Waar DVD's online bestellen ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Toch even voor de zekerheid Angelique, is het firmware 1.0B (B van Braindamage :wink: ) die op jou schrijver staat of versie 1.08 (het getal), kan wel eens verwarrend zijn ;-)

En over de info die je krijgt over het schijfje, de snelheden die het progje gaat aangeven zijn de snelheden waarmee je schrijver kan schrijven op het schijfje, niet de snelheden die het schijfje zelf aankan. In jou geval zal 16x er dus niet bij staan, ookal kan het schijfje dit aan

Als de Nero-Tool niks laat zien, dan vrees ik dat het schijfje gewoonweg niet ondersteund is
angelique
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 feb 2007, 19:55

Hoi

nerotool geeft niets aan bij disc

en er staat 1,0B

best wel raar dat deze schrijfjes het niet doen!
maar ja het is niets anders

breng ze wel terug volgende week en neem dan arita dvd,s

heel erg bedankt voor je hulp
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

angelique schreef:Hoi

nerotool geeft niets aan bij disc

en er staat 1,0B

best wel raar dat deze schrijfjes het niet doen!
maar ja het is niets anders

breng ze wel terug volgende week en neem dan arita dvd,s

heel erg bedankt voor je hulp


geen probleem!

Moest je nog een dvdschijfje hebben liggen van een ander merk waar je voorheen zonder problemen op kon schrijven, probeer dit dan eerst even om te zien of je schrijver het wel nog goed doet, of begin met 1 schijfje te kopen van het merk waar je goede ervaringen mee hebt. Ok, een schijfje dat je appart koopt is in verhouding duurder, maar nog steeds goedkoper dan een hele spindel. En blijkt het je dvdschrijver te zijn die de ziel heeft gegeven, dan kan je die platinum spindel eventueel nog gebruiken met een nieuwe schrijver.

Als je overschakeld op een merk waar je zelf nog geen ervaring mee hebt, probeer het dan ook eerst met een enkel schijfje, zo loop je niet het risico met een spindel opgezadeld te zitten waar je niks mee kan doen.

Ik hoop trouwens dat ze je geld teruggeven of je laten wisselen in een ander merk

Greetz
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

één adres: http://www.tomdax.com (vanuit Luxemburg, levering naar België geen probleem blijkbaar)
angelique
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 feb 2007, 19:55

ja ik ben in het vervolg wel iets voorzichter met dvd kopen

en ik denk wel dat ze mn geld terug geven en tja naders heb ik pech en dan kijk ik wel of iemand naders er iets aan heeft
Zwab Namaak
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2007, 14:47

Beste,

Koop nooit meer DVD's van Platinum bij Zwab. Deze zijn superslecht van kwaliteit, omdat het GEEN echte platinums zijn. Ik heb vorige week in overpelt een spindel 50 DVD+r gekocht, en er zaten maar 41 DVD's op de spindel, en van de 41 DVD's waren er 4 van Platinum en de rest was NEP !!!!!

M.v.g,

V.Z.W - Anti Zwab
LET OP !!!! Zwab Media verkoopt NAMAAK-PLATINUM's
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

sail0rbe schreef:één adres: http://www.tomdax.com (vanuit Luxemburg, levering naar België geen probleem blijkbaar)


Al iemand ervaring mee?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Zwab Namaak schreef:Beste,

Koop nooit meer DVD's van Platinum bij Zwab. Deze zijn superslecht van kwaliteit, omdat het GEEN echte platinums zijn. Ik heb vorige week in overpelt een spindel 50 DVD+r gekocht, en er zaten maar 41 DVD's op de spindel, en van de 41 DVD's waren er 4 van Platinum en de rest was NEP !!!!!

