Pagina 2 van 12

Geplaatst: 03 mei 2007, 01:54
door Kabukijo
Robbe schreef:
Robinvv schreef:Dommel is trouwens in mijn achting aan het dalen, dus denk niet dat ge van mij veel FANatieke standpunten ivb. met Dommel moet verwachten.




Robbe,


Ik vindt dat je bij zo'n statement ons wel wat uitleg mag verschaffen hoor!!!

Want ikzelf ben nu al bijna 3 maand bij dommel + boost pack ... En mijn lijn is nog geen één keer weggevallen omwille van hen maar liever omdat belgacom voormalige klanten die zijn overgeschakeld naar andere providers willen dwarsbomen met hun digitale tv kermis waarmee ik wel veel problemen had indertijd.
Het is een zalige provider die goede snelheden biedt en ik raad iedereen aan om dommel of freedom.net uit te proberen. Het zal je alvast een hoop geld sparen en toch een stabiele service verzekeren.

Dat is mijn opinie over dommel .... voorlopig althans :roll:


mvg jannenba,

Geplaatst: 03 mei 2007, 09:34
door Robbe
Ik had een probleem met mijn verbinding, en er werd mij iets te rap een Belgacom medewerker opgestuurd vond'k. Later bleek dat die Belgacom persoon zo rap bij mij thuis stond, omdat mijn va een speciale dienst voor zijn telefoonlijn betaalt waardoor hij sneller geholpen wordt in geval van nood (waardoor ik die persoon niet meer kon afzeggen). Wel had ik graag van Dommel vernomen hoeveel zo'n interventie koste voordat ze mij hem toestuurden.

Kabukijo schreef:Ik vindt dat je bij zo'n statement ons wel wat uitleg mag verschaffen hoor!!!

Die uitroeptekens hebben mij overtuigd :wink:
Als ik zeg dat ze in mijn achting gedaald zijn, wil dat niet zeggen dat ik ze slecht vind, ...

Geplaatst: 04 mei 2007, 03:31
door Kabukijo
Robbe schreef:Ik had een probleem met mijn verbinding, en er werd mij iets te rap een Belgacom medewerker opgestuurd vond'k. Later bleek dat die Belgacom persoon zo rap bij mij thuis stond, omdat mijn va een speciale dienst voor zijn telefoonlijn betaalt waardoor hij sneller geholpen wordt in geval van nood (waardoor ik die persoon niet meer kon afzeggen). Wel had ik graag van Dommel vernomen hoeveel zo'n interventie koste voordat ze mij hem toestuurden.


robbe,

Nu begrijp ik je minachting jegens dommel voor een stuk. Ahoewell, aan de andere kant zou het terug geen foute zet zijn van hen als alles te lang zou duren :wink: ?
Hoe dan ook, bij mij was het net omgekeerd en maar gellukkig ook achteraf gezien. Want dommel bracht belgacom op de hoogte van mijn problematic die ik in een ander post heb aangehaald met men verbinding. Maar Belgacom kon me blijkbaar niet bereiken vanwege een foutief gsm nummer zo bleek het! Maar als ik dan bedenk hoeveel ze mij altijd hebben gecontacteerd op mijn vast nummer voor éénder welk reden dan ook in het verleden, vraag ik me toch af of dit wel de echte reden was begrijp je!? Zelfs al VRAAG ik hen mij UITDRUKKELIJK EN ENKEL ALLEEN mij te contacteren op men GSM nummer, draaien ze toch wel een vast nummer zeker. Dat is precies om comunicatie stoornissen te crieëren precies, om het te laten overwaaien heb ik de indruk. Welnu achteraf bekeken ben ik toch die éne joris vanuit een ander thread héél erg dankbaar dat ik het zelf opgelost heb dankzij zijn toedracht. Als je van hier verneemt wat een technieker kost om misschien gewoon maar een bestek op te nemen van het probleem alleen al.


Mvg kabukijo,

Geplaatst: 04 mei 2007, 12:36
door Robbe
Kabukijo schreef:Nu begrijp ik je minachting jegens dommel voor een stuk.

