Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

als het een 7490 of 7530 of 7590 is wil ik de fritz gerust overnemen aan een prijsje :angel:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

‘t Is de mijne ni…
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Iemand op het perron gevallen van de trein en omdat de persoon te dicht bij de trein ligt kan hij niet vertrekken. Zodoende sta ik hier al meer dan een half uur te wachten. Vorige week ook een uur later thuis geweest... Wat leuk.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik peins een heel klein beetje dat die persoon die gevallen is het nog veel minder leuk vind. :roll:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat en ook 'de geneugten van den ijzeren weg en ander openbaar vervoer'.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Das het leuke aan de trein, tijd genoeg om te lezen.

Als ge thuiskomt is het toch only battle, no building…
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Sorry maar ik vit niet op de persoon maar wel op de nmbs. Die oude treinen hun tredes zijn veel te gebruiksonvriendelijk bij een perron. Niet moeilijk dat iemand dan valt. Maar in plaats van dan die persoon te begeleiden naar een plek waardoor de trein kan vertrekken blijven ze er met 5 man staan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

boonpwnz schreef:Sorry maar ik vit niet op de persoon maar wel op de nmbs. Die oude treinen hun tredes zijn veel te gebruiksonvriendelijk bij een perron. Niet moeilijk dat iemand dan valt. Maar in plaats van dan die persoon te begeleiden naar een plek waardoor de trein kan vertrekken blijven ze er met 5 man staan.
Je kan treinen en perrons niet zomaar vervangen tenzij de miljarden maar te rapen zijn. Er zijn dus verschillende treinmodellen en verschillende perrons.

Mensen vallen, dat kan je niet altijd vermijden. Als iemand gevallen is kan je niet direct inschatten wat de medische toestand is, NMBS-begeleiders zijn niet medisch geschoold. Er zullen daarvoor zeker procedures bestaan die de veiligheid van elkeen moeten waarborgen. Ik kan me inbeelden dat de vertraging van een trein lager ingeschat wordt dan de fysieke integriteit van een klant in problemen.

Soit, het is spijtig voor u maar stel je in de plaats van het slachtoffer. Zou je zelf ook niet graag hebben dat ze u goed behandelen en u niet rap aan de kant leggen zodat de trein door kan. Jij hebt wat tijd verloren, die persoon zijn gezondheid.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

boonpwnz schreef:Sorry maar ik vit niet op de persoon maar wel op de nmbs. Die oude treinen hun tredes zijn veel te gebruiksonvriendelijk bij een perron. Niet moeilijk dat iemand dan valt. Maar in plaats van dan die persoon te begeleiden naar een plek waardoor de trein kan vertrekken blijven ze er met 5 man staan.
Het is ook typisch hoe NMBS/Infrabel over-reageert. Zoals bij spoorlopers. Er komt een melding binnen dat er ergens spoorlopers zijn en men legt het spoorverkeer 2 uur (of langer) stil.
Alsof dat iets gaat opleveren:
Tegen dat die melding tot bij de dispatching komt en het verkeer stilgelegd is zijn die spoorlopers al lang verdwenen. Want in de praktijk gaat het bijna altijd over mensen die oversteken om een omweg te besparen. Maar de procedure is dan om alles stil te leggen en spoorwegpolitie en lokale politie moeten dan die spoorlopers gaan zoeken. En uiteraard worden die nooit gevonden. Vrij zinloos dus, maar de paraplus zijn opengetrokken en niemand kan de zwarte piet krijgen. Jammer voor de (duizenden) passagiers van de opgehouden treinen en de daaropvolgende chaos die nog enkele uren kan duren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Tja overeageren is relatief, stel dat het uw kinderen zijn die op de sporen spelen/lopen.

Het is eerder jammer dat na al die tijd er nog altijd mensen zijn die denken dat ze even over de sporen kunnen lopen want ze hebben haast of ze vervelen zich. Een ongeval zorgt voor nog veel meer miserie, zowel menselijke als op gebied van vertraging. Om te zwijgen van de machinist die ze aanrijdt.