M.v.g,

V.Z.W - Anti Zwab


Zagen ze er indentiek uit aan een gewone Platinum (front finish ?) Indien nee, klagen bij Zwab. Indien ja, welkom bij "Platinum, wij kopen overal en nogwat media aan, en soms zijn wij goed, en soms zijn we rommel". Platinum maakt zelf totaal niets, ze kopen media in en laten deze van hun logo voorzien, net zoals tamelijk veel andere merken. Goede Platinums (in +) hebben dan Ricoh media code, maar de slechtere Platinum kan echt de grootste rotzooi zijn ter wereld.

In dat geval treft Zwab geen enkele schuld : dit is gewoon het risico als je merken als Platinum koopt. Het Platinum verhaal is hier al een paar keer de revu gepasseerd, trouwens. Om dit soort onzin te vermijden, koop je best media van het merk dat de spullen zelf fabriceert : Verbatim, TY, Ricoh, voor mijn part zelfs Ritek; maar *geen* merk als Platinum, Memorex en meer van die potentiële troep waar je voor aankoop nooit weet wat er precies in je spindle wordt geleverd.
Laatst gewijzigd door kaween 15 apr 2007, 10:10, in totaal 2 gewijzigd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

devilkin schreef:
sail0rbe schreef:één adres: http://www.tomdax.com (vanuit Luxemburg, levering naar België geen probleem blijkbaar)


Al iemand ervaring mee?


Nee, maar ik ga het toch eens uitproberen denk ik. I'll keep you posted.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Ter volledigheid: voor aangepaste firmwares (rpc / bitsetting / booktype / single-dual layer / ...) -> http://www.rpc1.org
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

kaween schreef:
devilkin schreef:
sail0rbe schreef:één adres: http://www.tomdax.com (vanuit Luxemburg, levering naar België geen probleem blijkbaar)


Al iemand ervaring mee?


Nee, maar ik ga het toch eens uitproberen denk ik. I'll keep you posted.


Welja, 'k zit door mijn lege media, vandaar dat ik er zat over te denken ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik niet echt, maar "curiosity took the better of me", net bestelling geplaatst, dus wel zullen wel zien. En ze hadden een leuke aanbieding op printable TY's, dus...
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

:lol:
Laatst gewijzigd door MRC101 20 apr 2007, 23:27, in totaal 1 gewijzigd.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik heb goeie ervaring bij :
http://www.os-mediatrade.com/

Rekenen niets extra aan en ze leveren gewoon.
nitronic
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2007, 13:28

Klein detail bij OS-mediatrade.
Bij verzendkosten staat bij België "No Shipping".

Laat iemand iets weten moest tomdax wel naar België verzenden zonder de prijs met 3 te vermenigvuldigen :)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

:roll:
Laatst gewijzigd door MRC101 20 apr 2007, 23:28, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

nitronic schreef:Klein detail bij OS-mediatrade.
Bij verzendkosten staat bij België "No Shipping".

Laat iemand iets weten moest tomdax wel naar België verzenden zonder de prijs met 3 te vermenigvuldigen :)


Ik heb die gemailed, leveren _niet_ naar belgie.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
nitronic
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2007, 13:28

Ik ben benieuwd waarom tomdax één van de weinige is die wel naar belgië kan verzenden, en zeker als de verzendingskosten maar 7.85 euro zijn.
Beetje raar maar er zal wel een goede reden voor zijn hoop ik.

ps: ZMD vanwaar die 15€ verzending ?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

:wink:
Laatst gewijzigd door MRC101 20 apr 2007, 23:28, in totaal 1 gewijzigd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ach, zwabje stuurt ook naar België per Kiala, en dat kost zelfs maar 5€. En met die mensen heb ik door de mangel genomen goede ervaringen, maar ik koop daar enkel dingen die ik ken.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Zwab kan je zelfs gaan ophalen - in Brussel en Antwerpen - spaar je die 5e nog uit ook ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Inmiddels zending ontvangen van TomDax. Perfect, geen problemen, exact wat er was gevraagd, goede kwaliteit (TY T03, goede resultaten mits nieuwe firmware). Afdrukkwaliteit moet nog getest worden, maar zoals gezegd, geen problemen met de transactie.