Dat zijn uw woorden en niet de mijne, minder achting hebben ≠ minachting. Lees dus : iets minder content, maar nog steeds content.

Kabukijo schreef:Ahoewell, aan de andere kant zou het terug geen foute zet zijn van hen als alles te lang zou duren :wink: ?

Als je de vorige post goed gelezen had, dan had je begrepen dat de snelle interventie aan een speciaal contract met Belgacom lag, waardoor zij sneller iemand ter plaatse stuurden, nadat ze een aanvraag van Dommel hadden gehad.

Kabukijo schreef:Als je van hier verneemt wat een technieker kost om misschien gewoon maar een bestek op te nemen van het probleem alleen al.

Inderdaad dat heb ik dan ook gemerkt, een technieker en een reeds verholpen probleem ... geld door het venster.

Geplaatst: 05 mei 2007, 20:16
door Kabukijo
Robbe schreef:Dat zijn uw woorden en niet de mijne, minder achting hebben ≠ minachting. Lees dus : iets minder content, maar nog steeds content.


Ok dan, minachting is een groot woord in jou geval. Ik had zo de indruk dat je "minder achting jegens dommel" ondertussen een nieuw diepte punt had bereikt vermits je ook zei

EN LEES OOK MAAR EENS AANDACHTIG AUB
Robbe schreef:dus denk niet dat ge van mij veel FANatieke standpunten ivb. met Dommel moet verwachten.


Volgens mij is dat iemand of iets toch ietwat minachten als je het mij vraagt. Maar wie ben ik om te oordelen? Ik laat het aan de lezers over hoe jij en/of ik overkwam.

Mijn excuses als dat niet zo was.gebruik dan iets tussenin zoals ermm " minder content" in het vervolg.

Robbe schreef:Als je de vorige post goed gelezen had, dan had je begrepen dat de snelle interventie aan een speciaal contract met Belgacom lag, waardoor zij sneller iemand ter plaatse stuurden, nadat ze een aanvraag van Dommel hadden gehad.


En ik had het inderdaad zO goed gelezen. Nu, wat heeft het éne met het ander te maken!! Of het nu contractueel of niet is. Het was een algemene statement die ik wou maken. Ik wou daarmee zeggen als het te lang duurt kan het niet vlug genoeg gaan voor sommigen totdat ze merken achteraf dat ze misschien te impulsief gereageerd hebben en verkeerde beslissingen hebben gemaakt.

Ik hoop nu maar dat ik niet in je achting gedaald ben :lol2:

Dat is al wat ik hieraan wil toevoegen in het geval je mocht terug zoeken op dingen om een flamewars te starten.

Weet dat, ik daar mijn tijd niet meer aan zal verspillen INDIEN het de bedoeling is om me uit men tent te lokken.

Mvg kabukijo,

Geplaatst: 05 mei 2007, 22:39
door verdickt
2) Op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.


Ik zou toch maar manueel opzeggen om zeker te zijn want ik kreeg hier deze week opnieuw een factuur van belgacom adsl in de bus.

Naar dommel gebeld: deze vertelden me dat het normaal automatisch zou moeten verlopen maar dat er in mijn geval iets is misgelopen.

Heb nu wel een extra factuur aan mijn broek, ik ben nog een antwoord van belgacom aan het afwachten.

Geplaatst: 05 mei 2007, 23:32
door on4bam
verdickt schreef:Ik zou toch maar manueel opzeggen om zeker te zijn want ik kreeg hier deze week opnieuw een factuur van belgacom adsl in de bus.

Naar dommel gebeld: deze vertelden me dat het normaal automatisch zou moeten verlopen maar dat er in mijn geval iets is misgelopen.

Heb nu wel een extra factuur aan mijn broek, ik ben nog een antwoord van belgacom aan het afwachten.


Bel naar het 0800 nummer van BC en leg uit dat er een bedrag voor ADSL op je factuur staat waarmee je niet akkoord bent. Zeg over welke periode het gaat en zeg ook dat je vanaf die datum geen gebruik meer gemaakt hebt van hun netwerk.