Het probleem is spoorlopen en (deze keer eens) niet de NMBS.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Dizzy schreef:Tja overeageren is relatief, stel dat het uw kinderen zijn die op de sporen spelen/lopen.
Dat betekent dat je je kinderen niet in de gaten hebt. Wie gaat er nu op het spoor (zelfs indien het duidelijk is dat het al jaar en dag niet meer gebruikt wordt) laten spelen?

Ik vrees dat het fenomeen spoorlopen pas zal verdwijnen als het duidelijk is dat je effectief omvergereden zal worden, al kan dat misschien een bepaalde groep personen net op ideeën brengen...
Spijtig dat het vaak de treinbestuurder is die het ziet gebeuren en weet dat hij de aanrijding niet zal kunnen vermijden.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Sinna schreef:
Dizzy schreef:Tja overeageren is relatief, stel dat het uw kinderen zijn die op de sporen spelen/lopen.
Dat betekent dat je je kinderen niet in de gaten hebt.
Wat!!???
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Sinna schreef:
Dizzy schreef:Tja overeageren is relatief, stel dat het uw kinderen zijn die op de sporen spelen/lopen.
Dat betekent dat je je kinderen niet in de gaten hebt. Wie gaat er nu op het spoor (zelfs indien het duidelijk is dat het al jaar en dag niet meer gebruikt wordt) laten spelen?

Ik vrees dat het fenomeen spoorlopen pas zal verdwijnen als het duidelijk is dat je effectief omvergereden zal worden, al kan dat misschien een bepaalde groep personen net op ideeën brengen...
Spijtig dat het vaak de treinbestuurder is die het ziet gebeuren en weet dat hij de aanrijding niet zal kunnen vermijden.
Ja, er zijn geen ouders die hun kinderen niet 24/24 volgen en weten waar ze zijn. Kinderen die ergens spelen waar ze niet mogen bestaan ook niet. :roll:

Ik denk dat iedereen weet, zelfs kinderen, dat een trein over je heen krijgen niet gezond is. Moet dat nog uitgelegd worden dan?

Het gevaar trekt soms net aan, soms is het waaghalzerij en stoer doen. Absoluut dwaas maar zo zijn mensen nu eenmaal.

Voor de treinbestuurders is het inderdaad traumatisch, ik zou het niet willen meemaken. Reken ook dat er helaas ook veel mensen bewust kiezen om voor de trein te springen.

En dan heb je nog de mensen die nadien de opkuis mogen uitvoeren over kilometers ver.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

R2D2 schreef: Het is ook typisch hoe NMBS/Infrabel over-reageert. Zoals bij spoorlopers. Er komt een melding binnen dat er ergens spoorlopers zijn en men legt het spoorverkeer 2 uur (of langer) stil.
Alsof dat iets gaat opleveren:
Tegen dat die melding tot bij de dispatching komt en het verkeer stilgelegd is zijn die spoorlopers al lang verdwenen. Want in de praktijk gaat het bijna altijd over mensen die oversteken om een omweg te besparen. Maar de procedure is dan om alles stil te leggen en spoorwegpolitie en lokale politie moeten dan die spoorlopers gaan zoeken. En uiteraard worden die nooit gevonden. Vrij zinloos dus, maar de paraplus zijn opengetrokken en niemand kan de zwarte piet krijgen. Jammer voor de (duizenden) passagiers van de opgehouden treinen en de daaropvolgende chaos die nog enkele uren kan duren.
Vooral jammer voor dieje kleine die een tijdje geleden verongelukt is in de antwerpen centraal tunnel.

Dan klinkt het ineens anders, dan moeten er meer maatregelen genomen worden en gaat men zoeken naar een “schuldige” waarom het treinverkeer niet stilgelegd is…
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Inderdaad, dan is het ineens anders.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Parkeren aan de school: iedere dag opnieuw een grote frustratie.

