Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06 jul 2007, 13:51
door pluppie
Bij mij werkt de telemeter wel, maar ik durf gewoon niet te schrijven wat daar op staat.
Ik snap ook niet waar al die klachten van komen. Bij mij werkt het al 1,5 jaar perfect, met slechts heel af en toe een iets tragere verbinding.
Ook de telefoon werkt perfect, betalingen perfect in orde.
Mij niet gelaten, hoe minder zielen hoe sneller de lijn. Eigenlijk walgelijk wat voor een geluk de eerste klanten (zoals ik) hebben in vgl met klanten van andere providers. Telemeter???? Nooit van gehoord.
Geplaatst: 06 jul 2007, 14:25
door lacer
Ik ben al 3 jaar bij Versatel/Tele2, maar de problemen met de verbruiksmeter zijn toch al meer dan een half jaar aan de gang.
Vroeger kon je je verbruik van de dag zelf al zien, maar nu...
Geplaatst: 06 jul 2007, 14:43
door HANs
pluppie ... gij zijt ne leecher eerste klas zeker hé.
Geplaatst: 06 jul 2007, 19:30
door pluppie
HANs schreef:pluppie ... gij zijt ne leecher eerste klas zeker hé.
Eigenlijk niet, maar deze maand heb ik me wel even laten gaan.
Normaal zit ik rond de 70-80 GB. Deze maand maal 4
Geplaatst: 06 jul 2007, 19:45
door meon
pluppie schreef:Eigenlijk niet, maar deze maand heb ik me wel even laten gaan.
Normaal zit ik rond de 70-80 GB. Deze maand maal 4
Als ge rond de 80 GB per maand zit, zijt ge leecher eerste klas. Zelfs als ik wilde zou ik dat niet legaal vol krijgen
. Maja, da's weer die eeuwige discussie eh...
Als ge wat broncode wilt hebben van die meter, 'm spuwde net dit uit:
Code: Selecteer alles
<?php
//*************************************
// Last Update 29/sep/2006 9:03
//*************************************
require_once("../logic/error.php");
require_once("../classes/cls_dbv3.php");
require_once("../logic/inc_init.php");
// Additional classes
require_once("../classes/cls_customer_v2.php");
require_once("../classes/cls_ldap_v3.php");
//************************************
// Get page details
// 29/sep/2006 9:03
//************************************
$page = array(
"pagelogic" => "../mytele2/logic/usage.php",
"template" => array( "nl" => "../templates/nl/tele2_mytele2_v1.php",
"fr" => "../templates/fr/tele2_mytele2_v1.php"),
"title" => array( "nl" => "Mijn TELE2 - Verbruiksmeter",
"fr" => "Mon TELE2 - Consommation"),
"header_info" => "../mytele2/headers/usage.php",
"startbody" => array("nl" => null ,
"fr" => null),
"content" => array("nl" => "../mytele2/interface/nl/usage.php" ,
"fr" => "../mytele2/interface/fr/usage.php"),
"endbody" => array("nl" => "../mytele2/footers/nl/usage.php" ,
"fr" => "../mytele2/footers/fr/usage.php"),
"menu_left" => array("nl" => "../mytele2/menu/nl/inc_menuleft.php" ,
"fr" => "../mytele2/menu/fr//inc_menuleft.php"),
"menu_right" => array( "nl" => "../mytele2/menu/nl/inc_submenu_right.php" ,
"fr" => "../mytele2/menu/fr/inc_submenu_right.php")
);
//*******************************************
// Load Logic
// 29/sep/2006 9:03
//*******************************************
if (!empty($page["pagelogic"])){
if (file_exists($page["pagelogic"])){
include($page["pagelogic"]);
} else{
trigger_error("Could not include filelogic (" . $page["pagelogic"] .")", E_USER_ERROR);
}
}
//*******************************************
// Load template
// 29/sep/2006 9:03
//*******************************************
if (!empty($page["template"][$language])){
if (file_exists($page["template"][$language])){