@Devilkin : in mijn geval kost me mijn diesel zelfs meer als die 5€, dus ik ben heel blij met die 5€ transport. Maar inderdaad, als je daar in de buurt woont ...
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Live life to the Max
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

regeri schreef:http://www.opusshop.com/. :thumbs:


http://www.opusshop.com/klantenservice_faq.asp?l=ned&faqid=135 .... wij leveren niet naar België :???:
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Uzzi schreef:
regeri schreef:http://www.opusshop.com/. :thumbs:


http://www.opusshop.com/klantenservice_faq.asp?l=ned&faqid=135 .... wij leveren niet naar België :???:


& Untitled document, lekker professioneel
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Kent er iemand de juiste wetgeving ivm Auvibel?

Bij CDRwinkel kan je namelijk als Belg nog altijd bestellen, maar dan enkel op factuur (dus als bedrijf) en bovendien moet je een formulier invullen waarmee je verklaart dat aangekochte media niet voor eigen gebruik zullen dienen (dus enkel verkoop).

Ik kan dus maw media bestellen en bvb verkopen aan m'n vriendin 8)

Mijn vraag is echter ... welke taksen moet ik daarop heffen als ik alles legaal wil houden (en reken maar dat de uitgaande zendingen van CDRwinkel door de fiscus in't oog gehouden worden)?

Of het dan nog de moeite is om bij CDRwinkel te bestellen wil ik even buiten discussie houden ... mijn vraag is: hoe KAN je dit legaal regelen?

Iemand?

Of misschien een goeie vraag voor de forum advocaat? :-)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Tussen haakjes: ik heb ook al eens bij http://www.iwonatec.de besteld en die bestelling is toen heel netjes en snel verlopen ... is ondertussen wel een tijdje geleden dus ik weet niet of ze met heel die taksen historie nog aan België leveren.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Sven.VdS schreef:Tussen haakjes: ik heb ook al eens bij http://www.iwonatec.de besteld en die bestelling is toen heel netjes en snel verlopen ... is ondertussen wel een tijdje geleden dus ik weet niet of ze met heel die taksen historie nog aan België leveren.



Naar België kan geen zending worden geleverd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer



Vrij verkeer van goederen en diensten in de Europese Unie... of hoe zat dat ook weeral in elkaar :roll:
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Allee daar is't ook al gedaan met spelen dan :evil:

Triestig

Ik herinner mij nog van die verhalen toen ik klein was dat mijn grootouders naar Nederland reden om boter te gaan kopen.... Moeten we nu ECHT tientallen jaren terug in de tijd en naar het buitenland rijden? :roll:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Dit is een goede webwinkel mensen !
http://www.os-mediatrade.com
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Coop schreef:Dit is een goede webwinkel mensen !
http://www.os-mediatrade.com


Welke - zoals al gezegd - niet naar Belgie shipped.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Leuke thread maar weet wel dat de mensen van auvibel hier ook meelezen, dus eigenlijk zijn jullie hier gewoon hun werk aan het vergemakkelijken.

Ah, die shop levert nog... ok die gaan we dan ook even aanpakken!

En ik heb ook al verhalen gelezen van mensen die een aanmaningsbrief krijgen van auvibel op basis van een uitspraak die ze gedaan hadden op een forum aangaande een aankoop van blanco media zonder auvibel taks.

Dus... trek je conclusies! Mij lijkt het hier alleszins een uiterst onzinnige thread met een eerder omgekeerd effect.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

flakey schreef:Leuke thread maar weet wel dat de mensen van auvibel hier ook meelezen, dus eigenlijk zijn jullie hier gewoon hun werk aan het vergemakkelijken.

Ah, die shop levert nog... ok die gaan we dan ook even aanpakken!

En ik heb ook al verhalen gelezen van mensen die een aanmaningsbrief krijgen van auvibel op basis van een uitspraak die ze gedaan hadden op een forum aangaande een aankoop van blanco media zonder auvibel taks.

