Pagina 2 van 2

Geplaatst: 01 dec 2006, 18:39
door avatara
mijn opzeg test versie, indien ik nog niet betaald heb voor december

Geachte

Hierbij zeg ik mijn realdsl account [email protected] op.

Omwille van volgende reden:
1) regelmatige dagen zonder internet verbinding te verkrijgen

2) Zonder te verwittigen werd ik op 30 november 2006 op smallband geplaatst, door het onaangekondigd te wijzigen van de download limiet van 100 GB naar 75 GB (Hiervoor heb ik tevens gebeld naar mobistar om dit te weten te komen). Ook het gebruik van een glijdende meter werd ingevoerd zonder enige bericht.
Bij dergelijke actie hoopte ik schriftelijk op de hoogte gebracht te worden. Op 1 December kwam ik dit pas te weten. Door contractbreuk weiger ik tevens de maand December te betalen en zal de 30 resterende dagen ook geen gebruik maken van de realroot diensten. Zelf kon ik onmogelijk mijn limiet controleren doordat de telemeter van realdsl niet werkt sinds maanden.

Geplaatst: 01 dec 2006, 19:26
door elldiablo
over and out

Geplaatst: 01 dec 2006, 20:31
door rdsl0361
Iemand heeft hier de vraag gesteld hoe lang het duurt voor ge volledig op edpnet of dommel overgeschakeld zijt eens ge aangevraagd hebt?

En hoe zit dat met Realds dan? Kunnen die dat voorkomen of iets dergelijks?

En ook werd de vraag van ongelimiteerd internet gesteld, maar ik denk ook dat we dat nergens meer in België gaan vinden. Spijtig, in Holland is het de normaalste zaak van de wereld. 20 euro voor ongelimiteerd +alles wat ge hier krijgt is daar zeker niet weinig geld, das een normale prijs daar. Voor 50 euro hebt ge daar een lijn waar ge een klein bedrijf kunt aankoppelen...

Geplaatst: 02 dec 2006, 13:07
door rapweg
Hier ook zonder enige waarschuwing op smalband gezet geweest, het gaat hier vliegen allemaal denk ik, en vermits dit meerdere inflicties op de algemene voorwaarden inhoudt denk ik dat de opzegtermijn van de lopende maand + volgende maand hier niet telt?

Nooit problemen gehad met rdsl maar de overstap naar Mobistar lijkt wel een wegpeststap.

edit: dt

Geplaatst: 02 dec 2006, 15:21
door cL
zijn er nog mensen die NIET op smallband zitten? ben even nieuwsgierig...

Geplaatst: 02 dec 2006, 15:51
door OpThaCop
cL schreef:zijn er nog mensen die NIET op smallband zitten? ben even nieuwsgierig...


tuurlijk
ikke

Geplaatst: 02 dec 2006, 19:49
door elldiablo
OpThaCop schreef:
cL schreef:zijn er nog mensen die NIET op smallband zitten? ben even nieuwsgierig...


tuurlijk
ikke


hoeveel heb jij gedownload dan , zeker meer dan 75 gig denk ik :o)

Geplaatst: 02 dec 2006, 20:17
door doolbyd
Ik zit ook (nog) niet op smalband.

Wat betreft mijn internetverbruik, stel ik me evenwel de vraag op welke dag de beperking van 75gig is ingetreden. Indien ik die datum zou weten, kan ik mijn verbruik enigszins spreiden en smalband vermijden.

Van zodra ik op smalband beland, gaat een aangetekend schrijven de deur uit en verhuis ik naar Dommel.

Geplaatst: 02 dec 2006, 20:38
door elldiablo
over and out

Geplaatst: 02 dec 2006, 21:27
door nocredits
Een bijkomend nasty effect van smallband is dat de download te traag
wordt voor de dagelijkse virus database updates en security patches.

greets.

Geplaatst: 02 dec 2006, 23:38
door elldiablo
nocredits schreef:Een bijkomend nasty effect van smallband is dat de download te traag
wordt voor de dagelijkse virus database updates en security patches.

greets.

en niet te vergeten haar uitval , stress :o))

Geplaatst: 03 dec 2006, 00:35
door elldiablo
over and out

Geplaatst: 05 dec 2006, 04:03
door bjansens
BBB schreef:
prodata schreef:Ik kan idd bevestigen dat wij mensen moeten op smallband zetten.
Dit vanaf een verbuik van 75 GB

Jammer genoeg is dit iets wat Mobistar beslist heeft...

