wat binnenbekabeling betreft: ik woon op de 3de verdieping, en vanaf de plaats waar de telefoon binnenkomt tot waar de modem staat is nog eens een 15 tal meter.
Heeft het zin om met die testwaarden eens naar de Belgacom boetiek te stappen ??
Line Quality
de personen in de belgacom boetiek gaan het horen donderen in Keulen. Zij kunnen hier niks aan doen.
Als je in een appartementsgebouw woont, wordt de lijn door Belgacom afgeleverd in de kelder.
De enige optie is dus om eens met je modem te testen op het NTP van Belgacom in de kelder. De interne bekabeling van dit NTP naar je appartement, is jouw verantwoordelijkheid (of van de huisbewaarder)
Als je in een appartementsgebouw woont, wordt de lijn door Belgacom afgeleverd in de kelder.
De enige optie is dus om eens met je modem te testen op het NTP van Belgacom in de kelder. De interne bekabeling van dit NTP naar je appartement, is jouw verantwoordelijkheid (of van de huisbewaarder)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Je moet minstens 20db noise margin hebben op een 4Mbit profiel voor een 6Mbit profiel.Sub Zero schreef: Gohja, misschien niet heel uitstekend, maar waarschijnlijk wel voldoende voor een 6 Mbit profiel als hij naar EDPnet gaat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
ik heb de test moeten doen met het tooltje Nubz AlcaTool, want onder de command prompt gaf hij telkens weer dat het password verkeerd was. Nochtans meerdere keren dubbelgechekt. Enfin soit hier zijn mijn gegevens. Let op: Aan Upstream-gegevens kon het tooltje niet komen
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 8672 kbit/sec
Attainable Atm rate : 8192 kbit/sec
Used line rate : 4560 kbit/sec
Fast used Atm rate : 4096 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 53
Noise Margin : 14 dB
Line attenuation : 13 dB
Output Power : 15 dBm
Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
No data available.
Lijkt me dat de line attenuation in mijn geval in principe lager zou moeten zijn, want zit op een 760m van de LEX
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 8672 kbit/sec
Attainable Atm rate : 8192 kbit/sec
Used line rate : 4560 kbit/sec
Fast used Atm rate : 4096 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 53
Noise Margin : 14 dB
Line attenuation : 13 dB
Output Power : 15 dBm
Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
No data available.
Lijkt me dat de line attenuation in mijn geval in principe lager zou moeten zijn, want zit op een 760m van de LEX
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Die line attenuation is wel redelijk goed hoor. Het is de noise margin die véél te laag ligt. Hoeveel telefoonaansluitingen heb je daar zitten? De test al eens gedaan zonder andere apparaten aangesloten en zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt?