Prijs breedbandinternet in België hoger dan in buurlanden

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

blijft allemaal ma weg bij dommel. Die snelheid is de laatste tijd al genoeg aant schommelen. Ze zijn weeral goe bezig.
samyboyseke
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 feb 2007, 23:22

metal schreef:blijft allemaal ma weg bij dommel. Die snelheid is de laatste tijd al genoeg aant schommelen. Ze zijn weeral goe bezig.


En wat doet dit terzake?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

metal schreef:blijft allemaal ma weg bij dommel. Die snelheid is de laatste tijd al genoeg aant schommelen. Ze zijn weeral goe bezig.


Metal ik denk dat jij soms niet weet wat je verteld :roll:

Hier schrijf je nog vol lof over de snelheid.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#137298
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#137095



Als je denkt dat het bij een andere provider beter is dan kan je gerust daar een accountje nemen he.Ik denk dat niemand je zal tegenhouden.

Ik heb hier in elke geval na 14 maanden Dommel nog steeds op en top prima snelheid.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ZMD schreef:
Zambo schreef:
Daarnaast is Belgacom nog altijd minimum 20 Euro duurder voor telefonie.

Ze zijn toch maar 0,55€ duurder dan telenet?



Leg dat eens uit?

Telenet 24/24 7/7 = 19.95

Belgacom 17.50 + 19.95 = 37.45

Bij mij is dat een verschil van ... 17.50

ok zat er 2.5 euro te ver boven.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ZMD schreef:@Zambo:
Als je dan toch wil besparen, waarom neem je dan geen ADSL van EDPnet.
Als je enkel internet wil spaar je met EDPnet 6,11€ uit tegenover Telenet en als je onbeperkt wil bellen 9,23€.


Is het mogelijk uw berekeningen duidelijk te staven. Wat met welke provider voor wat en welke formule je telkens neemt bij de desbetreffende provider en hoe je aan die bedragen komt?

Bedragen en berekeningen graag voor standaard internet + onbeperkt bellen 24/24 7/7.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ketter schreef:
metal schreef:blijft allemaal ma weg bij dommel. Die snelheid is de laatste tijd al genoeg aant schommelen. Ze zijn weeral goe bezig.


Metal ik denk dat jij soms niet weet wat je verteld :roll:

Hier schrijf je nog vol lof over de snelheid.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#137298
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#137095



Als je denkt dat het bij een andere provider beter is dan kan je gerust daar een accountje nemen he.Ik denk dat niemand je zal tegenhouden.

Ik heb hier in elke geval na 14 maanden Dommel nog steeds op en top prima snelheid.


Da is ondertusse al lang geleden. sinds een dikke maand niks anders dan lage snelheden. en op samyboyseke: omda ze dommel blijven promoten in vorige posts. Da dieje beter is. en als ze der blijven heen komen zal ik straks helemaal geen snelheid meer hebben.
Laatst gewijzigd door metal op 11 mar 2007, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Zambo schreef:
ZMD schreef:
Zambo schreef:Daarnaast is Belgacom nog altijd minimum 20 Euro duurder voor telefonie.
Ze zijn toch maar 0,55€ duurder dan telenet?

Leg dat eens uit?
Telenet 24/24 7/7 = 19.95
Belgacom 17.50 + 19.95 = 37.45
Bij mij is dat een verschil van ... 17.50
ok zat er 2.5 euro te ver boven.


Telenet Freephone: nog heel even 16,95€ en binnen 20 dagen 17,34€
Belgacom Classic + Happytime: 17,5€
Dus Belgacom is minimum 0,55€ en binnenkort maar 0,16€ duurder.
En waarom zou de gemiddelde Belg overdag gratis willen bellen als die niet thuis is omdat die moet werken.

