Newsserver bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

BungaMan schreef:raar, ik haal regelmatig toch wel 200+ KBps.. heb af en toe al boven de 300 gezeten, op de newsserver van dommel wel te verstaan.

vreemd
Ik heb deze week ook eens die befaamde nieuwsserver uitgetest op aantal momenten (newsleecher)
Geen enkele keer onder de 360 kbs met als uitschieters 420 kbs.
Slechts 1 keer 11 logins gehad, anders altijd 12. Zelfs met 11 haal ik makkelijk 380 kbs en daarnet 405.
Nooit last van die qos tot nu toe.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

HANs schreef:tot 50GB haal je volle snelheid. Nadien maar 1Mbit/s (mediumband) ook al heb je payserver.

Je payserver laat wel meer toe maar dommel knijpt je af.

I wel logisch hoor Hans kan altijd effe extravagant 50 gig bijvragen ;)
Nic0Las
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 okt 2006, 18:02

Misschien een stomme vraag, maar kan je met newleecher meer simultane downloads krijgen?

Ik heb bij connections steeds 4bots (1server)
Ik lees hier in deze thread over 12, of gaat dat over iets anders?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Nee, das nog altijd hetzelfde. Maar ipv er 4 in te stellen, stellen ze er 12 in.
Uiteindelijk maakt da ni zoveel verschil, uw capaciteit zal zich gewoon herverdelen over die 12, zodat ge aan 12 kleinere snelheden download, dan aan 4 grotere. Als ge alles samen zou rekenen, verschilt het misschien maar een paar KBs.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Robbe schreef:Nee, das nog altijd hetzelfde. Maar ipv er 4 in te stellen, stellen ze er 12 in.
Uiteindelijk maakt da ni zoveel verschil, uw capaciteit zal zich gewoon herverdelen over die 12, zodat ge aan 12 kleinere snelheden download, dan aan 4 grotere. Als ge alles samen zou rekenen, verschilt het misschien maar een paar KBs.

eumh aangezien ge op news.dommel.be per connectie geknijpt wordt op 25kBps maakt het wel uit hoeveel connecties ge maakt! het maakt idd niet uit als er per connectie geen limiet is bij bv een payserver, maar dat is bij dommel wel om de belasting van de (gratis) nieuwsserver een beetje te kunnen verminderen op piekmomenten
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Rare uitleg, want bij mij gaat er geen enkele zo laag.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

bij mij wordt de Dommel newsserver ook gecapt, ik geraak nooit boven de 50K. Mijn Giganews account heeft geen enkel probleem om de volle 4Mbit te vullen met 1-2 threads.

Moomin
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Moomin, al eens geprobeerd om meer threads/connecties te gebruiken? over de middag haal ik er 12 maar gemiddeld over de dag krijg ik er 4-8 wat goed is voor 100-200 kBps
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

tis 50K per thread he, het was als antwoord op Robbe die dat blijkbaar niet voor heeft.

Moomin
Nic0Las
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 okt 2006, 18:02

Net geprobeert en het gaat inderdaad niet echt sneller, ik haal max 150 kbs
Vreemd, want via FXP haal ik per sessie +-200kb/s, zonder dat de snelheid verdeeld wordt.. Met 4 sessies is dat dus zo'n 800kb/s, met meer heb ik nog niet getest..
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

Daarstraks voor het eerst eens gebruik gemaakt van de nieuwsserver...4 connections ingesteld in newsleecher en dat resulteerde in een gemiddelde snelheid van 120 kb/s. Het is eventjes wennen in vergelijking met Telenet, maar als de zaak stabiel blijft, vind ik dat dat al bij al nog meevalt. Misschien dat er tijdens de week 's morgens en overdag nog wel met meer te halen valt. :)
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

osieke schreef:Daarstraks voor het eerst eens gebruik gemaakt van de nieuwsserver...4 connections ingesteld in newsleecher en dat resulteerde in een gemiddelde snelheid van 120 kb/s. Het is eventjes wennen in vergelijking met Telenet, maar als de zaak stabiel blijft, vind ik dat dat al bij al nog meevalt. Misschien dat er tijdens de week 's morgens en overdag nog wel met meer te halen valt. :)
je mag tot 12 connecties maken he, hiermee haal je toch wel bijna het maximum van de 4mbit, deze haal je wel meestal maar in de voormiddag (om het te veralgemenen).
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

eldiablo schreef:je mag tot 12 connecties maken he, hiermee haal je toch wel bijna het maximum van de 4mbit, deze haal je wel meestal maar in de voormiddag (om het te veralgemenen).


Ah oke, ik had er hier wel iets van gelezen, maar in de faqs bij dommel staat er iets vermeld van 4 connecties...als ik er 12 instel, past dommel dit automatisch aan afhankelijk van de huidige trafiek?
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

Ik kreeg bericht dat Giganews de retentie opdrijft naar 100 dagen...wellicht dus ook van toepassing voor de dommel nieuwsgebruikers?
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

osieke schreef:Ik kreeg bericht dat Giganews de retentie opdrijft naar 100 dagen...wellicht dus ook van toepassing voor de dommel nieuwsgebruikers?

