Pagina 2 van 11

Geplaatst: 24 maa 2006, 12:04
door Tracer07
als hun facturen even rap komen als anders gaan ook die nog lang duren ^^

Geplaatst: 24 maa 2006, 12:06
door Roderik
Limburg schreef:Een troost:
RDSL is zo traag met z'n administratie dat het voorlopig niet van doorbelasting zal komen ;) .
Maar ik denk dat op deze manier ze wel een wapen in de hand hebben om data-extremisten in toom te houden.
Bij grote overschrijdingen loont het dan nog een faktuurtje met de hand te tikken :)
Een zelfde systeem werkt bij evonet al jaren.


En dat was nu net de reden waarom ik RealDSL genomen heb, omdat je daar niet ineens een enorme factuur die je niet verwacht had zou krijgen.

Ik ben altijd, zelfs met de QOS, zeer tevreden geweest met RealDSL, omdat ik met een gerust hart iets kon downloaden, zonder elke 10 minuten naar de meter te kijken en dan te kijken of ik nog een pack of een gb kon betalen. Ik vind deze aanpassing zeer, zeer droevig, kan ik weer op zoek naar iets anders... Want als ik toch moet betalen, heb ik liever 6MBit dan 3...

Ik hoop dat ze in ieder geval hun huidige klant geen wijziging van voorwaarden gaan opleggen...

Geplaatst: 24 maa 2006, 12:08
door Ofloo
Limburg schreef:Een troost:
RDSL is zo traag met z'n administratie dat het voorlopig niet van doorbelasting zal komen ;) .
Maar ik denk dat op deze manier ze wel een wapen in de hand hebben om data-extremisten in toom te houden.
Bij grote overschrijdingen loont het dan nog een faktuurtje met de hand te tikken :)
Een zelfde systeem werkt bij evonet al jaren.


dat doet me denken aan een vraag die iemand op dit forum gesteld had, aan de support.. "of die fup wel degelijk word gecontroleerd en toegepast" het antwoord was "nee download maar".. met als resultaat dat die een 100kb/s cap had..

na deze wijziging moet ik zeggen dat ik eerst moet zien en dan geloven of ze het waar maken wat jij hier zegt..

ook misschien een vraagje word nachtsurfen toegepast nu er een limiet is !?

Geplaatst: 24 maa 2006, 12:09
door khsw
Roderik schreef:Ik hoop dat ze in ieder geval hun huidige klant geen wijziging van voorwaarden gaan opleggen...


Ik hoop van wel, dan hoef ik niet te wachten tot mijn jaar voorbij is...

Geplaatst: 24 maa 2006, 13:11
door flakey
Ik vroeg of de limiet ook voor de bestaande klanten zou gelden. Antwoord van RealDSL:

Beste,

De regels van de fair use policy hebben altijd in de algemene voorwaarden
gestaan, hier kunt u ook zien dat wij en gebruik van 100 gig als fair use
hanteerden.

Vriendelijke groeten,
Peter Quintiens


WTF moet ik hier nu uit opmaken :???: :!:

Geplaatst: 24 maa 2006, 13:21
door flakey
Ofwel is die kerel zo dom dat die mijn vraag niet begrijpt, ofwel proberen ze me te doen geloven dat de limiet altijd zo in de algemene voorwaarden heeft gestaan.

Ik vrees er dus voor dat ze de nieuwe voorwaarden gaan toepassen op de oude klanten en dat ze die ook niet zomaar gaan laten gaan :eek:

Geplaatst: 24 maa 2006, 13:29
door khsw
Ik heb de vraag nog eens ondubbelzinnig gesteld... Ik wacht op antwoord...

Geplaatst: 24 maa 2006, 13:32
door netdata
flakey schreef:Ofwel is die kerel zo dom dat die mijn vraag niet begrijpt, ofwel proberen ze me te doen geloven dat de limiet altijd zo in de algemene voorwaarden heeft gestaan.

