klacht: MOBISTAR ADSL = brol

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Ze blijven bij Mobistar maar fouten maken... plots geen adsl signaal meer, helpdesk opgebeld en ze wisten me te vertellen dat de lijn hier werd afgesloten... één keer omdat het technish onmogelijk is adsl hier te installeren (onzin), daarna omdat ik zou gevraagd hebben de lijn af te sluiten wegens storingen (onzin),... en zo krijg je steeds excuses die op niets trekken... nu hebben ze eindelijk door dat de fout bij hen ligt en ze gingen alles zo snel mogelijk in orde brengen,... tot ze u zeggen dat Belgacom de aanvraag niet meer wil aanvaarden omdat deze reeds werd behandeld... dan spreekt de ene medewerker over compensaties van zodra ik adsl terug heb (indien dit ooit nog kan geactiveerd worden)... de andere zegt dan dat de kans klein is dat ik compensaties kan krijgen (na al de problemen tot nu toe...).

Ik belde ook naar de dienst facturatie voor de fouten op het eerste factuur recht te zetten... ze konden me daar niet helpen (de mevrouw in kwestie begon razend te worden, "ja we kunnen hier nog uren blijven praten zei ze, ik kan u niet helpen", ik moest op de helpdesk zijn... bel je naar de helpdesk dan moet je op de facturatie zijn (wat me logisch leek :roll: ) vreemde werkwijze binnen dat bedrijf.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Wel straf dat zij razend werd, en ni gij. Da klinkt inderdaad op een erg rommelige structuur, zonder enige coherente samenhang.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ditchen die handel. De rommelige (understatement) helpdesk en fakturatie waren de reden dat ik het vorig jaar bij Scarlet ben afgestapt. Op dat vlak was het bij BGC veel beter (alleen spijtig dat ze serieus overchargen). Als ge kunt (en ik denk dat het geknoei dat aangehaald is reden genoeg tot opzeg zal zijn) opzeggen en omschakelen naar Dommel of EDPnet, . . of zelfs BGC.

PS: Alfons, toch niet uit Peer?
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Lutin schreef:(de mevrouw in kwestie begon razend te worden, "ja we kunnen hier nog uren blijven praten zei ze, ik kan u niet helpen", ik moest op de helpdesk zijn... bel je naar de helpdesk dan moet je op de facturatie zijn (wat me logisch leek :roll: ) vreemde werkwijze binnen dat bedrijf.


Waarschijnlijk heb ik deze mevrouw ook al aan de lijn gehad, ofwel is dat hun standaardantwoord... :roll: In alle geval: ik heb ondertussen internet (bij Mobistar want mijn faxen werden vakkundig genegeerd). Ik wacht echter nog steeds op verontschuldigingen/compensaties. Men stelde voor om als COMMERCIELE tegemoetkoming de promoprijs van 17.5 euro (35 euro -50%) te geven... waartoe ze contractueel ook verplicht waren :? Mij kan het allemaal niet veel meer schelen, zolang ik volgend jaar zonder problemen kan opzeggen ben ik al tevreden.

1 ding is duidelijk: ik zou nog liever in NV FinancielePut investeren dan in Mobistar, en ik ben nog liever klant bij NV Oplichter dan bij Mobistar ADSL!

PS: Niet uit Peer, neen :-)
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Ik had die dag dat ik naar de facturatie belde en die onvriendelijke dame aan de lijn kreeg een tweede keer gebeld, dit keer een meneer die het ging nakijken, me op wachtlijn zette en na 5 minuten werd de communicatie verbroken :roll: ze hadden op zn minst mogen terugbellen.

De mensen van Mobsitar zouden per klant slechts 10 minuten aan de lijn mogen blijven om te helpen, telkens ik bel is het wel voor een uur ofzo... de helpdesk is ok voor mij, ze stellen de dossiers met vermelding dringend maar daarna werken ze niet verder... :lol:

Vorige week trouwens ook nog telefoon gehad van Mobistar, dame aan de lijn die me belde om mee te delen dat de verbinding was afgesloten op mijn aanvraag! Had wel al door dat ik geen internet meer had :roll: Dan zei ze plots ah maar u heeft blijkbaar niet gevraagd om de service stop te zetten, wat wenst u nu eigenlijk juist? :roll: Er viel niet met die persoon te praten, ze wist niet wat ze moest zeggen maar ging toch alles zo snel mogelijk regelen... wat ze u altijd beloven daar ;)

Het antwoord van Mobistar aan de Ombudsman was dat hun software eens een klant beschouwde als aansluitbaar en dan weer niet... handig!

