Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Exact het bovenstaande van Sasuke.
En morgen al die individuen ‘het excuus’ dat ze toch echt wel thuis moeten werken omdat ze een kriebeltje in de keel hebben - of nog erger - thuis zitten niksen in afwachting van een test resultaat.
Werk en privé precies heel duidelijk gescheiden :bang:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wat ik wel enorm grappig vind in deze hele gentse feesten hetze: de niet-vegetariers lopen te roepen en te tieren dat hun vrijheden worden beknopt, de rest... kijkt er naar en lacht er mee. Wat een drama om niks... ;)

Je gaat het effect krijgen dat je meer keuze hebt, uit meerdere soorten van keukens, misschien zelfs nieuwe eet-culturen kan leren kennen. Maar ho, hoe durft men mij iets anders aan te bieden dan de dingen die al 50 jaar op mijn bord liggen!

Staan de standjes op de gentse feesten je niet aan? Er zijn nog tientallen - indien geen honderden - restaurants in Gent waar je perfect kan eten wat je wilt. Nee, er is geen 50% quota in Gent op restaurants - moesten er nu 10 deftige vegetarische/veganistische restaurants zijn zou ik al blij zijn. Maar die zijn er niet.

Triestige reacties hier toch...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

devilkin schreef:Triestige reacties hier toch.
Veel geblaat over ocharme 5 extra kraampjes.

Ondertussen willen NVA en SPA in Antwerpen het zorgbedrijf privatiseren.
Daar wordt hier niet(s) over gezeverd, maar ownee, 5 kraampjes meer vegetarisch.
Cultuuroorlog!
:bdaysmile:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Veel geblaat over ocharme 5 extra kraampjes.
devilkin schreef:Wat een drama om niks... ;)
Als het allemaal drama voor niks is, en allemaal veel geblaat, dan kunnen we alles gewoon laten zoals het was of eens denken of 30% niet een aanvaardbaarder compromis is, toch?

Ten eerste : het gaat niet over 5 extra kraampjes, maar over de 50/50 verdeling, terwijl de bevolking niet in 50/50 verdeeld is.
Ten tweede : er zijn zeker goede resto's in Gent. Meerdere zelfs. Maar die zijn overdag open. Amper tot niet 's avonds. En soms wil je gewoon eens een snelle hap en geen heel restaurantmenu.

En wat de bicky betreft : soms heb ik gewoon liever een bicky dan een pistolet waar ze een hamburger tussen gooien, veel te veel ketchup, en een nest ajuin tussen proppen. Alé als ik tussen die 2 moet kiezen toch.

Mij valt het vooral op dat de voorstanders totaal niet door hebben dat de tegenstanders niet persé willen dat er geen vegetarische schotels zijn in Gent, men wilt gewoon dat er een concrete, eerlijke verdeling is tussen beide met de Gentse (of voor mijn part de Belgische) bevolking als referentie om het percentage vlees/vegi te bepalen. En als de vegibevolking zo in opmars is, dan zal dat binnen een paar jaar vanzelf naar 50/50 gaan. Of zelfs een groter aantal vegikraampjes dan vleeskraampjes...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

krisken schreef:De woorden van een typische Gentenaar die alles door de roze (excuseer : groene) bril bekijkt. Als t niet in hun straatje past is het plots "overacting". Dat krijg je met gebrainwashte mensen ... Niks aan te doen.

Oh en de stad geeft nu veggie-eters een minimum aan mogelijkheden. True. Maar hey, dan wil ik ook een percentage koosjer eten, of glutenvrij, of zoutarm, of suikervrij, of vetvrij. Kortom : waarom niet elke nichegroep bespelen? Vele mensen zouden immers ook gebaat zijn met eten waar eens geen zout in zit. Of gluten. Of suikers. Of vetten. Allemaal minimum even gezond?
Grappig, de Gentenaars zijn niet voor niets stroppendragers en dat was niet omdat ze zo volgzaam waren :lol:

Gebrainwashed? Omdat ik geen probleem mee heb dat de stad voorziet dat er een gespreid aanbod is? Omdat ik niet meeloop achter een duidelijk politiek gestuurde hetze die op niets gebaseerd is? Wie is er hier eigenlijk gebrainwashed?