Normaal gaan ze ofwel een nieuwe factuur sturen die de vorige annulleerd ofwel krijg je een credit nota. Je kan ook je domiciliering voor BC stopzetten zodat ze je niet verder kunnen liggen hebben :wink:

Bij mijn stond bij mijn (verplichte) overgang van Easynet ook ADSL op de BC factuur niettegenstaande ik geen gebruik gemaakt had van de inloggegevens van Skynet maar direct naar Dommel was over gestapt. Ik heb bovenstaande toegepast en heb niets betaald voor ADSL BC.

De domiciliering blijft ondertussen wel opgeheven
:twisted:

Geplaatst: 06 mei 2007, 07:22
door Kabukijo
verdickt schreef:
2) Op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.


Ik zou toch maar manueel opzeggen om zeker te zijn want ik kreeg hier deze week opnieuw een factuur van belgacom adsl in de bus.

Naar dommel gebeld: deze vertelden me dat het normaal automatisch zou moeten verlopen maar dat er in mijn geval iets is misgelopen.

Heb nu wel een extra factuur aan mijn broek, ik ben nog een antwoord van belgacom aan het afwachten.



Ik wil eventjes kwijt , dat alles prima "automatisch" is verlopen bij mij. Maar dat neemt niet weg dat je je eind factuur je eind afrekening alsnog zal krijgen van belgacom. In mij geval was dat wat gespreks/telefoon kosten. LET ER wel op dat je voor 1 jaar contract gebonden bent aan BC en dat je dit jaar toch gefactureerd krijgt of je nu nog gebruikt maakt van hun diensten of niet. Zo heb ik het ervaren bij andere providers althans zoals telenet.

mvg kabster,

Geplaatst: 08 mei 2007, 12:18
door Kurt Breezer
Voor de fans is er een chat-kanaal op Kreynet - #Dommel. Of via een webchat: http://breezer.dommel.be/chat.htm :wink:

Geplaatst: 08 mei 2007, 22:02
door SniFManS
ik heb nu een netconnect abbonement en dus geen vast ip . Nu valt men verbinding te regelmatig weg met tijden . Als ik het netconnect plus abbo in huis haal heb je een vast ip ,heb je dan ook last van onderbrekingen ?
Zit daar ook die 36 uur disconnect op het plus abbo ?

Geplaatst: 12 mei 2007, 23:23
door verdickt
Kabukijo schreef:
verdickt schreef:
2) Op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.


Ik zou toch maar manueel opzeggen om zeker te zijn want ik kreeg hier deze week opnieuw een factuur van belgacom adsl in de bus.

Naar dommel gebeld: deze vertelden me dat het normaal automatisch zou moeten verlopen maar dat er in mijn geval iets is misgelopen.

Heb nu wel een extra factuur aan mijn broek, ik ben nog een antwoord van belgacom aan het afwachten.



Ik wil eventjes kwijt , dat alles prima "automatisch" is verlopen bij mij. Maar dat neemt niet weg dat je je eind factuur je eind afrekening alsnog zal krijgen van belgacom. In mij geval was dat wat gespreks/telefoon kosten. LET ER wel op dat je voor 1 jaar contract gebonden bent aan BC en dat je dit jaar toch gefactureerd krijgt of je nu nog gebruikt maakt van hun diensten of niet. Zo heb ik het ervaren bij andere providers althans zoals telenet.

mvg kabster,


Ik heb na mij post dit draadje niet meer gevolgd maar ik betaalde via overschrijving en was niet van plan dit te betalen.

Heb wel een fax verstuurd naar bgc en deze hebben me daarna laten weten dat ik die laatste factuur niet hoefde te betalen.

Thanks belgacom

Geplaatst: 26 mei 2007, 05:40
door barbapapa5800
News (nieuwsgroepen) : zijn een gehuurde dienst van giganews met een snelheidscap,
nl. 1mb/sec over 4 draadjes, goed voor snelheden tussen 100 en 200 kb/s
De snelheidscap is afhankelijk van de capaciteit die de gebruikers van die dienst op dat moment verbruiken.


welke snelheden halen jullie op de nieuwsserver?
is bovenstaande nog steeds van kracht?

