Pagina 2 van 2
Geplaatst: 22 jul 2006, 22:39
door Limburg
oeps!
Geplaatst: 22 jul 2006, 23:13
door Siglo
Goendi schreef:Correct. En dat kun je ook krijgen. Je hebt dan alles wat je fysisch nodig hebt. Je zal dan wel je TV-signaal ontvangen. Probeer maar, ik weet zeker dat je echter geen beeld op je televisie zult hebben. En nu mag jij (als de wijsneus met onderzoekswerk inzake ATM switching) even opzoeken WAAROM je geen beeld hebt.
Als ik die internet pvc aan mijn zijde uitschakel (of zelfs opzettelijk verkeerd configureer) werkt mijn tv nog... Dus ofwel mis ik iets, ofwel zit je er compleet naast. In plaats van de grote jan uit te hangen kan je misschien gewoon vertellen hoe het in mekaar zit, want ik heb u eigenlijk alleen maar horen vertellen dat ik het mis heb, zonder daar het bewijs voor te krijgen. Bluf?
En waar zou ik in godsnaam die info moeten vinden over het ATM netwerk van Belgacom?
En ik moet de eerste beslissing nog zien van het BIPT die Belgacom in de praktijk pijn zal doen...
En ik krijg de kriebels van het feit dat jij mijn houding met die van een Vlaams Belang aanhanger vergelijkt: zij staan niet bepaald voor kritische rationele mensen die niet zomaar slikken wat hen ingelepeld wordt. Er is een verschil tussen wat een mens kan weten, en niet mag weten: in het geval van het VB is het simpel om door hun populistische mooipraterij te kijken, maar het geval van BGC is de info gewoon niet beschikbaar en dus ook niet verifieerbaar. Ik zie het als koppelverkoop tot ik ergens het tegendeel bewezen krijg. En hiet met zo een rotmentaliteit (met een pretentieuze air van "zwijg ventje, ik ben de grote Jan en gij zijt een klein kind) komen verkondigen dat dat niet zo is, zal mij niet van het tegendeel overtuigen. Zeg mij gewoon hoe het zit, en dan zal ik wel overtuigd zijn...
Geplaatst: 23 jul 2006, 10:17
door deej
Goendi schreef:Bovendien is het argument dat sommige ISPs geen backbone hebben voor ADSL2+ uit te rollen ridicuul. ADSL2+ is een drager van het signaal en heeft niks te maken met de backbone van een ISP. RealDSL kan zelfs niet eens volgen op gewone ADSL terwijl ze bij EDPNet lustig 6Mbps profielen voltrekken...
En voorts kan EDPnet wel degelijk ADSL 2+ leveren. Zou je niet beter jezelf eerst deftig informeren?
Op de rest van de post ga ik niet reageren. Stuur maar iemand die wel op de hoogte is.
Right... Je begint me te vervelen met je rookgordijnen. Camoufleer je incompetentie maar op een ander.
Geplaatst: 23 jul 2006, 15:38
door Goendi
Right... Je begint me te vervelen met je rookgordijnen. Camoufleer je incompetentie maar op een ander.
Rookgordijnen? Heb je in tussentijd al eens geinformeerd bij EDPnet? Of ga je blindelings af op je eigen ego er vanuit gaande dat je toch wel gelijk zult hebben?
Als ik die internet pvc aan mijn zijde uitschakel (of zelfs opzettelijk verkeerd configureer) werkt mijn tv nog... Dus ofwel mis ik iets, ofwel zit je er compleet naast. In plaats van de grote jan uit te hangen kan je misschien gewoon vertellen hoe het in mekaar zit, want ik heb u eigenlijk alleen maar horen vertellen dat ik het mis heb, zonder daar het bewijs voor te krijgen. Bluf?
Niks bluf. Ik vertik het gewoon om mijn gelijk te moeten bewijzen omdat een ander er geen kennis van heeft, maar wel eerst laat uitschijnen dat hij het wel heeft. Wel, dan mag je het zelf uitzoeken. Ben het danig beu om continu hopen zeveraars te zien die noch kennis noch gezond verstand in hun kop hebben zitten, en ik zou ze dan moeten heropvoeden door ze continu tot in de details uit te leggen waarom ze ongelijk hebben. Ach kom hé, wees niet lui en ga in avondschool netwerkbeheer of zo volgen. Dan wordt het allemaal duidelijk. Terzijde: ik moet helemaal niets bewijzen, ik ben niet diegene die fabeltjes verkondigt en niet weet waarom het fabeltjes zijn.