En wat je daar allemaal opnoemt, dat is te krijgen in diverse zaken want in Gent vind je de meest hippe restaurants van mensen die WEL mee zijn met evoluties ipv overal de ondergang te zien in de minste verandering.

En ja, dan nog een voorbeeld van hysterie erbovenop, stront fretten in een vergelijking tussen al dan niet vlees eten :roll:

Nogmaals ik ben ZELF een grote vleeseter en ik voel me niet bedreigd door een paar kramen met veggie noch met volledig daarop gerichte restaurants. Wie verplicht u veggie te eten? Niemand toch.

Uw bewering dat er "maar" de helft over blijft klopt ook niet want er is eten overal te krijgen, dit gaat enkel over wat kramen. Zelfs als je geen enkele kraam gebruikt is er nog een gigantische keuze. En neen ik ga niet mee in uw vergelijking van veggie met kak, er zijn genoeg vleeseters die veggie alles behalve kak vinden. Het is gewoon een andere vorm van eten en soms zelfs lekkerder dan vlees.

Alé, wees eens serieus. Moet Gent nu een enquête gaan houden over het vleesgebruik en dan daar de kramen op afstellen :roll:
Neen, het is goed dat men een gezondere keuze promoot zolang men iedereen vrij laat. Dat is hier het geval. Niemand moet iets, je hebt wel een keuze. Staat die keuze u niet aan, ga dan elders. Ik wens u veel succes met uw zoektocht naar plaatsen waar er ruimere keuze is. Nogmaals, veel Gentenaars zullen maar al te blij zijn dat er een paar minder afkomen want het is gewoon veel te druk aan het worden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

krisken schreef: Als het allemaal drama voor niks is, en allemaal veel geblaat, dan kunnen we alles gewoon laten zoals het was of eens denken of 30% niet een aanvaardbaarder compromis is, toch?
Ik ben er 90% zeker van dat gelijk welk percentage als 'aanvallend' aanzien zal worden door de mensen die er nu ook tegen fulmineren. No-win scenario.

Nu, mij maakt het allemaal niet uit - ik ben al lang gewoon dat de merendeel van de voedselvoorziening er vanuit gaat dat je een vleeseter bent ;)
Eet gerust wat je wilt, het maakt mij allemaal niet uit ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

devilkin schreef: Nee, er is geen 50% quota in Gent op restaurants - moesten er nu 10 deftige vegetarische/veganistische restaurants zijn zou ik al blij zijn. Maar die zijn er niet.
En waarom zijn die er niet?

Juist… omdat daar de vrije markt nog bestaat

Zonder inmenging van bovenaf is het vegetarisch aanbod afgestemd op de vraag
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Omdat de paar goeie die er al waren zich nu richten op pure catering. (twee van de populairste en altijd volgeboekte hebben deze stap gezet. Spijtig voor ons, goed voor hen)

Omdat corona voor velen het zeer moeilijk heeft gemaakt (ik ken er drie die gesloten zijn) (geld voor alle restaurants trouwens).

Omdat de vegetarische eethuizen jammergenoeg dikwijls beheerd worden door mensen die geen clue hebben van hoe een restaurant uitbaten, en er vanuit gaan dat een bal rijst, een bal flauw groenten en een of ander vegetarisch alternatief voldoende is. Dit is jammergenoeg schering en inslag. Dus ja, die krijgen ook minder bezoek, en stoppen er dan mee.

Omdat voor zover ik weet er geen enkele koksschool/richting bestaat met vegetarische kern elementen.

Omdat de merendeel van de mensen 'niet zonder vlees kunnen' en dus ook de paar goeie vegetarische resto's nooit gaan bezoeken. (en ja, vleeseters zijn in de meerderheid)

Omdat de vegetariers zich er al lang hebben bij neergelegd dat er weinig aanbod is. En dus ofwel de typische 'vegetarische spaghetti' (nul smaak) accepteren of thuis wel iets gaan koken.

Moet ik nog even doorgaan?