Ik vrees er dus voor dat ze de nieuwe voorwaarden gaan toepassen op de oude klanten en dat ze die ook niet zomaar gaan laten gaan :eek:


In de algemene voorwaarden staat wel letterlijk:

Als RealROOTs producten hun specificaties/vereisten niet kunnen halen door toedoen van derde of door overmacht zal een volume van 100 gig per maand nog steeds aanvaardbaar zijn


Dus ik zie er geen heil in...

Geplaatst: 24 maa 2006, 13:32
door rapweg
Ofloo schreef:ook misschien een vraagje word nachtsurfen toegepast nu er een limiet is !?


om het letterlijk te zeggen: dan moet de datalimiet geënforced worden ;)

Geplaatst: 24 maa 2006, 13:33
door SpoBo
euh ... is er al ne mail rondgegaan met de verandering in het contract ? of niet.

Geplaatst: 24 maa 2006, 13:35
door khsw
SpoBo schreef:euh ... is er al ne mail rondgegaan met de verandering in het contract ? of niet.


Ooit al een mail gehad van RDSL buiten de factuur? Neen dus... (hun communicatie is dikwijls even erg als hun netwerk)

Geplaatst: 24 maa 2006, 14:51
door deej
prodata schreef:er is een abbo bij gekomen

wat een prijs !!!!!!!!!!!!


Vind ik nu eens niks spectaculair aan.

121€ setup kost zorgt voor de meerprijs als je het op jaarbasis uitrekent + je hebt evenveel traffiek als EDPNet en een lagere snelheid...

EDIT: by the way die FAQ is een eigen leven gaan leiden en daar staan wel grappige dingen in:

15. Is RealDSL overal leverbaar? Niet bv enkel in antwerpen?
Enkel de telefoonzones 011, 012, 013, 014, 015, 016 en 089. In de komende maanden zullen we uitbreiden naar andere telefoonzones.


Oink? :think:

Geplaatst: 24 maa 2006, 15:14
door ubremoved_983
Deej_1977 schreef:EDIT: by the way die FAQ is een eigen leven gaan leiden en daar staan wel grappige dingen in:

15. Is RealDSL overal leverbaar? Niet bv enkel in antwerpen?
Enkel de telefoonzones 011, 012, 013, 014, 015, 016 en 089. In de komende maanden zullen we uitbreiden naar andere telefoonzones.


Oink? :think:


Dit wil zeggen dat nieuwe aansluiting ingen enkel in die telefoonzones kunnen gebeuren omdat men daar overgeschakelt is naar het nieuwe netwerk.

Geplaatst: 24 maa 2006, 15:20
door netdata
idd DitCh

En het oude ATM netwerk van telenet wordt niet meer gebruikt voor nieuwe klanten. De huidige doen hun termijn uit en worden overgezet.

Geplaatst: 24 maa 2006, 15:34
door FlashBlue
Puntjes 8 & 9 (aangaande limietloos internet) zijn deze middag blijkbaar plots op miraculeuze wijze uit de FAQ verdwenen :roll:

Nuja; dat iedereen maar zijn conclusies trekt over wat een geweldige isp realdsl op het moment is :lol:

Geplaatst: 24 maa 2006, 15:42
door Tracer07
prodata schreef:idd DitCh

En het oude ATM netwerk van telenet wordt niet meer gebruikt voor nieuwe klanten. De huidige doen hun termijn uit en worden overgezet.



die termijn is dat 1j vanaf het starten van het contract van de klant?

Geplaatst: 24 maa 2006, 15:49
door antik
Ik ben er ook niet over te spreken. Na 1.5 maand (sinds half januari) technische problemen op mijn belgacomlijn werd ik uiteindelijk opnieuw aangesloten door RealDSL. Ik was van nummer veranderd bij belgacom en daardoor moest ook realdsl opnieuw geactiveerd worden. Bij Belgacom kregen ze het probleem maar niet opgelost blijkbaar, en elke keer ik belde mocht ik opnieuw mijne uitleg doen. Uiteindelijk is er zelfs een technieker aan te pas gekomen en werd het probleem bij belgacom opgelost. Eindelijk kon RealDSL opnieuw mijn lijn activeren, dit zou echter nog 10 werkdagen duren (oftewel 2 weken).