Ik heb contact gehad met Test Aankoop, ze wilden dat verhaal wel op papier want ze vonden het schandalig! Ook omdat ze op de factuur de verkeerde promotie hadden gezet,... een provider moet een correcte service leveren, indien ze dit niet doen mag je zelf een periode geven om de service te verbeteren en indien niet beschouw je het contract nietig... dus ik denk idd dat ik genoeg redenen heb om zo weg te stappen maar anderzijds is het voor Mobistar dan gemakkelijk om eronderuit te komen vind ik, en dan hoeven ze wss geen compensaties meer te geven ook niet :twisted: :wink:
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Vandaag belde Mobistar opnieuw ivm mijn adsl verbinding dat zonder reden door hen werd afgesloten.

Het is niet meer mogelijk om mij de verbinding terug te geven zei de dame... de centrale waar ik verbonden was voordat de aansluiting werd verbroken zou mijn wijk niet meer kunnen voorzien van internet, iemand anders zou daar mijn plaats hebben ingenomen, iemand van Belgacom of een andere provider, dat kunnen ze niet zien zei ze...! En de andere centrales in de buurt kunnen geen Mobistar klanten bevoorraden zei ze...

Aangezien ik hier niets van snap weet ik niet of het weer onzin is vanwege Mobistar maar mij verzekeren dat alles in orde gaat komen omdat de fout bij hen lag en nu plots met zoiets afkomen vind ik toch niet kunnen.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Verwittig de Ombutsman, stuur een goed geformuleerde klacht met de details.

Misschien krijg je daardoor uw lijn niet terug, maar die provider kan toch zo niet verder zijn truckjesdoos blijven uithalen met de klanten.
En wordt Mobistar dan eens op de vingers getikt.
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

De ombudsman... Die is goed om de operator onder druk te zetten om binnen de maand met een antwoord te komen... Maar voor iets anders?

Ik hoor er alleszins niets meer van. Hun nek uitsteken doen ze toch niet echt, vind ik. Enfin ik had er meer van verwacht.
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Blue-Sky schreef:Verwittig de Ombutsman, stuur een goed geformuleerde klacht met de details.

Misschien krijg je daardoor uw lijn niet terug, maar die provider kan toch zo niet verder zijn truckjesdoos blijven uithalen met de klanten.
En wordt Mobistar dan eens op de vingers getikt.


De ombudsman volgt het dossier reeds op sinds het begin :) (toen ze zogezegd alles op 5 dagen gingen aansluiten en het uiteindelijk 2 maanden heeft geduurd tot de aansluiting er was).

Weg met Mobistar in ieder geval... :lol:
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Alfons schreef:De ombudsman... Die is goed om de operator onder druk te zetten om binnen de maand met een antwoord te komen... Maar voor iets anders?

Ik hoor er alleszins niets meer van. Hun nek uitsteken doen ze toch niet echt, vind ik. Enfin ik had er meer van verwacht.


Hier hetzelfde, heb hem wel regelmatig opgebeld om te vragen hoe het aan zijn kant vorderde, maar zolang ik niet weg wilde bij Mobistar en bleef wachten op de aansluiting kon hij niet meer doen dan te vragen aan Mobistar om de lijn aan te sluiten,... mss zal het nu vlotter verlopen nu ik die rommel buitenzwier?! :roll:
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Nu uiteindelijk toch antwoord ontvangen van de Ombudsdienst. Zoals jullie weten was het probleem zelf opgelost maar was ik niet tevreden omdat ik vond dat tegenover de geleden schade een compensatie mocht staan. (Zie eerste pagina, ik werd hiervoor zelfs op hoongelach onthaald).

Mobistar heeft toegegeven dat een compensatie hier op zijn plaats is. Vier maanden gratis is het resultaat.

Blij dat alles daarmee afgehandeld is, en nu hopen dat anderen evenveel "geluk" mogen hebben :roll:
Boxerke
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 maa 2007, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Over de aansluiting heb ik niet te klagen bij mij was alles in 1 week mooi aangesloten..... Maar...

Normaal beloven ze mij een snelheid van 4mb/sec en heb er maar 2mb/sec. heel erg jammer vind ik dit blijkbaar als je 4km van hun centrale woont kunnen ze maar 2mb/sec garanderen erg jammer is dat. zeker als je van telenet komt. weet er iemand of er daar iets kan aan gedaan worden??
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

je kan altijd verhuizen.
Ik denk niet dat ze voor jou de LEX/LDC gaan verhuizen ;-)

De Afstand is nog steeds de beperkende factor bij xDSL.
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Vandaag kreeg ik van de ombudsman eindelijk bevestiging dat ik kostenloos weg kan bij Mobistar. Leuk! Maar van de beloofde compensaties wordt zoals gewoonlijk weer niet gesproken.
Toch wel erg dat de ombudsdienst niet inziet dat Mobistar met onze voeten speelt sinds het begin en dat ze zich constant tegenspreken.

