Pagina 2 van 2

Geplaatst: 31 jan 2007, 10:28
door ubremoved_983
devilkin schreef: True.

Wel moet je bijnemen dat je bij Telenet over het algemeen behoorlijk lang in de wachtlijn staat, wat de kost doet oplopen. Bij Dommel tot hiertoe nog niet meegemaakt. Dat maakt wel een verschil bij het zeggen 'bel eens snel' :)
Ik denk wel dat Telenet meer klanten heeft ook ( en een veel grotere support staff ).

Geplaatst: 31 jan 2007, 10:54
door devilkin
ditCh schreef:
devilkin schreef: True.

Wel moet je bijnemen dat je bij Telenet over het algemeen behoorlijk lang in de wachtlijn staat, wat de kost doet oplopen. Bij Dommel tot hiertoe nog niet meegemaakt. Dat maakt wel een verschil bij het zeggen 'bel eens snel' :)
Ik denk wel dat Telenet meer klanten heeft ook ( en een veel grotere support staff ).
Ik ben daar vrij zeker van :) Evenwel, neemt niet weg dat je daar veel langer moet wachten - en op een 'duur' nummer loopt dat op.

Geplaatst: 31 jan 2007, 10:59
door ubremoved_983
devilkin schreef: Ik ben daar vrij zeker van :) Evenwel, neemt niet weg dat je daar veel langer moet wachten - en op een 'duur' nummer loopt dat op.
Support is nu eenmaal moeilijk in te schatten hé ... heb er zelf gewerkt, en ik zat regelmatig wel eens namiddag met mijn vingers te draaien omdat het superrustig is, en andere avonden kon je niet eens rustig ademen tussen je calls in. Een ISP moet hier natuurlijk keuzes in maken, in hoeverre ze hierop willen / kunnen inspelen ( en geloof me, de planning van Telenet helpdeskers is elke week anders, anfhankelijk van de forecasts ).

Trouwens, als je zelf Telenet telefonie hebt is dat duur nummer, geen duur nummer meer ;)

Geplaatst: 31 jan 2007, 10:59
door Draco888
ditCh schreef: Vind dat het tegenwoordig wel de trend is op userbase, een bepaalde ISP voor te trekken en anderen helemaal af te breken.
Divide and conquer . . .
We zouden net over alle ISP's heen ons moeten organiseren als klanten.

Geplaatst: 31 jan 2007, 11:21
door Mr.T
Je weet als je een abonnement afsluit, hoe je de helpdesk moet bereiken.

+32 70 224305 (werkdagen 09u - 18u)
+32 903 42 714 (buiten kantooruren 24/7)

Als je al niet tegen een zonaal tarief (070) wilt bellen ...

Geplaatst: 31 jan 2007, 11:26
door ubremoved_983
Mr.T schreef: Als je al niet tegen een zonaal tarief (070) wilt bellen ...
Ma kijk nu ... bij Dommel is het 070 nummer zonaal ofwa ? En bij Telenet schreeuwt iedereen dat het een "ikweetniethoeduur" nummer is.

HAHA

Geplaatst: 31 jan 2007, 12:13
door Goendi
070 *is* zonaal. Het is een enorme misvatting dat het duur s, het is een nummer gecreëerd om service lijnen aan zonaal tarief mogelijk te maken ongeacht in welke zone men zit.

Nadeel: het is duur indien men belt met een GSM toestel.

Wat betreft de post: voor iedereen die vlot mee is met het crm paneel van Dommel zal dit wel een zegen zijn, maar het is zeker begrijpelijk dat niet iedereen die werkwijze per direct door heeft, en het is heel begrijpelijk dat als ze in hun ogen geen dienstverlening krijgen ze klagen over facturen die al betaald moeten worden, ook al zijn deze pro forma.

Aan de gast: neem even contact op. Ik ben zeker dat men naar u zal luisteren en uw probleem tracht op te lossen. Dat is het doel van een helpdesk. Indien je het crm paneel niet vertrouwd, vraag dat men u per post uw logingegevens opstuurt.