include($page["template"][$language]);
} else{
trigger_error("Could not include filetemplate (" . $page["template"][$language] .")", E_USER_ERROR);
}
}
//******************************************
// Check if loading times are acceptable
// 4/okt/2006 13:33
//******************************************
if($app["loadtime"]["start"] < mktime(date("H"), date("i") , date("s") - $app["loadtime"]["acceptable"], date("M"), date("d"), date("Y"))){
trigger_error("LOADING TIME EXCEEDED: " . date("Ym/d H:i:s",$app["loadtime"]["start"]) . " -> " . date("Ym/d H:i:s", mktime(date("H"), date("i") , date("s") , date("M"), date("d"), date("Y"))) . " (" . (mktime(date("H"), date("i") , date("s"), date("M"), date("d"), date("Y")) - $app["loadtime"]["start"] ) ." sec)" , E_USER_NOTICE);
}
?>
Geplaatst: 06 jul 2007, 20:10
door Poedelbrein
Geplaatst: 06 jul 2007, 20:37
door meon
Bwa, d'er staat niks speciaals in die broncode. Ne php-leek kan er maar van leren
Geplaatst: 06 jul 2007, 21:03
door crapiecorn
meon schreef:Bwa, d'er staat niks speciaals in die broncode. Ne php-leek kan er maar van leren
//offtopic
Unstructured Exception Handling is wel wat verleden tijd (maar in dit geval nog redelijk aanvaardbaar)
Geplaatst: 06 jul 2007, 21:16
door pluppie
meon schreef:pluppie schreef:Eigenlijk niet, maar deze maand heb ik me wel even laten gaan.
Normaal zit ik rond de 70-80 GB. Deze maand maal 4
Als ge rond de 80 GB per maand zit, zijt ge leecher eerste klas. Zelfs als ik wilde zou ik dat niet legaal vol krijgen
. Maja, da's weer die eeuwige discussie eh...
Ik zal je dan maar verrassen. Ik download meestal heel weinig (buiten deze maand). Het grote verkeer komt vooral van streaming tv via mijn media center. En dat is gene zever.
Geplaatst: 06 jul 2007, 21:49
door meon
crapiecorn schreef://offtopic
Unstructured Exception Handling is wel wat verleden tijd (maar in dit geval nog redelijk aanvaardbaar)
Code: Selecteer alles
Server: Apache/1.3.26 (Unix) Debian GNU/Linux PHP/4.3.3
Volgens mij kent PHP 4 geen try/catch-blocks.
Geplaatst: 11 jul 2007, 21:47
door Jelle
Ze hebben het bij Tele2 ondertussen ook opgemerkt:
Beste klant,
De toegang tot de gegevens m.b.t. uw verbruik is tijdelijk onbeschikbaar.
Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
TELE2
Geplaatst: 12 jul 2007, 13:03
door Trevorken
Mooie oplossing, het werkt al een paar maanden niet, en nu zetten ze dat het tijdelijk niet beschikbaar is.
Geplaatst: 04 aug 2007, 19:19
door Trevorken
En nog steeds niet opgelost. Zwaar probleem zoprecies. Maar de 5 euro extra moet ik toch blijven betalen, dus ze hebben de gegevens blijkbaar toch.
Geplaatst: 05 aug 2007, 00:23
door Poedelbrein
Gewoon die €5 niet betalen, zou'k zo zeggen. Ze kunnen u aanrekenen wat ze willen als ge't zo lang niet hebt kunnen nakijken.
Tijdelijk onbeschikbaar ?????
Geplaatst: 08 sep 2007, 20:48
door mws
Zijn er al mensen waarbij de verbruiksmeter al terug werkt ?
Bij mij alvast niet (sinds mei staat hij al stil).Ik heb wel een mail gestuurd naar tele2 over dit probleem en ze crediteren nu het extra bijbetaalde (boven 10GB) terug.
Misschien moeten er meer mensen dit terug doen want dan komt er misschien schot in de zaak,!
Geplaatst: 08 sep 2007, 23:41
door Jelle
Hier werkt hij ook nog altijd niet.
Geplaatst: 09 okt 2007, 08:41
door Torpens
T2m schreef:Werd bij deze intern gerapporteerd, recht naar de mensen die de data beheren van de verbruiksmeter.
Enige vooruitgang?
