Pagina 10 van 18

Geplaatst: 20 apr 2005, 19:16
door UB_removed1963
antik schreef:
lol @ test aankoop. cain was op tmf, telt da nie voor uw ma? TMF !!

:lol:
TMF? :wink:

Geplaatst: 20 apr 2005, 23:47
door Gast
antik schreef:gewoon even geduld mensen, ik weet hoe moeilijk het is want ik zit al 3 weken zonder internet en wacht dus ook nog altijd.
En hoe post je hier dan? :P
Je moet in mijn ogen al goed gek zijn om in zee te willen gaan met een provider die nog alles te bewijzen heeft (wat adsl betreft dan), terwijl je met EDPnet - dat intussen ruimschoots zijn pluimen verdiend heeft - zonder al die poespas al gewoon 3 weken weer on line had kunnen zitten. Whacko, als je het mij vraagt.
antik schreef:ik blijf er wel het volste vertrouwen in hebben.
Sommige mensen zullen het ook nooit leren. Van de ene mirakelprovider naar de andere. Of ben je al vergeten welk mooi plaatje Adsl2Fit in het begin leek, hoe laaiend enthousiast men er pakweg begin 2003 over was? Ik heb een déjà-vu de laatste tijd.

Geplaatst: 21 apr 2005, 00:31
door Pengu
Realroot/dsl is dan ook een pak groter dan Webdivisie/ADSL2Fit. Ik ben zelf bijna 2 jaar bij Belgacom en ben bijna zeker om over te stappen. Ik heb vorige maand 25euro aan volumeblokken gekocht!! Ik vind dat toch echt grof veel geld ze voor wat je krijgt.... (En ja ik heb dan nog iets meer gedownload dan de 25GB, namelijk 60-70GB, en nog vind ik het veel geld.....)

Geplaatst: 21 apr 2005, 00:41
door cptKangaroo
Pengu schreef:Realroot/dsl is dan ook een pak groter dan Webdivisie/ADSL2Fit. Ik ben zelf bijna 2 jaar bij Belgacom en ben bijna zeker om over te stappen. Ik heb vorige maand 25euro aan volumeblokken gekocht!! Ik vind dat toch echt grof veel geld ze voor wat je krijgt.... (En ja ik heb dan nog iets meer gedownload dan de 25GB, namelijk 60-70GB, en nog vind ik het veel geld.....)
Misschien deze topic eens lezen, Pengu?

Zonder die leech-truc was ik ook al lang overgestapt, maar 't is natuurlijk wel makkelijker als je gewoonweg niet aan het volume hoeft te denken. [/url]

Geplaatst: 21 apr 2005, 00:55
door Pengu
Ik heb de leechtruc gebruikt maar die is mislukt door disconnects. Toch bedankt :wink:

Geplaatst: 21 apr 2005, 01:45
door cptKangaroo
Pengu schreef:Ik heb de leechtruc gebruikt maar die is mislukt door disconnects. Toch bedankt :wink:
oops ja, 'k had je reply ietsje beter moeten lezen :-D

Geplaatst: 21 apr 2005, 14:49
door antik
Anonymous schreef:En hoe post je hier dan? :P
ik werk, hippie. :lol:
Anonymous schreef:Je moet in mijn ogen al goed gek zijn om in zee te willen gaan met een provider die nog alles te bewijzen heeft (wat adsl betreft dan), terwijl je met EDPnet - dat intussen ruimschoots zijn pluimen verdiend heeft - zonder al die poespas al gewoon 3 weken weer on line had kunnen zitten. Whacko, als je het mij vraagt.
wacko? fixed ip, fup.. hallo? dat interesseert mij. dus voor mij is RDSL de betere keuze hier.
Anonymous schreef:Sommige mensen zullen het ook nooit leren. Van de ene mirakelprovider naar de andere. Of ben je al vergeten welk mooi plaatje Adsl2Fit in het begin leek, hoe laaiend enthousiast men er pakweg begin 2003 over was? Ik heb een déjà-vu de laatste tijd.
Zoals Pengu hierboven al aanhaalt: ge kunt A2F niet vergelijken met RR. Die zijn al jaren bezig en gaan het echt niet wagen om er hun kas aan te vegen.