Ja, als je overdag gratis wil bellen is Telenet een stuk goedkoper dan Belgacom, maar als je dan weer een familielid of vriend/vriendin in het buitenland hebt wonen kan je met Belgacom tenminste gratis bellen naar die persoon en bij Telenet niet.
Laatst gewijzigd door MRC101 op 11 mar 2007, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Zambo schreef:
ZMD schreef:@Zambo:
Als je dan toch wil besparen, waarom neem je dan geen ADSL van EDPnet.
Als je enkel internet wil spaar je met EDPnet 6,11€ uit tegenover Telenet en als je onbeperkt wil bellen 9,23€.
Is het mogelijk uw berekeningen duidelijk te staven. Wat met welke provider voor wat en welke formule je telkens neemt bij de desbetreffende provider en hoe je aan die bedragen komt?

Bedragen en berekeningen graag voor standaard internet + onbeperkt bellen 24/24 7/7.
Discovery line: 6,85€
EDPnet Max6Dyn: 29,95€ <--- 6Mbps en 20GB
VoipCheap.com: 11,9€ per 3 maand (omgerekend 3,97€/maand)<--- Die 11,9€ kan ik volledig opgebruiken om bijvoorbeeld naar GSM te bellen (tot 83min in België)
Totaal: 40,77€
Telenet: 50€ of 55€ (24/24 gratis bellen)
Verschil: 9,23€ tot 14,23€

Extra voordelen die ik heb:
-Ik kan die 11,9€ die ik om de 3maand moet betalen volledig opbellen.
-Ik betaal slecht 0,143€/min naar gsm's tegenover 0,20€/min +0,10€ connectiekost bij Telenet
-Ik bel gratis naar verschillende internationale bestemmingen en goedkoop naar internationale gsm's.[/b]
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

kun je zo'n voipcheap.com aansluiten met een voip telefoon zonder dat ik de pc hoef te gebruiken?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Radix schreef:kun je zo'n voipcheap.com aansluiten met een voip telefoon zonder dat ik de pc hoef te gebruiken?


Dat kan perfect, ik gebruik nu een Siemens C450IP, dit is niet de goedkoopste telefoon, maar er bestaan VoIP adapters voor nog geen 50€ die je kan gebruiken met een gewone telefoon.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ZMD dit onderwerp gaat wel over internet en niet over telefonie.
Draai en keer het zoals je wilt voor internet is TN goedgoper en met de packs helemaal

en om er toch eventjes op te reageren TN zal er wel op reageren je kan nu al voor 4.95 naar alle buurlanden bellen gratis dit is al maanden zo.
Belgacom heeft het nog maar 1 week in voege.
TN begon gratis met bellen in de daluren
Belgacom reageerde met na 17u al, waarom TN 2 weken later begon met 24/24 de eerste 6 maand gratis.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

proxiboyke schreef:ZMD dit onderwerp gaat wel over internet en niet over telefonie.
Draai en keer het zoals je wilt voor internet is TN goedgoper en met de packs helemaal

en om er toch eventjes op te reageren TN zal er wel op reageren je kan nu al voor 4.95 naar alle buurlanden bellen gratis dit is al maanden zo.
Belgacom heeft het nog maar 1 week in voege.
TN begon gratis met bellen in de daluren
Belgacom reageerde met na 17u al, waarom TN 2 weken later begon met 24/24 de eerste 6 maand gratis.


Vollgens mij was het Radix die begon over Telenet dat o zo goedkoop is terwijl ik toch nog veel goedkoper bel en surf dan met een telenet pack.
Ook was het volgens hem ook veel goedkoper om te bellen met Telenet dan met Belgacom terwijl er voor een groot deel van de gebruikers slechts een klein verschil is in prijs (slechts 0,55€ en binnenkort maar 0,16€).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

@ZMD,
ik heb hier een vergelijkbare opzet met discoverylijn voor inbellen en uitbellen via voipstunt.
Daarnaast heb ik ook nog een buitenlands inbelnummer (kosten 10Euro/jaar), waar veel heen gebeld wordt.

Wat voordelen betreft vergat je nog te vermelden:

Geen belachelijke connectiekosten wanneer je naar de "andere provider" belt, bij de Betamax voip providers betaal je geen connectiekosten (en zijn de gesprekken gratis).