Thx
Geplaatst: 09 okt 2007, 09:36
door lacer
Ik kan via Router Status het verbruik zien sinds laatste reset:
Uptime: 49 days, 13:42:50
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 491,60 / 4,72
Dus als ik mijn route/modem telkens de 17de van de maand even opnieuw laat opstarten, zou ik dan mijn verbruik in 't oog kunnen houden.
Maar klopt dit ?
Geplaatst: 09 okt 2007, 12:47
door Torpens
lacer schreef:Ik kan via Router Status het verbruik zien sinds laatste reset:
Uptime: 49 days, 13:42:50
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 491,60 / 4,72
Dus als ik mijn route/modem telkens de 17de van de maand even opnieuw laat opstarten, zou ik dan mijn verbruik in 't oog kunnen houden.
Maar klopt dit ?
Lijkt me idd geen slecht idee als dit klopt.
Worden telefoongesprekken bij VOIP ook aanzien als Data Transferred?
Geplaatst: 09 okt 2007, 18:05
door ljd
Torpens schreef:lacer schreef:Ik kan via Router Status het verbruik zien sinds laatste reset:
Uptime: 49 days, 13:42:50
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 491,60 / 4,72
Worden telefoongesprekken bij VOIP ook aanzien als Data Transferred?
Kort en bondig : Ja
Geplaatst: 19 okt 2007, 18:31
door mws
Hoera !!! De verbruiksmeter is weer terug !
Alleen klopt de boel helemaal nog niet. Vorige maand maar 1.3 gb verbruikt !!!! Van de nieuwe periode vanaf 17/10/07 nog geen gegevens.
Eindelijk terug na bijna een half jaar niks en dan werkt het nog niet zoals het moet !
Is dit ook zo bij andere tele2 users?
Geplaatst: 19 okt 2007, 19:22
door Jelle
Vorige maand enkel op 19/09 en 30/09 verbruik gehad volgens de meter en deze periode ook nog niets...
Geplaatst: 20 okt 2007, 11:12
door dbr
Poedelbrein schreef:karelg schreef:tjah weet je dat dan niet, wat er gebeurt als je de 10 Gb limiet overschrijdt? das vreemd
dan moet je gewoon wat bij betalen, nl 1 euro per volle GB, in eurocenten voor de megabytes, dat staat toch allemaal in het contract?
ikzelf zit bijna maandelijks over de limiet, mr vind het wel goeie regeling zo
Een contract dat bij een hele grote groep mensen mondeling gemaakt is, waar ze dus geen kleine lettertjes of dergelijks gelezen hebben en alleen een opname van hun stem hebben waarbij ze zeggen wie ze zijn en dat ze toestemmen. De mensen die zo ingeschreven zijn, kennen zaken als wat er gebeurt bij het overschrijden van hun limiet en dergelijke voorwaarden niet, omdat ze het nergens in hun contract hebben staan.
Dat contract ligt natuurlijk ook ergens in een donkere kelder verstopt en is absoluut onmogelijk na te lezen.
http://www.tele2.be/nl/tele2/downloads/
Geplaatst: 20 okt 2007, 12:49
door Poedelbrein
dbr schreef:Poedelbrein schreef:karelg schreef:tjah weet je dat dan niet, wat er gebeurt als je de 10 Gb limiet overschrijdt? das vreemd
dan moet je gewoon wat bij betalen, nl 1 euro per volle GB, in eurocenten voor de megabytes, dat staat toch allemaal in het contract?
ikzelf zit bijna maandelijks over de limiet, mr vind het wel goeie regeling zo
Een contract dat bij een hele grote groep mensen mondeling gemaakt is, waar ze dus geen kleine lettertjes of dergelijks gelezen hebben en alleen een opname van hun stem hebben waarbij ze zeggen wie ze zijn en dat ze toestemmen. De mensen die zo ingeschreven zijn, kennen zaken als wat er gebeurt bij het overschrijden van hun limiet en dergelijke voorwaarden niet, omdat ze het nergens in hun contract hebben staan.
