Versatel / tele2 ligt eruit
Zonder power werkt niet veel nee. Het probleem was zeker van algemene aard (Tele2 Nederland had ook problemen), Belgacom aansluitingen verliepen ook niet overal meer zo als het normaal is.
Deze middag was de helpdesk niet te contacteren en niet door overbezette lijnen, simpelweg door de invloed van de storing op het netwerk.
Was het maar een kwestie dat een of andere malloot een stekker had uitgetrokken, dan hadden die (ongeveer) 90.000 ADSL aansluitingen minder problemen ondervonden.
Deze middag was de helpdesk niet te contacteren en niet door overbezette lijnen, simpelweg door de invloed van de storing op het netwerk.
Was het maar een kwestie dat een of andere malloot een stekker had uitgetrokken, dan hadden die (ongeveer) 90.000 ADSL aansluitingen minder problemen ondervonden.
The impossible, is only the untried.....
Tele2 slaagt er toch weer in om er een soepke van te maken. De vraag is in hoeverre dit structureel is zodat de gedupeerden ook wel eens gecompenseerd kunnen worden.
De betrouwbaarheid van het netwerk van Tele2 laat toch serieus te wensen over. Gewoon al door de uitval van gisteren wordt de uptime onderuit gehaald. Op 99,99% moeten ze alvast niet meer rekenen.
Het begint toch wat amateuristisch over te komen.....
De betrouwbaarheid van het netwerk van Tele2 laat toch serieus te wensen over. Gewoon al door de uitval van gisteren wordt de uptime onderuit gehaald. Op 99,99% moeten ze alvast niet meer rekenen.
Het begint toch wat amateuristisch over te komen.....
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
deepBlue schreef:Tele2 slaagt er toch weer in om er een soepke van te maken. De vraag is in hoeverre dit structureel is zodat de gedupeerden ook wel eens gecompenseerd kunnen worden.
De betrouwbaarheid van het netwerk van Tele2 laat toch serieus te wensen over. Gewoon al door de uitval van gisteren wordt de uptime onderuit gehaald. Op 99,99% moeten ze alvast niet meer rekenen.
Het begint toch wat amateuristisch over te komen.....
Hoezo beginnen ?
Alle gekheid op een stokje : als je een zo goed als 100% betrouwbaarheid vereist van je communicatielijnen, ga je niet voorbij BGC of Telenet komen. En zelfs daar loopt het heel zelden toch wel eens ook goed fout. En dat weet je zelf ook wel best.
Andere "andere operatoren" die doorgaans op userbase een veel beter betrouwbaarheidsimago hebben, worden hier niet van gespaard. Ik heb met enkele heel eerlijke (waarvoor dank) users van Dommel gesproken (zowel op het forum als bij de klant), en wanneer een enthausiaste en tevreden Dommel-gebruiker (name withheld out of respect for the man) die ik hoog aanschrijf mij mailt dat zijn betrouwbaarheid ongeveer 80% is, zijnde minstens 1 uitval in de week, tja, dan is het toch wel duidelijk : wil je ten alle tijde online zijn of hang je daar voor je levensvoorziening van af, dan blijf je echt beter bij BGC of Telenet.
Hoe dom/onprofessioneel/ernstig dit voorval ook is, het illustreert gewoon het simpele feit dat ik hierboven stelde wat betrouwbaarheid aangaat.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
klopt als een bus, ik zou zelfs verder gaan, DSL is niet betrouwbaar genoeg voor professionals. Het is en blijft een lowcost product voor de telecommarkt.
J.
J.
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Hier in regio Gent lag het gans de avond uit. Even geprobeerd om 18.30u en 21.30u ... niks.
't Is wel de eerste keer dat ik zo'n outtage meemaak bij Tele2 ... voor de rest ben ik er (eindelijk) kei-tevreden over : unlimited en bijna geen uitval.
't Is wel de eerste keer dat ik zo'n outtage meemaak bij Tele2 ... voor de rest ben ik er (eindelijk) kei-tevreden over : unlimited en bijna geen uitval.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Laat het even heel duidelijk zijn dat ook ik een heel tevreden Tele2 gebruiker ben, ondanks het wedervaren van eergisteren.
Qua prijs/performantie en met de voorwaarden zoals wij die nog gehad hebben, onklopbaar. Maar als ik een bedrijf zou hebben waar bereikbaarheid primordiaal zou zijn, zou ik nooit voor Tele2 durven kiezen.
Qua prijs/performantie en met de voorwaarden zoals wij die nog gehad hebben, onklopbaar. Maar als ik een bedrijf zou hebben waar bereikbaarheid primordiaal zou zijn, zou ik nooit voor Tele2 durven kiezen.
euh laat mij even duidelijk stellen dat wij met de firma al jaaaaaren bij Versatel zitten, zowel voor telefonie als data. Dit voor de eenvoudige reden dat we één van Versatel's eerste grote klanten waren en we zeer scherpe tarieven hebben - wat voor ons callcenter niet onbelangrijk is.
Nooit - NOOIT - hebben we problemen gehad met telefonie Versatel, evenmin met de leased lines die we ook bij hen hebben voor onze internetverbinding.
Dat hier dus niemand commentaar geeft alla "professioneel zou ik nooit bij Tele2 gaan" want wij hebben nooit een contract afgesloten met Tele2.
Vandaag zijn er trouwens 3 brieven toegekomen van Versatel (2 voor de managing directors, 1 voor mij) met een korte verklaring van wat er gebeurd is en met uitgebreide excuses.
Of dit voldoende gaat zijn om niet over te schakelen naar een Telenet bv moet nog blijken maar bon, heirkracht is ook ons niet onbekend.