Uiteindelijk aangesloten op 22 maart, ik was volgens J op de helpdesk de eerste die op het nieuwe netwerk werd aangesloten. Allemaal goed en wel, ook de snelheden zijn goed (jaja, 4mbit!).

Maarrrr, dan krijg ik vandaag een mailtje van een collega (hangt ook veel op forums, ditCh ofzoiets - beetje ne rare met een klak op :P *ducks*) om mij erop te wijzen dat ze de voorwaarden hebben aangepast en limieten hebben ingevoerd. Echt, ik kreeg iets... Wetende dat ik al heeeel geduldig ben geweest bij hun komt er dit nog eens bovenop.

De shit is dat ik opnieuw een contract heb moeten doorfaxen voor mijn lijn geheractiveerd te krijgen, ga toch eens opnieuw bellen naar real om te weten of ik nu ook opnieuw voor een jaar vasthang.. hoe dan ook, einde van het contract ben'k naar chello, die hebben ook fup ondertussen.

ge kunt ze kussen real! (no offence to J op de helpdesk daar!!)

Geplaatst: 24 maa 2006, 15:53
door ubremoved_983
antik schreef:Maarrrr, dan krijg ik vandaag een mailtje van een collega (hangt ook veel op forums, ditCh ofzoiets - beetje ne rare met een klak op :P *ducks*) om mij erop te wijzen dat ze de voorwaarden hebben aangepast en limieten hebben ingevoerd. Echt, ik kreeg iets... Wetende dat ik al heeeel geduldig ben geweest bij hun komt er dit nog eens bovenop.


*spank*
*spank*
*spank*
*spank*

Geplaatst: 24 maa 2006, 15:56
door khsw
Duidelijk antwoord gekregen van RealDSL:
De nieuwe regels zijn van toepassing voor nieuwe avbonnees. u blijft de voorwaarden ten tijde van uw aansluiting behouden.

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:04
door cyberbug
maw bestaande klanten behouden hun fup zolangs ze klant blijven, ook na het eerste jaar ?

en worden bestaande klanten uitijndelijk op 4mbit gezet of blijven ze op 3.3mbit ?

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:09
door flakey
maw bestaande klanten behouden hun fup zolangs ze klant blijven, ook na het eerste jaar


yeah right :roll:

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:11
door antik
cyberbug schreef:maw bestaande klanten behouden hun fup zolangs ze klant blijven, ook na het eerste jaar ?

en worden bestaande klanten uitijndelijk op 4mbit gezet of blijven ze op 3.3mbit ?


ik betwijfel het, heb vandaag gebeld naar realdsl en daar kreeg ik te horen dat dit voor iedereen zo is.

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:11
door zertox
Huidige klanten behouden de FUP gedurende de resterende maanden van hun jaarcontract, maar we gaan strenger toezien op de traffiek van 100 GB / maand. (zoals vermeld in de algemene voorwaarden)


De huidige klanten zullen worden overgezet op het nieuwe netwerk na hun 1e jaar. (En krijgen dan dus 4mbit)

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:19
door flakey
maar we gaan strenger toezien op de traffiek van 100 GB / maand


En wat als we over de 100GB gaan? Een pak voor de broek of wat? GB's bijkopen kunnen we niet want dan zijn de nieuwe voorwaarden wél van toepassing op ons.

Jullie zijn daar wel echt wanhopig aan't worden he als je dergelijke truken moet gaan toepassen. Waarom niet je waardigheid behouden en de klanten die niet akkoord gaan met de herziene voorwaarden laten vertrekken ipv die tegen hun zin bij u te houden.

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:22
door zertox
Indien we de verschillende definitie’s rond ‘fair use’ gaan opzoeken komen we algemeen tot de volgende definitie :

'Fair Use Policy' betekent dat de hoeveelheid data die u, als houder van een RealDSL-abonnement, in een bepaalde periode gratis mag gebruiken niet gelimiteerd is tot een op voorhand vastgestelde waarde doch dat voor uw gebruik als norm geldt de hoeveelheid data welke houders van RealDSL-abonnementen in diezelfde periode gemiddeld hebben gebruikt. Het voordeel van een dergelijk beleid is dat u af en toe met een gerust hart veel data kunt downloaden, zolang de door u gebruikte hoeveelheid data over langere periodes gemeten maar niet hoger is dan het gemiddelde gebruik van data door RealDSL-abonnementshouders.