Dat contract ligt natuurlijk ook ergens in een donkere kelder verstopt en is absoluut onmogelijk na te lezen.
http://www.tele2.be/nl/tele2/downloads/
Ge hebt precies het contract al hebben afgesloten om het te mogen nalezen. Wat als ge nog geen internet hebt? Dan kunt ge't niet nalezen
Geplaatst: 20 okt 2007, 13:28
door dbr
Poedelbrein schreef:dbr schreef:Poedelbrein schreef:karelg schreef:tjah weet je dat dan niet, wat er gebeurt als je de 10 Gb limiet overschrijdt? das vreemd
dan moet je gewoon wat bij betalen, nl 1 euro per volle GB, in eurocenten voor de megabytes, dat staat toch allemaal in het contract?
ikzelf zit bijna maandelijks over de limiet, mr vind het wel goeie regeling zo
Een contract dat bij een hele grote groep mensen mondeling gemaakt is, waar ze dus geen kleine lettertjes of dergelijks gelezen hebben en alleen een opname van hun stem hebben waarbij ze zeggen wie ze zijn en dat ze toestemmen. De mensen die zo ingeschreven zijn, kennen zaken als wat er gebeurt bij het overschrijden van hun limiet en dergelijke voorwaarden niet, omdat ze het nergens in hun contract hebben staan.
Dat contract ligt natuurlijk ook ergens in een donkere kelder verstopt en is absoluut onmogelijk na te lezen.
http://www.tele2.be/nl/tele2/downloads/
Ge hebt precies het contract al hebben afgesloten om het te mogen nalezen. Wat als ge nog geen internet hebt? Dan kunt ge't niet nalezen
Klopt, maar als er in hun contract staat dat je 15 euro moet betalen omdat hun het leuk vinden om 15 euro aan te rekenen dan zit je, je bent zelf verplicht zelf onderzoek te doen naar het product of dienst die je afsluit.
Daarom heb je ook wettelijk 7 dagen bedenktijd op telefonisch afgesloten contracten.
Ik heb ook gelezen dat het van die limiet er niet instaat, telefonisch is mij eerder gezegd dat je nooit meer betaald als die 40,90 tenzij je telefoonkosten maakt natuurlijk, maar ook dat staat er niet bij.
Voorlopig dus geen Tele2 om die reden.
Geplaatst: 22 okt 2007, 09:09
door Torpens
mws schreef:Hoera !!! De verbruiksmeter is weer terug !
Alleen klopt de boel helemaal nog niet. Vorige maand maar 1.3 gb verbruikt !!!! Van de nieuwe periode vanaf 17/10/07 nog geen gegevens.
Eindelijk terug na bijna een half jaar niks en dan werkt het nog niet zoals het moet !
Is dit ook zo bij andere tele2 users?
Hier lijkt het wel ok te zijn
Geplaatst: 22 okt 2007, 21:59
door kaween
hier is het ook terug ok, niet dat ik me er een -om het even wat- van aantrek, maar toch.
Geplaatst: 22 okt 2007, 22:48
door Jelle
Nope, hier niet... Laatste getoonde datum: 14/10/2007
Geplaatst: 23 okt 2007, 06:21
door Rudolf
Hier een dagelijks verbruik tot 30/09, dan op 16/10 nog een verbruik en dan niks meer.
Geplaatst: 24 okt 2007, 15:18
door T2m
Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
Voor blijvende issues of vragen verwijs ik jullie wel door naar customer service (ik kan hier wel problemen aandragen, maar het wordt enkel hoger gezet qua prio als er véél telefoontjes over binnenkomen).
Geplaatst: 24 okt 2007, 20:06
door Poedelbrein
T2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
Voor blijvende issues of vragen verwijs ik jullie wel door naar customer service (ik kan hier wel problemen aandragen, maar het wordt enkel hoger gezet qua prio als er véél telefoontjes over binnenkomen).
Wat de klanten weer een pak kost, en Tele2 weer'n hoop opbrengt, terwijl't in de eerste plaats al geen half jaar plat zou mogen gelegen hebben
Geplaatst: 25 okt 2007, 08:08
door Torpens
T2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies.
