Pagina 2 van 4
Geplaatst: 23 aug 2006, 01:18
door Ofloo
Goendi schreef:Vraag me af waar die harde kern anti-Belgacommers is... Niet te zien in deze topic... Ligt hun OLO-internet plat?
Volgens mij ben je een beetje paranoïa bij mijn weten zijn er niet echt mensen die anti-belgacom zijn, mensen die niet bij belgacom zijn, zijn mensen die lezen en rondkijken voor ze iets kopen, degene die er nog zijn weten gewoon niet beter daarom dat belgacom ook mikt op de nieuwe internet gebruiker en niet op het afsnoepen van klanten van andere providers, dus is er niet echt concurrentie druk, wacht als de markt verzadigd is zal hier wel verandering in komen !
Als belgacom morgen een beter abonnement aanbied zal ik ook veranderen ..
'k Vind het alleen schandalig dat initatief van de kleinere providers moet komen, als het aankomt op gebied van internet, en dat BGC zich bezig houdt met het opzetten van mp3 sites
en andere rommel. Wat eigenlijk geen ISP bezigheden zijn in mijn ogen.
Geplaatst: 23 aug 2006, 02:26
door Goendi
Als er minder klanten zijn kan het ook niet anders, recent heb ik gelezen dat belgacom serieus minder winst heeft.
LOL. Ja inderdaad. Klopt als een bus in absolute cijfers. Ook de analyses van de banken gelezen? Vind ik dus weer typisch... Men leest iets, en men moet het op een negatieve manier melden zonder over de achtergrond te beschikken... Volg jij de beurs? Heb je gezien dat de beleggers enthousiast waren? Weet je ook waarom?
Ik verwacht ook niet dat men 50mbit gaat leveren, maar ik vind het steeds zo belachelijk dat men nog steeds op een maximum van 512 up zit en een goede 4mbit gemiddeld download,.. en dat bedoel ik algemeen.
Dat is inderdaad waar.
Dan de mogelijkheid om statische ip's is gewoon schandalig duur, .. dit zijn zaken waar ze zelfs geen netwerk aanpassingen voor moeten gedaan worden..
Een statisch IP is voor niets nodig... Een eigen Dynamic DNS service zou ik wel fijn vinden bvb. Dat anderen zo licht omgaan met het verdelen van statische IP's vind ik eigenlijk schandalig. Let wel: IPv4, mocht het om IPv6 gaan ga ik volkomen akkoord.
Ze hebben vdsl en wat doen ze ermee.. niks !! 'k geloof dat mijn verwachtingen toch niet zo futuristisch zijn.. of wel soms
VDSL, ADSL, ADSL2+... Ik zie toch liever die koperdraad vervangen door glasvezel! Jammer genoeg is dat financieel niet echt haalbaar...
Geplaatst: 23 aug 2006, 03:15
door Bergie
Goendi schreef:VDSL, ADSL, ADSL2+... Ik zie toch liever die koperdraad vervangen door glasvezel! Jammer genoeg is dat financieel niet echt haalbaar...
Financieel niet haalbaar ?
Ben jij dan zo goed op de hoogte van de bedrijfsfinanciën van Belgacom ?
Geplaatst: 23 aug 2006, 08:12
door Lion
Goendi schreef:
VDSL, ADSL, ADSL2+... Ik zie toch liever die koperdraad vervangen door glasvezel! Jammer genoeg is dat financieel niet echt haalbaar...
Zou heel leuk zijn maar financieel niet haalbaar
Voor iedere aansluiting heb je twee fibers nodig (in/out)
Liggen er nog geen kabels genoeg in de straat?
Ook is geen rendable oplossing hoor voor residentieel gebruik anders is het wanneer het om bedrijven gaat
Geplaatst: 23 aug 2006, 10:20
door deej
Lion schreef:Goendi schreef:
VDSL, ADSL, ADSL2+... Ik zie toch liever die koperdraad vervangen door glasvezel! Jammer genoeg is dat financieel niet echt haalbaar...
Zou heel leuk zijn maar financieel niet haalbaar
Voor iedere aansluiting heb je twee fibers nodig (in/out)
Liggen er nog geen kabels genoeg in de straat?
Ook is geen rendable oplossing hoor voor residentieel gebruik anders is het wanneer het om bedrijven gaat
Op basis van wat noem je dat niet rendabel of haalbaar?
Wie weet verlagen je operationele kosten wel door die investering waardoor je ze op een bepaalde termijn terugverdient en is het dus wel rendabel? Of misschien zijn er nog meer diensten die over die fiber kunnen gaan naast Internet? Of misschien kan je er langere afstanden mee overbruggen dan met koper? Of misschien is het stabieler dus minder interventies & minder kosten?
Dus Lion, geef eens wat cijfermateriaal waarop je bewering gestaafd is. Want om één of andere rare reden is Belgacom toch met VDSL bezig...
Geplaatst: 23 aug 2006, 12:03
door Lion
Is enkel dat wat hier telt cijfermateriaal?
Wees eens realistisch en denk gewoon na wanneer en waar men fiber gebruikt
Heb jaren ervaring op dat gebied bij een openbare dienst en was niet Belgacom hoor zelfs regelmatig met hun zware gesprekken gevoerd over wat kon en niet kon
Er zijn nog andere openbare bedrijven die een telecomafdeling hebben en welke gekoppeld zijn met buitenlandse netten en privebedrijven
Meer zeg ik hier nie over
Geplaatst: 23 aug 2006, 13:19
door Goendi
Het is inderdaad niet haalbaar op korte termijn. Op langere termijn mogelijk wel. Ten eerste is glasvezel enorm duur. Ten tweede is het enorm delicaat en tijdrovend werk. Btw, ik bedoelde wel dat ze de koperdraad zouden vervangen.... Niet dat ze nog meer kabels in de grond zouden steken :)
Geplaatst: 23 aug 2006, 18:33
door Avenger
Lion schreef:Goendi schreef:
VDSL, ADSL, ADSL2+... Ik zie toch liever die koperdraad vervangen door glasvezel! Jammer genoeg is dat financieel niet echt haalbaar...