Voordeel van 2 lijnen, wanneer je naar buiten belt, blijft je Belgacom discovery lijn vrij voor inkomende gesprekken.

Het heeft voordelen je telefonie niet onder te brengen bij je internet provider zoals Scarlet, tele2 of Telenet.
Bij bepaald belgedrag kan het nog wel voordelig lijken (beperking op tijdstip oid), maar wijk je daar vanaf dan kan het zeer ongunstig uitkomen.
Kempenzoon
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2005, 12:32

Ik heb de indruk dat we ons wat te makkelijk in de doeken laten doen door onze politici. Er is niks zo duur als Belg zijn maar daar kunnen/willen ze niks aan doen en dus, om toch de indruk te wekken dat ze het goed voor hebben met "het volk", gaan ze privebedrijven verplichten om goedkoper te worden.

En de mensen laten zich dat met graagte wijs maken en ze zijn blij. Jammer. Ik ben eens gaan kijken op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1626049 en bij http://www.chello.nl/Abonnementen/Internet/ maar 8Mb/s voor 20€ zie ik daar toch niet staan hoor. Dit zullen wel niet de goedkoopste zijn maar als Nederlanders zoals de studie beweert aan 20€/maand 8Mb/s kunnen hebben zijn onze noorderburen lang niet zo zuinig meer als altijd wordt beweerd of kunnen KPN en Chello nauwelijks klanten hebben.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Kijk dit lijstje eens na:

http://www.internetten.nl/access/adslpr ... ?p=1&min=0

Let wel, geen download beperkingen mits aangegeven.
KPN is wat duurder dan anderen. Let ook op dat in sommige KPN abo's de telefoonlijnhuur er in zit.
Bij een aantal , waaronder de kpn dochters, zit fixed ip en geen poort filtering inbegrepen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kempenzoon schreef:En de mensen laten zich dat met graagte wijs maken en ze zijn blij. Jammer. Ik ben eens gaan kijken op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1626049


Da's net hetzelfde als in Belgie bij BGC of Telenet gaan kijken... je neemt de duurste (meestal het vroegere staatsbedrijf) eruit. Het probleem is dat de concurrentie hier in Belgie beperkt is, terwijl als je in Nederland kijkt er massaal veel goedkopere alternatieven zijn.

De uitleg van BGC is trouwens een giller... het zou meer kosten omdat je er allerlei extra services bij "krijgt" ??? Euh, als het dan door die extra services duurder is betaal je die volgens mij uit eigen zak er terug bij...
Kempenzoon
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2005, 12:32

Het is geenszins mijn bedoeling te zeggen dat internet niet (eerder) duur is hoor. Ik wilde gewoon even wijzen op de al te makkelijke manier waarop sommige politici zich proberen te profileren als verdediger van de consument in een (spijtig genoeg lukkende) poging om de aandacht af te leiden van het eigen falen.

Volgens ZDNet zijn de prijzen in Frankrijk (15) en Nederland (20) overigens "buitengewoon laag". Volgens HLN werd de studie in 6 landen gehouden. Als we uitgaan van een gemiddelde prijs van 33,5€ in die 6 landen geeft dit voor een abo in alle 6 landen een prijs van 6*33,5=201. Gooien we de uitzonderlijk goedkope 2 landen er uit dan zou dit 201-15-20=166 voor 4 landen geven. En dat geeft een gemiddelde voor de overgebleven landen van 166/4=41.5€

He, dat geeft een heel ander beeld.

