hier op Userbase is het kartel CD&V/N-VA het grootst. Voor zover je een uitspraak kan doen op basis van een peiling met 105 deelnemers
greetz,
Nob
Het is CD&V + NVA. 25 stemmen > 23 stemmenNob schreef:Vlaams Belang lijkt mij toch groter in de poll.Toch opvallend: ook hier op Userbase is het kartel CD&V/N-VA het grootst. Voor zover je een uitspraak kan doen op basis van een peiling met 105 deelnemers
greetz,
Nob
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Uiteraard. Terwijl de Franstaligen koppig blijven en zware uitspraken doen gaat de Vlaming zijn voorzichtige zelf zijn. Als de Vlamingen nu teveel water bij de wijn doen kan CD&V bij de volgende verkiezingen wel eens meteen de prijs cash betalen.Snakehit schreef:Ondertussen is de staatshervorming op de lange baan geschoven tot in 2009. Jammer voor de nva stemmers! Was te verwachten niet?
Eigenlijk moet er eens een Vlaamse politicus hetzelfde spel beginnen spelen als die Franstaligen. Koppig zijn, gewoon njet zeggen en plein public etc...
Tijd voor nog wat rondzendbrieven in de Rand .
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
My thoughts exactly, maar dan hebben we het probleem dat wij een illegale actie ondernemen en krijgen we dus de VN op ons dak.ljd schreef:Gewoon zeggen , gaan jullie niet akkoord dan wordt het RTBF journaal werkelijkheid
Vlaanderen kan zichzelf niet legitiem onafhankelijk verklaren. Dan ceëren we een situaties zoals met de Basken in Frankrijk en Spanje bvb of nog iets erger: Noord-Ierland. De Walen weten dat en daarom is het voor hun makkelijk om nee te zeggen.