Pagina 2 van 3

Geplaatst: 13 okt 2006, 21:25
door OpThaCop
ro0tz schreef:Dus RealDSL stelt voor dat de klanten zelf naar daar komen, om de problemen op te lossen? :-D
Nee nee manneke, dit probleem lost zich vanzelf op.
RealDSL (en daarmee FullADSL) heeft zo'n slechte naam gekregen dat ze geen nieuwe klanten meer krijgen, en dat de huidige klanten braaf afwachten tot hun contract afgelopen is, om dan naar providers te stappen die hun ping onder de 200ms kunnen houden (dan spreek ik nog van Belgische sites, buiten de BeNeLux gaan we nog veel hoger natuurlijk).


Hetzelfde geldt voor jou. Stop ditching.
Dat RDSL problemen heeft in sommige regio's, weten we ondertussen. Weet je ondertussen ook dat ze enkele van die regio's die problemen hadden, gefixed hebben?

Mijn ping op een Quake3 server is veruit 1 van de beste (25ms !)
Sorry hoor, beat that... Zelfs skynet ligt hoger op die bepaalde server.

En verder heb je hier ook het bewijs dat RDSL wel degelijk bezig is met oplossingen (desondanks dat er nog wel problemen zijn op verschillende vlakken, maar daar ga ik niet verder op in).

Geplaatst: 14 okt 2006, 06:46
door darkzero
niemand die er echt iets vanaf weet van realdsl gaat verder in op problemen. dat is 't hem net: als ze ons eens zouden informeren wat er zou schelen en wat ze doen of proberen te doen om het op te lossen. dan weten we tenminste waar we staan. dan kunnen ze misschien die lange downtimes en hun onbereikbaarheid via telefoon, mail of whatever eens verklaren. ze laten hun klanten gewoon onwetend en dat is het 'm net wat mij, en de meesten hier denk ik, stoort. :evil: :evil: :evil:

Geplaatst: 14 okt 2006, 10:04
door ro0tz
Inderdaad.
ALS je ze al aan de lijn krijgt, dan proberen ze mij te overtuigen dat het aan MIJ ligt.
En als ik hen dan EINDELIJK kan doen toegeven dat er aan mijn kant geen enkel probleem is, dan zeggen ze plots dat er idd problemen zijn in mijn regio, en dat die zeker tegen volgende week opgelost zijn.
(Het probleem is, dat ze mij die boodschap al 10 maanden op de mouw proberen te spelden...)

Geplaatst: 14 okt 2006, 11:12
door darkzero
dit is ook leuk, ik heb 't eens meegemaakt, test het eens:
je belt naar de helpdesk en legt je probleem uit. dan krijg je zo'n uitleg die waarin ze zeggen zoals je hierboven zegt (probleem in de regio, eigen fout, ...). wacht een half uurtje en bel opnieuw. stel dezelfde vraag en je krijgt ineens een heel ander antwoord.... :eek:

Geplaatst: 14 okt 2006, 14:11
door Praetorian
prodata schreef:
Praetorian schreef:ze gaan weer eens hun fouten herhalen: upgrades op de vrijdag... en dan het hele week end miserie terwijl er geen kat op de helpdesk etc zit. Doet me herinneren aan de vorige keren.... Goed bezig!


Oh sorry hoor, als je liever hebt dat ik je NIET meer informeer mij ook goed hoor...

Ik doe het gewoon omdat SOMMIGE mensen er dan nog iets aan hebben.

Maarja de ene zeurt over dit en de andere over dat...

lees eens wat ik schreef opnieuw.... en deze keer goed

wat ik zeg is: waarom een update op vrijdag. niet wat jij lees: ik klaag op prodata dat hij updates komt geven, dat je dat doet vind ik imo zeer goed.

OpThaCop schreef:
ro0tz schreef:Dus RealDSL stelt voor dat de klanten zelf naar daar komen, om de problemen op te lossen? :-D
Nee nee manneke, dit probleem lost zich vanzelf op.
RealDSL (en daarmee FullADSL) heeft zo'n slechte naam gekregen dat ze geen nieuwe klanten meer krijgen, en dat de huidige klanten braaf afwachten tot hun contract afgelopen is, om dan naar providers te stappen die hun ping onder de 200ms kunnen houden (dan spreek ik nog van Belgische sites, buiten de BeNeLux gaan we nog veel hoger natuurlijk).


Hetzelfde geldt voor jou. Stop ditching.
Dat RDSL problemen heeft in sommige regio's, weten we ondertussen. Weet je ondertussen ook dat ze enkele van die regio's die problemen hadden, gefixed hebben?

Mijn ping op een Quake3 server is veruit 1 van de beste (25ms !)
Sorry hoor, beat that... Zelfs skynet ligt hoger op die bepaalde server.

En verder heb je hier ook het bewijs dat RDSL wel degelijk bezig is met oplossingen (desondanks dat er nog wel problemen zijn op verschillende vlakken, maar daar ga ik niet verder op in).

misschien een clanserver die door realroot zelf gehost wordt? Heb je dat wel op alle servers?

