ADSL2+ ... weldra ook bij edpnet?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

KK schreef:
barbapapa5800 schreef:eerlijk is eerlijk, ik wil nog steeds die snelheid van adsl2+ (2900 km van de centrale)
Da's wel extreem ver :lol:
daar heb je helemaal gelijk in.
zou het niet meer iets van 2900 m moeten zijn? :lol:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Als ik nu een adsl2+ modem koop, is die dan het belangrijkste deel om die snelheid te halen. Of kan bv mijn router die volledige snelheid niet aan? Ik heb een philips router(van belgacom daar, een van de eerste, met grijze look(nie blauw)), en een linksys wrt54gl die zorgt voor wireless(linksys is wired connected met de philips). Ik zou die modem dan aansluiten op de philips.

Heb die in gedachten:
http://www.usr-emea.com/products/p-broa ... 7&loc=bene

Is ook wel een router, mara jammergenoeg geen wireless. Mja, dan maar 3 routers he(zou nl ooit nog repeater mode gebruiken tss philips en linksys zodat die draad wegkan
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

je modem is idd het belangrijkste deel om die snelheid te halen.
je router haalt normaal gezien die snelheid wel.
toch zeker een bekabelde.
je zou eens bij de specs van je wireless router moeten kijken welke snelheden die aankan...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

KK schreef:
barbapapa5800 schreef:eerlijk is eerlijk, ik wil nog steeds die snelheid van adsl2+ (2900 km van de centrale)
Da's wel extreem ver :lol:
Bij mij zou het dan voornamelijk gaan over de upload snelheid die blijkbaar beter stand houd zelfs over langere afstanden. Als ik andere fora mag geloven.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ofloo schreef:Bij mij zou het dan voornamelijk gaan over de upload snelheid die blijkbaar beter stand houd zelfs over langere afstanden. Als ik andere fora mag geloven.
Mij lijkt dit logisch, daar bv bij Edpnet je upload snelheid maar zo'n 1/10 is van uw downloadsnelheid. In principe zou je veel sneller kunnen uploaden maar dit is gelimiteerd. In de veronderstelling dat downloaden en uploaden in principe hetzelfde is ga je wanneer je ver van de centrale zit mss maar aan 100KB/sec kunt downloaden ipv zo'n 600KB/sec, nogaltijd zonder problemen kunnen uploaden tegen 60KB/sec (maximum, ongeveer), omdat dit nog steeds onder die 100KB/sec zit. Moest je daarentegen extreem ver van de centrale zitten en maar zo'n 40KB/sec download hebben, dan ga je waarschijnlijk ook geen 60KB/sec upload meer hebben.

'k zou het natuurlijk wel verkeerd kunnen hebben, eventueel mss :wink:
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

@Ofloo
Uw upload snelheid is minder afhankelijk van de afstand omdat dit over de lagere frequenties gaat.
Zelfs met gewone ADSL is op 5km nog 512kbps upstream gegarandeerd. Met adsl2+ is dit nog zelfs hoger. Ik zou hier een nieuwe deployment curve kunnen posten, maar ik zie hier niet goed het nut van in.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Mr.T schreef:@Ofloo
Uw upload snelheid is minder afhankelijk van de afstand omdat dit over de lagere frequenties gaat.
Zelfs met gewone ADSL is op 5km nog 512kbps upstream gegarandeerd. Met adsl2+ is dit nog zelfs hoger. Ik zou hier een nieuwe deployment curve kunnen posten, maar ik zie hier niet goed het nut van in.
Dan is mijn vorige post dus niet correct, damn :-(
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik had al zo'n vermoeden, dank u voor deze bevestiging. Uit nieuwsgierigheid wat zijn die frequenties? allicht zijn het VHF frequenties, waarom hebben ze ook niet geopteerd om de download snelheden op zo laag mogelijke frequenties in te stellen aangezien ik mij niet kan inbeelden dat er zoveel andere frequenties over het telefoon net lopen, bij kabel is dit natuurlijk anders iedere zender heeft zijn eigen frequentie, maar over een telefoonlijn loopt er toch niet zoveel data dat men geen keuze meer zou hebben, en het is toch ook niet dat men rekening zou moeten houden met het gebruik van frequenties aangezien, het netwerk in bezit is van de operator zelf volgens mij is deze dan ook vrij van het kiezen van zijn frequenties.
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het rare vind ik dat ik op 4.2 KM zit en bij mijn profiel is er 3.3Mbit down en maar 384Kbit up. Idd het profiel daarachter is 2Mbit down en 512Kbit up. Dus waarom bij het profiel dat ik heb maar 384Kbit up als je op 5KM meer upload snelheid kan hebben/krijgt.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

@Mette
Dat is louter configuratie. Verder moet je er niks achter zoeken. Logisch is het niet, maar het is nu zo.

@ofloo
ADSL2+ gaat tot 2.2Mhz

ADSL vind je op http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... y_plan.svg
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Hopelijk duurt het niet meer zo lang. Heb men adsl2+ modem/router besteld. Is het nog altijd mei/juni of is er al iets concreters?
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

:-D ik kijk ook bijna elke dag op de site van edpnet om te zien of er iets concreets is :-D
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mr.T schreef:@Mette
Dat is louter configuratie. Verder moet je er niks achter zoeken. Logisch is het niet, maar het is nu zo.

@ofloo
ADSL2+ gaat tot 2.2Mhz

ADSL vind je op http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... y_plan.svg
Mja ok, dat zal zo wel zijn, maar he tis toch ook logisch dat ik liever ook 512Kbit up zou hebben ipv 384Kbit en dat dit er echt niet logisch uitziet. Nu ja, in principe kom ik met 384Kbit ook wel toe :). En tja, het grootste probleem is natuurlijk dat ik op 4.2KM van de centrale zit he.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een mooie prijsvergelijking... http://www.edpnet.net/docs/adsl2plus_vgl.pdf

Vanaf 4 juni dus...
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

waar heb je die datum gevonden?
ik zie niks op hun site staan :?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

barbapapa5800 schreef:waar heb je die datum gevonden?
ik zie niks op hun site staan :?
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”