Zou heel leuk zijn maar financieel niet haalbaar
Voor iedere aansluiting heb je twee fibers nodig (in/out)
Liggen er nog geen kabels genoeg in de straat?
Ook is geen rendable oplossing hoor voor residentieel gebruik anders is het wanneer het om bedrijven gaat
in zweden hebben ze fibre to the home voor 20 euro de maand
10mbit
Geplaatst: 23 aug 2006, 23:46
door Ofloo
Dan de mogelijkheid om statische ip's is gewoon schandalig duur, .. dit zijn zaken waar ze zelfs geen netwerk aanpassingen voor moeten gedaan worden..
Goendi schreef:Een statisch IP is voor niets nodig... Een eigen Dynamic DNS service zou ik wel fijn vinden bvb. Dat anderen zo licht omgaan met het verdelen van statische IP's vind ik eigenlijk schandalig. Let wel: IPv4, mocht het om IPv6 gaan ga ik volkomen akkoord.
Ik vind dat iedereen een statisch ip zou moeten hebben zou heel wat makkelijker zijn om abuse te voorkomen, nu moet m'n heel subnets gaan bannen terwijl men anders gewoon 1 ip kan bannen ! Dan denk ik aan spam en dergelijke. Dus ofwel straf je 1 en anders heel veel..
Goendi schreef:Ze hebben vdsl en wat doen ze ermee.. niks !! 'k geloof dat mijn verwachtingen toch niet zo futuristisch zijn.. of wel soms
VDSL, ADSL, ADSL2+... Ik zie toch liever die koperdraad vervangen door glasvezel! Jammer genoeg is dat financieel niet echt haalbaar...
Ik verwacht ook niet dat alles vandaag op morgen verandert maar het mag ook geen 20 jaar gaan duren !
Goendi schreef:LOL. Ja inderdaad. Klopt als een bus in absolute cijfers. Ook de analyses van de banken gelezen? Vind ik dus weer typisch... Men leest iets, en men moet het op een negatieve manier melden zonder over de achtergrond te beschikken... Volg jij de beurs? Heb je gezien dat de beleggers enthousiast waren? Weet je ook waarom?
weet ik ook wel was maar wat op stang aan het jagen
, dacht wel dat je men kon op maken dat het wat sarcastisch was
Geplaatst: 23 aug 2006, 23:55
door Ofloo
Lion schreef:Is enkel dat wat hier telt cijfermateriaal?
Wees eens realistisch en denk gewoon na wanneer en waar men fiber gebruikt
Heb jaren ervaring op dat gebied bij een openbare dienst en was niet Belgacom hoor zelfs regelmatig met hun zware gesprekken gevoerd over wat kon en niet kon
Er zijn nog andere openbare bedrijven die een telecomafdeling hebben en welke gekoppeld zijn met buitenlandse netten en privebedrijven
Meer zeg ik hier nie over
'k weet het ik vergelijk niet graag met nederland, maaaaaaaaaaaaaaaaar 'k heb er lang gewerkt in deze branche, het is wel mogelijk er zijn plaatsen waar men bezig is met dit toe te passen (fiber tot in de meterkast ) !!
Zever nog wat meer uit jullie nek ! En dit is al zo'n 6 jaar geleden !
Geplaatst: 24 aug 2006, 08:11
door Lion
Als er iemand uit zijn nek kletst ben jij het wel Ofloo
Proefprojecten in bepaalde streken mag je nie gaan vergelijken met algemeen gebruik hoor
Ook telenet heeft al proefprojecten gedaan met bvb bidirectioneel trafiek voor bejaardenbeveiliging Ook dat is bij proeven gebleven
Zoiets is da ook in Nederland want anders zou met da wel toepassen in andere plaatsen
Zoals ik hier nog schreef is dit forum waar bepaalde personen denken alles te weten maar nie echt goe nadenken
Dromen is mooi hoor en nieuwe technieken moeten hun kans krijgen maar het moet rendabel zijn
Verder geef ik hier geen commentaar meer
Geplaatst: 24 aug 2006, 08:51
door vanidian
Bij BC testen ze alles uit.... Van de modem tot de fibers die ze leggen... De Belgische politiek heeft overal een vinger in de pap, dus ook hier. Zolang BC maar geld opbrengt.... Vaak wordt hier een oogje dichtgeknepen. Of alles hier legaal verloopt mag Joost weten... Ik vrees dat zolang BC totale controle over het netwerk zal behouden, ze het zullen misbruiken om de andere providers onder de duim te houden...
Geplaatst: 24 aug 2006, 23:48
door Ofloo
Lion schreef:Als er iemand uit zijn nek kletst ben jij het wel Ofloo
Proefprojecten in bepaalde streken mag je nie gaan vergelijken met algemeen gebruik hoor
Ook telenet heeft al proefprojecten gedaan met bvb bidirectioneel trafiek voor bejaardenbeveiliging Ook dat is bij proeven gebleven
Zoiets is da ook in Nederland want anders zou met da wel toepassen in andere plaatsen
Zoals ik hier nog schreef is dit forum waar bepaalde personen denken alles te weten maar nie echt goe nadenken
Dromen is mooi hoor en nieuwe technieken moeten hun kans krijgen maar het moet rendabel zijn
Verder geef ik hier geen commentaar meer
Als ik het goed verstond zei jij toch dat het onmogelijk was met wat er nu reeds in de grond steekt.. waarom doen ze dan proef projecten als ze nu al weten dat het onmogelijk is ...