Geplaatst: 14 okt 2006, 16:59
door bjansens
ro0tz schreef:RealDSL (en daarmee FullADSL) heeft zo'n slechte naam gekregen dat ze geen nieuwe klanten meer krijgen...
Ah dat vind ik nu es straf se. Uit zeer goed ingelichte bron weet ik dat fulladsl dagelijks nl nog klanten bijkrijgt.

Geplaatst: 14 okt 2006, 18:06
door OpThaCop
misschien een clanserver die door realroot zelf gehost wordt? Heb je dat wel op alle servers?



Nee neen. 't is een server in NL

Search results for: 88.170.75.148


OrgName: RIPE Network Coordination Centre
OrgID: RIPE
Address: P.O. Box 10096
City: Amsterdam
StateProv:
PostalCode: 1001EB
Country: NL



Is wel goeie ping bij alle servers waar ik op kan :)

Geplaatst: 14 okt 2006, 18:15
door ro0tz
bjansens schreef:
ro0tz schreef:RealDSL (en daarmee FullADSL) heeft zo'n slechte naam gekregen dat ze geen nieuwe klanten meer krijgen...
Ah dat vind ik nu es straf se. Uit zeer goed ingelichte bron weet ik dat fulladsl dagelijks nl nog klanten bijkrijgt.


Dankzij mij zal het niet komen, iedereen die ik ken (alsook iedereen die op userbase komt) weet ondertussen al om weg te blijven van alles waar RealROOT ook maar een klein beetje mee te maken heeft.

Geplaatst: 14 okt 2006, 22:10
door flakey
(alsook iedereen die op userbase komt)


Spreekt voor u zelf hé jongen, ik en vele andere RealDSL klanten die op userbase komen zijn wél tevreden.

Geplaatst: 15 okt 2006, 12:48
door netdata
bjansens schreef:
ro0tz schreef:RealDSL (en daarmee FullADSL) heeft zo'n slechte naam gekregen dat ze geen nieuwe klanten meer krijgen...
Ah dat vind ik nu es straf se. Uit zeer goed ingelichte bron weet ik dat fulladsl dagelijks nl nog klanten bijkrijgt.


Ja idd buiten dat is er FullADSL totaaaaal anders kwa setup dan Realdsl
Zo is signpost (Microsoft) verantwoordelijk voor de last mile en verzorgt Realroot Managed services en Transit.

Geplaatst: 15 okt 2006, 14:02
door ro0tz
Als je er iets van af zou weten had je kunnen constateren dat de packetloss zich helemaal niet in de "last mile" situeert, maar veel verderop, bij realroot.
Zo'n dingen krijg je dus, als een bende bachelors/schoolverlaters een bedrijfje oprichten.
Spijtig dat ik niet eerder wist dat Fulladsl ging overschakelen op real :roll:

Geplaatst: 15 okt 2006, 18:42
door flakey
Zo'n dingen krijg je dus, als een bende bachelors/schoolverlaters een bedrijfje oprichten.


Dus volgens jou zijn enkel universitairen in staat om een bedrijf op te richten? Heel goed bezig, ik vraag mij af welk fantastische diensten jij al aan de mensheid hebt geschonken, o geniale universitair. Ik schat niet veel...

En btw dat hatelijk gedrag krijg je dat ook aan de unief aangeleerd of heeft er dat altijd al ingezeten?

Geplaatst: 15 okt 2006, 20:23
door netdata
ro0tz schreef:Als je er iets van af zou weten had je kunnen constateren dat de packetloss zich helemaal niet in de "last mile" situeert, maar veel verderop, bij realroot.
Zo'n dingen krijg je dus, als een bende bachelors/schoolverlaters een bedrijfje oprichten.
Spijtig dat ik niet eerder wist dat Fulladsl ging overschakelen op real :roll:


Ik denk dat ik er net iets meer van af weet dan jij hoor.

Maargoed, ik ga hier niet uit de doeken doen wat juist de verschillen zijn, maar die zijn er zeker.

Ik garandeer je alvast wel dat die problemen NIET diep steken in het netwerk...

Geplaatst: 20 okt 2006, 14:42
door Valleyman
Hmmm ik denk dat ze toch wel redelijk goed instaat zijn om hun bedrijfje op te richten aangezien de grote baas daar om de drie tot zes maand een M5 total loss rijdt :-p
Het lijkt mij dat het hen aan geld verdienen niet zal liggen meneer de universitair en ik ben er redelijk zeker van dat ze meer geld hebben dan jij ooit zal verdienen anders zou je wel betere dingen te doen hebben dan op userbase posten :-)
En geen klanten meer bijkrijgen is de grootste onzin die ik al heb gehoord,heel RealROOT groeit nog elke dag en voor dat type firma zelfs redelijk veel per dag,ik zou graag de bronnen eens zien van degenen die zulke ONZIN de wereld insturen.


Wie is er nu eik het slimste?