En terzijde: er is NERGENS informatie over een netwerk beschikbaar, dat wordt gewoon niet vrijgegeven, en dat is eveneens doornormaal. Al eens op je werk geinformeerd achter de details van hun netwerk? Ik ben zeker dat ze het je evenmin vrijgeven.
Geplaatst: 23 jul 2006, 15:58
door liger
samenvatting van alles wat goendi schreef:
ik heb gelijk, jullie hebben ongelijk. zoek het maar zelf op
tada
Geplaatst: 23 jul 2006, 16:30
door Vieten
Siglo schreef:En we hebben 4 koperdraadjes remember? Dus je kan simpelweg een tweede (dedicated) apparaat voorzien op het tweede koperpaar.
Dat 2e koperpaar is enkel bruikbaar als het nog niet door iemand anders in je buurt gebruikt is.
Geplaatst: 23 jul 2006, 16:37
door Goendi
Dat 2e koperpaar is enkel bruikbaar als het nog niet door iemand anders in je buurt gebruikt is.
Er komen twee koperparen normaal gezien op elk aansluitingspunt binnen. Het is hoogst uitzonderlijk dat iemand slechts een koperpaar heeft. En dat tweede koperpaar is persoonlijk, dat is niet gedeeld ;) Het is dus onmogelijk dat dat door iemand anders in gebruik is, tenzij er een andere vorm van contact aanwezig is zoals bvb een 8-paar configuratie.
Geplaatst: 23 jul 2006, 16:41
door ubremoved_539
Goendi schreef:Zoveel uitermate opbouwende kritiek zoals in al uw andere topics die deze site sieren verdient een pluim. U bent een meester in het vinden van allerlei mankementen, misschien kunt U een ISP beginnen?
Ik heb een persoonlijk mening over bepaalde zaken, en zit daarmee nooit ver van de waarheid, of de frustratie van een groot aantal klanten verwijderd. Laat me dus vrij zijn die hier te posten.
Het enige wat jij hebt... is commentaar op andere mensen... en die kunnen we hier best missen.
Geplaatst: 23 jul 2006, 16:44
door Goendi
samenvatting van alles wat goendi schreef:
ik heb gelijk, jullie hebben ongelijk. zoek het maar zelf op
tada
Tuurlijk. Ik ga niet tot in het oneindige uitwijden over de technische omkadering in een netwerkomgeving eigen aan ADSL. Als ze beweren dat ze er van op de hoogte zijn, moeten ze maar niet door de mand vallen. Lijkt me nogal evident dat bvb een ambtenaar werkzaam voor FOD economie niet moet gaan uitpakken tegen een landbouwer over hoe hij zijn veld bemest. Geen idee hoe het bij u zit, maar naar ik vermoed zal die landbouwer dan ook wel weten dat hij gelijk heeft en er geen woorden aan vuil maken.
Geplaatst: 23 jul 2006, 17:34
door Goendi
Ik heb een persoonlijk mening over bepaalde zaken, en zit daarmee nooit ver van de waarheid, of de frustratie van een groot aantal klanten verwijderd. Laat me dus vrij zijn die hier te posten.
Het enige wat jij hebt... is commentaar op andere mensen... en die kunnen we hier best missen.
Je zult die missen als je kritiek geeft die onderbouwd is. En anders zal ik er op blijven wijzen dat de kritiek niet onderbouwd is. Kritiek is trouwens mogelijk op twee manieren: positief & negatief. Ik zie nergens posts van U die ook maar een goed punt benadrukken, ze geven enkel slechte dingen aan (soms correct andere niet correct). En vaak zijn die incorrecte ingegeven door een slechte kennis van zaken. Lijkt me nogal evident dat ik je dan aangeef dat je je maar eerst eens dient te informeren alvorens in het wilde weg kemels te schieten toch?