Geplaatst: 21 apr 2005, 15:07
door qless
EDPnet is toch die provider met strenge limieten en zelfs een UPSTREAM limiet er nog extra gratis bij? :evil:

Geplaatst: 21 apr 2005, 16:16
door EDPnet
qless schreef:EDPnet is toch die provider met strenge limieten en zelfs een UPSTREAM limiet er nog extra gratis bij? :evil:
Helemaal mis.
Wat die zogenaamd strenge limieten betreft:
<<A href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 8#70828</A>>
En i.v.m. uploadquota:
<<A href="http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcen ... ote]EDPnet maakt bij de berekening van uw totale verbruik geen onderscheid tussen up- en downloadtrafiek. Wat ons betreft, mag u dus gerust even veel - of zelfs meer - data versturen als u afhaalt. Zolang de optelsom van het aantal verstuurde en binnengehaalde gigabytes maar niet boven uw limiet uitkomt, zal u niet op smalband komen te staan.[/quote]

Geplaatst: 21 apr 2005, 16:24
door ubremoved_539
antik schreef:Zoals Pengu hierboven al aanhaalt: ge kunt A2F niet vergelijken met RR. Die zijn al jaren bezig en gaan het echt niet wagen om er hun kas aan te vegen.
RealRoot is al heel wat jaren bezig, net zoals Webvisie trouwens al heel wat jaren bezig was... echter beide hebben in weze niets te maken met RealDSL of A2F.

Een hosting service, maw. een dikke kabel ergens binnen trekken en daar wat servers aanhangen is een compleet andere materie dan ADSL provider spelen.

Dit laatste heeft A2F ondertussen ondervonden... nu maar kijken wat RealDSL er van gaat maken, al verdienen ze een eerlijke kans. Ondertussen volg ik hier de postings wel 8)

Geplaatst: 22 apr 2005, 07:23
door ToJo
Ik ben een ex-ADSL2Fitter. Na afgesloten te zijn door WebVisie ben ik koortsachtig op zoek gegaan naar een andere ISP. Ik ben toen terecht gekomen bij realdsl...

Na even rondgebeld te hebben bleek dat er bij realdsl een wachttijd was van 2-3 weken.... Dus ikke naar Skynet gebeld, daar vertellen ze mij dat ik vanaf 1 April (geen grap!) terug online kon zijn (2 dagen later...). Bij skynet liep er toen een actie 3 maand adsl proberen voor 15 euro/maand. een paar volumepackjes kopen en ik kom de wachttijd wel door.... Aanvraag ingediend bij realdsl : 07/04/2005



En nu begint het....

- Vrijdag 15/04 telefoon van realdsl : "Na nazicht door Belgacom blijkt dat uw telefoonlijn niet actief is. Is uw telefoonnummer xxxx ?" Bleek dat een totaal verkeerd telnr te zijn, hoe ze er aan kwamen, ik zou het begot niet weten, want op mijn aanvraagformulier heb ik wel degelijk het juiste telnr ingevuld. Dus ikke denken : Maandag/dinsdag ten laatste is dat in orde, want zij gingen ONMIDDELLIJK Belgacom opbellen en mij iets laten weten...

- Maandag 18/04/2005 : Niets gehoord

- Dinsdag 19/04/2005 : Niets gehoord

- Woensdag 20/04/2005 : Eens gebeld naar Realdsl, daar wisten ze mij te vertellen dat de omschakeling al gebeurd was en vroegen ze of ik mijn logingegevens wou weten. Ik heb toen dus gezegd dat ik nog steeds op skynet zat en normaal kon surfen met skynet-logingegevens... Ze gingen het nakijken en mij desondanks toch al de logingegevens doorsturen per e-mail. In de Mail stonden de logingegevens en een melding dat een andere collega (Luc) dit ging opvolgen en mij zo vlug mogelijk iets ging laten weten. Niets meer gehoord van realdsl die dag.

- Donderdag 21/04/2005 : Om 15u gebeld naar realdsl om te vragen wat er nu van was. Antwoord : "Uw aanvraag is rejected door Belgacom. De reden weten we niet, maar ik ga er ONMIDDELLIJK voor bellen en dan bel ik je terug." Om 17u nog niets gehoord, dus opnieuw gebeld. Antwoord : "Ik ben er volop mee bezig en de aanvraag gaat opnieuw verwerkt worden, ik laat je voor 22U (!!!) deze avond nog iets weten op je gsm."