Geplaatst: 20 okt 2006, 20:12
door Praetorian
Valleyman schreef:Hmmm ik denk dat ze toch wel redelijk goed instaat zijn om hun bedrijfje op te richten aangezien de grote baas daar om de drie tot zes maand een M5 total loss rijdt :-p
Het lijkt mij dat het hen aan geld verdienen niet zal liggen meneer de universitair en ik ben er redelijk zeker van dat ze meer geld hebben dan jij ooit zal verdienen anders zou je wel betere dingen te doen hebben dan op userbase posten :-)
En geen klanten meer bijkrijgen is de grootste onzin die ik al heb gehoord,heel RealROOT groeit nog elke dag en voor dat type firma zelfs redelijk veel per dag,ik zou graag de bronnen eens zien van degenen die zulke ONZIN de wereld insturen.


Wie is er nu eik het slimste?
tbh is het constant total loss rijden van een bmw m5 ene bewijs van:
-ofwel niet kunnen rijden
-ofwel onverantwoord rijgedrag (cfr topic verkeersveiligheid)
-ofwel een tekort aan verstand (waarbij ik me niet aansluit bij de opmerking dat bepaalde mensen te dom zouden zijn).

en dat dat wil zeggen dat ze zeker geen tekort aan liquide middelen hebben zou ik zeker niet durven zeggen. Grote kans dat hij geleased is... is veel goedkoper dan er eentje te kopen.

Toch vreemd dat hij zo'n smile trekt op die foto's:
http://i104.photobucket.com/albums/m167 ... BMW024.jpg
Alsof hij er trots op is...Nb: het is wel degelijk Cain. Dan is mijn mening vrij snel gevormd over iemand. Nu bij Cain was die al een aantal jaar geleden gevormd (irl).

Geplaatst: 20 okt 2006, 21:16
door Limburg
Praetorian schreef: Nu bij Cain was die al een aantal jaar geleden gevormd (irl).

Vertel...vertel!

Geplaatst: 20 okt 2006, 22:17
door Valleyman
Nu mijn beste achternaamcopier,dan heb je over die persoon waarschijnlijk meer te vertellen dan ik,ik weet alleen dat ik hem al meermaals op circuit's heb gezien en dat het aan zijn rijtalent al niet zal ligge,over de rest spreek ik mij niet uit...oja...een leasewagen is standaard en die van hem was niet standaard,had 600 pk geen 500 :wink:

Nu wat ik hier lees is dat Cain een typische karikatuur uit dat circuitclubje is die jammer genoeg zijn roekeloosheid in zijn zakenleven loslaat.
Maar ik denk dat als er mensen al 4 maand geen waar voor hun geld krijgen zoals ik in de andere topics lees dan denk ik toch wel dat het een verdomd slimme kerel moet zijn .
Uiteindelijk samengevat doet hij het toch maar...

Geplaatst: 21 okt 2006, 17:56
door ro0tz
prodata schreef:
ro0tz schreef:Als je er iets van af zou weten had je kunnen constateren dat de packetloss zich helemaal niet in de "last mile" situeert, maar veel verderop, bij realroot.
Zo'n dingen krijg je dus, als een bende bachelors/schoolverlaters een bedrijfje oprichten.
Spijtig dat ik niet eerder wist dat Fulladsl ging overschakelen op real :roll:


Ik denk dat ik er net iets meer van af weet dan jij hoor.

Maargoed, ik ga hier niet uit de doeken doen wat juist de verschillen zijn, maar die zijn er zeker.

Ik garandeer je alvast wel dat die problemen NIET diep steken in het netwerk...


Als ik een traceroute doe, en ik kom 6 hops ver, en DAN is er plots een hele berg packetloss, dan wil jij beweren dat het probleem hier in de straat zit?
Graduaat informatica gedaan zeker?
Idioot.

Geplaatst: 21 okt 2006, 17:59
door ro0tz
Valleyman schreef:Nu mijn beste achternaamcopier,dan heb je over die persoon waarschijnlijk meer te vertellen dan ik,ik weet alleen dat ik hem al meermaals op circuit's heb gezien en dat het aan zijn rijtalent al niet zal ligge,over de rest spreek ik mij niet uit...oja...een leasewagen is standaard en die van hem was niet standaard,had 600 pk geen 500 :wink:

Nu wat ik hier lees is dat Cain een typische karikatuur uit dat circuitclubje is die jammer genoeg zijn roekeloosheid in zijn zakenleven loslaat.
Maar ik denk dat als er mensen al 4 maand geen waar voor hun geld krijgen zoals ik in de andere topics lees dan denk ik toch wel dat het een verdomd slimme kerel moet zijn .
Uiteindelijk samengevat doet hij het toch maar...


Een slimme kerel zijn, om te profiteren van mensen door ondermaatse service te leveren?
Je eigen netwerk amper draaiende te kunnen houden?
Allemaal mensen inhuren die van toeten of blazen weten?
Een hele helpdesk vol mensen steken die hun hoofd niet van hun achterste kunnen onderscheiden?
Ja, zeer slim. Geniaal gewoon.

Geplaatst: 21 okt 2006, 21:59
door airzimmy
ro0tz schreef:
prodata schreef:
ro0tz schreef:Als je er iets van af zou weten had je kunnen constateren dat de packetloss zich helemaal niet in de "last mile" situeert, maar veel verderop, bij realroot.
Zo'n dingen krijg je dus, als een bende bachelors/schoolverlaters een bedrijfje oprichten.
Spijtig dat ik niet eerder wist dat Fulladsl ging overschakelen op real :roll:


Ik denk dat ik er net iets meer van af weet dan jij hoor.