Geplaatst: 23 jul 2006, 21:29
door UB_removed1963
Goendi schreef:
Tuurlijk. Ik ga niet tot in het oneindige uitwijden over de technische omkadering in een netwerkomgeving eigen aan ADSL. Als ze beweren dat ze er van op de hoogte zijn, moeten ze maar niet door de mand vallen. Lijkt me nogal evident dat bvb een ambtenaar werkzaam voor FOD economie niet moet gaan uitpakken tegen een landbouwer over hoe hij zijn veld bemest. Geen idee hoe het bij u zit, maar naar ik vermoed zal die landbouwer dan ook wel weten dat hij gelijk heeft en er geen woorden aan vuil maken.
Amai gij kunt een stukske zagen.
Nog niet door dat we uw gezever beu zijn?
Geplaatst: 23 jul 2006, 21:36
door Vieten
Goendi schreef:Dat 2e koperpaar is enkel bruikbaar als het nog niet door iemand anders in je buurt gebruikt is.
Er komen twee koperparen normaal gezien op elk aansluitingspunt binnen. Het is hoogst uitzonderlijk dat iemand slechts een koperpaar heeft. En dat tweede koperpaar is persoonlijk, dat is niet gedeeld
Het is dus onmogelijk dat dat door iemand anders in gebruik is, tenzij er een andere vorm van contact aanwezig is zoals bvb een 8-paar configuratie.
Er komen inderdaad meestal 2 paren binnen, maar dat 2e komt enkel in de verdeelkast aan als het niet in gebruik is door een andere klant, in het andere geval is het dus daar onderbroken en is die andere klant op het 'retourpaar' in dienst.
Geplaatst: 24 jul 2006, 01:33
door Siglo
Goendi schreef:
Niks bluf. Ik vertik het gewoon om mijn gelijk te moeten bewijzen omdat een ander er geen kennis van heeft, maar wel eerst laat uitschijnen dat hij het wel heeft. Wel, dan mag je het zelf uitzoeken. Ben het danig beu om continu hopen zeveraars te zien die noch kennis noch gezond verstand in hun kop hebben zitten, en ik zou ze dan moeten heropvoeden door ze continu tot in de details uit te leggen waarom ze ongelijk hebben. Ach kom hé, wees niet lui en ga in avondschool netwerkbeheer of zo volgen. Dan wordt het allemaal duidelijk. Terzijde: ik moet helemaal niets bewijzen, ik ben niet diegene die fabeltjes verkondigt en niet weet waarom het fabeltjes zijn.
Duidelijk pure bluf: gij zegt dat het niet werkt, en het werkt perfect als ik de test doe? Je kan toch moeilijk verwachten dat ik u nu nog geloof? Ben je misschien zo een typische zelfstandige "consultant" (is intussen een lelijk scheldwoord aan het worden) die gewoon is mensen op te lichten die er toch niks van kennen? Ik zie in uw replies niks dan misplaatste beledigingen, dus denk ik dat ik ook geen respect voor u meer moet tonen? Wat mij betreft ben je uw geloofwaardigheid volledig kwijt...
(Ik ben trouwens netwerkbeheerder, bezig met ccnp, maar moet nu niet bepaald dagelijks met ATM switches werken...)
Geplaatst: 24 jul 2006, 09:58
door deej
Goendi schreef:Rookgordijnen? Heb je in tussentijd al eens geinformeerd bij EDPnet? Of ga je blindelings af op je eigen ego er vanuit gaande dat je toch wel gelijk zult hebben?
Ik moet niet naar EDPNet bellen om de status van ADSL2+ te kennen, daarvoor is Scarlet zelf een veel geschiktere bron.
Dus bewijs eens dat je geen rookgordijnen optrekt en geef je bron waaruit je beweert dat EDPNet wel ADSL2+ profielen heeft.
Geplaatst: 24 jul 2006, 10:39
door netdata
ik heb zo de indruk dat meneer Goendi Programeur ...
Dit met verwijzing naar volgende posts:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11283
LOL
btw 1 ding hoeft niet bewezen te worden.
Belgacom is een dure oplossing, hoe je het ook bekijkt, draait of keert.
Overigens is belgacom wel degelijk veel te laks naar andere parijen.
Wij krijgen van BT wereldwijd een herstelling binnen de 4 uur ! indien niet is het ongeveer 2 000€ / uur boete !
Nu weet ik dat Belgacom van BIPT zo'n 7 dagen response tijd krijgen.
maw dit is erg laks lijkt, me, wie zijn fout dat dat is gaat me dan ook nog niet eens aan.