In Nederland wordt er overigens "maar" 19% BTW gerekend op internettoegang terwijl dat in België 21% is. Dus "de politiek" is zelf verantwoordelijk voor een verschil van 80 cent (op 40€)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kempenzoon schreef:Als we uitgaan van een gemiddelde prijs


Daar zit ook een groot probleem... in Belgie heb je enkel duur en duur... gemiddeld nogmaals duur. In de andere landen heb je wel degelijk concurrentie die speelt (en daar zit de essentie van het verhaal, niet bij de prijs op zich), wat zorgt dat er ook goedkope oplossingen bestaan.
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

PHO schreef:Hier heb je niet helemaal gelijk in het kader van etenswaren. Vele concerns proberen hun goederen hier in België uit nog voordat ze elders op de markt kopen. België is een uitstekende testmarkt. Velen zullen het bevestigen. ( Vooral dan "trendy" voedingsproducten, mode"concepten" en dergelijke tijdsgebonden "hypes")

Alleen inderdaad op bepaalde andere gebieden is de belg veel behoudensgezinder. Bijvoorbeeld banken, nutsbedrijven en ja, ook telecombedrijven.


Dat was me dus niet opgevallen dat België een goede testmarkt is.
Als je nu bv cola gaat testen in België dan kan je toch maar concluderen dat ze t misschien proeven maar voor de rest terug naar de coca cola of pepsi grijpen. Ik heb ooit begrepen dat bv coca cola in geen enkel land zulk hoog marktaandeel had als in België.
Kmoet wel zeggen dat dit een les economie betrof van 10 jaar geleden.

Trouwens, als ik naar Nederland ga om inkopen te doen zie ik alsnog een groter aanbod/verschillende soorten/merken van een product.

Afin, on topic.
Ik vergelijk de prijzen ook wel eens in Nederland (schoonouders) en idd het is goedkoper, maar toch ben ik niet overtuigd van het "ontzaggelijke" verschil in prijs/kwaliteit tegenover Belgische providers.
Over Frankrijk en andere landen weet ik niks.
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Vergelijk maar eens met duitsland
http://www.netcologne.de/privatkunden/nc_pk_produkt_standard_14917.php


geen 10,15 of 50 m maar onbegrensd (Flatrate)
Gratis telefoneren in het binnenland naar vaste tf
geen 4 (Belgacom) of 6 of 10 m maar een snelheid tot 18 M
voor 49.90€
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Kempenzoon schreef:Volgens ZDNet zijn de prijzen in Frankrijk (15) en Nederland (20) overigens "buitengewoon laag". Volgens HLN werd de studie in 6 landen gehouden. Als we uitgaan van een gemiddelde prijs van 33,5€ in die 6 landen geeft dit voor een abo in alle 6 landen een prijs van 6*33,5=201. Gooien we de uitzonderlijk goedkope 2 landen er uit dan zou dit 201-15-20=166 voor 4 landen geven. En dat geeft een gemiddelde voor de overgebleven landen van 166/4=41.5€

He, dat geeft een heel ander beeld.

In Nederland wordt er overigens "maar" 19% BTW gerekend op internettoegang terwijl dat in België 21% is. Dus "de politiek" is zelf verantwoordelijk voor een verschil van 80 cent (op 40€)


Beste kempenzoon,

Tik heeft (zoals je kan opmaken uit ons uitgebreid standpunt op de site, zie bijlage bericht op de frontpage) kennis kunnen nemen van die studie van Analysys (onder NDA) evenals alle andere deelnemers aan het seminarie. De werkelijkheid is zelfs nog veel genuanceerder. Van zodra de studie ergens vrijgegeven wordt, gaan wij die ook linken op onze website. Waarschijnlijk is de studie nu al te vinden op de website van een ministerie, ergens diep begraven en te vinden voor wie goed kan zoeken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Kempenzoon schreef:In Nederland wordt er overigens "maar" 19% BTW gerekend op internettoegang terwijl dat in België 21% is. Dus "de politiek" is zelf verantwoordelijk voor een verschil van 80 cent (op 40€)


Om nog maar te zwijgen over de andere taksen en accijnzen die op zowat alles en nog wat geheven wordt door onze Belgische overheid. En we zijn erom gekend om in deze lijst wel tot de top te behoren. ( Das de prijs van 'gratis' ).

Dus ben ik ervan overtuigd dat "onze politiek" voor een groter deel verantwoordelijk is voor het prijsverschil.
( puur prijstechnisch bekeken).