Geplaatst: 26 mei 2007, 06:10
door crapiecorn
Nee, ik haal meestal iets rond de 400.

ps: Er zou ook duidelijk iets moeten instaan over het overstappen van andere providers. Tegenwoordig is userbase meer het dommel overstap forum dan iets anders.

Geplaatst: 10 jun 2007, 09:33
door d-fens
Sinds enkele weken heb ik in de zone 089 zoveel disconnects dat het niet meer normaal is. De connectie is heel onregelmatig. Vanmorgen zondag 10 juni valt de connectie zowat iedere halve minuut weg. Dit is niet meer werkbaar. Is er wat aan de hand?

Geplaatst: 10 jun 2007, 09:54
door ljd
Dommel opbellen en probleem uitleggen

Geplaatst: 10 jun 2007, 10:06
door d-fens
ljd schreef:Dommel opbellen en probleem uitleggen

Dat ben ik ook van plan, maar ik wilde gewoon weten of nog meer users dit probleem ondervinden.

Geplaatst: 10 jun 2007, 10:11
door crapiecorn
Ik bevind me in zone 089, heb er niets speciaal van gemerkt.

Geplaatst: 10 jun 2007, 11:16
door regeri
@d-fens

Ik woon in omgeving 012 dicht bij 089 en ik heb vaak precies dezelfde disconnects.Heb het voor de zoveelste keer gemeld bij Dommel,en der is al n monteur van de belgacom geweest,die heeft toen een poort in de hoofdcentrale vernieuwd,maar helaas na 2 weken kwam het probleem terug.Om de zoveel tijd disconnects.Typisch voor Dommel want bij edpnet nooit problemen!!

Geplaatst: 26 jun 2007, 10:25
door luckske
Ik heb een vraagje.
Gisteren heb ik dommel besteld en het contract getekend verstuurd (email).
Maar nu is er een ticket aangemaakt. Is dit normaal?
Of heb ik gewoon het verkeerde email adres gebruikt([email protected])?
Zoja, welk moet ik dan gebruiken?

Alvast bedankt!

Geplaatst: 26 jun 2007, 10:51
door devilkin
luckske schreef:Ik heb een vraagje.
Gisteren heb ik dommel besteld en het contract getekend verstuurd (email).
Maar nu is er een ticket aangemaakt. Is dit normaal?


Dat is normaal.

Re: Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)

Geplaatst: 26 jun 2007, 18:52
door Nachtraaf
Robbe schreef:Dommel en Skynet abbonement op één en dezelfde lijn ?
Dit is mogelijk omdat ze dezelfde instellingen en hetzelfde netwerk gebruiken. Maar je kan dan wel telkens met één provider per keer verbinden.


Aha, dit zocht ik. Ik zit in de volgende situatie: door een actie zit ik nog t.e.m. november 2007 vast aan Belgacom. Aangezien de leecherstruc sinds kort niet meer werkt, ben ik van plan om in juli over te stappen naar Dommel. Goed om weten dat het mogelijk is om een paar maanden beide te gebruiken.

Re: Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)

Geplaatst: 26 jun 2007, 23:36
door ReLoad
Nachtraaf schreef:
Robbe schreef:Dommel en Skynet abbonement op één en dezelfde lijn ?
Dit is mogelijk omdat ze dezelfde instellingen en hetzelfde netwerk gebruiken. Maar je kan dan wel telkens met één provider per keer verbinden.


Aha, dit zocht ik. Ik zit in de volgende situatie: door een actie zit ik nog t.e.m. november 2007 vast aan Belgacom. Aangezien de leecherstruc sinds kort niet meer werkt, ben ik van plan om in juli over te stappen naar Dommel. Goed om weten dat het mogelijk is om een paar maanden beide te gebruiken.



je moet het wel "zeggen" tegen dommel dat ze je belgacom abbonnement niet opzeggen. want dat doen ze automatisch.