Blijkbaar moet iedereen zo dicht mogelijk bij de school kunnen parkeren. Liefst zelfs op het voetpad aan de school zelf. Je moest maar eens 10 meter verder moeten lopen. Hierdoor moet iedereen zich tussen de muur en de wagen wringen waar vaak minder dan een halve meter doorgang is. Niet evident met bvb een kinderwagen.

Lokale agente er al verschillende keren over aangesproken, maar ze komt altijd veel te vroeg om eens na school te controleren. Dan ziet iedereen haar al van ver staan en parkeren ze die éne keer wél zoals het hoort ...

Ook: Er is 1 leerling in een rolstoel. En toch palmen iedere dag opnieuw andere ouders die éne parkeerplek voor mindervaliden in. Als de ouders van de leerling in de rolstoel die mensen daar op aanspreken hoor je: 'het is toch maar voor 2 minuutjes, ik ben zo terug weg'. Daar zijn die mensen niks mee hé.

Waarom zijn er mensen die denken dat de evenaar door hun gat loopt en dat ze alles mogen ... ?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

pfuhu schreef: 'het is toch maar voor 2 minuutjes, ik ben zo terug weg'.
Dat is overal zo...
Ik woon naast een slagerij die op zondag open is. Daar staat heel de dag iemand voor mijn poort "voor 2 minuutjes". :roll:
Schrikbarend te zien hoeveel mensen instant gehandicapt zijn eenmaal er een auto onder hun gat zit. Dan kunnen ze echt geen 2 meter meer stappen en een garagepoort van 2,5 x 3m zien ze niet.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Welkom in de ikke-maatschappij. Kinderen naar school rijden tot voor de deur en daarna scheuren ze weg, die van hun zijn toch veilig. Men moet de kids wel met de wagen naar school brengen... want het is zo onveilig op de baan :bang:

Het is nog erger, zelfs aan de fitness wil met vlak voor de deur staan :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Kat van ouders gaan zoeken met het lawai van het potje waarin hij eten krijgt, omdat deze naar de dierenarts moet. Vind ik hem en neem hem mee. Begint er dan een vrouw uit haar auto te stappen. mij te volgen, te ondervragen. Beweren dat ik de kat steel enal. Blijkt zij die al jaren eten te geven.

Ik blijf wandelen en zeg haar eerst dat het mijn kat is en dat ze vreemde katten niet mag voederen en al. Ze neemt foto's van mij en roept, ik roep harder terug dat ze mij gerust moet laten.

Ze rukt dat potje uit mijn handen en probeer het terug te grijpen. Kat nu helemaal in paniek, en uiteindelijk volgeschart in gezicht en arm. T-shirt vol bloedplekken...

Leuk resultaat van iemand die een kat gewoon als de hunne beschouwt...
(PS kat kan niet tegen nekband en loopt daarom zonder. Is trouwens ook geen vereiste)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Nekband is niet nodig, chip wel.
Als ze die kat, zoals het moet, zou laten chippen dan had de dierenarts de bestaande eerst uitgelezen en gezien dat mevrouw verkeerd is.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Belangrijk detail, Wallonië, daar geld dit niet.

Dierenarts is er nooit aan te pas geweest, kat is nu onderweg naar dierenarts door ons.
Die madam liet die heel de tijd binnen en dergelijke. Doen alsof het de hare was.

Er is geen onduidelijkheid wie het baasje is, hebben documenten, foto's en voldoende getuigen die dat aan kunnen tonen.
Zou ook geen oplossing geweest zijn, ik heb andere dingen te doen dan dat te bewijzen.
Er was geen enkele (geldige) reden om mij te belagen met de finale resultaten.
Als je iemand verdenkt, bel de politie. Speel zelf geen agent.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

pfuhu schreef:Parkeren aan de school: iedere dag opnieuw een grote frustratie.?
Autovrije omgeving rond de school zou dat instant oplossen.
Weinigen durven door de kortstondig zure appel bijten voor langdurig positieve effecten.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

heist_175 schreef: Autovrije omgeving rond de school zou dat instant oplossen.
Ik denk dat vooral de ouders gaan stijgeren ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Autovrije omgeving rond de school zou dat instant oplossen.
Dat is gewoon het probleem een straat verleggen. :roll:
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Die straat erlangs is een grote steenweg met tal van parkeermogelijkheden. Maar dan moeten ze dus 30 meter verder stappen.