Die 50% vind ik persoonlijk voor een stad die zich veggy hoofd stad van België wilt noemen geen fout statement. Dan is er keuze voor iedereen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

devilkin schreef: Moet ik nog even doorgaan?
Neen, herlees even wat je zelf geschreven hebt en vervang restaurant door foodkraam. :lol:
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

krisken schreef:Iedereen heeft wel eens een moment waarop niet alles loopt zoals het moet. Dat je zit te sakkeren en te vloeken op dat één klein onnozel iets. Dat je in jezelf denkt "mocht die godver *** piep ***". Ik zou zeggen : zet al die frustraties hier, en laat anderen meegenieten. Denk dat we er van versteld zouden staan hoeveel frustraties gemeenschappelijk zijn ...

PS : het is NIET de bedoeling dat we in dit topic elkaar bekritiseren, commentaar uiten op anderen hun posts, elkaar virtueel afbreken en we op de man spelen. Het is gewoon een virtuele uitlaatklep welke ik gezien heb op een ander forum, en welke men daar duchtig gebruikt, met soms zelfs grappige gevolgen ... De huidige rij moderatoren zullen zeker dit topic in de gaten houden en zorgen dat alles loopt zoals het hoort...

Laat mij alvast beginnen met de frustraties van een weekendje op de ambulance ...
1. mensen die om 3u 's nachts een ambulance bellen omdat ze tandpijn hebben. En dan blijkt dat die tandpijn er al 3 weken is ...
2. mensen die in het holst van de nacht een ambulance bellen omdat ze denken dat ze ziek aan het worden zijn, maar feitelijk niks mankeren
3. mensen die hun eigen tong piercen, en nadien een ambulance bellen met de mededeling "ik ben aan het dood bloeden"
4. mensen die niet weten hoe ze moeten reageren op een prioritaire ambulance, en dan maar vol op hun rem staan in het midden van de baan

Zo, het moest er even uit ;-)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wat voor een zwijnen mensen toch kunnen zijn...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/29 ... en-liggen/
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Je mag de zwijnen niet verwijten... varkens zijn properder dieren dan wat mensen achterlaten.

Als geocachers komen we veel in bossen en langs veldwegen en ik snap niet dat er mensen (??) zijn die zelfs moeite doen om een grote zak vol afval in hun auto te leggen, naar een bos te rijden en daar hun vuil te dumpen. Gewoon naar het containerpark is te simpel zeker?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

on4bam schreef:Gewoon naar het containerpark is te simpel zeker?
Neen, te duur.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Mijn dochter (2de leerjaar) die gisteren thuiskomt met het verhaal dat er 's morgens ( ze starten altijd met een verhaalrondje de dag in de klas) een kindje had verteld dat ze positief voor corona getest had de dag ervoor, maar dat de ouders moesten gaan werken, ze het bij de grootouders niet veilig vonden en dat ze dus maar naar school moest komen ...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Man man man Het hoogtechnologische bedrijf van Vlaanderen is nog niet mee met zijn tijd.
Nu dat de klok een uur vooruit werd gedraaid wordt de straatverlichting nog steeds op het oude uur ingeschakeld en dit terwijl het nog klaarlichte dag is.
En dat terwijl de energie prijzen de pan uit swingen. De rekening zal ons wel gepresenteerd worden maar WIJ kunnen er niets aan verhelpen.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

cadsite schreef:
on4bam schreef:Gewoon naar het containerpark is te simpel zeker?
Neen, te duur.
Zelfs met betalende zakken (restafval + pmd) wordt het nog in de gracht gedumpt :bang:
IMG_20220305_121004.jpg
(213.44 KiB) Nog niet gedownload
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is pure vadsigheid gecombineerd met hebzucht en egoïstische kortzichtigheid. Echt waar, ik kan veel hebben maar van zo'n mensen kots ik.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

ICT bij stadsdiensten … zelfs de grotere steden (met 400 werkplekken … ) Groepje IT’ers, maar wel :
* Office2010
* GPO om UAC te disablen
* O365 zonder Adconnect, zonder mfa, zonder beleid (en dubbele mailboxen) … ja, maar das alleen maar voor Teams…
* Gebruik van IE nog toegestaan
Laatst gewijzigd door Sasuke op 29 mar 2022, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

DIBO schreef:
cadsite schreef:
on4bam schreef:Gewoon naar het containerpark is te simpel zeker?
Neen, te duur.
Zelfs met betalende zakken (restafval + pmd) wordt het nog in de gracht gedumpt :bang: IMG_20220305_121004.jpg
Ok, schaakmat.