Rara, niets meer gehoord van diene gast... Ik heb een verdacht sterk ADSL2FIT-gevoel nu....


Voor de moment laten ze alvast GEEN goede indruk op mij na, zeggen dat ze iets doen en het niet doen... Tbegint al goed...

Geplaatst: 22 apr 2005, 10:23
door Sasuke
Beste,

Heb jij 2 Telefoonlijnen ?? Zo niet ... Als jij een contract hebt afgesloten met Belgacom voor 3 maanden ADSL, dan gaan zij uw lijn NIET vrijgeven voor een andere provider zene. Dit is een alomgekend en oud zeer trouwens ... niet dat RealDSL dit in principe ook had kunnen weten/zeggen, maar zoals ik het zie ligt de fout hier meer bij u en belgacom dan bij RealDSL.

Indien je wel beschikt over 2 telefoonlijnen heeft bovenstaande geen invloed en dan moet RealDSL maar eens dringend uit hun pijp komen en hun BGC contactpersoon de data onder de neus schuiven.

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 22 apr 2005, 20:30
door Ju1ceD
het lijkt erop dat realDSL een professionelere look heeft aangemeten want ze hebben hun site geupdate en hebben een aanvraag formulier online gezet.

toch wel een teken dat ze achter de schermen hard werken om alles optimaal te laten werken me dunkt.

wat zijn jullie gedachten?

Geplaatst: 22 apr 2005, 20:39
door alfadude
Ze doen hun best.
Er is ook een status pagina bijgekomen.
Ik heb nog steeds geen spijt dat ik naar realdsl ben overgestapt.

Geplaatst: 22 apr 2005, 23:42
door Ju1ceD
alfadude schreef:Ze doen hun best.
Er is ook een status pagina bijgekomen.
Ik heb nog steeds geen spijt dat ik naar realdsl ben overgestapt.

hoe verlopen je surftijden?

raad je het aan iedereen ?

Geplaatst: 23 apr 2005, 06:48
door alfadude
Ju1ceD schreef:
hoe verlopen je surftijden?

raad je het aan iedereen ?
Ik ben met het aanraden van een provider voorzichtig geworden sinds A2F.
Ik kan alleen zeggen dat ik een stabiele verbinding heb met stabiele downloadsnelheden en goede pingtijden.
Thats all.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij het de moeite waard vindt.

Geplaatst: 23 apr 2005, 08:23
door metal
Ik ga da toch ook is opvolgen en als da binnen een half jaar nog allemaal stabiel is en mijn versatel contract afgelopen is krijgen ze mij mischien ook al klant bij en het dan nog is proberen of het nu wel lukt op 3.3 mbit ipv 1 mbit

Geplaatst: 23 apr 2005, 10:55
door Kurt Breezer
Ik wacht ook nog enkele maand af. Nu hebben ze misschien een 50 man.. laten we even kijken als ze een goeie 1000 man moeten voorzien van internet.

Geplaatst: 25 apr 2005, 14:28
door Gast
Vandaag werd eindelijk mijn ISDN lijn geactiveerd voor realdsl.
Thomson 530i modem geeft 3360 / 512 profiel aan.

Mijn uploadsnelheid is goed, 51 KB/s .... met mijn downloadsnelheid raak ik echer onmogelijk hoger dan 110 KB/s

Verder lijkt de lijn wel stabiel te zijn (7 uur connected nu)

Aangezien ik een telenet gebruiker ben (ja nog steeds) is het toch wat wennen aan de 1 mbit downloadsnelheid.
Misschien scheelt er iets met mijn signaal, ik zal eens meten en post dan het vervolg.

Hopelijks een tijdelijk snelheidsprobleem :-/

Geplaatst: 25 apr 2005, 15:53
door alfadude
Volgens mij is er toch ergens iets mis bij u.
Hier is de snelheid de volle 3 Mbit.

Geplaatst: 25 apr 2005, 16:39
door iBob
Volgens mij is er toch ergens iets mis bij u.
Hier is de snelheid de volle 3 Mbit.
Blij dat te horen, ik ben nog steeds volop aan het testen, maar in elke speedtest geraak ik maar aan een 100 KB/s
Ongeveer een 860 kbps max, nog geen mbit dus.