Maargoed, ik ga hier niet uit de doeken doen wat juist de verschillen zijn, maar die zijn er zeker.

Ik garandeer je alvast wel dat die problemen NIET diep steken in het netwerk...


Als ik een traceroute doe, en ik kom 6 hops ver, en DAN is er plots een hele berg packetloss, dan wil jij beweren dat het probleem hier in de straat zit?
Graduaat informatica gedaan zeker?
Idioot.


Laten we het toch beschaafd houden, iedereen kan van iedereen iets leren.

Geplaatst: 21 okt 2006, 22:00
door airzimmy
ro0tz schreef:
Valleyman schreef:Nu mijn beste achternaamcopier,dan heb je over die persoon waarschijnlijk meer te vertellen dan ik,ik weet alleen dat ik hem al meermaals op circuit's heb gezien en dat het aan zijn rijtalent al niet zal ligge,over de rest spreek ik mij niet uit...oja...een leasewagen is standaard en die van hem was niet standaard,had 600 pk geen 500 :wink:

Nu wat ik hier lees is dat Cain een typische karikatuur uit dat circuitclubje is die jammer genoeg zijn roekeloosheid in zijn zakenleven loslaat.
Maar ik denk dat als er mensen al 4 maand geen waar voor hun geld krijgen zoals ik in de andere topics lees dan denk ik toch wel dat het een verdomd slimme kerel moet zijn .
Uiteindelijk samengevat doet hij het toch maar...


Een slimme kerel zijn, om te profiteren van mensen door ondermaatse service te leveren?
Je eigen netwerk amper draaiende te kunnen houden?
Allemaal mensen inhuren die van toeten of blazen weten?
Een hele helpdesk vol mensen steken die hun hoofd niet van hun achterste kunnen onderscheiden?
Ja, zeer slim. Geniaal gewoon.

Jah, en SPAM is nog genialer want dat zou niet bestaan moesten er mensen niet op ingaan. Heeft dit met de topic te maken of niet?

Geplaatst: 21 okt 2006, 22:33
door netdata
ro0tz schreef:
prodata schreef:
ro0tz schreef:Als je er iets van af zou weten had je kunnen constateren dat de packetloss zich helemaal niet in de "last mile" situeert, maar veel verderop, bij realroot.
Zo'n dingen krijg je dus, als een bende bachelors/schoolverlaters een bedrijfje oprichten.
Spijtig dat ik niet eerder wist dat Fulladsl ging overschakelen op real :roll:


Ik denk dat ik er net iets meer van af weet dan jij hoor.

Maargoed, ik ga hier niet uit de doeken doen wat juist de verschillen zijn, maar die zijn er zeker.

Ik garandeer je alvast wel dat die problemen NIET diep steken in het netwerk...


Als ik een traceroute doe, en ik kom 6 hops ver, en DAN is er plots een hele berg packetloss, dan wil jij beweren dat het probleem hier in de straat zit?
Graduaat informatica gedaan zeker?
Idioot.


LOL

Dit vind ik een grappig statment.

6 hops???

Das redelijk veel zit dus diep in het INTERNET niet op het Realroot netwerk.

Realroot Peert met vele internationale providers.

Ik denk dat je max 2 tot 3 HOPS van realroot kan tegenkomen want dan zit je op andere netwerken hoor.

Lach daar nu niet mee want 6 hops van 1 Provider tegenkomen dan zit die met een behoorlijk slechte routing ;-)

Maargoed...

Dit betekend dus totaal niets.


BTW ik ben geen graduaat nee ;-O

Geplaatst: 22 okt 2006, 17:40
door Valleyman
My point exactly Praetorian,als je op zo'n manier geld kan verdiene dan ben je geniaal want ik zou denkek al lang achter tralies steken met zulk een werkwijze.
Maar waarschijnlijk ben jij gewoon pissig omdat je er bent ingelopen en de manne van RealROOT nu hun firmawagens deels van van jou afgetroggeld geld betalen
:P LOL

Om terug on topic te gaan,Prodata heeft gelijk...je kan het geloven of niet en ligge zeiken over graduaten en heel de santeboetiek maar Prodata heeft gelijk en daar eindigt de discussie.
En om dan zo'n beledigingen te beginnen uiten toont helemaal dat je waarschijnlijk een 16 jarige nozem bent die hier enkel maar zit omdat hij zijn porno niet meer deftig kan binnentrekken.
Jij hebt dringend een leven nodig mijn beste of minstens een les in elementaire beleefdheid en inet-toestanden.