En dit is dan met een lopende meter?
Want ik kan niet geloven dat er iemand nu al 75GB in december heeft gedownload.
Of is dit een vergissing en mogen de gebruikers in december nog surfen (of moeten we een hele maand betalen om op smallband te zitten?)

(ps: dit is geen persoonlijke aanval, maar misschien kun je ons hier iets meer over informeren; lees: hoe lang moeten we op smallband zitten)

Implementatie is een sliding window van de afgelopen 30 dagen. Als je dus recent heel veel hebt gedownload, zal je lang op smallband zitten, als dat in het begin dat je aangesloten was was, zal je snel terug af smallband zitten.

Geplaatst: 05 dec 2006, 05:47
door Braincel
nocredits schreef:Een bijkomend nasty effect van smallband is dat de download te traag
wordt voor de dagelijkse virus database updates en security patches.

greets.


Ondervind dit ook je kan amper iets updaten,zeker onder Norton gewoonweg niet te doen dus.Hoop dat ik snel via een ander isp in mijn geval op de breedband zit.

Geplaatst: 05 dec 2006, 06:53
door elldiablo
over and out

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:42
door jimplug
Ieder zijn mening, maar ik en mijn kameraad zullen zeker overstappen op dommel.
Op de moment de enigste oplossing en beste provider qua downloadvolume.
Een van de dagen sturen wij een aangetekende brief met opzegging door ingebrekestelling van realdsl naar hen op en vragen vanaf 10 dec het nieuw abonnement van dommel aan.
Graag had ik gezien dat IEDEREEN die aangesloten is bij realdsl hetzelfde zou doen, failliet zijn ze zowieso.
Hun eigen schuld mijns insziens, ze moeten de mensen geen loze beloftes doen wat ze niet kunnen waarmaken.
Dus: stuur gewoon met zen allen uw opzeg aangetekend en zoek een andere provider, want je betaald voor niks.
Veel succes

Geplaatst: 07 dec 2006, 16:39
door bjansens
Hier ook even aankondigen:
Ik kom net van de telefoon met de mensen van fulladsl; we hebben besloten volgende maatregelen door te voeren:
1) Smallband-profiel wordt tijdelijk (voor de maand December) verzet van Piccolo naar Alto; dwz meer bandbreedte als je op smallband staat.
2) Eenmalig "reset" van volume-gebruik: alleen het volume vanaf 24 november wordt meegeteld.
Concreet komt dit er op neer dat er nog maar 7 users op smallband staan (dit zijn dan echt wel grootgebruikers), en dat het voor deze users ook dragelijker wordt.
Het spreekt voor zich dat je natuurlijk wel even moet reconnecten.

Geplaatst: 07 dec 2006, 17:11
door Braincel
Goed initiatief en alvast bedankt,hoop het beste voor jullie in de verdere
toekomst buiten deze maand die echt niet kan heb ik in feite geen klagen gehad.
Wat U betreft je doet je werk dat staat als een paal boven water.

Geplaatst: 07 dec 2006, 17:27
door Vampier
inderdaad ik heb mijn volledige speed weer terug en de meter staat op 28 gig dl
Maar niet te min vertrek ik toch want ik ben het niet eens met de gang van zaken over de fup naar 75 gig.
Maar ik ben blij dat zowel realdsl als mobistar hun fout ingezien hebben
en de mensen tegemoet gekomen zijn.
chappo dat mag ook wel eens gezegd worden ondanks alle trammelant.


groetjes vampier

Geplaatst: 07 dec 2006, 19:10
door Tinke
bjansens schreef:Hier ook even aankondigen:
Ik kom net van de telefoon met de mensen van fulladsl; we hebben besloten volgende maatregelen door te voeren:
1) Smallband-profiel wordt tijdelijk (voor de maand December) verzet van Piccolo naar Alto; dwz meer bandbreedte als je op smallband staat.
2) Eenmalig "reset" van volume-gebruik: alleen het volume vanaf 24 november wordt meegeteld.
Concreet komt dit er op neer dat er nog maar 7 users op smallband staan (dit zijn dan echt wel grootgebruikers), en dat het voor deze users ook dragelijker wordt.
Het spreekt voor zich dat je natuurlijk wel even moet reconnecten.