Ik denk niet dat ik alles weet ik constateer alleen dat wat jij zegt onmogelijk te zijn blijkbaar elders wel kan. En zoals het er nu gaat zal glas binnenkort nog goedkoper worden dan koper
Geplaatst: 25 aug 2006, 10:37
door hoy69
belgacom is volop VDSL aan het uitrollen, ik begrijp sommigen toch niet als ze bedoelen dat BGC niets heermee doet. Dit is een zeer duur en tijdsintensief werk trouwens. mensen moeten geduld hebben tot ze aansluting kunnen hebben
Geplaatst: 25 aug 2006, 10:43
door deej
Lion schreef:Zoals ik hier nog schreef is dit forum waar bepaalde personen denken alles te weten maar nie echt goe nadenken
Dromen is mooi hoor en nieuwe technieken moeten hun kans krijgen maar het moet rendabel zijn
Verder geef ik hier geen commentaar meer
Buiten wat loze statements en herhaalde struisvogelreacties als er op je statements wordt doorgevraagd heb ik hier nog niets echt to-the-point gezien van u moet ik zeggen. Als je zegt dat iets niet rendabel is, staaf het. Met al je ervaring zou je dat toch moeten kunnen, of moeten ze in de overheid geen budgetten indienen?
Gezien de laatste statement van Telenet over de nieuwe snelheden en Eurodocsis 3.0 zal Belgacom wel met een antwoord moeten komen als ze de concurrentie willen blijven aankunnen.
Geplaatst: 25 aug 2006, 16:21
door Goendi
Dat antwoord is er al: VDSL. En dat zijn ze aan het uitrollen. VDSL technologie vereist andere hardware (die duurder is), een optimalisereing van bepaalde interconnectiepunten, een aanpassing van de software en hier en daar de aanleg van nieuwe tussenpunten. Dat oogt allemaal mooi in theorie, in praktijk kan dat soms heel moeilijk uit te werken zijn, door omstandigheden waar ook Belgacom op moet wachten. Een simpel voorbeeld is dat men werken moet uitvoeren aan een grote kabel. Men moet de straat openbreken, de kabel vervangen, ... Hiervoor heeft men allerlei toelatingen nodig, die aangevraagd moeten worden bij het desbetreffende gemeentebestuur, provinciebestuur of gewest. Als dat per kabel een week duurt, en er zijn bvb 50 kabels te vervangen. Dan ben je al gauw een jaar bezig als je één ploeg inzet. Nu zullen ze wel meerdere ploegen hebben.... Maar ook meerdere kabels, en ze kunnen ze niet allemaal tegelijk vervangen. En dan spreek ik enkel over die kabels :]
Geplaatst: 25 aug 2006, 17:38
door X-2datop
Allez, zal hier ook even m'n verhaal doen:
Wat er gebeurd is:
Op 1 juni 2006 sluit belgacom mijn lijn zonder enige nota af en schrapt alle diensten en nummers. Na wat telefoon over en weer bleek dit te gaan om een onbetaalde factuur van 7 maanden terug waar ik nooit herinneringen voor had gekregen en deze wel betaald bleek te zijn. Enfin, men heeft een nieuwe installatie laten uitvoeren met nummerbehoud zonder kosten (al een chance !)
Op 13 juli 2006 vraag ik een verhuis van mijn telefoonlijn aan omdat ik op 1 augustus officieel verhuis (maar er al eerder ging wonen). Afspraak werd gemaakt op 09/08/2006, ik moest niet aanwezig zijn want alle infrastructuur was/is aanwezig. Op 09/08 stel ik 's avonds vast dat er niets gebeurd is en er een kaartje in de bus steekt dat ik er niet was en dus een nieuwe afspraak moet maken. Mooi is dat ...
Nieuwe afspraak gemaakt, eerst bevestigd men deze voor 7 september, jawadde, daar kon ik niet mee leven, en dus teruggebeld en een afspraak gekregen voor 25 augustus in de voormiddag. Dit werd later bevestigd via brief ! Deze heb ik dan ook enkele dagen later gekregen.
Vandaag is het 25 augustus, en om 12u30 was er nog geen technieker ... ik bel naar BGC waar men mij verteld dat de vorige afspraak later was uitgelopen en de technicus alle afspraken had afgezegd, maar mijn afspraak ging ZEKER nog door, zij het wat later.
Om 16u15, nog steeds geen technieker. Ik bel terug naar BGC om 16u25, want om 17u is daar niemand meer wakker. De telefoniste weet me te zeggen dat ze niemand kan bereiken, maar ze stuurt een mailtje naar de TD met mijn info zodat ze mij zeker nog bellen als er iets niet doorgaat. Ze durfde echter niks beloven of er nog iemand ging komen, en op de vraag: Als de technicus vandaag niet komt, wanneer komt die dan wel ?, kon ze niet antwoorden. Maar men ging mij ZEKER nog bellen ...
Het is nu 17u33, en ik heb nog niets gehoord, en nog niemand gezien. Ik ben dus BGC serieus beu en het moe met hun zever (bovenstaande is enkel van de laatste maanden, voordien nog zever gehad met de "comfortdiensten" e.d.). Hoewel ik altijd al heb gezegd dat ik Anti-Telenet ben met hun oubollige limieten e.d., heb ik echter op dit moment reeds de 2-maanden gratis promo aangevraagd en zal ik maandag BGC afzeggen en zal dit ook doen voor al onze thuiswerkers van ons bedrijf (zo'n 15-tal).
Dat een afspraak soms niet kan doorgaan, of dat die verlaat word snap ik best. Maar als men na anderhalve maand wachten, dan op de beloofde dag helemaal niets laat weten, nog ervoor zorgt dat het hoofdkantoor/telefonisten op de hoogte zijn, dat is mij echt wat te veel. Ik heb hier al anderhalve maand geen telefoon, nog internet (dit is via Telenet hotspot trouwens !) en heb al regelmatig 's avonds en 's weekends naar kantoor gemoeten omwille daarvan.