Ik heb geen enkel begrip voor sluikstorters. Ik kan wel enig begrip opbrengen voor mensen in extreme shit voor wie elke cent telt.
Maar dit? Daar bestaat geen excuus voor. :evil:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Maak afvalophaling die door gemeentes of intercommunales georganiseerd gratis en toegankelijk, probleem opgelost.

Of moet echt alles belast worden?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Moest dat nu werken, he...

Als inwoner van gent kon (kan? ben er nu al 8j weg, blijkbaar is dat nu een ander systeem) je een kaart aanvragen waarmee je x keer gratis dingen kon droppen in het containerpark. Waar ik nu woon is dit 500kg/jaar per huishouden (voor recycleerbaar en niet recycleerbaar afval). 500kg! Da's al serieus wat.

People just do not care.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Waarom? De vervuiler betaald.
Prijs heeft er ook niks mee te maken, het containerpark hier is bvb. heel betaalbaar en hier is ook sluikstorting.

Er zijn ook zo bedrijfkes die prijslijk uw grof vuil komen ophalen, ge moet zelfs niet sorteren of niks, en eerlijk, ik denk dat ze het voor die prijs gewoon ergens dumpen. Maar maak dat maar eens hard...(en kan vals voorgevoel zijn maar toch).

Het moet wel betaalbaar zijn (bij men ouders is de prijs zelfs gezakt nu het met zo een bak is), maar zelfs al was het gratis dan nog gooien mensen het op de grond. Schandalig hoeveel afval er op de grond ligt als er soms 3 meter verder een vuilbak is.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Sasuke schreef:ICT bij stadsdiensten … zelfs de grotere steden (met 400 werkplekken … ) Groepje IT’ers, maar wel :
* Office2010 want dat moet toch zo met Exchange 2010 (yup …)
* GPO om UAC te disablen want das lastig om elke keer te typen met zoveel pc’s
* O365 zonder Adconnect, zonder mfa, zonder we beleid (en dubbele mailboxen) … ja, maar das alleen maar voor Teams…
* Gebruik van IE met GPO om alle Security features te disablen en alle activex dingen te enabled want anders werkte het niet ..l


En die mensen hebben toegang tot al jouw persoonlijke data hè … schande vind ik het.
Uit curieusiteit (en omdat ik ook gemeentelijk IT'er ben), mogen we weten over welke stad het gaat ? Misschien kunnen we onze collega's wat hints geven :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

devilkin schreef:kon droppen in het containerpark
Goed, laat ons dit nu ook eens serieus bekijken ipv gratuite uitspraken te doen.

Ik heb wat gegevens opgevraagd en het begint al met de openingsuren, di-zaterdag van 9:30 - 17:15, wie een 9-to-5 heeft, die heeft het dus al vlaggen. Je moet maw de zaterdag gaan en een deel van je weekend opgeven - als je het geluk hebt die dag vrij te hebben - en het zou me niet verbazen dat het dan een drukte van jewelste is en je veel extra tijd verliest met wachten. De stad geeft geen data vrij over de drukke momenten, wat nochtans heel behulpzaam zou zijn, dus we moeten het met Google doen en die bevestigt de drukte op zaterdag:

Afbeelding

De prijs is "gratis" ttz voor 7,50 EUR mag je als inwoner 12 aanbiedingen per jaar doen, dus gemiddeld slechts 1 aanbieding per maand en de rest is betalend. Dat komt bovenop de kost in tijd en brandstof om er te raken. Dat veronderstelt ook dat je een voertuig hebt. Misschien dat dat voor u als goedverdiener allemaal "gratis" is, maar wellicht niet voor iedereen.