Blijkbaar zijn er dan toch nog mensen die zich de miserie ter harte nemen.
Waarvoor dank.
Niettegenstaande dat en het feit dat ik terug normaal kan surfen is voor mij het sprookje uit bij realdsl.
Het is fijn te lezen dat het euvel opgelost is maar toch moet ik dat weer hier via het forum vernemen.
Blijkbaar moet het zeer moeilijk zijn om iedereen per e-mail op de hoogte te bregen ivm veranderingen die er gebeuren.
Het faktuur echter kan elke maand zonder enig probleem afgeleverd worden via e-mail, dat werkt perfekt.
Ik ben nog aan het uitzoeken welke de nieuwe provider zal worden maar het staat als een paal boven water dat ik vertrek bij realdsl.
Succes nog aan degene die bij realdsl blijven.

Geplaatst: 07 dec 2006, 19:55
door Moomin
Idem. Ik heb mijn opzegbrief klaar, en morgen gaat ie op de bus.

De 75 GB limiet (smalband) met totaal klantonvriendelijke glijdende meting zijn niet volgens contract en voor mij de hoofdreden om RealDSL te verlaten.

Jammer dat het zo gelopen is, ik hoop in elk geval dat er op een fatsoenlijke
manier een eind gemaakt wordt aan mijn contract.

Moomin

Geplaatst: 09 dec 2006, 12:46
door devastator
Mag men eigenlijk zomaar de voorwaarden van het contract aanpassen,
zonder de klanten op voorhand hierover in te lichten ?

Geplaatst: 09 dec 2006, 13:55
door magicalme
devastator schreef:Mag men eigenlijk zomaar de voorwaarden van het contract aanpassen,
zonder de klanten op voorhand hierover in te lichten ?


nope dat mogen ze niet zomaar.

Geplaatst: 09 dec 2006, 15:48
door BBB
bjansens schreef:Hier ook even aankondigen:
[...]
Het spreekt voor zich dat je natuurlijk wel even moet reconnecten.


Ben af smallband nu, maar heb toch maar max. 100 kB/s (en heb al meer dan 1x reconnect gedaan)

Het is wel beter dan smallband, maar als deze snelheid altijd blijft ...

[edit]
amai nu is het nog beter, ik heb iets van een 50 GB gedownload en ik kan nog tegen de volle 20 kB/s downloaden!
[/edit]

Geplaatst: 10 dec 2006, 02:12
door darkzero
ik nog altijd tegen de volle 0,0 en dat nu al een maand! :evil:
merci hè bjanssens, prodata en rest van de crew! :evil:

Geplaatst: 10 dec 2006, 09:18
door BBB
darkzero schreef:ik nog altijd tegen de volle 0,0 en dat nu al een maand! [...]


Dat is inderdaad nog minder plezant. Maar stel dat je dan toch internet zou hebben, dan zou je voor breedband toch wel een beetje meer dan 100 kB/s verwachten.

Ik heb ook een aantal weken zonder internet gezeten, dat is echt niet plezant.

Met een beetje geluk zit ik maandag of dinsdag op het dommelnetwerk :-D

Geplaatst: 10 dec 2006, 20:46
door ubremoved_539
darkzero schreef:ik nog altijd tegen de volle 0,0 en dat nu al een maand! :evil:


Je moet er wat voor over hebben hé... voor die unlimited.

Oei... 't is nog maar 75 GB meer nu :lol:

Geplaatst: 11 dec 2006, 01:25
door elldiablo
darkzero schreef:ik nog altijd tegen de volle 0,0 en dat nu al een maand! :evil:
merci hè bjanssens, prodata en rest van de crew! :evil:


hoe 0,0 ?? check uw limiet maar eens bij die goofball adres , wat zegt die daar :o)

Geplaatst: 11 dec 2006, 07:21
door darkzero
elldiablo schreef:
darkzero schreef:ik nog altijd tegen de volle 0,0 en dat nu al een maand! :evil:
merci hè bjanssens, prodata en rest van de crew! :evil:


hoe 0,0 ?? check uw limiet maar eens bij die goofball adres , wat zegt die daar :o)


euhm dit is mijn 33ste dag zonder internet dus...