RONDUIT SCHANDALIG VIND IK DIT !!
Telenet, u bent een klant rijker, ook al stuit het me tegen de borst !
Grtz,
X
Geplaatst: 25 aug 2006, 18:00
door Goendi
Zoals u zelf aangeeft in uw ondertitel: "schuldgevoelens zijn voor de zwakkere mens". Onafgezien van de andere problemen, heb ik toch zo mijn bedenkingen bij het niet op de hoogte zijn van bepaalde factuur.... Belgacom stuurt 2 herinneringen, en een aangetekende, belt de mensen op en sluit de lijn eerst af alvorens ze deze definitief afsluiten. U hoort dan "deze oproep is niet toegestaan" als u een buitenlijn neemt. Dit gebeurd zo bij iedereen, het is niet Belgacom zijn fout dat U een factuur niet betaalde en evenmin dat u die briefwisseling niet ontvangt.
Wat betreft de verhuis... Ik las ergens reeds verontschuldigingen voor de grote wachttijden door bepaalde onvoorziene omstandigheden. Ik neem dus aan dat men u daar wel schadeloos voor zal stellen voor die vertragingen aangezien ze zelf aangeven dat het hun fout is door een gebrek aan mankracht? Al eens geinformeerd of dat mogelijk is? Vind het allezins normaal dat het irritatie veroorzaakt, maar ik zie niet veel alternatieven als ze geen mensen ter beschikking hebben...
Geplaatst: 25 aug 2006, 18:33
door StB
Is natuurlijk niet leuk als dat net bij jou voorvalt maar vrees dat dit niet alleen bij Belgacom voorvalt.
Hoop voor jou dat men nog langskomt vandaag. Veel installatie's gebeuren door onderaannemingen en deze werken als eens later door. Dus het kan altijd nog.
Indien je vandaag nog wenst te bellen naar Belgacom, bel je misschien best naar ADSL storingen: 080022312. Deze zijn nog wel een hele tijd bereikbaar. 080022800 weet ik niet juist to hoe laat.
In jouw geval nam ik opnieuw contact op en vraag beleefd indien het dan toch vandaag niet meer kan maandag aangesloten te worden. Waarschijnlijk kan je zelfs een compensatie ontvangen.
Begrijp goed je frustratie maar of een overstap naar Telenet de juiste oplossing is vraag ik me wel af. En dan nog eens 15 mensen laten heraansluiten (dus ook thuis zijn voor afspraak installatie, misschien installatiekost,...) omdat jouw afspraak gemist is lijkt me overdreven.
Alé hopelijk een goede afloop.
Geplaatst: 25 aug 2006, 19:06
door X-2datop
Goendi schreef:Zoals u zelf aangeeft in uw ondertitel: "schuldgevoelens zijn voor de zwakkere mens". Onafgezien van de andere problemen, heb ik toch zo mijn bedenkingen bij het niet op de hoogte zijn van bepaalde factuur.... Belgacom stuurt 2 herinneringen, en een aangetekende, belt de mensen op en sluit de lijn eerst af alvorens ze deze definitief afsluiten. U hoort dan "deze oproep is niet toegestaan" als u een buitenlijn neemt. Dit gebeurd zo bij iedereen, het is niet Belgacom zijn fout dat U een factuur niet betaalde en evenmin dat u die briefwisseling niet ontvangt.
Sorry, maar ik kan niet akkoord gaan. Ik ben NIET afgesloten geweest na het niet betalen van een faktuur !!. Ik ben zonder verwittiging afgesloten geweest 7 maanden na de feiten. De volgende 7 maanden heb ik echter wél alle fakturen betaald, en daarbij, de BGC fakturen worden geregeld via een domiciliëring. BGC heeft trouwens hun fout toegegeven en mij ook een maand gratis gegeven daarvoor, maar dat helpt uiteraard niet echt.
En dat er vertragingen zijn kan ik ook begrijpen (zoals aangegeven), maar ze mogen dan op zijn minst de klant op de hoogte brengen. Ik heb vandaag zelf 3x getelefoneerd, en zelfs dan ben ik nog altijd niet wijzer wanneer men nu wel zal komen en of men nog zal komen.
Ik werk trouwens professioneel ook met Belgacom voor verschillende klanten van me, maar eerlijk gezegd, ik ken geen enkele andere partij dat met zijn klanten zo onverschillig omgaat.
Soit, ik kom hier ook niet om een oordeel vragen, noch om een oplossing. Ik geef enkel objectief weer wat er gebeurd is. Voor mij is dit trouwens ook geen "simpele" beslissing in "the heat of the moment", maar iets wat ik al langer overweegde en nu is gewoon de druppel te veel geweest.
Grtz,
X
UPDATE: Zonet nog eens gebeld, technieker heeft geen statusupdate gegeven, belgacom kan dus niets zeggen. Men beweert dat het zou kunnen dat hij maandagochtend komt, maar dat kunnen ze zeker niet garanderen. Ik kan maandag geen verlof nemen, als die kerel dus komt kan ik dus terug een nieuwe afspraak nemen en wss weer weken wachten. Zoals al eerder gezegd, trop is trop. Ik kan het mezelf niet veroorloven zolang zonder internet te zitten, al een chance dat ik momenteel van iemand anders internet leen (wifi).
Geplaatst: 25 aug 2006, 20:30
door Blue-Sky
X-2datop schreef:Zoals al eerder gezegd, trop is trop. Ik kan het mezelf niet veroorloven zolang zonder internet te zitten, al een chance dat ik momenteel van iemand anders internet leen (wifi).
Dat is werkelijk niet te accepteren, als professioneel specialist (IT Manager) in de kou gezet worden.
In dit geval een flater van Belgacom.