Als je wat verder nadenkt, en je je probeert in te leven in de situatie van anderen, is het dus misschien te begrijpen waarom sommigen niet rond raken met tijd en/of geld. En geld besteden om van je afval kwijt te raken, dat staat echt wel helemaal bovenaan de pyramide van Maslow. Als je geen eten kan kopen, ga je ook geen afval genereren.

We worden al genoeg belast, open de containerparken ook 's avonds in de week, en maak het de mensen gratis en gemakkelijk om van hun afval kwijt te raken - no questions asked - en het sluikstorten zal al snel meer moeite kosten dan de "juiste" manier.

Vergelijk het met wat sommige steden geprobeerd hebben, nl de publieke vuilnisbakken te verwijderen uit het straatbeeld. Men is daar snel snel van teruggekomen want mensen willen gerust hun afval "juist" weggooien, als het hen tenminste mogelijk en gemakkelijk gemaakt wordt.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CCatalyst schreef:Vergelijk het met wat sommige steden geprobeerd hebben, nl de publieke vuilnisbakken te verwijderen uit het straatbeeld. Men is daar snel snel van teruggekomen want mensen willen gerust hun afval "juist" weggooien, als het hen tenminste mogelijk en gemakkelijk gemaakt wordt.

Forget it.
Recht over onze deur (straat over steken), bank en vuilbak. Dagelijks: lege blikjes, halve panos broodjes voor onze deur... Te tam om de straat over te steken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef: Recht over onze deur (straat over steken), bank en vuilbak. Dagelijks: lege blikjes, halve panos broodjes voor onze deur... Te tam om de straat over te steken.
Ik zou graag dit visueel zien zodat ik de reden kan aanduiden, maar ik gok dat minstens één van de volgende situaties van toepassing is:
* er is een school om de hoek
* er staat een bushokje of -halte voor uw deur (niet aan de kant van de vuilbak)
* men kan de straat niet correct en veilig oversteken zonder omweg en zonder wachten
* de vuilbak puilt regelmatig uit / wordt niet voldoende geledigd
* de vuilbak heeft een idiote accessoire erop gemonteerd dat enkel toelaat dat "kleiner" afval erin kan
* de omgeving is in verval (graffiti/leegstand/...) zodat de "broken window theory" kan spelen

We zijn cultureel geen Japanners, dat weet ik goed genoeg, maar het is best mogelijk om een omgeving uit zichzelf proper te houden (al gaat dat op zich niet uit zichzelf).
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 29 mar 2022, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

didi79 schreef: Uit curieusiteit (en omdat ik ook gemeentelijk IT'er ben), mogen we weten over welke stad het gaat ? Misschien kunnen we onze collega's wat hints geven :lol:
Goh, om de vrede en privacy te waarborgen gaan we dat nu niet publiek vermelden. Het is nu niet dat ze het niet weten, en men is wel bezig om die dingen aan te pakken. Maar ben dit nu al verschillende keren tegengekomen bij onze overheidsklanten en vind het vooral frustrerend dat men op ICT volledig afhangt van de budgettaire mogelijkheden van het bewind en dat die IT'ers niet echt (veel) inspraak hebben in wat ze moeten aanpakken.

Ik probeer hen dan steeds in de richting te duwen om er eens een goede consultant bij te halen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hier is het containerpark dinsdag tem vrijdag open van halftwee tot halfacht, denk je dat de bossen Hier niet vol liggen ?

Benzine om er naartoe te rijden ? Al veel mensen met een vuilzak in de hand zien wandelen in het bos ? Wij zien soms afval liggen ter grootte van een salon op plaatsen waar je al heel veel moeite moet doen om met de auto te geraken.

Publieke vuilbakken, worden veelal weggehaald uit budgetaire overweging, personeelskost om te ledigen, maar ook huisvuil dat erin gedropt wordt, das twee keer verlies.

Om maar te zeggen dat het land van melk en honing niet zo makkelijk te bereiken is als aangegeven.