En om nog maar te zwijgen over het gebrek aan politieke moed/wil om de telecommarkt echt open te gooien.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ZMD schreef:
Zambo schreef:
ZMD schreef:@Zambo:
Als je dan toch wil besparen, waarom neem je dan geen ADSL van EDPnet.
Als je enkel internet wil spaar je met EDPnet 6,11€ uit tegenover Telenet en als je onbeperkt wil bellen 9,23€.
Is het mogelijk uw berekeningen duidelijk te staven. Wat met welke provider voor wat en welke formule je telkens neemt bij de desbetreffende provider en hoe je aan die bedragen komt?

Bedragen en berekeningen graag voor standaard internet + onbeperkt bellen 24/24 7/7.
Discovery line: 6,85€
EDPnet Max6Dyn: 29,95€ <--- 6Mbps en 20GB
VoipCheap.com: 11,9€ per 3 maand (omgerekend 3,97€/maand)<--- Die 11,9€ kan ik volledig opgebruiken om bijvoorbeeld naar GSM te bellen (tot 83min in België)
Totaal: 40,77€
Telenet: 50€ of 55€ (24/24 gratis bellen)
Verschil: 9,23€ tot 14,23€

Extra voordelen die ik heb:
-Ik kan die 11,9€ die ik om de 3maand moet betalen volledig opbellen.
-Ik betaal slecht 0,143€/min naar gsm's tegenover 0,20€/min +0,10€ connectiekost bij Telenet
-Ik bel gratis naar verschillende internationale bestemmingen en goedkoop naar internationale gsm's.[/b]



Yep, dat is inderdaad een heel stuk goedkoper. Merci voor de uitwerking, zal het op mijn gemak eens bekijken.
Thx

p.s. Hoe is de bereikbaarheid voor de hulpdiensten? Bij de Belgische operatoren wordt het oproepnummer automatisch in de centrale getoond zodat men de beller precies kan localiseren? het is gewoon een vraag.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

De enige manier om echt vooruit te komen (en niet te rommelen met sociale abo prijzen e.d.)

- richt een nieuwe vzw op. "BelgiumFiber" (of zoiets)
- deze legt in heel Belgie glasvezel tot in de woningen
- deze vzw mag zelf geen provider zijn
- alle providers mogen diensten op dit nieuwe net aanbieden, tegen dezelfde inkoopsprijzen, m.u.v. providers die in het verleden hun netwerk niet hebben willen openstellen (Telenet, Belgacom, etc) deze providers moeten per klant een extra "voormalig monopolist heffing" betalen.

Resultaat:
- een toekomst vast netwerk (glasvezel kan veel beter door groeien dan telefoonlijn of coax kabel)
- belgie loopt weer voorop in de wereld met dit netwerk.
- er kunnen nieuwe diensten ontwikkeld worden waardoor de economie kan groeien ( "kenniseconomie" )

Landelijk glasvezel net zou ongeveer 7 tot 9 miljard euro gaan kosten. Dit is slechts 1 jaar alle ondernemening ook werkelijk hun belastingen laten betalen...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ZMD schreef:En waarom zou de gemiddelde Belg overdag gratis willen bellen als die niet thuis is omdat die moet werken.

Ja, als je overdag gratis wil bellen is Telenet een stuk goedkoper dan Belgacom, maar als je dan weer een familielid of vriend/vriendin in het buitenland hebt wonen kan je met Belgacom tenminste gratis bellen naar die persoon en bij Telenet niet.




Euh, er zijn ondertussen heel veel mensen die in een ploegenstelsel (industrie ...) en/of volcontinue systeem (non-profit sector, ziekenhuizen,...) tewerkgesteld zijn. Dus een heel grote doelgroep die overdag wel kan bellen. Voor hen is dat een heel voordelige formule om mee te werken.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:p.s. Hoe is de bereikbaarheid voor de hulpdiensten? Bij de Belgische operatoren wordt het oproepnummer automatisch in de centrale getoond zodat men de beller precies kan localiseren? het is gewoon een vraag.