Nooit - NOOIT - hebben we problemen gehad met telefonie Versatel, evenmin met de leased lines die we ook bij hen hebben voor onze internetverbinding.
Dat hier dus niemand commentaar geeft alla "professioneel zou ik nooit bij Tele2 gaan" want wij hebben nooit een contract afgesloten met Tele2.
Vandaag zijn er trouwens 3 brieven toegekomen van Versatel (2 voor de managing directors, 1 voor mij) met een korte verklaring van wat er gebeurd is en met uitgebreide excuses.
Of dit voldoende gaat zijn om niet over te schakelen naar een Telenet bv moet nog blijken maar bon, heirkracht is ook ons niet onbekend.
4 dagen na de uitval heb ik nog steeds geen internet of telefoon. Na talloze telefoontjes naar de helpdesk (van bij de buren) gaat er eindelijk naar gekeken worden. Ze wisten mij daar doodleuk te vertellen dat het normaal gezien nu wel binnen de zeven dagen ging opgelost worden...
Het is al de eerste keer niet meer dat ik problemen heb met mijn verbinding. Een klachtenbrief is al onderweg, en de domiciliëring is stopgezet. Ik doe mijn contract daar nog uit, en daarna ga ik naar de concurrent.
Het is al de eerste keer niet meer dat ik problemen heb met mijn verbinding. Een klachtenbrief is al onderweg, en de domiciliëring is stopgezet. Ik doe mijn contract daar nog uit, en daarna ga ik naar de concurrent.
3 brieven toegekomen van Versatel (2 voor de managing directors, 1 voor mij) met een korte verklaring van wat er gebeurd is en met uitgebreide excuses.
Daar kunnen we als Tele2 klant wel naar fluiten. Zelfs geen mailtje met een verklaring of excuses...
Op de website stond er trouwens heel de dag "Netwerkstatus: Er zijn geen storingen".
Soekie schreef:vandaag 10e dag zonder internet sinds hun panne
yippie !
tele2 rulez !
niet eerste keer dat ik langer dan een week zonder internet zit
Hetzelfde hier.
Heb reeds 9 keer naar de klantendienst gebeld, en daar zei men doodleuk dat ik niet meer moest bellen, want dat de klantendienst niets meer kon doen dat het probleem doorgeven. Een verantwoordelijke of de technische dienst krijg je officieel niet aan de lijn (tip: voor de technische dienst, bel naar 1207 en vraag het telefoonnummer van Koningin Astridlaan 166 in Wemmel).
Een aangetekende brief sturen naar Tele2 helpt trouwens ook niet. Ik heb ondertussen de ombudsdienst ingeschakeld.
Hou ons alleszins op de hoogte.
De technieker zal waarschijnlijk niets kunnen doen. Als je hetzelfde probleem hebt als ik (PPP down), ligt het probleem in het datacenter van Tele2.
Er is mij ondertussen telefonisch verteld dat ze daar geen oplossing vinden voor mijn probleem, maar dat ik zelf mijn contract niet kostenloos kan opzeggen. Daarvoor is de ombudsdienst nodig, die ondertussen mijn klacht goedgekeurd hebben. Hopelijk brengen die snel duidelijkheid.
De technieker zal waarschijnlijk niets kunnen doen. Als je hetzelfde probleem hebt als ik (PPP down), ligt het probleem in het datacenter van Tele2.
Er is mij ondertussen telefonisch verteld dat ze daar geen oplossing vinden voor mijn probleem, maar dat ik zelf mijn contract niet kostenloos kan opzeggen. Daarvoor is de ombudsdienst nodig, die ondertussen mijn klacht goedgekeurd hebben. Hopelijk brengen die snel duidelijkheid.
- D3bian
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
- Locatie: Zemst
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Soekie schreef:spannend !
ben langsgeweest in wemmel
en morge komt er een technieker bij mij thuis,
wedden dat ie niets gaat fixen?
Jij komt naar Wemmel, en komt mij niet eens goeiedag zeggen, straf
Mvg,
The One
Jij komt naar Wemmel, en komt mij niet eens goeiedag zeggen, straf
Mvg,
The One
'k woon in strombeek
dus gewoon romeinste steenweg af en kwas er !
zoveel moeite was het dan niet
ohja en bij mij werkt alles nu ook ok, maar voor hoe lang..
de technieker zelf heeft niet echt iets moeten doen,
maar kheb nu toch een verse tele2box ! zonder chocoladevlekjes en stof !
- D3bian
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
- Locatie: Zemst
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Soekie schreef:Jij komt naar Wemmel, en komt mij niet eens goeiedag zeggen, straf
Mvg,
The One
'k woon in strombeek
dus gewoon romeinste steenweg af en kwas er !
zoveel moeite was het dan niet
ohja en bij mij werkt alles nu ook ok, maar voor hoe lang..
de technieker zelf heeft niet echt iets moeten doen,
maar kheb nu toch een verse tele2box ! zonder chocoladevlekjes en stof !
Die met die chocoladevlekjes was de paas-editie
-
- Plus Member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46
Matau schreef:Als Versatel down ligt en die 0800 nummers over hun voip gaan ofzo denk ik niet dat er veel te bereiken valt.
idd ^^
Maar ik heb het over lijnen die via Belgacom gaan (dus werken met een CPS).
Dat gaat niet werken als de nummers over VoIP gaan. Alleen telefoons die via de modem verbonden zijn, werken. Als de modem uitvalt, werkt de telefonie ook niet meer, maakt niet uit welk nummer. Het telefoonsignaal is digitaal ipv analoog, en moet worden omgezet door de modem. Het gaat niet plots analoog worden omdat het nummer met 0800 begint.