Aha, daardoor dat men verbruik vorige maand ineens met 6Gb toenam tov de vorige check
Gaan we voor de huidige periode (17/10-16/11) ook waardes krijgen of is dit een maand erna zoals nu ?
Mvg
Geplaatst: 29 okt 2007, 12:46
door Jelle
T2m schreef:Kunnen jullie maandag feedback geven?
De teller is aangevuld tot 16/10. Van de huidige periode (17/10 tot vandaag) zijn er nog geen gegevens.
Geplaatst: 29 okt 2007, 13:10
door Rudolf
Hier hetzelfde. Alles ok tot 16/10. De huidige periode van 17/10 tot 29(??)/11 nog geen gegevens.
Geplaatst: 12 nov 2007, 15:10
door rsca4ever
Poedelbrein schreef:T2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
Voor blijvende issues of vragen verwijs ik jullie wel door naar customer service (ik kan hier wel problemen aandragen, maar het wordt enkel hoger gezet qua prio als er véél telefoontjes over binnenkomen).
Wat de klanten weer een pak kost, en Tele2 weer'n hoop opbrengt, terwijl't in de eerste plaats al geen half jaar plat zou mogen gelegen hebben
idd want tele2 verdient wel geld aan die gesprekken met de helpdesk ...
Geplaatst: 12 nov 2007, 16:16
door Jelle
En moest het dan nog helpen
Ondertussen is de nieuwe maand bijna om, en dat lijstje op Mijn Tele2 loopt nog steeds achter...
Geplaatst: 12 nov 2007, 20:47
door mws
Hier ook nog altijd hopeloos achter !!
Geplaatst: 13 nov 2007, 17:51
door caterpillar
rsca4ever schreef:Poedelbrein schreef:T2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
Voor blijvende issues of vragen verwijs ik jullie wel door naar customer service (ik kan hier wel problemen aandragen, maar het wordt enkel hoger gezet qua prio als er véél telefoontjes over binnenkomen).
Wat de klanten weer een pak kost, en Tele2 weer'n hoop opbrengt, terwijl't in de eerste plaats al geen half jaar plat zou mogen gelegen hebben
idd want tele2 verdient wel geld aan die gesprekken met de helpdesk ...
Lol
ja want TELE2 moet al die helpdeskagenten en accomodatie en tools betalen dus veel gesprekken = VEEL winst ? Laat ik jullie dan eve uit die illusie helpen: helpdesks kosten de provider geld ipv op te brengen, voor alle duidelijkheid.
Geplaatst: 13 nov 2007, 23:26
door Poedelbrein
caterpillar schreef:rsca4ever schreef:Poedelbrein schreef:T2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
Voor blijvende issues of vragen verwijs ik jullie wel door naar customer service (ik kan hier wel problemen aandragen, maar het wordt enkel hoger gezet qua prio als er véél telefoontjes over binnenkomen).
Wat de klanten weer een pak kost, en Tele2 weer'n hoop opbrengt, terwijl't in de eerste plaats al geen half jaar plat zou mogen gelegen hebben
idd want tele2 verdient wel geld aan die gesprekken met de helpdesk ...
Niet als de helpdesk onderbemand is, zodat ge een gemiddelde van 45 minuten naar een muziekje moet luisteren terwijl het u evenveel kost als naar een tele-flirtlijn te bellen en ze ondertussen de helpdeskagenten dubbele shifts laten draaien en nog geeneens een volledige shift per dag uitbetalen. Die helpdesk van Tele2 brengt hun serieus veel geld op.
Lol
ja want TELE2 moet al die helpdeskagenten en accomodatie en tools betalen dus veel gesprekken = VEEL winst ? Laat ik jullie dan eve uit die illusie helpen: helpdesks kosten de provider geld ipv op te brengen, voor alle duidelijkheid.
Geplaatst: 20 nov 2007, 11:21
door T2m
idd want tele2 verdient wel geld aan die gesprekken met de helpdesk ...
Woeps - heb zonet de cijfertjes doorspit - kost H O P E N geld!
Back to subject: de verbruiksmeter zal permanent zo'n 3 dagen achter lopen. Ik bekijk wat de issues daarrond zijn en of er hoegenaamd realtime reporting mogelijk is.