daar heb je helemaal gelijk in.KK schreef:Da's wel extreem verbarbapapa5800 schreef:eerlijk is eerlijk, ik wil nog steeds die snelheid van adsl2+ (2900 km van de centrale)
zou het niet meer iets van 2900 m moeten zijn?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
daar heb je helemaal gelijk in.KK schreef:Da's wel extreem verbarbapapa5800 schreef:eerlijk is eerlijk, ik wil nog steeds die snelheid van adsl2+ (2900 km van de centrale)
Bij mij zou het dan voornamelijk gaan over de upload snelheid die blijkbaar beter stand houd zelfs over langere afstanden. Als ik andere fora mag geloven.KK schreef:Da's wel extreem verbarbapapa5800 schreef:eerlijk is eerlijk, ik wil nog steeds die snelheid van adsl2+ (2900 km van de centrale)
Mij lijkt dit logisch, daar bv bij Edpnet je upload snelheid maar zo'n 1/10 is van uw downloadsnelheid. In principe zou je veel sneller kunnen uploaden maar dit is gelimiteerd. In de veronderstelling dat downloaden en uploaden in principe hetzelfde is ga je wanneer je ver van de centrale zit mss maar aan 100KB/sec kunt downloaden ipv zo'n 600KB/sec, nogaltijd zonder problemen kunnen uploaden tegen 60KB/sec (maximum, ongeveer), omdat dit nog steeds onder die 100KB/sec zit. Moest je daarentegen extreem ver van de centrale zitten en maar zo'n 40KB/sec download hebben, dan ga je waarschijnlijk ook geen 60KB/sec upload meer hebben.Ofloo schreef:Bij mij zou het dan voornamelijk gaan over de upload snelheid die blijkbaar beter stand houd zelfs over langere afstanden. Als ik andere fora mag geloven.
Dan is mijn vorige post dus niet correct, damnMr.T schreef:@Ofloo
Uw upload snelheid is minder afhankelijk van de afstand omdat dit over de lagere frequenties gaat.
Zelfs met gewone ADSL is op 5km nog 512kbps upstream gegarandeerd. Met adsl2+ is dit nog zelfs hoger. Ik zou hier een nieuwe deployment curve kunnen posten, maar ik zie hier niet goed het nut van in.
Ik had al zo'n vermoeden, dank u voor deze bevestiging. Uit nieuwsgierigheid wat zijn die frequenties? allicht zijn het VHF frequenties, waarom hebben ze ook niet geopteerd om de download snelheden op zo laag mogelijke frequenties in te stellen aangezien ik mij niet kan inbeelden dat er zoveel andere frequenties over het telefoon net lopen, bij kabel is dit natuurlijk anders iedere zender heeft zijn eigen frequentie, maar over een telefoonlijn loopt er toch niet zoveel data dat men geen keuze meer zou hebben, en het is toch ook niet dat men rekening zou moeten houden met het gebruik van frequenties aangezien, het netwerk in bezit is van de operator zelf volgens mij is deze dan ook vrij van het kiezen van zijn frequenties.Mr.T schreef:@Ofloo
Uw upload snelheid is minder afhankelijk van de afstand omdat dit over de lagere frequenties gaat.
Zelfs met gewone ADSL is op 5km nog 512kbps upstream gegarandeerd. Met adsl2+ is dit nog zelfs hoger. Ik zou hier een nieuwe deployment curve kunnen posten, maar ik zie hier niet goed het nut van in.
Het rare vind ik dat ik op 4.2 KM zit en bij mijn profiel is er 3.3Mbit down en maar 384Kbit up. Idd het profiel daarachter is 2Mbit down en 512Kbit up. Dus waarom bij het profiel dat ik heb maar 384Kbit up als je op 5KM meer upload snelheid kan hebben/krijgt.Mr.T schreef:@Ofloo
Mja ok, dat zal zo wel zijn, maar he tis toch ook logisch dat ik liever ook 512Kbit up zou hebben ipv 384Kbit en dat dit er echt niet logisch uitziet. Nu ja, in principe kom ik met 384Kbit ook wel toeMr.T schreef:@Mette
Dat is louter configuratie. Verder moet je er niks achter zoeken. Logisch is het niet, maar het is nu zo.
@ofloo
ADSL2+ gaat tot 2.2Mhz
ADSL vind je op http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... y_plan.svg