Voor die keer dat je de hulpdienst nodig hebt, bel je via de discovery lijn.
Die enkele keer mag het dan ook wel wat extra kosten :).
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Limburg schreef:
Zambo schreef:p.s. Hoe is de bereikbaarheid voor de hulpdiensten? Bij de Belgische operatoren wordt het oproepnummer automatisch in de centrale getoond zodat men de beller precies kan localiseren? het is gewoon een vraag.

Voor die keer dat je de hulpdienst nodig hebt, bel je via de discovery lijn.
Die enkele keer mag het dan ook wel wat extra kosten :).

Inderdaad, in de meest VoIP telefoons/adapters kan je bepaalde nummers instellen die automatisch over de gewone lijn gaan.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

wasa schreef:over limieten weer geen woord, het was een kleine moeite om dat ook te onderzoeken.. enfin, nu hopen dat er iets van gaat komen, want geef toe, iedereen wist al dat de prijzen excessief hoog zijn in België voor wat je krijgt.


idd

Gemiddelde snelheid onderzoeken ze niet. (1maand non stop leechen bv :) )
Weer zo'n incomplete studie. Tssss
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

doeternietoe schreef:
wasa schreef:over limieten weer geen woord, het was een kleine moeite om dat ook te onderzoeken.. enfin, nu hopen dat er iets van gaat komen, want geef toe, iedereen wist al dat de prijzen excessief hoog zijn in België voor wat je krijgt.


idd

Gemiddelde snelheid onderzoeken ze niet. (1maand non stop leechen bv :) )
Weer zo'n incomplete studie. Tssss

Jullie hebben de studie niet kunnen lezen, maar weet je wat de grootste grap is? Dat men alle verbindingen met een snelheid > 0,5 Mbit/s als breedband beschouwt. Ja dag jan, zo kan ik ook goedkoop breedband aanbieden! Ik vind dat je maar echt van breendband kunt spreken vanaf ongeveer 3 à 4 Mbit/s (jammer voor de ADSL-gebruikers die op een gedowngradet profiel zitten).
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dan vind ik dat nog meevallen, ik ken genoeg onderzoeken die alles boven 2 gekoppelde ISDN-B-kanalen (128 kbit) als breedband beschouwen.
Maar ik wil nog wel steeds die gemiddelde prijs van 40 euro voor 8 mbit zien. Waar?
Ik las vorige week ergens van BBeyond in Nederlands die 20 Mbit synchroon (up/down) levert voor 33 euro ... (weliswaar enkel in de gebieden waar ze hun netwerk over glas leveren, maar het geeft maar aan dat een grotere dienstverlening niet per sé samen moet gaan met grotere prijzen).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

meon schreef:Maar ik wil nog wel steeds die gemiddelde prijs van 40 euro voor 8 mbit zien. Waar?


Evonet levert 8Mbit voor 44,90€
Daarnaast zijn er in Brussel en omstreken wel een aantal providers (bijvoorbeeld Coditel) die meer dan 8Mbit/s leveren voor minder dan 40€ per maand.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ja, maar dan is je onderzoek wel knudde; als je gemiddelde prijzen neemt op een paar providers waar slechts een handjevol mensen gebruik van kunnen maken ... Er had rekening gehouden moeten worden met het aantal effectief aangesloten klanten met hun abonnement!
Erik M
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2007, 16:13
Locatie: DIEST