Ikzelf breng meestal mijn kinders volledig te voet (+/- 1,5km) en als het écht slecht weer is, parkeer ik langs de steenweg. Altijd plaats genoeg daar aangezien iedereen rond de schoolpoort op een illegale manier parkeert ...

Indertijd heeft de school zelf aan de gemeente geopperd om verkeerslichten te voorzien op de steenweg om zo kinderen veilig te kunnen laten oversteken. Antwoord gemeente: goed idee, maar helaas geen geld voor.
Een jaar later wordt de volledige steenweg heringericht. Ttz: esthetisch, er wordt uiteindelijk niets aan de veiligheid verbeterd (het blijft een baan waar wel een zone-30 beperking is, maar er is visueel geen verschil met de weg 2 kilometer verder waar je 70 mag, een asverschuiving bvb zou dag en nacht verschil geweest zijn ...). Terwijl de aanpassingen bezig zijn, vraagt de school opnieuw verkeerslichten mee te integreren. Antwoord gemeente: goed idee, maar helaas, het budget is al op aan de 'herinrichting'
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik zit in de werkgroep verkeer voor de school waar mijn kinderen school lopen. Er is daar ook sprake geweest om een schoolstraat in te richten (uiteindelijk met slagbomen) maar tijdens de spertijden zou een aantal winkeliers (tijdelijk) onbereikbaar worden.
Maar inderdaad: mocht de school een drive-in zijn, dan zouden sommigen tot óp de speelplaats rijden...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

cadsite schreef:
heist_175 schreef:Autovrije omgeving rond de school zou dat instant oplossen.
Dat is gewoon het probleem een straat verleggen.
Dat denk je maar.
Je spreidt het probleem. Het is niet meer geconcentreerd rond "de schoolpoort", maar rond de schoolomgeving.
Bijkomend voordeel: minder chaos rond die schoolpoort zal meer ouders & kinderen overtuigen om met de fiets te komen en dus nog minder auto's die elkaar staan te verdringen om zo dicht mogelijk bij die schoolpoort te parkeren (of gewoon botweg het verkeer te blokkeren).
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Overregulering!
Stad Gent verplicht dat helft eetstanden op Gentse feesten vegie moeten zijn.

Helemaal niks tegen Vegie, maar is het nu echt nodig om daar regels over op te stellen?
Laat de mensen eten wat ze willen. Het aanbod regelt zichzelf wel als de vraag er is, of dat nu Vegie of non- vegie is.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

sky schreef: Laat de mensen eten wat ze willen. Het aanbod regelt zichzelf wel als de vraag er is, of dat nu Vegie of non- vegie is.
Geloof je dat nu echt?
Die mensen betalen duur voor hun plek, ze willen inkomsten. Veggie is (meestal) duurder, en (meestal) moeilijker.

Je hebt de vegetariers die zien dat er (naar goede gewoonte) weer niks is en denken "soit, ik eet thuis wel iets", en die dat erover beginnen te zagen. De laatste groep is in de minderheid, dus ... gaat er ook niks veranderen.

Ik ga al jaren minstens 1 dag naar de gentse feesten.. en het aantal vegetarische eetpunten kan je op 1 hand tellen. Het aantal hotdog/.. kramen otoh ;)

Beetje spreiding en variatie lijkt me geen slechte zaak ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Geef ze een duwtje in de rug door een deel te reserveren voor vegie, of door hen korting te geven, maar de helft? :eek:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Gezien het imago dat Gent zichzelf wil aanmeten (Veggie hoofdstad enz...) is de helft het minste dat je mag verwachten ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Allemaal leuk en wel.
Mij maakt het niet uit, ik ga toch niet naar de feesten, veel te druk voor mij.