Als zij op deze wijze een klant verliezen, door onachtzaamheid tegenover een klant.
Geplaatst: 26 aug 2006, 01:14
door Ofloo
hoy69 schreef:belgacom is volop VDSL aan het uitrollen, ik begrijp sommigen toch niet als ze bedoelen dat BGC niets heermee doet. Dit is een zeer duur en tijdsintensief werk trouwens. mensen moeten geduld hebben tot ze aansluting kunnen hebben
Wel vind jij 9mbit/400kbit dan soms het benutten van vdsl? had toch minstens 20mbit/1mbit moeten zijn vind je nu zelf niet ? Dat is het zelfde als ze DSL op 56k cappen en het dan DSL noemen !
Geplaatst: 26 aug 2006, 01:23
door Ofloo
Goendi schreef:Zoals u zelf aangeeft in uw ondertitel: "schuldgevoelens zijn voor de zwakkere mens". Onafgezien van de andere problemen, heb ik toch zo mijn bedenkingen bij het niet op de hoogte zijn van bepaalde factuur.... Belgacom stuurt 2 herinneringen, en een aangetekende, belt de mensen op en sluit de lijn eerst af alvorens ze deze definitief afsluiten. U hoort dan "deze oproep is niet toegestaan" als u een buitenlijn neemt. Dit gebeurd zo bij iedereen, het is niet Belgacom zijn fout dat U een factuur niet betaalde en evenmin dat u die briefwisseling niet ontvangt
Ge hebt niet goed gelezen ze was wel betaald !? Ik denk dat het verwittigingssysteem automatisch gaat dus.. En die verhuis heeft bij mij ook bijna een maand geduurd.. En ik had het een maand op voorhand aangevraagd !! Morgen, morgen, bel eens terug ..
Geplaatst: 26 aug 2006, 15:20
door Goendi
Goh ja dat verhuizen op zich kan beter, dat is altijd een ramp... Maar voor zover ik las was die factuur niet betaald. En ik wou enkel opmerken dat hij daar heus wel van verwittigd zal geweest zijn. Tzou al fameus mis moeten lopen alvorens hij niet weet dat ze van mening zijn dat hij een factuur niet had betaald... Effectief de lijn volledig afsluiten duurt toch wel stuk langer...
Geplaatst: 26 aug 2006, 17:00
door Ofloo
Goendi schreef:Goh ja dat verhuizen op zich kan beter, dat is altijd een ramp...
't Is toch alleen bij belgacom zo'n ramp ! Bij alle andere diensten, is het toch vlot verlopen, stel u voor dat ze elektriciteit zouden leveren dan zouden we nogal gezien zijn ! Ik denk dat ik de volgende keer gewoon alles opzeg en een nieuw abonnement aanvraag..
Goendi schreef:Maar voor zover ik las was die factuur niet betaald. En ik wou enkel opmerken dat hij daar heus wel van verwittigd zal geweest zijn. Tzou al fameus mis moeten lopen alvorens hij niet weet dat ze van mening zijn dat hij een factuur niet had betaald...
Dus ge geeft toe dat het fameus mis kan lopen
of wilt ge zeggen dat belgacom nooit fouten maakt, .. ik neem aan dat het herinneringssysteem automatisch werkt,.. en dat aangezien hij betaalt heeft dit niet in werking getreden is, .. dus kan ik zeker aannemen dat belgacom hier gemist heeft..
Of zeg jij dat alle mensen buiten belgacom leugenaars zijn..
Goendi schreef:Effectief de lijn volledig afsluiten duurt toch wel stuk langer...
Inderdaad 7maanden
Geplaatst: 26 aug 2006, 19:00
door Goendi
Dus ge geeft toe dat het fameus mis kan lopen of wilt ge zeggen dat belgacom nooit fouten maakt, .. ik neem aan dat het herinneringssysteem automatisch werkt,.. en dat aangezien hij betaalt heeft dit niet in werking getreden is, .. dus kan ik zeker aannemen dat belgacom hier gemist heeft..
Of zeg jij dat alle mensen buiten belgacom leugenaars zijn..
Ik zeg niet dat ze leugenaars zijn, ik weet uit ervaring dat veel mensen maar al te graag hun eigen fouten verzwijgen... Dat gebeurd heel vaak dat je dingen vaststelt die absoluut niet overeenstemmen met wat je in eerste instantie hoort. Als je dan de confrontatie aangaat, weten ze ofwel nooit van iets (de vermoorde onschuld) of geven ze toe maar vonden dat helemaal niet zo belangrijk om te melden bvb. Of dacht je dat het merendeel van de mensen niet al te graag een leugentje om bestwil gebruiken onder het motto 'wat niet weet niet deert'? Vaak denkt men dat het toch niet aan de oppervlakte komt...
Terzijde ik heb zelf ooit Belgacom gehad. Als je niet betaald komt er zonder pardon een blokkering op je lijn. Was toen mijn eigen fout, ik had inderdaad een factuur niet betaald. Nu vraag ik jou, zou jij gedurende 7 maand niet merken dat je een boodschap krijgt dat je oproep niet is toegelaten? ADSL wordt nu eenmaal niet mee geblokkeerd bij niet-betaling, maar pas wanneer de lijn effectief wordt afgesloten. En dat kan idd een tijd duren! Lijkt me dat dat een compliment is voor Belgacom dat ze zolang wachten alvorens iets definitief af te sluiten eh... Elders leef je geen 6 maand op krediet!
Geplaatst: 26 aug 2006, 19:52
door Ofloo
Jij leest ook wat je wil lezen, .. hij heeft geen verwittiging gehad, als jij zegt van wel, noem je hem een leugenaar laten we een kat een kat noemen !
Elektrabel stalkt mij nog altijd na 4 jaar 5 advocaten die komen checken zijn of alles wel betaald was, en ze kunnen het altijd aftrappen met lege handen ! Want alles is betaald, toch kan elektrabel er niet vanover, ze zijn trouwens weer bezig, met je hebt niet betaald !?