Hello,
Ik betaal nu 25 €/maand (volgend jaar waarschijnlijk 27.5 €)
voor 4 Mbit download en 256 Kbit upload (teoretisch).
Datavolume/maand = 20Gbytes (= behoorlijk veel) effectief,
en 100 Mbytes webruimte(ook behoorlijk).
Let op het verschil bits en bytes (bytes = bits X acht 8).
of zo u wil: bits = bytes : acht 8)
Daarvoor heb ik wel een lijn bij belgacom nodig,
zelf heb ik die aan halve prijs,
dus voor wie zijn belgacomlijn aan verminderde
prijs heeft is dit MOGELIJK een goede oplossing.
Groetjes Erik M
Als je moet roepen om gehoord te worden,
dan ben je in verkeerd gezelschap.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

als je rekening houdt met de factor "koopkracht" in ons land, is belgie één van de goedkoopste landen, atlhans volgens een professor van de universiteit gent. heeft in knack gestaan.

trouwens, je moet belgacom en telenet geen verwijten maken. het is het BIPT die alles controleert en moet goedkeuren.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Redelijke studie, brengt op zijn minst de problematiek even in de media.
Maar waar ik me enorm aan ergerde (en bijna 4040 belde of een email stuurde) is dat nergens sprake was van de volume limieten. Om een echt goede vergelijking te kunnen maken moet je naar prijs,snelheid EN het volume kijken. En dat zou nog een grote MIN voor de Belgische ISPs zijn geweest. Ze kwamen er dus IMO te goed van af.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Draco888 schreef:Redelijke studie, brengt op zijn minst de problematiek even in de media.
Maar waar ik me enorm aan ergerde (en bijna 4040 belde of een email stuurde) is dat nergens sprake was van de volume limieten. Om een echt goede vergelijking te kunnen maken moet je naar prijs,snelheid EN het volume kijken. En dat zou nog een grote MIN voor de Belgische ISPs zijn geweest. Ze kwamen er dus IMO te goed van af.


waarom. 95 % van de klanten is tevreden met het abonnement en inbegrepen volume, waarom dan veranderen. Voor die 5%¨? Komaan zeg.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

hollebollegijs schreef:
waarom. 95 % van de klanten is tevreden met het abonnement en inbegrepen volume, waarom dan veranderen. Voor die 5%¨? Komaan zeg.

Eerder dat 95% niet beter weet zeker. Een van de grootste mankementen van onze "kennismaatschappij".
Als die 95% echt goed gebruik konden maken van hun internetverbinding zouden ze veel beter op de hoogte zijn van de grote verschillen tussen wat Vlaamse internauten krijgen voor hun geld en hun collegas in andere Westerse landen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Draco888 schreef:
hollebollegijs schreef:
waarom. 95 % van de klanten is tevreden met het abonnement en inbegrepen volume, waarom dan veranderen. Voor die 5%¨? Komaan zeg.

Eerder dat 95% niet beter weet zeker. Een van de grootste mankementen van onze "kennismaatschappij".
Als die 95% echt goed gebruik konden maken van hun internetverbinding zouden ze veel beter op de hoogte zijn van de grote verschillen tussen wat Vlaamse internauten krijgen voor hun geld en hun collegas in andere Westerse landen.


dat zij enkel belgacom of telenet kennen, is niet hun schuld. de andere providers maken echter geen of weinig reclame en moeten het in feite hebben van mondreclame. dus je kan de consument niets verwijten op dit vlak.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik was eerder de mensen die de studie maakten en de media aan het verwijten dat ze geen rekening met de volumes hadden gehouden. Slecht/onvolledig onderzoek en journalistiek.

De consumenten hebben ook wel een gedeeltelijke shuld hoor, maar de grootste verantwoordelijkheid light bij
1) de overheid
2) onderwijs dat mensen meer zou moeten leren zelfstandig dergelijke info te zoeken op het net
3) de media die mensen beter zouden moeten inlichten
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

hollebollegijs schreef:dat zij enkel belgacom of telenet kennen, is niet hun schuld. de andere providers maken echter geen of weinig reclame en moeten het in feite hebben van mondreclame. dus je kan de consument niets verwijten op dit vlak.


Die kleinere ISP's hebben dan ook geen miljarden euro winst om in ieder reclameblok van de vtm ofzo 2 keer aan bod te komen in 1 minuut... OF paginagrote sudoku's in magazine's te plaatsen. Daar al aan gedacht?
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”