Ik vraag me af of ze effectief die plaatsen gaan vol krijgen. En ook of die kramen er ne cent aan gaan over houden. Die plekken kosten een klein fortuin.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wat een gedoe alweer... about nothin'.

Er zijn kraampjes zat, zelfs veel te veel eerder. Neem wat je wil en dan is er toch geen probleem. Niemand wordt verplicht veggie te nemen.

Dat de stad gezondere voeding wil promoten is ook enkel toe te juichen.

PS Ik ben een grote carnivoor.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:Dat de stad gezondere voeding wil promoten is ook enkel toe te juichen.
Dit is toch een behoorlijk grote misvatting.
veggie is niet per definitie gezond.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Correct - veggie is niet perse gezond(er) - maar dat de stad een challenge legt lijkt me niet slecht.
Als het aanbod groter is, gaan meer mensen er mee in aanraking komen, en mogelijks interesse hebben.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

devilkin schreef:Correct - veggie is niet perse gezond(er) - maar dat de stad een challenge legt lijkt me niet slecht.
Als het aanbod groter is, gaan meer mensen er mee in aanraking komen, en mogelijks interesse hebben.
Juist, het is inderdaad niet altijd gezonder maar er zijn ook andere voordelen maar daar ging de discussie niet echt over. Het punt is dat dit geen probleem hoeft te zijn in de praktijk. Wie een hot dog wil eten zal dat zonder problemen kunnen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

devilkin schreef:Correct - veggie is niet perse gezond(er) - maar dat de stad een challenge legt lijkt me niet slecht.
Als het aanbod groter is, gaan meer mensen er mee in aanraking komen, en mogelijks interesse hebben.
Straatfeesten zijn toch maar zelden culinaire hoogtepunten aan een betaalbare prijs.

Als ik dan toch €10 moet betalen voor een klein bakske voeder, dan ga ik echt niets kopen waarvan ik niet weet wat het is.
Maar goed, zoals gezegd, mij maakt het niet uit, ik vind het wel interessant om te zien.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Bwah, ze organiseren ook events met restaurants die dan hapjes aanbieden. Dat is al wat hoger niveau dan gemiddeld op de Gentse feesten. Dat gaat jaarlijks door onder de schapenstal.

Soit, het is een nondiscussie die opgepookt wordt want je kan in Gent altijd werkelijk elke vorm van eten kopen die je je maar kan inbeelden. Er is maw geen probleem maar we maken er graag een. :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Daarom heet deze rubriek ook "frustratie" van de dag en niet "probleem" van de dag.
Verandering brengt wekt blijkbaar frustratie op. En

En een drama is het al helemaal niet als de keuze nog altijd vrij blijft. Want wat is een vegetarisch kraam? Er is een groot verschil tussen dat het vegetarische gerechten aanbiedt of exclusief vegetarisch is.

Maar mensen beelden zich in dat iedere maaltijd vlees moet bevatten. Wel: ik eet graag vlees, niet omdat ik het nodig heb, maar omdat ik het het lekker vind, puur of verwerkt. Maar wij eten enkel keren per week warm zonder vlees, omdat dat ook lekker is, zonder dat je vlees mist en zonder dat daar het label veggie op staat. Want blijkbaar hebben mensen problemen met dat label.

En over gezondheid: uiteraard kan je plantaardig ongezond zijn, maar doorgaans dragen gerechten met vlees bij aan ons ongezond westers dieet dat al veel te veel vet en suikers bevat dan we nodig hebben. En dan is er nog het milieuaspect dat in draagwijdte ook het klimaatvraagstuk en het hongerprobleem bestrijkt.

Nee, we hebben echt niet zo veel vlees nodig. Als iedereen gewoon al zijn vleesverbruik zou halveren, dan zou dat een enorm effect hebben op gezondheid, milieu, drinkwater, voedselarmoede, ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ela!!!
Zoveel nuance, zoveel begrip. Gezond verstand zelfs.
Hup, weg met jouw of topic gezever! :evil: :evil:


:lol:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”