Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21 apr 2007, 12:03
door Burny
Speedtouch 510, op 7 locaties in gebruik icm Dommel, en nergens problemen whatsoever.

Geplaatst: 21 apr 2007, 15:52
door Draco888
ketter schreef:sniper1964 maar ik heb een belkin router en ook niks als meserie hier hoor.Telkens resetten enz.Als ik een andere router gebruik is alles :thumbs: Dus ik vrees dat ik nooit nog belkin zal kopen.


Hehe ook een Belkin, ook hetzelfde probleem. Wel gelukkig dat het niet steeds is, het lijkt erop dat ik enkel moet resetten als ik bij een 36u disconnect een ander IP krijg toebedeelt.

Mijn volgende modem/router zal een Linksys worden denk ik.

Geplaatst: 21 apr 2007, 18:01
door sniper1964
Draco888 schreef:
ketter schreef:sniper1964 maar ik heb een belkin router en ook niks als meserie hier hoor.Telkens resetten enz.Als ik een andere router gebruik is alles :thumbs: Dus ik vrees dat ik nooit nog belkin zal kopen.


Hehe ook een Belkin, ook hetzelfde probleem. Wel gelukkig dat het niet steeds is, het lijkt erop dat ik enkel moet resetten als ik bij een 36u disconnect een ander IP krijg toebedeelt.

Mijn volgende modem/router zal een Linksys worden denk ik.


Ik denk dat het een synchronisatie probleem is en heb dit met beide modems.
Of zouden ze bij dommel te weinig IP adreskes hebben ?????

Geplaatst: 21 apr 2007, 19:39
door ketter
Draco888 schreef:
ketter schreef:sniper1964 maar ik heb een belkin router en ook niks als meserie hier hoor.Telkens resetten enz.Als ik een andere router gebruik is alles :thumbs: Dus ik vrees dat ik nooit nog belkin zal kopen.


Hehe ook een Belkin, ook hetzelfde probleem. Wel gelukkig dat het niet steeds is, het lijkt erop dat ik enkel moet resetten als ik bij een 36u disconnect een ander IP krijg toebedeelt.

Mijn volgende modem/router zal een Linksys worden denk ik.


Draco888 sorry ik ben vergeten te melden dat het hier ook over de 36 uren gaat. :lol:
Draco888 heb jij de belkin helpdesk daar al is over gebeld ?? Ik wel maar ze weten af van het probleem maar ze weten het zelf niet op te lossen.Collega van het werk zou een manier weten dat je dit toch kan oplossen en hij gaat een keer langs komen en als het dan ook opgelost geraakt dan weet ik het jou te zeggen.

greetz ket

Geplaatst: 21 apr 2007, 19:52
door RaPMaN
Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossing, dus post het maar op het forum zodat nog andere mensen de oplossing ook weten :-D

Geplaatst: 22 apr 2007, 00:10
door ketter
RaPMaN schreef:
ketter schreef:sniper1964 maar ik heb een belkin router en ook niks als meserie hier hoor.Telkens resetten enz.Als ik een andere router gebruik is alles :thumbs: Dus ik vrees dat ik nooit nog belkin zal kopen.


Met welke router (merk en type) heb je dan geen problemen ?


rapman met een linksys heb ik geen probleem tot nu toe maar ik wil toch de belkin gebruiken want het was een dure router van het N type.

Maar rapman ben jij ook een Belkin slachtoffer ?? :lol:

Geplaatst: 22 apr 2007, 00:36
door RaPMaN
Ik ben een US Robotics slachtoffer, maar mss is de oplossing wel soortgelijk :-)
Ik ben zelf ook al een hele tijd op zoek achter een oplossing en een nieuwe router aanschaffen vind ik persoonlijk een beetje te drastisch.

Geplaatst: 22 apr 2007, 02:56
door Draco888
Thx Ketter, de laatste maand viel het gelukkig mee, ik heb zelfs 14 dagen aan een stuk geen last er van gehad, maar een oplossing zou toch geweldig zijn.

Voor de rest niet veel te klagen over die Belkin, alleen jammer van die 36u reconnect . . en iets beperktere info die hij geeft, die linksys'en geven blijkbaar ook je lijn noise en zo weer.

Geplaatst: 23 apr 2007, 13:40
door DarthDavy
Als het goed is, gaat Dommel op donderdag 26 april ADSL toelaten op m'n telefoonlijn. Nu heb ik zo'n lelijk blauw Belgacom Philips draadloze modem/router (zie Belgacom website voor de specs). Iemand wat ervaringen met deze ADSL modem/router?

Ik heb hem uit mijn grootouders huis meegegritst omdat die daar al meer dan een jaar stof staat te vergaren met het excuus dat dat ding nooit gewerkt heeft (gewoon omdat er nog nooit iemand met verstand naar gekeken heeft :P ) en het is natuurlijk een mooi bedragje bespaart als ik zelf gene modem/router moet aanschaffen.

Geplaatst: 23 apr 2007, 16:52
door ljd
Linksys WAG200

DSL Connection

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 15 db
Upstream Margin: 18 db
Downstream Line Attenuation: 11 db
Upstream Line Attenuation: 3 db
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

heb geen boostpack ofzo

Geplaatst: 23 apr 2007, 19:14
door eniac
DarthDavy schreef:Als het goed is, gaat Dommel op donderdag 26 april ADSL toelaten op m'n telefoonlijn. Nu heb ik zo'n lelijk blauw Belgacom Philips draadloze modem/router (zie Belgacom website voor de specs). Iemand wat ervaringen met deze ADSL modem/router?