Ik was aansluitbaar omdat ik adsl een maand heb kunnen gebruiken en bovendien dicht bij de centrale woon...
Het antwoord van Mobistar hierop aan de ombudsman:
Onze klant kon een tijdje gebruik maken van deze dienst doordat door een technisch probleem in ons computerbestand de ADSL-dienst toch theoretisch geactiveerd werd.
Ik zorgde voor een annulatie hiervan. Doordat onze klant te ver van het aansluitingspunt woont kunnen we geen optimale verbinding garanderen aan onze klant.
Klant vroeg opnieuw een aansluiting voor ADSL omdat deze toch een goede verbinding had.
Wij probeerden de activatie opnieuw te lanceren maar de lijn die de klant gebruikte is helaas overgenomen door een andere klant.


Dan laat Mobistar mijn telefoon een keer rinkelen, bellen ze 10 minuten later terug om te zeggen dat ze niet weten waarom ze moest bellen en dat ze terug gaan bellen in het volgende kwartier om te zeggen dat er blijkbaar een fout is gebeurd omdat ik nooit had gevraagd de adsl af te sluiten... en doen ze erna alsof ze me nooit konden bereiken,...

Over de beloofde compensaties wordt wederom niets gezegd maar dan moet de ombudsman me niet wijsmaken dat hij de kosten van de inbelverbinding die ik intussen moest gebruiken gaat proberen terug te vorderen via Mobistar... Mobistar zei me telkens nog even geduld te hebben, dat de situatie snel opgelost ging zijn,... ondertussen heb ik rond de 600 euro inbelkosten die ik via de ene of andere weg toch wel zal terugeisen van die amateurs!

De ombudsman heeft de klacht nu afgesloten als minnelijke schikking... had ik dit geweten had ik meeteen stappen ondernomen tegen Mobistar want de ombudsdienst inschakelen was blijkbaar een grote vergissing, tijdverlies!
TaranQ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 maa 2007, 09:53
Locatie: Dilsen-Stokkem

één advies = WEGBLIJVEN!!!

Nog nooit zo'n gedoe gehad als bij Mob(i)star :

aansluiting duurde maar liefst 6 weken!. Regelmatig totaal geen internetverbinding(eenmaal zelfs tot 5 dagen toe!). Dan (als niet Mobistar gsm abboneee) moeten bellen met een dure supportlijn waar je gemiddeld 30-45min in de wacht staat!!!
Dan antwoorden van support die elkaar keer op keer tegenspreken, dus ze zeggen maar wat.
Op aanraden van support overgeschakeld van USB naar Ethernetmodem want dat zou alle problemen oplossen........ Ik dus een andere modem aangeschaft maar nog steeds geen verbinding!!
Toen vervolgens mijn stoppen doorsloegen en ik razend een (nogal extreem boos) telefoontje naar support heb gedaan had ik plots na een uur weer verbinding....het kon dus wel!!!!!
Vervolgens ga ik vragen voor compensatie ivm met de 5dagen geen verbinding. Is allemaal gen probleem meneer, geef gewoon even u kosten door. De modem had ik van een collega overgekocht dus geen originele faktuur van. Maakt niet uit meneer, gewoon een briefje ondertekend door jullie beiden. Ik alles bij elkaar gezocht en gefaxed.
Krijg ik dus een mooie brief dat het geen originele faktuur betreft!!!
Dan ben ik dus weeral om te ploffen.
Ben echt blij als ik daar weg ben.
Samengevat :

- Zonder tel.lijn ben je dus al snel afhankelijk van Mobistar (goed bekeken!) of je moet weer opnieuw een lijn aanvragen.
- Support moeilijk of niet bereikbaar (duur voor niet Mobistar gsm abbonee's)
- Support is niet altijd even technisch onderbouwt (van kastje naar de muur en elkaar tegenspreken)
- Website van Mobistar is ook de helft vd tijd niet te laden en zeer onoverzichtelijk (webmail en datavolume)


Heb inmiddels EDPnet aangevraagd en ben benieuwd wat dat gaat brengen? Mijn eerste indruk is een ieder geval zeer goed, aanvraag is uiterst soepel verlopen via de website en de terugkoppeling is perfect en duidelijk. Ook de website van EDP is super, waar je alles perfect n overzichtelijk kunt volgen en instellen!! Hopelijk is het ADSL signaal straks ook zo perfect.......