Het gemiddelde verbruik bij een RealDSL gebruiker is 37 GB per maand.

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:30
door antik
jwouters schreef:Het gemiddelde verbruik bij een RealDSL gebruiker is 37 GB per maand.


Daar heb ik dus geen zakes mee. Fair Use Policy is mij verschillende keren uitgelegd door jullie diensten. "zolang ge tussen de 100 en 200 gig blijft is er geen probleem. we hebben zelfs mensen die meer dan 200 giga verbruiken en daar wordt ook niks over gezegd" is mij toen verteld door de helpdesker van dienst.

Ook in de FAQ van jullie stond dat jullie "de limieten nooit zouden aanpassen want daardoor zouden jullie klanten verliezen". Snel aanpassen en't probleem is opgelost zeker?

Sjoemmelaars :evil:

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:34
door flakey
Als het gemiddelde per maand 37GB is, waarom moet er dan strenger worden toegezien op de kaap van 100GB / maand?

Is het dan zo erg bij jullie dat die minieme hoeveelheid data zorgt voor capaciteitsproblemen? Mooie reclame :roll:

man man, wie nu nog nieuwe klant wordt bij RDSL is niet goed bij zijn hoofd, echt waar. Triestige boel...

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:51
door KK
flakey schreef:man man, wie nu nog nieuwe klant wordt bij RDSL is niet goed bij zijn hoofd, echt waar. Triestige boel...

Inderdaad, je moet al een grote idioot zijn om een contract aan te gaan met de huidige limieten en daarvoor nog 120 Euro aansluitingskosten te betalen.
Ze hebben maar 800 klanten (heb ik ooit ergens gelezen op geendatalimiet.be) en ik vrees dat er tegen eind dit jaar nog niet de helft van overschieten.

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:55
door Tracer07
flakey schreef:
maar we gaan strenger toezien op de traffiek van 100 GB / maand


En wat als we over de 100GB gaan? Een pak voor de broek of wat? GB's bijkopen kunnen we niet want dan zijn de nieuwe voorwaarden wél van toepassing op ons.

Jullie zijn daar wel echt wanhopig aan't worden he als je dergelijke truken moet gaan toepassen. Waarom niet je waardigheid behouden en de klanten die niet akkoord gaan met de herziene voorwaarden laten vertrekken ipv die tegen hun zin bij u te houden.



wilk ook wel weten.. wat indien we over die 100gb gaan? en uhm die 100gig is da voor alle gebruikers dan ? of enkel voor de geek mensen? want anders zit ik met 60gig

Geplaatst: 24 maa 2006, 16:58
door flakey
Ach, je denkt toch niet dat die hier gaan antwoorden op onze vragen. Die komen hier gewoon even hunne $#!t posten en wij hebben dat allemaal te slikken, punt.

Geplaatst: 24 maa 2006, 17:00
door flakey
Ik wil maar 1 ding weten: Hoe voortijdig van dat "contract" afraken! :evil:
Alle tips zijn welkom.

Geplaatst: 24 maa 2006, 17:12
door roo
***SNIP***
niet gelimiteerd is tot een op voorhand vastgestelde waarde doch dat voor uw gebruik als norm geldt de hoeveelheid data welke houders van RealDSL-abonnementen in diezelfde periode gemiddeld hebben gebruikt. ***SNIP***

en dan volgt deze:

Het gemiddelde verbruik bij een RealDSL gebruiker is 37 GB per maand.




:? :roll: Dus wil je eigenlijk zeggen dat we 37 Gb als (FUP) limiet moeten nemen...of heb ik ergens iets gemist :idea:
En...is de volumemeter op de website betrouwbaar?

Geplaatst: 24 maa 2006, 17:49
door cyberbug
ik ga men abo abo gewoon verder gebruiken zoals voorheen. en dit al en vroege 1 april grap beschouwen.
Dit kan 20gig op een maand zijn (mestal rond de 30gig gok ik) maar evengoed meer dan 200gig.
Na men jaar zeg ik voor alle zekerheid men abo maar op.