Re: Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)

Geplaatst: 27 jun 2007, 00:46
door Nachtraaf
ReLoad schreef:
Nachtraaf schreef:Aha, dit zocht ik. Ik zit in de volgende situatie: door een actie zit ik nog t.e.m. november 2007 vast aan Belgacom. Aangezien de leecherstruc sinds kort niet meer werkt, ben ik van plan om in juli over te stappen naar Dommel. Goed om weten dat het mogelijk is om een paar maanden beide te gebruiken.



je moet het wel "zeggen" tegen dommel dat ze je belgacom abbonnement niet opzeggen. want dat doen ze automatisch.


Dus ik meld dat al best bij het eerste contact, nl. bij het terugsturen van het contract?

De opzeg bij Belgacom moet ik dan maar zelf doen (eind november loopt het af, dus dat zal enkele kalenderdagen ervoor zijn, vermoed ik).

Geplaatst: 27 jun 2007, 01:44
door Coop
Hoeveel klanten heeft Dommel op dit moment ?

Zou mooi zijn als we dat op een grafiek konden volgen :)

Geplaatst: 27 jun 2007, 11:29
door DarthDavy
Ik denk dat die lijn de laatste 2 maanden verticaal naar omhoog loopt.

Maar ik denk niet dat ze bij BC of Telenet daardoor omlaag gaan in hun klantenbestand. Daarvoor is het aandeel van Dommel veel te klein.

Geplaatst: 27 jun 2007, 14:11
door ljd
Ohja laten wij gewoon genieten van de lage tarieven en socialere limieten :)

Geplaatst: 29 jun 2007, 03:03
door propke
ikzelf ben van plan naar dommel over te gaan, twijfel nog tussen netconnect en de plus. Wat mij aanstaat is dat de smallband daar niet is en je nadat je uw gigs hebt opgebruikt op een iets tragere snelheid komt en mag up en downloaden aan een iets lagere snelheid gratis zover ik hier kon lezen. Iemand hier al ervaring mee?

Geplaatst: 29 jun 2007, 11:10
door Rimson
nuja :) dommel zit wellicht te hopen op mond op mond reclame :)

is dat goed ? is een explosieve verhoging van hun klantenbestand goed voor ons ? :)

Geplaatst: 29 jun 2007, 11:13
door ljd
Mond op mond is de beste reclame :)

Geplaatst: 30 jun 2007, 10:19
door broli
Hoe meer klanten hoe meer opbrengst en (iets waar telenet zwaar in achter staat) hoe meer uitbreiding.

Geplaatst: 02 jul 2007, 23:41
door Nachtraaf
Voila, ik heb mijn ondertekend contract per mail doorgestuurd, met de uitdrukkelijke vermelding om het Belgacom contract niet op te zeggen en ik heb de eerste betaling verricht. Het is nu wachten op de activatie-informatie. 8)

Geplaatst: 03 jul 2007, 15:49
door Coop
Idd, mond op mond reclame is het beste, vertel het voort mensen ! Dommel mag van mij een grote speler worden !

Geplaatst: 10 jul 2007, 07:35
door JustMeUC
ljd schreef:Mond op mond is de beste reclame :)


:lol: Dus ..... laten we elkaar kussen en het goeie nieuws doorgeven. :x

Het is "mond aan mond" reclame :-D

Anyway .... zit nu al meer dan een jaar bij Dommel en heb er nog geen moment spijt van gehad.

Heb wel al heel veel telefoontjes gehad van BC met hun digitale televisie met internet verkoopspraatje. :-D

Geplaatst: 10 jul 2007, 09:39
door ljd
JustMeUC schreef:
ljd schreef:Mond op mond is de beste reclame :)


Het is "mond aan mond" reclame :-D



hehe :oops:

Ja bgc belt ook naar mijn ouders, maar die zeggen altijd dat ze er niks vanaf weten en niet geinterseeerd zijn

Geplaatst: 10 jul 2007, 10:51
door broli
Ik zou graag willen weten hoeveel klanten dommel momenteel houdt als ISP.