edit : alweer problemen gehad hele zondag middag geen internet (alle lampjes op mijn modem branden maar geen internetverbinding ??)
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

TaranQ, ondertussen reeds ervaringen met EDP? Want al wie zich in deze topic meldde als Mobistarklant, zal wel geinteresseerd zijn in de alternatieven... We moeten immers allemaal binnen enkele maanden een nieuwe provider vinden :-)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Wat verwachten jullie eigenlijk van de Ombudsman ivm Mobistar? Velen denken dat deze een soort rechter is ofzo, maar eigenlijk kan de ombudsman enkel maar bemiddelen bij geschillen en daarover een bepaald advies uitbrengen. Het is dan nog aan de isp of de klant om dat advies te volgen of niet.
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

lithion schreef:Wat verwachten jullie eigenlijk van de Ombudsman ivm Mobistar? Velen denken dat deze een soort rechter is ofzo, maar eigenlijk kan de ombudsman enkel maar bemiddelen bij geschillen en daarover een bepaald advies uitbrengen. Het is dan nog aan de isp of de klant om dat advies te volgen of niet.


Wat ik verwacht van de Ombudsdienst, is exact wat ze gedaan hebben: bemiddelen. Het is de beste methode om een antwoord te kunnen eisen binnen de maand... Bij Mobistar werd zelfs na maanden niet op mails en faxen gereageerd. Brieven en faxen die via de Ombudsdienst verstuurd werden, kregen wel een antwoord, binnen de vereiste termijn van 1 maand.

Ik weet niet of er mensen zijn die denken dat de Ombudsdienst een soort rechter is, ik heb er op dit topic toch nog niets van gemerkt, dacht ik?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Boxerke schreef:Over de aansluiting heb ik niet te klagen bij mij was alles in 1 week mooi aangesloten..... Maar...

Normaal beloven ze mij een snelheid van 4mb/sec en heb er maar 2mb/sec. heel erg jammer vind ik dit blijkbaar als je 4km van hun centrale woont kunnen ze maar 2mb/sec garanderen erg jammer is dat. zeker als je van telenet komt. weet er iemand of er daar iets kan aan gedaan worden??




Dat is dus het probleem bij ADSL -> de afstand tot de centrale die een belangrijke rol speelt bij het behalen van je snelheid.

Ik vindt dat men dat veel beter moet communiceren naar de klanten toe. "Snelhied is afhankelijk tot de centrale, we maken wel reklame voor 4Mbits en laten je hiervoor wel betalen maar geven je maar 3.3Mbits of lager."
jan roovers
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 maa 2011, 08:24

Aan de situatie is nog steeds niet veranderd.

Febr 2010 jaar wilde ik overstappen van Belgacom naar Mobistar.
Mijn aansluiting heeft een paar dagen op naam van Mobistar gestaan. So far so good!
Maar Belgacom kwam er achter ... en wilde dat niet! En Belgacom kreeg het voor elkaar dat ik weer werd afgesloten. En mobistar ging daar mee accoord. Het feit dat ik een bevestigde overeenkomst had getekend voor ADSL en Telefoon met Mobistar deed er niet toe. Ik werd afgelsoten.
De schriftelijke uitleg was dat Belgacom op mijn persoonlijke verzoek de nieuwe aanvraag bij Mobistar zou hebben geannuleerd. Ik zou dus mijn contract met Mobistar hebben opgezged via Belgacom. Hoe verzint iemand het? Het is dus een absolute maar ook absurde en erg ongeloofwaardige leugen van Belgacom, maar Mobistar "buys it'; Mobistar durft kennelijk niets te ondernemen tegen Belgacom en het gevolg is dat ik tot op heden zonder internet en zonder telefoon zit.
Rechtens heeft iedere burger recht op een aansluiting, maar dat telt hier ook niet en Mobistar lapt dat aan zijn laars.

Veel brieven geschreven, de Ombudsman aangeschreven en alleen maar in een spel van list en bedrog terecht gekomen.
Precies zoals beschreven is door Carla van Zantwijck op: http://telecomsoap.weebly.com/
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Niemand deze aflevering van Basta op de VRT gezien?

http://www.youtube.com/watch?v=IwHPopKEESQ

Mobistar is dus wel gekend voor haar zeer slechte klanten-ondersteuning, deze heren brengen dit op een andere - erg humoristische manier in de kijker ...
Afbeelding
jan roovers
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 maa 2011, 08:24

Geweldig, dit is echt leuk. Dat moet je ook op het forum van Carla plaatsen!
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”