Geplaatst: 23 okt 2006, 19:21
door Praetorian
Valleyman schreef:My point exactly Praetorian,als je op zo'n manier geld kan verdiene dan ben je geniaal want ik zou denkek al lang achter tralies steken met zulk een werkwijze.
Maar waarschijnlijk ben jij gewoon pissig omdat je er bent ingelopen en de manne van RealROOT nu hun firmawagens deels van van jou afgetroggeld geld betalen
:P LOL

Om terug on topic te gaan,Prodata heeft gelijk...je kan het geloven of niet en ligge zeiken over graduaten en heel de santeboetiek maar Prodata heeft gelijk en daar eindigt de discussie.
En om dan zo'n beledigingen te beginnen uiten toont helemaal dat je waarschijnlijk een 16 jarige nozem bent die hier enkel maar zit omdat hij zijn porno niet meer deftig kan binnentrekken.
Jij hebt dringend een leven nodig mijn beste of minstens een les in elementaire beleefdheid en inet-toestanden.


eventjes ter verduidelijking:
-ik heb nooit, en ik herhaal: nooit maar 1 euro aan realroot gegeven, ik heb dus geen reden om pissig te zijn op cain of rr.
-Wat betreft Cain: ik ken hem al enige jaren, de IT wereld is immers niet te groot. Veel verder in detail ga ik niet gaan. Maar laat ons zeggen dat er genoeg smeuiige verhaaltjes te vinden zijn in de sector over hem. Je kan hem best een fenomeen noemen.
-@ prodata: als je geen graduaat bent kan je a) geen van beide gedaan hebben. b) universitair zijn. Nu die schrijven niet in zowat elke post een dt-fout. Vrij elementair in een academisch milieu of academische opleiding is een correct taalgebruik (ik distantieer me van elke typfout uiteraard)
- aub geen gezever over mijn nickname is jouw achternaam. Dit doet niets ter zake aangezien er ten eerste meer mensen zijn met nicknames die op elkaar lijken en zelfs gelijk zijn. Ik vind het een beetje een domme opmerking van jouw kant

Geplaatst: 23 okt 2006, 19:41
door netdata
And your point about being?

Ik heb gezegt dat ik geen graduaat ben en ook geen universiteir.
Maar wat je punt nu naar mij toe is weet ik niet hoor...

Geplaatst: 25 okt 2006, 20:19
door girards
@prodata:

Hier de resultaten van een tracepath momenteel:
sylvain@odin:~$ tracepath www.google.be
1: 10.0.5.70 (10.0.5.70) 0.235ms pmtu 1500
1: 10.0.5.1 (10.0.5.1) 3.474ms
2: 10.0.5.1 (10.0.5.1) asymm 1 3.219ms pmtu 1492
3: no reply
4: no reply
5: no reply
6: no reply
7: no reply

sylvain@odin:~$ tracepath www.google.be
1: 10.0.5.70 (10.0.5.70) 0.229ms pmtu 1500
1:
sylvain@odin:~$ tracepath www.realroot.be
1: 10.0.5.70 (10.0.5.70) 0.235ms pmtu 1500
1: 10.0.5.1 (10.0.5.1) 3.434ms
2: 10.0.5.1 (10.0.5.1) asymm 1 3.138ms pmtu 1492
3: te4-1.br0.bru2.be.gbxs.net (83.143.243.6) asymm 4 53.328ms
4: te4-1.br0.bru2.be.gbxs.net (83.143.243.6) 53.702ms
5: ge3-3-17.cr1.bebru2.realroot.com (83.143.241.126) 55.827ms
6: pos2-1.cr1.beant1.realroot.com (86.39.136.6) 67.889ms
7: 217-22-51-113.realroot.be (217.22.51.113) 55.637ms
8: no reply
9: no reply
10: no reply
11: no reply
12: no reply

sylvain@odin:~$ tracepath www.google.be
1: 10.0.5.70 (10.0.5.70) 0.205ms pmtu 1500
1: 10.0.5.1 (10.0.5.1) 5.796ms
2: 10.0.5.1 (10.0.5.1) asymm 1 2.848ms pmtu 1492
3: no reply
4: no reply
5: no reply
6: no reply
7: no reply
8: no reply
9: no reply
10: no reply

sylvain@odin:~$ tracepath www.google.com
1: 10.0.5.70 (10.0.5.70) 3.315ms pmtu 1500
1: 10.0.5.1 (10.0.5.1) 3.100ms
2: 10.0.5.1 (10.0.5.1) asymm 1 3.061ms pmtu 1492
3: no reply
4: no reply
5: no reply
6: no reply
7: no reply
8: no reply

sylvain@odin:~$ tracepath www.realdsl.be
1: 10.0.5.70 (10.0.5.70) 0.221ms pmtu 1500
1: 10.0.5.1 (10.0.5.1) 2.815ms
2: 10.0.5.1 (10.0.5.1) asymm 1 2.855ms pmtu 1492
3: te4-1.br0.bru2.be.gbxs.net (83.143.243.6) asymm 4 53.803ms
4: te4-1.br0.bru2.be.gbxs.net (83.143.243.6) 53.718ms
5: ge3-3-17.cr1.bebru2.realroot.com (83.143.241.126) 55.951ms
6: pos2-1.cr1.beant1.realroot.com (86.39.136.6) 55.675ms
7: 217-22-51-101.realroot.be (217.22.51.101) 92.040ms
8: no reply