J.
Supersorteerder
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

CCatalyst schreef:
devilkin schreef:*containerpark
Goed, laat ons dit nu ook eens serieus bekijken ipv gratuite uitspraken te doen.
Als je groot genoeg bent om afval te produceren en te lui bent om alternatieven te zoeken (bv kraantjeswater, zelf spuitwater maken, zelf "cola" maken, ... om afval in PMD-zak te vermijden), zal je wel groot genoeg zijn om naar het containerpark te rijden en daar uw afval betalend te deponeren.
Waarom ik als burger - via de gemeentebelasting - zou moeten opdraaien voor Onslows die met plezier afval creëeren, is me dus een raadsel.
het begint al met de openingsuren, di-zaterdag van 9:30 - 17:15
Dat vind ik terechte kritiek. Bij ons is het containerpark zelfs maar open tot 16u en je mag niet meer binnen vanaf 15u30, daarenboven zijn ze over de middag gesloten.

Code: Selecteer alles

maandag    08u30-12u & 12u30-16u
woensdag   08u30-12u & 12u30-16u
donderdag  08u30-12u & 12u30-16u
vrijdag    12u30-16u
zaterdag   09-15u
Gelukkig is dat met telewerk niet onoverkomelijk, maar handig is anders.
We worden al genoeg belast, open de containerparken ook 's avonds in de week, en maak het de mensen gratis en gemakkelijk om van hun afval kwijt te raken - no questions asked - en het sluikstorten zal al snel meer moeite kosten dan de "juiste" manier.
Qua openingsuren ben ik akkoord: waarom geen avondopening tot 20u?
Maar qua tarieven: afval en vervuiling is gewoon te goedkoop, gratis is nergens voor nodig.

Voor de langtenen en calimero's: het gezin van H_175 produceert minder dan 10% van het gemiddelde in mijn gemeente voor deze gezinssamenstelling. Wij hoeven daar niets voor te laten, maar het vereist wel aandacht (eerst vermijden, wat je toch hebt sorteren etc), dus waarom ik daarbovenop nog eens zou moeten betalen voor iemand anders' afval? Tamzakken moeten dan maar betalen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

CCatalyst schreef:
Ik zou graag dit visueel zien zodat ik de reden kan aanduiden, maar ik gok dat minstens één van de volgende situaties van toepassing is:
* er is een school om de hoek
* er staat een bushokje of -halte voor uw deur (niet aan de kant van de vuilbak)
* men kan de straat niet correct en veilig oversteken zonder omweg en zonder wachten
* de vuilbak puilt regelmatig uit / wordt niet voldoende geledigd
* de vuilbak heeft een idiote accessoire erop gemonteerd dat enkel toelaat dat "kleiner" afval erin kan
* de omgeving is in verval (graffiti/leegstand/...) zodat de "broken window theory" kan spelen

We zijn cultureel geen Japanners, dat weet ik goed genoeg, maar het is best mogelijk om een omgeving uit zichzelf proper te houden (al gaat dat op zich niet uit zichzelf).
Misschien full quote maar hier hebben wij een parkje voor de deur in privébezit dus de politie kan niet zomaar ingrijpen.
Hier ligt dat parkje altijd vol afval of glas. Je zegt het aan de gemeente en zij zeggen dat er te weinig sociale controle is. Maar uit eigen ervaring heb ik al gemerkt dat als je een restafvalzak plaatst aan de boom in het parkje het afval met de helft verminderd(en dus in de zak beland). Dus vind het dan raar dat de gemeente daar niet wil ingrijpen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