Duidelijk is wel dat dit nadelig werkt voor de ISP's buiten belgacom.
en overigns is het perfect mogelijk om om belgacomTV te bekijken EN gebruik te maken van een andere ISP, hoe?
Awel heel simpel, tis hier al aangehaald.
L3 switching al wat muticast/unicast is van de belgacom TV centrales zou over het belgacom netwerk kunnen worden gerouteerd.... terwij alle andere trafiek in de ATM van de andere ISP wordt gegoten.
Ik vind het trouwens laag dat je MENSEN onderuit haalt en geen MENINGEN.
Hiermij oogst je niet bepaald respect en geloofwaardigheid hoor...
Je vraagt overgens aan ons kom eens met feiten en bewijs een keer, maar indien wij het aan jou vragen ga je plat op het feit dat je een allesweten bent en ons niets wenst te leren...
Geplaatst: 24 jul 2006, 11:01
door andy-dsl
Goed gezien prodata
prodata schreef:btw 1 ding hoeft niet bewezen te worden.
Belgacom is een dure oplossing, hoe je het ook bekijkt, draait of keert.
Overigens is belgacom wel degelijk veel te laks naar andere parijen.
Wij krijgen van BT wereldwijd een herstelling binnen de 4 uur ! indien niet is het ongeveer 2 000€ / uur boete !
Nu weet ik dat Belgacom van BIPT zo'n 7 dagen response tijd krijgen.
maw dit is erg laks lijkt, me, wie zijn fout dat dat is gaat me dan ook nog niet eens aan.
Ik ga er zelfs nog wat bovenop doen. Wanneer een aanvraag voor een BROBA II lijnprofiel wordt gedaan, duurt het ongeweer maximum 2 dagen om een validate op die lijn te krijgen. Dan krijgen we een due date, VP waarden en circuit-ID binnen. Vreemd is dat die due date 5 tot 7 dagen in de toekomst ligt. Als je bij BGC een lijn aanvraagt (welliswaar nog op turboline profiel) kan je binnen de drie dagen een aansluiting krijgen. Toch wel vreemde tijdsverschillen niet Nog iets, verklaar maar eens waarom Belgacom prijzen voor een repair in de BROBA akkoorden defineerd en er in realiteit nog 50 € bovenop lapt? Prodata heeft 100% gelijk. Belgacom is zeker duur en laks naar andere ISPs is nog zwak uitgedrukt.
prodata schreef:Ik vind het trouwens laag dat je MENSEN onderuit haalt en geen MENINGEN.
Hiermij oogst je niet bepaald respect en geloofwaardigheid hoor...
Je vraagt overgens aan ons kom eens met feiten en bewijs een keer, maar indien wij het aan jou vragen ga je plat op het feit dat je een allesweten bent en ons niets wenst te leren...
Ook volledig mee eens. Als je het niet eens bent geef dan je "objectieve" mening over de zaak. Spreek mensen niet tegen die in de sector werken. Dat komt nooit goed.
Wat ik zeer frapant vind, is dat een heleboel mensen wel deglijk weten waarover ze spreken en dat operatoren hier geen ota van nemen (of ze nemen ze en gooiën ze in de kast). Straffer is dat helpdesk functies enzv. vaak bemand worden door van de cyberfreacks die denken dat ze alles weten omdat ze een videokaar van een welbepaald type kunnen tweaken en zo (potentiële) klant misleidende informatie geven of zelfs zakelijk bedriegen.
Dit ter zijde.
Geplaatst: 24 jul 2006, 13:08
door Ofloo
Deej_1977 schreef:Goendi schreef:Rookgordijnen? Heb je in tussentijd al eens geinformeerd bij EDPnet? Of ga je blindelings af op je eigen ego er vanuit gaande dat je toch wel gelijk zult hebben?
Ik moet niet naar EDPNet bellen om de status van ADSL2+ te kennen, daarvoor is Scarlet zelf een veel geschiktere bron.
Dus bewijs eens dat je geen rookgordijnen optrekt en geef je bron waaruit je beweert dat EDPNet wel ADSL2+ profielen heeft.
in brussel zeker .. ??? der is daar naar mijn weten nog een provider die dat levert..