Heb die vorig jaar gekocht bij een actie en ben er tevreden van. Goed ding, doet zijn werk gewoon goed imho. Natuurlijk kan je het niet vergelijken met de vele instellingsmogelijkheden die een Linksys je biedt, maar het werkt zonder problemen.

Geplaatst: 24 apr 2007, 13:20
door DarthDavy
Meer is er niet nodig. Der komen ook maar 2 PC's (1 desktop en 1 laptop) en eventueel 1 of 2 console's (nu de DS en misschien later dit jaar een PS3) op.

Adsl problemen opgelost

Geplaatst: 18 mei 2007, 13:02
door stefken1969
stefken1969 schreef:ik heb alvast mijn draadloze dect iets verder van mijn voiprouter geplaatst. Hopende op een positief resultaat. Ik hou je op de hoogte.

patje schreef:ook een bepaald apparaat in de buurt van de router kan een storing geven en daarmee dat je op sommige momenten dan een schommeling krijgt waardoor je disconnects hebt....


Na het aanmaken van mijn eerste ticket bij Dommel die op hun beurt een ticket aanmaakten bij Belgacom heeft een technieker langs geweest. Deze heeft tijdens zijn tijdelijke metingen niks kunnen vastellen, alles zag er goed uit zei hij. Mijn problemen waren natuurlijk niet opgelost, dus bij Dommel terug een ticket geopend en aangedrongen terug een ticket te openen bij Belgacom. Deze heeft eerst alles nog eens komen uitmeten en zag ook niks maar heb er op aangedrongen mij in de centrale op een ander voedingspaar aan te sluiten. (dit was een tip van een Belgacom medewerker in de familie). Deze heeft dat dan maar gedaan en nu ziet mijn noise rate er veel beter uit, nl 11dB. Het ziet er naar uit dat de problemen die meer dan een dikke maand geduurd hebben opgelost zijn. Oef...

Re: Adsl problemen opgelost

Geplaatst: 18 mei 2007, 20:28
door ReLoad
stefken1969

heeft jou dat geld gekost die uitmetingen en die verandering van die "kabelpaar"
hoe ver woon je van de centrale?
(gewoon wat info voor mezelf (en anderen))

Re: Adsl problemen opgelost

Geplaatst: 18 mei 2007, 20:44
door stefken1969
ReLoad schreef:stefken1969

heeft jou dat geld gekost die uitmetingen en die verandering van die "kabelpaar"
hoe ver woon je van de centrale?
(gewoon wat info voor mezelf (en anderen))


Heeft me niks gekost , waarom zou het trouwens? Ik betaal elke maand netjes mijn discoveryline en mijn Dommelfaktuur. Ik heb gewoon blijven klagen via mails en telefoons dat mijn lijn niet stabiel was en dat Belgacom hun metingen die eigenlijk toch maar tijdelijk zijn en dus op dat moment meestal geen problemen aantonen dus niks voorstellen. Ik woon 3,32Km van de centrale. Ps de Belgacom technieker is nu reeds 10u buiten en nog geen probleem gehad. Fingers crossed :-o
Daarnet merkte ik op dat mijn 2de Dommel ticket reeds "closed" staat. 'K vraag me af of deze mensen echt niet klanttevredenheid bewust zijn. Ze vragen niet eens of mijn probleem nu opgelost is... :?

Geplaatst: 19 mei 2007, 05:24
door Draco888
Stefken, dat komt door de BGC tussenkomst he, die zullen waarschijnlijk aan Dommel gezegd hebben dat het probleem n in orde was, toen de technieker zijn verslag erover indiende.
Als ge nog problemen hebt kunt ge gewoon uw ticket weer heropenen.

Geplaatst: 19 mei 2007, 12:49
door stefken1969
Draco888 schreef:Stefken, dat komt door de BGC tussenkomst he, die zullen waarschijnlijk aan Dommel gezegd hebben dat het probleem n in orde was, toen de technieker zijn verslag erover indiende.
Als ge nog problemen hebt kunt ge gewoon uw ticket weer heropenen.



mmm, ticket closed ma 14/05, technieker kwam maar langs op 18/05. Dus een verslag zal er zeker niet aan te pas gekomen zijn. :wink: Bijna zeker dat ze mijn ticket direct gelsoten hebben als ze hun ticket naar Belgacom aangemaakt hebben. Tja en ondertussen kan ik na 24u zeggen dat mijn lijnkwaliteit beter is maar nog steeds variable met een paar disconnects.

Geplaatst: 19 mei 2007, 14:01
door devilkin
Tickets bij dommel zijn automatisch closed van zodra ze erop reageren he.

Geplaatst: 21 mei 2007, 23:48
door NoFate
DarthDavy schreef:Meer is er niet nodig. Der komen ook maar 2 PC's (1 desktop en 1 laptop) en eventueel 1 of 2 console's (nu de DS en misschien later dit jaar een PS3) op.


Met de philips routers kan je ook maar 4 clients tegelijk op het internet laten gaan, de andere clients krijgen wel een ip adres, maar daar kan je niet mee surfen...

Dus alleen het intern netwerk gaat dan werken.

Wat ik heb gedaan om dit te laten werken is een andere rom erop gezet, problem solved...

Ook krijg je dan veeeel meer instellingen, gelijkaardig met linksys..,
Ook heb je dan de optie om bv dyndns in te stellen...