Lijnwaarden zouden normaal ok moeten zijn:

Code: Selecteer alles

DSL Flavour: ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 3360
Uptime: 07:10:24
kBytes Tx/Rx = 28417 / 196436

Properties:

Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 14.5
Attenuation (dB) up/down = 8.0 / 20.0
Noise Margin (dB) up/down = 18.0 / 19.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Statistics:
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 0 / 0
Loss of link (remote) = 0 
Zonet naar realdsl gebeld en ze gingen het nakijken.
Geen klagen over de support bij realdsl.
Ik wacht nog even af dus.

Pings en routes zijn op het eerste (snelle) zicht ook in orde.
Bepaalde routes zijn een stuk korter dan die van telenet.

Geplaatst: 25 apr 2005, 21:07
door Gast
weet iemand hoe het precies zit met de downloadlimieten bij versatel? is dat downloaden 'onbeperkt'? na de 5 euro extra is het 'gratis' maar hoe veel mag je dan nog downloaden? Ben aan het overwegen om naar versatel of realdsl te gaan... en ik ben wel van plan om ettelijke tientallen gig per maand binnen te trekken...

Geplaatst: 25 apr 2005, 21:09
door MaRtO
Bij Versatel is het inderdaad gratis na 5 euro. Dus eigenlijk moet je 34,90 euro per maand betalen. Maar je surft wel maar aan 1 mbit/s.

Geplaatst: 25 apr 2005, 21:23
door Gast
thx
en geen disconnects en veranderende ip's zolang je online bent?

Geplaatst: 25 apr 2005, 21:38
door Sub Zero
Geforceerde disconnect 1x om de 24uur dacht ik. Bevestigt iemand dit?

Cheers

PS : dubbelpost bij Klachten gedelete.

Geplaatst: 25 apr 2005, 21:58
door crapiecorn
Nee,ik dacht dat ik ergens bij de faq gelezen had dat er geen disconnects gedaan worden.

Geplaatst: 25 apr 2005, 22:38
door meon
Sub Zero schreef:Geforceerde disconnect 1x om de 24uur dacht ik. Bevestigt iemand dit?
Jipz, na elke 24 uur ist gedaan met de pret bij Versatel.
Maar dit topic gaat over RealDSL. Indien je andere vragen hebt -> andere, of nieuwe topic.

Geplaatst: 26 apr 2005, 11:07
door gatesbil
Bij REALDSL
ik was meer dan 200huren on line zonder disconnect :-D :-D :-D

Geplaatst: 26 apr 2005, 11:12
door Gast
gatesbil schreef:Bij REALDSL
ik was meer dan 200huren on line zonder disconnect :-D :-D :-D
Om jou een plezier te doen hebben ze nu de boel plat gegooid! :-(
"Belgacom probleem" zegt 'main office', zal met 10 minuten verholpen zijn.
Toch prettig dat ik een backuplijn heb.

Geplaatst: 26 apr 2005, 11:33
door Limburg
'Gast' hierboven is Limburg.

Inmiddels loopt de boel weer.

10:36 ppp link down
11:34 ppp link up


Update 12:34
Kennelijk is toch niet alles in orde.
Peering via BNIX werkt niet.
Alle verkeer van en naar Realdsl/Realroute gaat nu door hun backbone via Amsterdam (nlams1.realroute.net).
Geen snelheidsverlies, userbase speedtest nog steeds 2600kbps.

update 18:00
sinds enige tijd gaat er weer verkeer via BNIX

Aanvraag

Geplaatst: 27 apr 2005, 15:08
door knowitall
Ik heb nu reeds 3 weken geleden een aanvraag ingediend. Ondertussen heb ik reeds met RealDsl gebeld maar daar zeiden ze dat ze op Belgacom moeten wachten.

Is er toevallig iemand die weet hoe je bij Belgacom informatie omtrent deze aanvraag kan inwinnen? Ik wil wel eens weten waarom het zolang duurt bij Belgacom.

Geplaatst: 27 apr 2005, 16:11
door LangeName
knowitall,

0800 22 800 (optie 1, kom je bij de klantendienst terecht).