Nu belgacom heb ik nooit betalings problemen mee gehad 'k had zelfs rekeningen dubbel betaald en ze hebben het gewoon terug gestort, 'k zeg niet dat belgacom van slechte wil is zeker niet, 'k zeg alleen, dat fouten kunnen gebeuren, maar sommige van die fouten kunnen zeker vermeden worden, en dan die mensen direct leugenaars gaan noemen vind ik ongehoord ! Tenslotte jij weet eigenlijk niks, maar je bent wel met stenen aan het gooien..
Mensen verzinnen zulke dingen niet ze !
Geplaatst: 26 aug 2006, 23:04
door X-2datop
Ofloo, Goendi,
Die blokkering ken ik inderdaad, en die heb ik gehad na die bewuste maand. Een telefoontje naar BGC heeft toen dat euvel verholpen, want de faktuur was wel effectief betaald (domiciliering ...). Maar 7 maand later word m'n lijn afgesloten ZONDER enig voorafgaand bericht omwille van diezelfde faktuur. Nu, dit was inderdaad 'vrij snel' opgelost (heb maar 1 week zonder telco gezeten), maar dit was puur een fout van hun kant ! 1,5 maand later vraag ik een verhuis aan, en de zever begint opnieuw.
Nog een eigenaardigheidje i.v.m. mijn lijn. Als ik bel naar de 080022800 en ik typ dan m'n telco nummer in zoals gevraagd, dan "kennen" ze dit nooit en kom ik terecht bij een operator (met ander tel. nr in te geven heb ik dit niet). Die operator vraagt dan mijn lijnnummer en kan daar NOOIT iets van teruggeven, eerst geloven ze me niet, dan vragen ze of ik zeker ben dat het een nummer in gebruik is, etc ... enfin, steeds duurt het even vooraleer ze op mijn vraag op naam zoeken en dan vinden ze het wel, mét het nummer dat ik heb doorgegeven.
Ik vermoed dat er ooit eens ergens iets mis is gegaan met mijn administratieve gegevens in hun db en dat ik nu nog altijd moet bekopen.
Grtz,
X
PS: Maandag bel ik uiteraard terug naar BGC, en als diezelfde dag nog komen zal ik zeer verbolgen zijn, maar ook blij. Indien ik een 'nieuwe afspraak' krijg en weer enkele dagen/weken moet wachten vliegen ze toch echt wel buiten hoor.
Geplaatst: 26 aug 2006, 23:06
door Bergie
Goendi schreef:Za Aug 26, 2006 14:20
Maar voor zover ik las was die factuur niet betaald. En ik wou enkel opmerken dat hij daar heus wel van verwittigd zal geweest zijn. Tzou al fameus mis moeten lopen alvorens hij niet weet dat ze van mening zijn dat hij een factuur niet had betaald...
OK, laten we dan samen eens gaan herlezen wat er effectief geschreven stond...
X-2datop schreef:Vr Aug 25, 2006 16:38
...bleek dit te gaan om een onbetaalde factuur van 7 maanden terug waar ik nooit herinneringen voor had gekregen en deze wel betaald bleek te zijn. Enfin, men heeft een nieuwe installatie laten uitvoeren met nummerbehoud zonder kosten
Vr Aug 25, 2006 18:06
Ik ben NIET afgesloten geweest na het niet betalen van een faktuur !!
...en daarbij, de BGC fakturen worden geregeld via een domiciliëring. BGC heeft trouwens hun fout toegegeven en mij ook een maand gratis gegeven daarvoor...
Geven ze tegenwoordig het vak "begrijpend lezen" niet meer op de lagere school ?
In mijn tijd anders nog wél.
Ik ben akkoord dat het bij Belgacom inderdaad niet al kommer en kwel is, en dat er overal wel fouten kunnen gebeuren, maar de manier waarop sommigen hier blindelings en kost wat kost alle kritiek op Belgacom meteen willen afkraken wordt echt wel potsierlijk.
Geplaatst: 28 aug 2006, 13:53
door X-2datop
Allez, het verhaaltje gaat verder:
Zoals gezegd was er dus vrijdag niemand meer langsgeweest, nog een telefoontje gekregen om te zeggen wanneer men wel kwam. Vanmorgen omstreeks 9u30 stonden ze dus onaangekondigd aan de deur. Chance dat ik het al wel verwacht heb en dus NOG een dag vrijaf heb genomen.
Blijkbaar waren er nogal veel problemen met de lijnkwaliteit e.d. (zeer raar als je weet dat het bedrijf naast mee een telco centrale van BGC op DEZELFDE invoerkabel heeft), maar allez, omstreeks 13u !!! Had ik terug een telefoonlijn, maar zoals verwacht, GEEN ADSL en de technicus bevestigde dat hij daar niets van had doorgekregen en dit zeker NIET ok was !
Enfin, zoals verwacht, bel ik dus terug naar BGC waar men mij uiteraard niet kon verderhelpen want het is geen Belgacom ADSL en dan bloed hun neus hé. Allez, ik bel dus toch maar even naar EDPNET voor m'n ADSL, maar zij kunnen daar niet veel aan doen, buiten dat als BGC echt alles verwijderd heeft van die ADSL diensten, zij een nieuwe aansluiting moeten aanvragen:
Levertermijn: 10 tot 21 werkdagen
Kostprijs: 100€ (geloof ik)
Je begrijpt nu toch ook wel dat ik hier een beetje gek word als je beseft dat m'n originele aanvraag van 13/07 dateert !!