Dus... trek je conclusies! Mij lijkt het hier alleszins een uiterst onzinnige thread met een eerder omgekeerd effect.


Ik dacht eigenlijk al net hetzelfde.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Flakey:

1° 'even aanpakken' dat is er niet bij hoor ... dat is een gerechtelijke procedure die moet opgestart worden en dat gebeurt niet van vandaag op morgen laat staan tot een uitspraak komen.

2° Ik denk dat als de mensen van Auvibel zo intelligent zijn om het userbase forum te vinden dat ze ook wel Google kunnen gebruiken om 'DVD-R media' in te typen.

3° Iemand aanklagen omdat die op een forum een uitspraak doet over iets dat niet bewezen is lijkt mij al helemaal vergezocht. Userbase zou dan het IP adres op het tijdstip van posten moeten bezorgen aan de gerechtelijke instanties en vervolgens zou de provider dan dat IP adres nog eens moeten (willen) linken aan een klant. En dat allemaal voor een paar tientallen euro's .... get real dude :lol:

4° 'Gehoord dat iemand een brief gekregen heeft' ... toon mij zo eens een brief en dan zullen we nog eens klappen ;)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Is dit eigenlijk niet in tegenstrijd met basis concept van eu, vrij verkeer van goederen !? Je kan die aubivel tax ook als import tax zien..

Tenminste zo ervaar ik het toch, .. het is maar een vraag, zoveel ken ik er ook niet vanaf.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik snap ook niet waarom België die taks doorrekent aan de consument en andere landen (blijkbaar) niet of minder/anders ...

Hoe dragen die andere landen dan auteursrechten af aan de betrokken maatschappijen?

Ik vind het trouwens nog altijd debiel waarom ik ook Auvibel moet betalen op DVD's die ik gebruik om backups te nemen of zelfgemaakte filmpjes op te zetten :roll: Ik pretendeer hier nu niet heiliger te zijn dan de paus ;) maar heel wat schijfjes gebruik ik daar ECHT voor :-)

Of nog een ander voorbeeld: coasters ... :cry:

Eigenlijk is dat weer zo'n verdoken gedoogbeleid he ... je mag geen filmen kopiëren maar we zullen toch maar bijdragen aanrekenen voor als je het TOCH doet :roll:

Zou je die Auvibel bijdrage eigenlijk als reeds betaalde schadevergoeding kunnen aanhalen wanneer je 'gepakt' wordt en moet voorkomen voor illegaal kopiëren van auteursrechterlijk beschermd beeldmateriaal? :twisted:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Sven.VdS schreef:Eigenlijk is dat weer zo'n verdoken gedoogbeleid he ... je mag geen filmen kopiëren maar we zullen toch maar bijdragen aanrekenen voor als je het TOCH doet :roll:

Zou je die Auvibel bijdrage eigenlijk als reeds betaalde schadevergoeding kunnen aanhalen wanneer je 'gepakt' wordt en moet voorkomen voor illegaal kopiëren van auteursrechterlijk beschermd beeldmateriaal? :twisted:


Volgens mij is kopiëren voor eigen gebruik toegestaan, maar het verdelen van gekopiëerde media is verboden (dit is ook de enige manier om u te bertrappen).
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

4° 'Gehoord dat iemand een brief gekregen heeft' ... toon mij zo eens een brief en dan zullen we nog eens klappen


zie volgende topic, ik zuig hier niets uit mijn duim. Die gasten van auvibel gaan echt wel ver.

http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?t=14453
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

flakey schreef:
4° 'Gehoord dat iemand een brief gekregen heeft' ... toon mij zo eens een brief en dan zullen we nog eens klappen


zie volgende topic, ik zuig hier niets uit mijn duim. Die gasten van auvibel gaan echt wel ver.

http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?t=14453
:eek: Big Brother...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”