Welke browser gebruik je ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....

Welke browser gebruik je voornamelijk?

Microsoft Internet Explorer 6
6
7%
Microsoft Internet Explorer 7
13
15%
Mozilla Firefox 1.x
5
6%
Mozilla Firefox 2.x
46
54%
Andere Mozilla-gebaseerde browser
3
4%
Safari of andere Webkit-gebaseerde browser
2
2%
Opera 7, 8, 9
9
11%
Konqueror
1
1%

Totaal aantal stemmen: 85
TjoekTjoek
Member
Member

Ik gebruik sinds kort de stipe Firefox 2 build met SSE2 instructies. Die werkt volgens mij iets sneller dan de gewone en alle extensies zijn ook mogelijk.

Totdat ie7 en opera fatsoenlijke adblockers hebben blijf ik bij firefox, die in tegenstelling tot ie7 en opera niet over page zoom mogelijkheden beschikt. Met een latop met een hoge resolutie is dat eigelijk een must.
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Het is natuurlijk allemaal begonnen met IE, totdat ik alternatieve browsers ontdekte die wel werkten zoals het hoorde. Opera is nu mijn favoriet, ik werk ook wel met IE, FF en Konqueror maar enkel als het niet anders kan. Wat ik zo fantastisch vond aan Opera was de tabbed browsing (welke de rest _nu_ ook heeft...). Als er een nieuwe versie uitkomt van Opera zijn dit altijd verbeteringen in mijn ogen. Het blijft even vlot werken en je heb er extra functies bij. Daartegenover, de laatste nieuwe versie van IE...die heb ik uiteindelijk dan toch maar eens geïnstalleerd want de automatic update bleef maar zagen. De installatie van IE duurde om te beginnen al eeuwig, en voor de rest is het er naar mij mening ook niet beter op geworden. De gui ziet er echt lelijk uit, alsof alle knoppen door elkaar gesmeten zijn (enkel het pictogram is er op vooruit gegaan, *yay*), volgens mij hebben de developpers en beetje afgekeken van FF en toch nog origineel willen zijn. En het programma zelf is natuurlijk zoals tervoren, precies een alpha versie. En door dit gezegd te hebben ga ik hoogstwaarschijnlijk moeten horen dat je dat allemaal kan aanpassen en instellen naar wens. Maar ik heb helemaal geen goesting om dat in te stellen, een goeie browser is er ene die direct naar behoren werkt, zonder al te veel tralala en prullen die toch niet werken.
Op Konqueror en FF heb ik niets aan te merken qua functionaliteit, het zijn prima browsers maar gewoon mijn voorkeur niet.

Koerskemel,
Afbeelding
Coop
Premium Member
Premium Member

Nadeel van opera is dat het te verschillend is van explorer dat de gewone mens gewend is.
Firefox komt veel dichter in de buurt, al kun je FF wel lekker aanpassen zoals jij dat wilt.

Ben er in ieder geval heel content van.
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Integendeel ik vind Opera juist het meest gebruiksvriendelijk. Maar als je altijd al IE gebruikt hebt is het natuurlijk een aanpassing (in positieve zin uiteraard). Voor iemand die wat aanleg heeft met computers zou dit geen probleem mogen zijn. En voor de mensen die enkel surfen om te surfen zou dit ook geen probleem mogen zijn, aangezien die toch niet aan de instellingen prutsen. Als iemand een andere browser installeert zal het FF zijn. FF is een beetje een rage geworden, de meesten hebben het wel op hun pc staan omdat ze erover gehoord hebben. Het aantal FF gebruikers is het laatste jaar sterk toegenomen omdat iedereen het erover heeft, daarom dat Microsoft hun IE zo drastisch aangepast heeft, om mee te gaan met de flow en hun gebruikers zogezegd een nieuwe ervaring te geven.

Neem nu de e-mailclient Thunderbird, dit is ook eentje van de Mozilla familie, maar toch hebben de meeste mensen nog steeds Outlook Express in gebruik.

Misschien bedoel jij de begeleidende wizard voor users die van IE naar FF migreren, dat de favorieten overzet naar bladwijzers. Inderdaad dat heb je allemaal niet bij Opera maar toch is zoiets niets noodzakelijk, je installeert het en je kan surfen zo simpel is het.

Koerskemel,
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

ik gebruik voornamelijk Maxthon browser (met tabs)
http://www.maxthon.com/
ook firefox en Opera gebruik ik soms afwisselend.
IE7 heb ik 2 maal geinstalleerd en 2 maal eraf gedaan :twisted:
kvind deze niet zo goed werken, want op sommige knoppen op een paar website's kan ik niet klikken (navigeren) :eek: weet niet hoe dit komt, in IE6 heb ik dit probleem niet.
dus voor mij geen IE7 meer tot er ergens een oplossing uit de bus komt.
Maxthon werkt op basis van ie6 en kan je instellen met skins en plugins, ook nederlandse taal kan.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

netscape hier, vraag me niet waarom :P
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

TjoekTjoek schreef:Ik gebruik sinds kort de stipe Firefox 2 build met SSE2 instructies. Die werkt volgens mij iets sneller dan de gewone en alle extensies zijn ook mogelijk.

Totdat ie7 en opera fatsoenlijke adblockers hebben blijf ik bij firefox, die in tegenstelling tot ie7 en opera niet over page zoom mogelijkheden beschikt. Met een latop met een hoge resolutie is dat eigelijk een must.
Hoe bedoel je ? FF kan dit wel, Doe het soms op mijn PC, met met ctrl + scroll button van mijn trackball.

En volgens de help van FF zelf:
  • Current Page

Text Size: Decrease CtrlCmd+-

Text Size: Increase CtrlCmd++

Text Size: Restore CtrlCmd+0
TjoekTjoek
Member
Member

Dat is dus alleen de tekst vergroten, ik bedoel dus het zoomen van de pagina in het geheel. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de gecko engine ofzo -waar ff mee gemaakt wordt- dit niet ondersteunt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

TjoekTjoek schreef:Dat is dus alleen de tekst vergroten, ik bedoel dus het zoomen van de pagina in het geheel. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de gecko engine ofzo -waar ff mee gemaakt wordt- dit niet ondersteunt.
Aha ... dit is dus echt een zalige functie in Opera ... mis het echt in FF :)
TjoekTjoek
Member
Member

Idd een vette functie: Zie hier is een voorbeeld van tweakers en er zijn nog ontelbare sites waar hetzelfde fenomeen zich voordoet. Dit is dus op 1680x1050.

Met Firefox
Met IE7

Met Firefox gebruik je dus maar liefst minder dan 50% van de oppervlakte :-(
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Voor de verstokte internet explorer gebruikers, is er nog altijd dit :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]