Gemiddeld zal ik nooit eneorme hoeveelheden trafiek verbruiken maar pereodiek wel (het grootse percentage van men trafiek loopt dan ook nog is over peerings)

ik wil gewoon zonder enige zorg kunnen downloaden
eigelijk heb ik dan wel 64€+ per maand betaald, door 121€ aansluiting en
het feit dat ik er waarschijnlijk maar een jaar zal blijven.
maar tegen dat men jaar afloopt is er wel weer wat tijd verstreken. en liggen de kaarten mischien weer anders. Ik weet momenteel nog niet welke provider ik dan neem.

epdnet is momenteel zeer aantrekelijk, maar ook dommel heeft ze voordelen, met hun flatrate 1mbit (als je ziet dat smalband bij hen 1mbit is)
wie weet is er tegen dan weer een nieuwe abo zonder limiet of is die bij realdsl weer verdwenen. ook zal er tegendan meer te beleven zijn op gebier van adsl2+

EDIT:

@roo dit zou in teorie betekenen dat men 456 gig per jaar mag downloaden (12x38gig) dus in een extreem voorbeel 1 maand 400gig en 56gig over de ander 11 maanden.

Maar en fup van het gemiddelde kan nooit werken dit zou er toe lijden dat het gemiddelde en daarmee de fup altijd maar zakt. en fup van bijvb 200-250% het gemiddelde is realisticher.

had realdsl gewoon en fup van 100gig (dat is bijna 300%) ipv een limiet van 100gig had ik het geen probleem gevonden.
een fup van 100gig zou immers betekkenen dat 1200 gig per jaar kan downloaden.

Geplaatst: 24 maa 2006, 17:56
door netdata
cyberbug schreef:maw bestaande klanten behouden hun fup zolangs ze klant blijven, ook na het eerste jaar ?

en worden bestaande klanten uitijndelijk op 4mbit gezet of blijven ze op 3.3mbit ?


vraag het hen zou ik zegge want das wel onduidelijk ja

Geplaatst: 24 maa 2006, 22:58
door flakey
en dit al en vroege 1 april grap beschouwen.


ROFL!

Geplaatst: 24 maa 2006, 23:12
door Kwabber
jwouters schreef:Het gemiddelde verbruik bij een RealDSL gebruiker is 37 GB per maand.


EN hoe zou dat zitten bij Skynet en Telenet. Ik denk pakken minder (komma tussen ofzo). :evil:

Geplaatst: 24 maa 2006, 23:20
door flakey
EN hoe zou dat zitten bij Skynet en Telenet. Ik denk pakken minder (komma tussen ofzo)


Ik hoop een komma tussen RDSL z'n winst... ofzo

Geplaatst: 25 maa 2006, 00:00
door Ofloo
jwouters schreef:IHet gemiddelde verbruik bij een RealDSL gebruiker is 37 GB per maand.
als dit echt 37gig is hoe komt het dan dat er zoveel problemen zijn, ik kan me voorstellen dat als gemiddelde klant 200 gig downloade dat er zich problemen zijn, maar 37gig waar jullie een 100 gig schatting deden vind ik toch echt wel weinig ze...

ik wil nu niet ambetant doen maar ik vind het toch een beetje vreemd.. ik ben zelf nu niet echt een groot verbruiker dit kan je zelf ook wel vaststellen maar toch.. gemiddeld zal ik toch rond dat volume liggen per maand op zich stelt er zich voor mij niet echt een probleem maar ik vind de herziening toch vreemd na specifiek in de faq vermeld te hebben dat dit nooit het geval zou zijn...

Geplaatst: 25 maa 2006, 00:49
door khsw
Ik vind 37GB ook nog aan de lage kant, 'k had het echt veel hoger verwacht met enkel een leecher-klantenbestand...

Geplaatst: 25 maa 2006, 02:36
door cptKangaroo
Er zijn toch een hoop snelheidsproblemen geweest in sommige gebieden? Dus al die mensen zullen het gemiddelde wel serieus naar beneden gehaald hebben. (Dus eigenlijk is de vraag hoe het gemiddelde berekend werd)