Geplaatst: 11 dec 2006, 11:36
door Tinke
Ik heb net een antwoord gekregen op een FAX die ik ten einde raad verstuurd heb verleden week maandag.
Ziehier het antwoord, misschien dat de tel nummer soelaas kan brengen.

Geachte,

U kan onze technische dienst rechtstreeks contacteren op nummer 03/201 23 02.
Onze excuses voor het late antwoord.

Vriendelijke groeten,

Ik hoop dat enkelen er wat aan hebben, de enige communicatie die ik nog zal voeren met realroot is mijn opzegbrief.

Geplaatst: 11 dec 2006, 16:56
door Ofloo
Na bijna een maand offline geweest zijn & toen ik merkte dat de upload verandert was, heb ik niet langer gewacht op de volgende verassingen, 'k ben verandert van ISP. Spijtig want ik had liever gewacht tot ik zag wat adsl2+ met zich meebracht.

Geplaatst: 11 dec 2006, 17:29
door madsoldier
ze kunnen de pot op.
ben altijd beleeft geweest maar nu ben ik het helemaal beu.
zit dus ook op smallband. ga naar dommel

Geplaatst: 12 dec 2006, 20:43
door Robbe
rapweg schreef:Hier ook zonder enige waarschuwing op smalband gezet geweest, het gaat hier vliegen allemaal denk ik, en vermits dit meerdere inflicties op de algemene voorwaarden inhoudt denk ik dat de opzegtermijn van de lopende maand + volgende maand hier niet telt?

Nooit problemen gehad met rdsl maar de overstap naar Mobistar lijkt wel een wegpeststap.

edit: dt

Het is ook de eerste keer, dat ik echt problemen heb met RDSL sinds die maand die ze nodig hadden voor het aansluiten, en die 2 weken voor de omschakeling naar het Mobistar netwerk.

Als ze ons kwijt willen, kunnen ze het beter direct de boeken toedoen en ons doorsturen dan zit er tenminste een lijn in :P

cL schreef:zijn er nog mensen die NIET op smallband zitten? ben even nieuwsgierig...

Sinds vandaar heb'k ook prijs, opeens smalband.
Geen boe of ba, maar ... smalband.

bjansens schreef:Hier ook even aankondigen:
Ik kom net van de telefoon met de mensen van fulladsl; we hebben besloten volgende maatregelen door te voeren:
1) Smallband-profiel wordt tijdelijk (voor de maand December) verzet van Piccolo naar Alto; dwz meer bandbreedte als je op smallband staat.
2) Eenmalig "reset" van volume-gebruik: alleen het volume vanaf 24 november wordt meegeteld.
Concreet komt dit er op neer dat er nog maar 7 users op smallband staan (dit zijn dan echt wel grootgebruikers), en dat het voor deze users ook dragelijker wordt.
Het spreekt voor zich dat je natuurlijk wel even moet reconnecten.

Klinkt als een plijster voor de wonde.
Wat ik niet begrijp is, hoe (in mijn geval) ge op smalband kunt worden gesmeten als ze ne reset doen, en ge gistere nog op de normale snelheid kon surfen ?

r2504 schreef:
darkzero schreef:ik nog altijd tegen de volle 0,0 en dat nu al een maand! :evil:


Je moet er wat voor over hebben hé... voor die unlimited.

Oei... 't is nog maar 75 GB meer nu :lol:

r2504, ge zou waarzegger of ziener moeten worden
Enige voorspellingen voor een deftige ISP die zijn eigen contract kan naleven ?

Geplaatst: 12 dec 2006, 21:19
door deej
Robbe schreef:Enige voorspellingen voor een deftige ISP die zijn eigen contract kan naleven ?


Dommel / EDPNet.

Of als ge niet genoeg krijgt van smalband op een nog lagere limiet: Telenet :D.