Geplaatst: 24 jul 2006, 13:13
door Ofloo
andy-dsl schreef:Wat ik zeer frapant vind, is dat een heleboel mensen wel deglijk weten waarover ze spreken en dat operatoren hier geen ota van nemen (of ze nemen ze en gooiën ze in de kast). Straffer is dat helpdesk functies enzv. vaak bemand worden door van de cyberfreacks die denken dat ze alles weten omdat ze een videokaar van een welbepaald type kunnen tweaken en zo (potentiële) klant misleidende informatie geven of zelfs zakelijk bedriegen.
Dit ter zijde.
Awel volledig mee eens..
Geplaatst: 24 jul 2006, 13:14
door deej
Ofloo schreef:in brussel zeker .. ??? der is daar naar mijn weten nog een provider die dat levert..
Maar niet aan EDPNet of in wholesale.
Geplaatst: 24 jul 2006, 13:16
door ubremoved_983
andy-dsl schreef:Straffer is dat helpdesk functies enzv. vaak bemand worden door van de cyberfreacks die denken dat ze alles weten omdat ze een videokaar van een welbepaald type kunnen tweaken en zo (potentiële) klant misleidende informatie geven of zelfs zakelijk bedriegen.
Dit ter zijde.
Gelieve niet alle helpdeskers over dezelfde kam te scheren ...
Geplaatst: 24 jul 2006, 13:29
door netdata
ditCh schreef:andy-dsl schreef:Straffer is dat helpdesk functies enzv. vaak bemand worden door van de cyberfreacks die denken dat ze alles weten omdat ze een videokaar van een welbepaald type kunnen tweaken en zo (potentiële) klant misleidende informatie geven of zelfs zakelijk bedriegen.
Dit ter zijde.
Gelieve niet alle helpdeskers over dezelfde kam te scheren ...
Doet hij ook niet
Er staat vaak, dus niet allemaal
Eenderhoe, dit is eigenlijk ook wel waar... toch in veel gevalle zo...
Geplaatst: 24 jul 2006, 13:34
door ubremoved_983
prodata schreef:Gelieve niet alle helpdeskers over dezelfde kam te scheren ...
Doet hij ook niet
Er staat vaak, dus niet allemaal
Eenderhoe, dit is eigenlijk ook wel waar... toch in veel gevalle zo...[/quote]
Dit hangt ook af van ISP tot ISP ... neem nu de helpdesk van Evonet, dit is een in house helpdesk die zeer professioneel is ( bij edpnet is dit ook in house meen ik mij te herinneren ).
Geplaatst: 24 jul 2006, 14:15
door andy-dsl
prodata schreef:ditCh schreef:andy-dsl schreef:Straffer is dat helpdesk functies enzv. vaak bemand worden door van de cyberfreacks die denken dat ze alles weten omdat ze een videokaar van een welbepaald type kunnen tweaken en zo (potentiële) klant misleidende informatie geven of zelfs zakelijk bedriegen.
Dit ter zijde.
Gelieve niet alle helpdeskers over dezelfde kam te scheren ...
Doet hij ook niet
Er staat vaak, dus niet allemaal
Eenderhoe, dit is eigenlijk ook wel waar... toch in veel gevalle zo...
Thnx prodata
Het is zeker niet mijn bedoelling om alle helpdeskers over dezelfde kam te scheren. Ik weet dat er onder mijn collegas heel veel bekwame mensen zitten. probleem is dat die ondanks de bekwaamheid niet verder geraken. Zij die een grote bek opzetten (en dat blijkt nu ook weer) geraken dan het verst en krijgen alles verkocht, met alle gevolgen van dien. Wat heeft dit dan met deze discussie te maken? Veel. Dat soort mensen hebben heel goeië ideeën die vaak begraven worden onder het wangedrag en geldhonger van het management. Ik merk bij veel produkten dat zij onder die voorwaarden zijn geïmplementeerd. Van klantvriendelijkheid en bereidwilligheid is in heel veel gevallen dan ook geen sprake meer. Dat dit dus niet opbrengt blijkt duidelijk. Belgacom heeft denk ik een kaakslag door hun eigen formule gekregen. Nu moet dit platform dus enigszins opengetrokken worden. Wie volgt?
Geplaatst: 18 jan 2007, 20:54
door kryptonate
Heeft iemand hier al nieuws over?