Dit ligt aan belgacom?? yr

Hier de resultaten van ping logging:
start op 19/10/2006 tot 20/10/2006, over 24u dus
--- www.l.google.com ping statistics ---
54522 packets transmitted, 40680 received, 25% packet loss, time 77333915ms
rtt min/avg/max/mdev = 26.866/45.224/97530.587/632.295 ms, pipe 97

Een beetje packet loss??? yr

Dit zijn de resultaten van mijn beste dag:
dit is start op 21/10/2006 over 36u dacht ik
--- www.l.google.com ping statistics ---
97981 packets transmitted, 94899 received, 3% packet loss, time 98580834ms
rtt min/avg/max/mdev = 31.149/34.116/1902.738/21.731 ms, pipe 2

Ik zit op het "nieuwe" netwerk zogezegd. Heel het netwerk is gewoon rommel, die gasten leveren totaal geen service! Ik heb begin september op aanraden van mijn advocaat een aangetekend schrijven gestuurd (na bijna een maand connectieproblemen), er volgt er overmorgen nog één. Hierna ga ik gerechtelijke stappen ondernemen om van dit kutcontract af te geraken.
En die argumentatie van snachts heeft niemand last van downtime gaat niet op. Als zelfstandige in bijberoep liggen de werkuren net iets anders dan kantooruren.

Verder kan ik er bijna mijn klok op gelijk zetten dan vrijdagavond iets voor 12u het spul down gaat tot zaterdag middag. Pingen gaat niet naar buiten, maar naar www.realdsl.be of www.realroot.be is geen probleem, tracepath net hetzelfde.

Allemaal dikke zeik en een kutnetwerk voor heel veel geld!!!

Geplaatst: 25 okt 2006, 20:24
door girards
Om nog ff verder wat gal te spuien:

De gemiddelde packet loss ligt rond de 12%.
Zo'n packetloss ligt aan het feit dat dit router(s) overbelast zijn en gewoon packet beginnen te droppen, dit ligt aan niemand anders dan aan realroot die hun infrastructuur niet aanpassen naar het gebruik.

Geplaatst: 25 okt 2006, 20:27
door ro0tz
girards schreef:Om nog ff verder wat gal te spuien:

De gemiddelde packet loss ligt rond de 12%.
Zo'n packetloss ligt aan het feit dat dit router(s) overbelast zijn en gewoon packet beginnen te droppen, dit ligt aan niemand anders dan aan realroot die hun infrastructuur niet aanpassen naar het gebruik.


Nog iemand die het snapt, dankuwel. 8)

Geplaatst: 25 okt 2006, 21:59
door Sub Zero
Nu niet dat ik iemand wil verdedigen of aanvallen, maar... Ooit al gehoord van het feit dat ICMP-verkeer kan geblokkeerd worden? Bij ons op 't werk kan je maar x aantal pings per minuut/uur doen. Meer wordt gewoon gedropped op de main firewall. Dus ik vrees dat je met pings alleen niet alles kan bewijzen.

Geplaatst: 25 okt 2006, 22:17
door netdata
ik wil hier nu eens goed op reageren.

Jou tracert toont eigenlijk aan dat je:
- Niet veel verder geraakt dan een paar hops
- Soms packetloss hebt op sommige hops
- sommige hops niet antwoorden

Ten eerste zijn op alle hops het ICMP verkeer gelimmit tot luttele kb/s om overlast te vermijden het kan dus zijn dat je een latency merkt met een tracert maar dat er niets aan de hand is.

Je raakt niet verder dan enkele hops? of zelfs gewoon niet verder dan jou eigen DSL router.
Dit probleem zit em op de DSLams van Belgacom.
Ik hoor je al denken, jaja dat zal wel. Ik zal jou morge andere tracert posten van op het datacenter.
Probeem zit em in jou node die overbelast is en die packets begint te droppen, vandaar de packetloss, vandaar dat je op bepaalde momenten, weekend dan, een hogere packetloss hebt.

En ten slotte staat op enkele van de hops ICMP gewoon uit.

Geplaatst: 25 okt 2006, 22:20
door ubremoved_983
prodata schreef:En ten slotte staat op enkele van de hops ICMP gewoon uit.


Dit is bij veel providers trouwens zo ( ref. Telenet )

Geplaatst: 26 okt 2006, 15:31
door ro0tz
prodata schreef:het kan dus zijn dat je een latency merkt met een tracert maar dat er niets aan de hand is.


Niets aan de hand.
Download snelheid zakt van 250kbyte/sec naar 20kbyte/sec en de ping op eender welke game server gaat van 40ms naar 300ms.
Niets aan de hand, dit merk je enkel bij traceroute, het is iets met ICMP dat af staat :eek:

Geplaatst: 26 okt 2006, 16:06
door netdata
ro0tz schreef:
prodata schreef:het kan dus zijn dat je een latency merkt met een tracert maar dat er niets aan de hand is.