Aan de anderen... Die initiele posts van onze gast zullen wel iedereen zijn bedenkingen wekken. Mogelijk is hij op het randje van arrogant. Geloof me, ISP's hebbennu eenmaal allemaal zo'n klanten, maar het zijn evengoed klanten eh... Hem aanvallen op zijn onwetendheid of mindere communicatieve gaven vind ik hoogst bedenkelijk als hij enkel hulp vraagt ;)

Nogmaals aan de gast: al gebeld? :p

Geplaatst: 31 jan 2007, 12:28
door ubremoved_983
Goendi schreef:070 *is* zonaal. Het is een enorme misvatting dat het duur s, het is een nummer gecreëerd om service lijnen aan zonaal tarief mogelijk te maken ongeacht in welke zone men zit.
Ik weet dat wel ... maar ik wil maar aantonen dat men bij de ene provider maar zaagt dat de helpdesk duur is en bij de andere ze dan toch erkennen dat het zonaal is.

Geplaatst: 31 jan 2007, 13:12
door flt
Goendi schreef:070 *is* zonaal. Het is een enorme misvatting dat het duur s, het is een nummer gecreëerd om service lijnen aan zonaal tarief mogelijk te maken ongeacht in welke zone men zit.
Nee het is "maar" dubbel zo duur als naar een zonaal nr.
Ik neem de tarieven van bij Belgacom

naar een vast toestel dat ook bij belgacom: € 0,0530 + € 0,0530 = € 0,106
naar een vast toestel dat bij Telenet is: € 0,1143 + € 0,0786 = € 0,1929
naar een 070 nr: € 0,1750 + € 0,0530 = € 0,228

Eigelijk dus 2x zo duur als je aanneemt dat er nog veel mensen via belgacom bellen.

Geplaatst: 31 jan 2007, 13:27
door ketter
ditCh schreef:
Goendi schreef:070 *is* zonaal. Het is een enorme misvatting dat het duur s, het is een nummer gecreëerd om service lijnen aan zonaal tarief mogelijk te maken ongeacht in welke zone men zit.
Ik weet dat wel ... maar ik wil maar aantonen dat men bij de ene provider maar zaagt dat de helpdesk duur is en bij de andere ze dan toch erkennen dat het zonaal is.
Maar het verschil is ook dat men bij Telenet veel moet betalen voor het klein beetje dat je daar krijgt.

Geplaatst: 31 jan 2007, 13:27
door S|N
Die resend knop die niet werkt dat ligt toch niet aan je browser of zo?
Kan natuurlijk zijn dat je browser die javabutton niet goed ondersteund...
Soite, allemaal rare dingen die ik hier hoor.

Geplaatst: 31 jan 2007, 13:29
door ubremoved_983
ketter schreef: Maar het verschil is ook dat men bij Telenet veel moet betalen voor het klein beetje dat je daar krijgt.
Nee dat is het verschil niet ... het gaat hier niet over de abonnementsprijs, maar wel over de kosten van het helpdeskgesprek ...

Trouwens ik kan veel ( héél veel ) mensen die WEL tevreden zijn met hun Telenet ...

Geplaatst: 31 jan 2007, 14:35
door ketter
ditCh schreef: Trouwens ik kan veel ( héél veel ) mensen die WEL tevreden zijn met hun Telenet ...
Omdat dit VEEL heel VEEL onwetende mensen zijn die door 1 of andere verkoper met mooie praatjes naar telenet gehaald zijn.Je ziet ze overal de mensen lastig vallen met hun actie van dit en actie van dat.

Geplaatst: 31 jan 2007, 14:40
door ubremoved_983
ketter schreef:
ditCh schreef: Trouwens ik kan veel ( héél veel ) mensen die WEL tevreden zijn met hun Telenet ...
Omdat dit VEEL heel VEEL onwetende mensen zijn die door 1 of andere verkoper met mooie praatjes naar telenet gehaald zijn.Je ziet ze overal de mensen lastig vallen met hun actie van dit en actie van dat.
Wie ben jij om te oordelen dat die mensen onwetend zijn ? Ik ken er wel degelijk die wel CLUE hebben en bewust voor Telenet kiezen.

Geplaatst: 31 jan 2007, 15:04
door Robinvv
ditCh schreef:
ketter schreef:
ditCh schreef: Trouwens ik kan veel ( héél veel ) mensen die WEL tevreden zijn met hun Telenet ...
Omdat dit VEEL heel VEEL onwetende mensen zijn die door 1 of andere verkoper met mooie praatjes naar telenet gehaald zijn.Je ziet ze overal de mensen lastig vallen met hun actie van dit en actie van dat.
Wie ben jij om te oordelen dat die mensen onwetend zijn ? Ik ken er wel degelijk die wel CLUE hebben en bewust voor Telenet kiezen.
Deze mensen kennen maar "meestal" 2 providers:
-Telenet en Belgacom, weten dat Telenet sneller is, en bijna zo goed als evenvéél kost. Kiezen ze meestal daarvoor ja ...
Maar mochten ze vergelijken met die andere 10 tal ? kleinere providers, dan weten ze waar ze aan toe zijn hé.

