Veranderen van abo

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Tomovich
Member
Member

Ok, bedankt! Maar wat is er zoveel beter aan wpa? En hoe stel ik dat dan in, zelfde als wep?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Tomovich schreef:Ok, bedankt! Maar wat is er zoveel beter aan wpa? En hoe stel ik dat dan in, zelfde als wep?
wpa(2) is veiliger (wep kan in 5-10minuten gekraakt worden)
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus

Tomovich schreef:Ok, bedankt! Maar wat is er zoveel beter aan wpa? En hoe stel ik dat dan in, zelfde als wep?
op dezelfde pagina ja

ipv wep neem je wpa-psk of wpa2-psk
passphrase invullen, tussen 8 en 63 tekens
en nog eens de passphrase bevestigen

en dan op apply klikken

ook niet vergeten het standaard paswoord te veranderen he
onder tools -> admin
Tomovich
Member
Member

Welk standaard paswoord? Datgene om in het access point in te loggen of datgene om een draadloze netwerkverbinding te kunnen maken met het AP? Wat is het nut daarvan?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Tomovich schreef:Welk standaard paswoord? Datgene om in het access point in te loggen of datgene om een draadloze netwerkverbinding te kunnen maken met het AP? Wat is het nut daarvan?
het paswoord dat je gebruikt om in te loggen op je AP

Het nut hiervan ... op het internet vind je lijsten met de standaardwachtwoorden van de meest courrante fabricanten, als iemand dan toch verboden raakt met jouw draadloos netwerk kan die inloggen op het AP en er wijzigingen doen zodat jij er bv. niet meer op kan.

Kleine noot: naar mijn weten verandert de telenet technieker zowieso dit paswoord naar de gebruikersnaam van Mijn Telenet.
Tomovich
Member
Member

Ik heb dit wachtwoord zelf verandert toen ik de wep-beveiliging instelde, dus dat kan geen probleem vormen.

Bedankt voor de hulp allemaal!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”