Gtrz,
X
Geplaatst: 28 aug 2006, 14:15
door brooklyn
belgacom is volop VDSL aan het uitrollen, ik begrijp sommigen toch niet als ze bedoelen dat BGC niets heermee doet. Dit is een zeer duur en tijdsintensief werk trouwens. mensen moeten geduld hebben tot ze aansluting kunnen hebben
Duurt wel heeeeel lang, ik zit ondertussen al 6 jaar met een 4mbit/10Gb profiel. Terwijl omringende landen jaar na jaar een gratis upgrade hebben
Geplaatst: 29 aug 2006, 00:08
door Ofloo
Die operator vraagt dan mijn lijnnummer en kan daar NOOIT iets van teruggeven
Wel ik was ook verhuist buiten de zone, .. en kreeg dus nieuwnummer waarbij men steeds mijn nummer vroeg waar een operator zelfs beweerde dat met het nummer dat ik hun belde dat dat niet bestond !?
Dus ik bel via belgacom via mijn nieuw nummer, en volgens de operator bestond dat nummer niet, .. dan heb ik de vraag gesteld hoe de mensen mij dan opbellen ..
Geplaatst: 29 aug 2006, 14:46
door X-2datop
Hierbij even de conclusie van m'n verhaal:
Heb dan toch maar BGC opgezegd vandaag. Na de zoveelste maal was ik het beu, ben er nog altijd niet zeker van wie er nu in de fout is, maar BGC zegt nu dat zij NOOIT een ADSL connectivity van een andere ISP zullen overzetten wanneer men verhuist, dit moet altijd via de provider gaan.
Nu, dit spreekt uiteraard de procedure van EDPNET volledig tegen. In ieder geval nam ik het niet dat BGC mij na een wachttijd van 7 weken niet kon helpen, en ik verplicht was via EDPNET een nieuwe aansluiting/verhuis te vragen welk terug 15 werkdagen zou duren.
Het doet me serieus zeer dat ik nu naar Telenet moet gaan, maar BGC heeft bij mij een grens overschreden en zij zijn nu een klant kwijt. Spijtig genoeg is nu ook EDPNET hun klant kwijt.
Anyway, moet toch ook wel zeggen dat ik vind dat EDPNET dit allemaal anders kan regelen. Ik heb hen namelijk op 9 augustus verwittigd per e-mail dat BGC mijn verhuis zou regelen op 25 augustus. Als zij dit een beetje hadden opgevolgd, dan hadden zij ook kunnen zien dat BGC de lijn niet mee ging verhuizen. Iets wat de operators van BGC dan weer niet kunnen zien.
Grtz,
X
Geplaatst: 29 aug 2006, 23:37
door Ofloo
X-2datop schreef:Hierbij even de conclusie van m'n verhaal:
Heb dan toch maar BGC opgezegd vandaag. Na de zoveelste maal was ik het beu, ben er nog altijd niet zeker van wie er nu in de fout is, maar BGC zegt nu dat zij NOOIT een ADSL connectivity van een andere ISP zullen overzetten wanneer men verhuist, dit moet altijd via de provider gaan.
Toch wel waarom hebben ze dit dan bij mij gedaan duurt wel even voor ze dit doen maar ze doen het..
X-2datop schreef:Anyway, moet toch ook wel zeggen dat ik vind dat EDPNET dit allemaal anders kan regelen. Ik heb hen namelijk op 9 augustus verwittigd per e-mail dat BGC mijn verhuis zou regelen op 25 augustus. Als zij dit een beetje hadden opgevolgd, dan hadden zij ook kunnen zien dat BGC de lijn niet mee ging verhuizen. Iets wat de operators van BGC dan weer niet kunnen zien.
Bij mij gewoon verwittigd aan BGC en alles heeft lang geduurd maar het is wel inorde gekomen, ook langer dan voorzien moet ik wel zeggen alles zou op 1juli moeten overgezet zijn geweest, is naar 3 juli verandert door het weekend, maar uiteindelijk was eind juli alles inorde, .. wat ik schandalig vond.. het zijn ingodsnaam maar 2 draadjes !!!!!!!! 't Is niet dat ze daar, kasten moeten gaan opbreken en doen.. nee gewoon 2 draadjes veranderen in de centrale want de vorige eigenaars zullen ook wel telefoon gehad hebben dus.. 2 in de HVD, 2 in WC, 2 voor DSL waarschijnlijk nog van die LSA blokjes..
Geplaatst: 30 aug 2006, 00:05
door X-2datop
Ofloo, kweethet, staat trouwens op hun website dat ze bij de verhuis alles regelen. Maar bij mij dateert de aanvraag van 13juli, en ik zou via EDPNET nu nog eens 15 werkdagen moeten wachten.
Telenet installeert hier overmorgen ....
Ik heb m'n internet nodig zodat ik niet steeds 's avonds en 's weekends naar het werk hoef te rijden of geen onnodige overuren op kantoor hoef te doen.
Wat mij aan heel de zaak nog het meeste stoort, is niet de duur, maar wel de slechte communicatie. Telkens ik naar BGC bel kreeg ik wel een (andere) uitleg, maar nooit correcte info.
Is zelfs zo dat hoewel de afspraak op 25/08 was, men zonder verwittiging niet was langsgekomen en men 28/08 eerst een keer 's morgens, en dan nog een keer 's avonds is langsgeweest. Die 2de stond hier dus voor spek en bonen.
Enfin, we zien wel hé...
Geplaatst: 30 aug 2006, 00:31
door crapiecorn
brooklyn schreef:belgacom is volop VDSL aan het uitrollen, ik begrijp sommigen toch niet als ze bedoelen dat BGC niets heermee doet. Dit is een zeer duur en tijdsintensief werk trouwens. mensen moeten geduld hebben tot ze aansluting kunnen hebben
Duurt wel heeeeel lang, ik zit ondertussen al 6 jaar met een 4mbit/10Gb profiel. Terwijl omringende landen jaar na jaar een gratis upgrade hebben
6 jaar met 4mbit
? niet 1/3.3/4 ?