Geplaatst: 10 jul 2007, 13:51
door Robbe
broli schreef:Ik zou graag willen weten hoeveel klanten dommel momenteel houdt als ISP.

De enige die u daar op kan antwoorden is Dommel zelf, maar of ze u dat gaan vertellen is iets anders.

Geplaatst: 10 jul 2007, 15:47
door Draco888
broli schreef:Ik zou graag willen weten hoeveel klanten dommel momenteel houdt als ISP.

Dat zouden er veel willen weten, maar zoals veel bedrijven houden de Belgische ISPs daarover liever de lippen stijf op elkaar, zeker de kleinere (niet BGC of Telenet). Om de concurrentie maar geen enkel voordeel te geven.

Geplaatst: 11 jul 2007, 00:12
door Petrikske
JustMeUC schreef: :lol: Dus ..... laten we elkaar kussen en het goeie nieuws doorgeven. :x
Ligt op het puntje van m'n tong, laat ons er een zwengel aan geven. :lol:

Geplaatst: 12 jul 2007, 21:23
door Nachtraaf
Drie kleine vraagjes:

1. Regelmatig krijg ik een SSL-protocol error in Firefox wanneer ik mijn account pagina wil bekijken. Het gaat hem over een oudere, minder veilige versie van SSL-protocol. Soms kan ik dan helemaal niet op de account pagina, soms na een viertal keer op die foutmelding te klikken, soms is er niets aan de hand. Is dat iets dat ik zelf kan verhelpen?

2. Ik heb deze week een mailtje gekregen met een pro forma factuur voor augustus. Daar stond in om voor 1 augustus per overschrijving met een bepaalde mededeling naar een kbc-rekening te betalen. Nu heb ik wel aangeklikt dat ik met domiciliëring ga betalen, dus niet met overschrijving. Is dat louter een standaard zinnetje of is dat een teken dat er iets met het formulier omtrent domiciliëring is foutgelopen?

3. Nog over die betaling. Dit is reeds een pro forma factuur voor de tweede maand terwijl ik eigenlijk nog niet eens geactiveerd ben. Is het normaal dat de dienst betalingen stukken sneller werkt dan de dienst activatie? :lol:

Geplaatst: 12 jul 2007, 21:34
door broli
Nachtraaf schreef:Drie kleine vraagjes:

1. Regelmatig krijg ik een SSL-protocol error in Firefox wanneer ik mijn account pagina wil bekijken. Het gaat hem over een oudere, minder veilige versie van SSL-protocol. Soms kan ik dan helemaal niet op de account pagina, soms na een viertal keer op die foutmelding te klikken, soms is er niets aan de hand. Is dat iets dat ik zelf kan verhelpen?

2. Ik heb deze week een mailtje gekregen met een pro forma factuur voor augustus. Daar stond in om voor 1 augustus per overschrijving met een bepaalde mededeling naar een kbc-rekening te betalen. Nu heb ik wel aangeklikt dat ik met domiciliëring ga betalen, dus niet met overschrijving. Is dat louter een standaard zinnetje of is dat een teken dat er iets met het formulier omtrent domiciliëring is foutgelopen?

3. Nog over die betaling. Dit is reeds een pro forma factuur voor de tweede maand terwijl ik eigenlijk nog niet eens geactiveerd ben. Is het normaal dat de dienst betalingen stukken sneller werkt dan de dienst activatie? :lol:


1)Dat kreeg ik hier ook maar het is percies verdwenen nadat dommel haar limieten heeft aangepast een paar dagen geleden of het is er nog steeds. Met FF schijnt het alleen op te duiken als het site een tikje te lang duurt wanneer het laadt, sinds alles snel laadt afgelopen dagen kan ik niet zeggen of het werd weg gewerkt of niet. Maar in IE heb je dit probleem niet dus als het echt lastig doet gewoon even IE gebruiken.

2)zie 3).

3)Bij dommel is dat inderdaad het normale procedure dat je de eerste twee maanden in het begin moet betalen via manuele overschrijving en dan de maanden die volgen via domiciliëring of factuur aan huis.