Geplaatst: 12 dec 2006, 21:29
door ubremoved_539
Robbe schreef:r2504, ge zou waarzegger of ziener moeten worden
Enige voorspellingen voor een deftige ISP die zijn eigen contract kan naleven ?


Tja jong... ik heb dat al geprobeerd met Euro Millions, maar da's niet zo voorspelbaar als die unlimited providers. Spijtig dat die laatste niet beurs genoteerd zijn... daar zou ook een mooie cent aan te verdienen zijn :lol:

Deftige ISP's... ik denk dat de twee die daar zeker aan voldoen al meer dan genoeg vermeld zijn, en trouwens BGC en TN vallen daar ook onder, zij het dan niet wat volume betreft maar kwa stabiliteit (en zo heeft iedereen z'n voor en nadelen).

Geplaatst: 12 dec 2006, 21:53
door khsw
r2504 schreef:ik heb dat al geprobeerd met Euro Millions, maar da's niet zo voorspelbaar als die unlimited providers.

Oh jawel hoor, ik kan je garanderen dat het volgende trekking weer nietske zal zijn met mijn biljetje :wink:

Geplaatst: 12 dec 2006, 22:19
door Robbe
Deej_1977 schreef:
Robbe schreef:Enige voorspellingen voor een deftige ISP die zijn eigen contract kan naleven ?


Dommel / EDPNet.

Of als ge niet genoeg krijgt van smalband op een nog lagere limiet: Telenet :D.


Ik had die 2 al ff in de gaten, maar ik dacht het toch maar is te vragen, ge weet maar nooit dat ik iets gemist zou hebben :-)
Het valt trouwens ook neig op hoe goe Dommel op het falen van RDSL inspeelt met zijn nieuw pakket.

r2504 schreef:
Robbe schreef:r2504, ge zou waarzegger of ziener moeten worden
Enige voorspellingen voor een deftige ISP die zijn eigen contract kan naleven ?


Tja jong... ik heb dat al geprobeerd met Euro Millions, maar da's niet zo voorspelbaar als die unlimited providers. Spijtig dat die laatste niet beurs genoteerd zijn... daar zou ook een mooie cent aan te verdienen zijn :lol:

Deftige ISP's... ik denk dat de twee die daar zeker aan voldoen al meer dan genoeg vermeld zijn, en trouwens BGC en TN vallen daar ook onder, zij het dan niet wat volume betreft maar kwa stabiliteit (en zo heeft iedereen z'n voor en nadelen).

Jammer, had u anders wel is ewa cijferkes gevraagd :wink:
'k Wee'g'et, maar ik heb toch nog altijd nood aan iets ruimere limiet, zeker me zo'n schraal TV landschap.
Ik zal mij in elk geval toch niet meer laten verleiden tot isp's me zo'n aanbod, zoals bvb. LaTribu en E-Leven

khsw schreef:
r2504 schreef:ik heb dat al geprobeerd met Euro Millions, maar da's niet zo voorspelbaar als die unlimited providers.

Oh jawel hoor, ik kan je garanderen dat het volgende trekking weer nietske zal zijn met mijn biljetje :wink:

'k Zou daar nog ni zo zeker van durven zijn, wel alsge overal het zelfde nummer zou invullen bvb.

Geplaatst: 14 dec 2006, 05:33
door bjansens
devastator schreef:Mag men eigenlijk zomaar de voorwaarden van het contract aanpassen,
zonder de klanten op voorhand hierover in te lichten ?

Als ik effe mag kankeren: moet nu ECHT elke thread in hetzelfde ontaarden? IK ga me niet uitspreken over of ge nu gelijk hebt of niet, of u het recht ontzeggen om te klagen over (al dan niet) contractbreuk, maar er zijn al genoeg threads waarin daarover geklaagd wordt. Kunnen we nu es niet voor 1 keer on-topic blijven aub?

Geplaatst: 14 dec 2006, 06:38
door darkzero
als jullie je werk goed deden dan hadden we geen rede tot kankeren! :evil:
en dan zat ik niet al 36 dagen zonder verbinding! :evil: :evil: :evil:

Geplaatst: 14 dec 2006, 15:39
door Braincel
Dat die threads in hetzelfde ontaarden heeft een oorzaak,meer wil ik er niet over kwijt.