Geplaatst: 27 apr 2005, 17:12
door Gast
LangeName schreef:knowitall,

0800 22 800 (optie 1, kom je bij de klantendienst terecht).
net gebeld, en daar kunnen ze je dus geen informatie geven daarover. enkel info voor belgacom klanten.
het probleem is dat het contact tussen realroot en belgacom via andere kanalen gaat en dat de informatie ivm aanvragen van een andere provider niet beschikbaar is voor de klantendienst van belgacom.

er is dus geen enkele manier om hierover wat meer te weten te komen. we kunnen dus alleen maar wachten... lang wachten :eek:

Geplaatst: 27 apr 2005, 17:13
door Limburg
14 dagen ervaring met REALDSL

Toen ik op 14/4 aangesloten werd sloeg me 's avonds de schrik om het hart, downloadsnelheden lagen later op die avond dik onder de 1Mb/s.
Werd dit een A2F dejavu?
Gelukkig was het alleen die avond zo slecht en naarmate de eerste week vorderde kwamen de snelheden 's avonds steeds dichter bij de 2500kbps te liggen.
Ik kan me voorstellen dat RDSL, nadat er een paar honderd A2Ffers bijgekomen waren, even moeite hadden met het tunen van het netwerk.
De eerste week heb ik vrij vaak de snelheid getest, de afgelopen week heb ik dat maar heel af en toe gedaan omdat de downloadsnelheid ALTIJD boven de 2500kbps ligt, ook 's avonds. Netwerk is snel en stabiel, latency is kort, kortom, ik ben een tevreden mens.
Zelfs gisteren, toen een aantal uren de peering met de Belgische providers er uit lag en alle verkeer via de realroot backbone via Amsterdam ging (zie mijn posting hierboven), was er niets aan de snelheid te merken, alleen de latency nam wat toe.
Dit geeft vertrouwen.
Inmiddels heb ik mijn telenet abo opgezegd en de komende dagen zal ik mijn mailservertje op realdsl zetten en kan ik de VPN afbreken die 5 jaar via telenet gelopen heeft. (ik heb ergens een vast ip welke ik via een VPN hier thuis breng).

Geplaatst: 28 apr 2005, 21:05
door Gast
zijn deze snelheden in kbit/s ?
15/04/2005 17:12 2254 286

en wat is die 286 dan ?

Geplaatst: 28 apr 2005, 21:40
door Gast
Anonymous schreef:zijn deze snelheden in kbit/s ?
15/04/2005 17:12 2254 286

en wat is die 286 dan ?
datum / tijd / download / upload

Heb het tabbelletje even in doc gezet, zag dat bij de TXT file de CR/LF's verloren waren geraakt.

Geplaatst: 28 apr 2005, 21:43
door Limburg
en snelheid is kbps/s :) en tabbelletje met 1 P :cry:

Geplaatst: 28 apr 2005, 23:34
door zotteken: guest
Ook die regels met betrekking tot onderliggende dienstverlening lijken me nogal raar (zie artikel 6.). Moet je dan ook een abbo hebben bij belgacom om je te kunnen aansluiten bij RealDSL??

Ook al eens de aansluitkosten gezien? 100€ exl. modem en excl. de aansluitkosten die je ongetwijfeld nog moet betalen aan belgacom.

Interessante deal, maar ik ga me toch zeker es goed informeren alvorens me aan dit avontuur te wagen.

Geplaatst: 28 apr 2005, 23:57
door meon
zotteken, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij 100% via telenet internet/telefoneert :)

Geplaatst: 29 apr 2005, 01:30
door zotteken: guest
meon schreef:zotteken, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij 100% via telenet internet/telefoneert :)
Hoe kom je daar bij? Is wel correct trouwens. Nu, ik heb sinds het posten hier eens aan het rondkijken geweest in dit topic en heb heel wat positieve en ook wat mindere positieve reacties gezien. Nu kunnen jullie me misschien toch wat meer uitleg geven over hoe dat nu precies zit met belgacom? Moet je hen ook betalen of hoe zit dat nu? En als je geen adsl aansluiting hebt, hoeveel zou de aansluiting me dan effectief gaan kosten? Als dit domme vragen zijn, sorry, maar ik ken er niet zoveel van af, vandaar.