heist_175 schreef: Voor de langtenen en calimero's: het gezin van H_175 produceert minder dan 10% van het gemiddelde in mijn gemeente voor deze gezinssamenstelling. Wij hoeven daar niets voor te laten, maar het vereist wel aandacht (eerst vermijden, wat je toch hebt sorteren etc), dus waarom ik daarbovenop nog eens zou moeten betalen voor iemand anders' afval? Tamzakken moeten dan maar betalen.
Volledig mee eens.
Net zoals verminderen van energieverbruik het veel gemakkelijk maakt om bijna zelfvoorzienend te zijn is het verminderen van afval al een goede start om minder problemen te hebben om van dit afval af te geraken of er een deel van je budget aan te moeten besteden.
Geen idee wat in mijn gemeente de gemiddelde afvalproductie is.
Oud ijzer wordt hier gratis aan de deur opgehaald (je schijnt er tegenwoordig zelfs geld voor te krijgen) envenzo voor papier en glas kan je gratis kwijt aan de glasbak.
De combizak PMD-plastics wordt hier tegen 15 c€ per zak aan de deur opgehaald. Dat is dus een jaaruitgave van 2,25 € per jaar. Je vraagt je af hoe ze het er voor kunnen doen.
In het containerpark kom ik alleen om een paar keer per jaar gratis compost af te halen.
De afvalcontainer zet ik één keer per jaar op straat (geraakt niet vol tijdens die periode maar op die keer per jaar zal het ook niet steken).
Hoeveel de prijs daarvan was (wordt gerekend per kg) weet ik niet meer want he tis al te lang geleden.
Voor die paar euro per jaar afvalophaling moeten we ook niets laten. Laat staan de bosen intrekken om te gaan dumpen. :bang:

Oeps, verkeerde post. Blijkbaar alleen posten voor gefrustreerden. :oops: My bad.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

CCatalyst schreef:dus we moeten het met Google doen en die bevestigt de drukte op zaterdag:
Sinds Corona is het hier op afspraak, enkel woensdag en donderdag is vrij langs te komen. Wat een verademing, ik moet nooit meer wachten. En tot 18u30 open dagelijks (zaterdag tot 13u30 en zo-ma gesloten). Dat mag gerust ruimer ja.
Ik hoop dat ze dat zo houden, zeer tevreden met die regeling.
Het ligt dus vooral aan wie uitbater is. Als ik zie wat men ouders betalen voor een remork grof vuil (40+ Euro) en afhankelijk van de moment gemakkelijk een half uur schuiven, voor diezelfde ben ik net geen 10 kwijt en rij ik zonder wachten binnen.
boonpwnz schreef:Maar uit eigen ervaring heb ik al gemerkt dat als je een restafvalzak plaatst aan de boom in het parkje het afval met de helft verminderd(en dus in de zak beland). Dus vind het dan raar dat de gemeente daar niet wil ingrijpen.
Maar zelfs dan is ruim de helft te tam om het in de zak te gooien en gooit het liever gewoon op de grond.
CCatalyst schreef:<6 "oorzaken">
Geen enkele van die punten geeft een reden tot vervuilen. Het is een kwestie van opvoeding. Ik nam vroeger het plastiekske van men koek of drinken mee in men zak tot thuis of tot een vuilbak (en ik heb ook vrienden nooit wat op de grond zien gooien). In de deur van men wagen zit een zakske als ik iets eet of drink in den auto en dan neem ik dat er achteraf uit. Al die blikskes en ander afval in den berm is om geen enkele van die redenen. De zetels op de veldwegen evenmin.
Das hetzelfde met die mensen die klagen dat het OV op niks trekt, maar ze zitten dan zelf met stiften op de zetels te schrijven of met aanstekers te spelen op den bus. Nen nieuwen bus die van de stelplaats vertrekt is een stort als hij terug binnen rijd (waarschijnlijk van t zelfde met treinen).


OT: Niet goed opgelet op batterij van elektrische fiets, bijna plat nu op het werk, dat gaat stampen worden vanavond naar huis, hopelijk wat meewind.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ivob schreef:De afvalcontainer zet ik één keer per jaar op straat (geraakt niet vol tijdens die periode maar op die keer per jaar zal het ook niet steken).
Hoeveel de prijs daarvan was (wordt gerekend per kg) weet ik niet meer want he tis al te lang geleden.
Wij betalen €80 per jaar aan afvalophaling, waarvan €60-70 "vast recht" is, niet gelinkt aan de hoeveelheid afval.
Uitleg van de gemeente waarom niet alles op DIFTAR is: deelname in de kosten om de afvalophaling te organiseren en het containerpark uit te baten.
Dus bij ons kan je niet lager gaan dan €60-70 (ken het exacte tarief niet).