Geplaatst: 31 jan 2007, 15:12
door ubremoved_983
Robinvv schreef: Deze mensen kennen maar "meestal" 2 providers:
-Telenet en Belgacom, weten dat Telenet sneller is, en bijna zo goed als evenvéél kost. Kiezen ze meestal daarvoor ja ...
Maar mochten ze vergelijken met die andere 10 tal ? kleinere providers, dan weten ze waar ze aan toe zijn hé.
Nogmaals ... wie ben jij om hier over te oordelen ...

Sommige mensen willen nu eenmaal een betrouwbare oplossing ( face it, edpenet & dommel hebben af en toe nog kinderziektes, maar hoe lang blijven die bestaan ? bij bgc & tn weet je het haast zeker dat zijn een stabiele degelijke service blijven bieden -> wat bgc bij mij al een 7-tal jaren doet ).

Geplaatst: 31 jan 2007, 15:34
door Goendi
Kuch... Daar gaan we weer. De horde cynisten is aangekomen. Is er ook een onafhankelijk marktonderzoek dat bevestigd dat klanten van Telenet/Belgacom per definitie onwetend zijn?

Geplaatst: 31 jan 2007, 15:41
door meon
Robinvv schreef:Deze mensen kennen maar "meestal" 2 providers:
-Telenet en Belgacom, weten dat Telenet sneller is, en bijna zo goed als evenvéél kost. Kiezen ze meestal daarvoor ja ...
Maar mochten ze vergelijken met die andere 10 tal ? kleinere providers, dan weten ze waar ze aan toe zijn hé.
Ik beschouw mezelf niet als onwetend ... :?
Het gras is niet altijd groener aan de overkant hoor. Volgens mij zijn er trouwens verhoudingsgewijs veel meer ontevreden dommel- en/of edpnet-klanten dan bij telenet of belgacom!

Geplaatst: 31 jan 2007, 15:49
door Uzzi
meon schreef:Volgens mij zijn er trouwens verhoudingsgewijs veel meer ontevreden dommel- en/of edpnet-klanten dan bij telenet of belgacom!
Omdat bij Edpnet en Dommel nu net de veeleisende klanten zitten die het al lang opgegeven hebben bij Tele**et en Belgaslow ....

Geplaatst: 31 jan 2007, 15:58
door ubremoved_983
Uzzi schreef: Omdat bij Edpnet en Dommel nu net de veeleisende klanten zitten die het al lang opgegeven hebben bij Tele**et en Belgaslow ....
Ik denk dat Telenet / BGC een hoop meer veeleisende klanten hebben. Het enige dat EDP & Dommel klanten willen is een hoog volume & een aanvaardbare snelheid.

Geplaatst: 31 jan 2007, 16:08
door Goendi
Ja efectief. Als ik de posts hier zo lees verwar je 'veeleisend' vermoedelijk met 'lastpakken' Uzzi :p

En meon, ik doelde niet op jou uiteraard :) 1-0 marktonderzoek, 1 niet onwetende klant zich bewust van EDPnet & Dommel die toch geen van beide is. Stel je voor!

Geplaatst: 31 jan 2007, 16:27
door elldiablo
damn !!!

is de topic veranderd ofzo :o) heheh


was het niet dat iemand problemen had met zijn gegevens ?

Geplaatst: 31 jan 2007, 16:37
door Goendi
Idd. Dat lag aan Belgacom vermoedelijk ! :P (of wie weet, Telenet...)

Geplaatst: 31 jan 2007, 17:59
door devilkin
Inderdaad. Qua betrouwbaarheid zit je nog steeds beter bij Belgacom / Telenet. In die 4 jaar dat ik telenet gehad heb heb ik 1x een outage geweten.

Geplaatst: 01 feb 2007, 09:33
door BBB
ketter schreef: BBB dit is niet rond de pot draaien , ze geven toch heel duidelijk de url waar hij moet inloggen.Hij heeft toch zelf zijn email en pas opgegeven toen hij zich aanmelde bij dommel.Als hij daar eerst mee inlogd dan kan je daar op verzend klikken en dan heeft hij meteen zijn login om te surfen .
En stel nu dat daar een probleem met zou zijn, en ze blijven gewoon die url geven ook al werkt dat niet bij u?
Als ze alleen die url geven als oplossing na een aantal keer dat je zegt dat het niet werkt, hoe lang zou dit dan duren vooraleer je probleem opgelost zou zijn?