Geplaatst: 07 sep 2006, 14:29
door karelg
om terug te komen op de eerste post: bucht
ik vind er niks aan, das totaal geen "horrorverhaal", oftwel echt door ne pussy gepost
ik vind deze toch veel meer hierbij horen.
ik vond dit dan ook echt een leuk verhaal om te posten, ik lach me er nog altijd ziek mee, er zit dan ook wel echt een moraal in voor elke belgacomklant die momenteel overweegt om over te stappen naar ADSL light bij belgacom.
het begon zo: ne kennis van mij heeft al jaren last van een neurotische angst om virussen en spyware en zo op zn pc binnen te krijgen, vooral via zn mails dan. jaren had hij ADSL Go bij belgacom, maar aangezien hij toch nooit iets anders downloadde dan zn mails, de maandelijkse windows updates en virusscanner updates, besloot hij op een willekeurige dag in al zn gierigheid te verlagen naar een ADSL Light.
Een ware nachtmerrie begon: omdat ie totaal niet gedacht had -en "belgacom had hem dat ook nooit gezegd" (lol
waarom zouden ze anyway) - aan het GO contract dat hij sloot met belgacom moest hij eerst 200 euro ophoesten voor contractbreuk, belgacom had dit onopvallend (ahum) op de factuur gemoffeld.
Hij hoestte dit met veel morren op, maar besefte niet wat voor een negatieve spiraal hij nu ingezet had.
Zn windows updates kwamen er ten eerste dus nooit meer door ( en zn snelheid was ook dramatisch laag (speedtest lager dan 300 kb/s). Mss had belgacom hem op smallband gezet, who knows
, in elk geval doordat hij zn internet meer begon te gebruiken (hij had er tenslotte zoveel voor betaald! lol),had zn pc plots een virus of tien binnengeslikt :rofl: !
ik heb de mens dan mr geholpen, medelevend als ik ben
, en ne format gedaan, de boel herinstalleerd, mr plots bleken die de ASUS usb modem die hij jawel bij BELGACOM gekocht had destijds (zo'n twintig jaar geleden :LOL:) niet meer te werken, er kon geen inbelverbinding gemaakt worden met netwerk van belgacom (had nochtans van alles print screens vooraf genomen). lampjes van modem sloegen totaal door & telkens kregen we verschillende errorcodes on the screen. gegoogled en dingen uitgetest, gene moyen
Dan maar met tegenzin de belgacom helpdesk gebeld, de eerste da we hoorden (nen wijf) zei dat ons paswoord niet klopte voor zn gebruikersnaam, en dat dit de fout was. toegesmeten en teruggebeld.
de tweede (nen vent) da we hoorde zei eveneens dat het paswoord fout aankwam en dat we numlock moesten aanzetten. wat ne bullshit.toegesmeten en teruggebeld.
de derde (nen pseudohermafrodiet) zei dat we alles juist invoerden, prevelde over een compatibiliteitserror van windows xp sp2 met de drivers van de modem, en raadde aan dat we maar een lapje toepasten: we moesten handmatig het bestand rasphone.pbk aanmaken in de %windir%\system32\RAS folder. dat hebben we dan ook maar gedaan, mr natuurlijk marcheerde da spel nog altijd niet. die gast van de helpdeskwou ons dan niet meer verder helpen want ondertss was het al 21u30 en hij moest zn tram binnen 5 minuten halen, zei ie. triestig & hilarisch tegelijk e
uiteindelijk heb ik alles zo gelaten, weekje later nen anderen modem gekocht via nen maat van mij, ne speedtouch die dus NIET van BELGACOM komt, heb die doorverkocht plus percentje winst, en nu werkt alles weer goed bij die mens, want hij is dan maar van de eerste keer overgestapt naar een andere (betere dus) ISP (welke zeg ik niet want anders lijkt dit op reclame)
belgacom, echt dank je wel
)
Geplaatst: 07 sep 2006, 15:50
door X-2datop
En dat noem jij een "horrorverhaal" ... lijkt me eerder eerst een "domme" fout van die mens, en daarna had men gewoon al eens moeten proberen met een andere modem én dan pas bellen naar BGC Helpdesk als je zeker bent.
Enfin, ... NEXT ...
Geplaatst: 07 sep 2006, 17:30
door deej
karelg schreef:om terug te komen op de eerste post: bucht
ik vind er niks aan, das totaal geen "horrorverhaal", oftwel echt door ne pussy gepost
ik vind deze toch veel meer hierbij horen.
<snip>
ik heb de mens dan mr geholpen, medelevend als ik ben
, en ne format gedaan, de boel herinstalleerd,
mr plots bleken die de ASUS usb modem die hij jawel bij BELGACOM gekocht had destijds (zo'n twintig jaar geleden :LOL:)
niet meer te werken, er kon geen inbelverbinding gemaakt worden met netwerk van belgacom (had nochtans van alles print screens vooraf genomen). lampjes van modem sloegen totaal door & telkens kregen we verschillende errorcodes on the screen. gegoogled en dingen uitgetest, gene moyen
<snip>
...of hoe 2 idioten alles op Belgacom steken.
Geplaatst: 07 sep 2006, 17:39
door cptKangaroo
Als die mens al jaren Belgacom-klant was, kon hij toch gewoon contract beeindigen zonder boete (wel 2 weken opzeg) tenzij hij twee maanden geleden nog expliciet z'n contract verlengde voor een bijkomend jaar, door bijvoorbeeld in te gaan op een promotie van BGC (contractbreuk onder huidige voorwaarden = 50% van uitstaande contract, dus eigenlijk nog 400€ lopend = nog 10 maand te gaan).
Het snelheidsprobleem lag waarschijnlijk gewoon aan de versleten modem, dus een helpdesk kan daar ook maar weinig aan doen.