Zal idd ook voor ons het geval zijn. Die gasten zijn zot, hoeveel terra moeten zij niet hebben :P
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

eldiablo schreef:
osieke schreef:Ik kreeg bericht dat Giganews de retentie opdrijft naar 100 dagen...wellicht dus ook van toepassing voor de dommel nieuwsgebruikers?

Zal idd ook voor ons het geval zijn. Die gasten zijn zot, hoeveel terra moeten zij niet hebben :P

Er stond in dat bericht ook dat ze in de loop van het jaar aan hun service blijven werken, dat er dus nog enkele verrassinkjes voor hun klanten aankomen.
Heb het vernomen op slyck
http://www.slyck.com/forums/viewtopic.p ... highlight=

En hier is een link naar hun official statement
http://filesplit.org/2007/02/01/giganew ... n-upgrade/
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

dus mensen, als ik uit de reacties van het topic het goed begrijp (want op de site van dommel staat het niet goed uitgelegd vind ik)

-de gebruikte newsserver is giganews
-die momenteel 100dagen ( :!: ) retentie haalt
-de newsserver binnen het abonnement is in volume beperkt tot de downloadlimiet van het abbo, zijnde 50gb bij netconnect
-daarna (op mediumband : 1mbit, FUP) kan er enkel met een externe payserver gedownload worden
-de snelheid is vrij stabiel van de bijgeleverde newsserver, en schommelt zo tussen de 100 en 200kb/s ?

alvast bedankt voor diegene die dit nog eens kunnen bevestigen of verbeteren :)
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

's Avonds haal ik amper 6 threads, tijdens de nacht moet ik mij zelfs beperken tot 3. Maar ik klaag niet, het is veel beter dan wat de andere providers aanbieden.
Met elke thread haal ik ongeveer 30KB/s.
proxy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:30

ruben schreef:dus mensen, als ik uit de reacties van het topic het goed begrijp (want op de site van dommel staat het niet goed uitgelegd vind ik)

-de gebruikte newsserver is giganews

Ja
ruben schreef:-die momenteel 100dagen ( :!: ) retentie haalt

Klopt
ruben schreef:-de newsserver binnen het abonnement is in volume beperkt tot de downloadlimiet van het abbo, zijnde 50gb bij netconnect

Staat blijkbaar altijd op 50 gig. Ik heb een netconnect plus abonnement en kreeg na 50 gig 'Access Denied'.
ruben schreef:-daarna (op mediumband : 1mbit, FUP) kan er enkel met een externe payserver gedownload worden

Klopt. Eweka bv. is goedkoop, compleet en constante snelheid (+- 400 Kb/sec).
ruben schreef:-de snelheid is vrij stabiel van de bijgeleverde newsserver, en schommelt zo tussen de 100 en 200kb/s ?

Nee, load is niet stabiel. Hangt af van de load van de server. Maar over het algemeen haal ik makkelijk 250 kb / sec.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ruben schreef:-de newsserver binnen het abonnement is in volume beperkt tot de downloadlimiet van het abbo, zijnde 50gb bij netconnect
-daarna (op mediumband : 1mbit, FUP) kan er enkel met een externe payserver gedownload worden

Ik dacht (dont shoot me if I'm wrong :p) dat je terug acces kreeg tot de newsserver indien je voor de optie kiest om na je 50gig op broadband te blijven (tegen 40cent/gig tot 100gig download)
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Moest van iemand vragen wat de poort is van de newsserver of zijn er verschillende ? Tot hiertoe maak ik nog geen gebruik zelf van de newsserver.

:-D
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
wardkennes
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 aug 2006, 17:51

inderdaad zou ik ook graag willen weten. :wink:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Poort 119 is standaard, maar naart schijnt werken enkele andere ook voor bepaalde newsservers
Volgens iemand hier:
http://www.slyck.com/forums/viewtopic.php?t=30387
Zouden poorten 7000 en 80 ook werken voor Giganews, welke Dommel gebruikt, weet nu niet of ge deze via Dommel ook kunt gebruiken, mischien dat iemand dat eens wilt testen?
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

enkel poort 119 werkt bij dommel (enkel die 2 bovenstaande poorten getest)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

http://www.giganews.com/faq.html#q5.7 schreef:Is my Giganews service available on any other ports besides 119?
Yes, you may also use ports 80 and 23 to access your Giganews account.


Enkel 119 werkt evenwel bij Dommel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wardkennes
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 aug 2006, 17:51

Hoe zijn de beste configs dan voor bompa news want bij mij lukt het helaas niet.
Groetjes.


=news.dommel.be correct?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”