Geplaatst: 01 feb 2007, 10:22
door devilkin
BBB schreef:En stel nu dat daar een probleem met zou zijn, en ze blijven gewoon die url geven ook al werkt dat niet bij u?
Als ze alleen die url geven als oplossing na een aantal keer dat je zegt dat het niet werkt, hoe lang zou dit dan duren vooraleer je probleem opgelost zou zijn?
Dan kan het handig zijn van de telefoon even te nemen.

Geplaatst: 01 feb 2007, 14:49
door kUmbro
BBB schreef:En stel nu dat daar een probleem met zou zijn, en ze blijven gewoon die url geven ook al werkt dat niet bij u?
Als ze alleen die url geven als oplossing na een aantal keer dat je zegt dat het niet werkt, hoe lang zou dit dan duren vooraleer je probleem opgelost zou zijn?
het mailverloop:
wanneer wordt alles geactiveerd => zie site
ik snap het niet????????? en login? => gegevens via packages R
ik zie daar nergens login staan, ik heb btw betaald vr 2 maand => R werkt als uw lijn actief is. en da factuur gedoe is logisch, check site. bel desnoods naar 070/...
twerkt niet: oplichters => lijn is nu actief, en gegevens zijn door ons nog eens doorgestuurd
twerkt nog steeds niet
The End

't is niet dat ze zich herhalen hé

Geplaatst: 01 feb 2007, 15:09
door the_unlord
Ik kan in elk geval niet klagen van hun klantendienst (en ik ben nog niet eens klant): op iedere vraag (via e-mail) kreeg ik een duidelijk antwoord. Ik ben dan ook wel altijd vriendelijk gebleven :wink: dat helpt altijd.

Toegegeven dat ze misschien de tweede keer wel erbij mochten zetten eens zijn spam mails te bekijken en zo, maar na zo'n hoop arrogantie (36 jaar? manmanman) zou ik ook de goesting verloren hebben...

Ik kan hem ergens wel verstaan dat hij het liever via mail regelt (ik persoonlijk haat bijvoorbeeld telefoons + mail staat 'op papier'), maar als ik na 2x proberen via mail zie dat het tot niks leidt, zou ik toch ook de telefoon pakken!

Geplaatst: 01 feb 2007, 16:23
door Draco888
Net weer schitterende snelle service gehad van Dommel, heb eindelijk is mijn Noise margin opgevraagd, was is benieuwd gewoon hoeveel "reserve" er op de lijn zit (woon op 4.2km van de centrale).
Gisteren mailtje gestuurd, well snachts eigenlijk, vandaag al reply:
SynchroState synchro

PortState unlock
DownstreamBitRate 4640 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 9 dB
UpstreamNoiseMargin 24 dB
DownstreamAttenuation 48 dB
UpstreamAttenuation 26 dB

4TEL measurement result for subscriber number

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3800 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 6 MOHMS
BA_Insulation 5 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 305 nF
BE_Capacitance 310 nF
AB_Capacitance 229 nF
BA_Capacitance 229 nF
CableCapacitance 171 nF
MutualCapacitance 396 nF
Tiens, volgens dit zou ik dus op 3800m zitten? Toen die test bij EDPnet nog ging zei die dat ik op 4.2km zat.

Geplaatst: 01 feb 2007, 16:45
door Goendi
Vermoedelijk gebruikt EDPnet een andere LEX. Dat kan schelen in afstand.

Geplaatst: 01 feb 2007, 18:24
door Tomsworld
Draco888 schreef:Net weer schitterende snelle service gehad van Dommel, heb eindelijk is mijn Noise margin opgevraagd, was is benieuwd gewoon hoeveel "reserve" er op de lijn zit (woon op 4.2km van de centrale).
Gisteren mailtje gestuurd, well snachts eigenlijk, vandaag al reply:
SynchroState synchro

PortState unlock
DownstreamBitRate 4640 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 9 dB
UpstreamNoiseMargin 24 dB
DownstreamAttenuation 48 dB
UpstreamAttenuation 26 dB

4TEL measurement result for subscriber number 05235xxxx

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3800 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 6 MOHMS
BA_Insulation 5 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 305 nF
BE_Capacitance 310 nF
AB_Capacitance 229 nF
BA_Capacitance 229 nF
CableCapacitance 171 nF
MutualCapacitance 396 nF
Tiens, volgens dit zou ik dus op 3800m zitten? Toen die test bij EDPnet nog ging zei die dat ik op 4.2km zat.
Zou je je tel nummer niet editten ? PS Noem jij toevallig steven en heb jij nog bij mij in de klas gezeten ?