Niets aan de hand.
Download snelheid zakt van 250kbyte/sec naar 20kbyte/sec en de ping op eender welke game server gaat van 40ms naar 300ms.
Niets aan de hand, dit merk je enkel bij traceroute, het is iets met ICMP dat af staat :eek:


Jammer dat je niet goed leest,
en erg dat ik me moet quoten:

Je raakt niet verder dan enkele hops? of zelfs gewoon niet verder dan jou eigen DSL router.
Dit probleem zit em op de DSLams van Belgacom.
Ik hoor je al denken, jaja dat zal wel. Ik zal jou morge andere tracert posten van op het datacenter.
Probeem zit em in jou node die overbelast is en die packets begint te droppen, vandaar de packetloss, vandaar dat je op bepaalde momenten, weekend dan, een hogere packetloss hebt.


ff kort samenvatten, ik geloof jou en ben er van overtuigt dat jij een slechte verbinding hebt.
Het probleem zit em op jou node waar de dslam packets begint te droppen door overbelasting.

Heb ik dan gezegt dat er niets aan de hand is???

Geplaatst: 26 okt 2006, 16:19
door netdata
En zoals beloofd hier een paar tracert vanuit het datacenter. ( zelfde netwerk als realdsl)

Als je wil maak ik er nog enkele....

Naar google.be

Code: Selecteer alles

Bezig met het traceren van de route naar www.l.google.com [64.233.183.104]
via maximaal 30 hops:

  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms     192.168.123.254
  2    1 ms    1 ms    1 ms     217-22-55-236.powered-by.as28747.net [217.22.55.236]
  3   <1 ms   <1 ms   <1 ms     ge3-24-2.br1.bru1.be.gbxs.net [83.143.241.129]
  4   35 ms   199 ms  201 ms    te4-1.br0.bru2.be.gbxs.net [83.143.243.6]
  5    *        *        *      Time-out bij opdracht.
  6     4 ms     4 ms     3 ms  so7-0-0.br0.ams3.nl.gbxs.net [83.143.243.18]
  7     4 ms     4 ms     4 ms  core2.ams.google.com [195.69.145.100]
  8    17 ms     6 ms     6 ms  64.233.175.246
  9     6 ms     8 ms     6 ms  72.14.233.83
 10     7 ms    17 ms    14 ms  216.239.43.34
 11     6 ms     6 ms     6 ms  nf-in-f104.google.com [64.233.183.104]

De trace is voltooid.



naar realdsl.be

Code: Selecteer alles

Bezig met het traceren van de route naar goofball.realdsl.be [83.217.75.150]
via maximaal 30 hops:

  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.123.254
  2     1 ms     1 ms     1 ms  217-22-55-236.powered-by.as28747.net [217.22.55.
236]
  3     *        1 ms   <1 ms  ge3-24-2.br1.bru1.be.gbxs.net [83.143.241.129]
  4     1 ms   <1 ms   <1 ms  te4-1.br0.bru2.be.gbxs.net [83.143.243.6]
  5     1 ms   <1 ms   <1 ms  ge3-3-17.cr1.bebru2.realroot.com [83.143.241.126]

  6     2 ms     1 ms     1 ms  pos2-1.cr1.beant1.realroot.com [86.39.136.6]
  7     1 ms     1 ms     1 ms  217-22-51-113.realroot.be [217.22.51.113]
  8     1 ms     1 ms     1 ms  goofball.realdsl.be [83.217.75.150]

De trace is voltooid.


naar vtm.be

Code: Selecteer alles

Bezig met het traceren van de route naar goofball.realdsl.be [83.217.75.150]
via maximaal 30 hops:

  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.123.254
  2     1 ms     1 ms     1 ms  217-22-55-236.powered-by.as28747.net [217.22.55.
236]
  3     *        1 ms   <1 ms  ge3-24-2.br1.bru1.be.gbxs.net [83.143.241.129]
  4     1 ms   <1 ms   <1 ms  te4-1.br0.bru2.be.gbxs.net [83.143.243.6]
  5     1 ms   <1 ms   <1 ms  ge3-3-17.cr1.bebru2.realroot.com [83.143.241.126]

  6     2 ms     1 ms     1 ms  pos2-1.cr1.beant1.realroot.com [86.39.136.6]
  7     1 ms     1 ms     1 ms  217-22-51-113.realroot.be [217.22.51.113]
  8     1 ms     1 ms     1 ms  goofball.realdsl.be [83.217.75.150]

De trace is voltooid.


ping naar google.be

Code: Selecteer alles

Pingen naar www.l.google.com [64.233.183.103] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 64.233.183.103: bytes=32 tijd=7 ms TTL=245
Antwoord van 64.233.183.103: bytes=32 tijd=7 ms TTL=245
Antwoord van 64.233.183.103: bytes=32 tijd=7 ms TTL=245
Antwoord van 64.233.183.103: bytes=32 tijd=7 ms TTL=245
Antwoord van 64.233.183.103: bytes=32 tijd=7 ms TTL=245
Antwoord van 64.233.183.103: bytes=32 tijd=7 ms TTL=245


naar een japanse website:

Code: Selecteer alles


Bezig met het traceren van de route naar www.ikorea.jp [210.188.204.35]
via maximaal 30 hops:

  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.123.254
  2     1 ms     1 ms     1 ms  217-22-55-236.powered-by.as28747.net [217.22.55.
236]
  3    69 ms     *        3 ms  ge3-24-2.br1.bru1.be.gbxs.net [83.143.241.129]
  4   <1 ms   <1 ms   <1 ms  ge1-3-0.br0.bru1.be.gbxs.net [83.143.241.166]
  5   <1 ms     1 ms   <1 ms  sl-gw10-bru-1-0.sprintlink.net [80.66.129.237]
  6   <1 ms   <1 ms   <1 ms  sl-bb20-bru-8-0.sprintlink.net [80.66.128.45]
  7     5 ms     5 ms     5 ms  sl-bb22-lon-13-0.sprintlink.net [213.206.129.41]

  8     5 ms     5 ms     5 ms  sl-bb21-lon-3-0.sprintlink.net [213.206.129.152]

  9    74 ms    74 ms    74 ms  sl-bb21-tuk-10-0.sprintlink.net [144.232.19.69]

 10    74 ms    74 ms    74 ms  sl-bb20-tuk-15-0.sprintlink.net [144.232.20.132]

 11    96 ms    96 ms    96 ms  sl-bb20-rly-11-0.sprintlink.net [144.232.20.136]

 12    96 ms    96 ms    96 ms  sl-bb24-rly-9-0.sprintlink.net [144.232.14.122]

 13    97 ms    97 ms    97 ms  sl-st22-ash-6-0.sprintlink.net [144.232.20.189]

 14    97 ms    97 ms    97 ms  sl-st21-ash-5-0.sprintlink.net [144.232.29.206]

 15   167 ms   167 ms   167 ms  sl-splki-1-0.sprintlink.net [144.223.246.26]
 16   177 ms   171 ms   172 ms  lax002bb00.IIJ.net [216.98.96.175]
 17   273 ms   273 ms   273 ms  tky008bb00.IIJ.Net [216.98.96.178]
 18   275 ms   276 ms   275 ms  osk004bb00.IIJ.Net [58.138.98.13]
 19   273 ms   275 ms   273 ms  osk004ipgw11.IIJ.Net [58.138.106.18]
 20   272 ms   272 ms   276 ms  osk004ip08.IIJ.Net [202.232.5.74]
 21   276 ms   275 ms   275 ms  210.138.114.78
 22   276 ms   275 ms   275 ms  osnrt2b-osdrt2-10g.bb.sakura.ad.jp [210.224.182.
138]
 23   277 ms   276 ms   275 ms  osnrt1e-osnrt2b.bb.sakura.ad.jp [210.224.182.34]

 24   278 ms   278 ms   278 ms  210.188.204.35

De trace is voltooid.


lol

Geplaatst: 26 okt 2006, 19:01
door Valleyman
lol
niceone prodata :-)
ik vermoed dat we hier niet veel meer aan gaan moeten toevoegen.

Geplaatst: 26 okt 2006, 19:41
door ro0tz
Idd, voor prodata werkt het goed, dus alle ontevreden klanten moeten hun muil houden.


:wink:

Geplaatst: 26 okt 2006, 20:17
door netdata
ro0tz schreef:Idd, voor prodata werkt het goed, dus alle ontevreden klanten moeten hun muil houden.


:wink:


Ro0tz ik weet echt niet wat jou punt is hoor...

Natuurlijk mogen ontevreden klanten klagen, en dat doe je ook.

Ik wil gewoon even foute info recht zetten.
Heb ik ontekent dat er problemen zijn?

Neen, ik probeer je een inzicht te geven wat het prob is...

En het probleem zit hem ergens anders dan waar jij vermoede.

Overigens nogmaals er zijn ook VELE klanten die het goed hebben hoor....
Natuurlijk is jou probleem daar niet mee opgelost....

EDIT: Ik heb geen Realdsl meer ;)
Reden: verhuis....

Deze test zijn gedaan vanuit het realroot datacenter te brussel

Geplaatst: 29 okt 2006, 10:26
door ubremoved_539
prodata schreef:Overigens nogmaals er zijn ook VELE klanten die het goed hebben hoor....


Mmm... RealDSL heeft al nooit veel klanten gehad, en ondertussen is daar al minstens de helft terug van weg als je het forum hier leest.

Geplaatst: 29 okt 2006, 11:45
door Limburg
r2504 schreef:
prodata schreef:Overigens nogmaals er zijn ook VELE klanten die het goed hebben hoor....


Mmm... RealDSL heeft al nooit veel klanten gehad, en ondertussen is daar al minstens de helft terug van weg als je het forum hier leest.

Oh, is dat de reden waarom ik sinds 2.5 maanden een perfecte verbinding heb :)
Vrijwel altijd 3500 / 519 kbps, geen packetloss meer.

Geplaatst: 29 okt 2006, 12:14
door flt
Limburg schreef:
r2504 schreef:
prodata schreef:Overigens nogmaals er zijn ook VELE klanten die het goed hebben hoor....


Mmm... RealDSL heeft al nooit veel klanten gehad, en ondertussen is daar al minstens de helft terug van weg als je het forum hier leest.

Oh, is dat de reden waarom ik sinds 2.5 maanden een perfecte verbinding heb :)
Vrijwel altijd 3500 / 519 kbps, geen packetloss meer.


En je bent al hoe lang klant?