tarief per kg restafval: 24cent per kg
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wij produceren met 2 volwassenen (geen kinderen) 1/10e van wat volgens IDM (afvalbedrijf hier) het gemiddelde is van een alleenwonende aan restafval.
Hoe er iemand alleen in slaagt van 10x meer afval te produceren... snap ik niet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

devilkin schreef: Hoe er iemand alleen in slaagt van 10x meer afval te produceren... snap ik niet.
Ik wel:
- niet sorteren (papier, PMD, groenafval, textiel, klein elektro, ... bij het restafval)
- meer afval kopen (drankverpakkingen, ...)
- meer "brol" kopen, die snel kapot gaat (een plastieken serre waait weg, een glazen serre staat "voor altijd")
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Mijn frustratie van de dag is dat het uitvluchten zoeken voor totaal onaanvaardbaar gedrag nog altijd populair is.

Het is een mentaliteitsprobleem bij sommigen, al de rest is zever.

Ik doe soms mee aan georganiseerde natuurwandelingen. Je krijgt dan soms een kleinigheid van een sponsor, bvb een suikerwafel. Ongelooflijk hoeveel van die "natuurwandelaars" hun plastic verpakking "verliezen". Gewoon telkens op aanspreken en zeggen dat ze iets verloren zijn, liefst met wat getuigen, opnieuw blijken ze dan creatief met excuses of gaan ze gewoon verder met hun boertig gedrag.

Hoe sommigen meer afval produceren is niet altijd zo moeilijk. Men perst het afval niet samen maar is even vadsig in het vullen van de zakken. Zo krijg je in 1 blauwe zak makkelijk 3 keer de inhoud van eentje als je uw afval wat compacter maakt. Dat is dus telkens 2 zakken uitgespaard. Doppen spaar ik bij elkaar voor de blindegeleidehonden. De doppen kan je op -tig plaatsen kwijt en je helpt er niet alleen minder gelukkigen mee maar ook zelf bespaar je op afval. Papierafval kan je verminderen met een sticker geen reclamedrukwerk. Plastic flessen heb ik weinig omdat ik glazen flessen gebruik, dit is voor sommigen minder handig maar hier kan het perfect.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Keuring op afspraak.... tegenwoordig moet je dat hier al 7a8weken op voorhand doen dat vind ik een beetje te veel van het goeie.
Voor mensen met 1 auto goed en wel maar met 5 en een paar remorquen vind ik dat Knap lastig.

5 weken op voorhand moet er een auto vervroegd gekeurd worden wegens lange tijd buitenland kan ik vanuit Gent naar namen rijden of Ieper om die binnen de 5 weken op afspraak te keuren.....
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

dus jij bent één van die mensen die hun plastieken potjes in mekaar steken en plastiek flessen door zo'n 'pers' halen waardoor de sorteermachine ze niet meer herkent en er dus slechter en minder effecient kan gesorteerd worden ?

BTW, als je de inhoud van 3 zakken in 1 zak propt, heb je niet minder afval he, het kost je gewoon minder aan zakken en het meeste afval wordt toch in gewicht gemeten, dus daar "win" je ook niks mee (behalve het gewicht van 2 blauwe zakken).
Dus kwa excuses zoeken...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

R2D2 schreef:Het is ook typisch hoe NMBS/Infrabel over-reageert. Zoals bij spoorlopers. Er komt een melding binnen dat er ergens spoorlopers zijn en men legt het spoorverkeer 2 uur (of langer) stil.
Alsof dat iets gaat opleveren
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220329_96476910
Spoorloper klimt op bovenleidingspaal: man gevat nadat treinverkeer bijna uur stil moest liggen
Als de treinen dan blijven rijden, overleeft ie het waarschijnlijk niet.
Afbeelding
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Dizzy schreef: Hoe sommigen meer afval produceren is niet altijd zo moeilijk. Men perst het afval niet samen maar is even vadsig in het vullen van de zakken. Zo krijg je in 1 blauwe zak makkelijk 3 keer de inhoud van eentje als je uw afval wat compacter maakt. Dat is dus telkens 2 zakken uitgespaard.
Nu denk je vooral aan uw portemonnee... In ons laatste afvalkrantje stond net dat je dit niet mocht doen wegens veel moeilijker te sorteren of zo
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”