Geplaatst: 01 feb 2007, 18:39
door Mr.T
Goendi schreef:Vermoedelijk gebruikt EDPnet een andere LEX. Dat kan schelen in afstand.
zowel edpnet/dommel/belgacom/realdsl/evonet/... kortom alle isp's gebruiken dezelfde LEX.
De afstand die de meting weergeeft, is een schatting afhankelijk van een aantal factoren. Dit kan dus wel kleine verschillen geven

Geplaatst: 01 feb 2007, 18:45
door Goendi
Hangt van de lus af. En ja die meting kan ook verschillen. Enige wat we in feite zeker weten is dat die 3.8 wel accuraat zal zijn want dat is de waarde die vastgesteld wordt via de meetkop.

Geplaatst: 02 feb 2007, 11:34
door BBB
kUmbro schreef:'t is niet dat ze zich herhalen hé
Je kan gelijk hebben, ik heb de post niet volledig gelezen dus de kans is groot dat ik mij vergist heb.
In alle geval waar ik wel zeker van was is dat het een onbeleefde reactie was naar dommel toe.
Ik heb ook niet te klagen over de helpdesk van dommel.

Geplaatst: 02 feb 2007, 13:47
door the_unlord
Mr.T schreef:zowel edpnet/dommel/belgacom/realdsl/evonet/... kortom alle isp's gebruiken dezelfde LEX.
Klopt niet met wat de helpdesk van Dommel me wist te vertellen: je hebt LDCs en LEXen: een LDC is een kleinere vooruitgeschoven centrale, maar niet alle ISPs (namelijke zij die hun eigen netwerk hebben, of toch niet dat van BGC gebruiken, zoals Scarlet) zitten op iedere LDC. Vandaar dat dat enorm kan schelen.

Geplaatst: 02 feb 2007, 13:55
door Mr.T
Dat zijn dan vooral commerciële praatjes.
Dommel heeft totaal geen zicht op welke ldc's Scarlet wel of niet een VP op heeft. Er zijn inderdaad LDC's waar Scarlet geen VP op heeft, maar dit heeft dan vooral te maken met het feit dat er geen of onvoldoende klanten zijn die ze erop kunnen aansluiten.

Geplaatst: 02 feb 2007, 20:51
door the_unlord
Mr.T schreef:Dommel heeft totaal geen zicht op welke ldc's Scarlet wel of niet een VP op heeft.
Dat beweerden ze dan ook niet, maar zeiden gewoon dat dat een reden kon zijn.

Geplaatst: 06 feb 2007, 11:08
door daffeh
devilkin schreef:Inderdaad. Qua betrouwbaarheid zit je nog steeds beter bij Belgacom / Telenet. In die 4 jaar dat ik telenet gehad heb heb ik 1x een outage geweten.
ik zat thuis vanaf dag 1 bij telenet en ik heb anders wel wat outages geweten :)

kzit sinds 2 weken bij dommel en ik moet nog ff wennen aan de adsl speeds maar die 50gig is wel fijn :) (ze is er wel al bijna door)

Geplaatst: 06 feb 2007, 12:35
door Ofloo
devilkin schreef:Inderdaad. Qua betrouwbaarheid zit je nog steeds beter bij Belgacom / Telenet. In die 4 jaar dat ik telenet gehad heb heb ik 1x een outage geweten.

Toen ik in het begin bij belgacom zat lag het er geregeld uit ! En voor telenet zal dat niet anders geweest zijn.

Beginnende providers hebben altijd wat probleempjes.. daar moet je ze niet direct voor gaan afschrijven, het is hoe ze het oplossen wat telt en of die problemen blijven aanhouden.

Ik denk dat je qua betrouwbaarheid wat geluk moet hebben, het is toch niet dat je der servers op draait ofwel ? Dus dat het er eens een uur uit ligt, .. aan de andere kant als je servers mag draaien vind ik dat men toch anders te werk moet gaan. Maar dan heb je ook het abonnement met statische IP's, of daar dan ook geregeld disconnects zijn moet nog blijken, aangezien ik niet denk dat er veel op dit forum zullen zijn met zulk abonnement.